Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Yankee » 3. jul 2015, 12:40

Jesper Schmidt skrev:Hans rolle hos os har vel stor betydning når man sætter et salg og X mio. i indtægt op mod kontraktudløb om et år og 0 mio. i indtægt. Kan du sælge en spiller med så kort tid tilbage af kontrakten til 4 mio. og han står til at miste sin stamplads og du derfor i virkeligheden sælger en marginalspiller... jamen så tror jeg da i virkeligheden de fleste klubber slår til. FCK har eksempelvis gjort den manøvre masser af gange.
Det er bare en håbløs indgang til en forhandling. Hvis Panathinaikos vil hente en af vores spillere må han pr. definition prissættes som en af vores bedste spillere - uagtet at vi mener at have en god erstatning.

Jeg må bare konstatere at fire millioner er en absurd lav pris for en så profileret spiller som Thelander. Jeg har før argumenteret for at hans markedsværdi næppe var i Prica-klassen, men det er et rigtig uheldigt signal at vi altid sælger vores spillere så meget billigere end konkurrerende klubber. For Lasse Nielsen, Kasper Kusk, Nicklas Helenius og Rasmus Thelander har vi alt modtaget knap 20 millioner kroner. Det er jo uhørt. De fire spillere burde have indbragt mindst det dobbelte.

Omkring deres mesterskab solgte FC Nordsjælland Nicki Bille, Jores Okore, Enoch Adu og Andreas Bjelland for tilsammen 70-80 millioner kroner. De fire spillere var altså ikke større Superliga-profiler end de fire vi har solgt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af NIN » 3. jul 2015, 12:53

Ja, nu alt jo relativt. Men jeg synes da det siger en del om jeres umiddelbare succes på området, at du skal en tur gennem Google maskinen for at hive succeshistorierne frem fra arkiverne. Af de nævnte 16 spillere med "succes" i følge din mening, har 5 spillere repræsenteret AaB inden for de sidste 10 år.

Til sammenligning i frisk erindring og uden brug af Google kan jeg i nyere tid nævne FCM spillere som:

Reid, Kjær, Fischer, Vigen, Joacim Andersen, Mads Albæk, Løssl, Simon Poulsen, Leon Jessen, Oliseh, Bak, Femi, Zidan, Troest... (Der helt sikkert flere) Der IMO nærmest alle, som minimum står præcist lige så stærkt målt på udenlandsk succes som de tidligere 5 AaB'er du fremhæver om som i har haft i klubben siden 2004/5 altså noget der ligner nyere tid.

Det ikke for at provokere, men mere for at finde et svar på en for mig helt åbenlys AaB tendens iforbindelse med jeres salg til udlandet, og derfor måske også svaret på de lave indtægter i forbindelse med disse.

Mike
Nu vil det jo være vanskeligt at debattere Ikast-Herning, taler vi ikke nyere tid og ja, Leon Jessen er den første spiller alle danskere har på tungen taler vi transfer og uden at google.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2015, 13:16

Mike80 skrev: Ja, nu alt jo relativt. Men jeg synes da det siger en del om jeres umiddelbare succes på området, at du skal en tur gennem Google maskinen for at hive succeshistorierne frem fra arkiverne. Af de nævnte 16 spillere med "succes" i følge din mening, har 5 spillere repræsenteret AaB inden for de sidste 10 år.

Til sammenligning i frisk erindring og uden brug af Google kan jeg i nyere tid nævne FCM spillere som:

Reid, Kjær, Fischer, Vigen, Joacim Andersen, Mads Albæk, Løssl, Simon Poulsen, Leon Jessen, Oliseh, Bak, Femi, Zidan, Troest... (Der helt sikkert flere) Der IMO nærmest alle, som minimum står præcist lige så stærkt målt på udenlandsk succes som de tidligere 5 AaB'er du fremhæver om som i har haft i klubben siden 2004/5 altså noget der ligner nyere tid.

Det ikke for at provokere, men mere for at finde et svar på en for mig helt åbenlys AaB tendens iforbindelse med jeres salg til udlandet, og derfor måske også svaret på de lave indtægter i forbindelse med disse.

Mike
Hvilken åbenlyse tendens? Kusk, og Helenius er ikke en tendens. At FCM har en kæmpe transfervolumen ændrer ikke på det. I har i jeres korte levetid købt dyrt og solgt dyrt langt, og skrevet guldrandede kontrakter flere spillere end AaB, så naturligvis kan man finde eksempler på spillere der har fået en fornuftig udlandskarriere. Men man kan også finde masser af eksempler på det modsatte. Frit fra hukommelsen: Skoubo, Juelsgaard, Thygesen, Kolja, Poulsen, Kiilerich og sikkert mange flere.

For flere af de spillere du nævner var FCM kun en mellemstation, og ikke udtryk for noget specielt FCM-dna som du mener udlandske scouts af en eller anden grund er opmærksomme på vs. AaB-dna. Men c'mon. Tror du stadig at scouts går op hvilken track-record en dansk klub har, uafhængigt af hvordan spilleren rent faktisk præsterer kontinuerligt på et givent niveau? I har som klub spillet på et højt niveau både i ungdomsturneringer (både dk og udlandet), og i superligaen, modsat vores klub der har været mere eller mindre en midterklub. Det er hvad vores salg afspejler, og ikke meget andet. Det er ikke anderledes for AaB, end de andre midterklubber* i DK, og det er ikke anderledes for FCM end de to andre topklubber* i dk. FCM, FCK og Brøndby sælger spillere der klarer sig i udlandet, fordi de har flere gode spillere. AaB har haft det bedste hold de år vi blev mestre, men det var jo altid en kæmpe overraskelse for omverdenen, netop fordi det ikke åbenlyst lå i vores spillermateriale....

...Hvilket bringer os til konklusionen. I forhold til objektive kriterier, har vi ikke haft så mange spillere der berettiger en høj transfer, sammeholdt med at vi har arbejdet med relativt korte kontrakter i en årrække, modsat f.eks. FCM der har smidt store summer efter selv unge spillere for at holde på dem. Derfor har udlandske klubber ikke smidt pengetanken efter vores spillere.

*udelukkende mht. gennemsnitsplacering for ungdomshold og førstehold over en årrække.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. jul 2015, 13:29

Minigold skrev:He-he...det er første gang nogensinde, jeg har har hørt nogen sige, at Erik Bo Andersen var en succes i Glasgow, god humor -)) Peter Møller spillede godt nok heller ikke mange fuldtids kampe i udlandet.
Hvor mange mål skal man udfra dine personlige kriterier score i 23 gældende kampe for at være en succes?

Jeg kan for en god ordens skyld tilføje at Erik Bo scorede 15 mål i 23 kampe, bla kom han ind fra bænken mod Celtic og afgjorde kampen med 2 mål.
Janteloven eksisterer IKKE!

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 3. jul 2015, 13:33

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev: Ja, nu alt jo relativt. Men jeg synes da det siger en del om jeres umiddelbare succes på området, at du skal en tur gennem Google maskinen for at hive succeshistorierne frem fra arkiverne. Af de nævnte 16 spillere med "succes" i følge din mening, har 5 spillere repræsenteret AaB inden for de sidste 10 år.

Til sammenligning i frisk erindring og uden brug af Google kan jeg i nyere tid nævne FCM spillere som:

Reid, Kjær, Fischer, Vigen, Joacim Andersen, Mads Albæk, Løssl, Simon Poulsen, Leon Jessen, Oliseh, Bak, Femi, Zidan, Troest... (Der helt sikkert flere) Der IMO nærmest alle, som minimum står præcist lige så stærkt målt på udenlandsk succes som de tidligere 5 AaB'er du fremhæver om som i har haft i klubben siden 2004/5 altså noget der ligner nyere tid.

Det ikke for at provokere, men mere for at finde et svar på en for mig helt åbenlys AaB tendens iforbindelse med jeres salg til udlandet, og derfor måske også svaret på de lave indtægter i forbindelse med disse.

Mike
Hvilken åbenlyse tendens? Kusk, og Helenius er ikke en tendens. At FCM har en kæmpe transfervolumen ændrer ikke på det. I har i jeres korte levetid købt dyrt og solgt dyrt langt, og skrevet guldrandede kontrakter flere spillere end AaB, så naturligvis kan man finde eksempler på spillere der har fået en fornuftig udlandskarriere. Men man kan også finde masser af eksempler på det modsatte. Frit fra hukommelsen: Skoubo, Juelsgaard, Thygesen, Kolja, Poulsen, Kiilerich og sikkert mange flere.

For flere af de spillere du nævner var FCM kun en mellemstation, og ikke udtryk for noget specielt FCM-dna som du mener udlandske scouts af en eller anden grund er opmærksomme på vs. AaB-dna. Men c'mon. Tror du stadig at scouts går op hvilken track-record en dansk klub har, uafhængigt af hvordan spilleren rent faktisk præsterer kontinuerligt på et givent niveau? I har som klub spillet på et højt niveau både i ungdomsturneringer (både dk og udlandet), og i superligaen, modsat vores klub der har været mere eller mindre en midterklub. Det er hvad vores salg afspejler, og ikke meget andet. Det er ikke anderledes for AaB, end de andre midterklubber* i DK, og det er ikke anderledes for FCM end de to andre topklubber* i dk. FCM, FCK og Brøndby sælger spillere der klarer sig i udlandet, fordi de har flere gode spillere. AaB har haft det bedste hold de år vi blev mestre, men det var jo altid en kæmpe overraskelse for omverdenen, netop fordi det ikke åbenlyst lå i vores spillermateriale....

...Hvilket bringer os til konklusionen. I forhold til objektive kriterier, har vi ikke haft så mange spillere der berettiger en høj transfer, sammeholdt med at vi har arbejdet med relativt korte kontrakter i en årrække, modsat f.eks. FCM der har smidt store summer efter selv unge spillere for at holde på dem. Derfor har udlandske klubber ikke smidt pengetanken efter vores spillere.

*udelukkende mht. gennemsnitsplacering for ungdomshold over en årrække.
Jamen, hvis du mener AaB har solgt som berettiget men efterfølgende europæisk succes for de implicerede spillere har du jo svaret lige der. Ingen grund til at debaterer videre ad den vej.

Jeg synes personligt ikke at hverken: Lasse Nielsen (udlejet efter 13 kampe), Lucas Andersen (manglende gennembrud i Ajax og frasorteret u21 trup, Rada Prica, (6 kampe i Sunderland), Enevoldsen (tilbage i AaB som 27 årige) På nogen måde kan tilsvare FCM's succes rate af salg til Europa. Jeg kan se at flere debattører herinde fremhæver at det jo også tidligere er blevet diskuteret og enda ligefrem vendt blandt ledelse/trænere på Hornevej. Vi deler ikke den holdning og såfremt du ikke synes der er en AaB tendens respektere jeg selfølgelig denne, men så der heller ingen grund til at debatere videre ad den vej for os. Enig?

Mike

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2015, 13:48

Mike80 skrev: Jamen, hvis du mener AaB har solgt som berettiget men efterfølgende europæisk succes for de implicerede spillere har du jo svaret lige der. Ingen grund til at debaterer videre ad den vej.Mike
Jeg forstår ikke ovenstående sætning. Derudover, hvis du vitterligt vil denne debat, og ikke bare missionere for din klub, kunne du så ikke bruge bare et par minutter på at forholde dig til hvad jeg skriver?

Mike80 skrev:Jeg synes personligt ikke at hverken: Lasse Nielsen (udlejet efter 13 kampe), Lucas Andersen (manglende gennembrud i Ajax og frasorteret u21 trup, Rada Prica, (6 kampe i Sunderland), Enevoldsen (tilbage i AaB som 27 årige) På nogen måde kan tilsvare FCM's succes rate af salg til Europa.
Det er lidt svært at tage dit indlæg seriøst når du bruger så vidt forskellige kriterier for succes. Lasse Nielsen har været en succes siden han skiftede. At han blev udlejet efter hans klub rykkede ned ændrer ikke ved det. Derefter er han blevet Belgisk mester, hvilket da aldrig kan tale imod hans præstationer i forhold til hvordan udelandske scouts ser AaB, altså med mindre man er så forudindtaget som jeg mistænker dig for at være. Lucas Andersen er 20 år, og har spillet næsten 40 kampe for Ajax. Hvordan pokker kan du få det til at være et eksempel på en spiller der ikke har klaret sig? At du blander u21-fiaskoen ind i dette er kun yderligere bevis på din forudindtagethed her, da dette valg næsten universelt blev set som et selvmål af træneren (du glemmer også her at nævne at Lucas faktisk var på landsholdet for nylig!). Og Enevoldsen - seriøst? Du er ikke bange for at kalde Femi en succes (ca. 65 kampe i Groningen, og nu helt væk), men Enevoldsen der fik ca. samme antal for Groningen + 35 kampe for Mechelen, og nu 25 kampe for AaB og still going strong, med mål mod europæiske tophold, han er en fiasko?! Seriøst Mike, fuck af. Du indser det sikkert ikke selv, men du er alt for forudindtaget til denne diskussion, og har større fokus på FCM vs. AaB, end at diskutere hvorfor AaB ikke formår at sælge spillere dyrt.

edit: glemte også Prica. Google ham, og du skal se han bestemt har været en succes efter AaB.
Mike80 skrev: Jeg kan se at flere debattører herinde fremhæver at det jo også tidligere er blevet diskuteret og enda ligefrem vendt blandt ledelse/trænere på Hornevej. Vi deler ikke den holdning og såfremt du ikke synes der er en AaB tendens respektere jeg selfølgelig denne, men så der heller ingen grund til at debatere videre ad den vej for os. Enig?
Nej, 1 debattør! Og han forsvandt pludseligt da jeg stillede spørgsmål ved det. Seriøst Mike, skrid.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 3. jul 2015, 18:27

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev: Jamen, hvis du mener AaB har solgt som berettiget men efterfølgende europæisk succes for de implicerede spillere har du jo svaret lige der. Ingen grund til at debaterer videre ad den vej.Mike
Jeg forstår ikke ovenstående sætning. Derudover, hvis du vitterligt vil denne debat, og ikke bare missionere for din klub, kunne du så ikke bruge bare et par minutter på at forholde dig til hvad jeg skriver?

Mike80 skrev:Jeg synes personligt ikke at hverken: Lasse Nielsen (udlejet efter 13 kampe), Lucas Andersen (manglende gennembrud i Ajax og frasorteret u21 trup, Rada Prica, (6 kampe i Sunderland), Enevoldsen (tilbage i AaB som 27 årige) På nogen måde kan tilsvare FCM's succes rate af salg til Europa.
Det er lidt svært at tage dit indlæg seriøst når du bruger så vidt forskellige kriterier for succes. Lasse Nielsen har været en succes siden han skiftede. At han blev udlejet efter hans klub rykkede ned ændrer ikke ved det. Derefter er han blevet Belgisk mester, hvilket da aldrig kan tale imod hans præstationer i forhold til hvordan udelandske scouts ser AaB, altså med mindre man er så forudindtaget som jeg mistænker dig for at være. Lucas Andersen er 20 år, og har spillet næsten 40 kampe for Ajax. Hvordan pokker kan du få det til at være et eksempel på en spiller der ikke har klaret sig? At du blander u21-fiaskoen ind i dette er kun yderligere bevis på din forudindtagethed her, da dette valg næsten universelt blev set som et selvmål af træneren (du glemmer også her at nævne at Lucas faktisk var på landsholdet for nylig!). Og Enevoldsen - seriøst? Du er ikke bange for at kalde Femi en succes (ca. 65 kampe i Groningen, og nu helt væk), men Enevoldsen der fik ca. samme antal for Groningen + 35 kampe for Mechelen, og nu 25 kampe for AaB og still going strong, med mål mod europæiske tophold, han er en fiasko?! Seriøst Mike, fuck af. Du indser det sikkert ikke selv, men du er alt for forudindtaget til denne diskussion, og har større fokus på FCM vs. AaB, end at diskutere hvorfor AaB ikke formår at sælge spillere dyrt.

edit: glemte også Prica. Google ham, og du skal se han bestemt har været en succes efter AaB.
Mike80 skrev: Jeg kan se at flere debattører herinde fremhæver at det jo også tidligere er blevet diskuteret og enda ligefrem vendt blandt ledelse/trænere på Hornevej. Vi deler ikke den holdning og såfremt du ikke synes der er en AaB tendens respektere jeg selfølgelig denne, men så der heller ingen grund til at debatere videre ad den vej for os. Enig?
Nej, 1 debattør! Og han forsvandt pludseligt da jeg stillede spørgsmål ved det. Seriøst Mike, skrid.
Mit indlæg var ikke for at tage en debat omkring hvorvidt FCM eller AaB har været mest succesfuld i deres salg til udlandet i nyere tid. Det min klare overbevisning, at den taler for sig selv i FCM favør. Derved er hele udgangspunktet i mit indlæg, hvorfor så mange store AaB profiler flopper når de ikke længere er at finde i Aalborg.

En bruger henviste til, at debatten tidligere er taget op blandt flere brugere herinde, hvorved jeg godt mener, at kunne konkludere jeg ikke er den eneste med den holdning.

Det fair nok du mener anderledes men det så også klart at vi jo nok ikke efterfølgende kan debaterer, hvorfor så mange spillere flopper uden for Aalborg, og om det muligvis kan have indflydelse på en række skuffende tranferindtægter af profiler gennem de seneste sæsoner. Det handler IMO ganske enkelt om de forventninger jeg på forhånd, mener man kunne have til spilleren kontra det efterfølgende karriere forløb.

Jeg mener ikke:

- at Lasse Nielsen af købende klub (NIC meljegen) anses som en er en ubetinget succes med 13 kampe og en efterfølgende udlejling.
- at Kasper Kusk som årets SL profil på 12 mdr. burde være længere fra start 11 i Twente end Joacim Andersen med ungdoms fodbold på CVét i FCM.
- At Lucas Andersen med han spidskompetancer er en succes fordi han har spillet ca. 40 kampe i Ajax. (Jeg havde forventet mere)
- At Helenius burde være tilbage i Aalborg mindre end 12 mdr. efter et godt salg på plus 10 mio.
- At Sunderland som købende klun (18 mio) ser Prica som en succes efter 6 kampe i PL og med et efterfølgende mesterskab i en dårligere liga end den han tilsvarende blev solgt fra.
- At Enevoldsen med hans talent er en succes med 80-90 kampe i Holland/ Belgien inden han vendte tilbage til Dk.
- At Risgaard som profil på et mesterhold vendte tilbage til Silkeborg 12 mdr. efter.
- At Wurtz blev udlejet til Vejle 12 mdr. efter FCK købte ham som landsholdsspiller i aalborg.
- At Augo effekten ikke kunne holde til mere en 21 kampe i den Østrigste liga.

Jeg havde bare større forventninger til samtlige spillere end det indfriede, og det kan godt være det der fejlen ligger?

Jeg ser netop ikke FEMI som en ubetinget succes, men forløbet men med ca. samme antal kampe i Groningen, som Enevoldsen burde ikke være retvisende for den forventning jeg havde til de to spillere. Jeg trode mere på Enevoldsens talent, og bare det at antallet af kampe kan sammenlignes med Femi´s karriere er en fiasko IMO. På samme måde ser jeg heller ikke Leon Jessen, som guds gave til fodbolden, men igen synes jeg det skræmmende, at manden trodsalt har spillet 58 kampe for Kaiserslauterne i Bundesligaen, hvilket er langt over de forventninger jeg på forhånd havde til talentet. Min fejl at blande FCM salg ind i debatten, men mest for at illustrerer at jeg personlig synes FCM har solgt langt flere spillere, hvor man efterfølgende kunne sige, at han fik langt mere ud af karrieren i udlandet end forventet eller som minimun levede op til forventningerne.

"Seriøst Mike, Fuck af", "seriøst Mike, skrid" -Seriøst... Så falder det i min verden vist mere tilbage på din egen seriøsitet.

Mike

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 3. jul 2015, 18:36

Mike80 skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev: Jamen, hvis du mener AaB har solgt som berettiget men efterfølgende europæisk succes for de implicerede spillere har du jo svaret lige der. Ingen grund til at debaterer videre ad den vej.Mike
Jeg forstår ikke ovenstående sætning. Derudover, hvis du vitterligt vil denne debat, og ikke bare missionere for din klub, kunne du så ikke bruge bare et par minutter på at forholde dig til hvad jeg skriver?

Mike80 skrev:Jeg synes personligt ikke at hverken: Lasse Nielsen (udlejet efter 13 kampe), Lucas Andersen (manglende gennembrud i Ajax og frasorteret u21 trup, Rada Prica, (6 kampe i Sunderland), Enevoldsen (tilbage i AaB som 27 årige) På nogen måde kan tilsvare FCM's succes rate af salg til Europa.
Det er lidt svært at tage dit indlæg seriøst når du bruger så vidt forskellige kriterier for succes. Lasse Nielsen har været en succes siden han skiftede. At han blev udlejet efter hans klub rykkede ned ændrer ikke ved det. Derefter er han blevet Belgisk mester, hvilket da aldrig kan tale imod hans præstationer i forhold til hvordan udelandske scouts ser AaB, altså med mindre man er så forudindtaget som jeg mistænker dig for at være. Lucas Andersen er 20 år, og har spillet næsten 40 kampe for Ajax. Hvordan pokker kan du få det til at være et eksempel på en spiller der ikke har klaret sig? At du blander u21-fiaskoen ind i dette er kun yderligere bevis på din forudindtagethed her, da dette valg næsten universelt blev set som et selvmål af træneren (du glemmer også her at nævne at Lucas faktisk var på landsholdet for nylig!). Og Enevoldsen - seriøst? Du er ikke bange for at kalde Femi en succes (ca. 65 kampe i Groningen, og nu helt væk), men Enevoldsen der fik ca. samme antal for Groningen + 35 kampe for Mechelen, og nu 25 kampe for AaB og still going strong, med mål mod europæiske tophold, han er en fiasko?! Seriøst Mike, fuck af. Du indser det sikkert ikke selv, men du er alt for forudindtaget til denne diskussion, og har større fokus på FCM vs. AaB, end at diskutere hvorfor AaB ikke formår at sælge spillere dyrt.

edit: glemte også Prica. Google ham, og du skal se han bestemt har været en succes efter AaB.
Mike80 skrev: Jeg kan se at flere debattører herinde fremhæver at det jo også tidligere er blevet diskuteret og enda ligefrem vendt blandt ledelse/trænere på Hornevej. Vi deler ikke den holdning og såfremt du ikke synes der er en AaB tendens respektere jeg selfølgelig denne, men så der heller ingen grund til at debatere videre ad den vej for os. Enig?
Nej, 1 debattør! Og han forsvandt pludseligt da jeg stillede spørgsmål ved det. Seriøst Mike, skrid.
Mit indlæg var ikke for at tage en debat omkring hvorvidt FCM eller AaB har været mest succesfuld i deres salg til udlandet i nyere tid. Det min klare overbevisning, at den taler for sig selv i FCM favør. Derved er hele udgangspunktet i mit indlæg, hvorfor så mange store AaB profiler flopper når de ikke længere er at finde i Aalborg.

En bruger henviste til, at debatten tidligere er taget op blandt flere brugere herinde, hvorved jeg godt mener, at kunne konkludere jeg ikke er den eneste med den holdning.

Det fair nok du mener anderledes men det så også klart at vi jo nok ikke efterfølgende kan debaterer, hvorfor så mange spillere flopper uden for Aalborg, og om det muligvis kan have indflydelse på en række skuffende tranferindtægter af profiler gennem de seneste sæsoner. Det handler IMO ganske enkelt om de forventninger jeg på forhånd, mener man kunne have til spilleren kontra det efterfølgende karriere forløb.

Jeg mener ikke:

- at Lasse Nielsen af købende klub (NIC meljegen) anses som en er en ubetinget succes med 13 kampe og en efterfølgende udlejling.
- at Kasper Kusk som årets SL profil på 12 mdr. burde være længere fra start 11 i Twente end Joacim Andersen med ungdoms fodbold på CVét i FCM.
- At Lucas Andersen med han spidskompetancer er en succes fordi han har spillet ca. 40 kampe i Ajax. (Jeg havde forventet mere)
- At Helenius burde være tilbage i Aalborg mindre end 12 mdr. efter et godt salg på plus 10 mio.
- At Sunderland som købende klun (18 mio) ser Prica som en succes efter 6 kampe i PL og med et efterfølgende mesterskab i en dårligere liga end den han tilsvarende blev solgt fra.
- At Enevoldsen med hans talent er en succes med 80-90 kampe i Holland/ Belgien inden han vendte tilbage til Dk.
- At Risgaard som profil på et mesterhold vendte tilbage til Silkeborg 12 mdr. efter.
- At Wurtz blev udlejet til Vejle 12 mdr. efter FCK købte ham som landsholdsspiller i aalborg.
- At Augo effekten ikke kunne holde til mere en 21 kampe i den Østrigste liga.

Jeg havde bare større forventninger til samtlige spillere end det indfriede, og det kan godt være det der fejlen ligger?

Jeg ser netop ikke FEMI som en ubetinget succes, men forløbet men med ca. samme antal kampe i Groningen, som Enevoldsen burde ikke være retvisende for den forventning jeg havde til de to spillere. Jeg trode mere på Enevoldsens talent, og bare det at antallet af kampe kan sammenlignes med Femi´s karriere er en fiasko IMO. På samme måde ser jeg heller ikke Leon Jessen, som guds gave til fodbolden, men igen synes jeg det skræmmende, at manden trodsalt har spillet 58 kampe for Kaiserslauterne i Bundesligaen, hvilket er langt over de forventninger jeg på forhånd havde til talentet. Min fejl at blande FCM salg ind i debatten, men mest for at illustrerer at jeg personlig synes FCM har solgt langt flere spillere, hvor man efterfølgende kunne sige, at han fik langt mere ud af karrieren i udlandet end forventet eller som minimun levede op til forventningerne.

"Seriøst Mike, Fuck af", "seriøst Mike, skrid" -Seriøst... Så falder det i min verden vist mere tilbage på din egen seriøsitet.

Mike
Det var ellers helt seriøst ment. Jeg bad dig holde dig væk fordi du viser du er alt for forudindtaget til denne diskussion (uden at indse det), samt fordi du ignorerer hoveddelen af det indlæg du besvarer uden at retfærdiggøre hvorfor. Du spilder min tid, og er hermed på ignorelisten:

Ignoreliste opdateret: AllanP, Brent, Telefonnummer/hesten, FCM-Mike.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 3. jul 2015, 20:04

Mike80 skrev: Derved er hele udgangspunktet i mit indlæg, hvorfor så mange store AaB profiler flopper når de ikke længere er at finde i Aalborg.

[...]

- at Lasse Nielsen af købende klub (NIC meljegen) anses som en er en ubetinget succes med 13 kampe og en efterfølgende udlejling.
Men det ændrer vel ikke på at han har været en succes udenfor AaB som jo var udgangspunktet for debatten? Manden er fast mand på et hold der er noget bedre end Nijmegen, og skal spille ChL næste sæson. Det er vel en succes? Eller hvad?

Ifht Kusk er det også nået pjat. Hvem står/stod foran Kusk i Twente? Hvem stod foran Joakim Andersen? Foran Kusk stod en mexicansk u20 landsholdsspiller der netop har været en af profilerne ved det netop overståede VM. Kusk bliver ikke automatisk bedre end sådan en fyr fordi han har været i Aalborg. At man bliver solgt til en klub hvor man bare ikke er god nok (der er bedre alternativer) som tilfældet har været for flere af spillerne kan man jo bare ikke rigtigt gøre så meget ved i AaB.
Helenius, Kusk og Prica skiftede alle til klubber hvor der ganske enkelt var bedre alternativer, og Enevoldsen har været skadet mere eller mindre 2 år i træk, men var før det en af de større profiler i Groningen. Hvis Ene havde været fri for skader havde han jo ikke spillet i AaB idag, men rendt rundt på en eller anden million kontrakt i en af de største ligaer.

Og selvfølgelig er det jo fordi du gerne vil provokere, jeg forstår dog ikke hvorfor du ikke er mere aktiv på graven end herinde, der bliver man jo ellers udråbt til præsident kandidat og verdens frelser hvis man kan forfatte et indlæg på mere end 7-8 linjer, det må vel være noget federe end at blive bedt om at skride hver gang man skriver noget?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 3. jul 2015, 22:32

jonas386 skrev:
Mike80 skrev: Derved er hele udgangspunktet i mit indlæg, hvorfor så mange store AaB profiler flopper når de ikke længere er at finde i Aalborg.

[...]

- at Lasse Nielsen af købende klub (NIC meljegen) anses som en er en ubetinget succes med 13 kampe og en efterfølgende udlejling.
Men det ændrer vel ikke på at han har været en succes udenfor AaB som jo var udgangspunktet for debatten? Manden er fast mand på et hold der er noget bedre end Nijmegen, og skal spille ChL næste sæson. Det er vel en succes? Eller hvad?

Ifht Kusk er det også nået pjat. Hvem står/stod foran Kusk i Twente? Hvem stod foran Joakim Andersen? Foran Kusk stod en mexicansk u20 landsholdsspiller der netop har været en af profilerne ved det netop overståede VM. Kusk bliver ikke automatisk bedre end sådan en fyr fordi han har været i Aalborg. At man bliver solgt til en klub hvor man bare ikke er god nok (der er bedre alternativer) som tilfældet har været for flere af spillerne kan man jo bare ikke rigtigt gøre så meget ved i AaB.
Helenius, Kusk og Prica skiftede alle til klubber hvor der ganske enkelt var bedre alternativer, og Enevoldsen har været skadet mere eller mindre 2 år i træk, men var før det en af de større profiler i Groningen. Hvis Ene havde været fri for skader havde han jo ikke spillet i AaB idag, men rendt rundt på en eller anden million kontrakt i en af de største ligaer.

Og selvfølgelig er det jo fordi du gerne vil provokere, jeg forstår dog ikke hvorfor du ikke er mere aktiv på graven end herinde, der bliver man jo ellers udråbt til præsident kandidat og verdens frelser hvis man kan forfatte et indlæg på mere end 7-8 linjer, det må vel være noget federe end at blive bedt om at skride hver gang man skriver noget?
Hej Jonas.

Jeg må da anbefale dig, at sende en mail til Kent Nielsen og de andre på Hornevej, da det jo virker vandvittigt inkompetent, at høre problematikken omking AaB spillerers manglende evne til at slå til i udlandet, også ligefrem skulle være vendt derude?! (ifølge "Frederikshavneren") Mærkeligt at en guldtræner og sportslig ledelse i AaB ikke har regnet ud, at det åbenbart udelukkende har handlet om bedre spillere på positionerne i de respektive klubber samt skadesforløb.

..Om det påvirker min lyst til at skrive og kommentere indlæg fordi folk skriver "Skrid" på debatside.dk?!
Tjaaa. En bruger på Bold.dk (mr123) har ihvertfald formået, at bevare sin anti FCM skrivelyst, når mulighed for "provokation" foreligger, på trods af lignende omstændigheder og udsagn omkring ham, som debatør i FCM tråde derinde. Respekt til ham!!

Mike

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 3. jul 2015, 23:02

Jeg siger ikke at man ikke kan gøre mere for talenterne ifht at ruste dem til udlandet, for det kan man da helt sikkert, men det betyder jo ikke at hver gang en spiller ikke slår til i udlandet så er det fordi der er tale om dårlig psyke, forkælet mentalitet eller hvad man nu ellers hører. Det er ikke nødvendigvis kun møntet på dig da det ofte er noget jeg ser folk mene (at danskere generelt har en slatten mentalitet), men ofte er forholdene jo bare ikke så sort/hvide som nogle, dig selv inklusive i det her tilfælde, vil gøre det til.
Feks er det vel heller ikke et udtryk for slatten mentalitet, eller skrøbelig psyke at en spiller som Patrick Olsen ikke slog til i Inter, men at talentet bare ganske enkelt ikke var til det. At han så virker som et tågehorn udover det er jo så hvad det er.

Bold er et klub-neutralt forum, det er debatsiden, eller graven for den sags skyld, ikke. Der er selvfølgelig forskel. Og jeg bliver jo heller ikke hyldet som et alvidende orakel når jeg skriver herinde (selvom jeg naturligvis er det :) ), jeg er da også blevet bedt om at lukke røven en gang eller 3 herinde i mine små 6 år.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Frygah » 3. jul 2015, 23:06

Jeg vil gerne se nogle fakta der bakker op om, at der skulle være en særegen mentalitet i AaB, der gør at vores spillere slår til mere sjældent end fx BIF, OB, EfB, FCN. Indtil da, er det jo bare en tilfældig postulat.

At FCM har lavet kæmpesalg og nogle af deres spillere har fået succes, skyldes vel nærmere at de har været first-movers på talentjagten, og hentet spillere som Kjær, Reid, Fischer, Vigen, Simon Poulsen og Zidan er jo alle spillere der har fået deres fodboldopdragelse lige så meget i andre klubber som i FCM, og flere af dem jo udråbt til kæmpetalenter i forvejen. Det er næppe en særlig FCM-DNA der har gjort at fx en Simon Poulsen har fået succes, da han trods alt spillede 3 sæsoner i SønderjyskE, inden de 2 år i FCM, ligesom det næppe er en OB-DNA der gør at Eriksen er så god som han er.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kunji » 4. jul 2015, 06:55

Mike80 skrev:...da det jo virker vandvittigt inkompetent, at høre problematikken omking AaB spillerers manglende evne til at slå til i udlandet, også ligefrem skulle være vendt derude?! (ifølge "Frederikshavneren")
Men nu aner Frederikshavneren så heller intet. Overhovedet. Og da slet ikke om det her. Her er den kilde, han har misforstået/fejllæst/skimmet:

http://www.b.dk/sport/gammeldags-i-en-pop-verden

Der står intet konkret om AaB-spilleres manglende evne til at slå til i udlandet, men er nogle generelle tanker omkring spillermentalitet, som Kent Nielsen har gjort sig. Men hellere tage den ene debattør, der er marginalt enig med dig som sandhedsvidne, ikke?

Seriøst, Mike. Der er ingen herinde, der lige brænder for at høre, hvad mon FCM-Mike synes om vores salg af Thelander. Ingen. Og på ganske fascinerende vis er der faktisk færre, der synes, det kunne være interessant med FCM-Mikes sammenligning af hans personlige holdninger til de to klubbers salg.

Ser du, du bidrager med nul og niks konstruktivt i en AaB-debat. Du kan knap nok gøre dig udholdelig i den ene tråd, der faktisk henvender sig til din slags, så hvorfor dog udvide dit engagement?

Og jo. Det er faktisk nødvendig at være udholdelig i en debat på fremmed jord. Ellers bliver folk sgu trætte af en, der alligevel ikke kan byde ind med relevante og interessante tanker/holdninger. Det har nærmest alle andre gæster fattet uanset tilhørsforhold. Selv Kent dukker efterhånden kun op, når han reelt kan bidrage positivt til debatten. Kodeordet er positivt. Enhver debat du deltager i udvikler sig negativt. Fællesnævneren er Mike80, men at bede om selvindsigt her er nok for meget at forlange.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 4. jul 2015, 07:31

Jeg savner Kent :'(

Vidunderligt interview.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 4. jul 2015, 13:19

Mon ikke ham her kunne indbringe os 1 mill euro, hvis han spillede her? http://www.bold.dk/nyt/fcm-boss-forvent ... sisto-salg
Vi skulle jo nødig stå i vejen, hvis han ønskede at prøve sig af i udlandet.

(Fik jeg skrevet at jeg stadig er skuffet over AaB's manglende evne til at sælge spillere?)

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af frederikshavneren » 4. jul 2015, 14:12

Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev: Jamen, hvis du mener AaB har solgt som berettiget men efterfølgende europæisk succes for de implicerede spillere har du jo svaret lige der. Ingen grund til at debaterer videre ad den vej.Mike
Jeg forstår ikke ovenstående sætning. Derudover, hvis du vitterligt vil denne debat, og ikke bare missionere for din klub, kunne du så ikke bruge bare et par minutter på at forholde dig til hvad jeg skriver?

Mike80 skrev:Jeg synes personligt ikke at hverken: Lasse Nielsen (udlejet efter 13 kampe), Lucas Andersen (manglende gennembrud i Ajax og frasorteret u21 trup, Rada Prica, (6 kampe i Sunderland), Enevoldsen (tilbage i AaB som 27 årige) På nogen måde kan tilsvare FCM's succes rate af salg til Europa.
Det er lidt svært at tage dit indlæg seriøst når du bruger så vidt forskellige kriterier for succes. Lasse Nielsen har været en succes siden han skiftede. At han blev udlejet efter hans klub rykkede ned ændrer ikke ved det. Derefter er han blevet Belgisk mester, hvilket da aldrig kan tale imod hans præstationer i forhold til hvordan udelandske scouts ser AaB, altså med mindre man er så forudindtaget som jeg mistænker dig for at være. Lucas Andersen er 20 år, og har spillet næsten 40 kampe for Ajax. Hvordan pokker kan du få det til at være et eksempel på en spiller der ikke har klaret sig? At du blander u21-fiaskoen ind i dette er kun yderligere bevis på din forudindtagethed her, da dette valg næsten universelt blev set som et selvmål af træneren (du glemmer også her at nævne at Lucas faktisk var på landsholdet for nylig!). Og Enevoldsen - seriøst? Du er ikke bange for at kalde Femi en succes (ca. 65 kampe i Groningen, og nu helt væk), men Enevoldsen der fik ca. samme antal for Groningen + 35 kampe for Mechelen, og nu 25 kampe for AaB og still going strong, med mål mod europæiske tophold, han er en fiasko?! Seriøst Mike, fuck af. Du indser det sikkert ikke selv, men du er alt for forudindtaget til denne diskussion, og har større fokus på FCM vs. AaB, end at diskutere hvorfor AaB ikke formår at sælge spillere dyrt.

edit: glemte også Prica. Google ham, og du skal se han bestemt har været en succes efter AaB.
Mike80 skrev: Jeg kan se at flere debattører herinde fremhæver at det jo også tidligere er blevet diskuteret og enda ligefrem vendt blandt ledelse/trænere på Hornevej. Vi deler ikke den holdning og såfremt du ikke synes der er en AaB tendens respektere jeg selfølgelig denne, men så der heller ingen grund til at debatere videre ad den vej for os. Enig?
Nej, 1 debattør! Og han forsvandt pludseligt da jeg stillede spørgsmål ved det. Seriøst Mike, skrid.
Klubberne har haft forskellige forudsætninger, men nøgtern vurderet har FCM da haft større succes med de spillere de har afskibet til udlandet end AaB har.
Selvfølgelig er der også en del Ikast spillere som har floppet i udlandet, men de har trods alt nogle succes historier.

Hvis man ikke kan se at Winston Reid, Simon Kjær og Viktor Fischer har klaret sig bedre end de seneste AaB salg så er man blind overfor realiteterne. Sisto ligner det næste kæmpe salg, hvor han vil indbringe en transfersum som vi kun kan drømme om.

Af salg i nyere tid så ser det sløjt ud med en overvejende majoritet af de spillere der har forladt Hornevej:

- Augu: flop i Red Bull Salzburg.
- Prica: flop i Sunderland.
- Lasse: flop i hollandsk nedrykkerklub. Senere stor succes i Gent hvor han nu kan se frem til CL til efteråret.
- MJ: Primært bænkevarmer i Almeria da nedrykkerklubben spillede i Primera Division.
- Kusk: Degraderet til 2. holdet i Twente, som ellers slet ikke har fordums niveau.
- Lucas: Primært bænkevarmer i Ajax, som i disse år har deres måske dårligste hold i dette årtusinde.
- Helenius. Sygdom eller ej så floppede han i Villa

Det er ikke ligefrem fordi at succes historierne står i kø...

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9593
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2015, 14:39

Frederikshavneren skrev: Klubberne har haft forskellige forudsætninger, men nøgtern vurderet har FCM da haft større succes med de spillere de har afskibet til udlandet end AaB har.
Selvfølgelig er der også en del Ikast spillere som har floppet i udlandet, men de har trods alt nogle succes historier.

Hvis man ikke kan se at Winston Reid, Simon Kjær og Viktor Fischer har klaret sig bedre end de seneste AaB salg så er man blind overfor realiteterne. Sisto ligner det næste kæmpe salg, hvor han vil indbringe en transfersum som vi kun kan drømme om.
Du har fuldstændig misset pointen. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt FCM har haft gode salg eller ej, for det har de naturligvis og ingen i denne tråd stiller spørgsmål herved. Langt bedre end vores og dette er der mange gode forklaringer på. Det handler derimod om hvorvidt AaB sælger dårligere end spillermaterialet berretiger, og om udlandske klubber skulle have en særlig mistillid til AaB-spillernes evne til at klare sig på baggrund af den historik vores salg har ført med sig. Det var FCM-mike der på besynderligvis gjorde dette til et AaB vs. FCM spørgsmål, og du hopper af en eller anden grund med på den pseudo-debat.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1984
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af 9520AaB » 4. jul 2015, 16:59

Vil ikke gøre det til kæmpedebat her, men nu har flere postuleret at Helle var kæmpeflop i Villa. Skægt nok er jeg kæmpe Villafan, og aktiv på de engelske debatsider der. Det er IKKE helt den holdning de fleste englændere har til ham.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 4. jul 2015, 18:42

Buzz Killington skrev:
Frederikshavneren skrev: Klubberne har haft forskellige forudsætninger, men nøgtern vurderet har FCM da haft større succes med de spillere de har afskibet til udlandet end AaB har.
Selvfølgelig er der også en del Ikast spillere som har floppet i udlandet, men de har trods alt nogle succes historier.

Hvis man ikke kan se at Winston Reid, Simon Kjær og Viktor Fischer har klaret sig bedre end de seneste AaB salg så er man blind overfor realiteterne. Sisto ligner det næste kæmpe salg, hvor han vil indbringe en transfersum som vi kun kan drømme om.
Du har fuldstændig misset pointen. Det er ikke et spørgsmål om hvorvidt FCM har haft gode salg eller ej, for det har de naturligvis og ingen i denne tråd stiller spørgsmål herved. Langt bedre end vores og dette er der mange gode forklaringer på. Det handler derimod om hvorvidt AaB sælger dårligere end spillermaterialet berretiger, og om udlandske klubber skulle have en særlig mistillid til AaB-spillernes evne til at klare sig på baggrund af den historik vores salg har ført med sig. Det var FCM-mike der på besynderligvis gjorde dette til et AaB vs. FCM spørgsmål, og du hopper af en eller anden grund med på den pseudo-debat.
Det passer ikke. Det kræver ikke meget mere fakta tjek end at hoppe én side tilbage for at se at FCM blev bragt på banen af Gaarde6, som sammenligningsgrundlag for hvorfor feks. FCM sælger, så meget bedre end ditto AaB.

Jeg kom med et umiddelbart bud på det, som for mig er fakta. Netop at FCM spillere efterfølgende har haft større succes i Europa, og satte spørgsmål ved hvorvidt dette kunne have indflydelse på klubbens ry til at producere flyvefærdiges spillere, og derved større salgssummer på spillersalg. Det blev først et FCM/AaB spørgsmål da Buzz fremlagde en liste AaB spillere og deres "succes" og derved implicit pointerede, at AaB havde haft samme succes med sine solgte spillere, som FCM hvorved mit udgangspunkt for debatten blev dømt ude. Derfor kom vi ind på det sidespor som hed succes i Europa for tidligere FCM kontra AaB spillere.

Mike

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 4. jul 2015, 18:53

frederikshavneren skrev:
Buzz Killington skrev:
Mike80 skrev: Jamen, hvis du mener AaB har solgt som berettiget men efterfølgende europæisk succes for de implicerede spillere har du jo svaret lige der. Ingen grund til at debaterer videre ad den vej.Mike
Jeg forstår ikke ovenstående sætning. Derudover, hvis du vitterligt vil denne debat, og ikke bare missionere for din klub, kunne du så ikke bruge bare et par minutter på at forholde dig til hvad jeg skriver?

Mike80 skrev:Jeg synes personligt ikke at hverken: Lasse Nielsen (udlejet efter 13 kampe), Lucas Andersen (manglende gennembrud i Ajax og frasorteret u21 trup, Rada Prica, (6 kampe i Sunderland), Enevoldsen (tilbage i AaB som 27 årige) På nogen måde kan tilsvare FCM's succes rate af salg til Europa.
Det er lidt svært at tage dit indlæg seriøst når du bruger så vidt forskellige kriterier for succes. Lasse Nielsen har været en succes siden han skiftede. At han blev udlejet efter hans klub rykkede ned ændrer ikke ved det. Derefter er han blevet Belgisk mester, hvilket da aldrig kan tale imod hans præstationer i forhold til hvordan udelandske scouts ser AaB, altså med mindre man er så forudindtaget som jeg mistænker dig for at være. Lucas Andersen er 20 år, og har spillet næsten 40 kampe for Ajax. Hvordan pokker kan du få det til at være et eksempel på en spiller der ikke har klaret sig? At du blander u21-fiaskoen ind i dette er kun yderligere bevis på din forudindtagethed her, da dette valg næsten universelt blev set som et selvmål af træneren (du glemmer også her at nævne at Lucas faktisk var på landsholdet for nylig!). Og Enevoldsen - seriøst? Du er ikke bange for at kalde Femi en succes (ca. 65 kampe i Groningen, og nu helt væk), men Enevoldsen der fik ca. samme antal for Groningen + 35 kampe for Mechelen, og nu 25 kampe for AaB og still going strong, med mål mod europæiske tophold, han er en fiasko?! Seriøst Mike, fuck af. Du indser det sikkert ikke selv, men du er alt for forudindtaget til denne diskussion, og har større fokus på FCM vs. AaB, end at diskutere hvorfor AaB ikke formår at sælge spillere dyrt.

edit: glemte også Prica. Google ham, og du skal se han bestemt har været en succes efter AaB.
Mike80 skrev: Jeg kan se at flere debattører herinde fremhæver at det jo også tidligere er blevet diskuteret og enda ligefrem vendt blandt ledelse/trænere på Hornevej. Vi deler ikke den holdning og såfremt du ikke synes der er en AaB tendens respektere jeg selfølgelig denne, men så der heller ingen grund til at debatere videre ad den vej for os. Enig?
Nej, 1 debattør! Og han forsvandt pludseligt da jeg stillede spørgsmål ved det. Seriøst Mike, skrid.
Klubberne har haft forskellige forudsætninger, men nøgtern vurderet har FCM da haft større succes med de spillere de har afskibet til udlandet end AaB har.
Selvfølgelig er der også en del Ikast spillere som har floppet i udlandet, men de har trods alt nogle succes historier.

Hvis man ikke kan se at Winston Reid, Simon Kjær og Viktor Fischer har klaret sig bedre end de seneste AaB salg så er man blind overfor realiteterne. Sisto ligner det næste kæmpe salg, hvor han vil indbringe en transfersum som vi kun kan drømme om.

Af salg i nyere tid så ser det sløjt ud med en overvejende majoritet af de spillere der har forladt Hornevej:

- Augu: flop i Red Bull Salzburg.
- Prica: flop i Sunderland.
- Lasse: flop i hollandsk nedrykkerklub. Senere stor succes i Gent hvor han nu kan se frem til CL til efteråret.
- MJ: Primært bænkevarmer i Almeria da nedrykkerklubben spillede i Primera Division.
- Kusk: Degraderet til 2. holdet i Twente, som ellers slet ikke har fordums niveau.
- Lucas: Primært bænkevarmer i Ajax, som i disse år har deres måske dårligste hold i dette årtusinde.
- Helenius. Sygdom eller ej så floppede han i Villa

Det er ikke ligefrem fordi at succes historierne står i kø...
Meget befriende! Spørgsmålet er så om disse skuffelser efterfølgende kan have indflydelse på det produkt udenlandske klubber forventer af et køb i netop AaB kontra andre danske klubber?

Jeg har altid set AaB som det måske kollektivt stærkeste mandskab i ligaen. I vandt IMO fortjent guld på bagrund af en fantastisk holdånd fremfor ligaens 11 største individualister (hvilket også ville være mærkeligt med et beskedent budget) Jeg ved at FCM ligger stor fokus på den individuelle træning og udvikling af personlige spidskompetencer hos den enkelte spiller! Det har betydet at vi som hold har været ustabile som bare helv... Men tilgengæld har vi så haft større succes med vores salg til udlandet.

Udefra set ligner AaB en utrolig social klub, som mange tidligere spiller meget gerne vil tilbage til. Der bliver lagt vægt på kammeratskab, sammenhold og og succes historierne med Hamrens havregrød osv. Er rigtig gode. Spørgsmålet for mig er hvorvidt det sociale ligger så langt fra den hårde virkelighed ude i Europa at det rammer som et chok for mange og det måske er derfor så mange hurtigt vender snuden hjem mod dk (og gerne Aalborg)

Kan dette agenterne i de forskellige klubber have den samme opfattelse som mig og derved være nervøse for at de får en god holdspiller (i AaB) fremfor en profil med spidskompetencer og mentalitet til også at slå til når kammeratskab og sammenhold måske træder i baggrunden for at skade sin direkte konkurrent til træning for at få pladsen efterfølgende runde.

Lucas Andersen var fremragende! Kusk var fremragende. Enevoldsen fremragende. Men det alle spillere hvor jeg godt kunne forestille mig mentaliteten var mere til at løfte holdet og vægte kammeratskab fremfor spidse albuer og stenhård konkurrencementalitet (også til træning)

Jeg ved det ikke men det ihvertfald en af de mulige scenarier jeg kunne forestille mig som bagrund for jeres ringe salgssucces i nyere tid.

Mike

Besvar