Thelander på vej til Panathinaikos

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Yankee » 4. jul 2015, 21:16

Det er jo klart at FCM har flere succesfulde salg, når man fylder sine U15-U19 hold op med spillere fra Østjylland, Sjælland og Fyn fremfor lokalområdet i Vest- og Midtjylland. Det er en helt anden filosofi end AaB, hvor alle de egen-udviklede spillere er lokale drenge. Så er det klart at der er længere mellem de helt store internationale stjerner fra AaB, men det er nu stadig meget mere tilfredsstillende at være vidne til.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 4. jul 2015, 21:57

Yankee skrev:Det er jo klart at FCM har flere succesfulde salg, når man fylder sine U15-U19 hold op med spillere fra Østjylland, Sjælland og Fyn fremfor lokalområdet i Vest- og Midtjylland. Det er en helt anden filosofi end AaB, hvor alle de egen-udviklede spillere er lokale drenge. Så er det klart at der er længere mellem de helt store internationale stjerner fra AaB, men det er nu stadig meget mere tilfredsstillende at være vidne til.
Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.

Mike

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Kunji » 4. jul 2015, 23:02

Nå, men Thelander må have held og lykke i Panathinaikos. Jeg håber, at drengen slår til. Han har ikke spillet fodbold i et halvt år, og jeg forventer ikke, at vi har fået mere end 3-4 mill. for ham. Han er ikke bedre pt. end hvad Lasse var, da vi solgte ham.

Det bliver spændende at følge Kasper og Blåbjergs kamp om startopstillingen.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Buzz Killington » 4. jul 2015, 23:15

Kunji skrev:Nå, men Thelander må have held og lykke i Panathinaikos. Jeg håber, at drengen slår til. Han har ikke spillet fodbold i et halvt år, og jeg forventer ikke, at vi har fået mere end 3-4 mill. for ham. Han er ikke bedre pt. end hvad Lasse var, da vi solgte ham.

Det bliver spændende at følge Kasper og Blåbjergs kamp om startopstillingen.
Jeg husker jeg forsvarede Lasse som værende på niveau med Ragnar Sigurdsson da han blev solgt, skønt en kæmpe prisforskel. Det var nok lidt i overkanten, men jeg var helt klart en af dem der mente det kunne koste i forhold til mesterskabskampen da han med sin hurtighed var ekstremt vigtig i vores høje forsvarslinje. Jeg syntes aldrig Thelander nåede i nærheden af samme niveau. Han var en fantastisk duelspiller, og har sikkert været god på defensive dødbolde, men makkerparret KEP og Thelander er i mine øjne en af grundende til vi ikke helt har kunnet finde samme niveau som i den første halvdel af mesterskabssæsonen, og blev nødt til at stå længere tilbage i forsvaret. Alt for meget kaos omkring specielt ham, og i mine øjne var det en klar forbedring at han ikke var med i foråret.

Nu kender jeg ikke så meget til Panathinaikos, men hvis de bestræber sig på en hurtig omgang possession bold, så håber jeg de har en fantastisk boldsikker og hurtig makker til ham. For ellers tror jeg han bliver lidt af en fiasko.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Yankee » 5. jul 2015, 11:02

Mike80 skrev:Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.
Det er fint og flot at FCM har været mellemstation for nogle AGF-drenge, som sidenhen har fået succes i udlandet. Det er bare ikke relevant for en debat om fodboldklubben AaB.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 5. jul 2015, 11:50

Yankee skrev:
Mike80 skrev:Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.
Det er fint og flot at FCM har været mellemstation for nogle AGF-drenge, som sidenhen har fået succes i udlandet. Det er bare ikke relevant for en debat om fodboldklubben AaB.
Burde du så ikke forholde dig til de nævnte AaB's spillerers succes/fiasko istedet? Hvorfor vælge netop at fremhæve den del af indlægget du ikke mener har relevans. -Altså hvis din pointe er til mere end at gøre siden opmærksom på du ikke mener FCM kan tage kredit for Fischer?

Mike

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gaarde6 » 5. jul 2015, 12:32

Mike80 skrev:
Yankee skrev:
Mike80 skrev:Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.
Det er fint og flot at FCM har været mellemstation for nogle AGF-drenge, som sidenhen har fået succes i udlandet. Det er bare ikke relevant for en debat om fodboldklubben AaB.
Burde du så ikke forholde dig til de nævnte AaB's spillerers succes/fiasko istedet? Hvorfor vælge netop at fremhæve den del af indlægget du ikke mener har relevans. -Altså hvis din pointe er til mere end at gøre siden opmærksom på du ikke mener FCM kan tage kredit for Fischer?

Mike
Jeg forstår ikke rigtig din pointe i at være herinde?
Det er fair nok, for det er et frit land vi lever i, så du kan selvfølgelig gøre som det passer dig.

Jeg tror godt du ved at FCM nok er noget af det mange af os herinde hader allermest. Personligt giver jeg ikke fem potter pis for jeres plastic fusion og store armbevægelser dernede. Kan ikke fordrage "klubben" og alt, hvad den står for!
Nu kan du selvfølgelig påstå at det er misundelse osv. Men da i ikke var mester var hadet det samme.
Det kommer selvfølgelig ikke bag på dig, at mange har det sådan om jer.
Min pointe er bare. Når du VED at størstedelen af folkene herinde (Og mange andre steder) ikke kan fordrage jer.
Hvorfor bliver du så ved, med at diskutere herinde?

Jeg har ikke kigget alle dine indlæg igennem, så jeg ved ikke, hvad og hvor meget du har ret i?
Men en ting er helt sikkert. Du får ikke overbevist ret mange i dine påstande herinde lige meget, hvor længe du bliver ved.
Det hader folk jer simpelthen for meget til at vil nedværdige sig til (Lige meget, hvem der så end har ret)

Jeg vil da aldrig nogensinde give jer kredit for at hamstre talenter i det meste af Danmark.
Ja i har solgt spillere for gode penge! Også bedre end os. Men talenterne er jo ikke nogen i har opfostret. Dem har i snuppet på de bedste hold i andre klubber. Det er der jo ikke nogen, som synes er noget i skal have kredit for.
Det er endnu en ting folk ikke kan lide jer for. "Den frække dreng i klassen"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Yankee » 5. jul 2015, 12:43

Mike80 skrev:Burde du så ikke forholde dig til de nævnte AaB's spillerers succes/fiasko istedet? Hvorfor vælge netop at fremhæve den del af indlægget du ikke mener har relevans. -Altså hvis din pointe er til mere end at gøre siden opmærksom på du ikke mener FCM kan tage kredit for Fischer?
Kan du ikke læse? Jeg giver jo netop en god forklaring på hvorfor AaB's succesrate ifm. salg til udlandet er lavere end FCM's, samt hvorfor den sammenligning er komplet uinteressant.

Og så vil jeg gerne medgive at det er som en rød klud i ansigtet at se en FCM-mand diskutere personlig udvikling af drengespillere. Jeg har oplevet for meget svineri fra jeres side til ikke at reagere sådan. Men det kan vi tage i en anden tråd.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af johnfrank » 5. jul 2015, 13:57

En der kender godt til hvordan talentcirkusset i FCM kører fortalte mig den her helt groteske historie. På deres seneste U15 hold kunne de ikke finde en eneste lokal dreng som de har arbejdet med i 3-4 år, som de ville skrive kontrakt med til deres akademi. I stedet har de som vanligt hentet den bedste i Århus, og nogle drenge fra København og Viborg, tror jeg det var. At de lokale selv hopper på at alt det marketingsgejl med dyrk rødderne og passionen og hvad ved jeg viser vel bare hvor godtro man er på heden. Jeg ville føle stor afsky hvis det blevet drevet sådan hos AaB.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Funky » 5. jul 2015, 22:06

johnfrank skrev:En der kender godt til hvordan talentcirkusset i FCM kører fortalte mig den her helt groteske historie. På deres seneste U15 hold kunne de ikke finde en eneste lokal dreng som de har arbejdet med i 3-4 år, som de ville skrive kontrakt med til deres akademi. I stedet har de som vanligt hentet den bedste i Århus, og nogle drenge fra København og Viborg, tror jeg det var. At de lokale selv hopper på at alt det marketingsgejl med dyrk rødderne og passionen og hvad ved jeg viser vel bare hvor godtro man er på heden. Jeg ville føle stor afsky hvis det blevet drevet sådan hos AaB.
Glenn skred jo af en årsag, og når en mand som ham ikke har moral til at være med længere, ja, så kan man jo godt begynde at gætte på tingenes tilstand i FCM.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Eksil » 5. jul 2015, 23:17

Funky skrev:
johnfrank skrev:En der kender godt til hvordan talentcirkusset i FCM kører fortalte mig den her helt groteske historie. På deres seneste U15 hold kunne de ikke finde en eneste lokal dreng som de har arbejdet med i 3-4 år, som de ville skrive kontrakt med til deres akademi. I stedet har de som vanligt hentet den bedste i Århus, og nogle drenge fra København og Viborg, tror jeg det var. At de lokale selv hopper på at alt det marketingsgejl med dyrk rødderne og passionen og hvad ved jeg viser vel bare hvor godtro man er på heden. Jeg ville føle stor afsky hvis det blevet drevet sådan hos AaB.
Glenn skred jo af en årsag, og når en mand som ham ikke har moral til at være med længere, ja, så kan man jo godt begynde at gætte på tingenes tilstand i FCM.
Glenn er en tosse, men i det mindste en tosse der var god ved hans unge spillere. Konflikten bestod jo i, at de unge blev lovet en masse og så købte klubben derefter en masse udenlandske spillere og ikke nødvendigvis til toppen.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. jul 2015, 23:47

Mike80 skrev:
Yankee skrev:
Mike80 skrev:Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.
Det er fint og flot at FCM har været mellemstation for nogle AGF-drenge, som sidenhen har fået succes i udlandet. Det er bare ikke relevant for en debat om fodboldklubben AaB.
Burde du så ikke forholde dig til de nævnte AaB's spillerers succes/fiasko istedet? Hvorfor vælge netop at fremhæve den del af indlægget du ikke mener har relevans. -Altså hvis din pointe er til mere end at gøre siden opmærksom på du ikke mener FCM kan tage kredit for Fischer?

Mike
Jeg synes det er fantastisk at gennem Mike-briller er Bak Bach en succeshistorie, selv om han var i udlandet i ret kort tid, også sammenlignet med Ene. At Lasse Nielsen er et flop fordi han ikke fik spilletid men blev lejet ud til en større klub og slog igennem. At Simon Kjær IKKE er et flop efter samme logik efter han storfloppede i Wolfsburg. At Lucas er et flop mens Fischer med stort set samme kampantal for Ajax er det modsatte... og at Leon Jessen overhovedet bliver nævnt.

Og Mike - du skal ikke tage det her som et oplæg til debat, det gider jeg simpelthen ikke. Du virker mere og mere som om du har bloddopet dig med Rasmus Ankersen blod, og du er godt og vel på vej udenfor pædagogisk rækkevidde, as far as i am concerned.

Jeg har ikke set nogen i denne tråd påstå at AaB har været lige så gode til at sælge dyrt som FCM, det ville være tåbeligt. Men din måde at gribe ud efter det først mulige halmstrå for at nedgøre AaB's spillere eller den måde tingene gøres i AaB er simpelthen patetisk og forudsigelig.

Jeg er på linje med flere af de andre brugere - hold du dig nu i FCM tråden HVIS du absolut skal være her, din tilstedeværelse i denne tråd har ikke gjort andet end at afspore en debat som sikkert kunne have udviklet sig i en noget mere seriøs retning, hvis du havde fundet noget andet at hygge dig med. Hvis du har brug for en anden hobby end at bruge din tid herinde, tror jeg helt sikkert der er nogen som kan komme med nogle fremragende forslag.

Mike80
1. div
1. div
Indlæg: 390
Tilmeldt: 7. jul 2013, 20:11
Favoritspiller: Søren Skriver

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Mike80 » 6. jul 2015, 09:23

Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev:
Yankee skrev:
Mike80 skrev:Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.
Det er fint og flot at FCM har været mellemstation for nogle AGF-drenge, som sidenhen har fået succes i udlandet. Det er bare ikke relevant for en debat om fodboldklubben AaB.
Burde du så ikke forholde dig til de nævnte AaB's spillerers succes/fiasko istedet? Hvorfor vælge netop at fremhæve den del af indlægget du ikke mener har relevans. -Altså hvis din pointe er til mere end at gøre siden opmærksom på du ikke mener FCM kan tage kredit for Fischer?

Mike
Jeg synes det er fantastisk at gennem Mike-briller er Bak Bach en succeshistorie, selv om han var i udlandet i ret kort tid, også sammenlignet med Ene. At Lasse Nielsen er et flop fordi han ikke fik spilletid men blev lejet ud til en større klub og slog igennem. At Simon Kjær IKKE er et flop efter samme logik efter han storfloppede i Wolfsburg. At Lucas er et flop mens Fischer med stort set samme kampantal for Ajax er det modsatte... og at Leon Jessen overhovedet bliver nævnt.

Og Mike - du skal ikke tage det her som et oplæg til debat, det gider jeg simpelthen ikke. Du virker mere og mere som om du har bloddopet dig med Rasmus Ankersen blod, og du er godt og vel på vej udenfor pædagogisk rækkevidde, as far as i am concerned.

Jeg har ikke set nogen i denne tråd påstå at AaB har været lige så gode til at sælge dyrt som FCM, det ville være tåbeligt. Men din måde at gribe ud efter det først mulige halmstrå for at nedgøre AaB's spillere eller den måde tingene gøres i AaB er simpelthen patetisk og forudsigelig.

Jeg er på linje med flere af de andre brugere - hold du dig nu i FCM tråden HVIS du absolut skal være her, din tilstedeværelse i denne tråd har ikke gjort andet end at afspore en debat som sikkert kunne have udviklet sig i en noget mere seriøs retning, hvis du havde fundet noget andet at hygge dig med. Hvis du har brug for en anden hobby end at bruge din tid herinde, tror jeg helt sikkert der er nogen som kan komme med nogle fremragende forslag.
Jeg skrev ikke at hverken Bak eller Leon Jessen var ubetingede kæmpe succeser. Jeg skrev de som minimum havde succes på samme niveau som spillere i nyere tid på den liste Buzz fremhævede, som bevis for AaB's succes salg i Europa. Jeg skrev også at både Bak og Leon Jessen nok blev opfattet som større succes af købende klub end både Lasse Nielsen og Enevoldsen. Bak spillede 76 kampe i æresdivisionen og var anfører for Herenveen ligesom han indbragte klubben en transfer da han vendte tilbage til FCM. Tror du ikke Herenveen mener de købte en større succes end Enevoldsens Groningen? Leon Jessen spillede 50 plus kampe i Bundesligaen for Kaiserslautern mens Lasse Nielsen efter 13 blev lejet ud. Tror du ikke igen købende klub var bedre tilfreds med FCM købet tilsvarende AaB.

Da Lucas Andersen spillede i AaB var der ingen grænser for hvor langt talentet kunne nå. Da Enevoldsen forlod AaB var det kun et spørgsmål om tid før man mente han rundede 100 landskampe. Da Kusk forlod AaB var han største profil i ligaen og landsholdsspiller. Det her handler jo ikke kunom hvorvidt Bak, Leon Jessen og Femi har haft større europæisk succes. Det handler om, at de nævnte FCM spillere ud fra de forventninger man retsmæssigt kunne have nærmest alle har været en større succes end tilsvarende AaB spillere.

Havde jeg i forbindelse med salg påstået at Enevoldsen, kusk, Lucas Andersen, Helenius og Prica fik det karriere forløb de efterfølgende har haft ville i alle skyde det ned som FCM provokation! Jeg havde større forventninger da de nævnte havde bedre forudsætninger også selv med mine "FCM" briller, og det jo derfor forløsende efterfølgende er ekstra skuffende. (Også for de klubben som hentede profilerne, på daværende tidspunkt)

Det tankevækkende og mere end tendens end den tilfældighed nogle ønsker at fremherskende herinde. Hvorvidt det så er pga. Historien i notorisk sælger dårligere end FCM, BIF og FCK, som jo var de klubber der oprindeligt i tråden blev sammenlignet med? Det ved jeg jo ikke men det for mig ikke utænkeligt at det kan spille ind.

Ja, det jo helt frit for som du vil tage debatten eller ikke? Generelt!!er folk jo altid velkommen til:

1. Lad vær at læse mine indlæg,
2. Lad være at svare på mine indlæg.
3. Bruge sidens "ignore" funktion.

Alternativt kan man oprette en tråd "hvorfor hade Mike" eller sende en personlig besked når man føler trang til at dreje debatten ind på mig og mine holdninger som debattør, gæst, FCM tilhænger osv. Det ville da ihvertfald være et skridt i den rigtige retning iforhold til at debatten netop ikke blev afsporet.

Mike

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af 9520AaB » 6. jul 2015, 09:46

Mike80 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Mike80 skrev:
Yankee skrev:
Mike80 skrev:Ja, men det handler jo om kvoten af gennembrud målt i procent og ikke antallet af spillere solgt til udlandet? Hvorfor er det klart at Kjær, Reid, Fischer, Leon Jessen, Bak, Vigen osv. Alle har indfriet forventningerne og været en gevinst for købende klub i udlandet når spillere som Helenius, Kusk, Lucas Andersen, Michael Jacobsen, Enevoldsen, Prica, Wurtz, Lasse Nielsen nærmest alle var større profiler, end de nævnte FCM spillere da de forlod superligaen? Jeg kan ikke følge et argument for at bredden i ungdomsscouting skulle have den indflydelse på efterfølgende Europæisk succes for de solgte spillere.
Det er fint og flot at FCM har været mellemstation for nogle AGF-drenge, som sidenhen har fået succes i udlandet. Det er bare ikke relevant for en debat om fodboldklubben AaB.
Burde du så ikke forholde dig til de nævnte AaB's spillerers succes/fiasko istedet? Hvorfor vælge netop at fremhæve den del af indlægget du ikke mener har relevans. -Altså hvis din pointe er til mere end at gøre siden opmærksom på du ikke mener FCM kan tage kredit for Fischer?

Mike
Jeg synes det er fantastisk at gennem Mike-briller er Bak Bach en succeshistorie, selv om han var i udlandet i ret kort tid, også sammenlignet med Ene. At Lasse Nielsen er et flop fordi han ikke fik spilletid men blev lejet ud til en større klub og slog igennem. At Simon Kjær IKKE er et flop efter samme logik efter han storfloppede i Wolfsburg. At Lucas er et flop mens Fischer med stort set samme kampantal for Ajax er det modsatte... og at Leon Jessen overhovedet bliver nævnt.

Og Mike - du skal ikke tage det her som et oplæg til debat, det gider jeg simpelthen ikke. Du virker mere og mere som om du har bloddopet dig med Rasmus Ankersen blod, og du er godt og vel på vej udenfor pædagogisk rækkevidde, as far as i am concerned.

Jeg har ikke set nogen i denne tråd påstå at AaB har været lige så gode til at sælge dyrt som FCM, det ville være tåbeligt. Men din måde at gribe ud efter det først mulige halmstrå for at nedgøre AaB's spillere eller den måde tingene gøres i AaB er simpelthen patetisk og forudsigelig.

Jeg er på linje med flere af de andre brugere - hold du dig nu i FCM tråden HVIS du absolut skal være her, din tilstedeværelse i denne tråd har ikke gjort andet end at afspore en debat som sikkert kunne have udviklet sig i en noget mere seriøs retning, hvis du havde fundet noget andet at hygge dig med. Hvis du har brug for en anden hobby end at bruge din tid herinde, tror jeg helt sikkert der er nogen som kan komme med nogle fremragende forslag.
Jeg skrev ikke at hverken Bak eller Leon Jessen var ubetingede kæmpe succeser. Jeg skrev de som minimum havde succes på samme niveau som spillere i nyere tid på den liste Buzz fremhævede, som bevis for AaB's succes salg i Europa. Jeg skrev også at både Bak og Leon Jessen nok blev opfattet som større succes af købende klub end både Lasse Nielsen og Enevoldsen. Bak spillede 76 kampe i æresdivisionen og var anfører for Herenveen ligesom han indbragte klubben en transfer da han vendte tilbage til FCM. Tror du ikke Herenveen mener de købte en større succes end Enevoldsens Groningen? Leon Jessen spillede 50 plus kampe i Bundesligaen for Kaiserslautern mens Lasse Nielsen efter 13 blev lejet ud. Tror du ikke igen købende klub var bedre tilfreds med FCM købet tilsvarende AaB.

Da Lucas Andersen spillede i AaB var der ingen grænser for hvor langt talentet kunne nå. Da Enevoldsen forlod AaB var det kun et spørgsmål om tid før man mente han rundede 100 landskampe. Da Kusk forlod AaB var han største profil i ligaen og landsholdsspiller. Det her handler jo ikke kunom hvorvidt Bak, Leon Jessen og Femi har haft større europæisk succes. Det handler om, at de nævnte FCM spillere ud fra de forventninger man retsmæssigt kunne have nærmest alle har været en større succes end tilsvarende AaB spillere.

Havde jeg i forbindelse med salg påstået at Enevoldsen, kusk, Lucas Andersen, Helenius og Prica fik det karriere forløb de efterfølgende har haft ville i alle skyde det ned som FCM provokation! Jeg havde større forventninger da de nævnte havde bedre forudsætninger også selv med mine "FCM" briller, og det jo derfor forløsende efterfølgende er ekstra skuffende. (Også for de klubben som hentede profilerne, på daværende tidspunkt)

Det tankevækkende og mere end tendens end den tilfældighed nogle ønsker at fremherskende herinde. Hvorvidt det så er pga. Historien i notorisk sælger dårligere end FCM, BIF og FCK, som jo var de klubber der oprindeligt i tråden blev sammenlignet med? Det ved jeg jo ikke men det for mig ikke utænkeligt at det kan spille ind.

Ja, det jo helt frit for som du vil tage debatten eller ikke? Generelt!!er folk jo altid velkommen til:

1. Lad vær at læse mine indlæg,
2. Lad være at svare på mine indlæg.
3. Bruge sidens "ignore" funktion.

Alternativt kan man oprette en tråd "hvorfor hade Mike" eller sende en personlig besked når man føler trang til at dreje debatten ind på mig og mine holdninger som debattør, gæst, FCM tilhænger osv. Det ville da ihvertfald være et skridt i den rigtige retning iforhold til at debatten netop ikke blev afsporet.

Mike
Mike, jeg vil give dig at de to største succeser, der er skiftet fra AaB, endte i FCM. Steinlein og Jessen, så er diskussionen ikke længere.

Gamen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af Gamen » 6. jul 2015, 11:57

Det er sommer, og jeres indlægsrate falder ikke rigtig, Mike80 og jonas386. Med den aktivitet I lægger for dagen, så skulle man tro at I ikke har så meget andet at lave end at sidde på bold.dk, ulvegraven og debatside.dk. Men jeg håber I vil overveje at kigge lidt oftere ud i solen... Det andet virker lidt sølle.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Thelander på vej til Panathinaikos

Indlæg af jonas386 » 6. jul 2015, 12:03

Skal man nu partout have et liv eller hvad?
Jeg har iøvrigt ikke rigtigt deltaget i den her debat, så er ikke helt sikker på hvorfor du adresserer mig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar