Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AnyFellow » 10. jul 2015, 15:12

Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger. At de fleste så sidder og siger "jamen Dalle og Thomsen er jo ikke væk endnu". Nej ikke endnu, men tag og kig på det med realistiske øjne; Thomsen var et lægetjek fra at være væk for et par uger siden og der kommer flere og flere meldinger om at AaB og Dalle ikke snakker, de er for langt fra hinanden, han overvejer OB/OB overvejer ham og at han vil prøve sig af i udlandet.

Hvis det ikke er kritisk og i føler vi har haft en god sæson med en 5. plads, hvor vi i foråret spillede som pis og papir og er heldige med ikke at ende lavere, ja så er det jo bare jer der er urealistiske.

Forstår ikke kritikken af AllanPedersens beskeder.

EDIT: Og alt dette er oven i købet efter vi har mistet AK (vores topscorer og giftigste offensivspiller) samt vores forsvarsgeneral i Thelander. Enten gratis eller for peanuts.
Kritikken bliver ved med at komme når alt enten er i den ene eller den anden grøft. Der er tilsyneladende ikke noget midt imellem.

Uanset om vi forlænget med Dalle eller ej, så taler alt for at han er her til vinter. Ergo vil vi ikke være ringere besat på den plads når sæsonen starter.

Jeg er slet ikke enig i at Thelander var vores forsvarsgeneral. Han kunne lige så godt starte sæsonen på bænken som på banen, efter KP steppede op og leverede på et høj niveau.

Jeg føler skam ikke vi har haft en god sæson. Jeg føler vi har spillet under niveau, og forventer derfor niveauet hæves i den forestående sæson, således at vi selv med afgange vil kunne spille til top6.

Jeg synes der er meget der taler for at Ene og Helenius vil levere på en højere plan end hidtil.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 15:20

Det passer simpelthen ikke det du skriver

AnyFellow, jeg var glad da vi vandt, da vi forlængede thomsen.
Da vi forlængede Gilli, har det også fint nok med vi får solgt Thelander hvis han vil videre.

Men jeg synes det er meget uacceptabelt.. at vi står til at miste 2 profiler
Dalle og Ak.. til 0 kr.. og vi stadig ikke har præsenteret noget som helst.
Ligesom andre har påpeget så er der også noget ansigt udaftil..

Spillerne går nok også og tænker 'bliver vi ikke forstærket?.. De har da selv luftet (var det i 2014) at der mangler nyt blod)

Du tror Enevoldsen og Helenius pludselig bliver så gode igen, vi slutter over 5... på trods af vi har hevet intet ind overhovedet?
og vores konkurrenter forstærker med dyre internationale spillere.

Det synes jeg ikke bare er optimistisk men hamrende naivt.
Og til sidst.. du siger jeg altid er negativ, kan du pege på et godt salg vi har gjort?
Helenius til Villa? er det det sidste?

Kusk var sku ikke.. Thelander går nok heller ikke for nær så meget som han var værd sidste sæson..
Det er godt nok nemmere at finde dårlige salg i den her klub end gode.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AnyFellow » 10. jul 2015, 17:38

AllanPedersen skrev:Det passer simpelthen ikke det du skriver

AnyFellow, jeg var glad da vi vandt, da vi forlængede thomsen.
Da vi forlængede Gilli, har det også fint nok med vi får solgt Thelander hvis han vil videre.

Men jeg synes det er meget uacceptabelt.. at vi står til at miste 2 profiler
Dalle og Ak.. til 0 kr.. og vi stadig ikke har præsenteret noget som helst.
Ligesom andre har påpeget så er der også noget ansigt udaftil..

Spillerne går nok også og tænker 'bliver vi ikke forstærket?.. De har da selv luftet (var det i 2014) at der mangler nyt blod)

Du tror Enevoldsen og Helenius pludselig bliver så gode igen, vi slutter over 5... på trods af vi har hevet intet ind overhovedet?
og vores konkurrenter forstærker med dyre internationale spillere.

Det synes jeg ikke bare er optimistisk men hamrende naivt.
Og til sidst.. du siger jeg altid er negativ, kan du pege på et godt salg vi har gjort?
Helenius til Villa? er det det sidste?

Kusk var sku ikke.. Thelander går nok heller ikke for nær så meget som han var værd sidste sæson..
Det er godt nok nemmere at finde dårlige salg i den her klub end gode.
Ja, jeg tror Ene og Helenius lægger på, samtidig med at andre spillere lægger på. Det er selvfølgelig en forudsætning at vi får en vis kontinuitet i vores opstilling, som vi ikke havde sidste efterår. Det er da netop naivt at tro vi spiller lige så ringe som sidste forår, hvis vi ellers kan holde spillerne fri for samme mængde skader.

Hvem af vores konkurrenter har forstærket sig med dyre internationale spillere? Jeg kan ikke få øje på nogen. FCM, Brøndby og FCK betragter jeg ikke som direkte konkurrenter til os på nuværende tidspunkt.

I en klub med vores økonomi kan vi ikke agere som f.eks. FCM, Brøndby eller FCK, med mindre vi ønsker et sats som tidligere har været ved at koste os livet. Dermed har vi heller ikke råd til at lave lange kontrakter med alle spillere. Uanset at du mener AaB har fejlet, så kan de ikke gøre noget som helst ved at en spiller ikke vil forlænge, og i sidste ende vælger at forlade AaB på fri transfer. Uanset kontraktlængden kan en spiller kun sælges såfremt spilleren gerne vil sælges.

Kigger vi ikke på realiteterne, at Kusk var tæt på at forlade os på fri transfer, så var Kusk et dårligt salg, men i virkelighedens verden fik vi det ud af situationen vi maks kunne få. Vi fik en forlængelse, der bidrog til et mesterskab og pokaltitel, samt 5 millioner.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Buzz Killington » 10. jul 2015, 18:31

Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger.
Det handler nok mere om hans opførsel end om han har ret eller tager fejl, eller om han er positiv eller negativ. Der er masser af brugere der formår at være pessimister eller jubeloptimister men som alligevel formår at udtrykke deres synspunkter ganske fornuftigt. AP er ikke en af dem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 19:06

Buzz Killington skrev:
Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger.
Det handler nok mere om hans opførsel end om han har ret eller tager fejl, eller om han er positiv eller negativ. Der er masser af brugere der formår at være pessimister eller jubeloptimister men som alligevel formår at udtrykke deres synspunkter ganske fornuftigt. AP er ikke en af dem.
Men den slags vil du meget hellere snakke om end indholdet.. Du vil hellere snakke om din ignore liste.

Det ændrer ikke på 5. Pladsen
På AK fri transfer..

Og nej fck og fcm har flere penge.. Hvad med fcn.. Randers.. Ob.. Esbjerg.. Klubber der handler ind. Satser lidt.. Skriver lange kontrakter.. Vi skriver max 2 år med nogen der koster..

Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jul 2015, 19:31

AllanPedersen skrev: Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??
Jo, det ved alle, isærdeleshed Jönsson og dennes agent, deraf kontraktlængden. AaB er bare et hurtigt stop for Jönsson og siden han sikkert var gratis eller nærved i transfer, er det vel fair nok.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af frederikshavneren » 10. jul 2015, 19:34

AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:
Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger.
Det handler nok mere om hans opførsel end om han har ret eller tager fejl, eller om han er positiv eller negativ. Der er masser af brugere der formår at være pessimister eller jubeloptimister men som alligevel formår at udtrykke deres synspunkter ganske fornuftigt. AP er ikke en af dem.
Men den slags vil du meget hellere snakke om end indholdet.. Du vil hellere snakke om din ignore liste.

Det ændrer ikke på 5. Pladsen
På AK fri transfer..

Og nej fck og fcm har flere penge.. Hvad med fcn.. Randers.. Ob.. Esbjerg.. Klubber der handler ind. Satser lidt.. Skriver lange kontrakter.. Vi skriver max 2 år med nogen der koster..

Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
Jeg respekterer at AaB har valgt økonomisk mådehold, men vi skal passe på ikke at gør os selv så uinteressante ift. omverdenen at vi ender som Superligaens grå mus.

Angående RJ så vil jeg mene at det var fornuftigt at skrive en to årig kontrakt. Svenskeren har glasben hvorfor det ville være et kæmpe sats at skrive en langvarig kontrakt. Endelig tror jeg ikke at RJ var interesseret i at tegne en mangeårig kontrakt.

Hypotetisk set er det selvfølgelig rigtigt at vi risikerer at stå med håret i postkassen hvis han spiller en rigtig god efterårssæson, men det er nu engang vilkårene. Jeg tror desværre ikke at svenskeren brager igennem i efteråret da jeg har svært ved at se RJ komme tilbage til fordums storhed. For mig at se ligner RJ og Ene spillere der aldrig igen når deres topniveau da de mange skader har sat deres præg. Håber naturligvis at jeg tager fejl.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Henrik Dalsgaard

Indlæg af 9520AaB » 10. jul 2015, 21:55

frederikshavneren skrev:
AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:
Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger.
Det handler nok mere om hans opførsel end om han har ret eller tager fejl, eller om han er positiv eller negativ. Der er masser af brugere der formår at være pessimister eller jubeloptimister men som alligevel formår at udtrykke deres synspunkter ganske fornuftigt. AP er ikke en af dem.
Men den slags vil du meget hellere snakke om end indholdet.. Du vil hellere snakke om din ignore liste.

Det ændrer ikke på 5. Pladsen
På AK fri transfer..

Og nej fck og fcm har flere penge.. Hvad med fcn.. Randers.. Ob.. Esbjerg.. Klubber der handler ind. Satser lidt.. Skriver lange kontrakter.. Vi skriver max 2 år med nogen der koster..

Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
Jeg respekterer at AaB har valgt økonomisk mådehold, men vi skal passe på ikke at gør os selv så uinteressante ift. omverdenen at vi ender som Superligaens grå mus.

Angående RJ så vil jeg mene at det var fornuftigt at skrive en to årig kontrakt. Svenskeren har glasben hvorfor det ville være et kæmpe sats at skrive en langvarig kontrakt. Endelig tror jeg ikke at RJ var interesseret i at tegne en mangeårig kontrakt.

Hypotetisk set er det selvfølgelig rigtigt at vi risikerer at stå med håret i postkassen hvis han spiller en rigtig god efterårssæson, men det er nu engang vilkårene. Jeg tror desværre ikke at svenskeren brager igennem i efteråret da jeg har svært ved at se RJ komme tilbage til fordums storhed. For mig at se ligner RJ og Ene spillere der aldrig igen når deres topniveau da de mange skader har sat deres præg. Håber naturligvis at jeg tager fejl.
RJ er formentlig på forskerkontrakt, som du kun må være i 3 år, han havde været her i et år, derfor nok 2 ekstra år. My guess.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Provst i Brovst » 10. jul 2015, 22:02

9520AaB skrev:
frederikshavneren skrev:
AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:
Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger.
Det handler nok mere om hans opførsel end om han har ret eller tager fejl, eller om han er positiv eller negativ. Der er masser af brugere der formår at være pessimister eller jubeloptimister men som alligevel formår at udtrykke deres synspunkter ganske fornuftigt. AP er ikke en af dem.
Men den slags vil du meget hellere snakke om end indholdet.. Du vil hellere snakke om din ignore liste.

Det ændrer ikke på 5. Pladsen
På AK fri transfer..

Og nej fck og fcm har flere penge.. Hvad med fcn.. Randers.. Ob.. Esbjerg.. Klubber der handler ind. Satser lidt.. Skriver lange kontrakter.. Vi skriver max 2 år med nogen der koster..

Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
Jeg respekterer at AaB har valgt økonomisk mådehold, men vi skal passe på ikke at gør os selv så uinteressante ift. omverdenen at vi ender som Superligaens grå mus.

Angående RJ så vil jeg mene at det var fornuftigt at skrive en to årig kontrakt. Svenskeren har glasben hvorfor det ville være et kæmpe sats at skrive en langvarig kontrakt. Endelig tror jeg ikke at RJ var interesseret i at tegne en mangeårig kontrakt.

Hypotetisk set er det selvfølgelig rigtigt at vi risikerer at stå med håret i postkassen hvis han spiller en rigtig god efterårssæson, men det er nu engang vilkårene. Jeg tror desværre ikke at svenskeren brager igennem i efteråret da jeg har svært ved at se RJ komme tilbage til fordums storhed. For mig at se ligner RJ og Ene spillere der aldrig igen når deres topniveau da de mange skader har sat deres præg. Håber naturligvis at jeg tager fejl.
RJ er formentlig på forskerkontrakt, som du kun må være i 3 år, han havde været her i et år, derfor nok 2 ekstra år. My guess.
... højtlønnede medarbejdere, som du rekrutterer i udlandet, kan under visse betingelser vælge at betale en bruttoskat på 26 procent + arbejdsmarkedsbidrag, i alt 31,92 procent af lønnen i fem år.
Stasi.ddr
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Buzz Killington » 10. jul 2015, 22:03

9520AaB skrev:
frederikshavneren skrev:
AllanPedersen skrev:
Buzz Killington skrev:
Aabwibz skrev:Jeg forstår ikke hvorfor så mange er efter AllanPedersen så tit.
Det kan godt være han er negativ, men det har trods alt været realiteten det sidste halve år +. Han har jo også ret i det han siger.
Det handler nok mere om hans opførsel end om han har ret eller tager fejl, eller om han er positiv eller negativ. Der er masser af brugere der formår at være pessimister eller jubeloptimister men som alligevel formår at udtrykke deres synspunkter ganske fornuftigt. AP er ikke en af dem.
Men den slags vil du meget hellere snakke om end indholdet.. Du vil hellere snakke om din ignore liste.

Det ændrer ikke på 5. Pladsen
På AK fri transfer..

Og nej fck og fcm har flere penge.. Hvad med fcn.. Randers.. Ob.. Esbjerg.. Klubber der handler ind. Satser lidt.. Skriver lange kontrakter.. Vi skriver max 2 år med nogen der koster..

Forestil jer Jønsson kommer igang nu.. Scorer 12 mål.. Han kan frit forhandle til jul.. Det ved i godt ikke??

Det sker slet ikke nær så ofte i andre klubber. Og det viser klare tal.. Vi tjener flere penge p salg af spillere end de klubber.

Har i overvejet det er AaB der har den forkerte strategi?
Jeg respekterer at AaB har valgt økonomisk mådehold, men vi skal passe på ikke at gør os selv så uinteressante ift. omverdenen at vi ender som Superligaens grå mus.

Angående RJ så vil jeg mene at det var fornuftigt at skrive en to årig kontrakt. Svenskeren har glasben hvorfor det ville være et kæmpe sats at skrive en langvarig kontrakt. Endelig tror jeg ikke at RJ var interesseret i at tegne en mangeårig kontrakt.

Hypotetisk set er det selvfølgelig rigtigt at vi risikerer at stå med håret i postkassen hvis han spiller en rigtig god efterårssæson, men det er nu engang vilkårene. Jeg tror desværre ikke at svenskeren brager igennem i efteråret da jeg har svært ved at se RJ komme tilbage til fordums storhed. For mig at se ligner RJ og Ene spillere der aldrig igen når deres topniveau da de mange skader har sat deres præg. Håber naturligvis at jeg tager fejl.
RJ er formentlig på forskerkontrakt, som du kun må være i 3 år, han havde været her i et år, derfor nok 2 ekstra år. My guess.
Jeg har tidligere postet en artikel fra da Jønsson oprindeligt kom til AaB på leje. Her udtalte han at han ville bruge lejemålet på at få en ny kontrakt i en af de store ligaer. Jeg gætter på det var samme overvejelser der gjorde sig gældende da han skrev den toårige kontrakt med os - at han ville bruge os til at få karrieren i gang.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 10. jul 2015, 22:14

Nu er det bare sådan at hans Karriere ikke er kommet i gang endnu..

Og måske ville det være det perfekte tidspunkt at forelægge ham en ny 2 årig kontrakt.. hvis vi tror på han genvinder formen.
For pt. har han intet gjort der fortjener opmærksomhed fra bedre ligaer.

Helenius har samme holdning, men ham er der sku heller ingen der vil købe.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 11. jul 2015, 14:21

AllanPedersen skrev:Nu er det bare sådan at hans Karriere ikke er kommet i gang endnu..

Og måske ville det være det perfekte tidspunkt at forelægge ham en ny 2 årig kontrakt.. hvis vi tror på han genvinder formen.
For pt. har han intet gjort der fortjener opmærksomhed fra bedre ligaer.

Helenius har samme holdning, men ham er der sku heller ingen der vil købe.
Så vil jeg gerne vide om du mener, at AaB skal forlænge med Jönsson eller ej ?

Personligt ville jeg græmme mig over en lang kontrakt, da han jo netop har svært ved at smide skaderne.

Men det kan du vel nemt svare med et enkelt JA eller NEJ.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 11. jul 2015, 14:46

FlæskeFrank skrev:Så vil jeg gerne vide om du mener, at AaB skal forlænge med Jönsson eller ej ?

Personligt ville jeg græmme mig over en lang kontrakt, da han jo netop har svært ved at smide skaderne.

Men det kan du vel nemt svare med et enkelt JA eller NEJ.
Selvfølgelig skal vi det. Vi har set Jönssons topniveau og hvis han rammer den igen vil han være et kæmpe aktiv og hurtigt blive 10-15 millioner kroner værd. Derudover er han en etableret spiller, der måske kan ramme niveauet allerede i den kommende sæson, hvor han så med 2-3 år tilbage af kontrakten vil være rigtigt mange penge værd.

Derudover er han lige nu ikke særligt eftertragtet hvorfor vi burde kunne stykke end 2-3 årig forlængelse sammen inden for vores økonomiske rammer.

Er det et sats? ja, selvfølgelig. Han er løntung og meget skadet. Men vi er også nødt til at tage nogle chancer og hvis vi kunne købe tre Jönsson'er skulle bare én af dem være en succes før det kunne betale sig.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Klaus » 11. jul 2015, 17:53

Når vi tænker på sidste sæson, synes jeg at det er noget overset, at vi faktisk mistede en af vores bedste nemlig Ahlmann i hele sæsonen. Ahlmann lavede masser af assist og havde lige fået debut på landsholdet, da han blev korsbåndskadet. At få ham tilbage, svarer stort set til at få tilgang af en landsholdsspiller. På samme måde med Spalvis. Tidligere topscorer som er på vej tilbage. Det er altså ikke kun skidt, hvad vi har at arbejde med. Dalle vil være fantastisk at få på plads. Men på en måde forstår jeg godt, hvis han vil prøve sig af i en bedre liga. Kunne man finde en spiller, der både kunne dække en af kanterne samt centerforsvaret var det perfekt.

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 11. jul 2015, 18:01

Klaus skrev:Når vi tænker på sidste sæson, synes jeg at det er noget overset, at vi faktisk mistede en af vores bedste nemlig Ahlmann i hele sæsonen. Ahlmann lavede masser af assist og havde lige fået debut på landsholdet, da han blev korsbåndskadet. At få ham tilbage, svarer stort set til at få tilgang af en landsholdsspiller. På samme måde med Spalvis. Tidligere topscorer som er på vej tilbage. Det er altså ikke kun skidt, hvad vi har at arbejde med. Dalle vil være fantastisk at få på plads. Men på en måde forstår jeg godt, hvis han vil prøve sig af i en bedre liga. Kunne man finde en spiller, der både kunne dække en af kanterne samt centerforsvaret var det perfekt.
I mine øjne var Donny Gorter mere eller mindre fuldt ud på højde med Jakob Ahlmann. Han var f.eks. noget bedre til at udfordre, og fandt utroligt hurtigt ind i forsvarskæden.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Aabwibz » 11. jul 2015, 18:30

Klaus skrev:Når vi tænker på sidste sæson, synes jeg at det er noget overset, at vi faktisk mistede en af vores bedste nemlig Ahlmann i hele sæsonen. Ahlmann lavede masser af assist og havde lige fået debut på landsholdet, da han blev korsbåndskadet. At få ham tilbage, svarer stort set til at få tilgang af en landsholdsspiller. På samme måde med Spalvis. Tidligere topscorer som er på vej tilbage. Det er altså ikke kun skidt, hvad vi har at arbejde med. Dalle vil være fantastisk at få på plads. Men på en måde forstår jeg godt, hvis han vil prøve sig af i en bedre liga. Kunne man finde en spiller, der både kunne dække en af kanterne samt centerforsvaret var det perfekt.
Ja, de 2 assist Ahlmann lavede var da fine.

Ahlmann er ikke klar før om et halvt år og derfor SKAL vi have en erstatning ind som kan passe backen indtil han er tilbage i form.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gaarde6 » 11. jul 2015, 18:35

Klaus skrev:Når vi tænker på sidste sæson, synes jeg at det er noget overset, at vi faktisk mistede en af vores bedste nemlig Ahlmann i hele sæsonen. Ahlmann lavede masser af assist og havde lige fået debut på landsholdet, da han blev korsbåndskadet. At få ham tilbage, svarer stort set til at få tilgang af en landsholdsspiller. På samme måde med Spalvis. Tidligere topscorer som er på vej tilbage. Det er altså ikke kun skidt, hvad vi har at arbejde med. Dalle vil være fantastisk at få på plads. Men på en måde forstår jeg godt, hvis han vil prøve sig af i en bedre liga. Kunne man finde en spiller, der både kunne dække en af kanterne samt centerforsvaret var det perfekt.
Han vil være en kæmpe forstærkning NÅR han bliver klar.
Men hvornår gør han det ? Med tanke på Ene (Ude af form og var han ikke også skadet da han kom?) Helenius (Ude af form) Jönsson (Ude med skade) og Spalvis (Ude med skade) Så har de 4 brugt langt over en halv sæson på at nærme sig top form. Forskellen på de 4 og Ahlmann er at Ahlmann har haft to skader i hans pause! Jeg kan ikke forestille mig han peaker før engang i foråret. Derfor ville en halvårlig lejeaftale med en rigtig venstre back (Måske med option på et halvt år mere) være det eneste rigtige at gøre. At lade PK og Gilli spille pladsen et halvt år endnu, er en kæmpe fallit erklæring, hvis du spørg mig. Vores venstre side er ALT ALT for nem at dække op, når backen aldrig kommer i overlab. Skulle det ske han kommer i overlab, vender han forkert når han får bolden.
Min drøm ville være Lumb eller Conboy på en 1 årig aftale. Så har Ahlmann tiden til at blive klar før han spiller, i modsætning til Ene og Helenius.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Jesper Schmidt » 11. jul 2015, 19:13

AllanPedersen skrev:Det passer simpelthen ikke det du skriver

AnyFellow, jeg var glad da vi vandt, da vi forlængede thomsen.
Da vi forlængede Gilli, har det også fint nok med vi får solgt Thelander hvis han vil videre.

Men jeg synes det er meget uacceptabelt.. at vi står til at miste 2 profiler
Dalle og Ak.. til 0 kr.. og vi stadig ikke har præsenteret noget som helst.
Ligesom andre har påpeget så er der også noget ansigt udaftil..

Spillerne går nok også og tænker 'bliver vi ikke forstærket?.. De har da selv luftet (var det i 2014) at der mangler nyt blod)

Du tror Enevoldsen og Helenius pludselig bliver så gode igen, vi slutter over 5... på trods af vi har hevet intet ind overhovedet?
og vores konkurrenter forstærker med dyre internationale spillere.

Det synes jeg ikke bare er optimistisk men hamrende naivt.
Og til sidst.. du siger jeg altid er negativ, kan du pege på et godt salg vi har gjort?
Helenius til Villa? er det det sidste?

Kusk var sku ikke.. Thelander går nok heller ikke for nær så meget som han var værd sidste sæson..
Det er godt nok nemmere at finde dårlige salg i den her klub end gode.
Nu er jeg muligvis ude i hampen efter din mening, da jeg rent faktisk tror på at AaB ikke lyver, når de melder noget ud, og det hverken modsiges af spillerne eller deres agenter...

Men hvad er det lige du vil have at AaB skulle have gjort anderledes i forhold til ak og Dalsgaard, hvis vi tager udgangspunkt i at gaarde ikke lyver når han siger man har forsøgt at forlænge med dem siden sidste sommer? Skulle man have forsøgt at forlænge endnu tidligere med dalsgaard, altså mens han havde sine store skadesproblemer, som vi vel var mange der frygtede han ikke ville komme sig helt over? Hvad er det AaB har gjort så forkert i dine øjne?

- og lad venligst være med at henvise til Dennis Søndergaard tak, det er hamrende useriøst at argumentere udfra rygter og "jeg har hørt..."

Iøvrigt utroligt som salget af kusk for et år siden nu igen skal bringes op. Det har absolut intet at gøre med trupsammensætningen til den kommende sæson, og iøvrigt en konsekvens af at man lang tid forinden havde følt sig nødsaget til at lade kusk få en frikøbsklausul... En manøvre som meget vel kan have været udslagsgivende i forhold til at vi vandt the double, og dermed indbragte mange millioner ad anden vej.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af NIN » 11. jul 2015, 19:27

Jesper Schmidt skrev:
AllanPedersen skrev:Det passer simpelthen ikke det du skriver

AnyFellow, jeg var glad da vi vandt, da vi forlængede thomsen.
Da vi forlængede Gilli, har det også fint nok med vi får solgt Thelander hvis han vil videre.

Men jeg synes det er meget uacceptabelt.. at vi står til at miste 2 profiler
Dalle og Ak.. til 0 kr.. og vi stadig ikke har præsenteret noget som helst.
Ligesom andre har påpeget så er der også noget ansigt udaftil..

Spillerne går nok også og tænker 'bliver vi ikke forstærket?.. De har da selv luftet (var det i 2014) at der mangler nyt blod)

Du tror Enevoldsen og Helenius pludselig bliver så gode igen, vi slutter over 5... på trods af vi har hevet intet ind overhovedet?
og vores konkurrenter forstærker med dyre internationale spillere.

Det synes jeg ikke bare er optimistisk men hamrende naivt.
Og til sidst.. du siger jeg altid er negativ, kan du pege på et godt salg vi har gjort?
Helenius til Villa? er det det sidste?

Kusk var sku ikke.. Thelander går nok heller ikke for nær så meget som han var værd sidste sæson..
Det er godt nok nemmere at finde dårlige salg i den her klub end gode.
Nu er jeg muligvis ude i hampen efter din mening, da jeg rent faktisk tror på at AaB ikke lyver, når de melder noget ud, og det hverken modsiges af spillerne eller deres agenter...

Men hvad er det lige du vil have at AaB skulle have gjort anderledes i forhold til ak og Dalsgaard, hvis vi tager udgangspunkt i at gaarde ikke lyver når han siger man har forsøgt at forlænge med dem siden sidste sommer? Skulle man have forsøgt at forlænge endnu tidligere med dalsgaard, altså mens han havde sine store skadesproblemer, som vi vel var mange der frygtede han ikke ville komme sig helt over? Hvad er det AaB har gjort så forkert i dine øjne?

- og lad venligst være med at henvise til Dennis Søndergaard tak, det er hamrende useriøst at argumentere udfra rygter og "jeg har hørt..."

Iøvrigt utroligt som salget af kusk for et år siden nu igen skal bringes op. Det har absolut intet at gøre med trupsammensætningen til den kommende sæson, og iøvrigt en konsekvens af at man lang tid forinden havde følt sig nødsaget til at lade kusk få en frikøbsklausul... En manøvre som meget vel kan have været udslagsgivende i forhold til at vi vandt the double, og dermed indbragte mange millioner ad anden vej.
Nu vi har et budget som er meget begrænset, så burde vi holde os fra at invitere en svensker her over på ferie og bruge penge på det. Manden er ikke i nærheden af holdet om så der er tre-fire stampillere ude. Desuden havde jeg hellere set vi havde forlænget med Dalsgard end købt Ene. Men her er Gaarde og AaB så uenig.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af jonas386 » 11. jul 2015, 20:01

Jeg synes kritikken herinde har været noget skinger de sidste par dage. Men der er ikke meget der tyder på Gaarde kunne have gjort meget anderledes. Skulle man have fulgt med på AKs lønkrav? Han får tydeligvis en stor kontrakt i OB, og det er jo ikke, ifølge Gaarde, fordi man bare har ligget på den lade side og ventet til andre klubber viste interesse før man forsøgte med en forlængelse. Samme med Dalsgaard. Man har forsøgt at forlænge, men hvis spillerne ikke er interesserede, så kan man jo altså heller ikke tvinge dem.

Jeg er helt med på at vi burde have fået mere for visse spillere, men hvad var alternativet med Kusk? Skulle man have ladet være med at forlænge dengang? En forlængelse der iøvrigt var før Gaarde, så hvad skulle han have gjort? Rejst tilbage i tiden? Uden Kusk havde der formegentligt ikke været noget DM, men det havde folk måske gerne været foruden?

Der er rigtigt nok ikke været rygtet det store til AaB siden Thelander smuttede, men vi har altså stadig halvanden måder at handle i, og det er da muligt vi så først får en forstærkning ind efter 3-4 runder, men hvis det ender med vi henter to profiler som erstatninger for Thelander og Thomsen (såfremt han smutter), vil det så ikke have været fint at man har ventet?

Husk at der er EM til sommer hvor man kan forvente at både Danmark, Norge og Sverige vil være med. Det vil sige der lige nu render en del spillere rundt i Europa der for alt i verden gerne vil med til den her slutrunde, og det kommer man ikke ved at sidde på bænken i Italien, Tyskland eller hvad nu. En spiller som Pontus Jansson (der muligvis er urealistisk nu) sidder måske i løse forhandlinger med 1-2 klubber pt, hvis de glipper har han i den sidste uge ikke særligt mange kort på hånden. Der er selvfølgelig muligheden ved at blive i Torino, og være på bænken det næste år (og dermed intet EM), eller så er der netop den mulighed at en klub som AaB melder sig på banen hvor der altså pludselig er en reel mulighed for at spille fast i en liga der er bedre end den svenske. Altså et navn der tidligt i transfervinduet er uopnåelig, men som senere hen kan blive en mulighed fordi førsteprioriteterne er glippet.

Pontus Jansson er bare et tænkt eksempel, og navnet i sig selv er ikke så vigtigt, men slå nu koldt vand i blodet venner, vi har ikke Europa, og derfor ikke samme nødvendighed af at have truppen 100% klar til første kamp i næste uge.
Dermed ikke sagt det ikke kunne være rart at have bl.a. En vb klar allerede nu, eller en erstatning for Thelander, men hvorfor denne mistro mod Gaarde? Har han virkelig gjort så dårligt arbejde indtil nu?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar