Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 13:06

NIN den fromme skrev:
Så netop på feltet at købe og sælge fodboldspillere er der ingen i hele sportsverden der er bedre eller dårligere end andre? Alle handler er et resultat af held og omstændigheder? Fantastisk. Det overgår næsten din udtalelse da Lasse Nielsen forlod AaB, og Thelander ikke havde en kinamands chance for at havne i startopstillingen.
Det er heller ikke mig du citerer. Min holdning var dengang, at det var fint Lasse fik chancen og det var godt AaB fik de penge for ham klubben gjorde. Det reddede r.... på os kort efter.
Jeg har tvært imod altid syntes godt om Thelander, og jeg er glad for at han fik en chance for at gå efter sin drøm. Men i AaB er han bare blevet overhalet indenom af Kasper Pedersen og efter hvad jeg så i går også udenom af Blåbjerg. Det er fantastisk når nogen udvikler sig, og jeg er spændt på hvem der ligger i overhalingsbanen lige nu. Jannik Pohl, måske.

Det er præcis det vores klub lever af. Men hvis jeg var dig, ville jeg være lidt forsigtig med citaterne. Indtil videre har jeg taget dig i at citere mig forkert to gange og til at lægge vægt på en artikel uden citater, der oven i købet er det rene nonsens.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af NIN » 12. jul 2015, 13:37

Freddie skrev:
NIN den fromme skrev:
Så netop på feltet at købe og sælge fodboldspillere er der ingen i hele sportsverden der er bedre eller dårligere end andre? Alle handler er et resultat af held og omstændigheder? Fantastisk. Det overgår næsten din udtalelse da Lasse Nielsen forlod AaB, og Thelander ikke havde en kinamands chance for at havne i startopstillingen.
Det er heller ikke mig du citerer. Min holdning var dengang, at det var fint Lasse fik chancen og det var godt AaB fik de penge for ham klubben gjorde. Det reddede r.... på os kort efter.
Jeg har tvært imod altid syntes godt om Thelander, og jeg er glad for at han fik en chance for at gå efter sin drøm. Men i AaB er han bare blevet overhalet indenom af Kasper Pedersen og efter hvad jeg så i går også udenom af Blåbjerg. Det er fantastisk når nogen udvikler sig, og jeg er spændt på hvem der ligger i overhalingsbanen lige nu. Jannik Pohl, måske.

Det er præcis det vores klub lever af. Men hvis jeg var dig, ville jeg være lidt forsigtig med citaterne. Indtil videre har jeg taget dig i at citere mig forkert to gange og til at lægge vægt på en artikel uden citater, der oven i købet er det rene nonsens.
Hvor har jeg citeret dig forkert? Og din personlig holdning om hvem de overhaler hvem, er ikke mere gangbart end hvad du kritiserer Allan for. Og stadig, så er foboldens verden det eneste område på guds grønne jord hvor der inden for køb, salg of handel med spillere ikke er nogle der er dygtigere end andre.

Du skriver 21. dec 2013 12:20 : Der er to lyntog på vej mod toppen, Kasper Pedersen, der lige har forlænget med AaB til udgangen af 2016, og Jacob Blåbjerg, der har kontrakt til udgangen af 2015. De to presser sig voldsomt på, og Thelander er langt den svageste i boldomgangen af alle vores 5 midterforsvarere. Jeg tror overhovedet ikke at Rasmus Thelander har nogen chance for at blive førstevalg når vi kommer frem til sommer og Lasse Nielsen fordufter.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2015, 13:45

Forskerordningen varer 5 år. Så der skal selvfølgelig baee forlænges
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Jesper Schmidt » 12. jul 2015, 13:46

AllanPedersen skrev:.

Så kender vi AaB. Alle andre superliga kæubber havde stukket en kontrakt i snotten på ham i det her vindue
Hvordan ved du de der ting Allan? Og hvordan ved du AaB ikke har gjort det?

Jeg synes det er tåkrummende som du betragter det som var det FM, og jeg synes det er tåkrummende at selv om klubben udtaler de rent faktisk har forsøgt at gøre præcist hvad du vil have dem til, så fejer du det af bordet som løgn.

Ang. Jönsson... Set med Jönssons øjne, hvorfor skulle han så forlænge nu, når alternativer for ham kan være at han spiller sig op på sit gamle niveau i efteråret, og til nytår kan forhandle frit med andre klubber? Det er da hvad jeg ville gøre hvis jeg var i hans sko, og så kan AaB ønske at forlænge lige så tosset de vil... og iøvrigt sikkert stadig blive svinet til af Allan Pedersen med den fine debattørstil.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af jonas386 » 12. jul 2015, 13:53

Man kan jo godt lave en aftale der hedder at man forlænger samarbejdet med yderligere 2 år, og så forsøger at sælge ham til sommer anyways, samt at Jönsson får x antal procent af et salg. På den måde er der en bonus til Jönsson, og vi tjener lidt penge på besværet.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 14:00

NIN den fromme skrev:
Freddie skrev:
NIN den fromme skrev:
Så netop på feltet at købe og sælge fodboldspillere er der ingen i hele sportsverden der er bedre eller dårligere end andre? Alle handler er et resultat af held og omstændigheder? Fantastisk. Det overgår næsten din udtalelse da Lasse Nielsen forlod AaB, og Thelander ikke havde en kinamands chance for at havne i startopstillingen.
Det er heller ikke mig du citerer. Min holdning var dengang, at det var fint Lasse fik chancen og det var godt AaB fik de penge for ham klubben gjorde. Det reddede r.... på os kort efter.
Jeg har tvært imod altid syntes godt om Thelander, og jeg er glad for at han fik en chance for at gå efter sin drøm. Men i AaB er han bare blevet overhalet indenom af Kasper Pedersen og efter hvad jeg så i går også udenom af Blåbjerg. Det er fantastisk når nogen udvikler sig, og jeg er spændt på hvem der ligger i overhalingsbanen lige nu. Jannik Pohl, måske.

Det er præcis det vores klub lever af. Men hvis jeg var dig, ville jeg være lidt forsigtig med citaterne. Indtil videre har jeg taget dig i at citere mig forkert to gange og til at lægge vægt på en artikel uden citater, der oven i købet er det rene nonsens.
Hvor har jeg citeret dig forkert? Og din personlig holdning om hvem de overhaler hvem, er ikke mere gangbart end hvad du kritiserer Allan for. Og stadig, så er foboldens verden det eneste område på guds grønne jord hvor der inden for køb, salg of handel med spillere ikke er nogle der er dygtigere end andre.
Beklager. Jeg havde ikke bemærket at jeg svarede dig. Troede det var Allan. Så har du kun citeret mig forkert en gang. Mit svar til resten er, at min mening om hvem, der overhaler hvem kan du anfægte, men du bestemmer ikke min mening. Du har en anden mening. Fair nok, men så argumenter. Det er det man gør på et debatforum. Det kommer simpelthen ikke dig ved, hvad jeg kritiserer Allan for, men du er velkommen til at argumentere mod mig.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af NIN » 12. jul 2015, 14:11

Freddie skrev:
NIN den fromme skrev:
Freddie skrev:
NIN den fromme skrev:
Så netop på feltet at købe og sælge fodboldspillere er der ingen i hele sportsverden der er bedre eller dårligere end andre? Alle handler er et resultat af held og omstændigheder? Fantastisk. Det overgår næsten din udtalelse da Lasse Nielsen forlod AaB, og Thelander ikke havde en kinamands chance for at havne i startopstillingen.
Det er heller ikke mig du citerer. Min holdning var dengang, at det var fint Lasse fik chancen og det var godt AaB fik de penge for ham klubben gjorde. Det reddede r.... på os kort efter.
Jeg har tvært imod altid syntes godt om Thelander, og jeg er glad for at han fik en chance for at gå efter sin drøm. Men i AaB er han bare blevet overhalet indenom af Kasper Pedersen og efter hvad jeg så i går også udenom af Blåbjerg. Det er fantastisk når nogen udvikler sig, og jeg er spændt på hvem der ligger i overhalingsbanen lige nu. Jannik Pohl, måske.

Det er præcis det vores klub lever af. Men hvis jeg var dig, ville jeg være lidt forsigtig med citaterne. Indtil videre har jeg taget dig i at citere mig forkert to gange og til at lægge vægt på en artikel uden citater, der oven i købet er det rene nonsens.
Hvor har jeg citeret dig forkert? Og din personlig holdning om hvem de overhaler hvem, er ikke mere gangbart end hvad du kritiserer Allan for. Og stadig, så er foboldens verden det eneste område på guds grønne jord hvor der inden for køb, salg of handel med spillere ikke er nogle der er dygtigere end andre.
Beklager. Jeg havde ikke bemærket at jeg svarede dig. Troede det var Allan. Så har du kun citeret mig forkert en gang. Mit svar til resten er, at min mening om hvem, der overhaler hvem kan du anfægte, men du bestemmer ikke min mening. Du har en anden mening. Fair nok, men så argumenter. Det er det man gør på et debatforum. Det kommer simpelthen ikke dig ved, hvad jeg kritiserer Allan for, men du er velkommen til at argumentere mod mig.
Det kommer mig ikke mig ved, når du ikke evner at forholde dig hvem du svarer og samtidig beskylder mig for x-antal fejlcitater af dine mange postulater? Og argumentere, det er det folk gør på et debatforum? Den lader vi så lige pænt stå et øjeblik. Desuden har jeg ingen intension om hvad andre skal eller bør mene, den sherifstjerne overlader jeg gladeligt til dig. Du kan jo for trejde gang nu, prøve at forholde dig til, at i fodboldens verden er der der tilsyneladnede ingen der er bedre eller dårliger end andre til at købe eller sælge. Nu er du meget glad for citater fra fodboldspillere, ja andet er faktisk ikke troværdigt. Med det in mente, så kunne du jo læse David Nielsens interessante udlægnng af hans kontraktforhandlinger med en storsvedende Lynge jakobsen og alt det de fik presset ud af ham. Og sluttelig, vil du ikke have at andre forholder sig til hvad du skriver om det så er til personen du direkte henvender dig til eller en helt anden, bør du måske overveje hvad du laver på et offentligt forum.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 19:43

NIN den fromme skrev:
Freddie skrev: Beklager. Jeg havde ikke bemærket at jeg svarede dig. Troede det var Allan. Så har du kun citeret mig forkert en gang forkert
Det kommer mig ikke mig ved, når du ikke evner at forholde dig hvem du svarer og samtidig beskylder mig for x-antal fejlcitater af dine mange postulater? Og argumentere, det er det folk gør på et debatforum? Den lader vi så lige pænt stå et øjeblik. Desuden har jeg ingen intension om hvad andre skal eller bør mene, den sherifstjerne overlader jeg gladeligt til dig. Du kan jo for trejde gang nu, prøve at forholde dig til, at i fodboldens verden er der der tilsyneladnede ingen der er bedre eller dårliger end andre til at købe eller sælge. Nu er du meget glad for citater fra fodboldspillere, ja andet er faktisk ikke troværdigt. Med det in mente, så kunne du jo læse David Nielsens interessante udlægnng af hans kontraktforhandlinger med en storsvedende Lynge jakobsen og alt det de fik presset ud af ham. Og sluttelig, vil du ikke have at andre forholder sig til hvad du skriver om det så er til personen du direkte henvender dig til eller en helt anden, bør du måske overveje hvad du laver på et offentligt forum.
Det kommer selvfølgelig ikke dig ved, men jeg har jo beklaget fejlen.
Du har da lige citeret mig indirekte for noget jeg skulle have ment om Thelander. Det er forkert.
Nej, der er ingen, der er bedre eller dårligere til at sælge. Det står jeg ved. Min absolutte overbevisning er, at man ikke kan afsætte en spiller til nogen, der ikke vil have ham. Tror du virkelig at AaB skulle finde på at købe en spiller, bare fordi, der er en klub, som gerne vil sælge. Nix. Der er kun købere, og de ved hvad de vil have.
Jeg vil da gerne have at andre forholder sig til det jeg skriver, men som debattører og ikke på alle mulige andre måder.

Gamen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gamen » 12. jul 2015, 20:01

Freddie skrev: Det kommer selvfølgelig ikke dig ved, men jeg har jo beklaget fejlen.
Du har da lige citeret mig indirekte for noget jeg skulle have ment om Thelander. Det er forkert.
Nej, der er ingen, der er bedre eller dårligere til at sælge. Det står jeg ved. Min absolutte overbevisning er, at man ikke kan afsætte en spiller til nogen, der ikke vil have ham. Tror du virkelig at AaB skulle finde på at købe en spiller, bare fordi, der er en klub, som gerne vil sælge. Nix. Der er kun købere, og de ved hvad de vil have.
Jeg vil da gerne have at andre forholder sig til det jeg skriver, men som debattører og ikke på alle mulige andre måder.
Selvfølgelig er der nogen der er bedre end andre til at sælge spillere. Men der er mange parametre der spiller ind. At alle skulle være lige gode (eller dårlige) er komplet urealistisk. Hvordan tror du ellers der dagligt foregår handler, hvor der betales massiv overpris for spillere rundt omkring på det europæiske transfermarked?

Både du og din genbo skal af med en 1 år gammel Köenigsegg.

Du vælger at tro på at der kommer en køber forbi i og med at du mener du har en attraktiv vare.

Din nabo vælger at slå sig stort op, som en der har forstand på at sælge biler, har en høj troværdighed, og i øvrigt så er han meget aggressiv i sin markedsføring. Han kører annoncer for fuldt blæs, han lader køberne kredse om bilen, dog uden at de får lov til at prøvekøre den, og bygger stille og roligt en bred interesse op.

Hvem sælger bilen først, og hvad er det et udslag af?

Det er absurd at påstå, at man ikke kan skrue på forskellige parametre ifht. til at sælge nemmere, og til en evt. højere pris. Og man gør det i hvert fald slet ikke ved at få et ry som en, der bare forærer varen væk alt, alt for billigt.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 12. jul 2015, 20:16

Gamen skrev:
Selvfølgelig er der nogen der er bedre end andre til at sælge spillere. Men der er mange parametre der spiller ind. At alle skulle være lige gode (eller dårlige) er komplet urealistisk. Hvordan tror du ellers der dagligt foregår handler, hvor der betales massiv overpris for spillere rundt omkring på det europæiske transfermarked?

Både du og din genbo skal af med en 1 år gammel Köenigsegg.

Du vælger at tro på at der kommer en køber forbi i og med at du mener du har en attraktiv vare.

Din nabo vælger at slå sig stort op, som en der har forstand på at sælge biler, har en høj troværdighed, og i øvrigt så er han meget aggressiv i sin markedsføring. Han kører annoncer for fuldt blæs, han lader køberne kredse om bilen, dog uden at de får lov til at prøvekøre den, og bygger stille og roligt en bred interesse op.

Hvem sælger bilen først, og hvad er det et udslag af?

Det er absurd at påstå, at man ikke kan skrue på forskellige parametre ifht. til at sælge nemmere, og til en evt. højere pris. Og man gør det i hvert fald slet ikke ved at få et ry som en, der bare forærer varen væk alt, alt for billigt.
Alt det du skriver er sandt i forhold til salg, men omkring fodboldspillere er der bare ingen, der har den samme vare. Der er heller ingen, der kender den pris en eventuel konkurrent har budt, og der findes ingen steder man kan annoncere for salg af spillere. Kun fodboldbanen.
I den sidste ende handler det om, som jeg også har skrevet tidligere i tråden, at der er konkurrence om købet, og om der kan skabes en stemning af auktion, hvor man byder hinanden op, men det har intet med salg at gøre i min verden. I hvert fald er det ikke noget man kan påvirke som sælger.
Men man kan sige nej til et salg, og det kan måske påvirke prisen, men det kan også få en handel til at falde på jorden, hvilket AaB så vidt jeg ved for år tilbage har mistet nogle meget respektable salg på.

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 13. jul 2015, 23:49

Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 05:13

Viva i cazzi rossi skrev:Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.
Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter.

Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?
Svaret er ja for din historie skal holde.

Og hvis det ikke er. Hvorfor kan de andre så skrive med spillere af den kvalitet over længere tid? Og ikke kun en 2 årig.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af limey » 14. jul 2015, 07:53

AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.
Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter.

Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?
Svaret er ja for din historie skal holde.

Og hvis det ikke er. Hvorfor kan de andre så skrive med spillere af den kvalitet over længere tid? Og ikke kun en 2 årig.
Fordi de har flere penge?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 14. jul 2015, 09:06

limey skrev:Fordi de har flere penge?
Og hvorfor har de så flere penge? Hvis vi sammenligner med FCM, FCN og OB:

Sponsorer: Der er vi helt fint med, hvis ikke foran.
Tilskuere: Vores tilskuertal er over tid ikke lavere end de tre andre.
Præmieindtægter: Her er vi langt foran - både set over de sidste 2, 5 eller 10 år.
Investorer: I både 2006 og 2012-13 fik AaB tilført over 50 mio. kr., så der er vi også fint med.

Det efterlader nærmest kun én større indtægtskilde - transferindtægter. Her er vi hvert år ca. 10 mio. kr. dårligere end konkurrenterne i gennemsnit. Det er åbenlyst her at vi taber terræn til vores konkurrenter, og derfor bider argumentet sig i halen. De andre har flere penge fordi de investerer mere i planlægning, markedsføring, sikring og realisering af deres transferrettigheder. Kort sagt ville AaB med meget stor sikkerhed kunne tjene langt flere penge hvis vi investerede lidt flere penge i længere og større kontrakter uden klausuler.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Freddie » 14. jul 2015, 09:26

Yankee skrev:
Og hvorfor har de så flere penge? Hvis vi sammenligner med FCM, FCN og OB:

Sponsorer: Der er vi helt fint med, hvis ikke foran.
Tilskuere: Vores tilskuertal er over tid ikke lavere end de tre andre.
Præmieindtægter: Her er vi langt foran - både set over de sidste 2, 5 eller 10 år.
Investorer: I både 2006 og 2012-13 fik AaB tilført over 50 mio. kr., så der er vi også fint med.

Det efterlader nærmest kun én større indtægtskilde - transferindtægter. Her er vi hvert år ca. 10 mio. kr. dårligere end konkurrenterne i gennemsnit. Det er åbenlyst her at vi taber terræn til vores konkurrenter, og derfor bider argumentet sig i halen. De andre har flere penge fordi de investerer mere i planlægning, markedsføring, sikring og realisering af deres transferrettigheder. Kort sagt ville AaB med meget stor sikkerhed kunne tjene langt flere penge hvis vi investerede lidt flere penge i længere og større kontrakter uden klausuler.
Men det er heller ikke derfor. Det skyldes, at man tilbage omkring årtusindeskiftet dels kom til at hænge på nogle dyre kontrakter, dels på nogle meget langvarige spillerskader til Frank Strandli, Jakob Krüger og andre på 5-årige kontrakter. Det kostede voldsomt at stå med alt for dyre og alt for lange kontrakter, så dengang besluttede man at skrive af kortere varighed. Risikoen var for stor ved konjunkturudsving. Men det ser faktisk ud til at der er en ændring på vej. I hvert fald hvis man ser på den sidste med Kasper Pedersen, der er firårig.
Nu kan man jo glæde sig over, at AaB ved tærskelen til finanskrisen ikke stod med de lange kontrakter på dyre spillere som Wæhler og Louay Chanko. På grund af Strandlis lange skadespause stod AaB heldigvis med langt kortere kontrakter, og kunne derfor lettere, uden at det af den grund var let, komme ud af de dyre aftaler, der sugede pengene ud af kassen. Jeg tør slet ikke tænke på konsekvenserne, hvis de havde haft 5-årige aftaler.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 09:57

Hvad er det nu man siger om beslutninger taget ud af frygt?.
Årtusinde skiftet er 15 år siden nu.

De andre klubber. Når de tror på en spiller giver de ham en 5 årig kontrakt. Vi sidder med 50mill tilførte penge og 40mill overskud sidste år. Og tør ikke andet end skrive 2 årige med alle vores bedste spillere.

Det vil sige når deres kontrakter løber ud skriver de med en anden klub. Helenius. Enevoldsen.. Jønsson.

Så kan vi ikke blive fanget 5 år med Helenius
samtidig er det et signal om vi ikke tror på vores spillere.
Vi kommer ikke til at tjene en krone på nogle af dem. Vi får ikke 15mill for Helenius hvis han kommer igang.
Der gør de klubber der skrev en 5 årig kontrakt.
Og hvad nu hvis vi vil beholde ham efter 2 år?
Så skal der skrives en ENDNU dyrer 2 årig kontrakt. Det er vores dilemma med Jønsson lige nu.

Jeg synes kort sagt det vi gør er den bange. Og forkerte løsning. Vi påstår vi skal leve af at sælge spillere. Men vi skriver kun med folk så kort tid et salg aldrig kommer på tale.
Og det koster os både fordi vi ikke sælger og fordi det er dyrer at forlænge hele tiden
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Yankee » 14. jul 2015, 10:24

Freddie skrev: Men det er heller ikke derfor. Det skyldes, at man tilbage omkring årtusindeskiftet dels kom til at hænge på nogle dyre kontrakter, dels på nogle meget langvarige spillerskader til Frank Strandli, Jakob Krüger og andre på 5-årige kontrakter. Det kostede voldsomt at stå med alt for dyre og alt for lange kontrakter, så dengang besluttede man at skrive af kortere varighed. Risikoen var for stor ved konjunkturudsving. Men det ser faktisk ud til at der er en ændring på vej. I hvert fald hvis man ser på den sidste med Kasper Pedersen, der er firårig.
Nu kan man jo glæde sig over, at AaB ved tærskelen til finanskrisen ikke stod med de lange kontrakter på dyre spillere som Wæhler og Louay Chanko. På grund af Strandlis lange skadespause stod AaB heldigvis med langt kortere kontrakter, og kunne derfor lettere, uden at det af den grund var let, komme ud af de dyre aftaler, der sugede pengene ud af kassen. Jeg tør slet ikke tænke på konsekvenserne, hvis de havde haft 5-årige aftaler.
Jah.. Omvendt kunne vi med længere kontrakter have tjent flere penge på Anders Andersson, Trond Andersen, Danny Califf, Michael Jacobsen, Rasmus Würtz, Jimmy Nielsen, Cacá og Allan K. Jepsen. Alle disse spillere har to ting til fælles. 1) De har været store profiler på vores hold - de fleste af dem også danmarksmestre. 2) De gik transferfrit eller blev solgt til nedsat pris pga. snarligt kontraktudløb eller en klausul i kontrakten.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af le Cid » 14. jul 2015, 10:47

På trods af at vi åbenbart er helt håbløse til at skrive ordentlige kontrakter og sælge spillere, så er det da bemærkelsesværdigt, at vi vinder mesterskaber og klarer os godt i Europa. Hvorfør gør alle de andre åhh så fantastiske klubber ikke det? Er det måske fordi vi gør noget andet rigtigt?
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 14. jul 2015, 11:00

AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.
Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter.

Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?
Svaret er ja for din historie skal holde.

Og hvis det ikke er. Hvorfor kan de andre så skrive med spillere af den kvalitet over længere tid? Og ikke kun en 2 årig.
"Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter." Det er ikke mit argument, men min pointe.

"Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?" Nu er hele holdet ikke på to årige kontrakter mig bekendt. Og Enevoldsen er ikke den bedste, men han ville være i en prisklasse, som vi normalt ikke har adgang til, hvis vi skulle skrive en længere kontrakt med ham. Det ved du jo godt.

"Svaret er ja for din historie skal holde." Det er bare sølle argumentation. Jeg har ikke engang nogen anelse om, hvilken historie det er jeg fortæller. Er du da uenig i, at to årige kontrakter giver os adgang til spillere som Enevoldsen, Jönsson og Helenius? For det er jo ikke noget, som jeg finder på, det er jo det, som konkret er sket.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af AllanPedersen » 14. jul 2015, 11:06

Viva i cazzi rossi skrev:
AllanPedersen skrev:
Viva i cazzi rossi skrev:Postulatet om at vi ikke har solgt spillere for over 15 mill. siden Grønkjær er forkert.
Prica røg for 20:
http://www.bold.dk/nyt/Prica-solgt-til-Sunderland
http://www.avisen.dk/rade-prica-solgt-f ... _6465.aspx
Gaardsøe røg for 15+:
http://www.bt.dk/sport/thomas-gaardsoee-til-ipswich

Det tager dog ikke noget fra selve pointen om at AaB var ringe til at sælge, for det var Lynge, men han var fantastisk til at købe. Alt dette har dog intet at gøre med AaB på nuværende tidspunkt. Gaarde er ikke Lynge og historik inden sportsdirektørskiftet er ikke interessant. Medmindre man vil være mere mere præcis i sin harme og kigge bredere end bare på enkeltpersoner. Som f.eks. bestyrelser. Men så skal man igen kigge på udskiftninger for at finde en sandhed, der ikke er berørt af tidens tand.

Derudover burde alle personer herinde, jeg tror en del allerede gør, forstå, at kontrakter på 2 år med spillere af vis størrelse, ikke er vidersalgskontrakter. Det er kontrakter hvor vi får en kvalitetsspiller i to år, som vi ellers aldrig ville have kunne fået i hus. Det er kontrakter hvor, hvor AaB mod at få en spiller igang igen, får noget som ellers ikke være inden for rækkevidde. At ville skyde dem videre efter halvdelen af kontrakten, ville være i modstrid med hensigten med kontrakten. Det er en kalkuleret risiko, hvor vi for et mindre beløb end normalt, har chancen for at få en klassespiller. At kunne hente 0,5-1mill. ind ved at videresælge en sådan spiller vil aldrig give mening i forhold til det, man kan håbe, at få ud at beholde ham til kontraktudløb.
Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter.

Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?
Svaret er ja for din historie skal holde.

Og hvis det ikke er. Hvorfor kan de andre så skrive med spillere af den kvalitet over længere tid? Og ikke kun en 2 årig.
"Hele dit argument går på vi skriver med spillere vi ikke kvalitetsmæssigt vil kunne få hvis ikke vi giver dem korte kontrakter." Det er ikke mit argument, men min pointe.

"Vil det sige vi plads for plads er bedre end de andre hold? Er Enevoldsen den bedste Midtbane ?" Nu er hele holdet ikke på to årige kontrakter mig bekendt. Og Enevoldsen er ikke den bedste, men han ville være i en prisklasse, som vi normalt ikke har adgang til, hvis vi skulle skrive en længere kontrakt med ham. Det ved du jo godt.

"Svaret er ja for din historie skal holde." Det er bare sølle argumentation. Jeg har ikke engang nogen anelse om, hvilken historie det er jeg fortæller. Er du da uenig i, at to årige kontrakter giver os adgang til spillere som Enevoldsen, Jönsson og Helenius? For det er jo ikke noget, som jeg finder på, det er jo det, som konkret er sket.
Jeg er uenig i vi ikke ville kunne have skrevet en 3 årig kontrakt med en spiller som enevoldsen.
Og fundet en skadet afdanket stjerne som Jønsson på en 4 årig.. der også kunne gå igennem hele superligaen 2014 og kun score 1 mål.

Jeg tror ikke på vi er tvunget til kun at skrive 2 årige med de her spillere.. jeg tror ikke vi tør andet. og det mener jeg er en grotesk fejl
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar