KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af Pastorius » 18. maj 2015, 13:58

white splash skrev:
Buzz Killington skrev:
Yankee skrev:
Forza skrev:Brugerkommentar fra Peter:
Var FCM inde i kampen om Kasper Kusk?

Svar fra Glen Riddersholm:
Hej Peter
Det er helt naturligt, at man spørger, når så dygtig en spiller er ledig. Historikken mellem AaB og FCM som den har set ud de seneste år, har nok gjort, at Kusk følte, det var for risikabelt en chance at tage.

Altid noget at Kusk ikke kunne se sig på heden.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... 568758.ece
Spændende at se resultatet af deres nye scoutingsystem. Hvem havde hørt om spillere som Jim Larsen, Tim Sparv, Johan Dahlin (tidl. skandinaviske landsholdsspillere), Martin Pusic (topscorer i Superligaen) eller Kasper Kusk (efterårets profil i ligaen 2013) inden FCM spottede dem?
Det er ligegyldigt om de var kendte af omverdenen. Pointen med systemet er at det kan hjælpe til at vurdere om den enkelte spiller er over- eller undervurderet af markedet. Det er/var Kusk og Pusic f.eks. tydeligvis.
Og begge havde ca. en pris på 7.5 millioner. Så der kan man da godt sige at de er undervurderet af markedet, og systemet dermed virker. Men lige med de 2 her, behøver man vist ikke noget system for at se det...
Jamen er de nu undervurderet af omverden? Deres pris afspejler vel meget godt en spiller der kun har bevist sit værd i en sekundaliga, som den danske, og som - for Kusks vedkommende i hvert fald - netop har bevist at han ikke slår til i en lidt bedre liga.

Cornelius er så den uforstålige undtagelse, der rager fuldstændig udenfor prismæssigt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: KUSK

Indlæg af Yankee » 18. maj 2015, 13:59

Buzz Killington skrev: Det er ligegyldigt om de var kendte af omverdenen. Pointen med systemet er at det kan hjælpe til at vurdere om den enkelte spiller er over- eller undervurderet af markedet. Det er/var Kusk og Pusic f.eks. tydeligvis.
Det er stærk scouting at to kæmpe Superliga-profiler til hver 7 mio. kr. er god værdi for pengene.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 18. maj 2015, 14:17

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev: Det er ligegyldigt om de var kendte af omverdenen. Pointen med systemet er at det kan hjælpe til at vurdere om den enkelte spiller er over- eller undervurderet af markedet. Det er/var Kusk og Pusic f.eks. tydeligvis.
Det er stærk scouting at to kæmpe Superliga-profiler til hver 7 mio. kr. er god værdi for pengene.
Det har ikke så meget med sagen at gøre. Din antagelse var at deres scoutingssytem skulle vurderes i forhold til hvorvidt de spillere de finder er kendte i den brede offentlighed. Det er dog helt misforstået, da systemet udover at at være en database over spillere, også giver en vurdering af spilleren i forhold til markedsværdien. Du nævnte selv Kusk og Pusic, men de to underminerer netop ikke værdien af scoutingsystemet. De validerer det! De netop er eksempler på spillere der er - for at sige det på Rasmus Ankersensk - "value for money". At de fleste superligafans så kunne se det i det tilfælde ændrer ikke en tøddel ved det faktum.

Og læs nu ikke dette som et forsvar af FCM eller Benham's scountingsystem. Jeg aner ikke om det virker eller ej. Den slags analyse kræver en helhedsvurdering af FCM's transferstrategi over en årrække.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: KUSK

Indlæg af Yankee » 18. maj 2015, 16:42

Buzz Killington skrev:Din antagelse var at deres scoutingssytem skulle vurderes i forhold til hvorvidt de spillere de finder er kendte i den brede offentlighed.
Nej. Jeg synes blot det er morsomt at de snakker så meget om deres fantastiske scouting og så udelukkende køber spillere, som vi alle sammen kender.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: KUSK

Indlæg af Freddie » 19. maj 2015, 15:22

Jeg havde gerne set Kasper Kusk i kamp for AaB i de kommende år, men når det er sagt, så tror forstår jeg godt, hvorfor han ikke havde succes i Twente, og jeg mener, at han skal udvikle sig eksplosivt hvis han skal få succes i FCK.
I den periode hvor det kørte bedst for ham, hvor han lavede mål og assist på samlebånd, hvilket vil sige i perioden fra 1. januar 2013 til sommeren 2014 lavede ham lige præcis 4 assist og 0 mål mod de tre tungeste hold i ligaen, nemlig FCK, Brøndby og FC Midtjylland. Det drejer sig om 12 opgør og regner man pokalfinalen mod FCK med, havde han desuden de to assist på to hjørnespark lige i skallen på Thelander.
Alle hans store kampe kom mod mellemhold som OB og Randers og nedefter i styrke. Altså er der stor risiko, eller chance, for, at FCK igen-igen har købt katten i sækken, og at deres fantastiske scoutingsystem har kikset igen. Når man så tillægger, at nordmanden helt sikkert vil fokussere på at Kusk skal dække op og storme med hjem i forsvaret, ligner det en ny katastrofe for Kusk. Hans niveau skal løftes, og vi ved allesammen, at det er ikke Ståles kop te. Han vil have spillere, der performer fra starten, så min forventning er, indtil andet er bevist, at Kasper Kusk vil få succes hos den skaldede nordmand, men kun i kampe mod svagere hold.
Med den øgede fokus der har været på forsvarsspillet vil det formentlig blive endnu sværere for en spiller som Kusk. Det gør mig ondt for Kusk, men på den anden side, søger han lige direkte ind i orkanen, formentlig godt hjulpet af en far, der har glemt al sin fodboldviden i sagen om sin egen søn.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: KUSK

Indlæg af Brent » 19. maj 2015, 22:47

Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
AaB - the Nordic gateway to Europe

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af Aabwibz » 19. maj 2015, 22:48

Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: KUSK

Indlæg af Brent » 19. maj 2015, 22:53

Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
AaB - the Nordic gateway to Europe

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af Aabwibz » 19. maj 2015, 23:51

Brent skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
Ja gud forbyde man skal lave lidt sjov :) Mon ikke Kusk overlever når han tørre øjnene med sine $$$$$

Håber hele stadion buer hver gang Judas har bolden når han kommer ind fra bænken mod os og skal jagte en 3-0er.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 20. maj 2015, 07:24

Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Sig mig havde du regnet med at alle bare ville acceptere det

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 20. maj 2015, 08:57

Brent skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
I det mindste blev hverken pædofili eller incest hevet frem. For internettet vil jeg kalde det en halv sejer.

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af Aabwibz » 20. maj 2015, 09:32

Eksil skrev:
Brent skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
I det mindste blev hverken pædofili eller incest hevet frem. For internettet vil jeg kalde det en halv sejer.
Jep, tænk hvis man skulle komme til at træde nogen over fødderne
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: KUSK

Indlæg af Frygah » 20. maj 2015, 09:48

Aabwibz skrev:
Eksil skrev:
Brent skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
I det mindste blev hverken pædofili eller incest hevet frem. For internettet vil jeg kalde det en halv sejer.
Jep, tænk hvis man skulle komme til at træde nogen over fødderne
Det er sgu fint nok at træde nogle over fødderne engang imellem. Kunne man så bare gøre det med en smule finesse og kvalitet, så ville det være betydelig sjovere. Men okay, Facebook-humor er vel efterhånden ikke andet end diverse memes med halvdårlig, grammatisk forkert tekst.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Aabwibz
Superliga
Superliga
Indlæg: 740
Tilmeldt: 29. okt 2009, 22:33
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af Aabwibz » 20. maj 2015, 10:28

Frygah skrev:
Aabwibz skrev:
Eksil skrev:
Brent skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
I det mindste blev hverken pædofili eller incest hevet frem. For internettet vil jeg kalde det en halv sejer.
Jep, tænk hvis man skulle komme til at træde nogen over fødderne
Det er sgu fint nok at træde nogle over fødderne engang imellem. Kunne man så bare gøre det med en smule finesse og kvalitet, så ville det være betydelig sjovere. Men okay, Facebook-humor er vel efterhånden ikke andet end diverse memes med halvdårlig, grammatisk forkert tekst.
Det er jo tydeligt at personen der har lavet den facebook gruppe maks er 12 år gammel, så lad nu være med at ligge noget i den overhovedet og tag det hele med et smil. Ja, Kusk er et svin for at skifte til Fuckerne og må forvente en form for had, men mon ikke han tager det hele med et $mil.
Football. Fucking football. Imagine not being into it. Those poor, poor half-alive bastards.
19/5/12

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 20. maj 2015, 13:25

Aabwibz skrev:
Eksil skrev:
Brent skrev:
Aabwibz skrev:
Brent skrev:Trist at nogen har et behov for den slags hetz https://m.facebook.com/pages/Judas-KUSK/446732648835171

Det er vist ikke studenterhuen der trykker...
Verdensklasse.
Det er jo ikke engang sjovt, det er bare sølle og forsmået
I det mindste blev hverken pædofili eller incest hevet frem. For internettet vil jeg kalde det en halv sejer.
Jep, tænk hvis man skulle komme til at træde nogen over fødderne
Min pointe var netop, at Judas var i den milde ende. Fred med det :danmarkfan:

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 19. jul 2015, 14:29

Jeg har slet ikke lyst til at have det samme.. Men hvergang jeg ser et billede eller kommentar af kusk nu tænker jeg "luk røven nar"..

Ikke bare det han er i fck.. Men også set i lyset af hvordan han og sivebæk trynede AaB til den nye kontrakt der gjorde vi kuk tjente håndører på ham..

Han gav meget til os på banen
Men uden for banen har han fandme aldrig udvist et AaB hjerte
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: KUSK

Indlæg af astonvilla » 19. jul 2015, 15:26

AllanPedersen skrev:Jeg har slet ikke lyst til at have det samme.. Men hvergang jeg ser et billede eller kommentar af kusk nu tænker jeg "luk røven nar"..

Ikke bare det han er i fck.. Men også set i lyset af hvordan han og sivebæk trynede AaB til den nye kontrakt der gjorde vi kuk tjente håndører på ham..

Han gav meget til os på banen
Men uden for banen har han fandme aldrig udvist et AaB hjerte
Enig!
Bienvenu Bassogog!

fish
Superliga
Superliga
Indlæg: 525
Tilmeldt: 7. aug 2008, 12:19

KUSK

Indlæg af fish » 19. jul 2015, 20:02

"Michael, i aften forstod jeg, hvor meget de elskede dig." - Reals træner Valdanos til Laudrup efter hans første optræden på Camp Nou i den hvide trøje.

Er sikker på KEP , Ris og Würtz nok skal byde ham velkommen til Aalborg.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: KUSK

Indlæg af gravballe » 22. jul 2015, 11:23

AllanPedersen skrev:Jeg har slet ikke lyst til at have det samme.. Men hvergang jeg ser et billede eller kommentar af kusk nu tænker jeg "luk røven nar"..

Ikke bare det han er i fck.. Men også set i lyset af hvordan han og sivebæk trynede AaB til den nye kontrakt der gjorde vi kuk tjente håndører på ham..

Han gav meget til os på banen
Men uden for banen har han fandme aldrig udvist et AaB hjerte
Fuldstændig enig.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: KUSK

Indlæg af Since » 22. jul 2015, 20:24

AllanPedersen skrev:Jeg har slet ikke lyst til at have det samme.. Men hvergang jeg ser et billede eller kommentar af kusk nu tænker jeg "luk røven nar"..

Ikke bare det han er i fck.. Men også set i lyset af hvordan han og sivebæk trynede AaB til den nye kontrakt der gjorde vi kuk tjente håndører på ham..

Han gav meget til os på banen
Men uden for banen har han fandme aldrig udvist et AaB hjerte
Må man spørge som udenforstående ..... har AaB et problem med en del spillere, som ikke udviser total loyalitet til klubben? Synes efterhånden der er en del eksempler.

Besvar