Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Kunji » 26. jul 2015, 16:06

Modstander: FC Nordsjælland
Kamptidspunkt: Mandag d. 3. august, kl. 19.00
Kampsted: Farum Park
Dommer: Jens Maae
Vises på: TV3 Sport 1

Køb billet: http://billetter.fcn.dk/EventList.aspx

Seneste 5 indbyrdes kampe på Farum Park
Billede

AaB (U-V)

Seneste opstilling


Skader
-

Tvivlsomme
Kasper Pedersen
Patrick Kristensen
Gilli Sörensen

Karantæne
-

FC Nordsjælland (T-T)

Seneste opstilling


Skader
Lasse Petry

Tvivlsomme
-

Karantæne
-

Kilder: SuperStats, HoldNYT, DBU
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14707
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Hanga » 26. jul 2015, 16:20

FC Nordsjælland må siges at have fået en rædderlig sæsonstart med samlet 0-5 til Nordtyske og Randers. Det bliver spændende at se hvilken forfatning de kommer i til dette opgør. Vil de komme flyvende og være stålsatte på at få gang i pointhøsten, eller vil de være nervøse og ramt af den dårlige start? Et andet spørgsmål bliver, om vi denne gang får held med at dæmme op for Joshua John. Han er en af de spillere, der kontinuerligt har voldt os store problemer. Dalsgaard kan matche hans fart men har alligevel haft svært ved at styre ham. Derimod viste kampen mod Randers i dag, at det absolut er muligt at true FCN med gode dybdeløb, så det må være en væsentlig del af opskriften for os. Derfor forventer jeg også genvalgt til Ene på toppen, selvom han er skarp som vådt bølgepap, for han har været klart bedst til at tage de rigtige løb indtil videre.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2015, 16:50

Kunji skrev:Kunji's multimediasjøv
Det ser sgu godt ud Kunji. Og dejlig neutral trådstart.

Vi skal selvfølgelig have respekt for dem, men det er jo helt vildt at SE kunne vinde overbevisende derovre, samt hvad demotiverede Randers kunne præstere i dag. Spalvis maser dem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af thomasjn » 27. jul 2015, 01:08

Jeg forventer en sejr mod FCN i deres nuvrende forfatning. De er både i uhyre dårig form og har et virkelig ringe hold. Deres defensiv er i den grad til at tale med og det skal vi simpelthen lukrere på. Moberg-Karlsson og Joshua John kan være store trusler på dagen, men de er så svage defensivt, at dem skal vi kunne ordne.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af ContractManager » 27. jul 2015, 09:54

Jeg håber så inderligt, at der bliver arbejdet på effektiviten på Hornevej frem mod kampen om en uge. Vi vadede i chancer mod Hobro i den første del af kampen, og alligevel ender vi med først at afgøre kampen i '92+... Det er ikke godt nok! Det ligner meget at vi ender ud med en halv-fesen sæson som sidste år, hvor vi ender med at score ca. 1 mål pr. kamp i snit.

Heldigvis er der også meget positivt og opløftende over vores sæsonstart. Drengene ligner virkelig nogen, der igen har lyst til at spille fodbold, glæden ved det stråler ud af dem, og det afspejler sig ikke mindst i det fremragende pasningsspil vi leverede mod Hobro. Får vi først hul på vores målmaskiner; Helenius, Spalvis, Jönsson og til dels Enevoldsen - så kan den her sæson blive rigtig god!

Jeg håber at LS vil holde fast i start-elleveren fra Hobro-kampen, lige nu tror jeg virkelig at det vil gavne holdet med noget kontinuitet, så tror jeg på, at det opløftende spil vil fortsætte, og så er det et spørgsmål om tid før en eller flere af vores angribere får tur i den.

Jeg tror på en 3-0'er i Farum og Helenius som første målscorer :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Yankee » 27. jul 2015, 10:12

FC Nordsjælland spiller altså ikke 4-4-2, og slet ikke med Thorarinsson som 10'er.

Sådan her stillede de op i Randers og gør det formentlig også på mandag. Bruninho presser sig nok på, men Moberg-Karlsson og Ingvartsen skulle være flyvende til deres træninger, så jeg tror de får chancen lidt endnu.


Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Maglau » 27. jul 2015, 10:24

ContractManager skrev:Jeg håber så inderligt, at der bliver arbejdet på effektiviten på Hornevej frem mod kampen om en uge. Vi vadede i chancer mod Hobro i den første del af kampen, og alligevel ender vi med først at afgøre kampen i '92+... Det er ikke godt nok! Det ligner meget at vi ender ud med en halv-fesen sæson som sidste år, hvor vi ender med at score ca. 1 mål pr. kamp i snit.

Heldigvis er der også meget positivt og opløftende over vores sæsonstart. Drengene ligner virkelig nogen, der igen har lyst til at spille fodbold, glæden ved det stråler ud af dem, og det afspejler sig ikke mindst i det fremragende pasningsspil vi leverede mod Hobro. Får vi først hul på vores målmaskiner; Helenius, Spalvis, Jönsson og til dels Enevoldsen - så kan den her sæson blive rigtig god!

Jeg håber at LS vil holde fast i start-elleveren fra Hobro-kampen, lige nu tror jeg virkelig at det vil gavne holdet med noget kontinuitet, så tror jeg på, at det opløftende spil vil fortsætte, og så er det et spørgsmål om tid før en eller flere af vores angribere får tur i den.

Jeg tror på en 3-0'er i Farum og Helenius som første målscorer :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Jeg er helt enig med opstillingen. Hvis jeg var træner for AaB ville jeg helt sikker være yderst tilfreds med at de offensive systemer og øvelser der arbejdes med til træning lykkes så godt i kampene. Men selvfølgelig være ærgerlig over at man ikke får scoret.
Det med spillet kan trænes og det er åbenbart rimeligt godt udført ikampene mens det er fandens svært at overføre træning af målscoring til kampe.
Det er alt andet lige super positivt at vi skaber så mange chancer - målene skal nok komme.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af AllanPedersen » 27. jul 2015, 10:29

Det er yderst svært at arbejde med effektiviteten synes jeg.
Det er noget der skal komme helt fra spillerne..

En ting jeg dog synes vi har været slemme til er ivrigheden... Helenius vil så gerne lave mål...
Så gerne at han flere gange (mod Esbjerg i hvert fald).. drønede til bolden så snart han fik den.. selvom han havde gode
spil muligheder.

Vi har også set flere eksempler hvor en spiller forsøger at nå op og heade til bolden for kun at snitte den væk.
men havde han ladet den passere stod en mand helt fri.

Det var i hvert fald min oplevelse af Esbjerg kampen, at de stod lidt på tæerne af hinanden.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Hovedet » 27. jul 2015, 10:45

ContractManager skrev:Jeg håber så inderligt, at der bliver arbejdet på effektiviten på Hornevej frem mod kampen om en uge. Vi vadede i chancer mod Hobro i den første del af kampen, og alligevel ender vi med først at afgøre kampen i '92+... Det er ikke godt nok! Det ligner meget at vi ender ud med en halv-fesen sæson som sidste år, hvor vi ender med at score ca. 1 mål pr. kamp i snit.

Heldigvis er der også meget positivt og opløftende over vores sæsonstart. Drengene ligner virkelig nogen, der igen har lyst til at spille fodbold, glæden ved det stråler ud af dem, og det afspejler sig ikke mindst i det fremragende pasningsspil vi leverede mod Hobro. Får vi først hul på vores målmaskiner; Helenius, Spalvis, Jönsson og til dels Enevoldsen - så kan den her sæson blive rigtig god!

Jeg håber at LS vil holde fast i start-elleveren fra Hobro-kampen, lige nu tror jeg virkelig at det vil gavne holdet med noget kontinuitet, så tror jeg på, at det opløftende spil vil fortsætte, og så er det et spørgsmål om tid før en eller flere af vores angribere får tur i den.

Jeg tror på en 3-0'er i Farum og Helenius som første målscorer :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Det er korrekt, at vi har scoret for få mål i de første 2 kampe, men af andre årsager end efteråret 2014. Der er i min verden stor forskel på, om for få mål skyldes, at man har brændt mange chancer, eller at man ikke er kommet frem til nogen. Det sidste er klart værre end det første; når man anvender floskler som "manglende skarphed" og - værre endnu - "kynisme", er det ofte blot for at undgå ordet "uheld", som jeg synes var det mest rammende om de første 20 minutter i Hobro.

Pointen er, at kommer man frem til rette antal chancer, skal målene nok komme helt af sig selv, og det er vel kun i tilfældet Thomas Enevoldsen, at vi kan tale om direkte mangel på kvalitet i afslutningerne, og mon ikke han vågner op til dåd på et tidspunkt? Vi har set betydeligt bedre ud offensivt, end vi gjorde i efteråret 2014.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 27. jul 2015, 11:15

I sidste sæson var de to første kampe:

Sdr.-AaB 0-0. Målchancer til AaB var 4, 0 på mål.

AaB-FCM 2-0. Målchancer til AaB var 11, hvoraf de 4 var på mål.

I denne sæson hedder de to første kampe:

AaB-Esbjerg 1-1. Målchancer til AaB var 19, 7 på mål.

Hobro-AaB 0-1. Målchancer til AaB var 19, 8 på mål.

Så helt enig. Det er en helt anden verden end i sidste sommer.

Jeg takker Superstats for data.
- FlæskeFrank

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af ContractManager » 27. jul 2015, 11:18

FlæskeFrank skrev:I sidste sæson var de to første kampe:

Sdr.-AaB 0-0. Målchancer til AaB var 4, 0 på mål.

AaB-FCM 2-0. Målchancer til AaB var 11, hvoraf de 4 var på mål.

I denne sæson hedder de to første kampe:

AaB-Esbjerg 1-1. Målchancer til AaB var 19, 7 på mål.

Hobro-AaB 0-1. Målchancer til AaB var 19, 8 på mål.

Så helt enig. Det er en helt anden verden end i sidste sommer.

Jeg takker Superstats for data.
Jeg er absolut ikke uenig, som jeg også skriver, så handler det helt og aldeles om, at vi beholder kontinuiteten i truppen, så skal målene nok komme, når en af vores angribere får hul på bylden - som skrevet har det chanceskabende spil været fremragende ifht. sidste sæson... Hvis i har forstået det anderledes har jeg nok bare været ringe til at formulere mig.
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Hovedet » 27. jul 2015, 11:47

ContractManager skrev:
FlæskeFrank skrev:I sidste sæson var de to første kampe:

Sdr.-AaB 0-0. Målchancer til AaB var 4, 0 på mål.

AaB-FCM 2-0. Målchancer til AaB var 11, hvoraf de 4 var på mål.

I denne sæson hedder de to første kampe:

AaB-Esbjerg 1-1. Målchancer til AaB var 19, 7 på mål.

Hobro-AaB 0-1. Målchancer til AaB var 19, 8 på mål.

Så helt enig. Det er en helt anden verden end i sidste sommer.

Jeg takker Superstats for data.
Jeg er absolut ikke uenig, som jeg også skriver, så handler det helt og aldeles om, at vi beholder kontinuiteten i truppen, så skal målene nok komme, når en af vores angribere får hul på bylden - som skrevet har det chanceskabende spil været fremragende ifht. sidste sæson... Hvis i har forstået det anderledes har jeg nok bare været ringe til at formulere mig.
Nejnej, jeg fangede såmænd godt din pointe; det var blot for at forstærke den lidt :-) - men helt overordnet synes jeg, at vores spil i perioder har set langt mere levende ud end i fjor, selv om resultaterne og antal mål ikke peger i den retning. Vi har nok ikke materiale til et tophold i denne sæson, og vi er offensivt afhængige af, at spillere som Enevoldsen, Jönsson, Spalvis, Ahlmann og Helenius genfinder deres topniveau. Hvis det sker, har vi til gengæld et særdeles potent hold til næste sæson, og kunne vi lige lette lidt på låget til de mange likvide millioner i vores pengetank og investere i noget Nomwethelignende kreativitet til midtbanen, kan AaB så småt godt begynde at fortrykke The Double 2017 - krus :aabfan:

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Søgaard » 27. jul 2015, 12:50

AllanPedersen skrev:Det er yderst svært at arbejde med effektiviteten synes jeg.
Det er noget der skal komme helt fra spillerne..

En ting jeg dog synes vi har været slemme til er ivrigheden... Helenius vil så gerne lave mål...
Så gerne at han flere gange (mod Esbjerg i hvert fald).. drønede til bolden så snart han fik den.. selvom han havde gode
spil muligheder.

Vi har også set flere eksempler hvor en spiller forsøger at nå op og heade til bolden for kun at snitte den væk.
men havde han ladet den passere stod en mand helt fri.

Det var i hvert fald min oplevelse af Esbjerg kampen, at de stod lidt på tæerne af hinanden.
Er for så vidt enig i, at der er nogle der har virket lidt ivrige. Det med at Helenius drønede til bolden, er self. uheldigt når der er en spilmulighed og set i bakspejlet når han ikke får drønet den ind, men det er dog et bevidst oplæg fra LS, at der skal skydes lidt mere udefra. Så også en hovedstødschance mod EfB, som jeg kan relatere til ift. dit indlæg, og det er de i bakspejlet ærgerligt at den ikke får lov at passere.

Jeg tror at de Helenius drøn skyldes lige dele taktisk oplæg, de "frie" spillere virkede måske ikke så fri som vi kan se i TV bagefter, samt lidt overivrighed - men han har alle tider taget skud udefra og det synes jeg også skal fortsætte. Vi bliver så let læselige, når vi insisterer på at spille Barca ind over stregen - uden at vi har spillerne til det.

Men jeg tror ikke det er noget generelt. Der er lidt ivrighed, men det kan lige så godt skyldes omstændigheder og uheldige beslutninger, hvor vi bagefter kan kloge os. Jeg synes der var rigtig mange gode aktioner mod Hobro, hvor spillerne gør det rette i modsætning til mod EfB - men vi mangler så stadig effektiviteten. Men det er jo svært at arbejde med, den skal komme fra selvtillid og lidt held. Det er kun Thomsen af vores offensive spillere, der reelt har noget at arbejde med ift. at score mål, de andre har tidligere bevist, at lige så snart de får hul på bylden, så er de glimrende foran mål. Lad os håbe at punkteringen af Hobro til aller sidst giver lidt på den selvtillids-konto.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5053
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Kunji » 27. jul 2015, 14:57

Yankee skrev:FC Nordsjælland spiller altså ikke 4-4-2, og slet ikke med Thorarinsson som 10'er.

Sådan her stillede de op i Randers og gør det formentlig også på mandag. Bruninho presser sig nok på, men Moberg-Karlsson og Ingvartsen skulle være flyvende til deres træninger, så jeg tror de får chancen lidt endnu.

Det er muligt, Yankee. Jeg så den ikke. Jeg har forholdt mig til denne kilde, som havde FCN til at spille 4-3-3 i første kamp, men i anden runde opgiver den angivne taktik. HoldNyt angiver i øvrigt samme startopstilling. Så du den, siden du er skråsikker?
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af jonas386 » 27. jul 2015, 15:26

Håber Søndergaard ser ekstra på den første halve time mod Hobro, og på hvordan vi kunne have fået mere ud af det. Håber på følgende opstilling



Jeg synes ikke Risgaard var specielt god mod Hobro, og vi kan godt bruge Spalvis' kvaliteter i boksen til at få scoret nogle mål. Med den her opstilling vil vi også have et hold der er bedre end FCN offensivt, og deres tamme defensiv rummer bestemt muligheder for os.

Der skal være 3 point, så vi taber sikkert 2-0, eller lignende.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Yankee » 27. jul 2015, 15:30

Kunji skrev: Det er muligt, Yankee. Jeg så den ikke. Jeg har forholdt mig til denne kilde, som havde FCN til at spille 4-3-3 i første kamp, men i anden runde opgiver den angivne taktik. HoldNyt angiver i øvrigt samme startopstilling. Så du den, siden du er skråsikker?
Ja.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Pollack2 » 28. jul 2015, 00:57

Hvad jeg så (og hørte kommentatorerne sige) af kampen mellem hestene og FCN, så var det især fysisk, at Randers vandt kampen. Så en kombination af fysisk at sætte sig på midtbanen, således at FCN nærmest kun har noget kreativt i John (efter at Bech er væk - ja, det rimer) og dybdeløb tror jeg også på et godt resultatet. Og så skulle vi gerne blive mere effektive - men hellere dog brændte chancer som i år end ingen skabte chancer som sidste sæson.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af frederikshavneren » 2. aug 2015, 12:20

Iflg. Nordjyske bliver Kasper P. formentlig ikke klar. Tror det betyder følgende startopstilling:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Raitala
RJ - Wurtz - Risgård - Thomsen
Ene
Helenius

:aabfan:

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 2. aug 2015, 16:23

Spørgsmålet er om Lars S har modet til at bruge Spalvis. Ellers er spørgsmålet igen det for AaB evigt tilbagevendende: hvor skal målene komme fra. Ærgerligt med Spalvis som eneste angriber med superliganiveau i truppen.
Fodbold skal ses med hjertet!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2862
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: FC Nordsjælland - AaB, 03.08.2015

Indlæg af Eksil » 2. aug 2015, 16:31

AaB 85 95 99 08 skrev: Ellers er spørgsmålet igen det for AaB evigt tilbagevendende: hvor skal målene komme fra. Ærgerligt med Spalvis som eneste angriber med superliganiveau i truppen.
Nej, det er bare det evigt tilbagevendende fra dig. AaB har fire angribere med SL niveau - Helenius, svenskeren, AK og Slapvis.

Besvar