KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 29. jul 2015, 19:38

Provst i Brovst skrev:Kvist er foran Kusk som højre midtbane! Trolololol.
De kan få AK pengene og noget poleringsmiddel til nordmandens isse (den trænger)

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: KUSK

Indlæg af 9800 » 2. aug 2015, 17:47

Fy for pokker en skidt indsats af Kusk igen! Jeg er stadig sikker på at han returnerer om et par år, så lad nu være med at brænde alle broer mellem ham og AaB når han kommer tilbage på aalborg stadion

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 2. aug 2015, 18:45

9800 skrev:Fy for pokker en skidt indsats af Kusk igen! Jeg er stadig sikker på at han returnerer om et par år, så lad nu være med at brænde alle broer mellem ham og AaB når han kommer tilbage på aalborg stadion

Er du seriøs??, skal vi være bange for at spilleren der lagde en kage i munden på os måske vil tilbage engang om mange år. Så derfor ikke gøre ham ked af det?.

Hvad blev der af "ingen over klubben"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: KUSK

Indlæg af Kristian » 2. aug 2015, 19:25

9800 skrev:Fy for pokker en skidt indsats af Kusk igen! Jeg er stadig sikker på at han returnerer om et par år, så lad nu være med at brænde alle broer mellem ham og AaB når han kommer tilbage på aalborg stadion
No No

Sådan fungere det ikke.

Ingen over klubben og sådan er det og skal det være. Skulle vi forudse det samme med Wurtz dengang.

Spillede han overhovedet mod os på Aalborg stadion?
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KUSK

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2015, 12:14

Lad os endda antage, at Kusk flopper i FCK og er billigt til salg om 2 år. I så fald vil han intet have vist gennem 3 år, inkl. opholdet i Twente, og hvor interessant er han så egentlig for AaB?

Jeg mindes i øvrigt ikke, at der var så megen polemik herinde, da Würtz blev solgt til FCK, og dengang var der altså tale om et direkte salg i modsætning til Kusk - hvad jeg synes nogen har en tendens til at glemme. Og i øvrigt gik det vist også alligevel dengang med Würtz; AaB oplevede sine 2 bedste år i klubbens historie i kølvandet på det salg! (men dengang erstattede vi også fra hylde A i form af Andreas Johanson).

Kunne vi i øvrigt ikke snart droppe alle de der debatsidesandheder om, at alt og alle elsker AaB i en sådan grad, at de er villig til at opgive alle sportslige og økonomiske ambitioner alene for at trække AaB-trøjen over hovedet. Kusk har blot omtalt AaB i generelle høflige vendinger og har aldrig svoret klubben ubetinget og evig troskab.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 3. aug 2015, 12:36

Hovedet skrev:Lad os endda antage, at Kusk flopper i FCK og er billigt til salg om 2 år. I så fald vil han intet have vist gennem 3 år, inkl. opholdet i Twente, og hvor interessant er han så egentlig for AaB?

Jeg mindes i øvrigt ikke, at der var så megen polemik herinde, da Würtz blev solgt til FCK, og dengang var der altså tale om et direkte salg i modsætning til Kusk - hvad jeg synes nogen har en tendens til at glemme. Og i øvrigt gik det vist også alligevel dengang med Würtz; AaB oplevede sine 2 bedste år i klubbens historie i kølvandet på det salg! (men dengang erstattede vi også fra hylde A i form af Andreas Johanson).

Kunne vi i øvrigt ikke snart droppe alle de der debatsidesandheder om, at alt og alle elsker AaB i en sådan grad, at de er villig til at opgive alle sportslige og økonomiske ambitioner alene for at trække AaB-trøjen over hovedet. Kusk har blot omtalt AaB i generelle høflige vendinger og har aldrig svoret klubben ubetinget og evig troskab.
Kusk sagen er speciel, vi blev tvunget ud i en dårlig kontrakt med ham.
Hvor hans agent Sivebæk hev armen rundt på os, og så gjorde Kusk selv et stort nummer ud af at være en erklæret Aalborg dreng
Og citeres for at sige ting som 'ingen dansk klub har interesse' 'AaB er mit hold i Danmark'

Synes det er helt fair vi som fans kigger skævt på den slags, når han så skifter til FCK.
Han kunne være mere ærlig omkring han tænker business og titler og penge.
Når en spiller melder ud at han elsker at være en i klub. Så er det jo noget vi som fans kan lide.
Og selv en 22 årig bør være voksen nok til at forstå at det er dumt at påstå loyalitet hvis det ikke er der.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KUSK

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2015, 13:02

AllanPedersen skrev:
Hovedet skrev:Lad os endda antage, at Kusk flopper i FCK og er billigt til salg om 2 år. I så fald vil han intet have vist gennem 3 år, inkl. opholdet i Twente, og hvor interessant er han så egentlig for AaB?

Jeg mindes i øvrigt ikke, at der var så megen polemik herinde, da Würtz blev solgt til FCK, og dengang var der altså tale om et direkte salg i modsætning til Kusk - hvad jeg synes nogen har en tendens til at glemme. Og i øvrigt gik det vist også alligevel dengang med Würtz; AaB oplevede sine 2 bedste år i klubbens historie i kølvandet på det salg! (men dengang erstattede vi også fra hylde A i form af Andreas Johanson).

Kunne vi i øvrigt ikke snart droppe alle de der debatsidesandheder om, at alt og alle elsker AaB i en sådan grad, at de er villig til at opgive alle sportslige og økonomiske ambitioner alene for at trække AaB-trøjen over hovedet. Kusk har blot omtalt AaB i generelle høflige vendinger og har aldrig svoret klubben ubetinget og evig troskab.
Kusk sagen er speciel, vi blev tvunget ud i en dårlig kontrakt med ham.
Hvor hans agent Sivebæk hev armen rundt på os, og så gjorde Kusk selv et stort nummer ud af at være en erklæret Aalborg dreng
Og citeres for at sige ting som 'ingen dansk klub har interesse' 'AaB er mit hold i Danmark'

Synes det er helt fair vi som fans kigger skævt på den slags, når han så skifter til FCK.
Han kunne være mere ærlig omkring han tænker business og titler og penge.
Når en spiller melder ud at han elsker at være en i klub. Så er det jo noget vi som fans kan lide.
Og selv en 22 årig bør være voksen nok til at forstå at det er dumt at påstå loyalitet hvis det ikke er der.
Jeg har ingen grund til at tro, at Kusk ikke var glad for at være i AaB, og han har da heller aldrig sagt andet, men jeg mindes ikke de dér meget kategoriske udtalelser om "AaB som den eneste klub i landet" eller lignende; den slags, man virkelig kan blive hængt op på, og som heller ikke er særlig smart at lukke ud meget tidligt i en karriere, hvor både ens eget og klubbens forløb kan drage nogle drabelige vendinger. Jeg forventer heller ikke, at en helt ung knægt er skolet udi politikerretorik, hvor man ikke maner sig selv helt op i et hjørne, fordi man ikke kan overskue ens karriereforløb. Jeg er helt overbevist om, at havde man spurgt Kusk for et år siden, så han sig selv i udlandet i en halv snes år for derpå at afslutte karrieren i AaB.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: KUSK

Indlæg af Danni » 3. aug 2015, 13:21

Kristian skrev:
9800 skrev:Fy for pokker en skidt indsats af Kusk igen! Jeg er stadig sikker på at han returnerer om et par år, så lad nu være med at brænde alle broer mellem ham og AaB når han kommer tilbage på aalborg stadion
No No

Sådan fungere det ikke.

Ingen over klubben og sådan er det og skal det være. Skulle vi forudse det samme med Wurtz dengang.

Spillede han overhovedet mod os på Aalborg stadion?
Jeg husker tydeligt Würtz tilbagevenden til Aalborg Stadion i FC-trøjen. Jeg husker også tydelig hvordan nogle på vesttribunen havde offeret en 500-mand på en FCK-trøje med hans navn bagpå, og havde trukket den over en lolitadukke og sendt den tværs over tribunen over folks arme. Det kan man så mene om, hvad man vil.
Længe leve arbejderklassen!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KUSK

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2015, 13:21

Danni skrev:
Kristian skrev:
9800 skrev:Fy for pokker en skidt indsats af Kusk igen! Jeg er stadig sikker på at han returnerer om et par år, så lad nu være med at brænde alle broer mellem ham og AaB når han kommer tilbage på aalborg stadion
No No

Sådan fungere det ikke.

Ingen over klubben og sådan er det og skal det være. Skulle vi forudse det samme med Wurtz dengang.

Spillede han overhovedet mod os på Aalborg stadion?
Jeg husker tydeligt Würtz tilbagevenden til Aalborg Stadion i FC-trøjen. Jeg husker også tydelig hvordan nogle på vesttribunen havde offeret en 500-mand på en FCK-trøje med hans navn bagpå, og havde trukket den over en lolitadukke og sendt den tværs over tribunen over folks arme. Det kan man så mene om, hvad man vil.
Det kan også godt være. Jeg kan bare ikke huske det, og grunden til at jeg bragte det på bane, var, at jeg faktisk overværede premierekampen mod FCK tilbage i den legendariske sæson 2007/2008, hvor Würtz debuterede for klubben. Jeg mindes egentlig ikke, at det fyldte meget, og et eller andet sted kunne folk nok også se det fornuftige i at få ca. 7 millioner kr. (mindes jeg) for en spiller med kontraktudløb et halvt år senere, selv om alle selvfølgelig havde foretrukket en eller anden udenlandsk klub.

And the joke was bigtime on FCK - AaB blev det år suveræne danske mestre og nåede tillige UEFA Cuppens gruppespil efter et formidabelt raid mod bl.a. Sampdoria.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: KUSK

Indlæg af Hanga » 3. aug 2015, 13:29

Kusk har måske ikke direkte kategorisk afvist andre danske klubber for evig og altid, men han har alligevel spillet på klubfølelsen med sine udtalelser. Det må dog siges at hans handlinger har været mindre præget af klubfølelser. Først med en lettere unødvendig og meget lav klausul i forbindelse med sin kontraktforlængelse, senere ved sit meget tidlige skifte til FCK, selvom AaB også lurede i kulissen.

Han agerer som en professionel fodboldspiller som de fleste, og tænker primært på sine sportslige og økonomiske muligheder. Det kan man ikke klandre ham for. Men man kan klandre ham for at spille lidt på klubfølelser for derefter at vise det modsatte. Jeg havde intet problem med at Michael Jakobsen var erklæret Brøndby fan. Jeg forventede heller ikke loyalitet fra Andreas Johansson. Men jeg forventede det af Kasper Kusk, naboens knægt der udtaler ting som "AaB er min klub".
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 3. aug 2015, 13:32

"- En stor tak skal lyde til især Kent, den øvrige trænerstab og forskellige ungdomstrænere for at have været med til at udvikle mig både som fodboldspiller og som menneske siden jeg var 14 år, siger Kasper Kusk.
- Herudover har jeg været glad for den flotte opbakning fra AaB’s supportere, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg sagtens kan se mig selv spille for AaB igen. Det er min klub, fastslår Kasper Kusk."

" AaB er min klub og har været det i mange år, og jeg er selvfølgelig glad for at kunne fortsætte min udvikling både spillemæssigt og på det personlige plan her," "
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: KUSK

Indlæg af Pete Burns » 3. aug 2015, 13:42

AllanPedersen skrev:"- En stor tak skal lyde til især Kent, den øvrige trænerstab og forskellige ungdomstrænere for at have været med til at udvikle mig både som fodboldspiller og som menneske siden jeg var 14 år, siger Kasper Kusk.
- Herudover har jeg været glad for den flotte opbakning fra AaB’s supportere, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg sagtens kan se mig selv spille for AaB igen. Det er min klub, fastslår Kasper Kusk."

" AaB er min klub og har været det i mange år, og jeg er selvfølgelig glad for at kunne fortsætte min udvikling både spillemæssigt og på det personlige plan her," "
Kusk siger vel ikke, at andre klubber er udelukket I Danmark I de citater. Han takker vel nærmere bare for en god tid, og siger at AaB altid vil være I han hjerte.
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 3. aug 2015, 13:46

Pete Burns skrev:
AllanPedersen skrev:"- En stor tak skal lyde til især Kent, den øvrige trænerstab og forskellige ungdomstrænere for at have været med til at udvikle mig både som fodboldspiller og som menneske siden jeg var 14 år, siger Kasper Kusk.
- Herudover har jeg været glad for den flotte opbakning fra AaB’s supportere, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg sagtens kan se mig selv spille for AaB igen. Det er min klub, fastslår Kasper Kusk."

" AaB er min klub og har været det i mange år, og jeg er selvfølgelig glad for at kunne fortsætte min udvikling både spillemæssigt og på det personlige plan her," "
Kusk siger vel ikke, at andre klubber er udelukket I Danmark I de citater. Han takker vel nærmere bare for en god tid, og siger at AaB altid vil være I han hjerte.
Det er rigtigt.. og når jeg siger til min kæreste at jeg ikke vil gå i seng med andre piger
har jeg principelt set ikke sagt jeg ikke vil stå op og have sex med dem.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

AaBanno1885
Miniput
Miniput
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31. jul 2015, 15:11

Re: KUSK

Indlæg af AaBanno1885 » 3. aug 2015, 13:50

AllanPedersen skrev:
Pete Burns skrev:
AllanPedersen skrev:"- En stor tak skal lyde til især Kent, den øvrige trænerstab og forskellige ungdomstrænere for at have været med til at udvikle mig både som fodboldspiller og som menneske siden jeg var 14 år, siger Kasper Kusk.
- Herudover har jeg været glad for den flotte opbakning fra AaB’s supportere, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg sagtens kan se mig selv spille for AaB igen. Det er min klub, fastslår Kasper Kusk."

" AaB er min klub og har været det i mange år, og jeg er selvfølgelig glad for at kunne fortsætte min udvikling både spillemæssigt og på det personlige plan her," "
Kusk siger vel ikke, at andre klubber er udelukket I Danmark I de citater. Han takker vel nærmere bare for en god tid, og siger at AaB altid vil være I han hjerte.
Det er rigtigt.. og når jeg siger til min kæreste at jeg ikke vil gå i seng med andre piger
har jeg principelt set ikke sagt jeg ikke vil stå op og have sex med dem.
Hvis vi skal blive i den underlige terminologi, er AaB vel snare en ekskæreste, som Kusk ikke længere har nogle forpligtelser for, men stadig nære dybe følelser for. At han så napper en af eks-kærestens veninder, er nok ikke så heldigt. Men han har aldrig svoret evig troskab.

Brugeravatar
Pete Burns
Drenge
Drenge
Indlæg: 27
Tilmeldt: 15. maj 2014, 16:11
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: KUSK

Indlæg af Pete Burns » 3. aug 2015, 13:54

AllanPedersen skrev:
Pete Burns skrev:
AllanPedersen skrev:"- En stor tak skal lyde til især Kent, den øvrige trænerstab og forskellige ungdomstrænere for at have været med til at udvikle mig både som fodboldspiller og som menneske siden jeg var 14 år, siger Kasper Kusk.
- Herudover har jeg været glad for den flotte opbakning fra AaB’s supportere, og jeg kan med sikkerhed sige, at jeg sagtens kan se mig selv spille for AaB igen. Det er min klub, fastslår Kasper Kusk."

" AaB er min klub og har været det i mange år, og jeg er selvfølgelig glad for at kunne fortsætte min udvikling både spillemæssigt og på det personlige plan her," "
Kusk siger vel ikke, at andre klubber er udelukket I Danmark I de citater. Han takker vel nærmere bare for en god tid, og siger at AaB altid vil være I han hjerte.
Det er rigtigt.. og når jeg siger til min kæreste at jeg ikke vil gå i seng med andre piger
har jeg principelt set ikke sagt jeg ikke vil stå op og have sex med dem.
Det der giver så overhovedet ingen mening, men dig om det. Kusk siger, at AaB altid vil være mere end en arbejdsgiver for ham. Derfor ser jeg intet problem I at han vælger at arbejde for FCK. Han star jo ikke og siger at FCK er hans klub, men derimod et skridt op for ham.
I want surprises .... Bam! But i'm in too deep there's no getting out of it.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 3. aug 2015, 13:58

Nu ved jeg ikke hvorfor jeg behøver forsvare. den populære holdning:

at det skifte han har lavet ikke er i orden set med AaB briller. men det er nok 8 ud af 10 fans..
der har det sådan.. om de så buher af ham eller ej.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: KUSK

Indlæg af Gnu » 3. aug 2015, 14:14

FCK har betalt Twente en million euro for Kusk. Så hvad forestiller I jer egentlig, at han skulle have gjort? Sagt nej til FCK og i stedet rådne op i Twente for at skåne nogle forsmåede AaB-fans?

At eksempelvis en belgisk klub skulle punge ud med en million euro for et kæmpeflop fra Twente virker også temmelig usandsynligt, og så er der kun ganske få danske klubber tilbage, der betaler den slags transfersummer, og AaB er ikke én af dem.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: KUSK

Indlæg af Hovedet » 3. aug 2015, 14:17

Igen skal vi lige påtænke, at manden er meget ung og ikke i stand til at overskue et helt karriereforløb og tilpasse udtalelserne dertil. Han er helt sikkert meget glad for AaB, endnu da, men der er - som andre er inde på - ikke meget, der tyder på, at han sætter klubben over alt andet, jf. den verdensberømte klausul, som sikkert i højere grad var John Sivebæks påhit end Kasper Kusks. Jeg tror ikke, at Kasper Kusk kunne have set sig selv i en anden dansk klub end AaB for mindre end et år siden. Havde han levet livet baglæns og forstået det forlæns, havde han sikkert også gradueret sine udtalelser lidt.

Hvad vi også skal huske på, er, at vi utvivlsomt er større fans end AaB end spillerne på banen. De kan sagtens have varme følelser for klubben, men AaB er ligeledes en arbejdsgiver, der udbetaler deres løn - derfor vil spillernes forhold til klubben altid være anderledes end os fans. Vi så jo helst, at de alle spillede helt gratis, hvis det kom dertil.

Skal vi nu ikke lade være med at hænge en helt ung knægt op på en løsrevet udtalelse og oven i købet tviste den lidt og lægge tjær og fjer til side - og komme videre? Engang imellem vil vi altså tabe en transferkamp til FCK, og fred være med det. Til gengæld skal vi undgå at ende som FC Nordsjælland og også begynde at tabe transferkampe til OB, Randers og FCM osv. Så er det ikke længere den enkelte spiller, vi skal have kig på, men selve klubben,

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 3. aug 2015, 14:18

Gnu skrev:FCK har betalt Twente en million euro for Kusk. Så hvad forestiller I jer egentlig, at han skulle have gjort? Sagt nej til FCK og i stedet rådne op i Twente for at skåne nogle forsmåede AaB-fans?

At eksempelvis en belgisk klub skulle punge ud med en million euro for et kæmpeflop fra Twente virker også temmelig usandsynligt, og så er der kun ganske få danske klubber tilbage, der betaler den slags transfersummer, og AaB er ikke én af dem.
Fordi FCK var den eneste klub i verden han kunne være kommet til?
I følge Gaarde var det 'Lønnen' Kusk sagde nej tak til.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: KUSK

Indlæg af Gnu » 3. aug 2015, 14:22

AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:FCK har betalt Twente en million euro for Kusk. Så hvad forestiller I jer egentlig, at han skulle have gjort? Sagt nej til FCK og i stedet rådne op i Twente for at skåne nogle forsmåede AaB-fans?

At eksempelvis en belgisk klub skulle punge ud med en million euro for et kæmpeflop fra Twente virker også temmelig usandsynligt, og så er der kun ganske få danske klubber tilbage, der betaler den slags transfersummer, og AaB er ikke én af dem.
Fordi FCK var den eneste klub i verden han kunne være kommet til?
I følge Gaarde var det 'Lønnen' Kusk sagde nej tak til.
Ikke kun lønnen, men også transfersummen var en forhindring.

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-boss-om ... b/112/1513
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar