KUSK

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 3. aug 2015, 14:26

Gnu skrev:
AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:FCK har betalt Twente en million euro for Kusk. Så hvad forestiller I jer egentlig, at han skulle have gjort? Sagt nej til FCK og i stedet rådne op i Twente for at skåne nogle forsmåede AaB-fans?

At eksempelvis en belgisk klub skulle punge ud med en million euro for et kæmpeflop fra Twente virker også temmelig usandsynligt, og så er der kun ganske få danske klubber tilbage, der betaler den slags transfersummer, og AaB er ikke én af dem.
Fordi FCK var den eneste klub i verden han kunne være kommet til?
I følge Gaarde var det 'Lønnen' Kusk sagde nej tak til.
Ikke kun lønnen, men også transfersummen var en forhindring.

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-boss-om ... b/112/1513
Angiveligt.. Det ligner jo at de slet ikke har kunnet komme med i opløbet.
At FCK er blevet valgt med det samme (hvilket også passer ift. hvornår skiftet skete)

De artikler jeg læser, sidder Gaarde og spekulere fordi det virker aldrig til de fik lov at byde ordentligt ind
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: KUSK

Indlæg af Gnu » 3. aug 2015, 14:29

AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:
AllanPedersen skrev:
Gnu skrev:FCK har betalt Twente en million euro for Kusk. Så hvad forestiller I jer egentlig, at han skulle have gjort? Sagt nej til FCK og i stedet rådne op i Twente for at skåne nogle forsmåede AaB-fans?

At eksempelvis en belgisk klub skulle punge ud med en million euro for et kæmpeflop fra Twente virker også temmelig usandsynligt, og så er der kun ganske få danske klubber tilbage, der betaler den slags transfersummer, og AaB er ikke én af dem.
Fordi FCK var den eneste klub i verden han kunne være kommet til?
I følge Gaarde var det 'Lønnen' Kusk sagde nej tak til.
Ikke kun lønnen, men også transfersummen var en forhindring.

http://nordjyske.dk/nyheder/AaB-boss-om ... b/112/1513
Angiveligt.. Det ligner jo at de slet ikke har kunnet komme med i opløbet.
At FCK er blevet valgt med det samme (hvilket også passer ift. hvornår skiftet skete)

De artikler jeg læser, sidder Gaarde og spekulere fordi det virker aldrig til de fik lov at byde ordentligt ind
Præcis. Forudsætningen for overhovedet at kunne komme til at forhandle med spilleren er jo, at den sælgende klub accepterer et bud. Og der har AaB slet ikke været i nærheden af at kunne være med.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Trickster » 3. aug 2015, 14:31

Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Hair is not a right: it´s a privilege!

RufusTheDog

Re: KUSK

Indlæg af RufusTheDog » 3. aug 2015, 15:21

Trickster skrev:Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Ah mon dog. Kusk kender spillereglerne. Han vidste han ville brænde broer heroppe hvis han skiftede til fck, det var angiveligt også derfor han takkede nej til dem i forrige vindue. Vil han spille offerrollen, så lad ham. Det ændrer ikke noget, bliver vel bare mere brænde på bålet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: KUSK

Indlæg af Hanga » 3. aug 2015, 15:52

Trickster skrev:Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Chelsea kunne ikke bruge Cech mere og valgte derfor at sælge ham... AaB ville rigtig gerne have Kusk tilbage men fik ikke engang chancen... Jeg har svært ved at se sammenligningen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Sanchez94 » 3. aug 2015, 15:59

Trickster skrev:Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Hvis det er Kusks intention at spille offer nu, så skal jeg glædeligt være den første til at hade ham på hjemmebanen.. Han valgte selv at spille for FCK, jeg er ret sikker på der var andre udveje end blot AaB,FCK og FCM, han kunne have valgt anderledes, nu må han være voksen til at tage de "konsekvenser" et sådan skifte giver

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Trickster » 3. aug 2015, 16:08

Hanga skrev:
Trickster skrev:Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Chelsea kunne ikke bruge Cech mere og valgte derfor at sælge ham... AaB ville rigtig gerne have Kusk tilbage men fik ikke engang chancen... Jeg har svært ved at se sammenligningen.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om Kusk er Chelsea-fan... ellers skal man virkelig gøre sig umage for at misse pointen
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: KUSK

Indlæg af Hanga » 3. aug 2015, 16:11

Trickster skrev:
Hanga skrev:
Trickster skrev:Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Chelsea kunne ikke bruge Cech mere og valgte derfor at sælge ham... AaB ville rigtig gerne have Kusk tilbage men fik ikke engang chancen... Jeg har svært ved at se sammenligningen.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om Kusk er Chelsea-fan... ellers skal man virkelig gøre sig umage for at misse pointen
Det er muligt det er hans pointe, det er bare en ret ringe pointe i så fald.

Det ville nærmeste svare til at vi piftede af Jeppe Curth når han kommer tilbage.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Trickster
Superliga
Superliga
Indlæg: 533
Tilmeldt: 22. feb 2014, 22:27
Favoritspiller: Lynge Jakobsen
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Trickster » 3. aug 2015, 16:14

Hanga skrev:
Trickster skrev:
Hanga skrev:
Trickster skrev:Kusk har retweetet Morten Bruun. En lille reference til AaB-fans?
Chelsea kunne ikke bruge Cech mere og valgte derfor at sælge ham... AaB ville rigtig gerne have Kusk tilbage men fik ikke engang chancen... Jeg har svært ved at se sammenligningen.
Nu ved jeg selvfølgelig ikke, om Kusk er Chelsea-fan... ellers skal man virkelig gøre sig umage for at misse pointen
Det er muligt det er hans pointe, det er bare en ret ringe pointe i så fald.

Det ville nærmeste svare til at vi piftede af Jeppe Curth når han kommer tilbage.
Jeg kan godt følge dig, men der er trods alt forskel på at forstærke en direkte konkurrent, eller som i Jeppe Curths tilfælde - spille for et oprykkerhold
Hair is not a right: it´s a privilege!

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: KUSK

Indlæg af Buzz Killington » 3. aug 2015, 18:00

Fåk Kusk den lille f-u-ck'er. Hvis vi ikke kan være ærekære omkring et skifte til en direkte konkurent, fra København endda, så kan det hele sgu også være lige meget. Det følger med i denne åndsvage irrationelle kærlighed til AaB at man hader de andre, og korsfærster spillere der vover at skifte til en anden dansk klub.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: KUSK

Indlæg af OmkringAarhus » 3. aug 2015, 18:39

Jeg er stadig stolt over, at vi havde en kusk, der spillede på det niveau han gjorde i AaB.

Meget, meget bittert med skiftet til FCK. Men jeg er da kommet videre, man må rette blikket mod de muligheder og de spillere, der i dag er i AaB.

Men selvfølgelig skal han da have en varm velkomst i Aalborg...

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2015, 02:44

Når "vi" nu sviner Kusk til for at få indført den lave frikøbsklausul i kontrakten i 2013, burde "vi" måske også overveje hvad alternativerne har været. Det er vel endda meget sandsynligt at Kusk i den forbindelse sagde ja tak til en langt lavere løn end han kunne have fået andre steder, for AaB havde vel reelt slet ikke penge til at forlænge med ham, og det kan efter min mening sådan set præcist lige så godt have været AaB som har bragt ideen om en frikøbsklausul i spil, under de langvarige forhandlinger man havde dengang... jeg kan i hvert fald huske at jeg ikke havde regnet med det ville lykkes at forlænge med ham.

Alternativet kunne altså meget nemt have været at Kusk var smuttet på en fri transfer, og at The Double aldrig var kommet til at ske. Jeg synes det er for nemt bare at lave regnestykket "Hvad burde vi have fået for at sælge Kusk", når det dels er meget sandsynligt at alternativet var ingen Kusk og ingen transfersum, og dels er så godt som sikkert at den kontraktforlængelse, klausul eller ej, sikrede klubben et stort to-cifret millionbeløb. Jeg kan slet ikke forstå hvorfor nogen af parterne skal klandres for et træk som forretningsmæssigt og sportsligt var en guldgrube.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: KUSK

Indlæg af Køllen I Møllen » 4. aug 2015, 06:13

Jeg forstår slet ikke hypen omkring Kusk. Mener han er den mest overvurderede AaB-spiller i nyere tid.
For mig gør det stadig mere ondt da Silberbauer skiftede. Ståles skifte er også meget, meget værre.
Kusk er slet ikke at sammenligne med de to...
At han spiller i FCK er mig lidt ligegyldigt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: KUSK

Indlæg af Eksil » 4. aug 2015, 09:07

Efter at have set Kusk spille lidt, tror jeg AaB var heldige. To gange har Gaarde brugt de fleste af kronerne på en gammel AaB dreng - Enevoldsen og Helenius - og begge gange har de slet ikke levet op tilforventningerne. Når jeg ser Kusk ligner han en, der ikke kommer til at spille meget i år og når han gør, bliver det boldtab og dårlige indlæg. Kusk var rigtig god, da han ramte stimen, men gud hvor ser det dårligt ud. Naturligvis kan han vende det, men tror ikke det bliver under Ståle.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 924
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: KUSK

Indlæg af Salle17 » 4. aug 2015, 12:01

Problemet for Kusk er også at han aldrig var den defensive vidunder, og i Fck er man meget fokuseret på det defensive, hvilket gør at han ikke bliver brugt så meget. Det er lidt ris til egen røv. Plus Cech har været i Chelsea i mere end 10 år, samt været loyal for klubben. Kusk har spillet i hvad 2,5 sæson hos os?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. aug 2015, 14:09

Eksil skrev:Efter at have set Kusk spille lidt, tror jeg AaB var heldige. To gange har Gaarde brugt de fleste af kronerne på en gammel AaB dreng - Enevoldsen og Helenius - og begge gange har de slet ikke levet op tilforventningerne. Når jeg ser Kusk ligner han en, der ikke kommer til at spille meget i år og når han gør, bliver det boldtab og dårlige indlæg. Kusk var rigtig god, da han ramte stimen, men gud hvor ser det dårligt ud. Naturligvis kan han vende det, men tror ikke det bliver under Ståle.
Nu har Kusk jo stort set ikke spillet topfodbold i et år, så han kan selvfølgelig ikke være på toppen endnu, men jeg tror nu heller ikke meget på at han får stor succes i FCK. Kusk skal efter min mening have både stor frihed og have dirigentstokken rent offensivt for at være så afgørende som vi så i 2014 - det tror jeg ikke på han får i FCK med Ståles typisk meget stramme organisation og spillemåde.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: KUSK

Indlæg af NIN » 4. aug 2015, 14:33

Så det meste af Esbjerg kampen og der synes jeg han viste fine takter. At han skal have banket rusten af, er der vel ikke noget underligt i. Helenius har brugt mere end en sæson på det og er stadig væk ikke i nærheden af at ligne en målscore. Om Kusk bliver en succes i KBH er vanskelig at spå om. Det er en klub med tradition for store udskiftninger og hvor superliga profiler er kommet til, røget på bænken også ud igen. I tilfældet Kusk, tror jeg meget kommer til at afhænge af Nicolai Jørgensens spil og spilletid.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: KUSK

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. aug 2015, 01:43

NIN den fromme skrev: I tilfældet Kusk, tror jeg meget kommer til at afhænge af Nicolai Jørgensens spil og spilletid.
Meget god pointe, det tror jeg godt du kunne have ret i.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: KUSK

Indlæg af 9800 » 6. aug 2015, 20:37

Idag er Kusk heller ikke med! Gad vide om det er ham der skal afløse Jønsson til sommer?
Fedt at tage til en klub fordi de spiller europæisk hvert år, og så sidde på bænken hver gang!

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: KUSK

Indlæg af AllanPedersen » 6. aug 2015, 21:26

Update: Forbeholder mig ret til at slette denne besked hvis FCK scorer 2 mål på 5 min ;)

De spiller ikke Europæisk mere..
Og heldigvis fik Kusk lov til at være på banen mens det skete.

Det gør mig glad fordi jeg bor i København.. tæt på Parken.
Og er så træt af mine københavnske venner.. og de sidste par år har skulle høre på.

"Det er så ærgeligt det var AaB der fik den Champions League kval .. og smed den væk"
"Vi havde slået Apoel.. det er så ærgeligt FCM fik den champions league kval"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Besvar