AaB Reklamer og Merchandise

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af dyhrmaN » 15. okt 2015, 18:33

Jeg er noget lunken ved Hummel. Jeg synes mest af alt, at Hummel er et mærke, der hænger fast i fortiden. De havde en stor opblomstring med deres retrostil, men de kan ikke blive ved med at leve på det, og jeg savner fornyelse fra deres side. Ved de to seneste Adidas trøjer har jeg været særligt glad for deres slimline stil, der er kropssyede og gode i længderne. Jeg håber, at selv Hummel er gået med på denne trend, og at de næsten firkantede fodboldtrøjer med flapper i siderne for evigt og altid er passé. Når man ser gamle billeder og videoer ligner det jo næsten telte.
Kan Hummel lave en lækker og enkel slimline trøje ala den Southhampton-trøje vist længere oppe, vil jeg være den første til at købe, men jeg tvivler desværre på, at dette bliver tilfældet.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af MrBangDK » 15. okt 2015, 19:12

dyhrmaN skrev:Jeg er noget lunken ved Hummel. Jeg synes mest af alt, at Hummel er et mærke, der hænger fast i fortiden. De havde en stor opblomstring med deres retrostil, men de kan ikke blive ved med at leve på det, og jeg savner fornyelse fra deres side. Ved de to seneste Adidas trøjer har jeg været særligt glad for deres slimline stil, der er kropssyede og gode i længderne. Jeg håber, at selv Hummel er gået med på denne trend, og at de næsten firkantede fodboldtrøjer med flapper i siderne for evigt og altid er passé. Når man ser gamle billeder og videoer ligner det jo næsten telte.
Kan Hummel lave en lækker og enkel slimline trøje ala den Southhampton-trøje vist længere oppe, vil jeg være den første til at købe, men jeg tvivler desværre på, at dette bliver tilfældet.
Hvor nogen af os andre ikke har noget imod en lidt mere kasseformet stil :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af NIN » 15. okt 2015, 19:28

MrBangDK skrev:
dyhrmaN skrev:Jeg er noget lunken ved Hummel. Jeg synes mest af alt, at Hummel er et mærke, der hænger fast i fortiden. De havde en stor opblomstring med deres retrostil, men de kan ikke blive ved med at leve på det, og jeg savner fornyelse fra deres side. Ved de to seneste Adidas trøjer har jeg været særligt glad for deres slimline stil, der er kropssyede og gode i længderne. Jeg håber, at selv Hummel er gået med på denne trend, og at de næsten firkantede fodboldtrøjer med flapper i siderne for evigt og altid er passé. Når man ser gamle billeder og videoer ligner det jo næsten telte.
Kan Hummel lave en lækker og enkel slimline trøje ala den Southhampton-trøje vist længere oppe, vil jeg være den første til at købe, men jeg tvivler desværre på, at dette bliver tilfældet.
Hvor nogen af os andre ikke har noget imod en lidt mere kasseformet stil :D
Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Nitten » 15. okt 2015, 20:33

dyhrmaN skrev:Jeg er noget lunken ved Hummel. Jeg synes mest af alt, at Hummel er et mærke, der hænger fast i fortiden. De havde en stor opblomstring med deres retrostil, men de kan ikke blive ved med at leve på det, og jeg savner fornyelse fra deres side. Ved de to seneste Adidas trøjer har jeg været særligt glad for deres slimline stil, der er kropssyede og gode i længderne. Jeg håber, at selv Hummel er gået med på denne trend, og at de næsten firkantede fodboldtrøjer med flapper i siderne for evigt og altid er passé. Når man ser gamle billeder og videoer ligner det jo næsten telte.
Kan Hummel lave en lækker og enkel slimline trøje ala den Southhampton-trøje vist længere oppe, vil jeg være den første til at købe, men jeg tvivler desværre på, at dette bliver tilfældet.
Slim Line i striber ser bare ikke godt ud hen over min krop :| men ellers enig. Der har været langt mellem en pæn hummeltrøje. Jeg kunne godt tænke mig noget Atletico Madrid agtigt

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. okt 2015, 20:37

Jeg synes egentlig at Litauens nuværende landsholdstrøje er meget cool, den har ikke det der look som Hummels trøjer ellers tit har, hvor stoffet bare ser alt for tykt ud, og trøjen kommer til at virke klodset. Derudover kan jeg også godt li at man holder vinklerne væk fra ærmerne på den, og ærmerne ser generelt bedre ud end man har set på mange trøjer fra Hummel, både fordi den skrækkelige ribkant er droppet, og fordi stoffet er tyndere.

Jeg synes egentlig under alle omstændigheder det er fint at komme væk fra de store mærkers masseproducerede varer som man ser på alle mulige andre hold, og særligt udebanetrøjernes præg af at være en helt vildt standardiseret vare er det rart at slippe for. Desuden er Hummel altid cool af nostalgiske årsager synes jeg, og indimellem laver de da spændende trøjer som er ok, jeg kunne f.eks. ret godt li vore sort/brune udebanedragter omkring 08, selv om de da bestemt havde deres øjebæ-detaljer. Brøndbys to seneste trøjer er også eksempler på at de godt kan lave pæne simple trøjer, hvis man ser bort fra farverne! Specielt den forrige pisgule trøje med det tofarvede blå bånd henover bryster synes jeg egentlig var en ret flot trøje (minus farven!).

Og er det så ikke snart på tide at de stribede hold i DK får lavet noget lobbyarbejde overfor DBU, så den tåbelige regel om ensfarvethed ved rygnummeret kan blive kasseret. Det er fuldstændigt tosset at man ikke skrotter en regel igen, som udelukkende blev sat i søen fordi det var et krav fra UEFA til europæiske kampe dengang...noget som ikke længere er tilfældet. En AaB trøje skal være stribet overalt, og den skal have blåt rygnummer på stribet baggrund, færdig!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Jesper Schmidt » 15. okt 2015, 20:41

Et eksempel på at Hummel godt KAN lave stribede trøjer som ser moderne og specielle ud:

Billede

- Dem kan jeg sgu egentlig meget godt li.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Eksil » 15. okt 2015, 21:06

Taler vi trøjer er der i min bog intet over Amerikanernes trøjer ved sidste VM. Stilrent, skarp og anderledes

Billede

Sammen med røde shorts var det top lækkert. Ved ikke helt hvordan den kan tilpasses AaB, men måske bare med et hvidt bånd?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hovedet » 16. okt 2015, 00:01

NIN skrev:
Hovedet skrev:
NIN skrev:
Hovedet skrev:
Yankee skrev:
thomasjn skrev: Er det denne du tænker på? Den var ret fed.
Billede
Ja præcis. Den var jeg rigtig vild med, selvom den ikke er bolsjestribet. Dog var det hæsligt at vi begyndte at trykke nummer foran på trøjen. Hvad var det dog for noget?
I øvrigt en noget besynderlig farvekombination vores modstander i den pågældende kamp optræder med; grønne trøjer, grønne bukser og røde strømper! Er det Silkeborg?
Bemærk detaljen med armbåndet, så giver det god mening.
Jeg kan nu ved nærmere eftersyn med sikkerhed sige, at der er tale om Silkeborg (logo på trøjen). Jeg noterede mig også lige det gule armbånd, men det forklarer ikke umiddelbart farvekombination grøn-grøn-rød. Eller fanger jeg bare ikke pointen?
Jeg tror den besynderlige farvekombination, kun kan forklares med, at Silkeborg efterstræbte at ligne et trafiklys.
Åh, sådan. Godt spottet. Den havde jeg sgu ikke lige fanget :-)

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af vandmelonen » 16. okt 2015, 00:49

Yankee skrev:
vandmelonen skrev:
Yankee skrev:Lad os håbe det er tiden til at få en pause fra de typiske bolsje-striber. Lad os få mere rød og gerne en mørkere rød farve.
Bolsjestriberne skal selvføgleig ikke væk??
Hvorfor egentlig ikke? Vi har da tidligere med stort held haft trøjer uden bolsjestriber - og her tænker jeg ikke på det hvide hyl for nogle år siden.
Den trøje du refererer vil jeg da også mene er stribet?

Men jeg troede også du tænkte på helt at afmontere vores smukke striber. Men jeg er med på hvor du vil hen.

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af vandmelonen » 16. okt 2015, 00:52

Hovedet skrev:
Yankee skrev:
thomasjn skrev: Er det denne du tænker på? Den var ret fed.
Billede
Ja præcis. Den var jeg rigtig vild med, selvom den ikke er bolsjestribet. Dog var det hæsligt at vi begyndte at trykke nummer foran på trøjen. Hvad var det dog for noget?
I øvrigt en noget besynderlig farvekombination vores modstander i den pågældende kamp optræder med; grønne trøjer, grønne bukser og røde strømper! Er det Silkeborg?
Svaret skal nok findes i det faktum at Silkeborgs daværende udebanestrømper var hvide og derfor gik i clinch med AaB's, hvorfor deres holdleder, som tydeligvis må have haft god smag, valgte at bruge hjemmebanestrømperne i rød!

Brugeravatar
vandmelonen
1. div
1. div
Indlæg: 362
Tilmeldt: 11. feb 2009, 01:05
Favoritspiller: Mæhle

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af vandmelonen » 16. okt 2015, 00:54

Jesper Schmidt skrev:Et eksempel på at Hummel godt KAN lave stribede trøjer som ser moderne og specielle ud:

Billede

- Dem kan jeg sgu egentlig meget godt li.
Og her et eksempel på hvad hummel ikke skal gøre med vores kommende trøje. Hæsligt og sløset arbejde:
Billede

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hovedet » 16. okt 2015, 10:45

vandmelonen skrev:
Hovedet skrev:
Yankee skrev:
thomasjn skrev: Er det denne du tænker på? Den var ret fed.
Billede
Ja præcis. Den var jeg rigtig vild med, selvom den ikke er bolsjestribet. Dog var det hæsligt at vi begyndte at trykke nummer foran på trøjen. Hvad var det dog for noget?
I øvrigt en noget besynderlig farvekombination vores modstander i den pågældende kamp optræder med; grønne trøjer, grønne bukser og røde strømper! Er det Silkeborg?
Svaret skal nok findes i det faktum at Silkeborgs daværende udebanestrømper var hvide og derfor gik i clinch med AaB's, hvorfor deres holdleder, som tydeligvis må have haft god smag, valgte at bruge hjemmebanestrømperne i rød!
Ja, så ryger den fine trafiklysteori, hvis det er sandt. Jeg vil nu også vove den påstand, at grøn-grøn-hvid er en lettere aparte farvekombination. Hvis jeg ikke tager meget fejl, er det Christian Lundberg på billedet, og så er vi tilbage omkring 2003, hvor Silkeborgs nedtursperiode begyndte - både på det sportslige og det stilmæssige plan.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af thomasjn » 16. okt 2015, 11:00

Hovedet skrev:
vandmelonen skrev:
Hovedet skrev:
Yankee skrev:
thomasjn skrev: Er det denne du tænker på? Den var ret fed.
Billede
Ja præcis. Den var jeg rigtig vild med, selvom den ikke er bolsjestribet. Dog var det hæsligt at vi begyndte at trykke nummer foran på trøjen. Hvad var det dog for noget?
I øvrigt en noget besynderlig farvekombination vores modstander i den pågældende kamp optræder med; grønne trøjer, grønne bukser og røde strømper! Er det Silkeborg?
Svaret skal nok findes i det faktum at Silkeborgs daværende udebanestrømper var hvide og derfor gik i clinch med AaB's, hvorfor deres holdleder, som tydeligvis må have haft god smag, valgte at bruge hjemmebanestrømperne i rød!
Ja, så ryger den fine trafiklysteori, hvis det er sandt. Jeg vil nu også vove den påstand, at grøn-grøn-hvid er en lettere aparte farvekombination. Hvis jeg ikke tager meget fejl, er det Christian Lundberg på billedet, og så er vi tilbage omkring 2003, hvor Silkeborgs nedtursperiode begyndte - både på det sportslige og det stilmæssige plan.
Ja det er Lundberg på billedet. Han var sgu god i sæsonen 2003/2004. At han endte i AaB var vel nærmest det eneste positive som Tom Mathiesen bidrog med. Derudover husker jeg kun Tom Mathiesen for en masse varm luft og overdreven brug af ordet synergi.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af frederikshavneren » 16. okt 2015, 11:28

dyhrmaN skrev:Jeg er noget lunken ved Hummel. Jeg synes mest af alt, at Hummel er et mærke, der hænger fast i fortiden. De havde en stor opblomstring med deres retrostil, men de kan ikke blive ved med at leve på det, og jeg savner fornyelse fra deres side. Ved de to seneste Adidas trøjer har jeg været særligt glad for deres slimline stil, der er kropssyede og gode i længderne. Jeg håber, at selv Hummel er gået med på denne trend, og at de næsten firkantede fodboldtrøjer med flapper i siderne for evigt og altid er passé. Når man ser gamle billeder og videoer ligner det jo næsten telte.
Kan Hummel lave en lækker og enkel slimline trøje ala den Southhampton-trøje vist længere oppe, vil jeg være den første til at købe, men jeg tvivler desværre på, at dette bliver tilfældet.
Ærgeligt at det blev Hummel. Jeg synes at Adidas laver langt pænere trøjer end Hummel

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Sanchez94 » 16. okt 2015, 11:42

frederikshavneren skrev: Ærgeligt at det blev Hummel. Jeg synes at Adidas laver langt pænere trøjer end Hummel
Hvis Hummel spytter flere penge i kassen, så er det, det rigtige valg. Trøjedesign må komme i andenrække

Gamen

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Gamen » 16. okt 2015, 14:40

Sanchez94 skrev:
frederikshavneren skrev: Ærgeligt at det blev Hummel. Jeg synes at Adidas laver langt pænere trøjer end Hummel
Hvis Hummel spytter flere penge i kassen, så er det, det rigtige valg. Trøjedesign må komme i andenrække
Dejligt, at vi slap af med det generiske lort Adidas altid leverede. Standardiseret trøje uden særpræg.

Jeg kunne stadig godt tænke mig Kappa (særligt efter deres eget mærke fylder langt mindre på de nye modeller), eller Macron, som laver nogle fantastisk fede trøjer.

Jeg synes vores trøjer ifbm. med CL-kampene var grimme, og endnu værre var det pinlige merchandise Hummel lavede i den periode. Hummel er yt igen, og jeg tror desværre heller ikke deres trøjer bliver den store sællert.

Det eneste valg der kunne være værre end Hummel (og/eller Adidas) er Under Armour, hvis nye Tottenham-trøjer f.eks. er noget af det grimmest designede jeg har set længe.

Og så er slim-fit modeller altså at foretrække, også så vi måske slipper for dunjakke-under-klubtrøje segmentet.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Nitten » 16. okt 2015, 15:05

Bare Hummel ikke går igang med noget retro look, for vi har jo en lang historie med Hummel

Eks som her med gennemførte striber
http://arkiv.dk/vis/350109

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af thomasjn » 16. okt 2015, 15:48

Det er en fodboldtrøje, selvfølgelig skal det være slim-fit selvom slim-fit nok for en del af os fans er noget slem' skit'.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Hovedet » 17. okt 2015, 12:19

Jeg vil nu også vove den påstand, at mærket/designet er (næsten) ligegyldigt - det er pengene i kassen, det drejer sig om. Jeg vil hellere se et halvkikset design på en klassespiller end et klassedesign på en halvkikset spiller :aabfan:

Dunkel
Junior
Junior
Indlæg: 72
Tilmeldt: 30. aug 2011, 22:27
Favoritspiller: Patrick Kristensen, Jozo Matovac & Frank Strandli
Geografisk sted: 9000

Re: AaB Reklamer og Merchandise

Indlæg af Dunkel » 18. okt 2015, 15:15

Jeg ved ikke rigtigt, hvad jeg synes om Hummel som trøjeleverandør. Det kan lave flotte designs, men de kan godt nok også lave noget så jammerligt, at man skulle tro, de havde fået en flok blinde gigtpatienter med Parkinson til at lege med farvekridt og blyant.

Jeg fandt denne trøje og synes egentlig, det kunne være forfriskende med striber på tværs. Jeg ved godt, at størstedelen er imod denne idé, og det er sgu helt fair. Men personligt kunne jeg godt tænke mig at se noget innovativation på trøjefronten.

Billede
Stav nu forhelvede spillernes navne rigtigt!

Besvar