Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2015, 11:39

Meget spændende topkamp der venter søndag eftermiddag. Hvis vi vinder melder vi os for alvor ind i topstriden, men det bliver helt sikkert en meget svær kamp som vi sagtens kan tabe.

Startopstillingen giver stort set sig selv, det eneste spørgsmålstegn er hvem der skal erstatte karantæneramte Risgård.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Thomsen - Gilli
Ene
Spalvis

Jeg tror ikke at Søndergaard vælger at bringe Gilli fra start, men problemet er at midtbanen pludselig bliver tynd når enten Würtz/Risgård mangler. Det er selvfølgelig også en mulighed at flytte Ene tilbage til midtbanen, men når det nu har fungeret så godt i angrebet ser jeg helst at han bibeholder denne plads.

:aabfan:

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af gravballe » 26. nov 2015, 12:03

børstind ind midt på, hans power han mindre lidt om Risgaards...+ han er løbe stærk.. boks til boks.

og så jonsson på kanten så vi har en der kan holde i bolden.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Spanky » 26. nov 2015, 12:05

frederikshavneren skrev:Meget spændende topkamp der venter søndag eftermiddag. Hvis vi vinder melder vi os for alvor ind i topstriden, men det bliver helt sikkert en meget svær kamp som vi sagtens kan tabe.

Startopstillingen giver stort set sig selv, det eneste spørgsmålstegn er hvem der skal erstatte karantæneramte Risgård.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Thomsen - Gilli
Ene
Spalvis

Jeg tror ikke at Søndergaard vælger at bringe Gilli fra start, men problemet er at midtbanen pludselig bliver tynd når enten Würtz/Risgård mangler. Det er selvfølgelig også en mulighed at flytte Ene tilbage til midtbanen, men når det nu har fungeret så godt i angrebet ser jeg helst at han bibeholder denne plads.

:aabfan:
Jeg synes Jönne gjorde et fornuftigt indhop mod Rand'os - derfor ser jeg gerne han spiller fra start. Det kan måske godt virke noget offensivt, men skal vi vinde kampen kan vi lige så godt komme udover stepperne fra start frem for at være afventende.

Derfor:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Børsting - Würtz - Thomsen - Jönsson
Ene
Spalvis

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Yankee » 26. nov 2015, 12:15

Hvorfor skal vi pludselig til at spille 4-4-1-1?

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Forza » 26. nov 2015, 12:20

Med Thomsens nuværende form in mente vil jeg klart bibeholde ham på hans nuværende position istedet for at lade ham erstatte Ris på midten.

Jeg tror at Abildgaard får pladsen men personligt kunne jeg godt se Børsting på midten samt Gilli på højrekanten!
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Spanky » 26. nov 2015, 12:20

Yankee skrev:Hvorfor skal vi pludselig til at spille 4-4-1-1?
4-4-1-1, 4-4-2 - whatever...

Man skal være stæreblind for ikke at opfatte, at Ene er væsentlig mere med i det opbyggende spil end Spalvis.

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Gamen » 26. nov 2015, 12:40

Spanky skrev: Jeg synes Jönne gjorde et fornuftigt indhop mod Rand'os - derfor ser jeg gerne han spiller fra start. Det kan måske godt virke noget offensivt, men skal vi vinde kampen kan vi lige så godt komme udover stepperne fra start frem for at være afventende.
Der er næppe nogen grund til at stille med sneglen fra start, og slet ikke på en kant. Defensivt arbejde er ikke lige en af hans dyder.

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Imer » 26. nov 2015, 12:48

Gamen skrev:
Spanky skrev: Jeg synes Jönne gjorde et fornuftigt indhop mod Rand'os - derfor ser jeg gerne han spiller fra start. Det kan måske godt virke noget offensivt, men skal vi vinde kampen kan vi lige så godt komme udover stepperne fra start frem for at være afventende.
Der er næppe nogen grund til at stille med sneglen fra start, og slet ikke på en kant. Defensivt arbejde er ikke lige en af hans dyder.
Jeg kunne nu godt tænke mig at se Jönne pille pynten af Durmisi, som ikke just er kendt for hans defensive evner.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af le Cid » 26. nov 2015, 12:57

Umiddelbart hælder jeg mest til, at man ændrer så lidt som muligt på et hold, der har momentum. Derfor vil det være oplagt bare at smide Abildgaard ind i stedet for Risgaard. Det er vel heller ikke 100% udelukket, at Augo kan tage pladsen, men det hæmmer nok offensiven lidt...
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af jonas386 » 26. nov 2015, 13:13

Augo - Wūrtz bliver for defensivt tror jeg. Vi vinder kampe på vores stærke offensiv, ingen grund til at ændre for meget på det. Børsting kunne være spændende at se centralt, men det er måske ikke lige mod Brøndby der skal eksperimenteres det store. Jönsson på kanten kan jeg også godt li, men kan godt se pointen i at vi vil mangle noget fart. Måske Ene på kanten og Jönsson i front kunne være en mulighed, men det vil heller ikke give mening at splitte angrebet op når det fungerer så godt som det gør.

Den bliver svær, og er oprigtig spændt på hvad Søndergaard har af tanker til kampen. Det er trodsalt kun Risgaard vi har ude, så det burde være et løseligt problem.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Sanchez94 » 26. nov 2015, 13:16

Jeg tror på Augo hopper ind og tager Risgårds plads. Det kommer til at hæmme offensiven, men mod et Brøndby hold på hjemmebane, vil de alligevel forsøge at have bolden mest, samtidig har de en relativ styrke i luftrummet, som Augo kan dække

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af hje1980 » 26. nov 2015, 13:27

De sidste 15 min mod Randers hvor Jønne kommer ind, var det mere en 4-3-3 vi spillede i...

så den frække vil være

Larsen
Dalle - KEP - KP - Blåbjerg
Thomsen - Würtz - Børsting
Jønne
Spalvis - Ene

Uanset hvad så tror jeg sejren mod Randers har givet så meget moral, at AaB vinder en sikker 2-0 sejr på søndag.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af troelsh » 26. nov 2015, 13:45

Jeg håber på følgende opstilling:

Larsen

Dalle KEP Kasper P Blåbjerg

Ene Børsting Würtz Thomsen

Jönne Spalvis


Jeg mener Børsting pt. er det bedste alternativ til Risgård, han har løbekapacitet og fysisk pondus, jeg mener også han spillede 8'er positionen i sine ungdomsår.
Og derudover tror jeg det er klogest at sende Ene ned på midtbanen frem for Jönne, så vi bevarer en fysisk løbestærk midtbane.
Jönne og Spalvis fungerer desuden glimrende sammen på toppen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af jonas386 » 26. nov 2015, 14:01

hje1980 skrev:De sidste 15 min mod Randers hvor Jønne kommer ind, var det mere en 4-3-3 vi spillede i...

så den frække vil være

Larsen
Dalle - KEP - KP - Blåbjerg
Thomsen - Würtz - Børsting
Jønne
Spalvis - Ene

Uanset hvad så tror jeg sejren mod Randers har givet så meget moral, at AaB vinder en sikker 2-0 sejr på søndag.
Jeg kan godt li ideen, og teknisk set er det vel ligemeget om man kalder det 4-3-3, 4-4-2 eller hvad nu, sålænge der stadig spilles efter de samme principper. I en sådan opstilling vil Würtz nok bare have et noget mere defensivt udgangspunkt, men det burde vel heller ikke være et decideret problem når både Børsting og Thomsen er udmærket defensivt, og begge egentlig er udmærkede 2-vejs spillere. En spiller som Jönsson, tror jeg, fungerer bedst når han har en mere eller mindre fri rolle som hængende angriber. Det så vi bl.a. mod FCM i mesterskabssæsonen, og jeg synes også man kunne se nogle af tingene mod Randers hvor han også havde nogle gode aktioner, og gode afleveringer.
Spørgsmålet er selvfølgelig om det bliver for offensivt, men jeg har omvendt også svært ved at se hvad vi vinder på en mere defensiv løsning, for det er jo ikke vores defensiv der vinder os kampe. Scorer Brøndby 2? Jamen så scorer vi da bare 4, det behøver ikke være så besværligt ;)
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af hje1980 » 26. nov 2015, 14:36

Netop... det kræver selvfølgelig nogle aftaler i presset når BIF har holden fra Jønne og Ene.. som måske skal presse lidt bredere på deres backer.
Lad bare Agger føre bolden frem i midten og luk ned for opspillet, så han hver gang er tvunget til den lange bold.

Og ja... Würtz kan godt håndtere den direkte defensive alene, når han har 2 så stærke løbefolk foran sig.

Jønne må bare ikke blive placeret på kanten for fast, for der mangler han speed. Han skal ind over midten og skabe spillet derfra... for finder han pladsen er han for vild.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Rams » 26. nov 2015, 14:54

Hælder klart mest til Augo på midten. BIF skal frem og skabe kampen, og vi skal for alt i verden undgå, at der bliver plads mellem forsvaret og midtbanen, som Kahlenberg kan lægge bolde frem i, så BIF's hurtigløbere Pukki og Hjulsager kommer ud i retvendte løbedueller med vores centerforsvar.

Derudover tror jeg at vores forsvar får brug for støtte fra både Spalvis og Augo på dødboldene.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Yankee » 26. nov 2015, 15:19

Rams skrev:Hælder klart mest til Augo på midten. BIF skal frem og skabe kampen, og vi skal for alt i verden undgå, at der bliver plads mellem forsvaret og midtbanen, som Kahlenberg kan lægge bolde frem i, så BIF's hurtigløbere Pukki og Hjulsager kommer ud i retvendte løbedueller med vores centerforsvar.
Der er jeg uenig. Vi skal holde fast i at holde forsvarskæden højt, som vi har gjort hele sæsonen. Hvis vi kommer ned og forsvare i eget felt, så er vores spillere alt for svage i duelspillet til at vi kan holde stand.

Hvis vi holder forsvarskæden højt sker der ikke noget ved at de vinder en masse luftdueller, da det vil ske 30-40 meter fra mål. Det er i øvrigt også den bedste måde at undgå plads i mellemrummet på, som du er inde på.

Vi skal altså turde tro på at vi er bedre teknisk og taktisk end Brøndby. De er helt sikkert bedre i duelspillet med deres mange tonser-typer, men vi kan altså godt spille fodbold med dem. Derfor skal vi ikke have Augu med - vi skal meget hellere have en stærk pres- og pasningsspiller som Abildgaard eller Thomsen centralt.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Spanky » 26. nov 2015, 16:05

hje1980 skrev:Netop... det kræver selvfølgelig nogle aftaler i presset når BIF har holden fra Jønne og Ene.. som måske skal presse lidt bredere på deres backer.
Lad bare Agger føre bolden frem i midten og luk ned for opspillet, så han hver gang er tvunget til den lange bold.

Og ja... Würtz kan godt håndtere den direkte defensive alene, når han har 2 så stærke løbefolk foran sig.

Jønne må bare ikke blive placeret på kanten for fast, for der mangler han speed. Han skal ind over midten og skabe spillet derfra... for finder han pladsen er han for vild.
Jeg tror ikke du skal være så nervøs for, at hvis Jönne som udgangspunkt er placeret på kanten, at han så kommer til at stå med kridt på støvlerne ude på sidelinjen. Som det har været kutyme i flere år efterhånden, så vil vores kanter, hvem det så end er, søge meget ind i mellemrummet mellem modstanderens forsvar og midtbane og skabe overtal og småspil der.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. nov 2015, 19:09

Yankee skrev:
Rams skrev:Hælder klart mest til Augo på midten. BIF skal frem og skabe kampen, og vi skal for alt i verden undgå, at der bliver plads mellem forsvaret og midtbanen, som Kahlenberg kan lægge bolde frem i, så BIF's hurtigløbere Pukki og Hjulsager kommer ud i retvendte løbedueller med vores centerforsvar.
Der er jeg uenig. Vi skal holde fast i at holde forsvarskæden højt, som vi har gjort hele sæsonen. Hvis vi kommer ned og forsvare i eget felt, så er vores spillere alt for svage i duelspillet til at vi kan holde stand.

Hvis vi holder forsvarskæden højt sker der ikke noget ved at de vinder en masse luftdueller, da det vil ske 30-40 meter fra mål. Det er i øvrigt også den bedste måde at undgå plads i mellemrummet på, som du er inde på.

Vi skal altså turde tro på at vi er bedre teknisk og taktisk end Brøndby. De er helt sikkert bedre i duelspillet med deres mange tonser-typer, men vi kan altså godt spille fodbold med dem. Derfor skal vi ikke have Augu med - vi skal meget hellere have en stærk pres- og pasningsspiller som Abildgaard eller Thomsen centralt.
Enig, og jeg er sikker på Abildgaard tager pladsen. Der er ikke rigtigt nogen grund til at lave mere om end højst nødvendigt, og Søndergaard har tidligere vist stor tillid til den unge mand, med god grund.

Tiden er løbet fra Augo i startopstillingen, det tror jeg ikke vi får at se igen. Vemodigt og lidt sørgeligt, men den tid tror jeg bestemt er forbi.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 29.11.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 26. nov 2015, 22:17

hje1980 skrev:Uanset hvad så tror jeg sejren mod Randers har givet så meget moral, at AaB vinder en sikker 2-0 sejr på søndag.
Det hjælper nok også på troen, at vi de sidste 10 kampe mod Brøndby kun har tabt en 1(!)

Abildgaard er mest oplagt, så er ændringen mindst og ham som har spillet Risgaards plads, når Risgaard ikke har spillet. Den spændende kunne måske også være Thrane, som arbejder en del.

Spalvis mod Agger kan blive fremtid(nutid) mod fortid.
- FlæskeFrank

Besvar