Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af frederikshavneren » 2. dec 2015, 21:13

Mandagens kamp afslutter Superligaens efterårssæson. Vi er storfavoritter og det er svært ikke at forvente en sejr, men viborgenserne er stærkt kørende og har bl.a. hentet fire point i deres seneste to udekampe i Herning og Parken hvilket giver anledning til respekt.

Børsting har karantæne.

Larsen
Dalsgaard - KEP - Kasper P. - Blåbjerg
Thrane - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene
Spalvis

Kampen markerer også afsked med Raitala og Dalsgaard. Hvem ved om det også bliver sidste optræden i AaB trøjen for spillere som Thomsen, Spalvis, Helenius...

:aabfan:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Hanga » 2. dec 2015, 21:50

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 2. dec 2015, 22:12

Selvom Jönsson gjorde det overraskende godt, så tror jeg, at han starter på bænken. Risgaard tager over centralt, mens jeg tror, at Thrane får højrekanten.

Hvis ikke en kamp som denne kan give en startplads til Thrane, Bruhn eller Bassogog for den sags skyld. Hvornår skal de så have chancen ?

I øvrigt kunne Ahlmann på backen jo også være en mulighed. Han spiller ikke meget, men kan vel godt holde rimelig niveau på venstreback!?

Uden at jinxe det for meget. Så var efterårets sidste kamp i 2013/2014 sæsonen også mod Viborg. Her vandt vi 5-0...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. dec 2015, 22:15

FlæskeFrank skrev:Selvom Jönsson gjorde det overraskende godt, så tror jeg, at han starter på bænken. Risgaard tager over centralt, mens jeg tror, at Thrane får højrekanten.

Hvis ikke en kamp som denne kan give en startplads til Thrane, Bruhn eller Bassogog for den sags skyld. Hvornår skal de så have chancen ?

I øvrigt kunne Ahlmann på backen jo også være en mulighed. Han spiller ikke meget, men kan vel godt holde rimelig niveau på venstreback!?

Uden at jinxe det for meget. Så var efterårets sidste kamp i 2013/2014 sæsonen også mod Viborg. Her vandt vi 5-0...
Thrane, Bruhn og Basso skal ikke have chancen bare for at give dem chancen. De skal have chancen når der er skader/karantæner eller når en anden spiller sig af holdet. Og ikke før.

Grunden til at Ahlmann ikke spiller er hans skade. Det handler ikke om niveau.

Denne kamp skal ikke chances. Der skal 3 point på kontoen så vi kan lægge yderligere pres på de to forreste.
Janteloven eksisterer IKKE!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af FlæskeFrank » 2. dec 2015, 22:38

Køllen I Møllen skrev:Grunden til at Ahlmann ikke spiller er hans skade. Det handler ikke om niveau.
Det siger du ikke!!! Ahlmann har ikke selv opgivet superligaen i år, så forhåbentlig kan han spille. Så jeg håber, at han er i spil til pladsen.
Køllen I Møllen skrev:Thrane, Bruhn og Basso skal ikke have chancen bare for at give dem chancen. De skal have chancen når der er skader/karantæner eller når en anden spiller sig af holdet. Og ikke før.
Jeg mener, at Jönsson på kanten er ligeså uprøvet som Thrane, Bruhn eller Bassogog.

Der skal ikke indsættes en rutineret herre på pladsen for at styrke erfaringsgrundlaget. Der skal indsættes en god mand på pladsen. Her mener jeg ikke Jönsson besidder (meget) mere erfaring på pladsen end Thrane eller Bruhn. Og vi vil med opstillingen KEP, Würtz, Risgård m.fl. jo have et rutineret hold, så det er jo ikke det vi mangler.

Selvfølgelig skal vi ikke tro, at kampen allerede er vundet(det beviste sidste kamp mod Viborg jo netop, at den ikke var). Men hvis vi skal have plads til talenterne, så skal vi også give dem chancen, når pladsen er til rådighed.

I øvrigt erstatter højrekanten jo den urutinerede Børsting - 34 SL-kampe, altså ikke en spiller med Augu-erfaring.

Andreas Bruhn har stort set samme erfaring - 32 SL.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Hanga » 2. dec 2015, 22:39

Enig med Køllen, vi skal stille i stærkeste opstilling! Så må Lars Søndergaard vurdere hvem der bedst kan tage pladsen.
Mit bud vil være Jönsson, der tidligere har leveret stærke præstationer på positionen, men Ene er jo et endnu mere oplagt bud... jeg tror bare ikke at nogen tør pille ved det makkerskab oppe foran, sådan som de er kørende!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af 9800 » 2. dec 2015, 22:39

brøndby kampen må give hovedbrud til Søndergaard efter fine præstationer. Risgaard træder ind på hans vante plads, jeg tror Jønsson tager over, men er i tvivl, det kunne være Thrane eller Gilli som joker. Bruhn er langt fra spilletid.
I forsvaret er Ahlman tilbage og selvskreven. Jeg tror Blåbjerg står bedre til Deble end Kasper Pedersen, og han spillede pisse godt i Brøndby. Gilli kunne også komme i spil på enten den ene eller den anden back.
Positive problemer, vi vinder sikkert

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Spanky » 2. dec 2015, 23:00

Som andre skriver skal vi selvfølgelig stille op med de aller stærkeste 11. Vi skal ikke til at eksperimentere med Bassogog eller lignende fra start.

Både Mr. Søndergaard og J. Ahlmann har begge givet udtryk for, at der er fine muligheder for at sidstnævnte kan få en rolle i kampen - jeg håber og tror det bliver fra start.

Jeg ser Jönsson som den oplagte afløser for Børsting nu hvor Risgård er tilbage på sin vante plads. Jönne gjorde det fint i Brøndby, hvor han viste god fight centralt og opsnappede mange anden bolde. Han kan sagtens begå sig på kanten og trække ind centralt i mellemrummene og skabe overtal og direkte spil sammen med Thomsen og Risgård.

Selvom Blåbjerg gjorde det kanon i Brøndby, så må han en tur på bænken medmindre J. Ahlmann ikke er klar til at være i startopstillingen. Kasper P. er længere fremme i sin udvikling end Blåbjerg og generelt set en bedre centerforsvar end Blåbjerg.

Derfor følgende line-up:

Larsen
Dalle, KEP, Kasper P., Ahlmann
Jönne, Würtz, Risgård, Thomsen
Ene, Spalvis

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af astonvilla » 2. dec 2015, 23:11

Gilli skal starte inde efter præstationen i Brøndby.
Back eller kant.
Bienvenu Bassogog!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Gamen » 2. dec 2015, 23:30

Gilli på højrekanten, tak. Vi har brug for en med fart og mod til at udfordre, samt styrke i kombinationsspillet, ikke en der sinker spillet. Det er jo et Viborg-hold der skal åbnes stille og roligt op. Jönsson var ikke med i nogle af opspillene til hverken chancer eller mål i Brøndby og var generelt langt mindre med i feltet end vi er vant til at se Risgård. Hvis det var meningen han skulle give samme dimension i spillet som Risgård så mislykkedes det.

Gilli var derimod et sublimt aktiv offensivt, og særligt hans styrke i kombinationsspillet er guf, når vi tænker ham som højre back/højre kant hvor hans foretrukne ben også kommer til sin ret. Blåbjerg har haft en opadgående formkurve med en rigtig god indsats sidst som back, og igen som centerforsvarer mod Brøndby. Starter Ahlmann ikke skal han selvfølgelig have pladsen som venstre back. Han virker mindre usikker med bolden end tidligere, og med mere mod offensivt. Det er befriende at se vores spillere i periferien steppe op - det fortæller meget om holdet som helhed.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Gamen » 2. dec 2015, 23:33

Hanga skrev:Enig med Køllen, vi skal stille i stærkeste opstilling! Så må Lars Søndergaard vurdere hvem der bedst kan tage pladsen.
Mit bud vil være Jönsson, der tidligere har leveret stærke præstationer på positionen, men Ene er jo et endnu mere oplagt bud... jeg tror bare ikke at nogen tør pille ved det makkerskab oppe foran, sådan som de er kørende!
Jeg tror roligt du kan regne med at Søndergaard ikke fjerner Ene oppe foran - vi har brug for hans bevægelighed og evne til at komme til chancer. Han nævnte selv forleden at han ser sig som angriber, og ikke andet.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af jonas386 » 3. dec 2015, 00:53



Genvalg til alle 11 fra BIF kampe (minus Børsting). Blåbjerg viste imponerende niveau mod BIF, og har spillet så mange gode kampe på det sidste at det vil virke useriøst at tage ham ud. Gilli synes jeg ligeledes er et rigtig friskt pust offensivt, han har nogle gode løb frem i banen der gjorde ondt på Brøndby i sidste kamp. B.la. målet til 1-0 hvor han sætter 3 mand, og smider den ud til Thomsen før der er mål. Selvom Ahlmann skulle være klar, så synes jeg det er et unødvendigt bet at lave hvis han ikke er på 100%. Derudover forventer de fleste vel at Gilli skal være Dalsgaard afløser til næste foråret, så det er næppe nogen dårlig ide hvis han får nogle flere minutter i benene, også selvom det er i den anden side.
Ligeledes kunne jeg forstå, fra Brøndby kamptråden, at Kasper P ikke nødvendigvis ville blive klar til Viborg kampen, og derfor virker det godt med Blåbjerg der, om nogen, har en opadgående formkurve.

Midtbanen og angrebet giver sig selv på 5/6 pladser, men jeg tror Jönsson er det rigtige valg mod Viborg. Der er næppe 2 meninger om hvorvidt han er en bedre fodboldspiller end Andreas Bruhn. Mathias Thrane kunne være et alternativ, og jeg synes også han har gjort det rigtig fornuftigt i de minutter han har fået, og jeg vil heller ikke blive videre utilfreds hvis han skulle få pladsen fra start.

Jeg forventer dog, uanset hvad Søndergaard vælger, 3 point, og det må altså kunne lade sig gøre.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af astonvilla » 3. dec 2015, 10:21

Nu ved vi endnu ikke helt hvem der bliver klar til mandag og hvem der ikke gør.
Ved f.eks. ikke om Kasper P. er frisk.

Såfremt Ahlmann er klar, så synes jeg faktisk han bør starte ude. Han er klart vores bedste back (bedste i Suppen?), men jeg er bare så bange for han får et tilbagefald.

Jeg synes også vi skal bygge videre på vores succes i Brøndby. Og som skrevet tidligere skal Gilli starte inde. Derfor:

Larsen
Dalsgaard - KEP - Blåbjerg - Gilli
Jönsson - Würtz - Risgård - Thomsen
Ene - Spalvis

Såfremt Ahlmann er "super-fit" og klar og ingen risiko osv, ja så skal han have backen.

Gilli kan derefter være i spil til at tage Dalsgaards back eller Jönssons kant.

Kasper P har ikke spillet sig af - men han er vel næppe klar ovenpå sin skade + det vil være noget af en hån mod Blåbjerg ikke at give ham chancen igen efter hans forrygende kamp i Brøndby.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Spanky » 3. dec 2015, 10:24

Gilli kommer ind på højre back når Dalle klappes fra banen ved stillingen 4-0 20 min. før tid ! :aabfan: Efter indhoppet er han fast mand på højre back fremadrettet...

kristiangolf@hotmail.com
2. div
2. div
Indlæg: 120
Tilmeldt: 1. dec 2005, 11:24

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af kristiangolf@hotmail.com » 3. dec 2015, 11:33

Nu vej jeg positivt at Kasper P ser ud til at være ude. Forstrækning i ballen.

Hvad angår andre spillere, så er Ahlman ikke helt klar, men får måske 45-60 min.

Jeg spår det bliver en svær kamp, og dette er en af de kampe jeg frygter aller mest at spille.

Tror virkeligt at vi får det forfærdeligt.

1-0 så er jeg mere end tilfreds
_______________________________________________________
"Der er kun én mulighed: Sejr, nederlag eller uafgjort" - Franz Beckenbauer
"Når manden i sort fløjter, kan dommeren ikke længere ændre noget" - Andreas Brehme

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Kenneth K » 3. dec 2015, 12:30

Det er sjovt at være AaB-fan for tiden! Hvis OB kan snuppe point i Parken - hvilket jo ikke er utænkeligt -, og vi samtidig slår Viborg, så overvintrer vi på førstepladsen. Et rimelig wack ass (men fedt!) scenarium, hvis man skruer sine tanker bare nogle få måneder tilbage.

Men desværre et råddent tidspunkt at møde Viborg på. 10 point de seneste fem kampe er mere end almindeligt flot, specielt med tanke på at de har været i både Parken og Herning med et udbytte på fire point for de to kampe.

Med det sagt, så skal vi selvfølgelig stå med tre point, når en hjemmekamp mod en oprykker fløjtes af. Og siden vi mødte Viborg sidst er det jo også mere eller mindre bare gået over stok og sten: 9 kampe, 8 sejre og 1 nederlag, og en målscore på 26-8.

Brugeravatar
madsanders
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 17. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af madsanders » 3. dec 2015, 23:55

Tid til en gentagelse?
https://youtu.be/DJWwCX2L-zU

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Pollack2 » 4. dec 2015, 10:18

madsanders skrev:Tid til en gentagelse?
https://youtu.be/DJWwCX2L-zU
Viborgs målmand må være blevet meget rig på den kamp...

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af Eksil » 4. dec 2015, 10:50

madsanders skrev:Tid til en gentagelse?
https://youtu.be/DJWwCX2L-zU
Hvor stod de meget stille den gang. Ved flere af målene er afslutteren slet ikke presset og forsvarspillerne står bare og kigger. Moderne fodbold er et spil for løbere.

Brugeravatar
madsanders
2. div
2. div
Indlæg: 191
Tilmeldt: 17. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 07.12.2015

Indlæg af madsanders » 4. dec 2015, 10:59

Pollack2 skrev:
madsanders skrev:Tid til en gentagelse?
https://youtu.be/DJWwCX2L-zU
Viborgs målmand må være blevet meget rig på den kamp...
Det var Stephen Lowe - sådan stod han bare...

Besvar