Henrik Dalsgaard

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 8. dec 2015, 19:33

Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Maglau » 8. dec 2015, 19:37

Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af FlæskeFrank » 8. dec 2015, 19:48

Jesper Schmidt skrev:Det kunne jo i princippet være mike80 som havde hacket din konto, og linkede til et nøgenbillede af Hekler på ulvegraven, eller andre uhyggelige ting som man ikke ønsker at besudle sin skærm med ;)
Altså så hellere hele AaBs hold skiftede til BIF eller FCM ganske gratis end blive tvunget til at se det billede.
- FlæskeFrank

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Patmand » 8. dec 2015, 20:57

Patmand skrev:Henrik Dalsgaard har snart kontraktudløb. Vi er nogle der har spekuleret i at han sikkert ønsker sig et udenlandsophold. Hvis ikke nu hvornår så?
Han har forholdsvis gode kort på hånden, om blot seks måneder er han fri af sin kontrakt med AaB. Så har han én vigtig ting - speed. Han er ikke verdens bedste fodboldspiller men han er hurtig og det er yderst vigtigt, ikke mindst internationalt. Jeg gætter på hans førsteprioritet er en mindre udenlandsk klub. Det kunne jeg sagtens se ske.

Jeg håber han forlænger med AaB men jeg tror sandsynligheden er under middel. Hvis ikke det lykkedes at få en kontraktforlængelse med Dalsgaard, så er spørgsmålet om vi allerede vil se en exit i sommerpausen. Jeg tror mest på at han fortsætter kontrakten ud.
Tjaa bum bum, denne her gang gik det så som præsten prædiker.

I øvrigt fornuftigt at vente til efter sidste kamp med at melde ud, at han skifter til en ny klub. Ellers skulle han jo have trænet for sig selv og spillet kampe for reserveholdet ;)

http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1249
SV Zulte Waregem heeft zonet een overeenkomst bereikt met de Deen Henrik Dalsgaard. De 26-jarige snelle rechtsback komt vanaf 1 januari transfervrij over van Aalborg

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Mogens » 8. dec 2015, 21:33

Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
SUK
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Mogens » 8. dec 2015, 21:35

Kortene har vist været holdt tæt ind til kroppen. Ikke mange har været i tvivl om, at han ville ryge afsted, men de færreste havde vist hørt noget om et Belgisk midterhold.

Jeg tror dog at valget er fint.

TAK FOR MANGE GODE KAMPE, DALLEDINHO.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af sulakvelidze » 8. dec 2015, 21:40

Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja, for de få kroner, vi kunne have tjent på at sælge ham midt i kontrakten, er jo selvfølgelig meget vigtigere end de point og den placering, han har været med til at skaffe.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af sulakvelidze » 8. dec 2015, 21:48

Buzz Killington skrev:Dejligt at Dalle valgte at blive en semi-legende i AaB, som spilleren der gik fra Serie 2, til i perioder at vaere en af de bedste paa pladsen AaB nogensinde har haft. Det kunne han let have oedelagt hvis han havde valgt en af lorteklubberne herhjemme. Han kan naturligvis kan han sagtens naa at oedelaegge sit renomme ligesom Kusk, men jeg tror paa Dalle. Han har noget ikke mange andre har. Saa laenge Sylte (mmmm...) ved de har faaet en offensiv back, saa tror jeg det kommer til at gaa fint.

God vind fremover Dalle!!!
Helt enig - og billedet af Dalsgaard, der efter sin sidste kamp går ned til tilhængerne og slår sig tre gange på hjertet/logoet, inden han drejer omkring, er et eller andet sted også med til at gøre hans exit til at fordøje. Jeg ved godt, at det er sådan noget, spillere bare gør, men Dalsgaards historie med AaB, der udvikler ham fra serie 2 til udlandet er bare så stort et eventyr, at jeg forestiller mig en vis taknemmelighed hos ham. Og han har jo tilsyneladende også spillet med så ærlige og åbne kort over for Gaarde, at han slet ikke har ønsket noget tilbud fra klubben, fordi planen var udlandet.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Søgaard » 8. dec 2015, 21:50

Held og lykke til Dalsgaard, tror det er et fint valg. Mindre belgisk klub, 2-3 år, hvorefter han kan se om det er gået godt og han kan tage skridtet videre. Håber de har scoutet ham ordentligt, så vi ikke skal ud i endnu en fiasko-historie.

En skam vi ikke får en transfer, men det virker ikke som om der nogensinde har været noget aktuelt ift. Dalsgaards værdi for truppen, han spillede med åbne kort allerede for 1½ år siden. Tror vi har gjort helt fornuftigt i at beholde ham. Men fedt for Dalle at han får chancen i udlandet. Ser ham gerne tilbage en dag, hvis det skulle komme til at passe ind en gang i fremtiden.
Aalborg BK 1885!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 8. dec 2015, 21:58

Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Buzz Killington » 8. dec 2015, 22:32

Gnu skrev:
Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
Hvor meget tror du vi kunne have solgt ham for, lad os sige for et aar siden? Og hvor god en spiller kunne vi have faaet for pengene? Hvor mange point (og TV-penge, danske og europaeiske) havde dette kostet sidste aar og i aar? Og hvad med Gilli som havde brug for en udviklingsperiode?

Jf. ham selv, saa var der ingen interesse foer kontraktudloeb, og han har endda fyret sin agent som konsekvens heraf. Derudover, saa kunne vaelge lige praecis hvilken klub han ville have, og han ender saa i en klub der normalt ikke sjaeldent giver over 1.5 mio i transfer. Det syntes jeg siger maaske lidt om hans eftertragtethed, samt hvilket niveau (ogsaa oekonomiske niveau) han er landet paa.

Lad os alligevel tage ja-hatten paa, og sige vi alligevel kunne have faaet 2 millioner for ham for 1 aar siden (er du enig i denne vurdering?). Mener du det havde vaeret et fornuftigt bytte? I mine oejne - og i lyset af hans tilsyneladende markedsvaerdi, saa syntes jeg egentlig det er ok vi har ladet kontrakten loebe ud, og jeg har svaert ved at se hvilke alternativer vi kunne ha' faaet for de penge. Det har ogsaa givet Gilli ekstra tid til at udvikle sig, og han ligner en der er helt klart til superligabold nu. Men, og dette er et stort men, det havde satme da vaeret fedt hvis vi havde staaet med et tocifret millionbeloeb for Dalle. Men hvis du ser paa hvor mange rigtigt gode spillere der har kontraktudloeb indenfor den naermeste fremtid i superligaen, saa vidner det om at den slags salg er ekstremt heldige for tiden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Jesper Schmidt » 8. dec 2015, 23:00

Dalsgaard har været ekstremt vigtig, ikke mindst i den lange periode hvor vi har måttet undvære Ahlmann, og dermed ikke har haft samme offensive tryk i den modsatte side. Jeg synes ikke der kan være nogen tvivl om at det har været den rigtige beslutning at beholde ham til kontraktudløb, også økonomisk. Så kan man selvfølgelig ærgre sig over at han ikke har ønsket at forlænge, men omvendt kan man også sagtens forstå hans ønske om at prøve sig af i udlandet, og han har uden tvivl været respektfuld overfor AaB og spillet med åbne kort fra begyndelsen.

Alt muligt held og lykke til Dalsgaard fremover, jeg håber at han har truffet det rigtige klubvalg selv om jeg nok personligt havde forventet han kunne finde sig en lidt større klub... jeg har svært ved at tro at chancen for en landsholdsplads er større i Zulte Waregem end den havde været i AaB.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 8. dec 2015, 23:18

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
Hvor meget tror du vi kunne have solgt ham for, lad os sige for et aar siden? Og hvor god en spiller kunne vi have faaet for pengene? Hvor mange point (og TV-penge, danske og europaeiske) havde dette kostet sidste aar og i aar? Og hvad med Gilli som havde brug for en udviklingsperiode?
Jeg tror, vi havde fået ti millioner kroner. Vi havde fået en meget god spiller for pengene. Og jeg tror ikke, det havde kostet point etc. sidste år - tværtimod tror jeg, vi havde fået flere. Og Gilli har sikkert hygget sig.

OK?
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Buzz Killington » 8. dec 2015, 23:22

Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
Hvor meget tror du vi kunne have solgt ham for, lad os sige for et aar siden? Og hvor god en spiller kunne vi have faaet for pengene? Hvor mange point (og TV-penge, danske og europaeiske) havde dette kostet sidste aar og i aar? Og hvad med Gilli som havde brug for en udviklingsperiode?
Jeg tror, vi havde fået ti millioner kroner. Vi havde fået en meget god spiller for pengene. Og jeg tror ikke, det havde kostet point etc. sidste år - tværtimod tror jeg, vi havde fået flere. Og Gilli har sikkert hygget sig.

OK?
Helt ok. Vi lever i forskellige verdener, saa ingen grund til at snakke mere om dette naar udgangspunktet er saa forskelligt og vi alligevel aldrig kan forstaa hinanden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 8. dec 2015, 23:29

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:
Maglau skrev:
Gnu skrev:Nå, men i det mindste fik vi da en fin pris for ham. Hov, vent...
Ja det er fantastisk at vi ligger nr 2 med fantastisk spil
Måske havde det været endnu bedre med en anden mand på pladsen og lidt penge at investere.
Hvor meget tror du vi kunne have solgt ham for, lad os sige for et aar siden? Og hvor god en spiller kunne vi have faaet for pengene? Hvor mange point (og TV-penge, danske og europaeiske) havde dette kostet sidste aar og i aar? Og hvad med Gilli som havde brug for en udviklingsperiode?
Jeg tror, vi havde fået ti millioner kroner. Vi havde fået en meget god spiller for pengene. Og jeg tror ikke, det havde kostet point etc. sidste år - tværtimod tror jeg, vi havde fået flere. Og Gilli har sikkert hygget sig.

OK?
Helt ok. Vi lever i forskellige verdener, saa ingen grund til at snakke mere om dette naar udgangspunktet er saa forskelligt og vi alligevel aldrig kan forstaa hinanden.
Jeg ser i hvert fald ikke ideen i at stille en række spørgsmål som ingen i verden kan svare på. Fx hvor mange point den og den manøvre mon ville koste/ikke koste.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Buzz Killington » 8. dec 2015, 23:36

Gnu skrev: Jeg ser i hvert fald ikke ideen i at stille en række spørgsmål som ingen i verden kan svare på. Fx hvor mange point den og den manøvre mon ville koste/ikke koste.
Det var jo ikke meningen du noedvendigvis skulle give et praecist svar. Det var bare for at opstille nogle af de variabler der har indflydelse paa om et saelg er fornuftigt eller ej.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 8. dec 2015, 23:45

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:Jeg ser i hvert fald ikke ideen i at stille en række spørgsmål som ingen i verden kan svare på. Fx hvor mange point den og den manøvre mon ville koste/ikke koste.
Det var jo ikke meningen du noedvendigvis skulle give et praecist svar. Det var bare for at opstille nogle af de variabler der har indflydelse paa om et saelg er fornuftigt eller ej.
Fair nok. Jeg håber, at jeg svarede tilpas upræcist til din smag.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Arendt » 9. dec 2015, 00:00

Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:Jeg ser i hvert fald ikke ideen i at stille en række spørgsmål som ingen i verden kan svare på. Fx hvor mange point den og den manøvre mon ville koste/ikke koste.
Det var jo ikke meningen du noedvendigvis skulle give et praecist svar. Det var bare for at opstille nogle af de variabler der har indflydelse paa om et saelg er fornuftigt eller ej.
Fair nok. Jeg håber, at jeg svarede tilpas upræcist til din smag.
Hvor er det nemt at gemme sig bag et tastatur og være påståelig og flabet. Ærgerligt at være så stålfast når bedre argumenter flyver om ørerne på en.

I hvilken verden ville vi nogensinde kunne få 10 mio. kr. for Henrik Dalsgaard i dette marked for en højre back? Det er fuldstændig utopi og meget morsomt at læse. Hvornår skulle vi have fået flere point med en anden højre back, når Dalsgaard har været vores bedste mand. PK har spillet rigtig mange kampe på venstre back, mens Gilli ikke har været klar før nu. Dalsgaard har udfordringer og mangler ved sine indlæg, men PK og Gilli har større udfordringer samlet set. Det er perfekt timing med et skifte nu, når det alligevel er uundgåeligt.

Du er heldigvis den eneste på dette site, som fortsat holder fast i, at vi skulle have solgt Dalsgaard, hvilket jeg for øvrigt er enig med Buzz i, at det maksimum havde givet 2 mio. kr. Med den evige diskussion vedrørende transfersum og sportslige resultater, så har vi helt sikkert lavet den rigtige vurdering denne gang. Godt arbejde af Gaarde.

Held og lykke til Dalsgaard i Zulte Waregem hvor jeg håber, at han bliver en succes fra første dag.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Gnu » 9. dec 2015, 00:36

Arendt skrev:
Gnu skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:Jeg ser i hvert fald ikke ideen i at stille en række spørgsmål som ingen i verden kan svare på. Fx hvor mange point den og den manøvre mon ville koste/ikke koste.
Det var jo ikke meningen du noedvendigvis skulle give et praecist svar. Det var bare for at opstille nogle af de variabler der har indflydelse paa om et saelg er fornuftigt eller ej.
Fair nok. Jeg håber, at jeg svarede tilpas upræcist til din smag.
I hvilken verden ville vi nogensinde kunne få 10 mio. kr. for Henrik Dalsgaard i dette marked for en højre back?
Det er ret fantastisk at du de 10 millioner alvorligt.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Bundgaard
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 27. mar 2008, 17:41
Geografisk sted: 9670

Re: Henrik Dalsgaard

Indlæg af Bundgaard » 9. dec 2015, 07:00

det er helt ok at Dalle vil prøve lykken I udlandet men hvorfor fik han ikke en blomst I mandags som de andre gjorde ?? så vi fans også kunne tage afsked med Dalle!! I det mindste kunne han blive udskiftet lidt før tid ligesom de gjorde med jesper grønkjær I fck. jeg er da på ingen måde sur over han smutter afsted men mere ked af ikke få love at tage ordenligt afsked med ham
AaB 4ever resten er Skod

GULDET ER VORES

Besvar