Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Brodernumsi » 26. jan 2016, 16:22

Gamen skrev:
Mr. Larsen skrev: Fejlcastet, det var nyt.... Hvad er forskellen på fejlkøb og fejlcastet? :D
Han var fejlcastet til den rolle han (på sigt) skulle udfylde, og det er jo bl.a. derfor man sender ham videre... Jeg ved ikke lige hvor grænsen går ifht. at kalde ham et fejlkøb, men jeg synes selve idéen var god.
Han var ung, så mon ikke man havde håbet på at kunne udvikle hans defensive spil, det fejlede, lad os komme videre.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Hovedet » 26. jan 2016, 17:39

astonvilla skrev:
Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Mr. Larsen skrev:Men alligevel en Svensk Mesterklub henter en reservespiller i en dansk sub topklub, der vel knap nok har været på banen for AaB.

Besynderligt, men han er vel tiltænkt til at styrke bredden også er han nok ikke ret dyr
Som jeg har forstået det, så er grunden til han ikke har spillet for AaB at han ikke har kunnet udvikle sig på den defensive side af spillet (af den ene eller den anden årsag). Det er jo et vigtigt element i vort spil at en central midt kan tage fra defensivt. Og det har han ikke magtet at udvikle som man havde håbet på.
Jeg kender ikke deres spillestil, men det kan jo være at de spiller lidt anderledes og de har tiltænkt ham en rolle som offensiv midt/hængende angriber uden de store defensive forpligtelser og at det vil kunne passe ind i deres spillestil.

Mht prisen så er jeg absolut overbevist om han er gratis. Jeg kan ikke se hvordan vi skal kunne få transferpenge ind på ham så tingene står med ham. Tvært imod er jeg mere bekymret for om vi ligefrem skal sende noget efter ham - men mon ikke det bare bliver en bytter - så de overtager lønforpligtelsen. Det kan man da håbe.
Ah, vi mister vel ikke ligefrem penge på at afhænde ham? Jeg er med på, at millionerne næppe ruller ind på kontoen for dette salg, men jeg går da ud fra, at AaB som et minimum sender ham afsted for 0 kr. og mister lønforpligtelsen. I modsat fald kunne de vel ligeså godt beholde ham.
Ikke enig. Såfremt vi ikke kan bruge ham, kan han sagtens været afskibet til 0 kr. og såfremt den ny klub ikke kan bære hans nuværende lønomkostning (han tænker jo i nettoløn da han er på forskerordning her i Danmark) kan man sagtens forestille sig at vi skal kompensere herfor, så eksempelvis den ny klub bærer 80% af lønnen og vi skal dække de sidste 20% i den resterende del af hans teoretiske kontrakts periode i AA. Det er set før.
Nå, ok. Jeg havde ikke lige gennemskuet den lettere kringlede konstruktion, men som du beskriver det, kan det godt give en form for mening. Så sparer vi immervæk 80% af lønnen, såfremt din model holder stik. Forhåbentlig gør vi det en tand bedre, men selvfølgelig stadig nogle sparede lønkroner. I øvrigt et meget mystisk køb AaB foretog sig i det tilfælde, når man påtænker den i øvrigt yderst mådeholdne omgang med transfer- og lønbudget, som klubben ligger for dagen.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 26. jan 2016, 18:09

astonvilla skrev:
Hovedet skrev:
astonvilla skrev:
Mr. Larsen skrev:Men alligevel en Svensk Mesterklub henter en reservespiller i en dansk sub topklub, der vel knap nok har været på banen for AaB.

Besynderligt, men han er vel tiltænkt til at styrke bredden også er han nok ikke ret dyr
Som jeg har forstået det, så er grunden til han ikke har spillet for AaB at han ikke har kunnet udvikle sig på den defensive side af spillet (af den ene eller den anden årsag). Det er jo et vigtigt element i vort spil at en central midt kan tage fra defensivt. Og det har han ikke magtet at udvikle som man havde håbet på.
Jeg kender ikke deres spillestil, men det kan jo være at de spiller lidt anderledes og de har tiltænkt ham en rolle som offensiv midt/hængende angriber uden de store defensive forpligtelser og at det vil kunne passe ind i deres spillestil.

Mht prisen så er jeg absolut overbevist om han er gratis. Jeg kan ikke se hvordan vi skal kunne få transferpenge ind på ham så tingene står med ham. Tvært imod er jeg mere bekymret for om vi ligefrem skal sende noget efter ham - men mon ikke det bare bliver en bytter - så de overtager lønforpligtelsen. Det kan man da håbe.
Ah, vi mister vel ikke ligefrem penge på at afhænde ham? Jeg er med på, at millionerne næppe ruller ind på kontoen for dette salg, men jeg går da ud fra, at AaB som et minimum sender ham afsted for 0 kr. og mister lønforpligtelsen. I modsat fald kunne de vel ligeså godt beholde ham.
Ikke enig. Såfremt vi ikke kan bruge ham, kan han sagtens været afskibet til 0 kr. og såfremt den ny klub ikke kan bære hans nuværende lønomkostning (han tænker jo i nettoløn da han er på forskerordning her i Danmark) kan man sagtens forestille sig at vi skal kompensere herfor, så eksempelvis den ny klub bærer 80% af lønnen og vi skal dække de sidste 20% i den resterende del af hans teoretiske kontrakts periode i AA. Det er set før.
Det er set før ja. Men jeg tvivler stærkt på, at vi kommer til at hænge på nogen forpligtelser fremadrettet. Manden er milevidt fra noget som minder om førsteholdsfodbold, derfor tror jeg han er indstillet på at sluge en evt. lønnedgang for at få muligheden for at kick starte karrieren hjemme i Sverige. Om vi får en overgangssum er mere tvivlsomt, men mon ikke Gaarde kæmper for det.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. jan 2016, 23:45

Hovedet skrev:I øvrigt et meget mystisk køb AaB foretog sig i det tilfælde, når man påtænker den i øvrigt yderst mådeholdne omgang med transfer- og lønbudget, som klubben ligger for dagen.
Ja måske, der har floreret mange tal online om transferen, fra 800.000 over 1,5 mio. og nu åbenbart iflg. debatsiden til 2 mio.

Har man hentet et lovende ungt talent for "AK-salgspris" (aka 800 af de lange), så synes jeg egentlig ikke det er så mærkelig en handel endda, hvorimod det selvfølgelig lyder fuldstændig ude af trit med hvad man ellers har bedrevet, hvis man har smidt 2 mio. på bordet.

Måske er der en sammenhæng mellem tallene, i den forstand at man har givet en forholdsvis lav overgangssum, men at der også har været forskellige bonusaftaler, som der jo ofte er efter x-antal spillede kampe osv. Det kunne jeg sagtens forestille mig, og det kunne også give en hel del mening i forhold til den måde man har benyttet ham på.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Hovedet » 27. jan 2016, 08:39

Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:I øvrigt et meget mystisk køb AaB foretog sig i det tilfælde, når man påtænker den i øvrigt yderst mådeholdne omgang med transfer- og lønbudget, som klubben ligger for dagen.
Ja måske, der har floreret mange tal online om transferen, fra 800.000 over 1,5 mio. og nu åbenbart iflg. debatsiden til 2 mio.

Har man hentet et lovende ungt talent for "AK-salgspris" (aka 800 af de lange), så synes jeg egentlig ikke det er så mærkelig en handel endda, hvorimod det selvfølgelig lyder fuldstændig ude af trit med hvad man ellers har bedrevet, hvis man har smidt 2 mio. på bordet.

Måske er der en sammenhæng mellem tallene, i den forstand at man har givet en forholdsvis lav overgangssum, men at der også har været forskellige bonusaftaler, som der jo ofte er efter x-antal spillede kampe osv. Det kunne jeg sagtens forestille mig, og det kunne også give en hel del mening i forhold til den måde man har benyttet ham på.
Nja, det var nok mere retorikken omkring købet, der faldt mig i øjnene. Blomqvist blev fremstillet som "udviklingsspiller", skønt han var 23 år, fast mand i Allsvenskan og sågar havde optrådt et par gange på det svenske ligalandshold. Min anke går på, at det er meningsløst at ofre transferkroner på udviklingsspillere, når man agerer, som AaB gør. Skal der bruges millioner på spillerhandler, må der være tale om spillere, der er tiltænkt startopstillingen (som AK i sin tid). Udviklingsspillere må vores talentafdeling sørge for. De skal ikke købes i udlandet - Blomqvist har vel været en dyrere mand for AaB det seneste år end Lukas Spalvis, når man tager transferen med i betragtning.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Eksil » 27. jan 2016, 08:59

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:I øvrigt et meget mystisk køb AaB foretog sig i det tilfælde, når man påtænker den i øvrigt yderst mådeholdne omgang med transfer- og lønbudget, som klubben ligger for dagen.
Ja måske, der har floreret mange tal online om transferen, fra 800.000 over 1,5 mio. og nu åbenbart iflg. debatsiden til 2 mio.

Har man hentet et lovende ungt talent for "AK-salgspris" (aka 800 af de lange), så synes jeg egentlig ikke det er så mærkelig en handel endda, hvorimod det selvfølgelig lyder fuldstændig ude af trit med hvad man ellers har bedrevet, hvis man har smidt 2 mio. på bordet.

Måske er der en sammenhæng mellem tallene, i den forstand at man har givet en forholdsvis lav overgangssum, men at der også har været forskellige bonusaftaler, som der jo ofte er efter x-antal spillede kampe osv. Det kunne jeg sagtens forestille mig, og det kunne også give en hel del mening i forhold til den måde man har benyttet ham på.
Nja, det var nok mere retorikken omkring købet, der faldt mig i øjnene. Blomqvist blev fremstillet som "udviklingsspiller", skønt han var 23 år, fast mand i Allsvenskan og sågar havde optrådt et par gange på det svenske ligalandshold. Min anke går på, at det er meningsløst at ofre transferkroner på udviklingsspillere, når man agerer, som AaB gør. Skal der bruges millioner på spillerhandler, må der være tale om spillere, der er tiltænkt startopstillingen (som AK i sin tid). Udviklingsspillere må vores talentafdeling sørge for. De skal ikke købes i udlandet - Blomqvist har vel været en dyrere mand for AaB det seneste år end Lukas Spalvis, når man tager transferen med i betragtning.
AK var da i samme situation. Ikke klar til 1.holdet da han kom og derfor en udviklingsspiller, trods den lidt højere alder. Den ene lykkedes bare, mens anden anden ikke gjorde.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af hje1980 » 27. jan 2016, 09:11

Hovedet skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hovedet skrev:I øvrigt et meget mystisk køb AaB foretog sig i det tilfælde, når man påtænker den i øvrigt yderst mådeholdne omgang med transfer- og lønbudget, som klubben ligger for dagen.
Ja måske, der har floreret mange tal online om transferen, fra 800.000 over 1,5 mio. og nu åbenbart iflg. debatsiden til 2 mio.

Har man hentet et lovende ungt talent for "AK-salgspris" (aka 800 af de lange), så synes jeg egentlig ikke det er så mærkelig en handel endda, hvorimod det selvfølgelig lyder fuldstændig ude af trit med hvad man ellers har bedrevet, hvis man har smidt 2 mio. på bordet.

Måske er der en sammenhæng mellem tallene, i den forstand at man har givet en forholdsvis lav overgangssum, men at der også har været forskellige bonusaftaler, som der jo ofte er efter x-antal spillede kampe osv. Det kunne jeg sagtens forestille mig, og det kunne også give en hel del mening i forhold til den måde man har benyttet ham på.
Nja, det var nok mere retorikken omkring købet, der faldt mig i øjnene. Blomqvist blev fremstillet som "udviklingsspiller", skønt han var 23 år, fast mand i Allsvenskan og sågar havde optrådt et par gange på det svenske ligalandshold. Min anke går på, at det er meningsløst at ofre transferkroner på udviklingsspillere, når man agerer, som AaB gør. Skal der bruges millioner på spillerhandler, må der være tale om spillere, der er tiltænkt startopstillingen (som AK i sin tid). Udviklingsspillere må vores talentafdeling sørge for. De skal ikke købes i udlandet - Blomqvist har vel været en dyrere mand for AaB det seneste år end Lukas Spalvis, når man tager transferen med i betragtning.
Ikke alle slår igennem, når de er 20 år...

Tag gode gamle Rene Henriksen... hans karriere tager først fart da han er 27 år... og han kom sgu langt...

Ideen med Blomquist var god... det ville bare ikke som begge parter ønskede.
VIDERE...

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Sønderhof » 27. jan 2016, 09:24

Off topic: Stop lige en halv. At sige at AK var vurderet til at være en øjeblikkelig forstærkning, er i bedste fald en overdrivelse. Han var i høj grad en lottokupon, som viste sige at være alle pengene værd. Men at sige at han var tilttænkt en plads i startopstillingen, tror jeg ikke på. Han var nøjagtig som Blomqvist, en udviklingspiller med mange spørgsmålstegn udfor.

At hente Blomqvist, var en fremragende ide. Ung, talentfuld, på den position på banen, hvor vi var og fortsat er alt for tyndt besat.
Havde navnet bare været Fransson istedet, så tror jeg historien havde været en anden.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 10:11

Så er det officielt, Blomqvist er fortid i AaB.

http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... estre.aspx

Spændende om vi har fået betaling for ham.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Eksil » 27. jan 2016, 10:14

"AaB og Andreas Blomqvist er blevet enige om at stoppe samarbejdet nu" lugter langt væk af gratis afgang.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 10:21

Eksil skrev:"AaB og Andreas Blomqvist er blevet enige om at stoppe samarbejdet nu" lugter langt væk af gratis afgang.
Ja, det har du ret i. Vi må bare videre...

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Martino » 27. jan 2016, 11:12

Hmmmmm. Hvis vi ikke har fået nogen form for transfer er det sgu lidt skuffende!
Jeg savner Winsnes

Remark
1. div
1. div
Indlæg: 397
Tilmeldt: 19. feb 2009, 11:35
Geografisk sted: Amager

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Remark » 27. jan 2016, 11:20

Mærkelig historie med ham Blomqvist. Den første spiller vi betalte transfer (omend beskeden) for siden vel Chanko tilbage i 2009?



Nå, videre i teksten.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af doukas » 27. jan 2016, 11:23

Tillgengæld sparer det nogle rare lønkroner som vi kan investere i andre spillere.

Mon ikke Gaarde har fået forhandlet sig frem til en videresalgsklausul på 20-25 % ? Det ville sgu være optimalt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 11:24

Remark skrev:Mærkelig historie med ham Blomqvist. Den første spiller vi betalte transfer (omend beskeden) for siden vel Chanko tilbage i 2009?



Nå, videre i teksten.
AK og Thelander har vi vel også betalt for efter Chanko-tiden.

Brugeravatar
556
1. div
1. div
Indlæg: 372
Tilmeldt: 7. jul 2005, 10:54
Geografisk sted: 2000

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af 556 » 27. jan 2016, 13:36

Og Kenneth Emil
-Nej tak til plastikbaner i Superligaen

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Spanky » 27. jan 2016, 13:55

556 skrev:Og Kenneth Emil
Chanko og KEP kom i samme vindue. En hurtig google-søgning siger, at Chanko kom 20 dage før KEP - godt set! ;)

Lucas Kuskenius
1. div
1. div
Indlæg: 346
Tilmeldt: 16. sep 2012, 20:52

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Lucas Kuskenius » 27. jan 2016, 15:26

doukas skrev:Tillgengæld sparer det nogle rare lønkroner som vi kan investere i andre spillere.

Mon ikke Gaarde har fået forhandlet sig frem til en videresalgsklausul på 20-25 % ? Det ville sgu være optimalt.
Det tyder på at vi har ladet Andreas gå gratis. Således kan der vel ikke være tale om en videresalgsklausul?
Følg mig på Twitter (@CescSzczesny) hvor jeg tweeter om AaB.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af Sauer » 27. jan 2016, 15:28

Lucas Kuskenius skrev:
doukas skrev:Tillgengæld sparer det nogle rare lønkroner som vi kan investere i andre spillere.

Mon ikke Gaarde har fået forhandlet sig frem til en videresalgsklausul på 20-25 % ? Det ville sgu være optimalt.
Det tyder på at vi har ladet Andreas gå gratis. Således kan der vel ikke være tale om en videresalgsklausul?
Man kan vel i princippet godt sælge ham for 50 ører - eller ingenting - og samtidig aftale en videresalgsprocent til AaB?

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Andreas Blomqvist fra Mjällby til AaB?

Indlæg af frederikshavneren » 27. jan 2016, 15:57

doukas skrev:Tillgengæld sparer det nogle rare lønkroner som vi kan investere i andre spillere.

Mon ikke Gaarde har fået forhandlet sig frem til en videresalgsklausul på 20-25 % ? Det ville sgu være optimalt.
Det vil være fornuftigt at have aftalt en videresalgsklausul. Hvem ved om Blomquist bliver et hit i Allsvenskan og i Norrköpings europæiske kampe,

Besvar