Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 27. jan 2016, 10:48

hje1980 skrev: Så kan vi jo i samme omgang antage at AaB måske kun have 350.000 at give af... og eneste udvej var at give ham den klausul selvom man gerne ville have købt sig ud af...
Helt enig - det er faktisk ret sandsynligt at det var den situation, vi stod i.

MEN - hvis nu vi havde skrevet en bedre og længere kontrakt med Lasse Nielsen og derfor fået en større transfersum for ham i vintervinduet 2014 - så havde vi haft mere end 350.000 at give af og havde måske kunnet undgå klausulen.

Det er spekulation - men pointen er heller ikke at kritisere Spalvis-processen. Pointen er at det er denne vej, vi skal tage fremadrettet, og det er investeringer i bedre og længere kontrakter, vi skal bruge en evt. Spalvis-transfersum til - ikke en masse dyre svenskere og nordmænd udefra.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af hje1980 » 27. jan 2016, 10:51

Yankee skrev:
hje1980 skrev: Så kan vi jo i samme omgang antage at AaB måske kun have 350.000 at give af... og eneste udvej var at give ham den klausul selvom man gerne ville have købt sig ud af...
Helt enig - det er faktisk ret sandsynligt at det var den situation, vi stod i.

MEN - hvis nu vi havde skrevet en bedre og længere kontrakt med Lasse Nielsen og derfor fået en større transfersum for ham i vintervinduet 2014 - så havde vi haft mere end 350.000 at give af og havde måske kunnet undgå klausulen.

Det er spekulation - men pointen er heller ikke at kritisere Spalvis-processen. Pointen er at det er denne vej, vi skal tage fremadrettet, og det er investeringer i bedre og længere kontrakter, vi skal bruge en evt. Spalvis-transfersum til - ikke en masse dyre svenskere og nordmænd udefra.
Helt enig... og det tror jeg også vi kommer til at se, nu hvor økonomien er til at lave nogle gode kontrakter - både for spiler og klub, således men har fuld kontrol over salg.

Lindvang
2. div
2. div
Indlæg: 218
Tilmeldt: 20. jan 2016, 19:48

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Lindvang » 27. jan 2016, 11:08

Og her troede man, at klausul-debatten var døet ud, og så begynder den igen - fremragende, debatside.dk!

Kom nu videre - og få nogle spottere ud i diverse lufthavne på kontinentet.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. jan 2016, 15:24

N skrev:
hje1980 skrev:AaB gjorde jo også deres "pligt" i forhold til Spalvis... efter efteråret 2013 hvor han kun fik sporadiske indhob og et forår 2014 hvor han begyndte at vise sine kvaliteter, hev AaB ham ind og skrev 4 år med ham.

Desværre vidste Spalvis og hans agent også at knægten har kvalitet, og ville have en klausul med i kontrakten.
Og her kommer så det springene punkt.

INGEN af os aner hvor mange penge AaB tilbød, hvor meget Spalvis krævede, hvad de endte med, hvad råderum AaB havde i budgettet til løn...
Men en ting er sikkert. AaB havde IKKE penge til at købe sig ud af kravet vedr. den klausul... for hvis de havde det, er jeg sikker på de havde gjort det. Kan ikke forestille mig Gaarde ikke er klar over at Spalvis er mere værd end en klausul på eks. 10 mio... især når budene i dag går omkring 20 mio...!!!

Så kan nogen kalde det dårligt arbejde af AaB... men hvis AaB ikke kunne bruge mere i løn (for at OVERHOLDE BUDGETTET) så kan de ikke give mere.
Og hvis AaB skulle sige bare ærligt til Spalvis vedr. den klausul, så havde han altså være transferfri til sommer... !!!!!!!!!
Det kunne ikke skrives mere præcist !!!
Hvis i lige fyrer lidt flere udråbstegn af, ender det fandme med i har overbevist mig.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 27. jan 2016, 17:50

hold nu mund med vi var ved at sprænge løn budgettet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han var lige kommet på vores hold!!!!!!! X 200

Spalvis er ikke i nærheden af at være en af vores mest løntunge.. Vi lavede klausulen for at spare lidt penge..

I virkeligheden ved i slet ikke om vi selv foreslog den. For netop at spare løn.. At den var med i vores udspil...

Men han er ikke i nærheden af at sprænge vores løn budget. Drengen var helt ny på holdet.. Og vi signede Enevoldsen og helenius til meget højere løn et par uger efter..

Selvfølgelig kunne vi have givet mere løn og dermed rykket grænsen !!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! X 5000

Og mere præcist kan det ikke skrives!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Eksil » 27. jan 2016, 18:18

Jeg savner personligt lidt CAPS LOCK i råbekoret.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 27. jan 2016, 18:28

Jeg er ikke helt med på hvad du mener Allan. Kan du prøve at udtrykke dig lidt mere tydeligt?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Viva i cazzi rossi
1. div
1. div
Indlæg: 287
Tilmeldt: 16. okt 2012, 09:58
Favoritspiller: Lasse Nielsen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Viva i cazzi rossi » 27. jan 2016, 18:48

Ahh.. Efter 5 dage kom jeg til enden af denne tråd

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 27. jan 2016, 18:58

doukas skrev:Jeg er ikke helt med på hvad du mener Allan. Kan du prøve at udtrykke dig lidt mere tydeligt?
Du forstod ikke joken med den mange udråbstegn?
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af doukas » 27. jan 2016, 19:08

AllanPedersen skrev:
doukas skrev:Jeg er ikke helt med på hvad du mener Allan. Kan du prøve at udtrykke dig lidt mere tydeligt?
Du forstod ikke joken med den mange udråbstegn?
Jo, griner stadigvæk. Virkelig.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 27. jan 2016, 21:23

doukas skrev:
AllanPedersen skrev:
doukas skrev:Jeg er ikke helt med på hvad du mener Allan. Kan du prøve at udtrykke dig lidt mere tydeligt?
Du forstod ikke joken med den mange udråbstegn?
Jo, griner stadigvæk. Virkelig.
er glad for jeg kunne hjælpe dig med at forstå en åbenlys joke
tilbage til værkstedet :) :cheers:
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Dot Bot
Allstar
Allstar
Indlæg: 1686
Tilmeldt: 16. aug 2007, 13:40

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Dot Bot » 28. jan 2016, 09:54

AllanPedersen skrev:hold nu mund med vi var ved at sprænge løn budgettet!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Han var lige kommet på vores hold!!!!!!! X 200

Spalvis er ikke i nærheden af at være en af vores mest løntunge.. Vi lavede klausulen for at spare lidt penge..

I virkeligheden ved i slet ikke om vi selv foreslog den. For netop at spare løn.. At den var med i vores udspil...

Men han er ikke i nærheden af at sprænge vores løn budget. Drengen var helt ny på holdet.. Og vi signede Enevoldsen og helenius til meget højere løn et par uger efter..

Selvfølgelig kunne vi have givet mere løn og dermed rykket grænsen !!!!!!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! X 5000

Og mere præcist kan det ikke skrives!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jeg tror sådan helt seriøst ikke, at der er nogle der gider at blive ved med at snakke med dig omkring Lukas Spalvis og klausuler. Så vær venlig at stoppe, det er fantastisk belastende.

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 28. jan 2016, 10:02

Jeg er hamrende ligeglad med hvad du eller nogen anden ønsker.

det lover jeg dig for.. det er et løfte.
jeg går op i AaB, ikke nogen af jer.
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 28. jan 2016, 10:16

Hvis han ikke var blevet skadet et år, så var aftalen jo genial. For så havde vi solgt ham i sommers.

At brokke sig over klausulen er jo håbløs. Det sparede os rigtig mange penge lønmæssigt. Også da han var skadet. Vi får stadig mange penge for ham.

Hvis vi sælger ham i dette vindue til 20 mio kr. og har ham til sommer, så er vi altså fint betalt. Ikke absurd betalt, men fint.
- FlæskeFrank

seamann

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af seamann » 28. jan 2016, 10:38

AllanPedersen skrev:Jeg er hamrende ligeglad med hvad du eller nogen anden ønsker.

det lover jeg dig for.. det er et løfte.
jeg går op i AaB, ikke nogen af jer.
Hvis du ikke er interesseret i nogen af os, hvorfor er du her så? Det ville da være nemmere at sende mails direkte til AaB med dine forslag i stedet for at belaste os (dine omgivelser herinde) med alt det ordgylle.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af hje1980 » 28. jan 2016, 11:05

Gad vide om der ikke snart sker noget i denne sag.......... total pinebænk

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Spanky » 28. jan 2016, 11:07

hje1980 skrev:Gad vide om der ikke snart sker noget i denne sag.......... total pinebænk
Ja, gad vide om Sporting er blevet opmærksom på at klausulen eksisterer og kan aktiveres til sommer?!?

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af le Cid » 28. jan 2016, 11:11

Spanky skrev:
hje1980 skrev:Gad vide om der ikke snart sker noget i denne sag.......... total pinebænk
Ja, gad vide om Sporting er blevet opmærksom på at klausulen eksisterer og kan aktiveres til sommer?!?
Hvor de så vil stå overfor en voldsom konkurrence for at vinde hans gunst!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 28. jan 2016, 11:12

Alle kender til klausulen.

De vil have ham nu, fordi til sommer skal de konkurrere med et meget mere aggressivt marked om hans løn.
specielt hvis han fortsætter med at lave mål og AaB slutter i toppen
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Hanga » 28. jan 2016, 11:45

Med tanke på alle de meldinger der fløj rundt for nogle dage siden, er det bemærkelsesværdigt, hvor stille der er nu. Kunne være rart at få en afklaring!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar