Lukas Spalvis

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Mogens » 8. feb 2016, 23:08

Jesper Schmidt skrev:Dejligt der er kommet en afslutning på det, så kan vi forhåbentlig også få lagt denne dødssyge tråd i graven.

Derudover synes jeg vi bør glæde os over at salget er kommet på plads nu. Det må give AaB helt andre muligheder for at handle proaktivt i forhold til sommerens vindue, kontraktforhandlinger med eksempelvis Jönsson, Ahlmann og Ene og ikke mindst KEP's afløser. Måske er der også unge talenter som man af denne grund kan forlænge med, uden at måtte indføre klausuler.

Ang. salgsprisen synes jeg egentlig det er en totalt uinteressant ting at diskutere, men det bør være tydeligt for enhver, at man ikke bare kan sætte lighedstegn mellem opskrivningen i forventningerne og indtægten fra Spalvis. Det eneste man kan sige med sikkerhed, er at beløbet er højere end de 7-12 mio. man har meldt ud som opskrivning, for man bruger formuleringen "yderligere strategiske investeringer i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere".

Men jeg vil da synes det ville være overraskende, hvis man har forhandlet med Sporting i ugevis, og er endt med ikke at få mere ud af salget end hvad man har krav på til sommer i forhold til klausulen. Om en del af det skulle være diverse bonusaftaler og videresalgsklausuler er vel iøvrigt umuligt at udlæse af udmeldingen.
Den kan ikke lægges i graven al den stund, at AllanP stadig har "taletid". Han giver ikke op - det er sgu en sand fighter vi har med at gøre.

Vi har ikke fået nok for Spalvis - det tror jeg alle er enige om. Klausul eller ej, så er jeg glad for, at vi nu har afklaret, at vores bomber skal væk til sommer. Så har alle vi sofaeksperter nemlig masser af tid til at gætte på, hvad der så skal ske.

I øvrigt tror jeg, at mange af pengene vil blive brugt på en ny centerforsvarer samt en klækkelig forhøjelse til Ene og Jønsson i håbet om at forlænge med dem.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

AllanPedersen
Allstar
Allstar
Indlæg: 1916
Tilmeldt: 5. mar 2009, 16:54
Favoritspiller: Chris Rolfe

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af AllanPedersen » 8. feb 2016, 23:17

hey Doukas...

HEY DOUKAS.. DOUKAS..

nu kom Ekstrabladet på banen med de 12 millioner ligesom Tipsbladet og DR ..

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... lg/5943914

DOUKAS.. DOUKAS.. HEJ DOUKAS.. din favorit kilde er kommet på banen med det nu!..

"tårerne handler om prisen, der ifølge Ekstra Blladets oplysninger ligger på 12 mio. kr"
ignoreret brugere: Buzz, MrBang, Jasper Schmidt

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 8. feb 2016, 23:40

Mogens skrev:
I øvrigt tror jeg, at mange af pengene vil blive brugt på en ny centerforsvarer samt en klækkelig forhøjelse til Ene og Jønsson i håbet om at forlænge med dem.
Ene, ja. Men jeg tror ikke man er indstillet på at bruge 1.2 mio. årligt på en spiller, der ikke toppræsterer, og vi har ikke råd til at springe banken for en spiller der ikke har vist sit topniveau i 2 år. Man kan få meget angriber for de samme penge.
Lad os se om Jönsson selv har lyst til at forlænge først - en sen negativ udmelding kan godt sætte os lidt under pres ifht. angrebspladserne.
Med udsigt til europæisk fodbold bliver det kommende halve år Gaarde's lakmusprøve - der er vigtige beslutninger der skal tages, og vigtige indkøb der skal foretages. Mest spændende bliver det selvfølgelig omkring Thomsen - han er vores kreative omdrejningspunkt og vi har ingen i truppen med kvaliteter der bare minder om det han har. Smutter han til sommer, så kan vi godt risikere at stå med et lidt ramponeret hold til mulige kval-kampe til europæisk fodbold.

Potentielle erstatninger for Thomsen, KEP og (måske) Jönsson kan også skulle hentes inden, eller i løbet af sommeren.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. feb 2016, 00:04

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Mon ikke de 12 er den rene transfer? Jeg synes ikke vi plejer at høre snak om i medierne at eventuelle kompensationer osv. er en del af det, det tror jeg sgu ærlig talt er for omstændigt for dem.

Men derudover kan der vel sagtens være nogle bonusbetalinger involveret for x-antal kampe, mål osv.

Endelig kan Spalvis jo også blive solgt til 3 cifrede millionbeløb, og så er det ikke helt dumt at have noget videresalg med.
Der er ikke bonusbeløb. Klausulen er en ren transfer - dvs. at AaB i realiteten absolut intet har haft at forhandle med, når først de 10 eller 12 mio. er budt. Ikke andet end at håbe på en hurtig afslutning, så Spalvis kan koncentrere sig om foråret i AaB og man kan begynde at lede efter erstatninger på de nævnte pladser. Igen: der bliver hverken budkrig eller noget at forhandle om, når han er handlet op til det transfervindue hvor klausulen gælder.

Hvis Spalvis skydes afsted for et tre-cifret beløb så løber jeg nøgen fra banegården og ud til stadion - der må være grænser for hypen. Lad os nu først se om ham få førsteholds-kampe i Sporting. Det kræver i hvert fald at Teo Gutierrez og Slimani ryger, for de er begge 1-2 klasser over ham. Og så har de i øvrigt lige hentet Barcos i Kina - også til samme position.
Hvis AaB ikke har haft noget at forhandle med, kan det da godt undre at man har forhandlet i flere uger. Hvis Sporting har været så opsatte på at få Spalvis som det virker til, så har det selvfølgelig også været noget værd for dem at sikre sig en aftale, inden man i sommerens vindue har en masse andre klubber at konkurrere med. Hvor meget det så har været værd tør jeg ikke gisne om.

Jeg synes du undervurderer Spalvis' potentiale, men om jeg har ret i det vil tiden jo vise :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 9. feb 2016, 00:14

Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Mon ikke de 12 er den rene transfer? Jeg synes ikke vi plejer at høre snak om i medierne at eventuelle kompensationer osv. er en del af det, det tror jeg sgu ærlig talt er for omstændigt for dem.

Men derudover kan der vel sagtens være nogle bonusbetalinger involveret for x-antal kampe, mål osv.

Endelig kan Spalvis jo også blive solgt til 3 cifrede millionbeløb, og så er det ikke helt dumt at have noget videresalg med.
Der er ikke bonusbeløb. Klausulen er en ren transfer - dvs. at AaB i realiteten absolut intet har haft at forhandle med, når først de 10 eller 12 mio. er budt. Ikke andet end at håbe på en hurtig afslutning, så Spalvis kan koncentrere sig om foråret i AaB og man kan begynde at lede efter erstatninger på de nævnte pladser. Igen: der bliver hverken budkrig eller noget at forhandle om, når han er handlet op til det transfervindue hvor klausulen gælder.

Hvis Spalvis skydes afsted for et tre-cifret beløb så løber jeg nøgen fra banegården og ud til stadion - der må være grænser for hypen. Lad os nu først se om ham få førsteholds-kampe i Sporting. Det kræver i hvert fald at Teo Gutierrez og Slimani ryger, for de er begge 1-2 klasser over ham. Og så har de i øvrigt lige hentet Barcos i Kina - også til samme position.
Hvis AaB ikke har haft noget at forhandle med, kan det da godt undre at man har forhandlet i flere uger. Hvis Sporting har været så opsatte på at få Spalvis som det virker til, så har det selvfølgelig også været noget værd for dem at sikre sig en aftale, inden man i sommerens vindue har en masse andre klubber at konkurrere med. Hvor meget det så har været værd tør jeg ikke gisne om.

Jeg synes du undervurderer Spalvis' potentiale, men om jeg har ret i det vil tiden jo vise :)
De det kan jo også være AaB bare ikke kunne leve med at holde ud længere. Jo hurtigere vi lukker den handel, desto lettere gør det arbejdet med kontraktforlængelserne og spillerkøb. Der har nok været et par små knaster, men siden AaB allerede meldte ud for et par uger siden at man forhandlede, har de næppe været ret langt fra hinanden.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. feb 2016, 00:16

Gnu skrev:Det her citat er fra 7. oktober 2015:
Jesper Schmidt skrev:Jeg er enig så langt at der er plads til forbedring når det gælder salg af spillere, og var AaB lige så gode til at sælge dyrt som man har været til at købe billigt - så så det sgu godt ud. Jeg synes billedet der tit tegnes er overdrevet, men samtidig vil jeg da også sige at hvis vi mister Dalsgaard på fri transfer, hvis Thomsen ikke sælges for et to cifret mio. beløb, og hvis Spalvis ikke indbringer kassen om 1-1½ år, så er min mening nok lidt anderledes.
Men i dag er Spalvis' salgspris åbenbart totalt uinteressant at diskutere, må man forstå. OK.
I den virkelighed som klausulen har affødt - ja, det synes jeg den er. Derudover ændrer prisen sig jo ikke udfra diskussionerne herinde, og det var sådan set min pointe.

Min holdning til klausulen kan du finde længere tilbage i denne tråd, hvis det skulle have interesse, nu du åbenbart synes at mine gamle indlæg er så spændende.

Du skal dog også have med, at forudsætningerne i dag er anderledes, med udsigter til chancerne for stor gevinst ved at holde på eksempelvis Thomsen i dette vindue, og måske også til sommer. I dag vil jeg afgjort foretrække at vi holder på Thomsen kontrakten ud.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. feb 2016, 00:20

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Mon ikke de 12 er den rene transfer? Jeg synes ikke vi plejer at høre snak om i medierne at eventuelle kompensationer osv. er en del af det, det tror jeg sgu ærlig talt er for omstændigt for dem.

Men derudover kan der vel sagtens være nogle bonusbetalinger involveret for x-antal kampe, mål osv.

Endelig kan Spalvis jo også blive solgt til 3 cifrede millionbeløb, og så er det ikke helt dumt at have noget videresalg med.
Der er ikke bonusbeløb. Klausulen er en ren transfer - dvs. at AaB i realiteten absolut intet har haft at forhandle med, når først de 10 eller 12 mio. er budt. Ikke andet end at håbe på en hurtig afslutning, så Spalvis kan koncentrere sig om foråret i AaB og man kan begynde at lede efter erstatninger på de nævnte pladser. Igen: der bliver hverken budkrig eller noget at forhandle om, når han er handlet op til det transfervindue hvor klausulen gælder.

Hvis Spalvis skydes afsted for et tre-cifret beløb så løber jeg nøgen fra banegården og ud til stadion - der må være grænser for hypen. Lad os nu først se om ham få førsteholds-kampe i Sporting. Det kræver i hvert fald at Teo Gutierrez og Slimani ryger, for de er begge 1-2 klasser over ham. Og så har de i øvrigt lige hentet Barcos i Kina - også til samme position.
Hvis AaB ikke har haft noget at forhandle med, kan det da godt undre at man har forhandlet i flere uger. Hvis Sporting har været så opsatte på at få Spalvis som det virker til, så har det selvfølgelig også været noget værd for dem at sikre sig en aftale, inden man i sommerens vindue har en masse andre klubber at konkurrere med. Hvor meget det så har været værd tør jeg ikke gisne om.

Jeg synes du undervurderer Spalvis' potentiale, men om jeg har ret i det vil tiden jo vise :)
De det kan jo også være AaB bare ikke kunne leve med at holde ud længere. Jo hurtigere vi lukker den handel, desto lettere gør det arbejdet med kontraktforlængelserne og spillerkøb. Der har nok været et par små knaster, men siden AaB allerede meldte ud for et par uger siden at man forhandlede, har de næppe været ret langt fra hinanden.
That might be. Min pointe var egentlig også bare at der har været et eller andet at forhandle om, det kan sagtens være i småtingsafdelingen, men det ved vi vel reelt ikke før regnskabet for 2016 offentliggøres om godt og vel et år.

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 00:30

Jesper Schmidt skrev: Hvis AaB ikke har haft noget at forhandle med, kan det da godt undre at man har forhandlet i flere uger. Hvis Sporting har været så opsatte på at få Spalvis som det virker til, så har det selvfølgelig også været noget værd for dem at sikre sig en aftale, inden man i sommerens vindue har en masse andre klubber at konkurrere med. Hvor meget det så har været værd tør jeg ikke gisne om.

Jeg synes du undervurderer Spalvis' potentiale, men om jeg har ret i det vil tiden jo vise :)
Man havde noget at forhandle med, mens vinduet var åbent. Gaarde slipper selvfølgelig afsted med her at sige, at det var mere vigtigt end noget andet, at det blev en sommertransfer. Det ved vi så er løgn, i og med at han omkring d. 20 januar accepterer et bud på 20+ mio. for Spalvis.

Så det er ret nemt at konkludere at Sporting ikke ville gå over frikøbsklausulen og andre klubber åbenbart ikke har været interesserede nok, eller er blevet afvist af Spalvis. Sporting har pt. 3 angribere der er bedre og dyrere end Spalvis. De går åbenbart efter at sende både Slimani og Teo Gutierrez afsted i det kommende vindue, så derfor gav det mening for dem med en billig sommertransfer.
Ærgerligt for AaB, men det lader til at Spalvis tidligt har taget en beslutning om hvad han ville acceptere af destinationer, og så bliver klausulen pludselig afgørende.

Taget i betragtning af at det vel kun er Zlatan af nordiske angribere der har nået det prisskilt, så tvivler jeg meget på at Spalvis når det samme.

Når det nu skulle være, så er det godt at den er lukket nu - Spalvis kan fokusere på AaB, og Gaarde kan fokusere på at forberede sig til et af de vigtigste transfervinduer i nyere tid i AaB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Buzz Killington » 9. feb 2016, 00:39

Gamen skrev:
Jesper Schmidt skrev: Hvis AaB ikke har haft noget at forhandle med, kan det da godt undre at man har forhandlet i flere uger. Hvis Sporting har været så opsatte på at få Spalvis som det virker til, så har det selvfølgelig også været noget værd for dem at sikre sig en aftale, inden man i sommerens vindue har en masse andre klubber at konkurrere med. Hvor meget det så har været værd tør jeg ikke gisne om.

Jeg synes du undervurderer Spalvis' potentiale, men om jeg har ret i det vil tiden jo vise :)
Man havde noget at forhandle med, mens vinduet var åbent. Gaarde slipper selvfølgelig afsted med her at sige, at det var mere vigtigt end noget andet, at det blev en sommertransfer. Det ved vi så er løgn, i og med at han omkring d. 20 januar accepterer et bud på 20+ mio. for Spalvis.

Så det er ret nemt at konkludere at Sporting ikke ville gå over frikøbsklausulen og andre klubber åbenbart ikke har været interesserede nok, eller er blevet afvist af Spalvis. Sporting har pt. 3 angribere der er bedre og dyrere end Spalvis. De går åbenbart efter at sende både Slimani og Teo Gutierrez afsted i det kommende vindue, så derfor gav det mening for dem med en billig sommertransfer.
Ærgerligt for AaB, men det lader til at Spalvis tidligt har taget en beslutning om hvad han ville acceptere af destinationer, og så bliver klausulen pludselig afgørende.

Taget i betragtning af at det vel kun er Zlatan af nordiske angribere der har nået det prisskilt, så tvivler jeg meget på at Spalvis når det samme.

Når det nu skulle være, så er det godt at den er lukket nu - Spalvis kan fokusere på AaB, og Gaarde kan fokusere på at forberede sig til et af de vigtigste transfervinduer i nyere tid i AaB.
Hvornår blev "Men det er væsentligt for os at sige, at vi forhandler om et salg til sommer" til "det er mere vigtigt end noget andet"? Med mindre du forholder dig til en anden udtalelse, så er der intet løgnagtigt her. Intet i den sætning udelukker at der kan være bud der er så fordelagtige at det opvejer det kortsigtede sportslige
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 9. feb 2016, 01:00

Buzz Killington skrev:
Hvornår blev "Men det er væsentligt for os at sige, at vi forhandler om et salg til sommer" til "det er mere vigtigt end noget andet"? Med mindre du forholder dig til en anden udtalelse, så er der intet løgnagtigt her. Intet i den sætning udelukker at der kan være bud der er så fordelagtige at det opvejer det kortsigtede sportslige
"I det forgangne transfervindue var det en åbenlys prioritet for os at beholde Lukas indtil sommer, og vi glæder os over at kunne nyde godt af hans færdigheder i fire måneder endnu."

"Det var vigtigt for os at beholde ham indtil sommer. Vi vil jo gerne have, at han fortsætter med at score, og så er det vigtigt at sende en besked om, at vi er blevet herrer i eget hus; at vi kan sige nej og ikke nødvendigvis sige ja til det første tilbud, der kommer, siger Gaarde."

AaB opererede ikke med et sommersalg, før efter Spalvis afviste kineserne. Så nej, det var vel først vigtigt at beholde ham til sommer, da man fandt ud af at ingen (udover kineserne) ville byde mere end klausulen lød på.

AaB får det til at lyde som om det var sportslige ambitioner der fik dem til at holde på Spalvis. Alligevel var de villige til at sælge ham d. 20 for 7 mio. mere, end de ender med at få.
Let's face it - det er klausulen som primær årsag, og Spalvis' klubvalg som sekundær årsag, der bestemte AaB's skæbne i dette tilfælde.

Nå, videre i teksten. Gaarde siger i det nye interview med JP, at vi skal erstatte KEP og Thomsen, samt muligvis også hente noget på angriberfronten til sommer, afhængigt af hvordan Helenius, Pohl og Jönsson klarer sig det næste halve år. Det er 3 meget vigtige pladser - we trust in you, Gaardini!

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1668
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Debatjuntaen » 11. feb 2016, 08:42

Tråden er nu låst op igen.

Debatten fortsætter herfra, og vi henstiller til, at der debatteres fremadrettet og ikke ud fra de sidste mange siders udfald.

/Debatjuntaen

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gnu » 11. feb 2016, 09:44

Jesper Schmidt skrev:
Gnu skrev:Det her citat er fra 7. oktober 2015:
Jesper Schmidt skrev:Jeg er enig så langt at der er plads til forbedring når det gælder salg af spillere, og var AaB lige så gode til at sælge dyrt som man har været til at købe billigt - så så det sgu godt ud. Jeg synes billedet der tit tegnes er overdrevet, men samtidig vil jeg da også sige at hvis vi mister Dalsgaard på fri transfer, hvis Thomsen ikke sælges for et to cifret mio. beløb, og hvis Spalvis ikke indbringer kassen om 1-1½ år, så er min mening nok lidt anderledes.
Men i dag er Spalvis' salgspris åbenbart totalt uinteressant at diskutere, må man forstå. OK.
I den virkelighed som klausulen har affødt - ja, det synes jeg den er. Derudover ændrer prisen sig jo ikke udfra diskussionerne herinde, og det var sådan set min pointe.

Min holdning til klausulen kan du finde længere tilbage i denne tråd, hvis det skulle have interesse, nu du åbenbart synes at mine gamle indlæg er så spændende.

Du skal dog også have med, at forudsætningerne i dag er anderledes, med udsigter til chancerne for stor gevinst ved at holde på eksempelvis Thomsen i dette vindue, og måske også til sommer. I dag vil jeg afgjort foretrække at vi holder på Thomsen kontrakten ud.
Altså den samme gamle sang om at "jamen han havde også en klausul, jamen efter omstændighederne er det da maje godt." Ingen refleksion over, hvad man kunne have gjort for at forhindre disse situationer. AaB kan åbenbart ikke gøre noget forkert. OK.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2016, 10:36

Gnu skrev:Altså den samme gamle sang om at "jamen han havde også en klausul, jamen efter omstændighederne er det da maje godt." Ingen refleksion over, hvad man kunne have gjort for at forhindre disse situationer. AaB kan åbenbart ikke gøre noget forkert. OK.
Tilsvarende kunne man mene, at du tilhørte fløjen "AaB kan åbenbart ikke gøre noget rigtigt".

Hvad er det AaB skal gøre. For 2-3 år siden var det vel at få tingene til at balancerer. Som jeg husker det, forventer AaB nu 3. år i træk overskud - realiseret i 2014, forventes i 2015 og 2016.

Og vi kan vel være enige om, at overskud er bedre end underskud trods et monstersalg ?!

Det betyder det lidt kedelige, at vi ikke køber ind i bundter som f.eks. FCM, da man først giver talenter chancen.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 11:01

FlæskeFrank skrev:
Hvad er det AaB skal gøre. For 2-3 år siden var det vel at få tingene til at balancerer. Som jeg husker det, forventer AaB nu 3. år i træk overskud - realiseret i 2014, forventes i 2015 og 2016.

Og vi kan vel være enige om, at overskud er bedre end underskud trods et monstersalg ?!

Det betyder det lidt kedelige, at vi ikke køber ind i bundter som f.eks. FCM, da man først giver talenter chancen.
Det er den mest letkøbte konklusion jeg længe har læst herinde. At alternativet til at løfte en spiller nogle hundrede-tusinde i løn er et kæmpe-underskud.

AaB's store problem for 3 år siden var en stor organisation der krævede mange penge - alt for mange ansatte, alt for mange sideprojekter og en spillertrup der ikke var sin løn værd. Det er bragt ned nu til et niveau, hvor vi skal gøre rigtig meget galt hvis ikke vi kan komme i mål nogenlunde hvert år. Næste step er selvfølgelig at se på hvordan vi kan optimere indtægterne. Nu har vi minimeret udgifterne.

Derfor er det da et yderst relevant punkt, og i det hele taget helt centralt for vores model at vi kan optimere fortjenesten på de spillere vi sælger mest muligt. Det var også dig der hellere ville have at vi solgte 5-10 mio. billigere, hvis det var til en spændende klub. Er du klar over hvor stor en del af vores årlige budget på talentudvikling de 5-10 mio. ville kunne betale?

Det er nok meget godt du ikke sidder i spidsen for en virksomhed - så ville vækst og indfrielse af potentiale være fy-ord for dig.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2016, 12:00

Gamen skrev:Det er den mest letkøbte konklusion jeg længe har læst herinde.
Det er nok rigtig nok, men det er fordi mange herinde blot fremsætter ting udokumenteret og så gentager de deres egen overbevisning 100 gange. Her prøver jeg faktisk at begrunde konklusionen og nævne det i argumentationen:thumbsup:
Gamen skrev:At alternativet til at løfte en spiller nogle hundrede-tusinde i løn er et kæmpe-underskud.

AaB's store problem for 3 år siden var en stor organisation der krævede mange penge - alt for mange ansatte, alt for mange sideprojekter og en spillertrup der ikke var sin løn værd. Det er bragt ned nu til et niveau, hvor vi skal gøre rigtig meget galt hvis ikke vi kan komme i mål nogenlunde hvert år. Næste step er selvfølgelig at se på hvordan vi kan optimere indtægterne. Nu har vi minimeret udgifterne.

Derfor er det da et yderst relevant punkt, og i det hele taget helt centralt for vores model at vi kan optimere fortjenesten på de spillere vi sælger mest muligt. Det var også dig der hellere ville have at vi solgte 5-10 mio. billigere, hvis det var til en spændende klub. Er du klar over hvor stor en del af vores årlige budget på talentudvikling de 5-10 mio. ville kunne betale?

Det er nok meget godt du ikke sidder i spidsen for en virksomhed - så ville vækst og indfrielse af potentiale være fy-ord for dig.
Du vil gerne have at AaB bygger luftkasteller. Det virkede jo i 1990'erne og i starten af 2000'erne ???

Selvfølgelig skal vi løfte os, men FCM har gjort de mange dyre salg og har ikke haft overskud i 7 år. BIF er ikke bedre. Blandt hold, som vinder mesterskaber er der kun FCK tilbage. Og de har købt denne gameplan i nok 20 år, hvor vi kun har kørt i måske 5 år.
- FlæskeFrank

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Frygah » 11. feb 2016, 12:06

FlæskeFrank skrev:
Gamen skrev:Det er den mest letkøbte konklusion jeg længe har læst herinde.
Det er nok rigtig nok, men det er fordi mange herinde blot fremsætter ting udokumenteret og så gentager de deres egen overbevisning 100 gange. Her prøver jeg faktisk at begrunde konklusionen og nævne det i argumentationen:thumbsup:
Gamen skrev:At alternativet til at løfte en spiller nogle hundrede-tusinde i løn er et kæmpe-underskud.

AaB's store problem for 3 år siden var en stor organisation der krævede mange penge - alt for mange ansatte, alt for mange sideprojekter og en spillertrup der ikke var sin løn værd. Det er bragt ned nu til et niveau, hvor vi skal gøre rigtig meget galt hvis ikke vi kan komme i mål nogenlunde hvert år. Næste step er selvfølgelig at se på hvordan vi kan optimere indtægterne. Nu har vi minimeret udgifterne.

Derfor er det da et yderst relevant punkt, og i det hele taget helt centralt for vores model at vi kan optimere fortjenesten på de spillere vi sælger mest muligt. Det var også dig der hellere ville have at vi solgte 5-10 mio. billigere, hvis det var til en spændende klub. Er du klar over hvor stor en del af vores årlige budget på talentudvikling de 5-10 mio. ville kunne betale?

Det er nok meget godt du ikke sidder i spidsen for en virksomhed - så ville vækst og indfrielse af potentiale være fy-ord for dig.
Du vil gerne have at AaB bygger luftkasteller. Det virkede jo i 1990'erne og i starten af 2000'erne ???

Selvfølgelig skal vi løfte os, men FCM har gjort de mange dyre salg og har ikke haft overskud i 7 år. BIF er ikke bedre. Blandt hold, som vinder mesterskaber er der kun FCK tilbage. Og de har købt denne gameplan i nok 20 år, hvor vi kun har kørt i måske 5 år.
Men hvordan skal vi løfte os? Økonomien skal gå i nul uanset spillersalg, og på nuværende tidspunkt ligger vi med det 4. laveste spillerbudget på 20-25 millioner. Det er vores niveau for at holde den nuværende linje. Tror du på at vi over tid kan fortsætte med denne overpræstation i forhold til økonomi, for jeg er godt nok noget i tvivl.

De skal godt nok være dygtige på Hornevej til at øge forretningen og indtjeningen, hvis vi på nogen måde på sigt skal kunne give de kontrakter som vi gerne ser, samtidig med at have et rundt nul økonomisk.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Gamen

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Gamen » 11. feb 2016, 12:29

FlæskeFrank skrev:
Du vil gerne have at AaB bygger luftkasteller. Det virkede jo i 1990'erne og i starten af 2000'erne ???

Selvfølgelig skal vi løfte os, men FCM har gjort de mange dyre salg og har ikke haft overskud i 7 år. BIF er ikke bedre. Blandt hold, som vinder mesterskaber er der kun FCK tilbage. Og de har købt denne gameplan i nok 20 år, hvor vi kun har kørt i måske 5 år.
Altså, hør nu lige, jeg har ikke skrevet noget om luftkasteller. Jeg har skrevet at vi er nødt til at optimere vores indtjening. Vi er på et udgiftsniveau, hvor det er mere eller mindre naturstridigt at vi leverer toppræstationer, og over tid vil det heller ikke være tilfældet.
Ingen taler om at købe sig til et mesterskab. Men du talte om, at det var nok i sig selv at vi kunne generere et overskud - underforstået at det var lidt lige meget om det var på 200.000 eller 8 mio. Sådan må jeg naturligvis forstå dit indlæg, når du samtidig taler om at det er fint at få 5-10 mio. mindre for en spiller, hvis bare du kan få lov til at se ham på TV og AaB kan skilte med at de har solgt til en stor liga.

AaB arbejder nu for at forbedre sig på nogle parametre som sponsorpleje, synlighed både på nettet og i gadebilledet, en bedre stadionoplevelse mm., men de mangler for alvor at bevise, at de nu også kan begynde at bonge ud på det ene parameter som har allerstørst positiv betydning for regnskaber, udover effekterne af sportslig succes: Balancen for spillerkøb/spillersalg.
AaB mangler de spillersalg som viser at vi skal tages alvorligt - man griner af os når vi afgiver Superliga-profiler for småbeløb og har gjort det igennem en årrække.

Det er fuldstændig useriøst at påstå, at alternativet til et lavt løn- og transferbudget er en dans med døden, hvor vi lige så stille og roligt valser mod afgrunden igen.

At FCM ikke har fået overskud med de mange store handler de har lavet, handler i øvrigt i høj grad om dybt uansvarlig ledelse. Den bommert Lynge lavede med Louay Chanko har de vel haft en 6-8 stykker af. De fortsætter så bare med den kurs - vi fik vendt skuden i tide.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2016, 12:58

Frygah skrev:Men hvordan skal vi løfte os? Økonomien skal gå i nul uanset spillersalg, og på nuværende tidspunkt ligger vi med det 4. laveste spillerbudget på 20-25 millioner. Det er vores niveau for at holde den nuværende linje. Tror du på at vi over tid kan fortsætte med denne overpræstation i forhold til økonomi, for jeg er godt nok noget i tvivl.

De skal godt nok være dygtige på Hornevej til at øge forretningen og indtjeningen, hvis vi på nogen måde på sigt skal kunne give de kontrakter som vi gerne ser, samtidig med at have et rundt nul økonomisk.
Se det er en klassisk på debatsiden. AaBs budget nedgøres til 20-25 mio kr. Det er ikke langt tid siden, at vi drøftede i en anden tråd beløb og her var beløbet altså 25-30 mio kr.
Kempes skrev:Der er ingen der har kommenteret Tipsbladets opgørelse over spillerbudgetter i denne sæson (bragt d. 5.2).

Listen så ud som følger (tal er mio. kr.)

FCK 120-130
Brøndby 85-95
FC Midtjylland 66-75
FC Nordsjælland 35-40
AGF 35-40
Esbjerg 30-35
Randers FC 30-35
OB 30-35
AaB 25-30
Sønderjydske 19-21
Viborg 18-19
Hobro 10-12
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af Yankee » 11. feb 2016, 13:04

Gamen skrev:
At FCM ikke har fået overskud med de mange store handler de har lavet, handler i øvrigt i høj grad om dybt uansvarlig ledelse. Den bommert Lynge lavede med Louay Chanko har de vel haft en 6-8 stykker af. De fortsætter så bare med den kurs - vi fik vendt skuden i tide.
Fuldstændig enig i dit indlæg. Selv hvis vi siger at Chanko kostede 5-7 millioner i "dødvægt" så kunne vi jo alene på Spalvis have tjent de penge dobbelt ind hvis han var blevet solgt på almindelige vilkår.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lukas Spalvis

Indlæg af FlæskeFrank » 11. feb 2016, 13:08

Gamen skrev:Altså, hør nu lige, jeg har ikke skrevet noget om luftkasteller. Jeg har skrevet at vi er nødt til at optimere vores indtjening. Vi er på et udgiftsniveau, hvor det er mere eller mindre naturstridigt at vi leverer toppræstationer, og over tid vil det heller ikke være tilfældet.
Ingen taler om at købe sig til et mesterskab. Men du talte om, at det var nok i sig selv at vi kunne generere et overskud - underforstået at det var lidt lige meget om det var på 200.000 eller 8 mio. Sådan må jeg naturligvis forstå dit indlæg, når du samtidig taler om at det er fint at få 5-10 mio. mindre for en spiller, hvis bare du kan få lov til at se ham på TV og AaB kan skilte med at de har solgt til en stor liga.

AaB arbejder nu for at forbedre sig på nogle parametre som sponsorpleje, synlighed både på nettet og i gadebilledet, en bedre stadionoplevelse mm., men de mangler for alvor at bevise, at de nu også kan begynde at bonge ud på det ene parameter som har allerstørst positiv betydning for regnskaber, udover effekterne af sportslig succes: Balancen for spillerkøb/spillersalg.
AaB mangler de spillersalg som viser at vi skal tages alvorligt - man griner af os når vi afgiver Superliga-profiler for småbeløb og har gjort det igennem en årrække.

Det er fuldstændig useriøst at påstå, at alternativet til et lavt løn- og transferbudget er en dans med døden, hvor vi lige så stille og roligt valser mod afgrunden igen.

At FCM ikke har fået overskud med de mange store handler de har lavet, handler i øvrigt i høj grad om dybt uansvarlig ledelse. Den bommert Lynge lavede med Louay Chanko har de vel haft en 6-8 stykker af. De fortsætter så bare med den kurs - vi fik vendt skuden i tide.
AaB er i gang med at lave det hårde slid, som giver den lyse fremtid. Og ikke blot snakke synergi(tom tom). Det er ikke til overskrifterne, men det giver oftest det bedste fundament til fremtiden.

Jeg er ikke ligeglad omkring overskuddet, jo større overskud jo større kan butikken udvide og den vej sikre mere stabile resultater. FCK har misset europæisk gruppespil 1 gang de sidste 8 år. Det er der vi skal hen, så kan man jo sagtens budgetter med ekstraindtægter i 30-50 mio kr. klassen.

Og nu vil du gerne nævne min tidligere udtalelse om, at jeg hellere så Spalvis solgt til PrL for et lavere beløb end f.eks. salg af ham til Kina. Det holder jeg ved, da jeg er overbevist om, at klubber som kan afsætte regelmæssigt til PrL generelt får højere priser på spillere end klubber, som kan lave et enkelt monstersalg til Kina.
- FlæskeFrank

Besvar