AaB - OB 04.03.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Søgaard » 1. mar 2016, 14:08

Vi må hellere få gang i den næste kamptråd, da vi spillere allerede på fredag igen.

OB har Mathias Greve og Ari Skulason i karantæne. Kan ikke se de skulle have skader.

Senest mod AGF stillede de op som følger, så de skal have ny mand ind på venstre back:


Vi har Würtz i karantæne og Blåbjerg, KEP samt Jönsson i karantæne ved næste gule kort. Ahlmann er stadig ukampdygtig, kender ikke status på KEP.

Vi stillede op som følger mod FCM i går:


Jeg håber vi stiller med samme 11, PK har fortjent genvalg på backen, det samme med Børsting på kanten - de to steder hvor vi vel har spillere der er tættest på at banke på til startopstillingen i form af Gilli og Jönsson. Det bliver spændende om man vælger Abildgaard eller Kakeeto som Würtz-afløser - jeg tror ikke på Augo, nu han missede truppen mod FCM.

Hjemmebane og en OB-defensiv der ser ud til at være til at tale med, får mig til at håbe på en solid 3-1'er.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Hanga » 1. mar 2016, 14:25

Würtz er desværre i karantæne. Mon ikke det bliver Abildgaard der afløser?
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. mar 2016, 14:29

Vi kender vel heller ikke status på Børsting, efter han måtte gå ud i går. Forhåbentlig er de alle klar.

Jeg synes det lød til på Lars Søndergaard i et post-match interview, at Kakeeto meget vel kan starte inde, og at det under alle omstændigheder nok enten er ham eller Abildgaard. Det ville også være mærkeligt pludselig at sætte Augo ind på midtbanen, når han i det sidste halve år inkl. træningskampe i vinter udelukkende har spillet i forsvaret.

Jeg tror det bliver Kakeeto, og så giver resten af holdet vel sig selv, hvis alle mand er klar.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Sanchez94 » 1. mar 2016, 14:37

Er det helt absurd og tro Thomsen glider ind på den centrale, og lader Jönsson/Børsting spille venstre?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af jonas386 » 1. mar 2016, 14:37

Den usandsynlige, men lidt mere frække løsning, kunne være Børsting centralt, og Jönsson på kanten. Børsting er som type nok nærmere Risgaard end Würtz, men han er ikke bange for at slå sig, og har et stort løbepensum hvilket der også er behov for på positionen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Søgaard » 1. mar 2016, 14:40

Synes vi har afprøvet Thomsen centralt mange gange, og det virker ikke rigtig. Det bliver altid en fuser, kan ikke se hvorfor det skulle være anderledes denne gang - slet ikke i stedet for Würtz. Børsting, måske, men ser ingen af dem som havende nok defensiv fylde, til at tage pladsen - det skulle mere være i rollen som Ris. Men ideen om at det er vores stærkeste midtbane-kort på bænken i Jönne vi sætter i spil, er self. meget god..
Aalborg BK 1885!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 1. mar 2016, 14:43

Kakeeto har vel fået tilliden over vinter og derfor naturlig starter i fraværet af Würtz.

Jeg tror desværre også KEP er ude, udgik småskadet i pausen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 1. mar 2016, 15:00

Kan meget godt lide følgende indlæg på OB's debatforum:

"Uanset hvem der er ude med karantæne, så stiller AaB jo bare med endnu en 18-årig, der løber fra os. I store dele af kampen i dag, har de igen domineret - og det er mod FCM i Herning."

For lige at smide endnu et alternativ ind som afløser for Würtz, så kunne en mulighed være, at sætte Paddy op på central midt og så Gilli ind på backen. Ved godt der er mange som ikke har fidus til Paddy på central midt - jeg selv er dog ikke så afvisende for tanken og manden har tilmed momentum efter første kamp i Herning. Jeg ser Paddy som en bedre defensiv midtbanespiller end f.eks. Thomsen, Børsting eller Abildgaard.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af troelsh » 1. mar 2016, 15:08

Kakeeto har imponeret i reserve- og træningskampe, og han er i mine øjne favorit til at starte mod OB, selvom han er totalt uprøvet på førsteholdet.

En anden mulighed som der også er nævnt er at flytte Børsting ind centralt, der passer han godt ind som type, og han spillede centralmidt i sine ungdomsår.

Så er der også Abildgaard, som jeg dog stadig syntes mangler en smule "coolness" og modenhed ifht. at starte inde for førsteholdet.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Brodernumsi » 1. mar 2016, 15:32

Synes ikke vi skal flytte for meget rundt, mener at enten Abildgaard eller Kakeeto skal afløse Würtz. Resten skal spille deres vante pladser.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Kempes » 1. mar 2016, 15:55

Jesper Schmidt skrev:Vi kender vel heller ikke status på Børsting, efter han måtte gå ud i går. Forhåbentlig er de alle klar.
Var det ikke blot fordi han (fuldt forståeligt) var løbet tør for batterier at Børsting blev skiftet ud?

Han nævner i hvert fald ingenting om evt. skade i dette interview http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... gennembrud

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. mar 2016, 15:59

Kempes skrev:
Jesper Schmidt skrev:Vi kender vel heller ikke status på Børsting, efter han måtte gå ud i går. Forhåbentlig er de alle klar.
Var det ikke blot fordi han (fuldt forståeligt) var løbet tør for batterier at Børsting blev skiftet ud?

Han nævner i hvert fald ingenting om evt. skade i dette interview http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga/aa ... gennembrud
Jeg mener bestemt at Viasats kloge hoveder talte om at han måtte udgå... men omvendt var min puls så høj gennem hele kampen at jeg sagtens kan have hørt syner. Du har ret i at man skulle tro det var blevet nævnt i artiklen, hvis der var problemer.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Pastorius » 1. mar 2016, 16:02

De sagde bare at han signalerede at han ikke havde mere at komme med.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 1. mar 2016, 16:10

Pastorius skrev:De sagde bare at han signalerede at han ikke havde mere at komme med.
Dejligt, og så forstår jeg bedre at jeg åbenbart var den eneste i hele verden som frygtede for hans deltagelse i næste kamp :)

Børsting er ved at udvikle sig til at være en meget vigtig spiller for os.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Søgaard » 1. mar 2016, 16:14

Peter Kjærsgaard er sat på som dommer. Vi har ikke vundet i de 4 kampe han har haft os som dommer, men han var ifølge Kenn Hansen den eneste dommer der slap ubemærket gennem 19. runde af dommerne. Så det er vel en god mand at have på fløjten.
Aalborg BK 1885!

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Lomaha » 1. mar 2016, 17:44

Søgaard skrev:Peter Kjærsgaard er sat på som dommer. Vi har ikke vundet i de 4 kampe han har haft os som dommer, men han var ifølge Kenn Hansen den eneste dommer der slap ubemærket gennem 19. runde af dommerne. Så det er vel en god mand at have på fløjten.
Godt at vide, at han ikke vinder kampe vi dømmer... :thumbsup:

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Erasmus Montanus » 1. mar 2016, 18:22

Larsen
Paddy-KEP-KP-Blåbjerg
Børsting-Kakeeto-Risgård-Thomsen
Ene-Spalvis

Kakeeto er det nærmeste vi kommer på Würtz i den trup. Det lader til, at han er klar, så smid ham ind. Lad ham vise, hvad han er lavet af!
Såfremt KEP ikke er klar, så er mit alternativ en Gilli på backen og Blåbjerg centralt.
Jeg indskyder dog bare, at selvom Abildgaard er klart bedst på den centrale midt, så kunne jeg alligevel godt se idéen i, at lade ham spille back af nød. Teknisk stærk, løber solen sort, slår gode indlæg og så er han først og fremmest venstrebenet. Defensivt vil jeg ikke være mere bekymret, end hvis Gitlæ spillede.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Sanchez94
Superliga
Superliga
Indlæg: 671
Tilmeldt: 20. apr 2015, 16:02
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Sanchez94 » 2. mar 2016, 08:04

Jeg har det lidt med blandede følelser om at lade Kakeeto starte inde. Det er hans første optræden på seniorscenen og det er altså en kamp som SKAL vindes. Jeg har set ham tidligere spille på både reserveholdet og Danmarksserien, der var jeg meget imponeret over hans løbekapacitet og presspil, så man bare håbe han kan overfører det til Superligaen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Buzz Killington » 2. mar 2016, 08:12

Sanchez94 skrev:Jeg har det lidt med blandede følelser om at lade Kakeeto starte inde. Det er hans første optræden på seniorscenen og det er altså en kamp som SKAL vindes. Jeg har set ham tidligere spille på både reserveholdet og Danmarksserien, der var jeg meget imponeret over hans løbekapacitet og presspil, så man bare håbe han kan overfører det til Superligaen.
Men alle kampe skal jo vindes, og det er vel bedre at saette ham ind mod OB (med al respekt), end FCK eller FCM. Vi skal jo ikke op mod en monster midtbane i Azer og Izunna (som eftersigende havde en elendig debut) der bare tromler i gennem.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - OB 04.03.2016

Indlæg af Spanky » 2. mar 2016, 09:39

Peter Kjærsgaard er påsat som dommer på fredag - han havde Rand'os - Sønderjylland i den netop overståede runde. Han er en af to dommere som får "genvalg" til den kommende weekend (Mads Kristoffersen skal ikke dømme igen)

Besvar