Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af jernskjorten » 17. mar 2016, 10:28


frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2016, 10:34

Fantastisk at Augu bliver i klubben, det bliver vigtigt med kontinuitet i staben når der bliver stor udskiftning i spillertruppen til sommer.

Synes det er fornuftigt at Augu indstiller karrieren til sommer. Han er en kulturbærer og har haft uvurderlig betydning, men spilletiden er gradvist blevet mindre hvorfor det giver god mening at stoppe til sommer.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Eksil » 17. mar 2016, 10:35

Kæmpe ros til Gaarde for ikke at hoppe i DNA-fælden her:

Til gengæld har vi så haft et tomrum som andenassistenttræner efter Jacob Friis, og efter nøje overvejelser er vi nået frem til, at ”Augo” er et perfekt valg til denne rolle; han repræsenterer om nogen vores kultur og værdier.

Klubber har nemlig kultur og værdier, mennesker har DNA, og det første påvirker ikke det sidste.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Danni » 17. mar 2016, 10:49

Han kan ikke roses for meget. Legende, patriot, slider, kammerat, AaB'er, champ, Augu!
Længe leve arbejderklassen!

A_Strandfelt
Allstar
Allstar
Indlæg: 1913
Tilmeldt: 15. apr 2006, 23:00

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af A_Strandfelt » 17. mar 2016, 10:50

Hold kæft, hvor er det fedt!

Jeg foreslår i øvrigt en testimonialkamp for Augo. Hvis ikke han skulle have en, så ved jeg nærmest ikke hvem.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af thomasjn » 17. mar 2016, 11:02

Vemodigt, Augu har været min klart favoritspiller i de 14-15 år jeg har fulgt AaB tæt. Augu var vores vigtigste spiller i nullerne og starten af 10'erne. Vi har selvfølgelig haft masser af spillere, som var bedre fodboldspillere, men Augu har nærmest uafbrudt været rygraden på holdet fra hans omskoling til central midt i 04/05 til 12/13 sæsonen og han var en yderst værdifuld reserve i 13/14. Det vidner om en stærk personlighed at kunne gå fra udskældt angriber der havde store problemer med at score til først boks-til-boks spiller ved siden af Würtz, som lavede en del mål til sidenhen en mere kontrollerende midtbanespiller. Derudover må man ikke glemme Augu-effekten fra den fantastiske 07/08 sæson, hvor holdet nærmest ikke tabte efter han kom ind og stabiliserede holdet i en mere defensiv rolle. Da vi var på røven og skulle vende bøtten var Augu ligeledes manden der kom hjem og var med til at bygge det AaB op vi kender idag. For mig vil Augu altid stå som en af vores allerstørste spillere. At han bliver en del af trænerteamet er fantastisk da vi derved kan bibeholde som kulturbærer. Han er også en personlighed jeg kan se blive en ledende skikkelse i AaB mange år fremover så det er perfekt. Og enig i en testemonial kamp kunne være fedt. Augu all-stars (gad vide hvem det er) mod den nuværende trup.

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af emil_kj » 17. mar 2016, 11:12

Nå, så ramte jeg da lidt rigtigt ovre på bloggen. Fornuftigt valg.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2016, 11:13

A_Strandfelt skrev:Hold kæft, hvor er det fedt!

Jeg foreslår i øvrigt en testimonialkamp for Augo. Hvis ikke han skulle have en, så ved jeg nærmest ikke hvem.
Enig.

Når Graulund der kun spillede 180 kampe for AGF fik en testimonialkamp så bør Augu der har spillet en langt større rolle i AaB ift. Graulund i AGF, så bør Augu selvfølgelig få en testimonialkamp.

Brugeravatar
Corona
2. div
2. div
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. jan 2011, 00:12
Favoritspiller: Om morgen...
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Corona » 17. mar 2016, 11:14

A_Strandfelt skrev:Hold kæft, hvor er det fedt!

Jeg foreslår i øvrigt en testimonialkamp for Augo. Hvis ikke han skulle have en, så ved jeg nærmest ikke hvem.
Jeg er så enig! Manden fortjener det i den grad.
Pyrotechnik Ist Kein Verbrechen!

Aalborg BK, IFK Göteborg og FC Hansa Rostock

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af astonvilla » 17. mar 2016, 11:33

En legende og dejligt han bliver i klubben omkring det sportslige team.
Især nu hvor Kuhn er væk - så tror jeg han kommer til at udfylde en vigtig rolle.

Men vemodigt er det da. Jeg har gennem årene etableret en lille "tradition" med at mine AaB trøjer skal være med Augo tryk. Samme gælder for den helt nye jeg lige har fået. Det bliver så den sidste - i hvert fald "ægte" Augo-trøje.

Glæder mig til at hylde ham (hvordan det så end kommer til at foregå - testimonial eller lign.) . Det bliver en stor dag for os all.
Bienvenu Bassogog!

svendpoulsen
2. div
2. div
Indlæg: 192
Tilmeldt: 2. okt 2008, 18:07

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af svendpoulsen » 17. mar 2016, 11:46

Enig i at Augo har betydet rigtig meget for AaB, - og også vil gøre det fremover, men for mig er der én der i min optik rangerer lige en anelse over ham, og det er Torben Boye, der er den sande mister AaB. Han har om nogen været pejlemærket for klubånd og sammenhold. Men de er "store" begge to, og vi kan sagtens finde flere, der skal huskes og hædres for deres indsats for klubben.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3156
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Gnu » 17. mar 2016, 11:50

Det er efterhånden længe siden, at han spillede en rolle af betydning, så det var da på tide at han trak stikket.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 833
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Dr.Jones » 17. mar 2016, 11:53

En statue af Lynge, Boye og Augo - gerne foran stadion...

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af AK48hamas » 17. mar 2016, 12:25

Må indrømme at jeg havde min tvivl om Augu ville være for useriøs og ikke kunne sætte sig i respekt overfor unge som ældre spillere. Efter at have fundet dette gamle interview om hans rolle som anfører, er jeg blevet noget mere overbevist om at det har lært ham en del om lederskab.

http://www.tipsbladet.dk/artikel/kig-fe ... g-klem-til

Augu scorede målet i min første AaB kamp hjemme i en 1-1 kamp mod Brøndby tilbage i 2004.

Har forresten stadig våde drømme om Augu's mål til 2-1 mod Lyngby hvor han rammer undersiden af overlæggeren i sæsonen hvor vi var ved at rykke ned. Er sikker på vi havde øjenkontakt lige inden han sparker!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af frederikshavneren » 17. mar 2016, 13:08

Jeg har også kæmpe respekt for den måde han har håndteret de seneste sæsoner på hvor spilletiden gradvist er blevet mindre og mindre. Augu har ufortrødent kæmpet videre og har ikke brugt tiden på at brokke sig i pressen. Respekt!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af astonvilla » 17. mar 2016, 13:11

AK48hamas skrev:Må indrømme at jeg havde min tvivl om Augu ville være for useriøs og ikke kunne sætte sig i respekt overfor unge som ældre spillere. Efter at have fundet dette gamle interview om hans rolle som anfører, er jeg blevet noget mere overbevist om at det har lært ham en del om lederskab.

http://www.tipsbladet.dk/artikel/kig-fe ... g-klem-til

Augu scorede målet i min første AaB kamp hjemme i en 1-1 kamp mod Brøndby tilbage i 2004.

Har forresten stadig våde drømme om Augu's mål til 2-1 mod Lyngby hvor han rammer undersiden af overlæggeren i sæsonen hvor vi var ved at rykke ned. Er sikker på vi havde øjenkontakt lige inden han sparker!
2-1 målet var en klassiker - og et af de vigtigste mål i klubbens historie kan man jo være lidt fræk at sige. Jeg husker at stadion i sjæleden grad var ved at vælte da han smækkede den ind. Det var helt vildt!

Ellers tror jeg at jeg var til stede ved Augo's debut i ligasammenhæng. Jeg var bosiddende i København den gang - og vi var nede til bold på Herfølge stadion. Årstallet husker jeg ikke - men tror det var i 2000. Ikke nok med det var debut - han scorede også sejrsmålet i den kamp (2-1 eller 3-2). Fantastisk. Silber fik i øvrigt debut i samme kamp som jeg husker det.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Søgaard » 17. mar 2016, 13:43

Testimonial helt klart!
Tænk et hold man kunne samle, Augo har jo været i klubben sinden man fandt ud af at jorden var rund - Jimmy, Lindström, Gaarde, Tulio, Califf, Winsness, Curth, Nomvethe, Lasse, Dalle, Greven, Lucas, Wæhler, Bøge, Prica..... Og har ikke engang taget nogle af de gamle hoveder fra omkring årtusindskiftet med
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14623
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Hanga » 17. mar 2016, 14:32

Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Funky » 17. mar 2016, 15:42

Søgaard skrev:Testimonial helt klart!
Tænk et hold man kunne samle, Augo har jo været i klubben sinden man fandt ud af at jorden var rund - Jimmy, Lindström, Gaarde, Tulio, Califf, Winsness, Curth, Nomvethe, Lasse, Dalle, Greven, Lucas, Wæhler, Bøge, Prica..... Og har ikke engang taget nogle af de gamle hoveder fra omkring årtusindskiftet med
Jeg kan ikke få pulsen op over testimonials (det har intet med Augu at gøre), men jeg vil voldsomt gerne være på stadion til sidste hjemmekamp i foråret og håbe at se ham på banen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Augo takker af og bliver ny assistenttræner

Indlæg af Martino » 17. mar 2016, 16:22

Som fodboldspiller har Augo aldrig været min kop the, men måske jeg kan komme til at holde af ham i trænerrollen i stedet. Held og lykke til ham i hvertfald.
Jeg savner Winsnes

Besvar