AaB TV

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: AaB TV

Indlæg af jonas386 » 27. mar 2016, 16:17

Derudover kan klubben jo heller ikke styre hvad spillerne sender ud, eller hvor mange der følger dem på de sociale medier.
AaBTV er AaB's bedste mulighed for at sende noget ud til fansene, og man kan jo endda helt selv bestemme hvad man vil have fokus på.

Jeg er dog meget enig med Limey og Hanga. Hvis man alligevel vil lave klub-tv, så bør man også gøre det ordentligt. For min skyld må der egentlig gerne være plads til "dumme" indslag, sålænge der også er nogle andre typer indslag, som dem der nævnes.

Highlights fra U holdene synes jeg også kunne være rigtig fedt. Især med AaB's strategi kan det give god mening at fansene er bekendte med spillerne inden de rykkes op i senior truppen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB TV

Indlæg af NIN » 27. mar 2016, 16:33

Jo lavere vi evner at placere barren, jo kortere redigeringstid og lavere produktionsomkostninger. Plus flere seere. Det er ren win-win mine damer og herrer. Og måske vigtigst af alt; det de unge mennesker vil have. Jeg fatter ikke hvorfor ambitioner og fodboldrelateret indhold skal blandes ind i AaB-TV? Det er som at bestille en bacon burger på en strip bar i Sudan. Det eneste vi mangler er 3D, det ville være awesome!

Billede
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB TV

Indlæg af Provst i Brovst » 27. mar 2016, 17:04

NIN skrev:Jo lavere vi evner at placere barren, jo kortere redigeringstid og lavere produktionsomkostninger. Plus flere seere. Det er ren win-win mine damer og herrer. Og måske vigtigst af alt; det de unge mennesker vil have. Jeg fatter ikke hvorfor ambitioner og fodboldrelateret indhold skal blandes ind i AaB-TV? Det er som at bestille en bacon burger på en strip bar i Sudan. Det eneste vi mangler er 3D, det ville være awesome!

Billede
AaB skal ikke lave AaB TV. Det er spild af penge, jo færre penge der spildes, jo bedre.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB TV

Indlæg af NIN » 27. mar 2016, 17:13

Provst i Brovst skrev:
NIN skrev:Jo lavere vi evner at placere barren, jo kortere redigeringstid og lavere produktionsomkostninger. Plus flere seere. Det er ren win-win mine damer og herrer. Og måske vigtigst af alt; det de unge mennesker vil have. Jeg fatter ikke hvorfor ambitioner og fodboldrelateret indhold skal blandes ind i AaB-TV? Det er som at bestille en bacon burger på en strip bar i Sudan. Det eneste vi mangler er 3D, det ville være awesome!

Billede
AaB skal ikke lave AaB TV. Det er spild af penge, jo færre penge der spildes, jo bedre.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: AaB TV

Indlæg af Provst i Brovst » 27. mar 2016, 17:32

NIN skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN skrev:Jo lavere vi evner at placere barren, jo kortere redigeringstid og lavere produktionsomkostninger. Plus flere seere. Det er ren win-win mine damer og herrer. Og måske vigtigst af alt; det de unge mennesker vil have. Jeg fatter ikke hvorfor ambitioner og fodboldrelateret indhold skal blandes ind i AaB-TV? Det er som at bestille en bacon burger på en strip bar i Sudan. Det eneste vi mangler er 3D, det ville være awesome!

Billede
AaB skal ikke lave AaB TV. Det er spild af penge, jo færre penge der spildes, jo bedre.

Billede
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB TV

Indlæg af thomasjn » 27. mar 2016, 22:21

Egentlig har jeg ikke noget imod, at der også er lidt kulørt. Fodbold er oplevelsøkonomi og kan det skabe interesse, at der er noget om hvem spillerne er udover på banen er det fint. Dog kunne det måske være lidt mere seriøst.

Men enig med jer andre i, at jeg savner det mere fodboldtunge materiale. F.eks. kunne det være fedt med noget mere fokus på reserveholdskampene og f.eks. om der er nogen langsigtet tanke i at en spiller spiller en anden plads end sin normale. Selvfølgelig også gerne en røvfuld highligths fra reserveholdet og U-holdene.

Egentlig savner jeg Half-Time som det var i gammelt dage og man kunne passende begynde at producere indhold ala. Half-Time. Hvem ved om det gamle Half-Time crew er friske, hvis AaB står for teknikken. Det ville være oplagt at lave nogle optakts-indslag, hvor man f.eks. snakker opstilling osv. med staben og spillerne. Ligeledes var interviewsene med modstandernes spillere og trænere ligeledes gode omend det er for meget at sende en mand med kamere ud i landet for en snak på 5-10 minutter, men den slags kan jo f.eks. laves på Skype.

Ligeledes synes jeg AaB TV kunne have været godt til at varme op til kampene. Smid higthligths fra de bedste minder mod næste modstander. Nu skal vi f.eks. møde FCN. Kunne da være sjovt med en kavalkade med CCs hattrick i Farum, kampen i guldforåret osv. Måske man kunne opgradere de skæve vinkler man skriver om på hjemmesiden til et TV-indslag?

Jeg savner i hvert fald noget der giver mig en grund til at bruge AaB TV siden fast. I det hele taget har jeg det lidt svært med, at man har en hjemmeside dedikeret til det. I princippet kunne man vel bare lave en Youtube kanal og embedde indholdet på vores egen side eller have indholdet integreret i aabsport.dk.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB TV

Indlæg af NIN » 27. mar 2016, 22:46

Provst i Brovst skrev:
NIN skrev:
Provst i Brovst skrev:
NIN skrev:Jo lavere vi evner at placere barren, jo kortere redigeringstid og lavere produktionsomkostninger. Plus flere seere. Det er ren win-win mine damer og herrer. Og måske vigtigst af alt; det de unge mennesker vil have. Jeg fatter ikke hvorfor ambitioner og fodboldrelateret indhold skal blandes ind i AaB-TV? Det er som at bestille en bacon burger på en strip bar i Sudan. Det eneste vi mangler er 3D, det ville være awesome!

Billede
AaB skal ikke lave AaB TV. Det er spild af penge, jo færre penge der spildes, jo bedre.

Billede
Sådan AaB prutte -og bøvse TV 101, med lav redigeringstid :aabfan:
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: AaB TV

Indlæg af Buzz Killington » 27. maj 2016, 19:11

Har lige set sammendraget fra i gaar, og jeg syntes der er alt for ensidig fokus paa maalchancer. F.eks. havde Basso - saa vidt jeg husker - flere laekre aktioner midt paa banen hvor han afdribler flere spillere fra Herning/Opkast, som havde vaeret total nice at have med, specielt i en 0-0 kamp. Hvis du laeser med Noll, saa tag dette som en anbefaling.

Ellers, Keep up the good work :thumbsup:
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB TV

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. maj 2016, 20:59

Buzz Killington skrev:Har lige set sammendraget fra i gaar, og jeg syntes der er alt for ensidig fokus paa maalchancer. F.eks. havde Basso - saa vidt jeg husker - flere laekre aktioner midt paa banen hvor han afdribler flere spillere fra Herning/Opkast, som havde vaeret total nice at have med, specielt i en 0-0 kamp. Hvis du laeser med Noll, saa tag dette som en anbefaling.

Ellers, Keep up the good work :thumbsup:
Jeg tror faktisk ikke at man længere selv redigerer sammendragene, der har i hvert fald ofte været tale om korte og umiddelbart samme sammendrag som på superliga.dk. Det synes jeg er ærgeligt, for det var et af de eneste lyspunkter jeg synes AaB TV har haft. Jeg synes, som tidligere, ikke at der er særlig meget godt at sige om det, udover det lange indslag med Augo, som lige præcis er hvad jeg synes der skulle være langt mere af. Jeg synes dog også at der, især lydmæssigt, er store muligheder for forbedring rent teknisk, og jeg synes fortsat at hele layoutet på siden er decideret ringe.

Derudover... måske nok en detalje, men at man ikke får AaB.tv til at pege direkte på startsiden, men at der skal skrives www.aabtv.dk før man når ind - jeg synes det er skidt. Derudover kan jeg altså stadig ikke forstå hvorfor man ikke benytter Youtube som "afspiller", så man kunne slå to fluer med et smæk i forhold til samtidig at få masser af hits og øget brugervenlighed på en Youtube kanal, men det kan naturligvis have noget med rettigheder at gøre.

Brugeravatar
Flower
Allstar
Allstar
Indlæg: 1905
Tilmeldt: 24. apr 2008, 14:32
Favoritspiller: Soren Evigglad
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB TV

Indlæg af Flower » 28. maj 2016, 20:31

Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:Har lige set sammendraget fra i gaar, og jeg syntes der er alt for ensidig fokus paa maalchancer. F.eks. havde Basso - saa vidt jeg husker - flere laekre aktioner midt paa banen hvor han afdribler flere spillere fra Herning/Opkast, som havde vaeret total nice at have med, specielt i en 0-0 kamp. Hvis du laeser med Noll, saa tag dette som en anbefaling.

Ellers, Keep up the good work :thumbsup:
Jeg tror faktisk ikke at man længere selv redigerer sammendragene, der har i hvert fald ofte været tale om korte og umiddelbart samme sammendrag som på superliga.dk. Det synes jeg er ærgeligt, for det var et af de eneste lyspunkter jeg synes AaB TV har haft. Jeg synes, som tidligere, ikke at der er særlig meget godt at sige om det, udover det lange indslag med Augo, som lige præcis er hvad jeg synes der skulle være langt mere af. Jeg synes dog også at der, især lydmæssigt, er store muligheder for forbedring rent teknisk, og jeg synes fortsat at hele layoutet på siden er decideret ringe.

Derudover... måske nok en detalje, men at man ikke får AaB.tv til at pege direkte på startsiden, men at der skal skrives http://www.aabtv.dk før man når ind - jeg synes det er skidt. Derudover kan jeg altså stadig ikke forstå hvorfor man ikke benytter Youtube som "afspiller", så man kunne slå to fluer med et smæk i forhold til samtidig at få masser af hits og øget brugervenlighed på en Youtube kanal, men det kan naturligvis have noget med rettigheder at gøre.
Tror ikke det har noget med rettigheder. FCK, OB og andre klubber lægger superliga.dk sammendrag op på youtube. Jeg synes selv det er irriterende, især da de benyttede Vimeo. Det er noget bedre nu med deres eget mediesite.
- Winning doesn't really matter as long as you win.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB TV

Indlæg af Jesper Schmidt » 29. maj 2016, 00:31

Flower skrev: Tror ikke det har noget med rettigheder. FCK, OB og andre klubber lægger superliga.dk sammendrag op på youtube. Jeg synes selv det er irriterende, især da de benyttede Vimeo. Det er noget bedre nu med deres eget mediesite.
Jeg synes den nuværende afspiller er forfærdentlig, og manglen på volumenkontrol forstærkes mindst 100 gange af det ekstremt skiftende lydniveau. og så savner jeg altså bare helt basalt muligheden for at lave en playliste. Jeg gider simpelthen ikke sidde og finde den næste video manuelt hver gang, når jeg sidder og bruger det på min HTPC... eller rettere, jeg gad ikke, for jeg bruger det faktisk ikke mere, også for at skåne mine højtalere. Det er kun når der en sjælden gangs skyld har været et nyt indslag som virkede interessant, at jeg er fundet ind på siden i 2016, ellers benytter jeg superliga.dk til highlights nu, må jeg tilstå.

Besvar