Tv penge

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Tv penge

Indlæg af doukas » 5. aug 2014, 12:35

Poker-One-Kenobi skrev:
doukas skrev:Lige lidt TV-fakta fra sidst uge:

3 Plus

UEFA CHAMPIONS LEAGUE KVAL. - AaB - DINAMO ZAGREB 170.000

UEFA EUROPA LEAGUE KVAL. - CLUB BRÜGGE - BRØNDBY 145.000

UEFA CHAMPIONS LEAGUE KVAL. - DNIPRO - FC KØBENHAVN 138.000

TV3 Sport 1

SUPERLIGAEN - BRØNDBY - SILKEBORG 135.000

SUPERLIGAEN - OB - AaB 105.000

Nu spillede BIF noget så sjældent som en mandagskamp, og seer-tallet på 135.000 var ikke nok til at komme på en top 8 over mandagskampe med flest seer i 2013/2014 og blev slået af mandagskampe som FCM-SDR, RFC-SDR, EFB-AGF, AaB-FCN og EFB-AaB

Du er nødt til, som minimum, også at sammenligne shares. Derudover ville det være mere fair at sammenligne med tidligere sæsoners mandagskampe i slut juli/start august. Seertal er i høj grad påvirket af sæson, ligesom de er påvirket af hvad der ellers bliver vist på samme tidspunkt. Jeg er enig i at det ikke virker som om Brøndby automatisk har en million seere hver gang de er på skærmen og derfor skal have 90 procent af alle tv-midler.
Lige præcis Poker-K - det var blot for at anskueliggøre, at hypotesen om at BIF uanset hvad har en milliard million seere ikke holder vand, og slet ikke i en grad der retfærdiggøre en eksponering på 400-500 % mere ift. til den 3. mest eksponerede klub.

For jeg er næsten sikker på, at hvis jeg kiggede på shares samt mandagskampe i slut-juli eller start-august, så kommer det nok ud til BIF's fordel.

Edit: fra d.22.7.2013-5.8.2013 blev der spillet 3 mandagskamp:

EFB-FCN TV3 Sport 1 99.000
EFB-AaB TV3 Sport 1 104.000
FCV-AaB TV3 Sport 1 100.000

Lavere tal, men ikke hvor jeg tænker wow...
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Tv penge

Indlæg af jonas386 » 5. aug 2014, 13:20

doukas skrev:
EFB-FCN TV3 Sport 1 99.000
EFB-AaB TV3 Sport 1 104.000
FCV-AaB TV3 Sport 1 100.000

Lavere tal, men ikke hvor jeg tænker wow...
Udover vores kamp mod EfB, er der heller ikke ligefrem tale om kampe der pr. automatik vil trække mange seere. Og så er det da egentlig rimelig imponerende at vi kan hive 25.000 flere seere end BIF der spillede mod en modstander folk kender lidt bedre end Zagreb.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: Tv penge

Indlæg af Halil » 4. apr 2016, 17:25

Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Tv penge

Indlæg af Buzz Killington » 4. apr 2016, 20:47

Halil skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-n ... -magnussen

Tv-tækken er enorm!

Små svin.
Paa den anden side er dette da egentligt ret sympatisk, saafremt det er sandt,
Men mens FC Midtjylland var imødekommende, blev man fra Brøndby IF mødt med et afslag, fordi man ikke ville byde sine supporterne at komme ekstraordinært sent hjem fra kampen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Tv penge

Indlæg af Hinrup85 » 4. apr 2016, 20:57

Buzz Killington skrev:
Halil skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-n ... -magnussen

Tv-tækken er enorm!

Små svin.
Paa den anden side er dette da egentligt ret sympatisk, saafremt det er sandt,
Men mens FC Midtjylland var imødekommende, blev man fra Brøndby IF mødt med et afslag, fordi man ikke ville byde sine supporterne at komme ekstraordinært sent hjem fra kampen.
Ekstra Bladet kontrollerede netop dette:
Ekstra Bladet skrev:Ekstra Bladet har taget et tjek på rejseplanen og her viser fakta, at kan Brøndby-fansene nå toget fra Herning Station klokken 20.02, så kan de ved bopæl ved eksempelvis Brøndby Stadion være hjemme før midnat, men kan de ikke det, så kan de først komme hjem 22.02 og vil være hjemme halv seks om morgenen ved hjælp af offentlig transport.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... in/6017343

Umiddelbart kan jeg godt forstå Brøndby at de ikke har ønsket dette. Dog fryder jeg mig også over at de brokker sig over at skulle vises på Tv3Sport..

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tv penge

Indlæg af Jesper Schmidt » 4. apr 2016, 21:04

Hinrup85 skrev:
Buzz Killington skrev:
Halil skrev:http://www.bt.dk/superligaen/broendby-n ... -magnussen

Tv-tækken er enorm!

Små svin.
Paa den anden side er dette da egentligt ret sympatisk, saafremt det er sandt,
Men mens FC Midtjylland var imødekommende, blev man fra Brøndby IF mødt med et afslag, fordi man ikke ville byde sine supporterne at komme ekstraordinært sent hjem fra kampen.
Ekstra Bladet kontrollerede netop dette:
Ekstra Bladet skrev:Ekstra Bladet har taget et tjek på rejseplanen og her viser fakta, at kan Brøndby-fansene nå toget fra Herning Station klokken 20.02, så kan de ved bopæl ved eksempelvis Brøndby Stadion være hjemme før midnat, men kan de ikke det, så kan de først komme hjem 22.02 og vil være hjemme halv seks om morgenen ved hjælp af offentlig transport.
http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... in/6017343

Umiddelbart kan jeg godt forstå Brøndby at de ikke har ønsket dette. Dog fryder jeg mig også over at de brokker sig over at skulle vises på Tv3Sport..
Gad vide hvordan EB har forestillet sig at Brøndby fansene skulle nå ud af stadion og til stationen i Herning på omkring 10 minutter... så er det da i hvert fald ikke med offentlige transportmidler, som ellers er præmissen i det citerede.

seamann

Re: Tv penge

Indlæg af seamann » 5. apr 2016, 07:39

Og en lille reminder til Brøndby om at ingen står over Viasat.

http://www.bt.dk/blogs/broendbys-stjern ... v-markedet

Og de piver allerede over midtugekampe i kombi med mandagskampe.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Tv penge

Indlæg af sulakvelidze » 5. apr 2016, 08:13

Da kampvalgene blev sendt ud til klubberne, landede et svar tilbage i Divisionsforeningen, hvor Brøndby bad om at spille lørdag i stedet for mandag af sportslige hensyn - med henvisning til, at der følger midtugerunder efter begge Brøndbys mandagskampe.
Det er når jeg læser oplysninger som dem, at jeg bliver mindet om, hvorfor hadet til Brøndby alle dage vil være større end hadet til alle andre. FCM gør et kvalificeret forsøg på at gøre sig til mest hadeværdige klub, men de forkælede idioter fra Brøndby med den verdensfjerne selvopfattelse og altid egoistiske opførsel kan bare ikke indhentes.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Tv penge

Indlæg af Jesper Schmidt » 5. apr 2016, 11:16

sulakvelidze skrev:
Da kampvalgene blev sendt ud til klubberne, landede et svar tilbage i Divisionsforeningen, hvor Brøndby bad om at spille lørdag i stedet for mandag af sportslige hensyn - med henvisning til, at der følger midtugerunder efter begge Brøndbys mandagskampe.
Det er når jeg læser oplysninger som dem, at jeg bliver mindet om, hvorfor hadet til Brøndby alle dage vil være større end hadet til alle andre. FCM gør et kvalificeret forsøg på at gøre sig til mest hadeværdige klub, men de forkælede idioter fra Brøndby med den verdensfjerne selvopfattelse og altid egoistiske opførsel kan bare ikke indhentes.
Netop den der del giver også et meget godt billede af hvor gigantisk en tilskuermæssig/økonomisk fordel Brøndby har af deres mere eller mindre faste spilletidspunkt. Det er for mig simpelthen ufatteligt at man bare uden videre lod dem komme tilbage i den nuværende aftale, uden at sikre sig en eller anden form for kompensation til de andre klubber, i form af en mindre bid af kagen til Brøndby. Men det er jo selvfølgelig ikke nemt når vi fra tv-stationer og medier bliver bombarderet med hvor stort et kommercielt produkt Brøndby er... i hvert fald indtil nu.

Jeg er dog ikke så meget i tvivl om at Viasats fravalg af vennerne fra vestegnen i de kampe som nævnes, er en straf for at modsætte sig kampflytningen i søndags, så om der er ved at ske et skred i tv-selskabernes syn på Brøndby som kommercielt produkt? Det tror jeg nok ikke så meget på...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 5. apr 2016, 11:41

Ingen tvivl om, at Brøndbyfans pludselig oplever en anden hverdag. Nemlig at de skal finde en anden TV-kanal, som de måske ikke har købt, fordi Brøndby i dag ikke altid havner på TV3+.

Det er som nævnt i artiklen piveri fra Brøndbys side og Brøndby som i dag oplever det, som mange klubber har oplevet i rigtig mange år. Så medlidenheden er ikke stor fra os andre.

Nu finder Brøndby ud af, at de andre spilletider koster kunder i butikken, både på tilskuerpladserne og TV-seere.

Det sjove kunne være, at Brøndby ikke kom med i det nye slutspil og pludselig skulle spille fredag, lørdag eller mandag. Selv Viasat kan vel ikke vælge kampen mellem nr. 7 Brøndby og nr. 10 frem for en ugentlig topkamp mellem de nr. 1 til nr. 6 ???
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Tv penge

Indlæg af Eksil » 5. apr 2016, 12:02

FlæskeFrank skrev: Det sjove kunne være, at Brøndby ikke kom med i det nye slutspil og pludselig skulle spille fredag, lørdag eller mandag. Selv Viasat kan vel ikke vælge kampen mellem nr. 7 Brøndby og nr. 10 frem for en ugentlig topkamp mellem de nr. 1 til nr. 6 ???
Sagtens:

NEDRYKNINGSDRAMA: BRØNDBY VS. ESBJERG

RUMBLE IN THE CONCRETE JUNGLE. TONY ADAM'S SIDSTE KAMP?

VI SENDER LIVE FRA 10 TIL 22.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Tv penge

Indlæg af Hovedet » 5. apr 2016, 12:05

Eksil skrev:
FlæskeFrank skrev: Det sjove kunne være, at Brøndby ikke kom med i det nye slutspil og pludselig skulle spille fredag, lørdag eller mandag. Selv Viasat kan vel ikke vælge kampen mellem nr. 7 Brøndby og nr. 10 frem for en ugentlig topkamp mellem de nr. 1 til nr. 6 ???
Sagtens:

NEDRYKNINGSDRAMA: BRØNDBY VS. ESBJERG

RUMBLE IN THE CONCRETE JUNGLE. TONY ADAM'S SIDSTE KAMP?

VI SENDER LIVE FRA 10 TIL 22.
Hahaha :thumbsup:

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Tv penge

Indlæg af FlæskeFrank » 2. maj 2016, 09:44

Læste et sted om, at pengene også blev fordelt efter hvor mange sejre man får - ved ikke om det var omkring næste sæson - men med 14 sejre denne sæson allerede, så kunne - hvis parameteret er gældende - godt betyde en ekstra klatskilling.
- FlæskeFrank

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Tv penge

Indlæg af Eksil » 2. maj 2016, 10:32

FlæskeFrank skrev:Læste et sted om, at pengene også blev fordelt efter hvor mange sejre man får - ved ikke om det var omkring næste sæson - men med 14 sejre denne sæson allerede, så kunne - hvis parameteret er gældende - godt betyde en ekstra klatskilling.
Der er en fast formel for sådan noget.

Solidaritetspuljen:
Penge, der fordeles ligeligt blandt de 12 Superliga-klubber
Der er lidt mere end to millioner kroner til hvert hold de tre gange, der bliver uddelt penge i løbet af en sæson - altså på de gode side af seks millioner kroner pr klub på en sæson.

Årligt til fordeling: 74,4 millioner kroner.

Markedspuljen:
Her gælder det tv-stationernes kampvalg.

Førstevalg: 405.000 kr.
Andetvalg: 225.000 kr.
Tredje/fjerdevalg: 90.000 kr.
Femte/sjettevalg: 45.000 kr.

Årligt til fordeling: 59,6 millioner kroner.


Kamppuljen:
Her er der belønning for antal sejre og uafgjorte, mens tabere ikke henter penge.

En sejr giver 225.000 kr.
Uafgjort giver 100.000 kr.

Beløbene kan variere på grund af uforudsigeligheden i, hvor mange kampe der ender med sejr eller uafgjort i løbet af en sæson. I efteråret sluttede eksempelvis næsten 30 procent af kampene uden vinder, mens forårets fire første spillerunder har kun haft en kamp uden vinder.

Årligt til fordeling: 39,7 millioner kroner.



Placeringspuljen:

Efter 11. 22. og 33. spillerunde fordeles der penge efter placering i tabellen:

Nummer 1: 5,9 millioner kroner.

Nummer 2: 4,3 millioner kroner.

Nummer 3: 3,1 millioner kroner.

Nummer 4: 2,5 millioner kroner.

Nummer 5: 2,2 millioner kroner.

Nummer 6: 1,8 millioner kroner.

Nummer 7: 1,5 millioner kroner.

Nummer 8: 1,2 millioner kroner.

Nummer 9: 900.000 kroner.

Nummer 10: 700.000 kroner.

Nummer 11: 400.000 kroner.

Nummer 12: 200.000 kroner.

Årligt til fordeling: 74,4 millioner kroner.

Copy paste fra: http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... -klubberne

I forvejen betyder popularitet en del, men Brøndby ønskede på et tidspunkt at tage resultater helt ud af ligningen. I wonder why?

Besvar