AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af MrBangDK » 11. apr 2016, 09:46

Så er det på onsdag vi tager første spadestik i jagten på endnu en pokalfinale. Vores modstandere har ikke vist skræmmende styrke, og med en folk på lægterne, så skal det nok gå. 50kr. for en ståplads og 100kr. for en siddeplads. Der er ingen grund til ikke at dukke op!

Vi vinder 3-0!

/Bang
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 11. apr 2016, 10:03

Apropos disse semifinalekampe, er der nogen der har den fjerneste idé om hvorfor DBU vælger at fastligge returopgøret i Århus til klokken 20 og ikke klokken 18 som i Aalborg?? Ønsker man folk på stadion, mener jeg ikke det er optimalt for folk med mindre børn, at kampen spilles så sent. Ordinær spilletid slut kl. 22 + en evt. forlænget spilletid og straffe kan give et slutfløjt omkring klokken 23. Det er da hul i hovedet hvis man ønsker øget interesse omkring disse opgør. Nogen der ved hvad grunden er? Er det blot endnu en hjerneblødning fra DBU's side eller hvad?

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af hje1980 » 11. apr 2016, 10:07

Simon skrev:Apropos disse semifinalekampe, er der nogen der har den fjerneste idé om hvorfor DBU vælger at fastligge returopgøret i Århus til klokken 20 og ikke klokken 18 som i Aalborg?? Ønsker man folk på stadion, mener jeg ikke det er optimalt for folk med mindre børn, at kampen spilles så sent. Ordinær spilletid slut kl. 22 + en evt. forlænget spilletid og straffe kan give et slutfløjt omkring klokken 23. Det er da hul i hovedet hvis man ønsker øget interesse omkring disse opgør. Nogen der ved hvad grunden er? Er det blot endnu en hjerneblødning fra DBU's side eller hvad?
Og du synes det er optimalt at spille kl. 18 for folk med små børn...? evt. slut på kampen er jo kl. 20 så... så lige meget hvad så skal små børn ikke med.
Kl. 20 er da fint... så har man mulighed for at være sammen med børnene INDEN man skal på stadion. Det er sgu da langt bedre...

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Spanky » 11. apr 2016, 10:12

Den første kamp spilles kl. 18 fordi der er CL samme dag. UEFA har bestemt, at der ikke må være national fodbold efter kl. 20:45 på CL kampdage, det gælder både den bedste række og pokalen. Havde der ikke være CL tror jeg også den første kamp var blevet afviklet kl. 20:00 pga. TV.

Brugeravatar
Kallerhauge
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 96
Tilmeldt: 31. okt 2008, 14:12
Geografisk sted: 9982 Ålbæk

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Kallerhauge » 11. apr 2016, 10:13

hje1980 skrev:
Simon skrev:Apropos disse semifinalekampe, er der nogen der har den fjerneste idé om hvorfor DBU vælger at fastligge returopgøret i Århus til klokken 20 og ikke klokken 18 som i Aalborg?? Ønsker man folk på stadion, mener jeg ikke det er optimalt for folk med mindre børn, at kampen spilles så sent. Ordinær spilletid slut kl. 22 + en evt. forlænget spilletid og straffe kan give et slutfløjt omkring klokken 23. Det er da hul i hovedet hvis man ønsker øget interesse omkring disse opgør. Nogen der ved hvad grunden er? Er det blot endnu en hjerneblødning fra DBU's side eller hvad?
Og du synes det er optimalt at spille kl. 18 for folk med små børn...? evt. slut på kampen er jo kl. 20 så... så lige meget hvad så skal små børn ikke med.
Kl. 20 er da fint... så har man mulighed for at være sammen med børnene INDEN man skal på stadion. Det er sgu da langt bedre...
Vi er faktisk også nogle der går på arbejde. Ikke alle der har et 8-16 Job.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 11. apr 2016, 10:19

Med en fridag dagen efter, kunne mit barn da godt få dispensation til at blive oppe til kl. 21, men 23 mener jeg er for sent. Hvorfor ikke ligge begge kampe klokken 18 og få en tur, med søn/datter ud af det? Køre tidligt til Århus og spise inden kampen og så kan den den lille evt. ligge i bilen og sove på vejen hjem. Med spilletidspunktet kl. 20 afskærer man jo helt de yngste for muligheden for at følge sine helte på banen - just saying

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 11. apr 2016, 10:26

Spanky skrev:Den første kamp spilles kl. 18 fordi der er CL. UEFA har bestemt, at der ikke må være national fodbold efter kl. 20:45 på CL kampdage, det gælder både den bedste række og pokalen. Havde der ikke være CL tror jeg også den første kamp var blevet afviklet kl. 20:00 pga. TV.
Så var der alligevel en mening med galskaben!!
Mener dog stadig det er hul i hovedet, men har de fine herrer truffet en beslutning, er der jo ikke noget at stille op.

...men at returopgøret ikke også spilles kl. 18 synes jeg er hul i hovedet. (Så fik jeg vist slået det fast).
Tror det ville få flest tilskuere på stadion, hvilket vist er i alles interesse.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 11. apr 2016, 10:35

hje1980 skrev:
Simon skrev:Apropos disse semifinalekampe, er der nogen der har den fjerneste idé om hvorfor DBU vælger at fastligge returopgøret i Århus til klokken 20 og ikke klokken 18 som i Aalborg?? Ønsker man folk på stadion, mener jeg ikke det er optimalt for folk med mindre børn, at kampen spilles så sent. Ordinær spilletid slut kl. 22 + en evt. forlænget spilletid og straffe kan give et slutfløjt omkring klokken 23. Det er da hul i hovedet hvis man ønsker øget interesse omkring disse opgør. Nogen der ved hvad grunden er? Er det blot endnu en hjerneblødning fra DBU's side eller hvad?
Og du synes det er optimalt at spille kl. 18 for folk med små børn...? evt. slut på kampen er jo kl. 20 så... så lige meget hvad så skal små børn ikke med.
Kl. 20 er da fint... så har man mulighed for at være sammen med børnene INDEN man skal på stadion. Det er sgu da langt bedre...
Nu ved jeg ikke hvilke små børn du havde i tankerne, men jeg tænke ikke "bleiklædte-tommelfingersuttende-brystspisende" småbørn. Jeg tænkte mere de børn som har interessen i at komme på stadion, men som normalt har sengetid omkring kl. 20-21 stykker

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 11. apr 2016, 10:44

Kallerhauge skrev:
hje1980 skrev:
Simon skrev:Apropos disse semifinalekampe, er der nogen der har den fjerneste idé om hvorfor DBU vælger at fastligge returopgøret i Århus til klokken 20 og ikke klokken 18 som i Aalborg?? Ønsker man folk på stadion, mener jeg ikke det er optimalt for folk med mindre børn, at kampen spilles så sent. Ordinær spilletid slut kl. 22 + en evt. forlænget spilletid og straffe kan give et slutfløjt omkring klokken 23. Det er da hul i hovedet hvis man ønsker øget interesse omkring disse opgør. Nogen der ved hvad grunden er? Er det blot endnu en hjerneblødning fra DBU's side eller hvad?
Og du synes det er optimalt at spille kl. 18 for folk med små børn...? evt. slut på kampen er jo kl. 20 så... så lige meget hvad så skal små børn ikke med.
Kl. 20 er da fint... så har man mulighed for at være sammen med børnene INDEN man skal på stadion. Det er sgu da langt bedre...
Vi er faktisk også nogle der går på arbejde. Ikke alle der har et 8-16 Job.
"Lider heller ikke" under ovenstående. Jobber selv på døgninstitution hvilket betyder arbejde alle ugens dage... på søndage, helligdage, juleaften, nytårsaften osv. Hvilket igen betyder arbejde på adskillige kampdage, da et vagtbytte ikke altid flasker sig. Jeg er dog stadig for at flest mulige skal have muligheden for at komme på stadion, hvilket et starttidspunkt kl. 20 IKKE indbyder til.

Brugeravatar
Simon
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 2. apr 2006, 21:13
Geografisk sted: 9381

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Simon » 11. apr 2016, 12:03

For at kommentere lidt på kampen i stedet for, mener jeg at det er kamp vi kan og bør vinde på hjemmebanen, trods det noget mærkelige 2-2 resultat sidst vi mødte dem.
Forsvaret giver sig selv afhængig, af hvordan ser ud på skadesfronten. Venstrebacken bør vel være det eneste som kan give Hr. Søndergaard lidt rynker i panden. Nu måtte Blåbjerg jo udgå senest og jeg er ikke helt klar over hvor slemt det står til med Ahlmann. Er begge fit, mener jeg Ahlmann skal have pladsen, da der er for langt imellem snapsene med Blåbjerg.
På midtbanen mener jeg ikke man kan forsvare et genvalg af Rasmus J. på den højrekant, efter de seneste kampes præstationer. Den plads tilhører p.t. Børsting. De tre øvrige pladser giver sig selv med Risgård, Thomsen og Würtz tilbage. Helt fremme genvalg til arbejdsomme Enevoldsen og modsatte Spalvis, men han må da få gang i signaturscoringerne på et tidspunkt. Han kan evt. erstattes (tidligt) i 2. halvleg af unge Pohl, som jeg synes har efterladt et positivt indtryk.

Larsen

Patrick - Emil - Kasper P. - Ahlmann

Børsting - Risgård - Würtz - Thomsen

Ene - Spalvis

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af BoT » 11. apr 2016, 13:07

1-0 vil være fint. Og kan vi holde styr på Duncan, kan vi godt holde AGF fra at score.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af FlæskeFrank » 11. apr 2016, 13:54

Hvis vi slår dem onsdag uden Ahlmann og Würtz, så er det altså svært ikke at se os i finalen.
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af frederikshavneren » 11. apr 2016, 14:47

Jeg har en dårlig fornemmelse forud for kampen. Resultaterne har været gode i de seneste kampe, spillet derimod har haltet gevaldigt. Vi har ikke ramt efterårets niveau spillemæssigt og det virker generelt som om at modstanderne har nemmere ved at lukke os ned nu hvor Dalsgaard er væk.
Det har selvfølgelig heller ikke hjulpet at Spalvis, Jönsson og Risgård spiller under niveau, jeg synes især at Risgård har skuffet i foråret.

Jeg er af den opfattelse at det er en ulempe at starte på hjemmebane, det kan også blive tilfældet denne gang. AGF spiller meget angrebshidsigt og vi skal virkelig stå godt for ikke at indkassere mål. Århusianerne spiller ikke specielt godt, men de skaber derimod mange chancer.

Jeg synes endnu ikke at vi har ramt niveau og tror derfor at vi taber kampen med et par mål.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af le Cid » 11. apr 2016, 15:11

frederikshavneren skrev:Jeg synes endnu ikke at vi har ramt niveau og tror derfor at vi taber kampen med et par mål.
Tak :)
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

white splash
Allstar
Allstar
Indlæg: 1346
Tilmeldt: 31. jan 2006, 12:47
Favoritspiller: Jimmy Nielsen, Rade Prica og Søren Andersen
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af white splash » 11. apr 2016, 15:18

le Cid skrev:
frederikshavneren skrev:Jeg synes endnu ikke at vi har ramt niveau og tror derfor at vi taber kampen med et par mål.
Tak :)
Hvornår er der info om bustur til Parken?? :P
1 2 3 Jimmy er en mur!

seamann

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af seamann » 11. apr 2016, 15:32

Spanky skrev:Den første kamp spilles kl. 18 fordi der er CL samme dag. UEFA har bestemt, at der ikke må være national fodbold efter kl. 20:45 på CL kampdage, det gælder både den bedste række og pokalen. Havde der ikke være CL tror jeg også den første kamp var blevet afviklet kl. 20:00 pga. TV.
I England er der FA kvartfinale muc - west ham onsdag med start kl. 20.00 (19.00 lokal tid). Jeg er med på, at de er en time foran derovre, men det gælder jo også for CL kampstart (19.45). Er du sikker på at det er UEFA og ikke Viasat, der fastsætter spilletidspunkterne i DK ?

Gamen

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Gamen » 11. apr 2016, 17:04

frederikshavneren skrev:Jeg har en dårlig fornemmelse forud for kampen.

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Halil » 11. apr 2016, 17:36

BoT skrev:1-0 vil være fint. Og kan vi holde styr på Duncan, kan vi godt holde AGF fra at score.
Jeg vil meget gerne, at AaB vinder og gf ikke scorer. Gode og valide synspunkter du fremfører.

4-0 vil være rigtigt fint.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 965
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af Rams » 11. apr 2016, 19:02

Jeg er ikke grådig. Den farligste føring 2-0 er ok. Dog vågnede jeg op badet i sved i nat efter skidt drøm, hvor Aabech uglede mit hår og kiggede lummert på mig med det der dumsmarte smil. Måske et dårligt varsel?
In verbis simus faciles

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: AaB - AGF onsdag d. 13. april kl. 18.00 (Pokalen)

Indlæg af mich1596 » 11. apr 2016, 22:41

MrBangDK skrev:Så er det på onsdag vi tager første spadestik i jagten på endnu en pokalfinale. Vores modstandere har ikke vist skræmmende styrke, og med en folk på lægterne, så skal det nok gå. 50kr. for en ståplads og 100kr. for en siddeplads. Der er ingen grund til ikke at dukke op!

Vi vinder 3-0!

/Bang

Det der med de 50 for en ståplads ! hvor har du det fra?
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Besvar