Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Søgaard » 30. apr 2016, 17:27

11 kampe spillet, 7 kampe tilbage. Efter kampen mod BIF er der 1/3 af foråret tilbage, og vi er ikke for alvor kommet i gang. Det har været en sløj gang fodbold, for mig lugter det ikke rigtig af europa i efteråret lige pt. - taber GF i parken, kan vi måske snige os med på en 4. plads.

Jeg syntes vi agerede fint i vinters, fordi der var en del spillere der skulle ind på holdet og have en chance og en del spørgsmålstegn. Og det er vi blevet en del klogere af. Desværre har det været småt med opblomstringerne. PK og Gilli har ikke grebet chance på backen. Ahlmann er ikke kommet tilbage i gear. Thrane og Bruhn har fået småt med spilletid og må være færdige i AaB. Jönsson er der ikke rigtig fundet plads til, selvom Søndargaard har forsøgt, er han ikke slået til for alvor, selvom det da er blevet bedre.

På den positive side, synes jeg fortsat Børsting gør det godt. Pohl har vist at han kan finde pladsen, og virker lovende, hvis bare han begynder at banke de chancer han kommer til ind. Kasper P. er vokset og spiller bedre, selvom det ikke har været blændende. Basso har set spændende ud, selvom han ikke har bidt sig fast. Helenius har fået scoret nogle kasser i Tyskland og fået godt med spilletid, selvom han vist har været indskifter de sidste 3 kampe.

Ud fra det, synes jeg konklusionen på de forskellige pladser er:

Målmand - er vel ikke rigtig til diskussion
Centralt forsvar - man har fundet Holgersson som KEP-afløser og krydret med Kasper P. og Blåbjerg, samt Rokke som ung spiller, synes jeg vi er fint med på denne plads.
Venstre back - Ahlmann ryger vist ingen steder til sommer. Så jeg regner med, at vi også råder over ham til efteråret - forhåbentlig han han spille de fleste kampe. Bardhec kommer op som backup og jeg synes at PK skal smides tilbage som fyld på backs og midtbane, hvis man ikke skal droppe ham helt.
Højre back - vi har savnet Dalsgaard mere end hvad godt er. PK er åbenbart foretrukket over Gilli, Gilli's fart har ikke slået til mens PK simpelthen ikke er god nok i en alder af 29, så jeg synes man bør købe en ny højre back. Så ved jeg ikke om konklusionen bliver at rykke Gilli tilbage i køen for en tid eller om det bare ikke bliver til noget med ham. Synes godt man kan holde på ham, og se om det er ham eller Bardheq der kan tage over for Ahlmann, når han måske smutter senest sommeren '17.
Central midt - Würtz og Ris ser ud til at fortsætte med at levere. Abildgaard har ikke vist sig som en 1:1 gardering af Würtz/Ris endnu, men synes det ser lovende ud. Han er nok mest Ris-reserve, og det er tiltrængt, for Ris ser noget mærket ud for tiden og måske af den grund er han faldet i niveau. Ved ikke om sommerpausen kan hjælpe på det. Men tror sommerpausen kan rykke på Abildgaard, så han kommer nærmere Ris-niveau, det skulle i bagklogskabens klare lys have været i vinters, hvis vi skulle have en erstatning på den off. midt. Så kommer PK igen ind i billedet, jeg synes han bør være Würtz-gardering, hvis han skal være berettiget til at fylde en trupplads - ellers skal man ud og have en ny def. midt, fordi Abildgaard kan ikke fylde den og de andre unge er for langt fra. Man har så Kakeeto og Magnus C, der kommer op, som unge spillere og Würtz' fortsatte form virker til at give dem et par år, til at komme op og banke på for en startplads. Bust er der også, synes ikke det er meget man hører til ham.
Kanter - Thomsen skal erstattes. Jeg synes Børsting er god nok til at starte. Så har man Basso som backup, hvis man ser ham som fløj igen, hvilket det virker til, nu Pohl er begyndt at få chancerne i angrebet. Vi skal have en backup mere, som er længere fremme end vores unge fløje som vi får op i Theluffsen og Opondo. Tror ikke Thrane/Bruhn er svaret længere, med den begrænsede tillid de har fået i foråret.
Angreb - Forudsat Ene bliver, så tror jeg også vi er dækket fint ind her. Helenius tilbage, Spalvis ud, Pohl banker på og Sebastian A som den unge. V. Ahlmann må være færdig, jo mindre man beholder ham for at have en 4. angriber, der er foran Sebastian A. Men forudsat at man henter en kant-backup over Thrane/Bruhn niveau, kan Basso jo også vikariere i angrebet.

Så jeg tror på denne trup med 26 spillere:
Keepere (2): Larsen, Carsten
Forsvar (7): Ny startende højreback, Blåbjerg, Kasper P, Gilli, Bardhec, Rokke, Holgersson
Midt (12): Ny startende kant, ny talentfuld backup kant, Würtz, PK, Basso, Ris, Børsting, Kakeeto, Abildgaard, Opondo, Theluffsen, Magnus C, Bust
Angreb (4): Pohl, Helenius, Ene, Sebastian A

Jeg forventer således farvel til Thrane, Bruhn, Ahlmann, Jönsson (, Spalvis, KEP, Augo).

Ny højreback: Jeg ser gerne en relativt ung spiller, synes Remmer kunne være interessant, han har lidt alder og virker bare til at mangle at få chancen. Det niveau.
Nye fløje: Jeg har ingen ide om, hvem man kunne finde på at hente som starter for Thomsen. Men håber vi virkelig går efter at hente kvalitet og Gaarde trækker en kanin op af hatten. Fløj backup kunne godt være en Robert Skov type.
Aalborg BK 1885!

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 30. apr 2016, 18:59

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:
Gnu skrev:
Yankee skrev:
jonas386 skrev:Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller er heller ikke nødvendigvis nogen dårlig kvalitet som AaB-back.
Det er ikke dårlige kvaliteter - men det er næsten ligegyldigt. En back skal ikke løbe i huller eller time sine løb i forhold til offsidefælde og bolde i bagrummet. En back skal komme bragende på ydersiden når holdet er i etableret angreb eller give bredde til en omstilling. Det kræver altså ikke blik for spillet eller timing for løb i bagrummet - det er en helt anden disciplin.
Forvent et klassisk "Det har heller ikke det jeg mente" eller "Nu var min pointe, at..."-Jonas-indlæg.
Hvis du læser mit indlæg, så kan du jo selv læse hvad min pointe er. Jeg er dog enig i det Yankee skriver, men det er jo heller ikke modstridende med mit eget indlæg.
Yankee skriver ganske vist at det er en helt anden disciplin, men det mener jeg nu ikke det er. Dalsgaard kom ofte i aggressive raids op af kanten, hvor han løb fra modstanderens back, og ofte har Dalsgaard også været forreste mand ved kontraangreb. Jeg er dog enig i at man også skal kunne andre ting som back, men du kan også se at jeg skriver jeg synes det er for tidligt at tale omskoling, hvorfor det er en noget hypotetisk diskussion.
Hvis du har et problem med mig som debattør, så skriv det istedet, eller, om ikke andet, kom med et input til debatten.
Hahahaha... Helt klassisk.
Hvis det er helt klassisk at argumentere for sit synspunkt, så tager jeg det som en ros. At du ikke selv evner at læse en pointe uden den skal skæres ud i pap, er vist betydeligt mere bekymrende.
Jeg kan udmærket læse, hvad du skriver. Du vil enormt gerne fremstå vidende, så du smider lige nogle plus-ord uden rigtig at vide, hvad det egentlig betyder. Du er form uden indhold.

"Blik for spillet". "Løbe i de rigtige huller". Mmm, dét smager godt, det kan alle lide, ikke?

Men når en eller anden kalder dit bluff og forklarer dig, at blik for spillet og løb i huller altså ikke er ret vigtigt for en spiller på backpositionen, så rygcrawler du i et ynkeligt forsøg på at få enderne til at mødes, selvom du sikkert godt ved, at du har dummet dig og ævlet om noget, du faktisk ikke rigtig ved noget om. Igen.

Din beskrivelse af Dalsgaard har fx intet med blik for spillet og løb i huller at gøre.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 30. apr 2016, 20:06

Det har det da. Jeg husker især 2-1 kampen mod Brøndby hvor Dalsgaard kommer ind, og er med i begge målene der giver sejren. Det var netop efter han havde overløbet sin direkte mand.
Der er mange eksempler i kampene fra efteråret hvor Dalsgaard netop er med i målene efter at have modtaget en dyb bold.

Det er iøvrigt 634 der bringer det på bane i første omgang. Mit indlæg var et svar til ham.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 30. apr 2016, 20:52

Jonas, du ved simpelthen ikke, hvad du snakker om.

Dalsgaard var rigtig dygtig til at komme tonsende nedad højresiden og give vores spil bredde. Det var han god til. Det er bare ikke det samme som at løbe i hullerne.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2016, 09:55

Gnu skrev:Jonas, du ved simpelthen ikke, hvad du snakker om.

Dalsgaard var rigtig dygtig til at komme tonsende nedad højresiden og give vores spil bredde. Det var han god til. Det er bare ikke det samme som at løbe i hullerne.
Hvis Jonas med "Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller " mener evnen til at see aabninger og time sine overlap, saa er det da alligevel en fornuftig evne at have som back, og en som Dalle i den grad dyrkede, og stadig goer i Zulte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 1. maj 2016, 10:22

Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:Jonas, du ved simpelthen ikke, hvad du snakker om.

Dalsgaard var rigtig dygtig til at komme tonsende nedad højresiden og give vores spil bredde. Det var han god til. Det er bare ikke det samme som at løbe i hullerne.
Hvis Jonas med "Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller " mener evnen til at see aabninger og time sine overlap, saa er det da alligevel en fornuftig evne at have som back, og en som Dalle i den grad dyrkede, og stadig goer i Zulte.
Men det er jo ikke det, Dalle gør. Han løber ikke i huller eller åbninger. Han løber på ydersiden. Og for at vende tilbage til hvor det hele startede, så er det en helt anden disciplin end dén, som Jannik Pohl roses for.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Maglau » 1. maj 2016, 11:14

Blik for spillet og forudseendehed er altså en vigtig evne for back.
Vi kan ikke tale om en back der skal være så hurtig at han til tider kan redde røv på midterforsvar der bliver fanget for langt oppe uden at forlange forudseendehed fra backen. Hurtighed alene opvejer ikke forudseendehed.

Det er måske der Gilli fejler
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2016, 11:49

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:
Gnu skrev:Jonas, du ved simpelthen ikke, hvad du snakker om.

Dalsgaard var rigtig dygtig til at komme tonsende nedad højresiden og give vores spil bredde. Det var han god til. Det er bare ikke det samme som at løbe i hullerne.
Hvis Jonas med "Blik for spillet, og evnen til at løbe i de rigtige huller " mener evnen til at see aabninger og time sine overlap, saa er det da alligevel en fornuftig evne at have som back, og en som Dalle i den grad dyrkede, og stadig goer i Zulte.
Men det er jo ikke det, Dalle gør. Han løber ikke i huller eller åbninger. Han løber på ydersiden. Og for at vende tilbage til hvor det hele startede, så er det en helt anden disciplin end dén, som Jannik Pohl roses for.
Vi maa vaere uenige i hvad en aabning er. Mig bekendt er hovedelen af Dalle's succesfulde indlaeg og maal kommet efter situationer hvor modstanderen enten bliver fanget i et sideskift der efterlader et hul ude paa deres venstre back hvor Wurtz kan stikke ham en lang, eller situationer hvor modstanderen forsoeger at presse op paa vores angribere eller wings, som saa traekker ind i banen, og - ja - efterlader et en aabning som Dalle kan rykke i, f.eks. paa en 1-2 kombination efter omkring 1:13 (og han forsoeger ogsaa et par gange forinden, e.g. omkring 1:12:30). Specielt det sidste kraever, udover fart, et blik for spillet som en angriber, at se den slags aabninger. Det har Dalle formegentlig laert da han bankede maal ind som hurtig spidsangriber paa serie 3. Det er yderst sjaeldent at Dalle rykker fra en defensiv position direkte til et indlaeg som en traditionel back.

Om Pohl har samme evner som Dalle aner jeg ikke - har ikke set nok til ham. Og jeg syntes ogsaa det er alt for tidligt overhovedet at snakke om at forsoege at omskole ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 1. maj 2016, 12:57

Buzz Killington skrev:Vi maa vaere uenige i hvad en aabning er. Mig bekendt er hovedelen af Dalle's succesfulde indlaeg og maal kommet efter situationer hvor modstanderen enten bliver fanget i et sideskift der efterlader et hul ude paa deres venstre back hvor Wurtz kan stikke ham en lang, eller situationer hvor modstanderen forsoeger at presse op paa vores angribere eller wings, som saa traekker ind i banen, og - ja - efterlader et en aabning som Dalle kan rykke i
Det vil jeg kalde at angribe på ydersiden eller én-mod-én med backen som i dit link - alternativt i bagrum. Et hul eller en åbning er for mig et hul mellem forsvarsspillerne - ikke på ydersiden af hele forsvarskæden, som typisk er det rum, en back angriber.

Under alle omstændigheder handlede diskussionen om Jannik Pohl. Og hans evner til at finde rum mellem stopperne og at snyde offside-fælden mener jeg stadig ikke er bedst udnyttet som højre back.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 1. maj 2016, 13:35

Yankee skrev:
Buzz Killington skrev:Vi maa vaere uenige i hvad en aabning er. Mig bekendt er hovedelen af Dalle's succesfulde indlaeg og maal kommet efter situationer hvor modstanderen enten bliver fanget i et sideskift der efterlader et hul ude paa deres venstre back hvor Wurtz kan stikke ham en lang, eller situationer hvor modstanderen forsoeger at presse op paa vores angribere eller wings, som saa traekker ind i banen, og - ja - efterlader et en aabning som Dalle kan rykke i
Det vil jeg kalde at angribe på ydersiden eller én-mod-én med backen som i dit link - alternativt i bagrum. Et hul eller en åbning er for mig et hul mellem forsvarsspillerne - ikke på ydersiden af hele forsvarskæden, som typisk er det rum, en back angriber.

Under alle omstændigheder handlede diskussionen om Jannik Pohl. Og hans evner til at finde rum mellem stopperne og at snyde offside-fælden mener jeg stadig ikke er bedst udnyttet som højre back.
Uenigheden er vist udelukkende terminologisk, og du har nok ret mht. nomenklaturen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 1. maj 2016, 14:10

https://www.youtube.com/watch?v=dxhrfaRPzUU

Målet til 1-1 her, viser det også ret fint synes jeg. Det er jo ikke fordi at det er det eneste man skal kunne som back, men det er altså heller ikke fordi de evner bliver fuldstændigt irrelevante bare fordi man bliver smidt ud på backen. Jeg tror eksempelvis ikke Pohl ville fungere som kant, i AaB forståes, for her er der netop ikke de her dybdeløb, som vores backs skal kunne tage. Netop fordi vores kanter trækker ind i banen, og skal indgå så meget i spillet centralt i banen, så er det op til vores backs at skabe bredden i spillet, og derfor er det altså heller ikke helt ligegyldigt at man kan time sine løb i en evt kontra, og mere eller mindre fungere som en ekstra angriber.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 1. maj 2016, 21:40

jonas386 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=dxhrfaRPzUU

Målet til 1-1 her, viser det også ret fint synes jeg. Det er jo ikke fordi at det er det eneste man skal kunne som back, men det er altså heller ikke fordi de evner bliver fuldstændigt irrelevante bare fordi man bliver smidt ud på backen. Jeg tror eksempelvis ikke Pohl ville fungere som kant, i AaB forståes, for her er der netop ikke de her dybdeløb, som vores backs skal kunne tage. Netop fordi vores kanter trækker ind i banen, og skal indgå så meget i spillet centralt i banen, så er det op til vores backs at skabe bredden i spillet, og derfor er det altså heller ikke helt ligegyldigt at man kan time sine løb i en evt kontra, og mere eller mindre fungere som en ekstra angriber.
Målet til 1-1 viser helt almindeligt, godt back-spil. Han kommer med fart og på ydersiden. Det har intet med at løbe i hullerne at gøre.

I øvrigt er det da heller ikke specielt vigtigt at time sit løb i en kontra. Det handler dybest set om at komme hurtigst muligt ned i den anden ende for at udnytte at modstanderne er fanget med for mange folk langt oppe på banen. Det kan alle jo se uanset spilintelligens, så det er da langt mere relevant med fart i fødderne i en kontra. Når man taler om at time sine løb, så handler det typisk om at løbe på det rigtige tidspunkt for at undgå en offside-fælde. Ikke et kontraangreb.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 1. maj 2016, 22:20

Hvis du vil vide, hvad blik for spillet, spilintelligens, timing af løb og løb i hullet er, så set det mål Suarez scorede til 0-2 for Barcelona i går, hvor Messi lagde op.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af jonas386 » 2. maj 2016, 14:58

Gnu skrev:
jonas386 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=dxhrfaRPzUU

Målet til 1-1 her, viser det også ret fint synes jeg. Det er jo ikke fordi at det er det eneste man skal kunne som back, men det er altså heller ikke fordi de evner bliver fuldstændigt irrelevante bare fordi man bliver smidt ud på backen. Jeg tror eksempelvis ikke Pohl ville fungere som kant, i AaB forståes, for her er der netop ikke de her dybdeløb, som vores backs skal kunne tage. Netop fordi vores kanter trækker ind i banen, og skal indgå så meget i spillet centralt i banen, så er det op til vores backs at skabe bredden i spillet, og derfor er det altså heller ikke helt ligegyldigt at man kan time sine løb i en evt kontra, og mere eller mindre fungere som en ekstra angriber.
Målet til 1-1 viser helt almindeligt, godt back-spil. Han kommer med fart og på ydersiden. Det har intet med at løbe i hullerne at gøre.

I øvrigt er det da heller ikke specielt vigtigt at time sit løb i en kontra. Det handler dybest set om at komme hurtigst muligt ned i den anden ende for at udnytte at modstanderne er fanget med for mange folk langt oppe på banen. Det kan alle jo se uanset spilintelligens, så det er da langt mere relevant med fart i fødderne i en kontra. Når man taler om at time sine løb, så handler det typisk om at løbe på det rigtige tidspunkt for at undgå en offside-fælde. Ikke et kontraangreb.
Det er en 1-2? Det handler ikke bare om at komme blæsende, og få bolden serveret. Han starter selv "rykket" ved at aflevere bolden, og løbe i feltet på ryggen af modstanderen, hvilket giver ham den her 1-v-1 situation mod målmanden. Vi så det samme i 5-1 sejren mod Viborg (sidste kamp, samme halvår), hvor Dalsgaard også scorer til 1-0, efter sådan en situation. At du degraderer det til at man "bare" skal kunne løbe hurtigt synes jeg ganske enkelt ikke er rimeligt. I det tilfælde burde en spiller som Gilli jo kunne udføre samme job, offensivt, uden at vi ville mærke at Dalsgaard var væk. Det er bare ikke rigtigt tilfældet. Gilli har jo ellers nogle af de samme kvaliteter som Dalsgaard, men det bliver bare ikke lige så farligt da han ikke kommer bagom den defensive linje på samme måde.

Jeg har set Christoffer Remmer være nævnt som en potentiel afløser, hvilket jeg godt kan se pointen i, men Remmer læner sig langt mere op af PK med godt defensivt arbejde, og gode indlæg, hvorimod Dalsgaards styrke er/var gennembrud og selvfølgelig fart.

At Suarez er blandt de bedste i verden uden bolden, er da rigtigt nok. Men det er jo heller ikke fordi man skal være på Barcelona niveau for at være en fornuftig offensivspiller i AaB. Jeg har ikke set det mål du nævner, men spilintilligens kan jo komme til udtryk på mange måder. Jeg så eksempelvis United - Leicester igår, hvor der er en situation med Valencia og Martial i højresiden overfor 3 Leicester spillere. Valencia afleverer den op til martial, der har en spiller i ryggen, og begynder et løb til et overlap. Martial lader så bare bolden stryge igennem benene, og reelt set spiller Valencia egentlig bare sig selv fri, på den anden side af forsvaret. Det synes jeg også er eksempel på spilintilligens, og "det rigtige løb", også selvom han efterfølgende mister bolden da han modtager den.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gnu » 2. maj 2016, 23:11

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:https://www.youtube.com/watch?v=dxhrfaRPzUU

Målet til 1-1 her, viser det også ret fint synes jeg. Det er jo ikke fordi at det er det eneste man skal kunne som back, men det er altså heller ikke fordi de evner bliver fuldstændigt irrelevante bare fordi man bliver smidt ud på backen. Jeg tror eksempelvis ikke Pohl ville fungere som kant, i AaB forståes, for her er der netop ikke de her dybdeløb, som vores backs skal kunne tage. Netop fordi vores kanter trækker ind i banen, og skal indgå så meget i spillet centralt i banen, så er det op til vores backs at skabe bredden i spillet, og derfor er det altså heller ikke helt ligegyldigt at man kan time sine løb i en evt kontra, og mere eller mindre fungere som en ekstra angriber.
Målet til 1-1 viser helt almindeligt, godt back-spil. Han kommer med fart og på ydersiden. Det har intet med at løbe i hullerne at gøre.

I øvrigt er det da heller ikke specielt vigtigt at time sit løb i en kontra. Det handler dybest set om at komme hurtigst muligt ned i den anden ende for at udnytte at modstanderne er fanget med for mange folk langt oppe på banen. Det kan alle jo se uanset spilintelligens, så det er da langt mere relevant med fart i fødderne i en kontra. Når man taler om at time sine løb, så handler det typisk om at løbe på det rigtige tidspunkt for at undgå en offside-fælde. Ikke et kontraangreb.
Det er en 1-2? Det handler ikke bare om at komme blæsende, og få bolden serveret. Han starter selv "rykket" ved at aflevere bolden, og løbe i feltet på ryggen af modstanderen, hvilket giver ham den her 1-v-1 situation mod målmanden. Vi så det samme i 5-1 sejren mod Viborg (sidste kamp, samme halvår), hvor Dalsgaard også scorer til 1-0, efter sådan en situation. At du degraderer det til at man "bare" skal kunne løbe hurtigt synes jeg ganske enkelt ikke er rimeligt. I det tilfælde burde en spiller som Gilli jo kunne udføre samme job, offensivt, uden at vi ville mærke at Dalsgaard var væk. Det er bare ikke rigtigt tilfældet. Gilli har jo ellers nogle af de samme kvaliteter som Dalsgaard, men det bliver bare ikke lige så farligt da han ikke kommer bagom den defensive linje på samme måde.
Hvad i alverden snakker du om, menneske? 1-2-kombinationen er mellem Thomsen og Würtz inden Thomsen serverer den til Dalsgaard, der kommer på ydersiden.

Jeg har i øvrigt ikke degraderet backspil til kun at være et spørgsmål om at løbe hurtigt. Læs dog, hvad jeg skriver. Det var et svar til dit vrøvl om, at det i kontraangreb er vigtigt at time sit løb. Det er det jo ikke. Det handler bare om at komme hurtigt op i den anden ende inden modstanderen er på plads.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af raekkeettre » 3. maj 2016, 18:27

Det som gør Dalle god er at han sammen med hans hurtighed også er pisse god til at time hans løb...lige som vi så i sidste landskamp hvor han var lige ved at score på at time et perfekt løb..som Eriksen så....derudover har han et godt hovedspil....men små spil og placeringsevne...var ikke en af hans styrker....ellers var han nok også i premier league....

Tested Judge
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. jan 2011, 12:12
Favoritspiller: Frank Strandli, Rade Prica, Erik Bo Andersen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tested Judge » 4. maj 2016, 13:25

Ingen tvivl om at vi skal have et par nye folk ind til sommer. Gaarde har vel meldt ud at KEP skal erstattes, det samme gør sig gældende hvis Thomsen bliver solgt til sommer.

Mange har ligeledes snakket om at vi mangler en centralmidt, der kan supplere Würtz og Risgaard. Jeg har helt tilfældigt støt på en en ung gut fra Slovakiet. Jeg må være ærlig at sige at jeg ikke kende det store til manden, men hans stats er meget imponerende, især hvad angår målscoring. Ifølge transfermarkt har han i indeværende sæson, for Trencin, nettet 14 gange i 25 ligakampe, som defensivmidt. Han topper pt topscorerlisten i den bedste slovakiskliga, Super Liga. Han er kun 20 år gammel, så der burde være udviklingspotentiale i ham. Ved godt at FCN tidligere har hentet spillere fra netop Trencin, uden det helt store held, og at det ikke er det marked vi normalt henter spillere fra, men synes alligevel han lige skulle nævnes. Ifølge transfermarkt, ved godt at man skal tage det med et gran salt, er han prissat til 550.000 euro. Kontrakten løber desværre indtil jul 2018.

Tested Judge
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. jan 2011, 12:12
Favoritspiller: Frank Strandli, Rade Prica, Erik Bo Andersen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tested Judge » 4. maj 2016, 13:30

Glemte lige at skrive navnet på den unge slovak. Navnet er Matus Bero.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Yankee » 4. maj 2016, 13:45

Spændende navn. Jeg er ikke enig i at FCN ikke har haft held med spillere fra Trencin. Ramón er røget ud af holdet pga. trænerskift, men Lobotka er stadig stamspiller og gør det utrolig godt på en ellers ret svag midtbane med Vingård og Lasse Petry. Fanendo Adi fik aldrig rigtig chancen, men gør det strålende i USA, så helt skidt er det ikke derovre fra.

Men spørgsmålet er om det er en målscorer vi har brug for til den centrale midtbane. Er han så meget bedre end de mange offensive midtbanetalenter, vi har? Kan han her og nu dække Würtz-rollen, som er der hvor det virkelig gør ondt at have skader/karantæner? Det tvivler jeg på.

MR er den rigtige vinder
Allstar
Allstar
Indlæg: 2159
Tilmeldt: 26. jul 2007, 08:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af MR er den rigtige vinder » 4. maj 2016, 14:17

Ingen tvivl om at vi skal have et par nye folk ind til sommer. Gaarde har vel meldt ud at KEP skal erstattes, det samme gør sig gældende hvis Thomsen bliver solgt til sommer.
Markus Holgersson er vel erstatningen for KEP.
Um Gandhi Dandy, um grande
milionário socialista

Låst