Mulig optur

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Mulig optur

Indlæg af doukas » 18. mar 2016, 12:54

Aftenens kamp mod AGF kommer i den grad til at give nogle svar på, om vi får endnu mere i gang i opturen (hvor vi både pointmæssig, men også spillemæssig) kan bide os endnu mere fast.

Flere forhold kan i givet fald have været med til at forsætte opturen:

1) Til sommer har vi muligheden for at bygge en endnu stærkere defensiv bagkæde op, hvor vi har lange kontrakter med store talenter (Kasper P og Blåbjerg) og med etablererede spillere som Paddy, Gilli og Ahlmann. Derudover hives der endnu et stort talent op i Morten Rokkedahl. Vores farvel til KEP og Spalvis betyder, at der er masse af luft i budgettet til at hente en rutineret dygtig forsvarspiller ind. Det tegner lovende.

2) Enevoldsen og Spalvis har været et supergodt makkerskab i denne sæson, men den kløgtige fodboldkender vil også vide, at den virkelige årsag til succesen ligger i, at midtbanen har produceret tonsvis af åbne chancer. Derfor vil Spalvis også forholdsvist nemt kunne erstattes af en tilsvarende angriber, måske af det store talent Pohl, eller en anden udefra. Ligeledes er der mulighed for, at en selvtillidsfyldt Helenius vender tilbage, eller han sælges til en god pris, hvilket kan investeres i en ny spændende angriber.

3) Både Spalvis og KEP har vist masser af dedikation i foråret, og det er helt sikkert, at de ønsker at sluttet godt af med medaljer og pokal. Endvidere er Spalvis meget motiveret for at vinde topscorer-titlen. Det venter endnu flere stærke præsentationer fra både KEP og Spalvis.

4) Vi har dygtigt holdt fast i strategien om, at vores hold skal have plads til en masse lokale talenter. Dette gør, at vores måde at spille fodbold på, og vores sammensætning i truppen og sammenholdet blandt spillerne er rigtig, rigtig god. Når dette hold topper – bliver det ufattelig godt.

5) Tilgangen af Augu som assistent er et kæmpe scoop for holdet, og savnet af Kuhn vil ikke være mærkbart efter sommerpausen. Augu har selv været ungdomspiller i AaB, og er den helt rette person til at støtte alle vores unge talenter fra ungdomshold til førstehold. Det bliver super godt.

6) Søndergaard & co har kompromisløst og dygtigt holdt fast i den måde klubben gerne vil spille fodbold på. Det skabte nogle helt forrygende sejrer i efteråret, og det er kun et spørgsmål om tid, før vi ser det samme i foråret, hvor vi er 1 point fra 2. pladsen og står med gode chancer for at komme i pokalfinalen.

Men sammenfattende kan man vel overordnet sige, at fremtiden ser meget lys ud for AaB, da man har en meget tydelig strategi og mening om hvordan fodbold skal spilles. Dette krydres med en bunke af dygtige fodboldspillere, store talenter samt en meget kompetent trænerstab. Og så har jeg slet ikke nævnt den meget flotte styring af klubbens økonomi.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Mulig optur

Indlæg af frederikshavneren » 18. mar 2016, 13:01

:thumbsup:

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Mulig optur

Indlæg af 634 » 19. mar 2016, 22:01

:thumbsup:
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Mulig optur

Indlæg af Mogens » 19. mar 2016, 22:25

Med fare for at få prædikatet som en mavesur gammel mand, så minder dit indlæg om en, der faldt i gryden med trylledrik og så helt bort fra facts.

Jeg ved godt, at indlægget kom FØR kampen mod gymnasterne, men de første tre punkter er satme overfyldt med optimisme. Dertil kommer, at jeg ikke forstår, hvorfor Blåbjerg og Kasper P. tituleres som store talenter, mens Gilli er etableret spiller? Der skal mere end en stærk spiller ind til forsvaret. Det har det forsømte forår indtil videre vist, hvor "styrmanden" (KEP, hvis nogen skulle være i tvivl) ingenlunde har slået til, hvilket i stor grad har smittet af på resten af forsvaret (og vel også resten af holdet?).

Spalvis forholdsvis nemt erstattes? You must be kidding me.... Jeg siger ikke, at han ikke kan erstattes - ej heller af Helenius, men det kræver dælme, at Helenius får selvtilliden og skarpheden tilbage i Tyskland (hvilket jeg både håber og tror) OG vi igen får gang i det chanceskabende spil, så der bliver nogle chancer at omsætte i scoringer.

Dedikation fra KEP og Spalvis i foråret? De har tæt på intet positivt vist - dog hverken kan eller skal det negliseres, at Spalvis har scoret to mål. Derudover har han dog intet vist, mens KEP generelt bare har været total fraværende i sin styrende rolle i forsvaret. Hvis ikke det var fordi de sidste 3 punkter gav udmærket mening, så ville jeg tro, at hele indlægget var baseret på ironi.

Hvis indlægget vitterligt er baseret på reel positiv indstilling overfor vores yndlingshold, så skal du satme have thumbs up herfra. Hvis ikke, så får du det alligevel, fordi du på visse punkter virkelig fik mig til at læse noget positivt ud af vores forår.

SLutteligt vil jeg blot bemærke, at talentmassen i nordjylland uomtvisteligt ER stor, men vi SKAL have nogle bærende spillende, som ALTID præsterer og som de unge talenter kan læne sig op ad, når det bliver svært (hvilket det har været i foråret so far).

Kom nu AaB...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Mulig optur

Indlæg af Eksil » 19. mar 2016, 22:52

Du er med på, at det er trolderi imod den lokale trold (telefonnummeret)?

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Mulig optur

Indlæg af Mogens » 20. mar 2016, 14:50

Det kunne jeg næsten gætte, da jeg efterfølgende læste hans indlæg.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Mulig optur

Indlæg af FlæskeFrank » 23. mar 2016, 10:11

Jeg husker en påske, hvor vi havde spillet dårligt op til, og endte med at tabe i starten af påsken. Her tænkte jeg Erik Hamren har været god for os, men han flytter os ikke videre. Vi skal have ny træner. Moderator giv mig ikke ban for de ord, jeg var yngre og vidste ikke bedre.

AaB endte så med at slå Silkeborg den efterfølgende kamp i en voldsom målrig kamp 5-4 eller 6-4 2. påskedag. AaB endte med at tage bronze det år( 2007) og blev mestre året efter.

Jeg siger ikke Søndergaard skal væk, men kan sagtens se, at AaB får vendt skuden efter en noget pauver indsats i foråret.

Når det så er sagt, så vil jeg ikke acceptere, hvis vi ikke kvalificerer os til Europa. Vi lå ved vintertide nr. 2 og i kvartfinalen. Efter 22 runder ligger vi nr. 3 og stadig i kvartfinalen i pokalen.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mulig optur

Indlæg af Buzz Killington » 21. apr 2016, 22:46

Den startede i dag jungs! :D
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2148
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Mulig optur

Indlæg af Fabbe » 21. apr 2016, 23:27

Buzz Killington skrev:Den startede i dag jungs! :D
Håber da!

Forskellen på tophold og midterhold er stolpe-ind eller -ud, og igen var situationen stolpe-ud i en af de kampe, hvor AaB er bedst. Meget lig forårspremieren i Herning, hvor det kunne ligne et rigtigt tophold at snuppet hele stikket. Og så nøjedes vi med at dele.

Så jeg ser mere et midterhold, der kan være god på sine bedste dage, end jeg ser et tophold, som en sjælden gang imellem skuffer (2014 i en nøddeskal).
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mulig optur

Indlæg af Yankee » 2. maj 2016, 14:00

Vi er pt. nr. 2 på Superligaens formbarometer. Vi kan vist godt fjerne "mulig" fra trådens titel :thumbsup:

http://www.superstats.dk/stilling/index ... 6&vis=form

Gamen

Re: Mulig optur

Indlæg af Gamen » 2. maj 2016, 14:16

Yankee skrev:Vi er pt. nr. 2 på Superligaens formbarometer. Vi kan vist godt fjerne "mulig" fra trådens titel :thumbsup:

http://www.superstats.dk/stilling/index ... 6&vis=form
Og det 5. ringeste hold set over foråret til nu - det er der ikke meget man kan udlede af :-)

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mulig optur

Indlæg af Yankee » 2. maj 2016, 14:42

Gamen skrev:
Yankee skrev:Vi er pt. nr. 2 på Superligaens formbarometer. Vi kan vist godt fjerne "mulig" fra trådens titel :thumbsup:

http://www.superstats.dk/stilling/index ... 6&vis=form
Og det 5. ringeste hold set over foråret til nu - det er der ikke meget man kan udlede af :-)
Vi kan da udlede at vi har fået næstflest point de sidste seks runder, hvilket vel er en optur. Andet påstår jeg egentlig ikke :)

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mulig optur

Indlæg af Buzz Killington » 3. maj 2016, 10:21

Jeg kan forresten se at vi har det hoejeste afleveringsgennemsnit i hele superligaen, med i gennemsnit 423 per kamp. FCN er 2'er med 404 per kamp. Mht. afleveringspraecision er vi 3'er (81%), lige efter FCN (82%) og OB (83%). Ikke fantastisk i sig selv, men en god indikation af at vi har en tydelig filosofi og lykkes med den.

kilde - Superliga.dk
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Mulig optur

Indlæg af Køllen I Møllen » 3. maj 2016, 13:16

Buzz Killington skrev:Jeg kan forresten se at vi har det hoejeste afleveringsgennemsnit i hele superligaen, med i gennemsnit 423 per kamp. FCN er 2'er med 404 per kamp. Mht. afleveringspraecision er vi 3'er (81%), lige efter FCN (82%) og OB (83%). Ikke fantastisk i sig selv, men en god indikation af at vi har en tydelig filosofi og lykkes med den.

kilde - Superliga.dk
Hvis man kunne sortere afleveringer bagud eller på tværs fra og kun fik antal afleveringer fremad banen med ville det måske være mere retvisende for hvem der er bedst på dette parameter (hvis dette parameter altså er offensiv bold) :)

Tvivler på at OB ville kunne følge med os og FCN.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Mulig optur

Indlæg af Yankee » 3. maj 2016, 13:21

Køllen I Møllen skrev:
Buzz Killington skrev:Jeg kan forresten se at vi har det hoejeste afleveringsgennemsnit i hele superligaen, med i gennemsnit 423 per kamp. FCN er 2'er med 404 per kamp. Mht. afleveringspraecision er vi 3'er (81%), lige efter FCN (82%) og OB (83%). Ikke fantastisk i sig selv, men en god indikation af at vi har en tydelig filosofi og lykkes med den.

kilde - Superliga.dk
Hvis man kunne sortere afleveringer bagud eller på tværs fra og kun fik antal afleveringer fremad banen med ville det måske være mere retvisende for hvem der er bedst på dette parameter (hvis dette parameter altså er offensiv bold) :)

Tvivler på at OB ville kunne følge med os og FCN.
Tallene er der faktisk: http://www.superliga.dk/kamp/2015-16/maj/AaB-brondby-if (scroll ned og vælg "Afleveringer og Boldbes.")

Desværre er der ikke noget sted, hvor tallene er lagt sammen, så de fremgår pt. kun kamp-for-kamp. Men hvis nogen har mod på et allerhelvedes Excel-tastearbejde, så er det bare at gå i gang.

Rettelse: Tallene er der ikke i den forstand at du ikke kan se hvor mange fremadrettede afleveringer, vi rammer med og vice versa. Det er vist det, du hentyder til. Men tallene er stadig spændende, så jeg lader mit indlæg stå.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Mulig optur

Indlæg af FlæskeFrank » 20. maj 2016, 12:34

SønderjyskE taber til OB, Randers slår FCM og Viborg tager point fra Brøndby, mens vi slår Esbjerg.

Så er opturen tilbage på sporet.
- FlæskeFrank

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulig optur

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. maj 2016, 15:13

FlæskeFrank skrev:SønderjyskE taber til OB, Randers slår FCM og Viborg tager point fra Brøndby, mens vi slår Esbjerg.

Så er opturen tilbage på sporet.
Ikke noget urealistisk scenarie, og de behøver vel strengt taget ikke allesammen miste point, før vi kan være helt inde i medaljekampen igen med en sejr over Esbjerg.

Det er selvfølgelig altsammen ligegyldigt, hvis vi ikke selv kan få taget os sammen til at få nogle point skrabet sammen, men jeg ser nu personligt ikke nødvendigvis AGF kampen som det helt store pejlemærke for vore muligheder i de sidste kampe.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Mulig optur

Indlæg af thomasjn » 20. maj 2016, 15:19

Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:SønderjyskE taber til OB, Randers slår FCM og Viborg tager point fra Brøndby, mens vi slår Esbjerg.

Så er opturen tilbage på sporet.
Ikke noget urealistisk scenarie, og de behøver vel strengt taget ikke allesammen miste point, før vi kan være helt inde i medaljekampen igen med en sejr over Esbjerg.

Det er selvfølgelig altsammen ligegyldigt, hvis vi ikke selv kan få taget os sammen til at få nogle point skrabet sammen, men jeg ser nu personligt ikke nødvendigvis AGF kampen som det helt store pejlemærke for vore muligheder i de sidste kampe.
Svært at dele optimismen. Esbjerg vil jo også stå derhjemme og vente og lukrere på deres hurtige folk i Van Buren og Mensah. Det kan også sagtens blive grimt.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Mulig optur

Indlæg af NIN » 20. maj 2016, 15:25

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:SønderjyskE taber til OB, Randers slår FCM og Viborg tager point fra Brøndby, mens vi slår Esbjerg.

Så er opturen tilbage på sporet.
Ikke noget urealistisk scenarie, og de behøver vel strengt taget ikke allesammen miste point, før vi kan være helt inde i medaljekampen igen med en sejr over Esbjerg.

Det er selvfølgelig altsammen ligegyldigt, hvis vi ikke selv kan få taget os sammen til at få nogle point skrabet sammen, men jeg ser nu personligt ikke nødvendigvis AGF kampen som det helt store pejlemærke for vore muligheder i de sidste kampe.
Svært at dele optimismen. Esbjerg vil jo også stå derhjemme og vente og lukrere på deres hurtige folk i Van Buren og Mensah. Det kan også sagtens blive grimt.
OB har en dom. De må ikke slå på nogen i Superligaen.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Mulig optur

Indlæg af Jesper Schmidt » 20. maj 2016, 15:49

thomasjn skrev:
Jesper Schmidt skrev:
FlæskeFrank skrev:SønderjyskE taber til OB, Randers slår FCM og Viborg tager point fra Brøndby, mens vi slår Esbjerg.

Så er opturen tilbage på sporet.
Ikke noget urealistisk scenarie, og de behøver vel strengt taget ikke allesammen miste point, før vi kan være helt inde i medaljekampen igen med en sejr over Esbjerg.

Det er selvfølgelig altsammen ligegyldigt, hvis vi ikke selv kan få taget os sammen til at få nogle point skrabet sammen, men jeg ser nu personligt ikke nødvendigvis AGF kampen som det helt store pejlemærke for vore muligheder i de sidste kampe.
Svært at dele optimismen. Esbjerg vil jo også stå derhjemme og vente og lukrere på deres hurtige folk i Van Buren og Mensah. Det kan også sagtens blive grimt.
Jeg ved såmænd ikke om det direkte skulle forstås som optimisme... Selvfølgelig kan vi tabe til Esbjerg, ligesom vi kan tabe til samtlige andre hold i ligaen, som vi præsterer når vi er ringest. Pointen var jo egentlig at vi ikke er længere væk fra medaljerne (heller ikke sølv), end at intet endnu er afgjort, hvis ellers vi kunne få lov at opleve det sjældne at de andre resultater gik vores vej, bare en lille smule.

Besvar