AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13644
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Funky » 22. maj 2016, 20:46

Erasmus Montanus skrev:Hej.

Jeg kan stadig godt lide Spalvis.

Og jeg ønsker the beast from the east held og lykke i Portugal.

Billede

Det var alt.

Vi ses til karneval.
God stil. :thumbsup:
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af troelsh » 22. maj 2016, 20:56

Ærgerligt for Spalvis eftermægle i AaB at han vælger at slutte af som han gør.

Det eneste gode ved vores elendige forår, er at ledelsen forhåbentlig kan se der virkelig skal nyt blod ind i truppen.
En ny højreback må være absolut første prioritet, derudover må jeg indrømme at den kæmpe goodwill Nicolai Larsen opbyggede i mesterskabs sæsonen efterhånden er væk, i mine øjne er det kun agf's dværgmålmand der er dårligere i superligaen.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1670
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Debatjuntaen » 22. maj 2016, 20:58

STOP!

Vi er i Debatjuntaen ganske klar over, hvor frustrerende en situation man sidder i som AaB-fan for tiden.
Dog må vi, når det kommer til tilsvininger i debatten, råbe op!

Tilsvininger hører ikke til i debatten på trods af frustration og vi har en forventning om at det stopper omgående!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af frederikshavneren » 22. maj 2016, 21:01

Nøj en skuffelse at vi endegyldigt smed europæisk bold væk, nej jeg tror ikke på at Brøndby smider matchbolden.
Kampen illustrerer vel meget godt foråret. Et Esbjerg hold som spiller utrolig simpelt, men alligevel sejler forsvaret rundt ved flere anledninger. Offensivt sled vi i store dele af kampen med at skabe chancer, men formåede ikke at udnytte de chancer der trods alt var.

Meget trist exit for Spalvis. Brænder to store chancer og slutter af med en tåbelig udvisning.

Jeg har ikke set situationen på tv, men fra min plads på vest slap Kasper meget billigt med ikke at blive udvist for det professionelle frispark han begik.

Det eneste positive ved kampen der besejlede vores deroute var, at Ahlmann ikke blev alvorligt skadet ved den benbrækker tackling han lavede i 1. halvleg. Jeg frygtede godt nok det værste da det skete.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af EINHILL » 22. maj 2016, 21:14

idiotisk at være efter Spalvis, når hele holdet har været en joke i foråret.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af birk » 22. maj 2016, 21:18

Får han 3 dage , starter han vel i Portugal med 1 dags karantæne

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Kokkefar » 22. maj 2016, 21:21

birk skrev:Får han 3 dage , starter han vel i Portugal med 1 dags karantæne
Ah, den er vidst kun gældende i danske turneringer.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af birk » 22. maj 2016, 21:23

Er da sikker på karantæne følger med rundt ved klubskifte

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3571
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Hovedet » 22. maj 2016, 21:27

EINHILL skrev:idiotisk at være efter Spalvis, når hele holdet har været en joke i foråret.
Helt enig. Spalvis er i værste fald blot en del af problemet. Det har hele tiden været velkendt, at manden er målscorer og intet andet. Alle har glemt, at Spalvis spillede 10 kampe fra 3-2 sejren over OB i april 2014 til skaden i Zagreb i august samme år, uden at man overhovedet noterede sig hans eksistens! I dette forår har han dog scoret 4 mål.

Problemet er, at holdet er fuldstændig blottet for kreativitet og offensiv snert. Vi har nul og niks og en hat at skyde med hverken fra backs eller offensiv midtbane; vi har oplevet kvalitetsnedgang her, der og allevegne, og dette hold havde helt utvivlsomt været en nedrykningskandidat, hvis sæsonen var startet i foråret, og der havde været 2 nedrykkere.

Jeg kan snart ikke nævne et punkt på banen, hvor vi ikke bør hente forstærkning, men jeg håber, at de 2, der allerede er indkøbt, blot er fortrop for en større flok, der gerne må tælle 5 etablerede klassespillere.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2085
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Kokkefar » 22. maj 2016, 21:31

birk skrev:Er da sikker på karantæne følger med rundt ved klubskifte
DBU Disciplinære bestemmelser skrev:Karantænepoint følger spilleren personligt ved klubskifter undervejs i en sæson, men dog kun inden for den samme række.
http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... elser.aspx

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Meelsen » 22. maj 2016, 21:34

Spalvis vil altid have en stjerne for hans mange vigtige mål og for at have stået og give den gas med os på tribunen i Brügge, men dét vi har set i foråret og i særdeleshed idag har været under alt kritik. Det er så sigende for en spiller der ikke mentalt er tilstede, det vi ser fra hans side i forbindelse med det røde kort og jeg er glad for at han ikke skal spille flere kampe for klubben. Det er en hån overfor de andre spillere og fans der støtter op uge efter uge, at komme med den attitude.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Pollack2 » 22. maj 2016, 21:36

At hele holdet spiller ad helvede til, undskylder, retfærdiggør eller tager på anden vis intet fra den pinlige optræden Spalvis leverer i det som så bliver hans afskedskamp. Udover det helt korrekte røde kort, så formår han også lige at svine dommeren, 4. dommeren og assistenttræner Jakob Friis på vej ned under tribunerne. Klaphat - du vil ikke blive savnet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Pastorius » 22. maj 2016, 21:42

gravballe skrev:Er sku flovt at se den behandling folk giver spalvis her inde.
Lige nu, er sgu ikke tidspunktet at mane til besindighed. Det er utroligt svært at fatte at kontrasterne kan være så store når man er AaB-fan - det er kun to år og 4 dage siden :-(

Lige nu er jeg også klar til at fritstille hele truppen, skifte træner, sportschef, direktør og bestyrelse. Om ikke andet så for forandringens skyld tror jeg det vill være bedre med Per Søndergaard, Poul Sørensen, Lynge, og Magnus Pehrsson, der prøvede at spekulere lidt i ejendomme og bygge et nyt hold op omkring Chanko!
Med venlig Hilsen
--
Robert

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af birk » 22. maj 2016, 21:43

Der er vel forskel på karantæne point og karantæne dage
: En spiller, der skifter klub med "ikke-afsonede" karantænedag(e), kan i sin nye klub kun "spilles fri" på et på et hold i samme række. Hvis et sådan ikke findes skal karantænen afsones på den nye klubs nærmeste højere rangerende hold, og hvis dette heller ikke findes, skal karantænen afsones på den nye klubs 1. hold. DBU afgør i tvivlstilfælde, på hvilket lavere rangerende hold spilleren vil være spilleberettiget, efter udstået karantæne.
Read more at http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... Bs44USS.99

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af birk » 22. maj 2016, 21:44

Er der ikke forskel på karantæne point og karantæne dage ?

: En spiller, der skifter klub med "ikke-afsonede" karantænedag(e), kan i sin nye klub kun "spilles fri" på et på et hold i samme række. Hvis et sådan ikke findes skal karantænen afsones på den nye klubs nærmeste højere rangerende hold, og hvis dette heller ikke findes, skal karantænen afsones på den nye klubs 1. hold. DBU afgør i tvivlstilfælde, på hvilket lavere rangerende hold spilleren vil være spilleberettiget, efter udstået karantæne.
Read more at http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... Bs44USS.99

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Pastorius » 22. maj 2016, 21:48

birk skrev:Er der ikke forskel på karantæne point og karantæne dage ?

: En spiller, der skifter klub med "ikke-afsonede" karantænedag(e), kan i sin nye klub kun "spilles fri" på et på et hold i samme række. Hvis et sådan ikke findes skal karantænen afsones på den nye klubs nærmeste højere rangerende hold, og hvis dette heller ikke findes, skal karantænen afsones på den nye klubs 1. hold. DBU afgør i tvivlstilfælde, på hvilket lavere rangerende hold spilleren vil være spilleberettiget, efter udstået karantæne.
Read more at http://www.dbu.dk/Faelles/turneringer_o ... Bs44USS.99
...og hvad udleder du af at det er DBU-regler ift til et skifte til Portugal?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af NIN » 22. maj 2016, 21:52

Hristo Stoichkov startede sin karriere i Barcelona i tidernes morgen med en røvfuld karantænedage for at jokke en dommer over foden i den hjemlige liga i Bulgarien.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af thomasjn » 22. maj 2016, 21:53

Ønskelisten for næste transfervindue bliver længere og længere.

Ny højre back:
Patrick er en alibispiller og Gilli er intet andet end hurtighed. Skib GIlli afsted og lad Patrick være reserve
Ny stopper:
Jeg ved godt vi allerede får Holgersson, men jeg er ikke videre tryg ved hverken Kasper P eller Blåbjerg på den lange bane.
Ny angriber:
Med den forfatning holdet har kan vi simpelthen ikke håbe på, at Helenius pludselig får lyst til at være her igen.
Ny kantspiller forudsat Thomsen smutter
Ny central midt:
Risgård har i den grad fejlet som den offensive styrmand i dette forår. Hverken spillemæssigt eller attitudemæssigt har han leveret. Vi skal derfor have et alternativ at smide ind.
Ny keeper:
Ord er overflødige.
Ændringer i trænerteamet: Der skal en indpisker person ind. Augu, Friis og Søndergaard er alle afdæmpede typer.

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af birk » 22. maj 2016, 21:57

Kan godt se jeg måske er forkert på den og må give mig
Men det virker forkert , at man ikke skal udstå de evt dage man får
Jeg var sikker på , at de fulgte med via DBU / FIFA

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: AaB - Esbjerg FB, 22.05.2016

Indlæg af Martino » 22. maj 2016, 22:00

Ja ok. Jeg havde fidus til Gilli og Jönsson men efter idag, tror jeg pengene er brugt bedre et andet sted. Hold kæft det var pauvert. Søndergård prøvede Børsting på højre back i 2.halvleg, som efterlyst men han var ligeså ringe, som Gilli og især PK.
Jeg ved ikke hvor meget der skyldes en regulær downperiode, og hvor meget der skyldes mangel på evner.
Derudover kan jeg ikke begribe at Bruhn er efter Børsting og Jönsson på den højre kant!? Ingen af dem har spillet godt på den position hele foråret. Han fortjener chancen nu vi alligevel intet kan nå. Kampen mod FCM er gratis...vi kan kun overraske.
Nicolai Larsen...hvor skal jeg starte? Han er ved at udvikle sig til en Steffen Rasmussen klon, jeg magter det ikke. Synd at Carsten er skadet, for ellers havde han fortjent de sidste kampe, for tro tjeneste.
Eneste lyspunkter var at Ene spillede hæderligt og at Basso gjorde en forskel, og at Blåbjerg viste lidt fremad. Jeg kan ikke blive klog på Blåbjerg...indimellem er det top superligaklasse og andre gange er det 2.div fodbold han spiller.
Jeg savner Winsnes

Besvar