Rasmus Jönsson

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Erasmus Montanus » 8. feb 2015, 15:10

jonas386 skrev:Der er jo intet der forhindrer vore backs i at gå med frem, eller vores kanter til at trække ind selvom opstillingen skulle hedde 4-3-3 eller 4-5-1. Kombinationen af tal er egentlig ikke så vigtig, men jeg ser da i langt højere grad man forsøger at få Jönsson til at være med i det opbyggende spil end man ville med AK eller måske Spalvis. Et godt eksempel på hvad jeg mener kan ses i 3-2 kampen mod FCM sidste forår ved Spalvis første mål. Her er Jönsson nede og hente bolden ved midterlinien og sætter Spalvis fri med keeperen, og der er mål. I den kamp fungerede Jönsson i høj grad nærmere som offensiv midtbane mand end som angriber.

Men det afhænger jo også af hvordan vi stiller op. Det vil jo ikke give meget mening at spille AK-Spalvis på samme måde som Helenius-Jönsson, eller som Jönsson-AK. Jönsson er jo med længder vores bedste fodboldspiller, og en af de bedste i ligaen, det er jo næsten helt synd at gemme ham væk på toppen når han kan gøre hele holdet bedre ved at trække længere ned i banen. Håber det forklarer min tankegang lidt bedre.
Intet forhindrer backs i at gå med frem eller at kanterne kan trække ind i banen, hvis vi spiller 4-3-3 eller 4-5-1, og på samme vis forhindrer en 4-4-2 ikke, at Jönsson kan trække tilbage i banen og deltager i det opbyggende spil. Et perfekt eksempel på dette er alle de kampe, som Jönsson har spillet for os i sidste sæson, hvor han nærmest opererer frit på hele banen og nærmere agerer offensiv midtbanespiller. Kombinationen af tal er, som du også selv pointerer, ikke så vigtig.
P.s. Jönsson lagde kun op til Thomsens mål i 3-2 kampen mod Midtjylland. Han var dog ustyrlig i kampen i de minutter, han kunne holde til.
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Sauer » 8. feb 2015, 17:02

Oldager skrev:
jonas386 skrev:Der er jo intet der forhindrer vore backs i at gå med frem, eller vores kanter til at trække ind selvom opstillingen skulle hedde 4-3-3 eller 4-5-1. Kombinationen af tal er egentlig ikke så vigtig, men jeg ser da i langt højere grad man forsøger at få Jönsson til at være med i det opbyggende spil end man ville med AK eller måske Spalvis. Et godt eksempel på hvad jeg mener kan ses i 3-2 kampen mod FCM sidste forår ved Spalvis første mål. Her er Jönsson nede og hente bolden ved midterlinien og sætter Spalvis fri med keeperen, og der er mål. I den kamp fungerede Jönsson i høj grad nærmere som offensiv midtbane mand end som angriber.

Men det afhænger jo også af hvordan vi stiller op. Det vil jo ikke give meget mening at spille AK-Spalvis på samme måde som Helenius-Jönsson, eller som Jönsson-AK. Jönsson er jo med længder vores bedste fodboldspiller, og en af de bedste i ligaen, det er jo næsten helt synd at gemme ham væk på toppen når han kan gøre hele holdet bedre ved at trække længere ned i banen. Håber det forklarer min tankegang lidt bedre.
Intet forhindrer backs i at gå med frem eller at kanterne kan trække ind i banen, hvis vi spiller 4-3-3 eller 4-5-1, og på samme vis forhindrer en 4-4-2 ikke, at Jönsson kan trække tilbage i banen og deltager i det opbyggende spil. Et perfekt eksempel på dette er alle de kampe, som Jönsson har spillet for os i sidste sæson, hvor han nærmest opererer frit på hele banen og nærmere agerer offensiv midtbanespiller. Kombinationen af tal er, som du også selv pointerer, ikke så vigtig.
P.s. Jönsson lagde kun op til Thomsens mål i 3-2 kampen mod Midtjylland. Han var dog ustyrlig i kampen i de minutter, han kunne holde til.
Når nu snakken falder derpå, er der altså ingen grund til ikke at komme i forårsstemning :).


jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af jonas386 » 10. feb 2015, 13:57

Oldager skrev: Intet forhindrer backs i at gå med frem eller at kanterne kan trække ind i banen, hvis vi spiller 4-3-3 eller 4-5-1, og på samme vis forhindrer en 4-4-2 ikke, at Jönsson kan trække tilbage i banen og deltager i det opbyggende spil. Et perfekt eksempel på dette er alle de kampe, som Jönsson har spillet for os i sidste sæson, hvor han nærmest opererer frit på hele banen og nærmere agerer offensiv midtbanespiller. Kombinationen af tal er, som du også selv pointerer, ikke så vigtig.
P.s. Jönsson lagde kun op til Thomsens mål i 3-2 kampen mod Midtjylland. Han var dog ustyrlig i kampen i de minutter, han kunne holde til.
Det har du naturligvis ret i, men hvis han praktisk talt fungerer som offensiv midtbane, så er det jo ikke en 4-4-2, men netop en 4-2-3-1, eller 4-4-1-1 hvorimod taktikken læner sig mere op af en klassisk 4-4-2 med AK og Helenius på banen. Men det kan jo hurtigt blive en mere teknisk diskussion, som jeg bestemt synes er interessant, og måde den egentlig fortjener sin egen tråd?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

emil_kj
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 77
Tilmeldt: 23. jan 2015, 09:33

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af emil_kj » 17. apr 2016, 10:54


Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 17. apr 2016, 11:04

emil_kj skrev:http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/joen ... traktsnak/

Hvordan skal det mon tolkes?

Det er ikke særlig sært når det er sat sammen med denne her AaB: Jönsson har fået et godt tilbud og Rasmus Jönsson: Ingen stress over udløb
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

ContractManager
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 80
Tilmeldt: 4. jul 2013, 22:26
Favoritspiller: ...ingen over klubben
Geografisk sted: Aalborg

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af ContractManager » 30. maj 2016, 12:12

http://www.bold.dk/fodbold/nyheder/offi ... -aar-i-ob/

Kent Nielsen ude med riven igen... Så forsvandt han også :-)
Det bedste vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af BoT » 30. maj 2016, 12:27

Det er vel fair nok. OB har ganske givet tilbudt en løn, der svarer til den, han får hos os i dag - vi har sikkert tilbudt en ny kontrakt til en væsentlig lavere løn.
Det er nok fint for alle parter at skilles - trods enkelte gode takter her i foråret, har han på intet tidspunkt været afgørende for os - og bærer som en af de højest-lønnede og erfarne spillere sin del af skylden for forårs-derouten.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af KJ » 30. maj 2016, 12:43

Jönsson har fået meget spilletid i foråret, men har gang på gang demonstreret komplet mangel på nærkampsstyrke, aggressivitet, beslutsomhed og målnæse. Hvis han skal være i AaB, skal det være til en løn, der ikke væsentligt overstiger Andreas Bruhns og Kasper Pedersens. Så held og lykke til ham i OB.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Buzz Killington » 30. maj 2016, 13:14

Ved sgu ikke rigtigt. Han har i glimt vist niveauet efter mesterskabet, men det var som om det aldrig rigtig etablerede sig uanset hvor mange kampe han fik. Og jeg er lige ved at give Gamen ret i at vi kan faa meget kvalitet for pengene. Han har jo egentlig vaeret en decideret reserve det seneste aar, som nummber 3 i angrebet, 2 paa kanten og 2/3 stykker paa den centrale. I det lys gaar det nok. Og hvis samtidig OB binder nogle flere midler paa spillere der naeppe ligefrem loefter deres niveau, saa er jeg egentlig ret neutral.

Naar Gaarde saa endda er ude og sige at han skal erstattes, saa er jeg ret tryg ved at sige farvel.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 13:26

Buzz Killington skrev: Og jeg er lige ved at give Gamen ret
Je t'aime, Buzz. Det manglede da også bare!

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Søgaard » 30. maj 2016, 14:06

En Jönsson i topform bliver rigtig træls at se på i OB. En Jönsson som han har spillet i år, er super at slippe til OB til en høj løn.

Han har fået mange chancer i år, hvis ikke man har vurderet at han er den løn værd som OB vil tilbyde, så synes jeg det er helt fint. Han præsterer ikke rigtig på kanten eller i midten, og har ikke kunnet tilkæmpe sig en plads i angrebet (hvor han heller ikke har sprudlet når han har fået chancen). Må man slippe Ene her til sommer, vil jeg mene det er et tab, men hvis Jönsson kun vil skrive en 2årig og man ikke har plads til ham med det samme, så er der ikke megen upside i det. I OB får han vel heller ikke en angrebsplads med AK og Festersen, måske Kent kan få ham til at fungere på en fløj..

Gaarde må på markedet.

Tak for nogle fantastiske præstationer i mesterskabssæsonen Jönsson!
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af thomasjn » 30. maj 2016, 14:30

Det vil selvfølgelig være møg-irriterende at se Jönsson genfinde formen i OB. Omvendt har han intet vist siden mesterskabet der berettiger til en top-løn og derfor har jeg det egentlig fint ved at lade ham gå. Det der irriterer mig mest er egentlig at vores (i større eller mindre grad) vælger OB - en klub der dybest set er på præcis samme hylde som os selv, men er villige til at bruge lidt flere penge. At de giver Jönsson kassen kan dog forhåbentlig binde deres lønkroner i en dyr spiller de ikke får kapital af. At de tager Thrane med "Nårh ja,....". Vores egne unge har givet samme niveau og potentiale mindst.

Gamen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Gamen » 30. maj 2016, 18:18

I det mindste siger Jönsson intet noget om, at han har taget et skridt op ved valget af OB. Han beskriver det selv som et skridt til siden.

Han lægger desværre også vægt på at han har haft det rigtig, rigtig godt under Kent Nielsen og at det har betydet meget for hans valg. Verdammt, at vi skal trækkes med en træner som tilsyneladende ikke er skyggen af hans forgænger.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Provst i Brovst » 30. maj 2016, 18:43

OB og Kent Nielsen har åbenbart intet netværk eller scouting ud over det Kent havde adgang til i AaB.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Since » 30. maj 2016, 19:13

Provst i Brovst skrev:OB og Kent Nielsen har åbenbart intet netværk eller scouting ud over det Kent havde adgang til i AaB.
Det er voldsomt at hente så mange i AaB. Det synes jeg også. Men retfærdigvis skal det siges at der også er hentet i Randers og sønderjyske. Faktisk er der dagen efter sidste kamp hentet 5 spillere fra top 6 klubber. Det synes jeg er godt gået selvom Thrane nok ikke går i starten 11 lige med det samme.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Eksil » 30. maj 2016, 19:25

Jønsson melder at han næsten er fit nu. Har I hørt den før?

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af Danni » 31. maj 2016, 13:50

AaB har gennem tiden været gode til at skippe spillere af til OB på det rigtige tidspunkt (Johansson og Caca), som aldrig blev halvt så gode i OB, som de var i Aalborg. Det skal klubben have ros for. Den her til gengæld er jeg godt nok noget mere usikker på ender på samme måde. Jeg havde meget gerne set ham fortsætte i AaB, både fordi han er mega god og også fordi, jeg nu synes der mangler en angriber i truppen nu og jeg ikke er sikker på han bliver erstattet.
Længe leve arbejderklassen!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af FlæskeFrank » 31. maj 2016, 14:14

Os uvedkommende, men hvor skal Jönsson spille i OB ? Kent spiller 4-4-2. I front har Festersen og AK været rimelige målscorer(10+), så pladsen er ikke åben der. Ingen af de to er dog kreative a la Jönsson så det kan dog skabe plads til ham. På højrekanten har de Desler som ser spændende ud - han har også spillet højreback, men her har OB hentet ny mand ind. Altså tror jeg ikke han får lov at sende et talent på bænken. Så tilbage er venstrekant eller offensiv midt, som Rasmus Falk vel spillede. Men er det nok for angriberen Jönsson ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af BoT » 31. maj 2016, 14:34

Gamen skrev:Han lægger desværre også vægt på at han har haft det rigtig, rigtig godt under Kent Nielsen og at det har betydet meget for hans valg. Verdammt, at vi skal trækkes med en træner som tilsyneladende ikke er skyggen af hans forgænger.
Er du ironisk? Ellers er det da en stramning af dimensioner.
1: Jönsson har både spillet godt og spillet dårligt under begge trænere. Mest godt under Kent - men det kan skyldes mange ting.
2: At en spiller, der skifter klub, vælger at rose den kommende træner, betyder bestemt ikke, at han kritiserer den gamle. Og mon ikke også Jönsson har brug for at signalere, at det ikke kun handler om lønnen??

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Rasmus Jönsson

Indlæg af raekkeettre » 31. maj 2016, 14:44

Sauer skrev:
Oldager skrev:
jonas386 skrev:Der er jo intet der forhindrer vore backs i at gå med frem, eller vores kanter til at trække ind selvom opstillingen skulle hedde 4-3-3 eller 4-5-1. Kombinationen af tal er egentlig ikke så vigtig, men jeg ser da i langt højere grad man forsøger at få Jönsson til at være med i det opbyggende spil end man ville med AK eller måske Spalvis. Et godt eksempel på hvad jeg mener kan ses i 3-2 kampen mod FCM sidste forår ved Spalvis første mål. Her er Jönsson nede og hente bolden ved midterlinien og sætter Spalvis fri med keeperen, og der er mål. I den kamp fungerede Jönsson i høj grad nærmere som offensiv midtbane mand end som angriber.

Men det afhænger jo også af hvordan vi stiller op. Det vil jo ikke give meget mening at spille AK-Spalvis på samme måde som Helenius-Jönsson, eller som Jönsson-AK. Jönsson er jo med længder vores bedste fodboldspiller, og en af de bedste i ligaen, det er jo næsten helt synd at gemme ham væk på toppen når han kan gøre hele holdet bedre ved at trække længere ned i banen. Håber det forklarer min tankegang lidt bedre.
Intet forhindrer backs i at gå med frem eller at kanterne kan trække ind i banen, hvis vi spiller 4-3-3 eller 4-5-1, og på samme vis forhindrer en 4-4-2 ikke, at Jönsson kan trække tilbage i banen og deltager i det opbyggende spil. Et perfekt eksempel på dette er alle de kampe, som Jönsson har spillet for os i sidste sæson, hvor han nærmest opererer frit på hele banen og nærmere agerer offensiv midtbanespiller. Kombinationen af tal er, som du også selv pointerer, ikke så vigtig.
P.s. Jönsson lagde kun op til Thomsens mål i 3-2 kampen mod Midtjylland. Han var dog ustyrlig i kampen i de minutter, han kunne holde til.
Når nu snakken falder derpå, er der altså ingen grund til ikke at komme i forårsstemning :).

Er du sindssyg et tempo de highlights er i - enden er der skruet op for speeden eller også spillede vi i et HELT HELT andet tempo - jeg havde sgu helt glemt hvor hurtigt det kunne gå....

Låst