Nikolaj Thomsen

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jun 2016, 00:07

Pastorius skrev:Er forventningerne ikke netop meldt ud under indtægter fra transfers?
(Har ikke tjekket, det mener jeg bare de har været i al den tid man har kunnet regne med at forventningerne rent faktisk holdt).
Fandt det her i børsmeddelelse nr. 3 fra marts i år, som var efter Spalvis-salget. Der står s.2
Efter salg af Lukas Spalvis i februar 2016 er selskabets konkrete forventninger til regnskabsåret 2016 et overskud før skat på mellem 2 og 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske tiltag i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både salget af Lukas Spalvis samt tidligere realiseret overskud.

Ydermere er det baseret på en placering midt i tabellen, og der er ikke indregnet yderligere transferindtægter eller europæisk deltagelse. Resultatet vil i væsentligt omfang være afhængig af AaB A/S’ sportslige resultater.
Så enten er kontakten ikke konkret nok til, at AaB har offentliggjort noget om forløbet eller også bør AaB vel snart give lyd fra sig...
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 3. jun 2016, 10:09

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Er forventningerne ikke netop meldt ud under indtægter fra transfers?
(Har ikke tjekket, det mener jeg bare de har været i al den tid man har kunnet regne med at forventningerne rent faktisk holdt).
Fandt det her i børsmeddelelse nr. 3 fra marts i år, som var efter Spalvis-salget. Der står s.2
Efter salg af Lukas Spalvis i februar 2016 er selskabets konkrete forventninger til regnskabsåret 2016 et overskud før skat på mellem 2 og 7 mio. kr. Heri er indeholdt yderligere strategiske tiltag i både kommerciel udvikling, faciliteter og spillere som følge af både salget af Lukas Spalvis samt tidligere realiseret overskud.

Ydermere er det baseret på en placering midt i tabellen, og der er ikke indregnet yderligere transferindtægter eller europæisk deltagelse. Resultatet vil i væsentligt omfang være afhængig af AaB A/S’ sportslige resultater.
Så enten er kontakten ikke konkret nok til, at AaB har offentliggjort noget om forløbet eller også bør AaB vel snart give lyd fra sig...
Eller også regner vi med at købe 1-2 spillere mere, hvorfor gevinsten ved Thomsen-salget måske kun er 1-2 mio. kr. Under alle omstændigheder er den rygtede transferpris jo mindre end usikkerhedsintervallet i forventningen, så det giver vel fin mening at AaB ikke behøver offentliggøre noget endnu.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jun 2016, 10:37

Yankee skrev:Eller også regner vi med at købe 1-2 spillere mere, hvorfor gevinsten ved Thomsen-salget måske kun er 1-2 mio. kr. Under alle omstændigheder er den rygtede transferpris jo mindre end usikkerhedsintervallet i forventningen, så det giver vel fin mening at AaB ikke behøver offentliggøre noget endnu.
Jeg mener bare, at selvom vi geninvesterer pengene, så er det afgørende at vi realisere noget spilleværdi - og det i denne sammenhæng er underordnet om vi køber nyt for pengene.

Du kan heller ikke skifte bilen ud derhjemme med en anden uden konen mener hun skulle være orienteret!

Men i dagens bold.dk antyder Gaarde ikke, at forhandlingerne med Thomsen er tæt på, så måske det er grunden.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 3. jun 2016, 13:01

FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Eller også regner vi med at købe 1-2 spillere mere, hvorfor gevinsten ved Thomsen-salget måske kun er 1-2 mio. kr. Under alle omstændigheder er den rygtede transferpris jo mindre end usikkerhedsintervallet i forventningen, så det giver vel fin mening at AaB ikke behøver offentliggøre noget endnu.
Jeg mener bare, at selvom vi geninvesterer pengene, så er det afgørende at vi realisere noget spilleværdi - og det i denne sammenhæng er underordnet om vi køber nyt for pengene.

Du kan heller ikke skifte bilen ud derhjemme med en anden uden konen mener hun skulle være orienteret!
Det er fanme en god pointe haha! Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Lomaha » 6. jun 2016, 13:33

Yankee skrev:
FlæskeFrank skrev:
Yankee skrev:Eller også regner vi med at købe 1-2 spillere mere, hvorfor gevinsten ved Thomsen-salget måske kun er 1-2 mio. kr. Under alle omstændigheder er den rygtede transferpris jo mindre end usikkerhedsintervallet i forventningen, så det giver vel fin mening at AaB ikke behøver offentliggøre noget endnu.
Jeg mener bare, at selvom vi geninvesterer pengene, så er det afgørende at vi realisere noget spilleværdi - og det i denne sammenhæng er underordnet om vi køber nyt for pengene.

Du kan heller ikke skifte bilen ud derhjemme med en anden uden konen mener hun skulle være orienteret!
Det er fanme en god pointe haha! Jeg er tilbøjelig til at give dig ret.
Meget muligt - men der skal vel kun gives børsmeddelelser om ting, der har betydning for kursen på AaB's aktier. Og medmindre vi sælger NT for et par millioner Euro, så tvivler jeg på, at det får nogen som helst betydning for aktiekursen om alle pengene reinvesteres eller sættes i nye spillere, hvis det drejer sig om 4-5 mio. kr.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Kempes » 13. jun 2016, 21:04

Synes der er påfaldende stille omkring Thomsens flirt med Nantes version 2.0. Er forhandlingerne brudt sammen???

Arendt
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. maj 2014, 00:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Arendt » 14. jun 2016, 10:50

Kempes skrev:Synes der er påfaldende stille omkring Thomsens flirt med Nantes version 2.0. Er forhandlingerne brudt sammen???
Eftersigende bud på 4 mio. kr. samt klausuler.

Tipsbladet skriver i dag, at Nicolaj Thomsen skal til lægetjek torsdag eller fredag.
Succés er midlertidigt. Loyalitet er for altid.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Patmand » 14. jun 2016, 10:57

Så kom skiftet på plads.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1/ ... -denne-uge

Alt godt venter de tålmodige. 4 millioner er set med deres øjne (ikke den dovne slags) et røverkøb.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af doukas » 14. jun 2016, 11:06

Jeg var ellers sikker på, at Thomsen ville skifte til Brøndby IF
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Gaarde6 » 14. jun 2016, 11:07

Patmand skrev:Så kom skiftet på plads.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1/ ... -denne-uge

Alt godt venter de tålmodige. 4 millioner er set med deres øjne (ikke den dovne slags) et røverkøb.
Det er da ikke på plads endnu er det?

4 millioner er da ikke noget røverkøb med tanke på han er gratis til sommer.
Synes det er et godt salg af Gaarde (hvis handlen falder på plafs)

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Søgaard » 14. jun 2016, 11:24

3,5-4 mill og lidt klausuler med ½ år igen, lyder fint. Håber Thomsen hænger i og får succes i udlandet, tror Nantes er et fint skridt og at han har fået et års spilletid i SL ekstra, tror jeg heller ikke skader ham. Han har aldrig brokket sig og yder altid en god indsats. Ham ser jeg gerne tilbage en dag, forhåbentlig først om 6-8 år :)

Problemet er self. at det får lov til at komme til stadiet hvor han har ½år igen. Men det har vi diskuteret til hudløshed, er det Thomsen der bare ikke rigtig har trukket bud fra andre end Nantes, eller er det AaB der har været for dårlige til at markedsføre ham? Jeg tror der er lidt markedsføring i det, og jeg håber Gaarde udvikler sig på den front samt at Thomsen bliver en god ambassadør vi kan vise frem på solgt-CV'et.
Aalborg BK 1885!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af KJ » 14. jun 2016, 11:56

Grunden til, at vi ikke har fået flere bud på Thomsen, er, at han ikke er fantastisk god. Han har været en fin spiller for AaB, men mangler ufatteligt meget for at kunne slå igennem uden for Danmark. Han er ikke hurtig nok eller målfarlig nok, og så mangler han også noget aggressivitet og nærkampsstyrke. Men, bevares, en glimrende, stabil mand for AaB, som vi kommer til at savne.

Det er noget fordrukkent sludder, at Gaarde skulle være for dårlig til at markedsføre Thomsen. Thomsen har vel spillet en 15-20 u21-landskampe og 8-10 europæiske kampe med rigt opbud af agenter og scouts. Interessens omfang afspejler, at hans potentiale ikke er gigantisk. Han er ikke et ungt talent længere.

4 mio. er glimrende. Nu har Gaarde råd til en halvstor kanin i hatten (men ikke sikkert det sker).

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Patmand » 14. jun 2016, 12:34

Gaarde6 skrev:
Patmand skrev:Så kom skiftet på plads.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/ligue-1/ ... -denne-uge

Alt godt venter de tålmodige. 4 millioner er set med deres øjne (ikke den dovne slags) et røverkøb.
Det er da ikke på plads endnu er det?

4 millioner er da ikke noget røverkøb med tanke på han er gratis til sommer.
Synes det er et godt salg af Gaarde (hvis handlen falder på plafs)
Læg mærke til jeg skriver "med deres øjne". De kan ret beset være ligeglade med hans kontraktmæssige forhold i AaB.
De får en spiller de var parate til at betale omkring kr. 15 mio. for på et tidspunkt hvor det dovne øje endnu ikke var et tema.

AaB får bestemt brug for de 4 mio. plus det løse når en erstatning skal hentes ind. De har vel også lidt i cigarkassen fra salget af Spalvis.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Yankee » 14. jun 2016, 13:05

KJ skrev:
Det er noget fordrukkent sludder, at Gaarde skulle være for dårlig til at markedsføre Thomsen. Thomsen har vel spillet en 15-20 u21-landskampe og 8-10 europæiske kampe med rigt opbud af agenter og scouts. Interessens omfang afspejler, at hans potentiale ikke er gigantisk. Han er ikke et ungt talent længere.
Hvad har det at gøre med markedsføring af en spiller?

Markedsføring af en spiller handler dels om at skabe en medie-hype, hvilket i forhold til hans præstationsniveau har været stærkt begrænset for Nicolaj Thomsen. Derudover handler det om at man aktivt får en agent til at forsøge at finde interesserede klubber på AaB's vegne og lobbye for at spilleren skal på landshold m.v. Det er den slags, der giver de helt store spillersalg - samt selvfølgelig lidt held og en stærk kontraktpolitik.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Sauer » 14. jun 2016, 17:51

KJ skrev:Grunden til, at vi ikke har fået flere bud på Thomsen, er, at han ikke er fantastisk god. Han har været en fin spiller for AaB, men mangler ufatteligt meget for at kunne slå igennem uden for Danmark. Han er ikke hurtig nok eller målfarlig nok, og så mangler han også noget aggressivitet og nærkampsstyrke. Men, bevares, en glimrende, stabil mand for AaB, som vi kommer til at savne.

Det er noget fordrukkent sludder, at Gaarde skulle være for dårlig til at markedsføre Thomsen. Thomsen har vel spillet en 15-20 u21-landskampe og 8-10 europæiske kampe med rigt opbud af agenter og scouts. Interessens omfang afspejler, at hans potentiale ikke er gigantisk. Han er ikke et ungt talent længere.

4 mio. er glimrende. Nu har Gaarde råd til en halvstor kanin i hatten (men ikke sikkert det sker).
Jeg tror til gengæld, at Thomsen netop kommer til at vokse og udvikle sig vildt, når han kommer til en bedre liga. Han har måske ikke de samme åbenlyse spidskompetencer som nogle andre store talenter, men jeg tror, hans arbejdsraseri og mentalitet kommer til at betyde, at han klarer skærene i udlandet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Hanga » 14. jun 2016, 20:57

Ifølge EkstraBladet er den nøjagtige pris 4,5 mio. kr. + videresalgsklausul på 15%.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ig/6138120
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af doukas » 14. jun 2016, 21:09

Hanga skrev:Ifølge EkstraBladet er den nøjagtige pris 4,5 mio. kr. + videresalgsklausul på 15%.

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... ig/6138120
Hvis det er sandt, er det helt sikkert godkendt.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Gnu » 14. jun 2016, 21:34

Videresalgsklausuler er bare ikke rigtig noget, AaB nogensinde har fået noget ud af, så det er i den grad fugle på taget.

Derudover har jeg svært ved at se, hvorfor Nantes skulle gå med til en videresalgsklausul. Hvis de kan stikke AaB en halv million ekstra og holde dem ude af en fremtidig handel, så gør de da det. AaB har jo ikke rigtig noget at forhandle med, når Thomsen har så kort tid af kontrakten tilbage.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Provst i Brovst » 14. jun 2016, 21:38

Gnu skrev:Videresalgsklausuler er bare ikke rigtig noget, AaB nogensinde har fået noget ud af, så det er i den grad fugle på taget.

Derudover har jeg svært ved at se, hvorfor Nantes skulle gå med til en videresalgsklausul. Hvis de kan stikke AaB en halv million ekstra og holde dem ude af en fremtidig handel, så gør de da det. AaB har jo ikke rigtig noget at forhandle med, når Thomsen har så kort tid af kontrakten tilbage.
Nates skal jo også have et hold klar til sæsonstart. Alle spilleres kontrakter løber jo ud på et tidspunkt, det nytter bare ikke noget når man skal bruge et hold til sæsonen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Nikolaj Thomsen

Indlæg af Gnu » 14. jun 2016, 21:50

Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:Videresalgsklausuler er bare ikke rigtig noget, AaB nogensinde har fået noget ud af, så det er i den grad fugle på taget.

Derudover har jeg svært ved at se, hvorfor Nantes skulle gå med til en videresalgsklausul. Hvis de kan stikke AaB en halv million ekstra og holde dem ude af en fremtidig handel, så gør de da det. AaB har jo ikke rigtig noget at forhandle med, når Thomsen har så kort tid af kontrakten tilbage.
Nates skal jo også have et hold klar til sæsonstart. Alle spilleres kontrakter løber jo ud på et tidspunkt, det nytter bare ikke noget når man skal bruge et hold til sæsonen.
Bevares, og AaB vil gerne score bare en smule dadler på Thomsen. Den danske sæson starter i øvrigt en måned før den franske, så AaB har nok mest travlt med at få en afklaring. Derudover var Nantes klar til at bruge +15 millioner på Thomsen for et år siden. Forskellen fra 4,5 millioner til 5 gør næppe en forskel for dem.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar