Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6091
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FIDEL » 18. jun 2016, 18:52

Provst i Brovst skrev:Jeg har stor tiltro til Kasper Pedersen. Han bliver den ny Thelander.
Øhh nej.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 18. jun 2016, 19:01

FIDEL skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg har stor tiltro til Kasper Pedersen. Han bliver den ny Thelander.
Øhh nej.
Nok på toppen ;-)

Billede

Billede

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5094
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af MrBangDK » 18. jun 2016, 19:10

FIDEL skrev:
Provst i Brovst skrev:Jeg har stor tiltro til Kasper Pedersen. Han bliver den ny Thelander.
Øhh nej.
Præcis!! Han bliver bedre end Thelander!
Ska' vi hak'?

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jun 2016, 01:36

Jeg ved godt at det tilsyneladende er et faktum at Donny Gorter kan spille defensiv midt, men jeg tror simpelthen ikke på at han kan fylde nok derinde... det er jo ikke ligefrem fordi han var en spiller som havde fysikken som en force, mildest talt.

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvorfor yderligere en backup til venstre back skulle være et fokuspunkt, jeg synes der er mange positioner som burde stå foran i køen, først og fremmest på kanterne og højre back plus den centrale midtbane. Jeg er også stadig alvorligt bange for at vi kommer til at mangle kvalitet oppe foran. Generelt er jeg mere til forstærkning af startopstillingen, end til styrkelse af bredden... en stærk højre back, en stærk kant, og en stærk angriber står klart højest på min ønskeliste.

Men at vi taber en kamp mod et stærkt hold, og bliver udfordret på bredden i en kamp hvor vi ikke benytter Ene, Ahlmann, Børsting og Kasper P fra start, som ellers normalt må forventes at starte inde, og iøvrigt stiller med to helt nye spillere samt benytter en masse nyoprykkede unge spillere...det kan altså ikke bringe selvmordstendenserne frem i lyset her, selv om det tilsyneladende forholder sig anderledes for andre.

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kempes » 19. jun 2016, 09:53

Et par bud på mulige transfermål kunne være de to litauere Vykintas Slivka og Arvydas Novikovas. Men det kræver nok at Spalvis lægger et godt ord ind for vores klub.

Slivka: 21 år Central offensiv midt. Pt ejet af Juventus, men har senest været lejet ud til Den Bosch i den hollandske Jupiler League (hvor han var fast mand i start 11eren). 9 landskampe.

http://www.transfermarkt.co.uk/vykintas ... ler/190513

Novikovas: 25 år. Venstre kant. Har bl.a. været i skotsk fodbold, men har nu kontrakt med Bochum i 2. Bundesliga (udløb 1.7. 2017). I den seneste sæson er han primært blevet brugt som indskifter. 3 mål i 27 landskampe.

http://www.transfermarkt.co.uk/arvydas- ... eler/87444

Har ikke kunnet finde FM-stats men (i manglen af bedre) er her stats fra FIFA ultimate 16 :)
http://www.futhead.com/16/players/5401/ ... novikovas/

Begge burde være inden for økonomisk rækkevidde.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 19. jun 2016, 18:03

Jesper Schmidt skrev:Jeg ved godt at det tilsyneladende er et faktum at Donny Gorter kan spille defensiv midt, men jeg tror simpelthen ikke på at han kan fylde nok derinde... det er jo ikke ligefrem fordi han var en spiller som havde fysikken som en force, mildest talt.

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvorfor yderligere en backup til venstre back skulle være et fokuspunkt, jeg synes der er mange positioner som burde stå foran i køen, først og fremmest på kanterne og højre back plus den centrale midtbane. Jeg er også stadig alvorligt bange for at vi kommer til at mangle kvalitet oppe foran. Generelt er jeg mere til forstærkning af startopstillingen, end til styrkelse af bredden... en stærk højre back, en stærk kant, og en stærk angriber står klart højest på min ønskeliste.
Jeg tror ikke der er mange der vil hente Donny til den defensive midt. Du kan vælge at se det som en signing til bredden, jeg vælger at se det som en mulig signing til startopstillingen. Jeg er også stor fan af Jakob Ahlmann i topform, men faktum er altså, at han snart 2 år efter sin skade, fortsat har store problemer med at blive og ikke mindst holde sig klar!

I mine øjne er det et stort sats at tro på at han kan spille det meste af efteråret. Vi lavede det sats hele sidste sæson og blev straffet for det. Selvom Blåbjerg er en habil backup, så har han altså ikke Ahlmann/Gorter niveau, og samtidig mangler han dermed i det centrale hvor han gerne skulle presse en til tider svag Kasper Pedersen. Så har vi de nye fra U19 men vi kan hverken forvente eller stille krav om, at de skal kunne gå ind og være en habil backup på nuværende tidspunkt. De skal have en sæson med superligatruppen hvor de suger til sig og lægger på, og måske får indhop hist og her.

Best case så kan vi lave en 1-2 årig aftale med Donny, men mon ikke han håber at finde en længere kontrakt et andet sted.

Jeg tror du har ret i, at der er andre pladser der prioriteres højere, men jeg håber da at AaB overvejer muligheden. Vi ved hvad vi får med ham, og han vil kunne glide ind fra start af, mens Ahlmann forsøger at blive helt klar.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2016, 18:57

Hanga skrev:Jeg er også stor fan af Jakob Ahlmann i topform, men faktum er altså, at han snart 2 år efter sin skade, fortsat har store problemer med at blive og ikke mindst holde sig klar!

I mine øjne er det et stort sats at tro på at han kan spille det meste af efteråret. Vi lavede det sats hele sidste sæson og blev straffet for det. Selvom Blåbjerg er en habil backup, så har han altså ikke Ahlmann/Gorter niveau, og samtidig mangler han dermed i det centrale hvor han gerne skulle presse en til tider svag Kasper Pedersen. Så har vi de nye fra U19 men vi kan hverken forvente eller stille krav om, at de skal kunne gå ind og være en habil backup på nuværende tidspunkt. De skal have en sæson med superligatruppen hvor de suger til sig og lægger på, og måske får indhop hist og her.
Nu ved jeg ikke småskadet Ahlmann dækkede over - øm pegefinger eller efterveer for hans 2 år gammel skade. Hvis det er det sidste, så er AaB nød til at gardere sig.

Jeg kunne måske godt se, at man prøvede at leje Kristian Pedersen i HB Køge for efteråret. Som U21-back bør han kunne noget. Hvis ikke der er nogle bud på ham - og de vil have 5 mio kr. så kunne begge parter måske godt bruge en udlejning. Han bliver testet på et højere niveau og vi får dækket en plads med en prismæssig billig løsning.

Men hvis AaB ikke regner med at Ahlmann kan spille alle kampene i efteråret, så skal der handles på pladsen, især - dømt ud fra en træningskamp, så kan Blåbjerg måske være på vej til midterforsvarets startopstilling.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 19. jun 2016, 19:28

FlæskeFrank skrev: Nu ved jeg ikke småskadet Ahlmann dækkede over - øm pegefinger eller efterveer for hans 2 år gammel skade. Hvis det er det sidste, så er AaB nød til at gardere sig.

Jeg kunne måske godt se, at man prøvede at leje Kristian Pedersen i HB Køge for efteråret. Som U21-back bør han kunne noget. Hvis ikke der er nogle bud på ham - og de vil have 5 mio kr. så kunne begge parter måske godt bruge en udlejning. Han bliver testet på et højere niveau og vi får dækket en plads med en prismæssig billig løsning.

Men hvis AaB ikke regner med at Ahlmann kan spille alle kampene i efteråret, så skal der handles på pladsen, især - dømt ud fra en træningskamp, så kan Blåbjerg måske være på vej til midterforsvarets startopstilling.
http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... om-bidrage
- Jeg har som så mange gange før haft lidt problemer med knæet op til ferien, og nu har jeg brugt ferien på virkelig at træne. Jeg har en rigtig god følelse lige nu, men jeg tager små skridt her i opstarten og er lidt på skånekost, siger han.
Med hensyn til Kristian Pedersen så tvivler jeg på at HB Køge vil leje ham ud, med mindre AaB betaler pænt for det.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 19. jun 2016, 20:47

Havde ikke set artiklen med Ahlmann. Jamen så må vi jo væbne os med tålmodighed. Min tålmodighed rækker til første SL-kamp, den skal han spille, ellers tror jeg ikke på ham i efteråret og mener der skal handles ind på pladsen.

Mht. Kristian Pedersen så ved jeg godt, at HB Køge mener de har et guldæg næsten på størrelse med Horsens's Sanneh. Dog med den væsentlige forskel, at Sanneh skal spille superliga. Hvilket vi kunne tilbyde.

Men det kunne godt tyde på, at det er en plads, som ikke har vores fokus.
- FlæskeFrank

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Mogens » 19. jun 2016, 20:52

Jeg ser nu, at Mads Hvilsom rygtes til Esbjerg. Han havde en forrygende periode i Hobro, mens hans eventyr i udlandet ikke har været en dans på roser. Var han decideret angriber i Hobro eller var han mere end målfarlig kant?
Kunne han være interessant for AaB, for vi burde da kunne hamle op med Esbjerg både økonomisk og sportsligt?!?
På minussiden tæller selvfølgelig, at han i Esbjerg kan komme "hjem" til Jonas Dal, som vel opfandt ham.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jun 2016, 20:55

Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg ved godt at det tilsyneladende er et faktum at Donny Gorter kan spille defensiv midt, men jeg tror simpelthen ikke på at han kan fylde nok derinde... det er jo ikke ligefrem fordi han var en spiller som havde fysikken som en force, mildest talt.

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvorfor yderligere en backup til venstre back skulle være et fokuspunkt, jeg synes der er mange positioner som burde stå foran i køen, først og fremmest på kanterne og højre back plus den centrale midtbane. Jeg er også stadig alvorligt bange for at vi kommer til at mangle kvalitet oppe foran. Generelt er jeg mere til forstærkning af startopstillingen, end til styrkelse af bredden... en stærk højre back, en stærk kant, og en stærk angriber står klart højest på min ønskeliste.
Jeg tror ikke der er mange der vil hente Donny til den defensive midt. Du kan vælge at se det som en signing til bredden, jeg vælger at se det som en mulig signing til startopstillingen. Jeg er også stor fan af Jakob Ahlmann i topform, men faktum er altså, at han snart 2 år efter sin skade, fortsat har store problemer med at blive og ikke mindst holde sig klar!

I mine øjne er det et stort sats at tro på at han kan spille det meste af efteråret. Vi lavede det sats hele sidste sæson og blev straffet for det. Selvom Blåbjerg er en habil backup, så har han altså ikke Ahlmann/Gorter niveau, og samtidig mangler han dermed i det centrale hvor han gerne skulle presse en til tider svag Kasper Pedersen. Så har vi de nye fra U19 men vi kan hverken forvente eller stille krav om, at de skal kunne gå ind og være en habil backup på nuværende tidspunkt. De skal have en sæson med superligatruppen hvor de suger til sig og lægger på, og måske får indhop hist og her.

Best case så kan vi lave en 1-2 årig aftale med Donny, men mon ikke han håber at finde en længere kontrakt et andet sted.

Jeg tror du har ret i, at der er andre pladser der prioriteres højere, men jeg håber da at AaB overvejer muligheden. Vi ved hvad vi får med ham, og han vil kunne glide ind fra start af, mens Ahlmann forsøger at blive helt klar.
Jeg er ikke uenig, jeg vil bare godt have en gardering til venstre back lidt længere ned af prioritetslisten. Gorter ville skam også efter min mening være et udmærket valg som gardering til venstre back, hvis man skulle vælge at gøre det - det jeg studser over, er når folk skriver at han jo også kan dække den defensive midtbane, hvilket vel er lidt af en internet/debatside-sandhed.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Mogens » 19. jun 2016, 21:03

Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg ved godt at det tilsyneladende er et faktum at Donny Gorter kan spille defensiv midt, men jeg tror simpelthen ikke på at han kan fylde nok derinde... det er jo ikke ligefrem fordi han var en spiller som havde fysikken som en force, mildest talt.

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvorfor yderligere en backup til venstre back skulle være et fokuspunkt, jeg synes der er mange positioner som burde stå foran i køen, først og fremmest på kanterne og højre back plus den centrale midtbane. Jeg er også stadig alvorligt bange for at vi kommer til at mangle kvalitet oppe foran. Generelt er jeg mere til forstærkning af startopstillingen, end til styrkelse af bredden... en stærk højre back, en stærk kant, og en stærk angriber står klart højest på min ønskeliste.
Jeg tror ikke der er mange der vil hente Donny til den defensive midt. Du kan vælge at se det som en signing til bredden, jeg vælger at se det som en mulig signing til startopstillingen. Jeg er også stor fan af Jakob Ahlmann i topform, men faktum er altså, at han snart 2 år efter sin skade, fortsat har store problemer med at blive og ikke mindst holde sig klar!

I mine øjne er det et stort sats at tro på at han kan spille det meste af efteråret. Vi lavede det sats hele sidste sæson og blev straffet for det. Selvom Blåbjerg er en habil backup, så har han altså ikke Ahlmann/Gorter niveau, og samtidig mangler han dermed i det centrale hvor han gerne skulle presse en til tider svag Kasper Pedersen. Så har vi de nye fra U19 men vi kan hverken forvente eller stille krav om, at de skal kunne gå ind og være en habil backup på nuværende tidspunkt. De skal have en sæson med superligatruppen hvor de suger til sig og lægger på, og måske får indhop hist og her.

Best case så kan vi lave en 1-2 årig aftale med Donny, men mon ikke han håber at finde en længere kontrakt et andet sted.

Jeg tror du har ret i, at der er andre pladser der prioriteres højere, men jeg håber da at AaB overvejer muligheden. Vi ved hvad vi får med ham, og han vil kunne glide ind fra start af, mens Ahlmann forsøger at blive helt klar.
Jeg er ikke uenig, jeg vil bare godt have en gardering til venstre back lidt længere ned af prioritetslisten. Gorter ville skam også efter min mening være et udmærket valg som gardering til venstre back, hvis man skulle vælge at gøre det - det jeg studser over, er når folk skriver at han jo også kan dække den defensive midtbane, hvilket vel er lidt af en internet/debatside-sandhed.
Jeg siger ikke, at han faktisk KAN dække den defensive midtbane, men der kommer sjældent røg uden en brand. Hvorfor skulle denne "sandhed" dukke op, hvis ikke der er noget om det? Jeg googlede det naturligvis, og både transfermarkt og wiki havde det som sekundære pladser. Ikke de mest troværdige kilder, men vel egentlig ligeså troværdigt som din påstand om det modsatte (uden at det skal lyde som noget personligt mod dig).
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Jesper Schmidt » 19. jun 2016, 22:17

Mogens skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Hanga skrev:
Jesper Schmidt skrev:Jeg ved godt at det tilsyneladende er et faktum at Donny Gorter kan spille defensiv midt, men jeg tror simpelthen ikke på at han kan fylde nok derinde... det er jo ikke ligefrem fordi han var en spiller som havde fysikken som en force, mildest talt.

Derudover kan jeg ikke rigtigt se hvorfor yderligere en backup til venstre back skulle være et fokuspunkt, jeg synes der er mange positioner som burde stå foran i køen, først og fremmest på kanterne og højre back plus den centrale midtbane. Jeg er også stadig alvorligt bange for at vi kommer til at mangle kvalitet oppe foran. Generelt er jeg mere til forstærkning af startopstillingen, end til styrkelse af bredden... en stærk højre back, en stærk kant, og en stærk angriber står klart højest på min ønskeliste.
Jeg tror ikke der er mange der vil hente Donny til den defensive midt. Du kan vælge at se det som en signing til bredden, jeg vælger at se det som en mulig signing til startopstillingen. Jeg er også stor fan af Jakob Ahlmann i topform, men faktum er altså, at han snart 2 år efter sin skade, fortsat har store problemer med at blive og ikke mindst holde sig klar!

I mine øjne er det et stort sats at tro på at han kan spille det meste af efteråret. Vi lavede det sats hele sidste sæson og blev straffet for det. Selvom Blåbjerg er en habil backup, så har han altså ikke Ahlmann/Gorter niveau, og samtidig mangler han dermed i det centrale hvor han gerne skulle presse en til tider svag Kasper Pedersen. Så har vi de nye fra U19 men vi kan hverken forvente eller stille krav om, at de skal kunne gå ind og være en habil backup på nuværende tidspunkt. De skal have en sæson med superligatruppen hvor de suger til sig og lægger på, og måske får indhop hist og her.

Best case så kan vi lave en 1-2 årig aftale med Donny, men mon ikke han håber at finde en længere kontrakt et andet sted.

Jeg tror du har ret i, at der er andre pladser der prioriteres højere, men jeg håber da at AaB overvejer muligheden. Vi ved hvad vi får med ham, og han vil kunne glide ind fra start af, mens Ahlmann forsøger at blive helt klar.
Jeg er ikke uenig, jeg vil bare godt have en gardering til venstre back lidt længere ned af prioritetslisten. Gorter ville skam også efter min mening være et udmærket valg som gardering til venstre back, hvis man skulle vælge at gøre det - det jeg studser over, er når folk skriver at han jo også kan dække den defensive midtbane, hvilket vel er lidt af en internet/debatside-sandhed.
Jeg siger ikke, at han faktisk KAN dække den defensive midtbane, men der kommer sjældent røg uden en brand. Hvorfor skulle denne "sandhed" dukke op, hvis ikke der er noget om det? Jeg googlede det naturligvis, og både transfermarkt og wiki havde det som sekundære pladser. Ikke de mest troværdige kilder, men vel egentlig ligeså troværdigt som din påstand om det modsatte (uden at det skal lyde som noget personligt mod dig).
Det var skam ikke møntet på nogen bestemt. Min pointe er bare at hvis man ser på Gorters krop, og ser på om han skulle kunne spille Würtz' plads, så er jeg altså simpelthen bare nødt til at sige, at det kan jeg på ingen måde forestille mig.

Har han spillet en af de to 6'er positioner i holland i deres typiske 4-3-3 opstilling? Det kan jeg til gengæld godt forestille mig, og der stilles jo nogle helt andre krav.

Tested Judge
Drenge
Drenge
Indlæg: 33
Tilmeldt: 2. jan 2011, 12:12
Favoritspiller: Frank Strandli, Rade Prica, Erik Bo Andersen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tested Judge » 19. jun 2016, 22:20

Her kommer et forslag på en spiller, der i mine øjne kunne forstærke vores trup. Om han er realistisk ved jeg ikke, men det er vel profiler vi skal have ind.

Det bliver nok mest aktuelt, hvis Ene bliver solgt eller Gaarde og co. vurderer at der skal noget mere pondus i angrebet.

Manden hedder noget så eksotisk som Frédéric Gounongbe. Han spiller i Westerlo i den bedste belgiske liga og er 28 år. Han er 1.90 høj og er venstre benet. Selvom Westerlo havde en skidt sæson og sluttede næstsidst lykkedes det alligevel for Frédéric at score 13 mål, kun et færre end topscoreren i ligaen. Han er bedst som angriber, men kan også spille en offensiv kant.

Det bedste ved Frédéric er at hans kontrakt netop er udløbet og derved ikke koster noget i overgangssum. Det knsp så gode er, at der nok er større klubber end AaB ude efter ham.

Ved godt at det ikke er den type spillere vi normalt henter, men synes alligevel han er værd at kigge nærmere på.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 20. jun 2016, 00:05

Lidt fra Søren Sorgenfri:

Viborg håber at lande AaBs hurtige færing Gilli Sørensen. Det siges, han drømmer om fast spilletid. Det vil Viborg efter alt at dømme gerne give ham. Så skal Viborg bare blive enige med AaB, men også andre danske klubber har noteret sig den alsidige venstre kantspiller.

http://tribunen.com/2016/06/19/transfer ... -broendby/

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hanga » 20. jun 2016, 00:29

Eksil skrev:Lidt fra Søren Sorgenfri:

Viborg håber at lande AaBs hurtige færing Gilli Sørensen. Det siges, han drømmer om fast spilletid. Det vil Viborg efter alt at dømme gerne give ham. Så skal Viborg bare blive enige med AaB, men også andre danske klubber har noteret sig den alsidige venstre kantspiller.

http://tribunen.com/2016/06/19/transfer ... -broendby/
Sælg!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 20. jun 2016, 07:37

Eksil skrev:Lidt fra Søren Sorgenfri:

Viborg håber at lande AaBs hurtige færing Gilli Sørensen. Det siges, han drømmer om fast spilletid. Det vil Viborg efter alt at dømme gerne give ham. Så skal Viborg bare blive enige med AaB, men også andre danske klubber har noteret sig den alsidige venstre kantspiller.

http://tribunen.com/2016/06/19/transfer ... -broendby/
Åh, håbede jo på at han kunne etablere sig på højre back. Det projekt lykkedes ikke i foråret, og om det kan lykkes i efteråret er svært at gisne om. Jeg er lidt 50/50 på den, for det kommer an på om han bliver erstattet. Joakim Mæhle kan også stå klar i kulissen, når LS og Gaarde en dag opdager at PK ikke er god nok.
Jeg savner Winsnes

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2882
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Eksil » 20. jun 2016, 08:17

Martino skrev:
Eksil skrev:Lidt fra Søren Sorgenfri:

Viborg håber at lande AaBs hurtige færing Gilli Sørensen. Det siges, han drømmer om fast spilletid. Det vil Viborg efter alt at dømme gerne give ham. Så skal Viborg bare blive enige med AaB, men også andre danske klubber har noteret sig den alsidige venstre kantspiller.

http://tribunen.com/2016/06/19/transfer ... -broendby/
Åh, håbede jo på at han kunne etablere sig på højre back. Det projekt lykkedes ikke i foråret, og om det kan lykkes i efteråret er svært at gisne om. Jeg er lidt 50/50 på den, for det kommer an på om han bliver erstattet. Joakim Mæhle kan også stå klar i kulissen, når LS og Gaarde en dag opdager at PK ikke er god nok.
Jeg er slet ikke PKs største fan (faktisk fik jeg på puklen for at skriv at han var noget under middel sidste sommer), men han er dog noget bedre en Gilli, som slet ikke fungerer dernede. Hvor PK er allround dårlig så har Gilli næsten ingen evner som forsvarer og er næsten begrænset til raids frem i banen.

Af mulige AaB emner meldes Ørnskov til Lyngby og Spellman til Brøndby. Synd, begge ville have været gode tilføjelser på den centrale midt.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Hovedet » 20. jun 2016, 09:03

Er vi ikke ved at være der, hvor der skal hentes permanent 1:1 - erstatning for Jakob Ahlmann? Vi har simpelthen ikke kvalificerede afløsere i truppen, hvad nu 2 års ørkenvandring har vist, og vi kan jo ikke blive ved at vente på Godot.

I det hele taget kunne dette transfervindue passende blive brugt på at rydde op i truppen og få skilt sig ad med fyldspillerne og i stedet langt mere målrettet gå efter kvalitet. Af samme årsag virker det voldsomt på mig at hive 6 ungdomsspillere op i førsteholdstruppen, når nu flere af dem, der er hevet op gennem de sidste 3-4 år, kun delvist eller slet ikke er slået igennem på førsteholdet.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 20. jun 2016, 09:19

Hovedet skrev:Er vi ikke ved at være der, hvor der skal hentes permanent 1:1 - erstatning for Jakob Ahlmann? Vi har simpelthen ikke kvalificerede afløsere i truppen, hvad nu 2 års ørkenvandring har vist, og vi kan jo ikke blive ved at vente på Godot.

I det hele taget kunne dette transfervindue passende blive brugt på at rydde op i truppen og få skilt sig ad med fyldspillerne og i stedet langt mere målrettet gå efter kvalitet. Af samme årsag virker det voldsomt på mig at hive 6 ungdomsspillere op i førsteholdstruppen, når nu flere af dem, der er hevet op gennem de sidste 3-4 år, kun delvist eller slet ikke er slået igennem på førsteholdet.
Enig, men problemet er at vi har fået et ungdoms-dogme i klubben, hvor man stoler blindt på at man kan klare sig med talenter uden at skele til talenternes kvalitet. Ungdomsstrategien er ikke i sig selv problemet, men snarere at den eksekveres alt for stringent. Man hører tit i debatten om AaB, hvad der er rigtigt og forkert ifht. strategien som om at strategien er skrevet i runer og ikke kan ændres. Det er imidlertidig en gang ævl da en af de vigtige ting i strategiarbejde netop er at tilpasse sin strategi til virkeligheden. I 2011-2013 gav det mening at satse meget på talenter da der 1) Ikke var nogen penge 2) vi faktisk havde nogle exceptionelt store talenter. I de forgangne år har det været overdrevet fordi man har satset på typer som Bruhn der ikke er gode nok og Abildgaard der ikke er klar + Kasper P og Blåbjerg (men alligevel holder man stadig fast i en DS spiller og en der er for bette til at være stopper), hvor ingen af dem for alvor har talentet. Nu hvor klubben har penge bør man derfor være mere pragmatiske ifht. hvilke talenter der får chancen. Jeg synes målsætningen med at der skal være så og så mange af egen avl i truppen er noget fis. Vi kan altid fylde truppen med spillere af egen avl som det letteste i hele verden, men hvad er det ved hvis vi ryger nede i den tunge ende af ligaen eller helt ud af ligaen? AaB skal også være en klub der opnår resultater og er stabilt med fremme i dansk fodbold (og nej jeg mener ikke mesterskab hvert år som man ellers blive skudt i skoene når man forlanger noget af den her klub, men i guder hvor er det trættende med leverpostej-sæsoner).

Låst