Superligaen 2016/17 - grundspil

Her debatteres alt om fodbold der ingen direkte relation har til AaB.
Besvar
Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Provst i Brovst » 30. jun 2016, 16:24

Pastorius skrev:
Califfen skrev:Det er også en smule ironisk, at de fyrer manden, som de var helt vilde med at få fat i og købte fri før tid i Hobro, og så fyrer ham efter kun godt et halvt års virke. Godt castet, EfB! :)
Det er vel endnu mere komsik at de gør det lige nu, og ikke gjorde det straks sæsonen var forbi.
Det er super dårlig timing. Hvorfor vente hvis man ville gøre det nu? Der må være opstået noget, yderligere konflikter med spillertruppen eller erkendelsen af at forholdet ikke kunne lappes.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af thomasjn » 30. jun 2016, 16:59

Hvis Esbjerg er kloge tager de Colin Todd og får opbygget holdet nede fra igen. Men de tager nok Frank eller Wieghorst og vil implementere et offensivt vidunder koncept over de næste par uger. Jeg tror klart man kommer længest med det sidste som vi selv så med Kent i AaB.

salling23
Superliga
Superliga
Indlæg: 514
Tilmeldt: 22. jan 2010, 17:58

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af salling23 » 1. jul 2016, 21:53

Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Califfen skrev:Det er også en smule ironisk, at de fyrer manden, som de var helt vilde med at få fat i og købte fri før tid i Hobro, og så fyrer ham efter kun godt et halvt års virke. Godt castet, EfB! :)
Det er vel endnu mere komsik at de gør det lige nu, og ikke gjorde det straks sæsonen var forbi.
Det er super dårlig timing. Hvorfor vente hvis man ville gøre det nu? Der må være opstået noget, yderligere konflikter med spillertruppen eller erkendelsen af at forholdet ikke kunne lappes.
Det sjoveste er da at han blev fyret dagen før han egentligt skulle tiltræde
Sex er ligesom bridge. Har man ikke en ordentlig makker må man have en god hånd
(Monrad og Rislund)

Brugeravatar
Califfen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2064
Tilmeldt: 17. maj 2007, 18:13
Geografisk sted: 9000 Aalborg

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Califfen » 1. jul 2016, 23:39

salling23 skrev:
Provst i Brovst skrev:
Pastorius skrev:
Califfen skrev:Det er også en smule ironisk, at de fyrer manden, som de var helt vilde med at få fat i og købte fri før tid i Hobro, og så fyrer ham efter kun godt et halvt års virke. Godt castet, EfB! :)
Det er vel endnu mere komsik at de gør det lige nu, og ikke gjorde det straks sæsonen var forbi.
Det er super dårlig timing. Hvorfor vente hvis man ville gøre det nu? Der må være opstået noget, yderligere konflikter med spillertruppen eller erkendelsen af at forholdet ikke kunne lappes.
Det sjoveste er da at han blev fyret dagen før han egentligt skulle tiltræde
:thumbsup:

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Uldahl » 2. jul 2016, 22:15

thomasjn skrev:Hvis Esbjerg er kloge tager de Colin Todd og får opbygget holdet nede fra igen. Men de tager nok Frank eller Wieghorst og vil implementere et offensivt vidunder koncept over de næste par uger. Jeg tror klart man kommer længest med det sidste som vi selv så med Kent i AaB.
Tror ikke på Todd gider dem Han må da kende til den måde klubben køre på. Sportsligt udvalg ingen sportsdirektør osv. det ligner kaos i den klub. Og det fik han nok af i Randers, tror det er et spørgsmål om hvem de kan få. Hvem gider det galehus hvor ingen tager ansvar og et udvalg står for indkøb. Ikke nemme arbejds betingelser og jeg tror ikke på de kan lokke med en god løn.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af thomasjn » 2. jul 2016, 22:43

Uldahl skrev:
thomasjn skrev:Hvis Esbjerg er kloge tager de Colin Todd og får opbygget holdet nede fra igen. Men de tager nok Frank eller Wieghorst og vil implementere et offensivt vidunder koncept over de næste par uger. Jeg tror klart man kommer længest med det sidste som vi selv så med Kent i AaB.
Tror ikke på Todd gider dem Han må da kende til den måde klubben køre på. Sportsligt udvalg ingen sportsdirektør osv. det ligner kaos i den klub. Og det fik han nok af i Randers, tror det er et spørgsmål om hvem de kan få. Hvem gider det galehus hvor ingen tager ansvar og et udvalg står for indkøb. Ikke nemme arbejds betingelser og jeg tror ikke på de kan lokke med en god løn.
Ja det er så det, hvis jeg var Todd gad jeg nok heller ikke. Godt nok har jeg været meget ude efter vores ledelse, men trods alt glad for de ikke har fyldt truppen med obskure typer fra dårligere ligaer og BIF rejects en masse.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 3. jul 2016, 23:08

Faldt over denne statistik

http://danskfodbold.com/tabel_alltime.php

Listen indeholder de hold, som har scoret flest point i Superligaen.

Nr. 1-13 er repræsenteret i årets superliga, samt nr. 17 på listen(AC Horsens). Ret imponerende.

Hvis listen er udtryk for hvem, som kommer med i slutspillet, så hedder top6 FCK, Brøndby, AaB, OB, FCM og AGF. Vel ikke utænkelig, selvom flere hold som Randers og SønderjyskE nok også skal regnes med i den ligning.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af NIN » 13. jul 2016, 13:29

Så er krystalkugler, kaffegrums og blæksprutter så småt fundet frem fra skabe og skuffer.

http://www.tipsbladet.dk/blog/martindav ... -en-kaempe
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2016, 14:19

Det ryster mig lidt at se AaB som nr. 7. Men tvivlen er vel, hvem skal lave målene?

Men der bliver kamp om pladserne.
- FlæskeFrank

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3535
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af hje1980 » 13. jul 2016, 14:20

FlæskeFrank skrev:Faldt over denne statistik

http://danskfodbold.com/tabel_alltime.php

Listen indeholder de hold, som har scoret flest point i Superligaen.

Nr. 1-13 er repræsenteret i årets superliga, samt nr. 17 på listen(AC Horsens). Ret imponerende.

Hvis listen er udtryk for hvem, som kommer med i slutspillet, så hedder top6 FCK, Brøndby, AaB, OB, FCM og AGF. Vel ikke utænkelig, selvom flere hold som Randers og SønderjyskE nok også skal regnes med i den ligning.
De 6 hold er vel reelt også de eneste storklubber i dansk fodbold... superligaens topniveau vil have godt af disse 6 klubber spiller om medaljer til foråret.

Gamen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Gamen » 13. jul 2016, 14:38

FlæskeFrank skrev:Faldt over denne statistik

http://danskfodbold.com/tabel_alltime.php

Listen indeholder de hold, som har scoret flest point i Superligaen.

Nr. 1-13 er repræsenteret i årets superliga, samt nr. 17 på listen(AC Horsens). Ret imponerende.

Hvis listen er udtryk for hvem, som kommer med i slutspillet, så hedder top6 FCK, Brøndby, AaB, OB, FCM og AGF. Vel ikke utænkelig, selvom flere hold som Randers og SønderjyskE nok også skal regnes med i den ligning.
Altså, det giver da overhovedet ingen mening at bruge en alltime-tabel, som grundlag for hvem der kommer i slutspillet. Den fortæller sjældent noget om et øjeblikkeligt niveau. Det vil overraske mig, hvis ikke SønderjyskE klemmer sig med. De er sindssygt svære at spille imod, og har en knasdygtig træner.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af thomasjn » 13. jul 2016, 22:59

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:Faldt over denne statistik

http://danskfodbold.com/tabel_alltime.php

Listen indeholder de hold, som har scoret flest point i Superligaen.

Nr. 1-13 er repræsenteret i årets superliga, samt nr. 17 på listen(AC Horsens). Ret imponerende.

Hvis listen er udtryk for hvem, som kommer med i slutspillet, så hedder top6 FCK, Brøndby, AaB, OB, FCM og AGF. Vel ikke utænkelig, selvom flere hold som Randers og SønderjyskE nok også skal regnes med i den ligning.
Altså, det giver da overhovedet ingen mening at bruge en alltime-tabel, som grundlag for hvem der kommer i slutspillet. Den fortæller sjældent noget om et øjeblikkeligt niveau. Det vil overraske mig, hvis ikke SønderjyskE klemmer sig med. De er sindssygt svære at spille imod, og har en knasdygtig træner.
Er langt fra sikker på det med SønderjyskE. Tror de får lige så svært ved at blive i top 6 som vi har haft det med at opnå en topplacering året efter et mesterskab (en 5. plads er en middelplacering). Dels kender holdene dem og vil vise dem mere respekt til næste sæson. Derudover har de europæisk programmet som kan være svært at håndtere for sådan en klub, se f.eks. på hvad det gjorde for Horsens.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Kenneth K » 14. jul 2016, 10:27

FlæskeFrank skrev:Det ryster mig lidt at se AaB som nr. 7. Men tvivlen er vel, hvem skal lave målene?

Men der bliver kamp om pladserne.
Det er der vel ikke rigtig nogen tvivl om hvem der skal? Det skal Helenius og Enevoldsen. Så må vi bare se, om de kan (igen).

Bassogog-hypen hos nogle herinde har jeg svært ved at forstå. Det ville overraske mig meget, hvis han kommer over 5-6 mål i sæsonen. Der mangler alt for meget slutprodukt - både i form af mål og assists - på hans ellers finurlige og ganske underholdende dribleture.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af thomasjn » 14. jul 2016, 12:06

Kenneth K skrev:
FlæskeFrank skrev:Det ryster mig lidt at se AaB som nr. 7. Men tvivlen er vel, hvem skal lave målene?

Men der bliver kamp om pladserne.
Det er der vel ikke rigtig nogen tvivl om hvem der skal? Det skal Helenius og Enevoldsen. Så må vi bare se, om de kan (igen).

Bassogog-hypen hos nogle herinde har jeg svært ved at forstå. Det ville overraske mig meget, hvis han kommer over 5-6 mål i sæsonen. Der mangler alt for meget slutprodukt - både i form af mål og assists - på hans ellers finurlige og ganske underholdende dribleture.
Tror også max er en 5-6 mål. Sidste sæson var jo integration i truppen og skolind i at spille i Europæisk fodbold. I år skal han etablere sig på holdet - der skal nok blive masser af udfald og også masser af gode momenter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af FlæskeFrank » 14. jul 2016, 15:28

OB har godt nok haft udskiftning i deres trup op til sæsonstart. Yderligere to ud, så har de plads til Gilli...
- FlæskeFrank

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 14. jul 2016, 20:57

Gad vide om den 'islandske hyldest' til publikum kommer til at danne mode i Superligaen?

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Sønderhof » 14. jul 2016, 22:49

frederikshavneren skrev:Gad vide om den 'islandske hyldest' til publikum kommer til at danne mode i Superligaen?
Vil man i så fald kunne opleve frederikshavneren klappe med?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af Yankee » 15. jul 2016, 09:17

frederikshavneren skrev:Gad vide om den 'islandske hyldest' til publikum kommer til at danne mode i Superligaen?
Den har kørt i Superligaen i alle de 20 år, jeg har fulgt med - bare med en lidt anden "tekst".

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af astonvilla » 15. jul 2016, 20:03

Da jeg så Viborgs opstilling til dagens kamp, tænkte jeg at det så ret så spænende ud for dem.

Shows what I know.
Bienvenu Bassogog!

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Superligaen 2016/17 - grundspil

Indlæg af frederikshavneren » 15. jul 2016, 22:26

Knap 10,800 tilskuere i Odense midt i sommerferien til sæsonpremieren mod en ret uinteressant oprykker, det er imponerende mange tilskuere. Noget tilsvarende i Aalborg vil være ret utænkeligt :(

Besvar