Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Super Hansen » 12. jul 2016, 15:28

Gamen skrev:
Sauer skrev: Det er rigtigt nok journalistens ord. Allan Gaarde citeres blandt andet for:

»Vi står ved indgangen til at skabe et nyt hold. Det er jo enormt spændende og en fed udfordring for os alle sammen. Den her sommer har vi et mål. Det er at bygge et fundament, som også kan gøre, at vi er konkurrencedygtige i årene, der kommer,« siger Allan Gaarde og uddyber, hvorfor man griber tingene an på den måde, man gør i Aalborg.

»Vi har lagt en strategi, som vi vil holde. Den er baseret på talentudvikling, og at vi har nogle dygtige spillere og trænere i vores ungdomsrækker. Vi har en ambition om, at minimum 50 pct. af Superliga-truppen skal bestå af egne talenter. Krydret med nogle spillere udefra er det måden, vi har vundet vores mesterskaber på, selvom det kan give udsving i nogle sæsoner,« siger Allan Gaarde.
Men det er der jo absolut intet nyt i.

Og i øjeblikket så har vi altså 17 spillere af egen avl i førsteholdstruppen, så vi er langt over de 50 %. Ser vi på hvor mange spillere i truppen der alene er blevet rykket ind omkring holdet de seneste 2 år fra egen talentudvikling taler vi i hvert fald omkring 55-60 % af førsteholdstruppen.

Tja, 100 % er vel også over minimum 50 % :cheers:


Af de 7 der er rykket op nu er ambitionen altså, at 1-2 af dem lykkes på niveau med Andreas Bruhn, når man ser på antal kampe. Det er målestokken for hver årgang fremadrettet.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Uldahl » 12. jul 2016, 16:49

Siiger skrev:Hvis folk nu herinde diskuterede efter samme præmisser, ville diskussionen måske ind i mellem blive knapt så afsporet. Så værsgo'!

Citat fra dagens Jyllands-Posten, der bringer et interview med Allan Gaarde:
...Måske fordi tankegangen forbliver den samme i AaB. Selv forud for en sæson, hvor nogle af de seneste års største profiler i det nordjyske er rykket med nye klubber: Lukas Spalvis til Sporting Lissabon, Nicolaj Thomsen til Nantes samt Kenneth Emil Petersen og Rasmus Jönsson til OB. Det kunne andre steder på velbegrundet vis give anledning til at geninvestere de indbragte summer, hvis man sad i samme situation, i et forsøg på at holde momentum og mindske risikoen for at tage et skridt tilbage. Men sådan tænkes der ikke i AaB. Pengene lægges i klubkassen, og så trykkes der på genstartknappen for at finde frem til et hold, der kan poppe op og blive dansk mester igen på et tidspunkt.
Tror desværre at JP har ret i påstand. Pengene har det bedst i klubkassen, så forsigtighed med indkøb er et must. Vi skal for alt i verden ikke have røde tal på bundlinjen. Sporene skræmmer.

En HB må være i søgelyset, så blinde kan de da ikke værre. At de kikker på offensive spillere også er kan et plus, og der har vi et hul på kanten. Men ikke til mere end de 2,5 der er budt. 1 HB der er kan gå direkte ind og er stærk i luften bør have 1 prioritet.

Det vel Gaardes svendestykke dette transfer vindue. Og der kan handles et stykke tid endnu inden det lukker, men Gaarde har jo udtalt vi har is i maven. Tror vi skal helt hen aller sidst i vinduet før der sker mere. Godt der snart er kampe igen så man kan fylde hovedet bold frem for spekulationer. :money:

Gamling
Superliga
Superliga
Indlæg: 631
Tilmeldt: 8. jul 2005, 21:48
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: København

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamling » 12. jul 2016, 17:46

At vi har så mange "grønne" talenter nu (de 6 helt nye + kakeeto, Abildgaard, Pohl og bassegog) må også betyde at vi altså ikke kan give dem 3 sæsoner til at forsøge at slå igennem. Hvis de ikke er meget tæt på efter 1-1 1/2 slson må de videre til andre klubber i lavere rækker (som Ahlmann og Bust) og ikke have 3 sæsoner som Bruhn fik.
Gamling
"Ib Simonsen forever"

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 12. jul 2016, 17:50

Gamling skrev:At vi har så mange "grønne" talenter nu (de 6 helt nye + kakeeto, Abildgaard, Pohl og bassegog) må også betyde at vi altså ikke kan give dem 3 sæsoner til at forsøge at slå igennem. Hvis de ikke er meget tæt på efter 1-1 1/2 slson må de videre til andre klubber i lavere rækker (som Ahlmann og Bust) og ikke have 3 sæsoner som Bruhn fik.
Jeg synes vi bør udleje dem hos Blokhus og Hjørring inden vi slipper dem fri. Som vi fx gør med Opondo og Ahlmann. Hvis de ikke slår i gennem der som sidste udvej, så er det ud af vagten med dem. Ligesom man gør i England.

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 12. jul 2016, 19:06

Kokkefar skrev:
Gamling skrev:At vi har så mange "grønne" talenter nu (de 6 helt nye + kakeeto, Abildgaard, Pohl og bassegog) må også betyde at vi altså ikke kan give dem 3 sæsoner til at forsøge at slå igennem. Hvis de ikke er meget tæt på efter 1-1 1/2 slson må de videre til andre klubber i lavere rækker (som Ahlmann og Bust) og ikke have 3 sæsoner som Bruhn fik.
Jeg synes vi bør udleje dem hos Blokhus og Hjørring inden vi slipper dem fri. Som vi fx gør med Opondo og Ahlmann. Hvis de ikke slår i gennem der som sidste udvej, så er det ud af vagten med dem. Ligesom man gør i England.
Enig, nogen har måske brug for en modning i senior-fodbold, som vi ikke selv kan give dem i første omgang. Den kan de så passende få hos en nabo-klub, hvor det bliver let for AaB at følge deres udvikling og give dem feedback. Så vidt jeg husker har vi endda tidligere haft arrangementer, hvor spillerne stadig trænede i AaB når de klubber de er udlejet til ikke træner grundet de er på deltid eller amatører.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2016, 21:06

Vi skal kun have kontrakt med spillere som vi tror på. Ikke stå for et større udlejningscirkus. Og så er der jo en del herinde som jo har droppet Ahlmann og Helenius efter deres udlejning!? Hvordan passer det lige med udlejning?

At Moses Opondo gør det godt i to træningskampe får pludselig folk til at kræve femårige kontrakter på alle AaB spillere. Det er derfor AaB vil ende som Esbjerg hvis I fik jeres vilje. Dårlig styret klub.

Og tror I AaB tjente på udlejning til Jammerbugt af Ahlmann?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
thomasjn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3254
Tilmeldt: 10. maj 2009, 18:48

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af thomasjn » 12. jul 2016, 21:30

FlæskeFrank skrev:Vi skal kun have kontrakt med spillere som vi tror på. Ikke stå for et større udlejningscirkus. Og så er der jo en del herinde som jo har droppet Ahlmann og Helenius efter deres udlejning!? Hvordan passer det lige med udlejning?

At Moses Opondo gør det godt i to træningskampe får pludselig folk til at kræve femårige kontrakter på alle AaB spillere. Det er derfor AaB vil ende som Esbjerg hvis I fik jeres vilje. Dårlig styret klub.

Og tror I AaB tjente på udlejning til Jammerbugt af Ahlmann?
Nu er der ingen, som mener at vi skal udleje fem mand i hver sæson og har egentlig heller ikke hørt nogen sige, at alle ungdomsspillere skal have fem årige kotnrakter. Men i nogle tilfælde kan det give mening at udleje for at udvikle spilleren, hvis vi selv er godt besat når de kommer op eller de er langt fra at være førsteholdsklar. De kan jo kun spille ungdomsfodbold i en givet periode, reserveholdsturneringen vil altid være sådan lidt en pseudo-liga og er man først endt i DS-truppen er det som regel slut. Men det giver da mening at udleje Opondo og se om det kan løfte hem fremfor bare at ophæve ligesom det gav mening at udleje V. Ahlmann når han var langt fra spilletid med Spalvis, Jönsson, Ene og Helenius (og AK i starten) foran sig. På samme måde vil jeg mene at udlejninger af typer som Bust og Kakeeto ville give mening da vi næppe kan give dem meget spilletid nu og her og et år i første division kunne udvikle dem så de kom tættere på holdet. At de render rundt helt uden 1. holdskampe kan heller ikke gavne.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 12. jul 2016, 23:50

F.eks. Bust har vi på intet tidspunkt udtaget til Superligaen. Hvorfor så skrive med ham?

Vi skal ikke være bange for at udleje talenter, men vi må aldrig være bange for at lade dem gå, hvis de ikke kan forløse potentialet hos os.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Kokkefar » 13. jul 2016, 09:33

FlæskeFrank skrev:F.eks. Bust har vi på intet tidspunkt udtaget til Superligaen. Hvorfor så skrive med ham?

Vi skal ikke være bange for at udleje talenter, men vi må aldrig være bange for at lade dem gå, hvis de ikke kan forløse potentialet hos os.
Du misforstår. Der er ingen der siger vi skal forlænge og derefter udleje talenter. Der er tale om den kontrakt de allerede har. Nu nævner du selv Bust. Det var tidligt ret tydeligt at han ikke ville få meget spilletid i sidste sæson, så i stedet for ikke engang at være udtaget til bænken, kunne han lige så godt have spillet fast i 2. division. Hvis man kan se tidligt, at et talent ikke vil få spilletid, men man stadig har kontrakt med spilleren et år eller to frem, kan man da ligeså godt udleje dem, for at se om det kunne give dem et skub.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Buzz Killington » 13. jul 2016, 09:48

Kokkefar skrev:
FlæskeFrank skrev:F.eks. Bust har vi på intet tidspunkt udtaget til Superligaen. Hvorfor så skrive med ham?

Vi skal ikke være bange for at udleje talenter, men vi må aldrig være bange for at lade dem gå, hvis de ikke kan forløse potentialet hos os.
Du misforstår. Der er ingen der siger vi skal forlænge og derefter udleje talenter. Der er tale om den kontrakt de allerede har. Nu nævner du selv Bust. Det var tidligt ret tydeligt at han ikke ville få meget spilletid i sidste sæson, så i stedet for ikke engang at være udtaget til bænken, kunne han lige så godt have spillet fast i 2. division. Hvis man kan se tidligt, at et talent ikke vil få spilletid, men man stadig har kontrakt med spilleren et år eller to frem, kan man da ligeså godt udleje dem, for at se om det kunne give dem et skub.
Det er jo hverken sikkert at spilleren vil udlejes, eller at nogle vil leje ham. Hvis man kan se spilleren ikke kan begaa sig paa AaB's foerstehold, og endda heller ikke reserveholdet, er det langt bedre at forsoege med en gensidig ophaevelse, og det er sikkert ogsaa det eneste spilleren selv vil vaere med til, hvis han da ikke haever en ordenlig loen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2016, 10:17

Kokkefar skrev: Det var tidligt ret tydeligt at han ikke ville få meget spilletid i sidste sæson, så i stedet for ikke engang at være udtaget til bænken, kunne han lige så godt have spillet fast i 2. division. Hvis man kan se tidligt, at et talent ikke vil få spilletid, men man stadig har kontrakt med spilleren et år eller to frem, kan man da ligeså godt udleje dem, for at se om det kunne give dem et skub.
Det er vel en afvejning. Vil den pågældende spiller have godt af at begå sig i et deltidsprof-miljø, med lavere træningsintensitet?

Mange af de her unge spillere bliver jo netop også testet i, hvordan de håndterer overgangen til "voksenfodbold". Kontinuerlig træning, ordentlig restitution mellem træningerne, finde et stabilt niveau til træning osv.
Det var vel f.eks. det Bruhn faldt på - at han simpelthen havde problemer med at levere til træning.

Når det så er sagt, så skal vi altså indstille os på at måske 1-2 af de her knægte vi har fået op i år rent faktisk blive til noget. Der er ingen garantier. Der var kæmpestore forhåbninger til spillere som Christian Rye og Andreas Bruhn bare året inden de rykkede op, men den ene viste sig simpelthen for svag rent fysisk og den anden havde også store mangler.

Det er derfor jeg (og ja, nu kører jeg pladen forfra) gang på gang opponerer mod at tro, at man kan vide noget som helst om, hvem der rent faktisk slår igennem. På trods af U-landskampe og alt muligt andet, som gode præstationer for junior- og ynglinge. Det handler om meget andet, når man kommer op på det her niveau - specielt det mentale.
Derfor korser jeg mig lidt, når jeg ser de der udtalelser i ungdomstråden, der spår at den og den spiller bliver stor for AaB. Vi har set nogle af årgangenes største talenter pisse deres karriere væk inden de overhovedet nåede at sætte deres ben på plænen på Stadion. Og så er der typer som Kusk, der kom op til seniortruppen som en forsagt, lille dreng med en glimrende teknik (men manglede stort set alt andet) og alligevel endte med at blive en stor spiller.
Giv de unge 1-1,5 års tid, og lad være med at tale dem op til noget de ikke er. Ligesom alle andre fodboldspillere, så er det til træning og i kamp de skal overbevise. Ikke i fordums meritter på ungdomsniveau.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 13. jul 2016, 11:35

Gamen skrev:
Kokkefar skrev: Det var tidligt ret tydeligt at han ikke ville få meget spilletid i sidste sæson, så i stedet for ikke engang at være udtaget til bænken, kunne han lige så godt have spillet fast i 2. division. Hvis man kan se tidligt, at et talent ikke vil få spilletid, men man stadig har kontrakt med spilleren et år eller to frem, kan man da ligeså godt udleje dem, for at se om det kunne give dem et skub.
Det er vel en afvejning. Vil den pågældende spiller have godt af at begå sig i et deltidsprof-miljø, med lavere træningsintensitet?

Mange af de her unge spillere bliver jo netop også testet i, hvordan de håndterer overgangen til "voksenfodbold". Kontinuerlig træning, ordentlig restitution mellem træningerne, finde et stabilt niveau til træning osv.
Det var vel f.eks. det Bruhn faldt på - at han simpelthen havde problemer med at levere til træning.

Når det så er sagt, så skal vi altså indstille os på at måske 1-2 af de her knægte vi har fået op i år rent faktisk blive til noget. Der er ingen garantier. Der var kæmpestore forhåbninger til spillere som Christian Rye og Andreas Bruhn bare året inden de rykkede op, men den ene viste sig simpelthen for svag rent fysisk og den anden havde også store mangler.

Det er derfor jeg (og ja, nu kører jeg pladen forfra) gang på gang opponerer mod at tro, at man kan vide noget som helst om, hvem der rent faktisk slår igennem. På trods af U-landskampe og alt muligt andet, som gode præstationer for junior- og ynglinge. Det handler om meget andet, når man kommer op på det her niveau - specielt det mentale.
Derfor korser jeg mig lidt, når jeg ser de der udtalelser i ungdomstråden, der spår at den og den spiller bliver stor for AaB. Vi har set nogle af årgangenes største talenter pisse deres karriere væk inden de overhovedet nåede at sætte deres ben på plænen på Stadion. Og så er der typer som Kusk, der kom op til seniortruppen som en forsagt, lille dreng med en glimrende teknik (men manglede stort set alt andet) og alligevel endte med at blive en stor spiller.
Giv de unge 1-1,5 års tid, og lad være med at tale dem op til noget de ikke er. Ligesom alle andre fodboldspillere, så er det til træning og i kamp de skal overbevise. Ikke i fordums meritter på ungdomsniveau.
Jeg er sådan set helt enig i hvad du skriver. MEN jeg kan godt lide at se ungdomsfodbold ude på Hornevej, og man kan godt se hvem som har potentiale til at blive noget. At der så indimellem er andre ting som spiller ind i overgangen til senior er en anden ting.
Det er rigtigt at Rye og Bruhn sammen med Spalvis og Ahlmann JR var lysende stjerner på et u19 hold for nogle år siden, men at kun en af dem har braget igennem for alvor. De andre skal i hvertfald have en omvej til Superliganiveau og nogle af dem når det måske aldrig.
Rye var/er en fin lille spiller men ja for lille. Om han kommer videre fra Jammerbugt må tiden vise.

Spillere som Thomsen og DC var spillere jeg så et stort lys i som ungdomsspillere, selvom de faktisk begge ikke virkede som de største talenter som u17 feks. De hævede niveauet i springet til senior/deres sidste tid som U19.
Det er det som gør det sjovt at "spå" om hvem der kan blive dygtige seniorspillere, og det synes jeg ikke der er noget forkert i.
Jeg savner Winsnes

Gamen

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Gamen » 13. jul 2016, 11:53

Martino skrev: Spillere som Thomsen og DC var spillere jeg så et stort lys i som ungdomsspillere, selvom de faktisk begge ikke virkede som de største talenter som u17 feks. De hævede niveauet i springet til senior/deres sidste tid som U19.
Det er det som gør det sjovt at "spå" om hvem der kan blive dygtige seniorspillere, og det synes jeg ikke der er noget forkert i.
Problemet er, at man skriger nogen op til noget de ikke er, så snart de laver 2-3 stepovers i en reservekamp.
Det bedste man kan gøre er at give dem ro, og så blive glædeligt overrasket hvis nogen brager igennem eller løfter sit spil. Jeg er f.eks. ikke sikker på, at det har været specielt hensigtsmæssigt for Abildgaards udvikling, at han blev kastet i ilden så hurtigt og nu her, ved tærsklen til næste sæson, knap nok er 4. valg på den centrale midtbane.

DC var meget anonym helt fra han kom fra Chang, og frem til U17, men fik efter overgangen til prof.-fodbold også en ret ublid medfart i AaB, på trods af en ret lav fedtprocent. Han var/er bare ret solidt bygget. Til gengæld havde han en af de bedste indlægsfødder jeg har set i AaB.
En type som Lasse Nielsen var meget lig Kusk i hele ungdomstiden, ekstremt stille og genert (og ikke specielt dominerende i sit spil) og tog først for alvor ansvar efter 1,5 år omkring 1.-holdet.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Frygah » 13. jul 2016, 12:10

Gamen skrev:
Martino skrev: Spillere som Thomsen og DC var spillere jeg så et stort lys i som ungdomsspillere, selvom de faktisk begge ikke virkede som de største talenter som u17 feks. De hævede niveauet i springet til senior/deres sidste tid som U19.
Det er det som gør det sjovt at "spå" om hvem der kan blive dygtige seniorspillere, og det synes jeg ikke der er noget forkert i.
Problemet er, at man skriger nogen op til noget de ikke er, så snart de laver 2-3 stepovers i en reservekamp.
Det bedste man kan gøre er at give dem ro, og så blive glædeligt overrasket hvis nogen brager igennem eller løfter sit spil. Jeg er f.eks. ikke sikker på, at det har været specielt hensigtsmæssigt for Abildgaards udvikling, at han blev kastet i ilden så hurtigt og nu her, ved tærsklen til næste sæson, knap nok er 4. valg på den centrale midtbane.

DC var meget anonym helt fra han kom fra Chang, og frem til U17, men fik efter overgangen til prof.-fodbold også en ret ublid medfart i AaB, på trods af en ret lav fedtprocent. Han var/er bare ret solidt bygget. Til gengæld havde han en af de bedste indlægsfødder jeg har set i AaB.
En type som Lasse Nielsen var meget lig Kusk i hele ungdomstiden, ekstremt stille og genert (og ikke specielt dominerende i sit spil) og tog først for alvor ansvar efter 1,5 år omkring 1.-holdet.
Meget enig. Vi skal passe på med ikke at skrige talenter op til kommende profiler, blot fordi de har leveret på u-19 eller på reserveholdet, blot fordi vi har været lidt forkælet med nogle af de ungdomsspillere vi fik op (Helenius, Kusk, Thomsen, Ahlmann, Spalvis). Det er ikke en naturlov at det samme vil ske igen. Og flere af vores profiler har egentlig været dem der ikke lyste mest op som ungdomsspillere.

Derudover tror jeg også vi skal gøre det klart, at vi vil sende talenter videre til andre klubber, som så på sigt ender med at blive profiler. Lidt som BIF blev nødt til at gøre med Spelmann og Absalonsen fx. Spillere der ikke slog til og havde højt nok niveau, men tog til mindre klubber og fik deres gennembrud der.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Martino » 13. jul 2016, 12:34

Gamen skrev:
Martino skrev: Spillere som Thomsen og DC var spillere jeg så et stort lys i som ungdomsspillere, selvom de faktisk begge ikke virkede som de største talenter som u17 feks. De hævede niveauet i springet til senior/deres sidste tid som U19.
Det er det som gør det sjovt at "spå" om hvem der kan blive dygtige seniorspillere, og det synes jeg ikke der er noget forkert i.
Problemet er, at man skriger nogen op til noget de ikke er, så snart de laver 2-3 stepovers i en reservekamp.
Det bedste man kan gøre er at give dem ro, og så blive glædeligt overrasket hvis nogen brager igennem eller løfter sit spil. Jeg er f.eks. ikke sikker på, at det har været specielt hensigtsmæssigt for Abildgaards udvikling, at han blev kastet i ilden så hurtigt og nu her, ved tærsklen til næste sæson, knap nok er 4. valg på den centrale midtbane.

DC var meget anonym helt fra han kom fra Chang, og frem til U17, men fik efter overgangen til prof.-fodbold også en ret ublid medfart i AaB, på trods af en ret lav fedtprocent. Han var/er bare ret solidt bygget. Til gengæld havde han en af de bedste indlægsfødder jeg har set i AaB.
En type som Lasse Nielsen var meget lig Kusk i hele ungdomstiden, ekstremt stille og genert (og ikke specielt dominerende i sit spil) og tog først for alvor ansvar efter 1,5 år omkring 1.-holdet.
Igen. Fuldstændig enig med dig. Det er nemlig vigtigt ikke at skrige dem op til den næste landsholdspiller. Vil dog godt turde sige at Magnus Christensen og Wessam Abou Ali skal blive faste Superligaspillere med de værktøjer de har med rent fodboldmæssigt.
Jeg tror du har ret med Abildgaard, hans problem er nok også hans alsidighed. Tror han kan spille nærmest alle pladser og gøre det hæderligt. Det kan blive fugl eller fisk med ham, ligesom med Risgård i sin tid, som pludselig fandt sin rolle.
En af mine venner spillede med DC og først blev han nemlig vejet for let, og lidt for langsom også...men det venstreben...så giftigt. Det kunne selv Pehrson se! Hehe.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
AMadsen
Superliga
Superliga
Indlæg: 612
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:36
Geografisk sted: Støvring, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af AMadsen » 13. jul 2016, 14:42

Siiger skrev:Hvis folk nu herinde diskuterede efter samme præmisser, ville diskussionen måske ind i mellem blive knapt så afsporet. Så værsgo'!

Citat fra dagens Jyllands-Posten, der bringer et interview med Allan Gaarde:
...Måske fordi tankegangen forbliver den samme i AaB. Selv forud for en sæson, hvor nogle af de seneste års største profiler i det nordjyske er rykket med nye klubber: Lukas Spalvis til Sporting Lissabon, Nicolaj Thomsen til Nantes samt Kenneth Emil Petersen og Rasmus Jönsson til OB. Det kunne andre steder på velbegrundet vis give anledning til at geninvestere de indbragte summer, hvis man sad i samme situation, i et forsøg på at holde momentum og mindske risikoen for at tage et skridt tilbage. Men sådan tænkes der ikke i AaB. Pengene lægges i klubkassen, og så trykkes der på genstartknappen for at finde frem til et hold, der kan poppe op og blive dansk mester igen på et tidspunkt.
og er det ikke utrolig fedt vi kan gøre det igen og igen og igen?! så længe vi har nok "pylle" pulver at hælde ud over holdet så går det nok!
Guld? igen, igen...!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. jul 2016, 17:16

Så bringes Borring i spil igen. Brøndby har fundet ud at han ikke fungerer i Brøndbys system...

Spørgsmålet er vel om han kan skifte klub? Har allerede repræsenteret Randers og Brøndby i betydende kampe i år.

Colin Todd står vel som førstevælger. Om AaB også står der er uklart. Tror det ikke efter Sloths ankomst.
- FlæskeFrank

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af 9520AaB » 13. jul 2016, 17:22

FlæskeFrank skrev:Så bringes Borring i spil igen. Brøndby har fundet ud at han ikke fungerer i Brøndbys system...

Spørgsmålet er vel om han kan skifte klub? Har allerede repræsenteret Randers og Brøndby i betydende kampe i år.

Colin Todd står vel som førstevælger. Om AaB også står der er uklart. Tror det ikke efter Sloths ankomst.
Ville være et stort ja tak herfra, om ikke andet til at styrke hovedspillet defensivt.


Sent from my iPhone using Tapatalk

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af frederikshavneren » 13. jul 2016, 17:33

9520AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Så bringes Borring i spil igen. Brøndby har fundet ud at han ikke fungerer i Brøndbys system...

Spørgsmålet er vel om han kan skifte klub? Har allerede repræsenteret Randers og Brøndby i betydende kampe i år.

Colin Todd står vel som førstevælger. Om AaB også står der er uklart. Tror det ikke efter Sloths ankomst.
Ville være et stort ja tak herfra, om ikke andet til at styrke hovedspillet defensivt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej tak. Borring er en has been som ikke er god nok til AaB. Borring mangler teknik og kreativitet til at kunne gøre en forskel.

Tyskeren
Allstar
Allstar
Indlæg: 1958
Tilmeldt: 18. jul 2005, 12:26

Re: Transferønsker vol. 21 (Sommervinduet 2016)

Indlæg af Tyskeren » 13. jul 2016, 17:46

frederikshavneren skrev:
9520AaB skrev:
FlæskeFrank skrev:Så bringes Borring i spil igen. Brøndby har fundet ud at han ikke fungerer i Brøndbys system...

Spørgsmålet er vel om han kan skifte klub? Har allerede repræsenteret Randers og Brøndby i betydende kampe i år.

Colin Todd står vel som førstevælger. Om AaB også står der er uklart. Tror det ikke efter Sloths ankomst.
Ville være et stort ja tak herfra, om ikke andet til at styrke hovedspillet defensivt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nej tak. Borring er en has been som ikke er god nok til AaB. Borring mangler teknik og kreativitet til at kunne gøre en forskel.
Mener du seriøst at Borring ikke er god nok til AaB? Stop stop stop.. Han har tidligere gjort ondt på os, og hans fart kunne vi godt bruge. Hans hovedspil er ved i top 5 i ligaen! Ser ham klart som en forstærkning - men tror ikke vi henter flere til midtbanen.

Låst