Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Brent » 18. jul 2016, 19:27

Løbet er kørt for Helenius, han har ikke præsteret i nu 3 år. At satse på ham som førsteangriber er totalt hul i hovedet.
AaB - the Nordic gateway to Europe

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af 9800 » 18. jul 2016, 20:15

Yankee skrev:
Gamen skrev:
Yankee skrev:
Der er behov for en seriøs kalibrering af folks forventninger - og det bør AaB også selv stå for. Vi er et midterhold, der skal kæmpe for at gå i top-6, men som også sagtens kan gå i nedrykningsspillet.
Jeg ser et hold, der vil gå i top 6 - det er målsætningen, og den må vi bedømme ud fra indtil vi hører andet. Nu er det delvist selvforskyldt, at vi står her og skal udskifte et halvt hold, bl.a. fordi de erstatninger man troede på ikke har været i nærheden af at være gode nok - f.eks. PK vs. Dalsgaard, som har været en kvalitetsforringelse ud over alle grænser. Også KP vs. Thelander har heller ikke været et specielt godt bytte, selvom der er de sædvanlige tågehorn herinde, der forsøger at tale de spillere der forlader os ned på et niveau, hvor de ikke hører til. Spalvis vs. Helenius ligner, bedømt på kampen i går, et håbløst bytte.

Ja, selvfølgelig betyder det her at det tager noget tid at få nye ind på holdet osv., men jeg accepterer ikke undskyldningen om at vi nu (på den anden side af vores økonomiske morads) nærmest står med et ringere hold, og så bare skal acceptere det.
Klubben har fået frigivet masser af midler til både løn og transfers.
Ros for signingen af Sloth, som helt sikkert er set som arvtageren for Risgård. Men vi mangler stadig et kreativt omdrejningspunkt, og så en back. Børsting har stadig markante mangler i sit spil, og bør ikke være starter på sigt hvis ikke han hæver sit niveau væsentligt.
Vi er fuldstændig enige. Jeg prøver bare at dæmpe forventningerne lidt til det hold, vi rent faktisk har - altså det hold, som Lars har at arbejde med. Så kan vi hurtigt blive enige om at pengene burde bruges på fodboldspillere frem for obligationer, men det er jo ikke Lars Søndergaards skyld.
Hvis det er dine penge, så kan du bestemme hvad de skal bruges til. Når det (bla) er mine penge så bestemmer jeg.
Mit hovedfokus er at sikre at der er et AaB i dag i morgen og om 20 år. At sikre at vi hvis alt går galt og vi skulle rykke ned (Gud forbyde det) stadig har et stærkt fundament! Hvor mange penge tror du der skal til for at kunne konkurrere med FCK? Jeg gætter på at der er penge til ca 1/2 sæson på det niveau.
Synes du så ikke det er sjovere at være med hvor det er sjovt med vores egne drenge hvert 5. År?
Mvh Oscar

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af 9800 » 18. jul 2016, 20:18

Freddie skrev:
Gamen skrev: Jeg ser et hold, der vil gå i top 6 - det er målsætningen, og den må vi bedømme ud fra indtil vi hører andet. Nu er det delvist selvforskyldt, at vi står her og skal udskifte et halvt hold, bl.a. fordi de erstatninger man troede på ikke har været i nærheden af at være gode nok - f.eks. PK vs. Dalsgaard, som har været en kvalitetsforringelse ud over alle grænser. Også KP vs. Thelander har heller ikke været et specielt godt bytte, selvom der er de sædvanlige tågehorn herinde, der forsøger at tale de spillere der forlader os ned på et niveau, hvor de ikke hører til. Spalvis vs. Helenius ligner, bedømt på kampen i går, et håbløst bytte.

Ja, selvfølgelig betyder det her at det tager noget tid at få nye ind på holdet osv., men jeg accepterer ikke undskyldningen om at vi nu (på den anden side af vores økonomiske morads) nærmest står med et ringere hold, og så bare skal acceptere det.
Klubben har fået frigivet masser af midler til både løn og transfers.
Ros for signingen af Sloth, som helt sikkert er set som arvtageren for Risgård. Men vi mangler stadig et kreativt omdrejningspunkt, og så en back. Børsting har stadig markante mangler i sit spil, og bør ikke være starter på sigt hvis ikke han hæver sit niveau væsentligt.
Det er sikkert mig, du kalder et tågehorn. Spørgsmålet er så bare, hvem af os to, der har gjort sig mest fortjent til den benævnelse. Du har lov til at have en mening, men tag venligst lige at moderere dit sprogbrug, specielt når du overhovedet ikke aner hvad du taler om.
Hvis det ikke er gået op for dig, så forsøger jeg nu for sidste gang, at forklare dig, at AaB mere og mere bliver mødt med en spillestil, der kræver andre spillertyper, end i 2014. Hvad i alverden vil du med en sprinter på backen, når der ikke er nogen plads til at løbe i? Alle hold, måske undtagen Brøndby og FCK i Parken, vil møde AaB med to tætte firkæder, der kommer til at stå meget dybt, og to hurtige folk på toppen. Nogen vil endda spille med tre midtstoppere i den bageste kæde og dermed en fleksibel 4-5-1. At sætte en mand som Dalsgaard til at løbe dybt under de vilkår, vil bare betyde, at han aldrig vil komme med i spillet, og kun kommer til at løbe retur i modstanderens kontraløb. Vi får brug for kombinationsstærke og boldsikre spillere i de kommende par sæsoner, og netop i den sammenhæng er Patrick og Kasper P. vigtige, for de er klasser over Thelander og Dalsgaard i teknisk kunnen samt ikke mindst spilforståelse.
Og hvorfor ved jeg det. Jo. Det ved jeg, fordi det er den eneste konklusion oven på Islands succes ved EM, kombineret med de erfaringer vi allerede har gjort os, hvor de med et hold af B-spillere tog en vis legemsdel på de etablerede lande og lagde hele verden for deres fødder. Alle elsker dem, altså lige bortset fra, når man selv skal til at døje med deres spillestil.

Det her er ordene fra tågehornet.
Nemlig! Og i går skabte vi faktisk en masse chancer mod en parkeret bus. Tænk på fcv i 14, vi scorede 1 mål imod dem i tre kampe!

Brugeravatar
Super Hansen
2. div
2. div
Indlæg: 245
Tilmeldt: 11. jul 2005, 13:33
Favoritspiller: Jeppe Curth NR 10 Ener.... Røde Erik Bo..
Geografisk sted: Mariager

Re: RE: Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Super Hansen » 18. jul 2016, 22:05

Brent skrev:Løbet er kørt for Helenius, han har ikke præsteret i nu 3 år. At satse på ham som førsteangriber er totalt hul i hovedet.
Tja... Vi kan have nok så stor en stjerne angriber. Men hvis de er som Helenius er nød til at slå ned i banen for at komme med i spillet og ikke bliver fodret med bolde nedefra er det sgu ligegyldigt. Så bliver angrebet brugt forkert. Syntes faktisk han havde forbedret fysisk og holdt godt på bolden og kom godt af med den. Men hvad hjælper det når den så i næste aflevering bliver spillet tilbage igen og igen i forsvaret. Og der virkede det som om at aftalerne ikke er på plads om hvem der skal drive spillet frem ad.

Sendt fra min SM-G903F med Tapatalk

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af FIDEL » 18. jul 2016, 23:07

Brent skrev:Løbet er kørt for Helenius, han har ikke præsteret i nu 3 år. At satse på ham som førsteangriber er totalt hul i hovedet.
Jeg er meget enig....!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af astonvilla » 18. jul 2016, 23:56

Brent skrev:Løbet er kørt for Helenius, han har ikke præsteret i nu 3 år. At satse på ham som førsteangriber er totalt hul i hovedet.
Yep.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Elscorpio » 19. jul 2016, 07:18

Brent skrev:Løbet er kørt for Helenius, han har ikke præsteret i nu 3 år. At satse på ham som førsteangriber er totalt hul i hovedet.
Helt enig. En angriber skal score mål.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2016, 09:13

Ophæv med Helenius og skriv med Pourie, Schwartz eller en helt tredje angriber.. Alt andet end Helenius.

Glæder mig sgu til at få Pohl tilbage. Hans energi er savnet!

Reyad
Allstar
Allstar
Indlæg: 1186
Tilmeldt: 27. jul 2005, 13:05
Favoritspiller: Ib Simonsen
Geografisk sted: 5500

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Reyad » 19. jul 2016, 09:20

Ja, Helenius virker langt væk fra et tåleligt niveau.

Vi har behov for en angriber, der er god i feltet. Vi kommer let til en masse indlæg, for vores modstandere har luret, at vi ikke har noget at skyde med i feltet. Da Spalvis var på toppen, så blev mange af de indlæg omsat til mål.

Okotie, som tydligere var rygtet til AaB, ville være en glimrende signing. Eller en type der minder om ham. En boksspiller med lidt bold i fødderne. Det har vi virkelig behov for. I Superligaen ville det være typer som Pusic, Ishak eller Santander. Vi har selvfølgelig ikke råd til dem, men lignende typer kunne være lækkert. En goal-getter.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af dyhrmaN » 19. jul 2016, 09:35

Reyad skrev:Ja, Helenius virker langt væk fra et tåleligt niveau.

Vi har behov for en angriber, der er god i feltet. Vi kommer let til en masse indlæg, for vores modstandere har luret, at vi ikke har noget at skyde med i feltet. Da Spalvis var på toppen, så blev mange af de indlæg omsat til mål.

Okotie, som tydligere var rygtet til AaB, ville være en glimrende signing. Eller en type der minder om ham. En boksspiller med lidt bold i fødderne. Det har vi virkelig behov for. I Superligaen ville det være typer som Pusic, Ishak eller Santander. Vi har selvfølgelig ikke råd til dem, men lignende typer kunne være lækkert. En goal-getter.
Jeg er uening. Som jeg har skrevet tidligere, tror jeg ikke, at angriberne er det primære problem. De får alt for lidt rum og skal skabe alt for meget plads selv, hvilket får dem til at se dårlige ud. Ansvaret for at skabe plads skal trækkes ud på flere spillere på flere pladser, og derfor ser jeg det som langt vigtigere, at vi kan stille med to farlige backs, sådan vi åbner op og har aggresive elementer på hele banen. Får vi en ny kreativ back, så tror jeg også, vi vil se vores angribere blomstre op.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af le Cid » 19. jul 2016, 09:39

Vi må ikke håbe, at folk omkring holdet læser med herinde, for det ville da kunne dræne al selvtillid fra Helenius, Gilli, PK, Børsting, KP, Holgersen, Grønning og Søndergaard.

OK - vores hold har måske nogle svage punkter, men husk så også lige på, at der er udskiftet på så mange pladser, at man ikke på nogen måde bør forvente, at spillet fungerer perfekt fra første kamp!

Jeg synes faktisk, at holdet i perioder af kampen spillede ganske fornuftigt. Giv dem nu for pokker lidt tid til at blive spillet sammen - så kan vi fyre spillere og trænere, når vi når lidt længere ind i sæsonen!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Kristian » 19. jul 2016, 09:41

le Cid skrev:Vi må ikke håbe, at folk omkring holdet læser med herinde, for det ville da kunne dræne al selvtillid fra Helenius, Gilli, PK, Børsting, KP, Holgersen, Grønning og Søndergaard.

OK - vores hold har måske nogle svage punkter, men husk så også lige på, at der er udskiftet på så mange pladser, at man ikke på nogen måde bør forvente, at spillet fungerer perfekt fra første kamp!

Jeg synes faktisk, at holdet i perioder af kampen spillede ganske fornuftigt. Giv dem nu for pokker lidt tid til at blive spillet sammen - så kan vi fyre spillere og trænere, når vi når lidt længere ind i sæsonen!
Helt enig

Men mange herinde har også alt for store forventninger.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Yankee » 19. jul 2016, 10:19

9800 skrev:
Hvis det er dine penge, så kan du bestemme hvad de skal bruges til. Når det (bla) er mine penge så bestemmer jeg.
Mit hovedfokus er at sikre at der er et AaB i dag i morgen og om 20 år. At sikre at vi hvis alt går galt og vi skulle rykke ned (Gud forbyde det) stadig har et stærkt fundament! Hvor mange penge tror du der skal til for at kunne konkurrere med FCK? Jeg gætter på at der er penge til ca 1/2 sæson på det niveau.
Synes du så ikke det er sjovere at være med hvor det er sjovt med vores egne drenge hvert 5. År?
Mvh Oscar
50 millioner kan jo ikke drive AaB i 20 år - hold nu op. Det kan drive AaB i én eller måske to sæsoner.

Jeg er bare ærgerlig over at klubbens ledelse og bestyrelse åbenbart ikke tror på klubbens forretningsmodel og derfor hellere vil bruge 50 millioner kroner lidt efter lidt frem for at investere pengene i at skabe et stærkere og endnu mere holdbart AaB.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2016, 10:32

le Cid skrev:Vi må ikke håbe, at folk omkring holdet læser med herinde, for det ville da kunne dræne al selvtillid fra Helenius, Gilli, PK, Børsting, KP, Holgersen, Grønning og Søndergaard.

OK - vores hold har måske nogle svage punkter, men husk så også lige på, at der er udskiftet på så mange pladser, at man ikke på nogen måde bør forvente, at spillet fungerer perfekt fra første kamp!

Jeg synes faktisk, at holdet i perioder af kampen spillede ganske fornuftigt. Giv dem nu for pokker lidt tid til at blive spillet sammen - så kan vi fyre spillere og trænere, når vi når lidt længere ind i sæsonen!
Ja man skal ikke konkludere for meget udfra én enkelt kamp imod en oprykker, der parkerede bussen. Vi skal nok være i stand til at konkurrere om 6. pladsen.

MEN!!
Den eneste spiller jeg gerne vil have ud af vagten er Helenius! Med den erfaring han har bør han jo være en af de bærende spillere i offensiven, men han viser bare intet farligt. Han har store bevægelser og har ikke nok energi i kampene. Jeg vil langt hellere se Pohl på banen.
Yderligere gør Helenius ikke sine medspillere gode, og er svær at spille sammen med...

Vi mangler en farlig boksangriber, som kan score på indlæg, nedfald og lægge pres på modstanderens forsvar. Dette er særligt efterspurgt på hjemmebane, hvor de fleste hold parkerer bussen.
Endvidere savner jeg et mere afklaret AaB-hold.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Danni » 19. jul 2016, 11:43

FIDEL skrev:
le Cid skrev:Vi må ikke håbe, at folk omkring holdet læser med herinde, for det ville da kunne dræne al selvtillid fra Helenius, Gilli, PK, Børsting, KP, Holgersen, Grønning og Søndergaard.

OK - vores hold har måske nogle svage punkter, men husk så også lige på, at der er udskiftet på så mange pladser, at man ikke på nogen måde bør forvente, at spillet fungerer perfekt fra første kamp!

Jeg synes faktisk, at holdet i perioder af kampen spillede ganske fornuftigt. Giv dem nu for pokker lidt tid til at blive spillet sammen - så kan vi fyre spillere og trænere, når vi når lidt længere ind i sæsonen!
Ja man skal ikke konkludere for meget udfra én enkelt kamp imod en oprykker, der parkerede bussen. Vi skal nok være i stand til at konkurrere om 6. pladsen.

MEN!!
Den eneste spiller jeg gerne vil have ud af vagten er Helenius! Med den erfaring han har bør han jo være en af de bærende spillere i offensiven, men han viser bare intet farligt. Han har store bevægelser og har ikke nok energi i kampene. Jeg vil langt hellere se Pohl på banen.
Yderligere gør Helenius ikke sine medspillere gode, og er svær at spille sammen med...

Vi mangler en farlig boksangriber, som kan score på indlæg, nedfald og lægge pres på modstanderens forsvar. Dette er særligt efterspurgt på hjemmebane, hvor de fleste hold parkerer bussen.
Endvidere savner jeg et mere afklaret AaB-hold.
Helenius har jo aldrig været nogen energibombe. Heller ikke da han var vores topscorer. Jeg medgiver, at det ser lidt sløjt ud med ham, men han har noget i sig, som få andre i truppen har. Her taler jeg om slutprodukt. Min vurdering er, at han uden sammenligning er truppens bedste afslutter. Man ser ham ikke meget, men der er ingen jeg heller vil have, til at få en skudchance på kanten af feltet end ham. Men jeg er enig i, at han sagtens kan blive overhalet indenom af en af de unge inden længe.
Længe leve arbejderklassen!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af FIDEL » 19. jul 2016, 11:59

Danni skrev:
FIDEL skrev:
le Cid skrev:Vi må ikke håbe, at folk omkring holdet læser med herinde, for det ville da kunne dræne al selvtillid fra Helenius, Gilli, PK, Børsting, KP, Holgersen, Grønning og Søndergaard.

OK - vores hold har måske nogle svage punkter, men husk så også lige på, at der er udskiftet på så mange pladser, at man ikke på nogen måde bør forvente, at spillet fungerer perfekt fra første kamp!

Jeg synes faktisk, at holdet i perioder af kampen spillede ganske fornuftigt. Giv dem nu for pokker lidt tid til at blive spillet sammen - så kan vi fyre spillere og trænere, når vi når lidt længere ind i sæsonen!
Ja man skal ikke konkludere for meget udfra én enkelt kamp imod en oprykker, der parkerede bussen. Vi skal nok være i stand til at konkurrere om 6. pladsen.

MEN!!
Den eneste spiller jeg gerne vil have ud af vagten er Helenius! Med den erfaring han har bør han jo være en af de bærende spillere i offensiven, men han viser bare intet farligt. Han har store bevægelser og har ikke nok energi i kampene. Jeg vil langt hellere se Pohl på banen.
Yderligere gør Helenius ikke sine medspillere gode, og er svær at spille sammen med...

Vi mangler en farlig boksangriber, som kan score på indlæg, nedfald og lægge pres på modstanderens forsvar. Dette er særligt efterspurgt på hjemmebane, hvor de fleste hold parkerer bussen.
Endvidere savner jeg et mere afklaret AaB-hold.
Helenius har jo aldrig været nogen energibombe. Heller ikke da han var vores topscorer. Jeg medgiver, at det ser lidt sløjt ud med ham, men han har noget i sig, som få andre i truppen har. Her taler jeg om slutprodukt. Min vurdering er, at han uden sammenligning er truppens bedste afslutter. Man ser ham ikke meget, men der er ingen jeg heller vil have, til at få en skudchance på kanten af feltet end ham. Men jeg er enig i, at han sagtens kan blive overhalet indenom af en af de unge inden længe.

Pohl gjorde det fremragende sidst på sæsonen, og viste dén energi og fight, der skal til for at begå sig i dansk fodbold. Han bliver et stort salgsobjekt om et par år...
Så når Pohl er fit igen og i form, tror jeg helt naturligt, at han glider ind i startopstillingen. Han er guld værd med sine timede løb bag modstandernes forsvar, hvilket er ubehageligt for dem. Vi så tilmed at han havde et fint samarbejde med Bassogog.

Jeg har opgivet Helenius og det vil en eller et par scoringer ikke ændre på. Han er simpelthen ikke god nok til at komme til chancer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Funky » 19. jul 2016, 13:27

Danni skrev: Helenius har jo aldrig været nogen energibombe. Heller ikke da han var vores topscorer. Jeg medgiver, at det ser lidt sløjt ud med ham, men han har noget i sig, som få andre i truppen har. Her taler jeg om slutprodukt. Min vurdering er, at han uden sammenligning er truppens bedste afslutter. Man ser ham ikke meget, men der er ingen jeg heller vil have, til at få en skudchance på kanten af feltet end ham. Men jeg er enig i, at han sagtens kan blive overhalet indenom af en af de unge inden længe.
Helt enig. Jeg gad godt se hvordan det ville virke hvis man gav ham 5-6 fulde kampe i rap - jeg tror han ville vokse med tilliden.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Hanga » 19. jul 2016, 13:37

Funky skrev:
Danni skrev: Helenius har jo aldrig været nogen energibombe. Heller ikke da han var vores topscorer. Jeg medgiver, at det ser lidt sløjt ud med ham, men han har noget i sig, som få andre i truppen har. Her taler jeg om slutprodukt. Min vurdering er, at han uden sammenligning er truppens bedste afslutter. Man ser ham ikke meget, men der er ingen jeg heller vil have, til at få en skudchance på kanten af feltet end ham. Men jeg er enig i, at han sagtens kan blive overhalet indenom af en af de unge inden længe.
Helt enig. Jeg gad godt se hvordan det ville virke hvis man gav ham 5-6 fulde kampe i rap - jeg tror han ville vokse med tilliden.
Mon ikke han får de 5-6 kampe i træk nu her, det vil jeg tro. Bassogog ligner stadig en spiller, der kan gøre sig bedst gældende som indskifter.

Jeg er heller ikke så bekymret for hans lidt lade udtryk, for sådan har han altid set ud, men det der bekymrer mig langt mere, er at han har umådeligt svært ved at komme til chancer i kampene. Det har været hans helt store problem lige siden han kom tilbage fra Villa. Det er ikke fordi han har brændt den ene kæmpe chance efter den anden hos os, nej han kommer simpelthen bare ikke til dem. Han falder helt ud af mange kampe synes jeg, og det var tydeligt hvor meget mere farlige vi blev i søndags, da Ene og Grønning kom ind. Grønning fik skabt mere ravage end Nicklas gjorde hele kampen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Funky » 19. jul 2016, 13:43

Hanga skrev:
Funky skrev:
Danni skrev: Helenius har jo aldrig været nogen energibombe. Heller ikke da han var vores topscorer. Jeg medgiver, at det ser lidt sløjt ud med ham, men han har noget i sig, som få andre i truppen har. Her taler jeg om slutprodukt. Min vurdering er, at han uden sammenligning er truppens bedste afslutter. Man ser ham ikke meget, men der er ingen jeg heller vil have, til at få en skudchance på kanten af feltet end ham. Men jeg er enig i, at han sagtens kan blive overhalet indenom af en af de unge inden længe.
Helt enig. Jeg gad godt se hvordan det ville virke hvis man gav ham 5-6 fulde kampe i rap - jeg tror han ville vokse med tilliden.
Mon ikke han får de 5-6 kampe i træk nu her, det vil jeg tro. Bassogog ligner stadig en spiller, der kan gøre sig bedst gældende som indskifter.

Jeg er heller ikke så bekymret for hans lidt lade udtryk, for sådan har han altid set ud, men det der bekymrer mig langt mere, er at han har umådeligt svært ved at komme til chancer i kampene. Det har været hans helt store problem lige siden han kom tilbage fra Villa. Det er ikke fordi han har brændt den ene kæmpe chance efter den anden hos os, nej han kommer simpelthen bare ikke til dem. Han falder helt ud af mange kampe synes jeg, og det var tydeligt hvor meget mere farlige vi blev i søndags, da Ene og Grønning kom ind. Grønning fik skabt mere ravage end Nicklas gjorde hele kampen.
Igen er jeg enig. Det er bare heller ikke særligt mange gode bolde han får at arbejde med. Så vidt jeg husker, så kom der ofte nogle offensive midtbanespillere piskende forbi ham når bolden blev spillet frem, som trak noget opmærksomhed, så han selv kunne trække fri til skud. Nu synes jeg mest han står inde i boksen og får indlæg i 2. sals højde. Det bliver han aldrig god til.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 17.07.2016

Indlæg af Hanga » 19. jul 2016, 13:50

Funky skrev: Igen er jeg enig. Det er bare heller ikke særligt mange gode bolde han får at arbejde med. Så vidt jeg husker, så kom der ofte nogle offensive midtbanespillere piskende forbi ham når bolden blev spillet frem, som trak noget opmærksomhed, så han selv kunne trække fri til skud. Nu synes jeg mest han står inde i boksen og får indlæg i 2. sals højde. Det bliver han aldrig god til.
Faktum er dog, at alle andre angribere har haft lettere ved at komme til chancer end Nicklas. Hvad enten det har været AK, Ene, Spalvis eller Pohl, så er de kommet til væsentligt flere chancer pr. kamp end Nicklas har. Det er naturligvis også holdets ansvar at gøre ham farlig, men jeg synes meget det ligner, at han har svært ved at bevæge sig rigtigt og gøre sig gældende i vores spilkoncept... og så meget anderledes spiller vi jo ikke ift. inden han gik til Villa.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar