Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2016, 15:16

andreasaab89 skrev:
Hanga skrev:SÅDAN ! Meget vigtigt at vi hiver sejren hjem til sidst. Det her FCN hold er meget tyndt, så vi skulle altså også rejse derfra med 3 point, og jeg er lidt bekymret over at det var så tæt på at mislykkes.

8 point i 4 kampe må siges at være fint. Vi skal dog erkende, at vi har mødt 4 af rækkens pt. dårligere hold. Det er faktisk Horsens der har været de bedste af dem.
Vores spil er ikke prangende og vi laver alt for mange fejl. Vi bliver kun for alvor farlige ved Basso og på Meilingers dødbolde.
ikke helt enig. Randers har spillet godt i de andre kampe og fået mange point ? OB har spillet 4 uafgjorte.

Jeg ser de dårligste hold som Esbjerg, Silkeborg, Viborg og Lyngby. De bedste nok FCM, FCK og BIF

Så vi har reelt ikke mødt hverken de 3 bedste eller 4 dårligste. Så rigtig vigtigt at få 8 point mod vores direkte konkurrenter i midten.
Enig. Sejr ude og uafgjort hjemme skal nok gøre os til mestre. Jeg glæder mig til næste udekamp i Parken.
- FlæskeFrank

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Uldahl » 7. aug 2016, 15:18

MR er den rigtige vinder skrev:
Maglau skrev:Jeg er ikke fan af Holgersen som udelukkende er duelspiller ingen kvalitet med bolden.
Han er et dårligt valg til vores spillestil.
syntes han har været rigtig god i de første kampe - også med bolden. Men i dag har han lavet nogle dumme fejl. Tror dog helt klart, at han er er et glimrende valg..
Hans største mangel er han ikke bidrager med noget offensivt. Ham og KP kan ikke noget. Tværtimod ser vi bremse spillet Eller særligt KP laver nogle farlige fejl der koster.

Holgersen er rigtig god defensivt, i mine øjne bedre end KEP, Er ikke ked af det bytte, men for satan vi mangler en makker til ham der også kan spille med offensivt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Funky » 7. aug 2016, 15:22

KJ skrev:Og pist væk var alle trolls...

Glimrende pointhøst! Vi har mange folk på vej i form, og vi får snart de peruvianske flyveører. Og mon ikke Gaarde lytter til debatsiden og henter en forsvarsspiller. Det kunne sgu være værre.
Spillet i 1. halvleg var altså ret godt indtil det 44. minut. Basse var go, fedt at se Ahlmann tilbage, men man kunne godt se den manglende kampform i 2. halvleg. Det ER altså bare lidt bekymrende så store nogle chancer jeg synes vores mostandere kan komme til ved bare at stå og vente og spille direkte.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af limey » 7. aug 2016, 15:24

Det er sgu dagens griner at læse kamptråden. "Alle er elendige, spillerne, træneren, indskifterne, sportsdirektøren...hov, vi vandt og ligger nummer to". :oops:

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af NIN » 7. aug 2016, 15:25

limey skrev:Det er sgu dagens griner at læse kamptråden. "Alle er elendige, spillerne, træneren, indskifterne, sportsdirektøren...hov, vi vandt og ligger nummer to". :oops:
Lad os håbe trænerteamet kigger på andet end resultatet.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2016, 15:36

Funky skrev:...fedt at se Ahlmann tilbage, men man kunne godt se den manglende kampform i 2. halvleg. Det ER altså bare lidt bekymrende så store nogle chancer jeg synes vores mostandere kan komme til ved bare at stå og vente og spille direkte.
Jeg følte, at Ahlmann gav noget ro til forsvaret, som jeg ikke har set i de første tre kampe. Så lad ham spille igen :P
- FlæskeFrank

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af limey » 7. aug 2016, 15:38

NIN skrev:
limey skrev:Det er sgu dagens griner at læse kamptråden. "Alle er elendige, spillerne, træneren, indskifterne, sportsdirektøren...hov, vi vandt og ligger nummer to". :oops:
Lad os håbe trænerteamet kigger på andet end resultatet.
Mon ikke de vil prøve at fastholde princippet om at presse modstanderen i bund og gå efter sejren selv i slutminutterne på hade-udebanen? Og de er sikkert også glade for, at det er de to nyindkøb der bliver kampafgørende og at de helt unge spillere som bliver sat ind, gør det godt. Jeg håber i hvert fald ikke, at de bruger for meget tid med at læse med på debatsiden.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Kenneth K » 7. aug 2016, 15:39

Sikker sejr.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Jakobsen » 7. aug 2016, 15:48

Dejlig sejr. Det er altid fedt at tage en sejr på den måde til sidst. Vores sæsonstart er i den grad godkendt resultatmæssigt. Det ændrer dog ikke på, at truppen stadig har nogle ret graverende mangler. Vi har et kæmpe overtag idag, men vi har meget svært ved at omsætte det til mål eller blive målfarlige. Flores vil givet bidrage til det chanceskabende, men jeg savner en angribertypr med tilstedeværelse i feltet. Ene og Basso er fine angribere, men det er en tyndbenet duo. I forsvaret bør vi erstatte Patrick. Af de to unge skal vi satse på Blåbjerg, men i den idelle verden skal vi have en stopper til.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Provst i Brovst » 7. aug 2016, 16:31

BT: AaB-træner efter sen sejr: Hatten af for mine spillere!

- Vi kendte ikke vores besøgelsestid i første halvleg, siger han.

- Vi havde boldovertaget, skabte enkelte chancer og havde masser af dødbolde, men vi var ikke skarpe nok og lavede så en dum fejl lige før pausen, som de scorede på, og derefter blev det op ad bakke, siger Søndergaard og fortsætter:

- Jeg tager hatten af for mine spillere. Jeg sagde til dem i pausen, at de skulle gå efter sejren, for den ville vi have med hjem. Vi var gode i presspillet og rimelig gode på bolden, men manglede kvalitet på den sidste tredjedel af banen.

http://www.bt.dk/fodbold/AaB-traener-ef ... e-spillere
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Kristian » 7. aug 2016, 16:39

Jakobsen skrev:Dejlig sejr. Det er altid fedt at tage en sejr på den måde til sidst. Vores sæsonstart er i den grad godkendt resultatmæssigt. Det ændrer dog ikke på, at truppen stadig har nogle ret graverende mangler. Vi har et kæmpe overtag idag, men vi har meget svært ved at omsætte det til mål eller blive målfarlige. Flores vil givet bidrage til det chanceskabende, men jeg savner en angribertypr med tilstedeværelse i feltet. Ene og Basso er fine angribere, men det er en tyndbenet duo. I forsvaret bør vi erstatte Patrick. Af de to unge skal vi satse på Blåbjerg, men i den idelle verden skal vi have en stopper til.
Jeg forstår egentlig ikke den iver efter at man skal hente en midterforsvar mere?

Kasper Pedersen har ikke været god et stykke tid og man bør satse på Blåbjerg, men Pedersen har gjort det udmærket i sidste sæson og fortjener skam chancen.

I den ideelle verden hentede vi jo fra hylde A til alle pladser, men det ved man jo godt vi ikke gør.

Pedersen, Blåbjerg og Holger er gode nok til at klare midterforsvaret. Højre back kommer forhåbentligt og som man så i dag, så giver Ahlmann noget ro.
------------------
mvh Kristian

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af frederikshavneren » 7. aug 2016, 17:14

Fin sejr mod et halvsvagt Farum mandskab. Set over hele kampen synes jeg at det var en fortjent sejr, hvor hjemmeholdet kun var farlige når vi tabte bolden. At vi kunne dominere boldmæssigt på skøjtebanen er dog meget positivt.

Vi er pt. på 2. pladsen hvilket må siges at være en ganske god sæsonstart. Nu venter hjemmekamp mod kriseramte Esbjerg, efterfulgt af udekamp i Parken mod FCK som må formodes at have tankerne på den altafgørende CL play off kamp.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af andreasaab89 » 7. aug 2016, 17:17

frederikshavneren skrev:Fin sejr mod et halvsvagt Farum mandskab. Set over hele kampen synes jeg at det var en fortjent sejr, hvor hjemmeholdet kun var farlige når vi tabte bolden. At vi kunne dominere boldmæssigt på skøjtebanen er dog meget positivt.

Vi er pt. på 2. pladsen hvilket må siges at være en ganske god sæsonstart. Nu venter hjemmekamp mod kriseramte Esbjerg, efterfulgt af udekamp i Parken mod FCK som må formodes at have tankerne på den altafgørende CL play off kamp.
Uanset hvor hovedet er henne på FCK spillerne har vi ikke en chance i parken med den forfatning de to hold er i. FCK's 12-18 bedste spillere er jo niveauer over vores.

men en hjemmesejr mod Esbjerg er ekstremt vigtigt, og i så fald vil vi også kunne spille frit i parken hvilket måske kan være til vores fordel.
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Martino » 7. aug 2016, 17:27

andreasaab89 skrev:
frederikshavneren skrev:Fin sejr mod et halvsvagt Farum mandskab. Set over hele kampen synes jeg at det var en fortjent sejr, hvor hjemmeholdet kun var farlige når vi tabte bolden. At vi kunne dominere boldmæssigt på skøjtebanen er dog meget positivt.

Vi er pt. på 2. pladsen hvilket må siges at være en ganske god sæsonstart. Nu venter hjemmekamp mod kriseramte Esbjerg, efterfulgt af udekamp i Parken mod FCK som må formodes at have tankerne på den altafgørende CL play off kamp.
Uanset hvor hovedet er henne på FCK spillerne har vi ikke en chance i parken med den forfatning de to hold er i. FCK's 12-18 bedste spillere er jo niveauer over vores.

men en hjemmesejr mod Esbjerg er ekstremt vigtigt, og i så fald vil vi også kunne spille frit i parken hvilket måske kan være til vores fordel.
FCK er vildt gode i år, men de vil også sætte point til i ny og næ. Måske vi kan lokke dem i kontrafælden med hurtige omstillinger og højt pres.
Jeg savner Winsnes

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2016, 17:45

- Det er gået hurtigt for mig. Vi havde en team-building-tur i opstarten, som var meget vigtig. Vi lærte hinanden at kende, og jeg kunne vise, at jeg gerne ville tage en styrende rolle. Takket være den er jeg kommet hurtigt ind i rollen, og det fungerer godt på holdet
Sådan udtaler Holgersson sig efter kampen. Det må ryste visse debattører, at en spiller faktisk roser noget, som trænerteamet har gjort.
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af jonas386 » 7. aug 2016, 18:10

FlæskeFrank skrev:
- Det er gået hurtigt for mig. Vi havde en team-building-tur i opstarten, som var meget vigtig. Vi lærte hinanden at kende, og jeg kunne vise, at jeg gerne ville tage en styrende rolle. Takket være den er jeg kommet hurtigt ind i rollen, og det fungerer godt på holdet
Sådan udtaler Holgersson sig efter kampen. Det må ryste visse debattører, at en spiller faktisk roser noget, som trænerteamet har gjort.
Jeg har ikke fået set meget af kampene i denne sæson, men jeg synes absolut nyindkøbene har været rigtigt lovende. Især de offensive dødbold har de hjulpet. Udover de to mål Holgerssen har scoret, så husker jeg også to gange mod OB hvor han kom frem til en fornuftig afslutning.

Meillingers dødbolde har i det hele taget været rigtigt fornuftige. Rart vi har en der kan det igen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af FlæskeFrank » 7. aug 2016, 18:19

Kunne faktisk være sjovt, hvis de fremover ved dødbolde slog op på skærmen "Find Holger(sson)" eller "Hvor er Holger". Han virker til at være en mand, som godt vil være med ved hjørnespark.

Ligesom det var sjovt med Califf og USA USA, så kunne det være hans kendetegn. Men vi kan selvfølgelig ved Edison Flores råbe Peru Peru...
- FlæskeFrank

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Hovedet » 7. aug 2016, 19:17

Provst i Brovst skrev:
BT: AaB-træner efter sen sejr: Hatten af for mine spillere!

- Vi kendte ikke vores besøgelsestid i første halvleg, siger han.

- Vi havde boldovertaget, skabte enkelte chancer og havde masser af dødbolde, men vi var ikke skarpe nok og lavede så en dum fejl lige før pausen, som de scorede på, og derefter blev det op ad bakke, siger Søndergaard og fortsætter:

- Jeg tager hatten af for mine spillere. Jeg sagde til dem i pausen, at de skulle gå efter sejren, for den ville vi have med hjem. Vi var gode i presspillet og rimelig gode på bolden, men manglede kvalitet på den sidste tredjedel af banen.

http://www.bt.dk/fodbold/AaB-traener-ef ... e-spillere
Som hevet ud af floskelautomaten på Kastetvej.

Hvor ville jeg ønske, at man kunne opleve en søndag i sit liv, hvor en træner ikke talte om "manglende kvalitet på den sidste tredjedel af banen". Den fodboldkyndige ville vide, at det er på den sidste tredjedel af banen, man generelt møder modstanderens spillere!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Pastorius » 7. aug 2016, 19:43

Uldahl skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Maglau skrev:Jeg er ikke fan af Holgersen som udelukkende er duelspiller ingen kvalitet med bolden.
Han er et dårligt valg til vores spillestil.
syntes han har været rigtig god i de første kampe - også med bolden. Men i dag har han lavet nogle dumme fejl. Tror dog helt klart, at han er er et glimrende valg..
Hans største mangel er han ikke bidrager med noget offensivt. Ham og KP kan ikke noget. Tværtimod ser vi bremse spillet Eller særligt KP laver nogle farlige fejl der koster.

Holgersen er rigtig god defensivt, i mine øjne bedre end KEP, Er ikke ked af det bytte, men for satan vi mangler en makker til ham der også kan spille med offensivt.
Hvordan tæller mål med i regnskabet, når du regner offensiv styrke?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: FCN - AaB 7. August 2016 kl. 13.00

Indlæg af Kristian » 7. aug 2016, 20:58

Pastorius skrev:
Uldahl skrev:
MR er den rigtige vinder skrev:
Maglau skrev:Jeg er ikke fan af Holgersen som udelukkende er duelspiller ingen kvalitet med bolden.
Han er et dårligt valg til vores spillestil.
syntes han har været rigtig god i de første kampe - også med bolden. Men i dag har han lavet nogle dumme fejl. Tror dog helt klart, at han er er et glimrende valg..
Hans største mangel er han ikke bidrager med noget offensivt. Ham og KP kan ikke noget. Tværtimod ser vi bremse spillet Eller særligt KP laver nogle farlige fejl der koster.

Holgersen er rigtig god defensivt, i mine øjne bedre end KEP, Er ikke ked af det bytte, men for satan vi mangler en makker til ham der også kan spille med offensivt.
Hvordan tæller mål med i regnskabet, når du regner offensiv styrke?
Holger har løftet vores spil væsentligt på dødbolde og så har han udvist god pasningstræfhed, især på lange bolde.

Men hvis man ligger mærke til det, så har man valgt at spille langt efter Basso og det fungere ret godt med Holger og hans lange bolde. Der forresten er ret præcise.

Helt klart en styrkelse kontra KEP. Synes da egentlig nok, at han tilmed kan lave afleveringer frem i banen. Bedre end KP og Blåbjerg ihvertfald.
------------------
mvh Kristian

Besvar