Nicklas Helenius

I dette forum debatteres transfers vedrørende AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Mr. Larsen » 12. aug 2016, 10:51

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... og-igennem


Tynd undskyldning Helenius kommer med, hvergang han har fået chancen har han virket uoplagt, doven og lad. Det er sgu oppe i hovedet den er galt med ham, ikke en skid at gøre med det taktiske, gode spiller skulle gerne ku passe ind i flere forskellige systemer !

Jeg tror ikke manden får succes i SIF, det bliver ikke 10 mål i denne sæson, SIF er jo tydeligvis også usikker på hvor de har ham, ellers havde de købt ham med en længere varig kontrakt.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af astonvilla » 12. aug 2016, 10:59

Mr. Larsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... og-igennem


Tynd undskyldning Helenius kommer med, hvergang han har fået chancen har han virket uoplagt, doven og lad. Det er sgu oppe i hovedet den er galt med ham, ikke en skid at gøre med det taktiske, gode spiller skulle gerne ku passe ind i flere forskellige systemer !

Jeg tror ikke manden får succes i SIF, det bliver ikke 10 mål i denne sæson, SIF er jo tydeligvis også usikker på hvor de har ham, ellers havde de købt ham med en længere varig kontrakt.
Tingene kan måske hænge lidt sammen. Bare gætteri:

Helenius har en ekstremt skrøbelig psyke. Langt ud over det sædvanlige - hvilket også er grunden til han aldrig bliver til noget stort i gamet.

Hvis han så med sin skrøbelig psyke får kørt sig selv op til at alt er imod ham og måden vi spiller på passer helt forfærdeligt ind i hans stil (hvilket er noget vrøvl) ja så bliver han netop opgivende og sortseer og fremtoner som værende uoplagt og lad.

Talentet er dér. Uomtvisteligt. Men hovedet er ikke med - han bliver aldrig til noget. Han vil blomstre op i perioder når det kører - men det mindste modgang så tager han 3 år i kulkælderen igen.

Trist, for jeg kan rigtig godt lide ham som spiller.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 12. aug 2016, 11:13

astonvilla skrev:
Mr. Larsen skrev:http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superlig ... og-igennem


Tynd undskyldning Helenius kommer med, hvergang han har fået chancen har han virket uoplagt, doven og lad. Det er sgu oppe i hovedet den er galt med ham, ikke en skid at gøre med det taktiske, gode spiller skulle gerne ku passe ind i flere forskellige systemer !

Jeg tror ikke manden får succes i SIF, det bliver ikke 10 mål i denne sæson, SIF er jo tydeligvis også usikker på hvor de har ham, ellers havde de købt ham med en længere varig kontrakt.
Tingene kan måske hænge lidt sammen. Bare gætteri:

Helenius har en ekstremt skrøbelig psyke. Langt ud over det sædvanlige - hvilket også er grunden til han aldrig bliver til noget stort i gamet.

Hvis han så med sin skrøbelig psyke får kørt sig selv op til at alt er imod ham og måden vi spiller på passer helt forfærdeligt ind i hans stil (hvilket er noget vrøvl) ja så bliver han netop opgivende og sortseer og fremtoner som værende uoplagt og lad.

Talentet er dér. Uomtvisteligt. Men hovedet er ikke med - han bliver aldrig til noget. Han vil blomstre op i perioder når det kører - men det mindste modgang så tager han 3 år i kulkælderen igen.

Trist, for jeg kan rigtig godt lide ham som spiller.
Det der tror jeg simpelthen er en spot on analyse. Og det er synd, for han har nogle spidskompetencer som spiller, som kunne have gjort ham spændende.

Ærgerligt det tog så lang tid for AaB at indse det. Der bør ikke være nogen i AaB-trøjen, som er der på en fribillet, når andre ville give højre arm for at være samme sted.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Kokkefar » 12. aug 2016, 13:47


Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Funky » 12. aug 2016, 14:33

Arh come on, han har fundet en pæn og stille og rolig forklaring som ikke sparker bagud på nogen måde, og det er så det. Ja gu har han behov for at at score nogle mål og tanke noget selvtillid, men det skulle slet ikke undre mig om han også får held med det i Silkeborg. Peter Sørensen kan måske godt være en basket case, men han er da tvunget til at give Helenius noget tillid, nu hvor han har været med til at hente ham. Held og lykke herfra (bare ikke lige mod AaB).
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Uldahl » 13. aug 2016, 01:34

Fint nok han stiver sig lidt af med det er spillestilens skyld han ikke slog til. Synd har en lidt svag psyke, jeg ventede mig meget af ham da han huserede i Suppen sammen med lucas. De var sgu gode.

Alt det bedste til ham frem over. Håber han slår til i Silkeborg. Trist det ikke virkede at hente ham tilbage, men fint har er kommet videre.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2016, 01:46

Uldahl skrev:Fint nok han stiver sig lidt af med det er spillestilens skyld han ikke slog til. Synd har en lidt svag psyke, jeg ventede mig meget af ham da han huserede i Suppen sammen med lucas. De var sgu gode.

Alt det bedste til ham frem over. Håber han slår til i Silkeborg. Trist det ikke virkede at hente ham tilbage, men fint har er kommet videre.
Hvad mener du med han har en lidt svag psyke? Han fik en psykisk reaktion som foelge af fysiologiske omstaendigheder i forbindelse med en bakterieinfiktion. Men jeg mindes ikke at have hoert noget der tyder paa han er specielt mere psykisk skroebelig end alle andre, eller at hans praestationer efter Birmingham har noget med hans midlertidige doedsangst at goere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 13. aug 2016, 02:02

Buzz Killington skrev:
Hvad mener du med han har en lidt svag psyke? Han fik en psykisk reaktion som foelge af fysiologiske omstaendigheder i forbindelse med en bakterieinfiktion. Men jeg mindes ikke at have hoert noget der tyder paa han er specielt mere psykisk skroebelig end alle andre, eller at hans praestationer efter Birmingham har noget med hans midlertidige doedsangst at goere.
Arh, det er nu sådan rimelig velkendt i Aalleren, at han har haft sine udfordringer på det punkt. Sådan er der selvfølgelig så meget - fodboldspillere afspejler vel også samfundet som helhed.
Og klubben arbejder jo også med spillerne som mennesker i ungdomstiden - ser på om der kan være noget der kan stå i vejen for deres udvikling. Læs f.eks. historien om Nicklas Sørensen, der smed hans talent væk.
Det er bare ærgerligt, at det er fulgt med Helenius hjem også. Uden at skulle lege lommepsykolog, så kan jeg godt forstå at man helliger sig sine tvillinger, når man har haft en så hård periode som han havde i England. Det er sgu ærgerligt at han ikke kunne bygge på den fremragende første periode i klubben.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2016, 03:06

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvad mener du med han har en lidt svag psyke? Han fik en psykisk reaktion som foelge af fysiologiske omstaendigheder i forbindelse med en bakterieinfiktion. Men jeg mindes ikke at have hoert noget der tyder paa han er specielt mere psykisk skroebelig end alle andre, eller at hans praestationer efter Birmingham har noget med hans midlertidige doedsangst at goere.
Arh, det er nu sådan rimelig velkendt i Aalleren, at han har haft sine udfordringer på det punkt. Sådan er der selvfølgelig så meget - fodboldspillere afspejler vel også samfundet som helhed.
Og klubben arbejder jo også med spillerne som mennesker i ungdomstiden - ser på om der kan være noget der kan stå i vejen for deres udvikling. Læs f.eks. historien om Nicklas Sørensen, der smed hans talent væk.
Det er bare ærgerligt, at det er fulgt med Helenius hjem også. Uden at skulle lege lommepsykolog, så kan jeg godt forstå at man helliger sig sine tvillinger, når man har haft en så hård periode som han havde i England. Det er sgu ærgerligt at han ikke kunne bygge på den fremragende første periode i klubben.
Nu har det ikke saa meget med Nicklas Soerensen at goere, saa mht Helenius specifikt, hvilke yderligere udfordringer (foruden hans doedsangste i Birmingham) er det du har hoert han har haft som antyder at han har haft en svag psyke?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Funky » 13. aug 2016, 09:21

I øvrigt synes jeg det ligner en ret fesen velkomst, dernede i Silkeborg. Ikke at man ville forvente noget i Edison Flores-ligaen, men alligevel...lidt kunne de da godt have gjort ud af det. Skodklub.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 13. aug 2016, 09:35

Buzz Killington skrev:
Nu har det ikke saa meget med Nicklas Soerensen at goere, saa mht Helenius specifikt, hvilke yderligere udfordringer (foruden hans doedsangste i Birmingham) er det du har hoert han har haft som antyder at han har haft en svag psyke?
Det var nu bare for at understrege, at AaB jo også arbejder med spillerne og med de egenskaber de har, eller ikke har. Lasse Nielsen var f.eks. en ekstremt stille og introvert type i ungdomsårene og virkede ikke som en, der kunne være toneangivende i et forsvar på seniorniveau. Det kom også først sådan for alvor efter det første år i seniortruppen, og er noget man stensikkert har arbejdet med.
Eksemplet med Nicklas Sørensen brugte jeg, fordi historien om ham understreger meget godt, hvordan AaB arbejder på at eliminere alt det der kan "genere" ifht. fodbolden og være en udfordring for deres udvikling både på og udenfor banen. Det er usynligt for os som fans, men for AaB en vigtig del af deres arbejde for at de skal lykkedes som fodboldspillere (og mennesker). Nogen gange lykkes det, andre gange ikke, som det f.eks. har været tilfældet med Nicklas Sørensen og V. Ahlmann, og også før det var det med en spiller som Kenneth Stenild.
Det er måske i højere grad det "projekt" som er mislykkedes efter Helenius kom hjem, end Helenius som fodboldspiller. Desværre.
Jeg synes ikke jeg behøver uddybe alt ned i mindste detalje herinde :-) Men han har været genstand for bearbejdning, særligt i ungdomsårene. De fleste husker vel også, hvordan han faldt helt bag om dansen da han blev bænket efter sin hjemkomst. Han er meget dårlig til at håndtere modgang.

Gamen

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Gamen » 13. aug 2016, 09:39

Funky skrev:I øvrigt synes jeg det ligner en ret fesen velkomst, dernede i Silkeborg. Ikke at man ville forvente noget i Edison Flores-ligaen, men alligevel...lidt kunne de da godt have gjort ud af det. Skodklub.
Silkeborg irriterer mig grænseløst. Jeg begriber ikke at man nu for anden gang i træk rykker op, og tror man kan klare sig igennem med 1. divisions-spillere uden skyggen af kvalitet.

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Kokkefar » 13. aug 2016, 10:27

Funky skrev:I øvrigt synes jeg det ligner en ret fesen velkomst, dernede i Silkeborg. Ikke at man ville forvente noget i Edison Flores-ligaen, men alligevel...lidt kunne de da godt have gjort ud af det. Skodklub.
De har da lavet en video. Hvad mere kunne du forvente?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Funky » 13. aug 2016, 10:43

Kokkefar skrev:
Funky skrev:I øvrigt synes jeg det ligner en ret fesen velkomst, dernede i Silkeborg. Ikke at man ville forvente noget i Edison Flores-ligaen, men alligevel...lidt kunne de da godt have gjort ud af det. Skodklub.
De har da lavet en video. Hvad mere kunne du forvente?
Jeg vil sige at der er indtil flere ting som de med fordel kunne have udeladt og erstattet med noget indhold som fremstod bare en lille smule professionelt. Der er omtrent 0,5% i den video som præsenterer SIF som en attraktiv klub. Ny spiller træder ind af døren. De, som gider reagere, virker lidt overraskede, der sidder en eller anden lad type i en sofa som ikke kan finde ud af at lette røven og gi hånd eller i det mindste fise ud af billedet, cheftræneren lader til at være midt i andre gøremål, ny scene, den nye spiller i omklædningsrummet, ja du får så den mørkeste krog nede i hjørnet, der sidder en fedtet type som heller ikke kan besvære sig til at lette røven, lidt familiefoto-agtigt trippen rundt på en græsplæne. Jeg tror ikke jeg kunne have gjort det meget ringere om så jeg var blevet betalt for det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Kjeldgaard
2. div
2. div
Indlæg: 137
Tilmeldt: 4. dec 2005, 10:11

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Kjeldgaard » 13. aug 2016, 10:49

Ved at flere spillere i truppen ikke helt kan fatte Helenius's nedtur. Er tit til træning rigtig god og sikker i sin boldomgang og afslutninger...men når vi så kommer til kamp bliver det hele forkrampet - Flere spiller fatter ikke hvad der sker. Må også være mærkeligt at spille med en spiller som topper helt vildt, kommer ind omkring A-landsholdet og bliver solgt til udlandet for mange penge....og kort tid efter kan han knap komme på 2.holdet. Modsat mange af de andre AaB-drenge som ses meget efter job så har Helenius heller ikke den store omgangskreds i klubben - så socialt tror jeg ikke han vil blive savnet

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 13. aug 2016, 22:56

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Nu har det ikke saa meget med Nicklas Soerensen at goere, saa mht Helenius specifikt, hvilke yderligere udfordringer (foruden hans doedsangste i Birmingham) er det du har hoert han har haft som antyder at han har haft en svag psyke?
Det var nu bare for at understrege, at AaB jo også arbejder med spillerne og med de egenskaber de har, eller ikke har. Lasse Nielsen var f.eks. en ekstremt stille og introvert type i ungdomsårene og virkede ikke som en, der kunne være toneangivende i et forsvar på seniorniveau. Det kom også først sådan for alvor efter det første år i seniortruppen, og er noget man stensikkert har arbejdet med.
Eksemplet med Nicklas Sørensen brugte jeg, fordi historien om ham understreger meget godt, hvordan AaB arbejder på at eliminere alt det der kan "genere" ifht. fodbolden og være en udfordring for deres udvikling både på og udenfor banen. Det er usynligt for os som fans, men for AaB en vigtig del af deres arbejde for at de skal lykkedes som fodboldspillere (og mennesker). Nogen gange lykkes det, andre gange ikke, som det f.eks. har været tilfældet med Nicklas Sørensen og V. Ahlmann, og også før det var det med en spiller som Kenneth Stenild.
Det er måske i højere grad det "projekt" som er mislykkedes efter Helenius kom hjem, end Helenius som fodboldspiller. Desværre.
Jeg synes ikke jeg behøver uddybe alt ned i mindste detalje herinde :-) Men han har været genstand for bearbejdning, særligt i ungdomsårene. De fleste husker vel også, hvordan han faldt helt bag om dansen da han blev bænket efter sin hjemkomst. Han er meget dårlig til at håndtere modgang.
Det blev lidt langt Gamen, og jeg er ikke sikker paa du svarede paa mit spoergsmaal. Hvad er det der tyder paa han har en svag psyke? Det eneste jeg kan se er at han ikke har spillet saerligt godt efter han kom hjem, men hans maade at haandtere modgangen paa vidner i mine oejne ikke om en svag psyke (jeg er stadig usikker paa hvad det overhovedet betyder!). Han har f.eks. brudt tabuer ved at vaeret aaben omkring tiden i England. Han har ikke brokket sig naevnevaerdigt, udover det vanlige slaaen ud med armene. Derudover har han nu i to omgange taget konsekvensen af manglende spilletid og soegt vaek fra AaB, i stedet for bare at gemme sig paa traeningsbanen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Brent » 20. sep 2016, 20:56

Det er ikke mange mål han sparker ind i Silkeborg, i dagens opgør mod EFB blev han hevet ud 10 minutter inde i anden halveg efter en meget anonym indsats. Mon ikke snart Albers slår ham af holdet dernede.
AaB - the Nordic gateway to Europe

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Since » 8. nov 2016, 15:32

Nu smækker han så døren i for AaB. Tilliden er brudt fra AaB' side siger han ifl.tipsbladet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af Buzz Killington » 8. nov 2016, 16:08

Since skrev:Nu smækker han så døren i for AaB. Tilliden er brudt fra AaB' side siger han ifl.tipsbladet.
Her er interviewet
http://www.tv2oj.dk/artikel/helenius-af ... n-er-brudt

Han siger saavidt jeg kan hoere at tilliden er "brugt", ikke brudt. Men uanset, saa er det svaert at se hvad AaB skulle have gjort anderledes.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Nicklas Helenius

Indlæg af sulakvelidze » 8. nov 2016, 16:21

Uanset årsagen til, at det aldrig lykkedes for Helenius i anden omgang hos AaB, betragter jeg det som en falliterklæring for de ansvarlige i AaB, at det endte sådan. Helenius har og havde stort potentiale. Før og efter Aston Villa. Og han ville virkelig AaB - ellers havde han valgt andre i 2015. Ligesom Kusk, da han vendte hjem. Det er synd og skam, at evnerne ikke blev forløst, og at man i stedet skal sætte sin lid til angribere med langt mindre potentiale.

Vi er midt i den største angriberkrise siden året før Erik Bos gennembrud, og så skal vi se vores bedste angriber spille for en direkte konkurrent og høre ham fortælle, at han ikke vil tilbage til hjerteklubben AaB. Der står FIASKO med store bogstaver i panden på de ansvarlige.

Besvar