Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Pippo » 15. aug 2016, 20:59

Om jeg begriber, hvorfor holdet er gået tilbage til den taktik, Magnus Pehrsson praktiserede, når vi var foran. Selvom vi sidder fuldstændig på kampen, trækkes holdet alligevel tilbage for at forsvare en spinkel føring. Hvis det ikke havde været for Söders gigantiske afbrænder, var det igen gået galt.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2016, 21:03

Provst i Brovst skrev:Vi mangler en angriber og noget til forsvaret, der er flere kamikazepiloter dernede.
Meget enig.. KP er rystende ringe..! En ny stopper og en angriber Tak.
Desuden er pk med på en badebillet. Hvorfor tager han ikke løbene fuldt ud?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af troelsh » 15. aug 2016, 21:04

Vi spiller i mine øjne en glimrende kamp 90% af tiden, og spiller dem ud af brættet.

Desværre er indtrykket af kampen blakket pga. de sidste 10 min., det forsvar er jo mere usikkert end et serie 5 forsvar, og kasper p er helt væk!.

Flot kamp af Sloth og Meilinger

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Martino » 15. aug 2016, 21:05

Sloth og Meilinger var klart de bedste sammen med Risgård. Ellers var det lidt en blandet fornøjelse. Forsvaret var shaky, og om det er en højre back eller en dygtig central forsvarsspiller som er vigtigst er svært at se.
Flores ud på venstre kant kan kun blive giftigt. Håber trænerteamet tør den løsning på sigt.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Kunji » 15. aug 2016, 21:06

Pippo skrev:Om jeg begriber, hvorfor holdet er gået tilbage til den taktik, Magnus Pehrsson praktiserede, når vi var foran. Selvom vi sidder fuldstændig på kampen, trækkes holdet alligevel tilbage for at forsvare en spinkel føring. Hvis det ikke havde været for Söders gigantiske afbrænder, var det igen gået galt.
Det er jo ikke et taktisk valg. Det handler om, at vi har en usikker defensiv, som på et tidspunkt slipper grebet og laver nogle fejl. Det skaber en panik på holdet, som gør spillet febrilsk og defensivt i frygt for et mål imod. Løsningen er et bedre forsvar eller en mere effektiv offensiv. Sådant simpelt sat op. Det er IKKE Søndergaard, der vælger at satse defensivt.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af andreasaab89 » 15. aug 2016, 21:07

Flores skal på kant ikke angreb

Men tror ikke de spiller han på kanten før han bliver trænet i hvordan han skal dække defensivt
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

OmkringAarhus
2. div
2. div
Indlæg: 205
Tilmeldt: 11. nov 2014, 09:50
Favoritspiller: Larsen

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af OmkringAarhus » 15. aug 2016, 21:08

Pastorius skrev:Mine konklusioner:

Ahlmann er klasser over vores alternativer på venstre back
Blåbjerg skal have sin startplads tilbage i midterforsvaret - Børsting får det svært.
Flores skal spille på midtbanen - vi skal ikke have så god en boldspiller til at røre bolden så lidt.
Risgaard var god i dag - Würtz mangler at genfinde sin rolle i den offensive del af spillet efter holdet har ændret sig lidt.
Sloth gør ikke meget væsen af sig, men han laver heller ingen fejl, og kom i vejen for en del defensivt.
Ene giver isoleret set lidt energi, men han tager meget plads fra de andre offensive spillere, og det er han ikke god nok til. Det hele bliver lidt febrilsk når han spiller. Jeg er ikke hans største fan.
Super. Det vil sige, at hvis Larsen holder niveau, Blåbjerg stepper lidt op, Ahlmann undgår skader, Sloth og Flores finder formen og så enten Basso, Grønning eller Pohl får et decideret gennembrud - ja, så er vi flyende og sikre på top 4 og en pokalsemifinale og måske heldige at komme i Europa.

På en måde er det jo fantastisk, at vi med alle de forbehold og ting, der skal rettes til, har 11 point.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Maglau » 15. aug 2016, 21:09

FIDEL skrev:
Provst i Brovst skrev:Vi mangler en angriber og noget til forsvaret, der er flere kamikazepiloter dernede.
Meget enig.. KP er rystende ringe..! En ny stopper og en angriber Tak.
Desuden er pk med på en badebillet. Hvorfor tager han ikke løbene fuldt ud?
KP er absolut ikke ringere end Holgerson. Jeg synes ikke han er nogen opgradering ift KEP, bedre i hovedspillet men svag i alt hvad der hedder spil ved jorden
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Pastorius » 15. aug 2016, 21:17

OmkringAarhus skrev:
Pastorius skrev:Mine konklusioner:

Ahlmann er klasser over vores alternativer på venstre back
Blåbjerg skal have sin startplads tilbage i midterforsvaret - Børsting får det svært.
Flores skal spille på midtbanen - vi skal ikke have så god en boldspiller til at røre bolden så lidt.
Risgaard var god i dag - Würtz mangler at genfinde sin rolle i den offensive del af spillet efter holdet har ændret sig lidt.
Sloth gør ikke meget væsen af sig, men han laver heller ingen fejl, og kom i vejen for en del defensivt.
Ene giver isoleret set lidt energi, men han tager meget plads fra de andre offensive spillere, og det er han ikke god nok til. Det hele bliver lidt febrilsk når han spiller. Jeg er ikke hans største fan.
Super. Det vil sige, at hvis Larsen holder niveau, Blåbjerg stepper lidt op, Ahlmann undgår skader, Sloth og Flores finder formen og så enten Basso, Grønning eller Pohl får et decideret gennembrud - ja, så er vi flyende og sikre på top 4 og en pokalsemifinale og måske heldige at komme i Europa.

På en måde er det jo fantastisk, at vi med alle de forbehold og ting, der skal rettes til, har 11 point.
Der er ikke så mange forbehold. Vi har 11 point fordi vi bortset fra Randers ikke har mødt gode hold endnu.
Det største problem bliver hvem der skal spille på midtbane. I mine øjne er Mellinger sikker i højre og i midten står valget mellem RW, Ris, Sloth og Magnus (Jeg ville vælge RW og Sloth). Venstrekanten mellem Flores og Børsting.
Ahlmann synes jeg ser ud som om han er ved at være tilbage.

Ene håber jeg bliver solgt inden vinduet lukker - og gerne erstattet men ellers tror jeg mere Grønning (eller Pohl) i det lange løb.
...og så er jeg helt enig med flertallet at det ville være rigtig godt med en højreback der er bedre end det vi har nu.

Larsen er jeg fuldt tilfreds med. Hans styrker opvejer klart hans svagheder.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af 9800 » 15. aug 2016, 21:20

Ja jeg har så Sloth, Meilinger og Bassogog som de tre bedste. I den time han kan holde er han farlig konstant, og laver et par flotte frispilninger som burde have givet mål. Han brænder en Giga chance, men spiller ellers en pisse god kamp.
PK, KP og Holgersen var ringe, Ahlmann spillede godt. Træn Gilli til at bestyre højre back.

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Sauer » 15. aug 2016, 21:21

Hvorfor er det egentlig, de snakker Brøndby i nedtakten til AaB - Esbjerg?

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FIDEL » 15. aug 2016, 21:22

Maglau skrev:
FIDEL skrev:
Provst i Brovst skrev:Vi mangler en angriber og noget til forsvaret, der er flere kamikazepiloter dernede.
Meget enig.. KP er rystende ringe..! En ny stopper og en angriber Tak.
Desuden er pk med på en badebillet. Hvorfor tager han ikke løbene fuldt ud?
KP er absolut ikke ringere end Holgerson. Jeg synes ikke han er nogen opgradering ift KEP, bedre i hovedspillet men svag i alt hvad der hedder spil ved jorden
Du synes ikke at KP er ringere end Holger? Hold da op...

Vi får store klø i parken.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af NIN » 15. aug 2016, 21:24

Sauer skrev:Hvorfor er det egentlig, de snakker Brøndby i nedtakten til AaB - Esbjerg?
Det handler om at pleje sit kernepublikum. Det er samme TV Station, som viser Amalies Baby.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Uldahl » 15. aug 2016, 21:26

NIN skrev:
Sauer skrev:Hvorfor er det egentlig, de snakker Brøndby i nedtakten til AaB - Esbjerg?
Det handler om at pleje sit kernepublikum. Det er samme TV Station, som viser Amalies Baby.
:thumbsup:

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Maglau » 15. aug 2016, 21:31

FIDEL skrev:
Maglau skrev:
FIDEL skrev:
Provst i Brovst skrev:Vi mangler en angriber og noget til forsvaret, der er flere kamikazepiloter dernede.
Meget enig.. KP er rystende ringe..! En ny stopper og en angriber Tak.
Desuden er pk med på en badebillet. Hvorfor tager han ikke løbene fuldt ud?
KP er absolut ikke ringere end Holgerson. Jeg synes ikke han er nogen opgradering ift KEP, bedre i hovedspillet men svag i alt hvad der hedder spil ved jorden
Du synes ikke at KP er ringere end Holger? Hold da op...

Vi får store klø i parken.
Nej KP er helt på samme niveau som Holgerson, med forskellige kompetencer og ikke mindst mangler..

Midtjylland spiller Europa liga i midtugen..
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Pollack2 » 15. aug 2016, 21:35

Igen igen igen var resultatet det mest opløftende. Men det er også positivt, at vi i en genopbygningsfase er to point efter FCK som ser skræmmende gode ud i år. Men ja, den højreback bør vi finde de sidste klejner til i dette vindue, hvis ikke vi har fyret det hele af på Flores.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Funky » 15. aug 2016, 21:38

Dårligste kamp af Holgerson endnu. Han og KP var i et par grimme situationer for langsomme.

Basse er gusten. Intet mindre. Han kan godt gå hen og blive solgt før Flores.

Bekymrende at EFB kom til så store chancer i 2. halvleg. Vi vinder da, men vores defensiv er på ingen måder skræmmende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af Uldahl » 15. aug 2016, 21:42

3 point og videre. Store klø venter i parken, samt nå vi skal møde BiF og svinene fra Ikast. Vores forsvar vil være en gave for bedre hold end dem vi har mødt indtil nu. Der skal altså handles ind der.

Høje bolde i feltet og vi er prisgivet, særligt med en målmand hvis største svaghed udover udspark er spillet ude i feltet. Men OK vi er i en genopbygnings fase, så det sker nok ikke. Godkendt start ang point høsten, men ses tydeligt vi har mange nye spillere på holdet. Flores skal spille midt eller kant for at udnytte hans spil færdigheder.

Utroligt som vi går ned med 10 min igen. De stopper jo med at spille og trækker sig helt tilbage. Det ikke godt nok. :thumbsdown:

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 15. aug 2016, 21:50

Kunji skrev:
Pippo skrev:Om jeg begriber, hvorfor holdet er gået tilbage til den taktik, Magnus Pehrsson praktiserede, når vi var foran. Selvom vi sidder fuldstændig på kampen, trækkes holdet alligevel tilbage for at forsvare en spinkel føring. Hvis det ikke havde været for Söders gigantiske afbrænder, var det igen gået galt.
Det er jo ikke et taktisk valg. Det handler om, at vi har en usikker defensiv, som på et tidspunkt slipper grebet og laver nogle fejl. Det skaber en panik på holdet, som gør spillet febrilsk og defensivt i frygt for et mål imod. Løsningen er et bedre forsvar eller en mere effektiv offensiv. Sådant simpelt sat op. Det er IKKE Søndergaard, der vælger at satse defensivt.
Så systematisk, som det sker, må det enten være et taktisk valg, eller et udslag af trænerens manglende evne til at sætte holdet rigtigt og gøre det mentalt klar. Det er voldsomt påfaldende.

Søndergaards største svaghed er det det hele taget det, at han ikke magter at påvirke kampene positivt, når først de er igang og de taktiske træk skal laves.
Fodbold skal ses med hjertet!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Esbjerg FB, 15.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 15. aug 2016, 22:03

Selvfølgelig er de nervøse, hvornår havde vi sidst vundet på hjemmebane ? Vi har nu fået lidt tillid ind i holdet, som de har manglet. Ingen vil rigtig anerkende vores 11 point, selv mine medfans har travlt med at fortælle, at vi kun har mødt nr. 4, 8, 9, 11 og 14.

Flores fik en fesen debut, faktisk lidt ligesom sidst Helenius kom ind, på et tidspunkt i kampen, hvor vores angreb ikke var med i kampen. Så er det skisme svært at vise sig frem.

Hvis kampen viste noget, så var det, at bænken er for tynd. Men til næste kamp får vi en midterforsvarer og en kant med igen, så der bliver lidt flere alternativer at have med at gøre.
- FlæskeFrank

Besvar