Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2016, 17:03

Gnu skrev:
jonas386 skrev:Jeg er ked af at jeg evner at se spilleres værdi i andet end kroner og ører. Hvis man alene ser på køb/salg, så får man bare ikke et særligt nuanceret billede.
Dermed ikke sagt vi burde have fået flere penge for visse spillere, for det er der bestemt ikke nogen tvivl om.
Hvem har da gjort sig til fortaler for, at spillere kun har en kroner og ører-værdi? Hvis du mener, at det er mig, bør du nok få tjekket dine læseevner
Det virker ellers til at være holdningen blandt flere herinde. Hvis ikke du har det sådan, så er det jo bare godt for dig.
Ikke at det er en debat der behøves at starte igen, men du kan genlæse trådene for salg af Spalvis og Kusk. Der ses der udelukkende på at Kusk blev solgt for billigt, og ikke så meget at han var med til at skaffe et mesterskab der er langt mere værd end de 15-20 millioner man nok burde have fået.
Hvis historien bliver den samme med Flores, at han bliver solgt billigt, men tilgengæld skaffer os markant sportslig succes, så vil jeg ikke ligge søvnløs over det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Buzz Killington » 29. aug 2016, 17:44

Ahlmann var forresten ogsaa bedre i gaar. Han mangler lidt aggresivitet fremad, men var alligevel med i den afgoerende situation omkring Flores Maalet. Hvor er det dog fedt at han og AaB har forlaenget til sommeren '19. Naar foerst han bliver spillet sammen med Flores, saa faar vi et makkerpar som i de gode Ahlmann/Thomsen dage.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af FIDEL » 29. aug 2016, 18:08

Yankee skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gad bare godt vide hvad planen er. Jeg kan simpelthen ikke bedømme LS uden at vide hvad det er han vil.
Det er vel okay at bedømme Lars på resultaterne, trods alt. Eller på udviklingen af vores spillere, som også er i topklasse.

Rent taktisk er jeg heller ikke enig med dig - eller jo, men jeg har nok en anden vinkel. Jeg synes det er berigende at AaB evner at spille mere fleksibelt og alsidigt. Vi kan tage til Randers og høvle bolden i bagrum, vi kan total-dominere Horsens og Esbjerg hjemme og vi kan tage til FCN og krige en sejr hjem på ren fysik og standarder. Det er en kæmpe fornøjelse for mig og jeg synes netop det vidner om stærkt taktisk arbejde - især på træningsbanen.

Vi har manglet kvalitet og duelstyrke i kampene mod OB og AGF, hvor vi ikke har været gode nok til at spille os udenom deres pres. Vi vil nok møde samme problemer mod FCM og Brøndby. Men det er jeg nu rimelig sikker på at trænerstaben også kan se, ligesom jeg er overbevist om at vi vil blive bedre og hurtigere i vores gennembrudsspil når vi får Enevoldsen med igen og får sat Flores endnu mere i scene.
Jeg forstår ikke at du mener vi var total-dominerende imod Horsens og efb. Det var vi på ingen måde...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 29. aug 2016, 18:41

Tænk hvis Kusk, Thomsen og Spalvis stod på sidstedagen af transfervinduet og ville tilbage til AaB.

Så vil de skulle slå Meilinger, Flores og Bassogog af...
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af jonas386 » 29. aug 2016, 18:45

FlæskeFrank skrev:Tænk hvis Kusk, Thomsen og Spalvis stod på sidstedagen af transfervinduet og ville tilbage til AaB.

Så vil de skulle slå Meilinger, Flores og Bassogog af...
Mon ikke vi kunne finde plads til Spalvis ved siden af Basso. Det er hvertfald et angreb der kan give mig ganske hård rejsning.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Maglau » 29. aug 2016, 19:53

jonas386 skrev:
FlæskeFrank skrev:Tænk hvis Kusk, Thomsen og Spalvis stod på sidstedagen af transfervinduet og ville tilbage til AaB.

Så vil de skulle slå Meilinger, Flores og Bassogog af...
Mon ikke vi kunne finde plads til Spalvis ved siden af Basso. Det er hvertfald et angreb der kan give mig ganske hård rejsning.
Kusk og Thomsen over meillinger any day.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Hanga » 29. aug 2016, 20:51

Yankee skrev: Det er vel okay at bedømme Lars på resultaterne, trods alt. Eller på udviklingen af vores spillere, som også er i topklasse.

Rent taktisk er jeg heller ikke enig med dig - eller jo, men jeg har nok en anden vinkel. Jeg synes det er berigende at AaB evner at spille mere fleksibelt og alsidigt. Vi kan tage til Randers og høvle bolden i bagrum, vi kan total-dominere Horsens og Esbjerg hjemme og vi kan tage til FCN og krige en sejr hjem på ren fysik og standarder. Det er en kæmpe fornøjelse for mig og jeg synes netop det vidner om stærkt taktisk arbejde - især på træningsbanen.

Vi har manglet kvalitet og duelstyrke i kampene mod OB og AGF, hvor vi ikke har været gode nok til at spille os udenom deres pres. Vi vil nok møde samme problemer mod FCM og Brøndby. Men det er jeg nu rimelig sikker på at trænerstaben også kan se, ligesom jeg er overbevist om at vi vil blive bedre og hurtigere i vores gennembrudsspil når vi får Enevoldsen med igen og får sat Flores endnu mere i scene.
Resultaterne kan vi indtil videre ikke sætte en finger på, det har jo ganske enkelt været fremragende.

Jeg er dog enig med Køllen i, at vi rent spillemæssigt har famlet noget og jeg ser 4-5-1 konstellationen som et udtryk for dette. Vores spil kører ikke som vi gerne vil det, og derfor forsøger vi pt. at gøre tingene lidt mere simpelt.

Jeg glæder mig absolut vanvittigt meget over sæsonstarten, men kan også godt se, at vi har nogle problemer. Der er ganske rigtigt ting vi er blevet bedre til, såsom vores offensive dødbolde og til at stå sammen som hold (hvilket haltede gevaldigt i foråret). Til gengæld er vores pasninger dårlige, vores samspil fungerer ikke, og vi rygter i store dele af kampene helt ud af opgøret.

Jeg synes du skønmaler vores præstationer en smule. Vi totaldominerede altså ikke Horsens og Esbjerg. Vi havde ganske rigtigt et spilmæssigt overtag, men begge modstandere havde lige så mange chancer som vi selv havde. Det kunne absolut godt være blevet mindre end 4 point. Mod FCN kriger vi rigtig nok en sejr hjem mod en meget svag modstander (ligesom Esbjerg i øvrigt) - vi vinder den i de døende sekunder og med det de stillede op med, er det bekymrende at vi skulle helt derud. Mod AGF i går er vi væk i store dele af opgøret, men spiller for en gangs skyld en god defensiv kamp. Men vi kunne absolut prise os heldige i flere situationer og over at stå med de 3 point til sidst. Paradoksalt nok har vi spillet den bedste kamp i Parken, det er faktisk der, hvor vores pasningsspil har fungeret bedst (pånær de perioder hvor de maste os fysisk).

Pointene kan ingen tage fra os, men vi skal gerne finde tilbage til noget af det spil, der har kendetegnet os de sidste 4-5 sæsoner, og som er lagt som en rød tråd i klubben. Jeg vil dog give dig helt ret i, at det er super at vi har fået flere strenge at spille på, og især vigtigt at vi endelig kan true på de offensive dødbolde. Samtidig skal vi huske, at vi er et hold under opbygning - det kommer til at tage tid. Og samtidig skal vi huske, at kun få klubber har fået spillet til at køre indtil videre. Det er vel næsten kun FCK og Brøndby der har spillet en god omgang fodbold... men jeg håber da at vi snart kan begynde at skrive AaB på den liste også, for det har sq været en fornøjelse at se vores hold når de har foldet sig ud de sidste 4-5 sæsoner. Vi er blevet godt forvendt på det område!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Gnu » 29. aug 2016, 21:11

jonas386 skrev:
Gnu skrev:
jonas386 skrev:Jeg er ked af at jeg evner at se spilleres værdi i andet end kroner og ører. Hvis man alene ser på køb/salg, så får man bare ikke et særligt nuanceret billede.
Dermed ikke sagt vi burde have fået flere penge for visse spillere, for det er der bestemt ikke nogen tvivl om.
Hvem har da gjort sig til fortaler for, at spillere kun har en kroner og ører-værdi? Hvis du mener, at det er mig, bør du nok få tjekket dine læseevner
Det virker ellers til at være holdningen blandt flere herinde. Hvis ikke du har det sådan, så er det jo bare godt for dig.
Ikke at det er en debat der behøves at starte igen, men du kan genlæse trådene for salg af Spalvis og Kusk. Der ses der udelukkende på at Kusk blev solgt for billigt, og ikke så meget at han var med til at skaffe et mesterskab der er langt mere værd end de 15-20 millioner man nok burde have fået.
Hvis historien bliver den samme med Flores, at han bliver solgt billigt, men tilgengæld skaffer os markant sportslig succes, så vil jeg ikke ligge søvnløs over det.
Du må da gerne finde et par eksempler, hvor der gives udtryk for at spillere udelukkende har økonomisk værdi.

Eller er vi ude i en af dine sædvanlige overdrivelser, hvor der ikke er dækning for påstanden.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2016, 22:33

Hanga skrev:
Yankee skrev: Det er vel okay at bedømme Lars på resultaterne, trods alt. Eller på udviklingen af vores spillere, som også er i topklasse.

Rent taktisk er jeg heller ikke enig med dig - eller jo, men jeg har nok en anden vinkel. Jeg synes det er berigende at AaB evner at spille mere fleksibelt og alsidigt. Vi kan tage til Randers og høvle bolden i bagrum, vi kan total-dominere Horsens og Esbjerg hjemme og vi kan tage til FCN og krige en sejr hjem på ren fysik og standarder. Det er en kæmpe fornøjelse for mig og jeg synes netop det vidner om stærkt taktisk arbejde - især på træningsbanen.

Vi har manglet kvalitet og duelstyrke i kampene mod OB og AGF, hvor vi ikke har været gode nok til at spille os udenom deres pres. Vi vil nok møde samme problemer mod FCM og Brøndby. Men det er jeg nu rimelig sikker på at trænerstaben også kan se, ligesom jeg er overbevist om at vi vil blive bedre og hurtigere i vores gennembrudsspil når vi får Enevoldsen med igen og får sat Flores endnu mere i scene.
Resultaterne kan vi indtil videre ikke sætte en finger på, det har jo ganske enkelt været fremragende.

Jeg er dog enig med Køllen i, at vi rent spillemæssigt har famlet noget og jeg ser 4-5-1 konstellationen som et udtryk for dette. Vores spil kører ikke som vi gerne vil det, og derfor forsøger vi pt. at gøre tingene lidt mere simpelt.

Jeg glæder mig absolut vanvittigt meget over sæsonstarten, men kan også godt se, at vi har nogle problemer. Der er ganske rigtigt ting vi er blevet bedre til, såsom vores offensive dødbolde og til at stå sammen som hold (hvilket haltede gevaldigt i foråret). Til gengæld er vores pasninger dårlige, vores samspil fungerer ikke, og vi rygter i store dele af kampene helt ud af opgøret.

Jeg synes du skønmaler vores præstationer en smule. Vi totaldominerede altså ikke Horsens og Esbjerg. Vi havde ganske rigtigt et spilmæssigt overtag, men begge modstandere havde lige så mange chancer som vi selv havde. Det kunne absolut godt være blevet mindre end 4 point. Mod FCN kriger vi rigtig nok en sejr hjem mod en meget svag modstander (ligesom Esbjerg i øvrigt) - vi vinder den i de døende sekunder og med det de stillede op med, er det bekymrende at vi skulle helt derud. Mod AGF i går er vi væk i store dele af opgøret, men spiller for en gangs skyld en god defensiv kamp. Men vi kunne absolut prise os heldige i flere situationer og over at stå med de 3 point til sidst. Paradoksalt nok har vi spillet den bedste kamp i Parken, det er faktisk der, hvor vores pasningsspil har fungeret bedst (pånær de perioder hvor de maste os fysisk).

Pointene kan ingen tage fra os, men vi skal gerne finde tilbage til noget af det spil, der har kendetegnet os de sidste 4-5 sæsoner, og som er lagt som en rød tråd i klubben. Jeg vil dog give dig helt ret i, at det er super at vi har fået flere strenge at spille på, og især vigtigt at vi endelig kan true på de offensive dødbolde. Samtidig skal vi huske, at vi er et hold under opbygning - det kommer til at tage tid. Og samtidig skal vi huske, at kun få klubber har fået spillet til at køre indtil videre. Det er vel næsten kun FCK og Brøndby der har spillet en god omgang fodbold... men jeg håber da at vi snart kan begynde at skrive AaB på den liste også, for det har sq været en fornøjelse at se vores hold når de har foldet sig ud de sidste 4-5 sæsoner. Vi er blevet godt forvendt på det område!
Well, der var naturligvis den enestående doubletitel i 2013/2014, men ellers har jeg godt nok svært ved at se, i hvilken sæson vi i øvrigt skulle have foldet os ud. Vi havde derudover et glimrende efterår i fjor, men det blev helt pisset væk af et direkte rædderligt forår, og generelt har vi jo været en blød mellemvare i langt størstedelen af de sidste 5 år med sporadisk opblussen som f.eks. 5-stribesejren på omtrent tidspunkt i 2012.

Vores på papiret imponerende pointhøst i år viser nok først og fremmest, at fodbold er en sportsgren, hvor der ikke altid kan konstateres kongruens mellem begivenhederne på banen i 90 minutter og det antal point, der efterfølgende uddeles. Imidlertid kommer gode point ikke dårligt tilbage, og vi har allerede nu en vis opsparing på kontoen at tære på, når virkeligheden gør sit indtog. Positivt er det ligeledes, at vi har fået mere gang i dødbolde og derfor i højere grad kan score os nogle lette mål i kampe, hvor spillet ikke fungerer. Og det har det faktisk indtil videre kun gjort i knap en halvleg i Parken (af alle steder!)

Derfor er jeg meget spændt på kampen mod Brøndby, der indtil videre har holdt et ualmindelig højt niveau (som netop FCK). Hæver vi pr. automatik spillets kvalitet mod en klassemodstander, som det var tilfældet mod FCK, inden de for alvor trykkede os ned. Men her overlevede vi så deres 20-25 virkelig stærke minutter og formåede at få kampen til at køre død, som så mange modstandere har formået at gøre det mod os (og alligevel tabe, men det er så en anden dejlig historie).

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Hanga » 29. aug 2016, 22:47

Hovedet skrev: Well, der var naturligvis den enestående doubletitel i 2013/2014, men ellers har jeg godt nok svært ved at se, i hvilken sæson vi i øvrigt skulle have foldet os ud. Vi havde derudover et glimrende efterår i fjor, men det blev helt pisset væk af et direkte rædderligt forår, og generelt har vi jo været en blød mellemvare i langt størstedelen af de sidste 5 år med sporadisk opblussen som f.eks. 5-stribesejren på omtrent tidspunkt i 2012.
Du snakker resultater, jeg snakker om kampe hvor vi har spillet virkelig flot fodbold. Dem har vi leveret masser af i løbet af de sidste sæsoner, selvom resultaterne har været svingende. Vi har langt det meste af tiden forsøgt at spille offensiv hurtig pasningsfodbold, og det er det jeg håber vi får at se igen. Men det vigtigste er naturligvis resultaterne, og her må sige at høsten har været fremragende.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Hovedet » 29. aug 2016, 23:16

Hanga skrev:
Hovedet skrev: Well, der var naturligvis den enestående doubletitel i 2013/2014, men ellers har jeg godt nok svært ved at se, i hvilken sæson vi i øvrigt skulle have foldet os ud. Vi havde derudover et glimrende efterår i fjor, men det blev helt pisset væk af et direkte rædderligt forår, og generelt har vi jo været en blød mellemvare i langt størstedelen af de sidste 5 år med sporadisk opblussen som f.eks. 5-stribesejren på omtrent tidspunkt i 2012.
Du snakker resultater, jeg snakker om kampe hvor vi har spillet virkelig flot fodbold. Dem har vi leveret masser af i løbet af de sidste sæsoner, selvom resultaterne har været svingende. Vi har langt det meste af tiden forsøgt at spille offensiv hurtig pasningsfodbold, og det er det jeg håber vi får at se igen. Men det vigtigste er naturligvis resultaterne, og her må sige at høsten har været fremragende.
Det har du selvfølgelig ret i. Jeg henviste bl.a. til striben på 5 sejre i træk i 2012/2013, hvor vi sejrede sammenlagt 19-1, i en sæson, der i øvrigt endte i middelmådighed. Vi har generelt haft det problem, at vi fra tid til anden har spillet på et uhørt højt niveau som bl.a. i forrige efterårssæson, men på en eller anden uforklarlig måde er styrtdykket i niveau. Større kontinuitet og stabilitet må være et langsigtet mål i AaB, så vi i højere grad slår mønt af de brillante perioder. Det behøver ikke altid at ende i mesterskab, men i sidste sæson var det - efteråret taget i betragtning - en gedigen fiasko, at vi ikke erobrede en medalje eller dog som et minimum den 4. plads, der havde givet os en tur i den europæiske karrusel.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Køllen I Møllen » 29. aug 2016, 23:59

Hanga skrev:
Hovedet skrev: Well, der var naturligvis den enestående doubletitel i 2013/2014, men ellers har jeg godt nok svært ved at se, i hvilken sæson vi i øvrigt skulle have foldet os ud. Vi havde derudover et glimrende efterår i fjor, men det blev helt pisset væk af et direkte rædderligt forår, og generelt har vi jo været en blød mellemvare i langt størstedelen af de sidste 5 år med sporadisk opblussen som f.eks. 5-stribesejren på omtrent tidspunkt i 2012.
Du snakker resultater, jeg snakker om kampe hvor vi har spillet virkelig flot fodbold. Dem har vi leveret masser af i løbet af de sidste sæsoner, selvom resultaterne har været svingende. Vi har langt det meste af tiden forsøgt at spille offensiv hurtig pasningsfodbold, og det er det jeg håber vi får at se igen. Men det vigtigste er naturligvis resultaterne, og her må sige at høsten har været fremragende.
Enig. Resultaterne er fine. Og så længe de er som de er pt vil jeg heller ikke klage. Men jeg håber at Lars Søndergaard har en plan om en anden stil end vi spillede mod AGF. For ellers tror jeg ikke på at vi bliver ved med at få resultaterne.
Janteloven eksisterer IKKE!

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Maglau » 30. aug 2016, 08:51

Køllen I Møllen skrev:
Hanga skrev:
Hovedet skrev: Well, der var naturligvis den enestående doubletitel i 2013/2014, men ellers har jeg godt nok svært ved at se, i hvilken sæson vi i øvrigt skulle have foldet os ud. Vi havde derudover et glimrende efterår i fjor, men det blev helt pisset væk af et direkte rædderligt forår, og generelt har vi jo været en blød mellemvare i langt størstedelen af de sidste 5 år med sporadisk opblussen som f.eks. 5-stribesejren på omtrent tidspunkt i 2012.
Du snakker resultater, jeg snakker om kampe hvor vi har spillet virkelig flot fodbold. Dem har vi leveret masser af i løbet af de sidste sæsoner, selvom resultaterne har været svingende. Vi har langt det meste af tiden forsøgt at spille offensiv hurtig pasningsfodbold, og det er det jeg håber vi får at se igen. Men det vigtigste er naturligvis resultaterne, og her må sige at høsten har været fremragende.
Enig. Resultaterne er fine. Og så længe de er som de er pt vil jeg heller ikke klage. Men jeg håber at Lars Søndergaard har en plan om en anden stil end vi spillede mod AGF. For ellers tror jeg ikke på at vi bliver ved med at få resultaterne.
Det jeg synes der mangler er bevis for at vores fantastiske flotte offensive fodbold sidste efterår med kæmpe sejre ikke var et tilfældigt udslag. Men rent faktisk noget man har arbejdet/arbejder med på træningsbanen så vi kan tillade os forvente det sker med jævne mellemrum, at vi spiler kampe hvor vi kreerer chancer og mål over gns.
Hvis det er det du mener med at du mangler at se hvas LS plan er - så er jeg enig.

Jeg forventer ikke Barca stil at vi vinder 50% af kampene med plus 4 mål, men at vi generelt mod ligeværdige modstandere altid går med en offensiv tilgang og fortsætter stilen med bl.a. at vi spiller os ud af en hver situation i stedet for at høvle en duel bold afsted
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Freddie » 30. aug 2016, 08:58

Maglau skrev:
Enig. Resultaterne er fine. Og så længe de er som de er pt vil jeg heller ikke klage. Men jeg håber at Lars Søndergaard har en plan om en anden stil end vi spillede mod AGF. For ellers tror jeg ikke på at vi bliver ved med at få resultaterne.
Det jeg synes der mangler er bevis for at vores fantastiske flotte offensive fodbold sidste efterår med kæmpe sejre ikke var et tilfældigt udslag. Men rent faktisk noget man har arbejdet/arbejder med på træningsbanen så vi kan tillade os forvente det sker med jævne mellemrum, at vi spiler kampe hvor vi kreerer chancer og mål over gns.
Hvis det er det du mener med at du mangler at se hvas LS plan er - så er jeg enig.

Jeg forventer ikke Barca stil at vi vinder 50% af kampene med plus 4 mål, men at vi generelt mod ligeværdige modstandere altid går med en offensiv tilgang og fortsætter stilen med bl.a. at vi spiller os ud af en hver situation i stedet for at høvle en duel bold afsted[/quote]

Måske er Lars Søndergaards plan at vinde kampe. I så fald er det vel godt nok.
Omkring det flydenede fodbold må man regne med, at modstanderne tager sine forholdsregler. Altså skal der udvikles på konceptet hele tiden, og det er lettere sagt end gjort.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Jesper Schmidt » 30. aug 2016, 19:00

Er det ikke logisk at man lige nu, med de ekstremt store udskiftninger, ser lidt stort på om man lige præcist bruger den formation og spiller på den måde man gerne vil på langt sigt, men går efter at få point på tavlen, og så må det spillemæssige som man arbejder på på træningsbanen hver dag, komme løbende.

Jeg gentager fra tidligere: vi kan altså ikke med nogen som helst rimelighed forvente at et hold hvor man benytter 7 spillere som har fået debut i denne sæson, kan kende hinanden så godt at man kan spille hurtigt og flydende pasningsfodbold. I virkeligheden har vi vel et hold som vi først kan forvente vil toppe i næste sæson eller sæsonen efter... Classic AaB style.

Men vi skal selvfølgelig se udvikling og fremgang, også på det spillemæssige plan, i løbet af efteråret.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Martin Bak » 30. aug 2016, 20:11

Jesper Schmidt skrev:Er det ikke logisk at man lige nu, med de ekstremt store udskiftninger, ser lidt stort på om man lige præcist bruger den formation og spiller på den måde man gerne vil på langt sigt, men går efter at få point på tavlen, og så må det spillemæssige som man arbejder på på træningsbanen hver dag, komme løbende.

Jeg gentager fra tidligere: vi kan altså ikke med nogen som helst rimelighed forvente at et hold hvor man benytter 7 spillere som har fået debut i denne sæson, kan kende hinanden så godt at man kan spille hurtigt og flydende pasningsfodbold. I virkeligheden har vi vel et hold som vi først kan forvente vil toppe i næste sæson eller sæsonen efter... Classic AaB style.

Men vi skal selvfølgelig se udvikling og fremgang, også på det spillemæssige plan, i løbet af efteråret.
det klogeste der er skrevet herinde længe - at forvente og sammenligne med spillet i 2015 efteråret er direktee tåbeligt pt-
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Uldahl » 30. aug 2016, 21:22

Vi er ved at bygge et hold op igen, igen. Så nej vi skal ikke ændre for meget på vores spillestil, det vil gøre det meget sværere at spille de nye spillere ind der er rykket op. Det er den spillestil de er vandt til og vokset op med. Vi skal have tålmodighed, selvom det er svært som fan. Men det tager altså tid at få et nyt hold spillet sammen og få automatikken i løbemønstrene på plads. Det tager min 1 år før de sidder i skabet.

Det er halsløs gerning at ændre på spillestillen det har vi bare ikke spillerne til. LS har en mere direkte stil end Kent men er i bund og grund samme spillestil. Der skal kikkes mere på taktikken til de enkelte kampe alt efter hvilket hold vi møder. Og det er det vi kan rette lidt på, synes jeg nu også LS gør med de muligheder han nu har med den spillertrup.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Gamen » 30. aug 2016, 22:21

Jesper Schmidt skrev:Er det ikke logisk at man lige nu, med de ekstremt store udskiftninger, ser lidt stort på om man lige præcist bruger den formation og spiller på den måde man gerne vil på langt sigt, men går efter at få point på tavlen, og så må det spillemæssige som man arbejder på på træningsbanen hver dag, komme løbende.

Jeg gentager fra tidligere: vi kan altså ikke med nogen som helst rimelighed forvente at et hold hvor man benytter 7 spillere som har fået debut i denne sæson, kan kende hinanden så godt at man kan spille hurtigt og flydende pasningsfodbold. I virkeligheden har vi vel et hold som vi først kan forvente vil toppe i næste sæson eller sæsonen efter... Classic AaB style.

Men vi skal selvfølgelig se udvikling og fremgang, også på det spillemæssige plan, i løbet af efteråret.
Nu har 4 nye spillere i startopstillingen + 2 der var ude i kulden under Thomas Frank altså ikke forhindret Brøndby i at spille fremragende fodbold næsten fra dag 1, hvor den nye træner kom til. Det er en lidt letkøbt undskyldning, synes jeg.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af Gamen » 30. aug 2016, 22:36

Det eneste, der bliver ved med at nage mig er (på trods af pæn pointhøst og alt det der), at det er fuldstændig umuligt for mig at se et tydeligt koncept LS vil spille efter. Vores backs er blevet meget lidt offensive, men alligevel spiller vi med den vekslende offensiv der konstant falder ned/ind i banen.

Og så er der stadigvæk de to AGF-kampe i hhv. pokal og liga, hvor vi er sat totalt skakmat i store dele af kampen, uden at virke til at have taktiske værktøjer til at løse det. Herudover den fuldstændigt skandaløse kamp mod FCM i starten af sidste sæson, hvor AaB blev trængt tilbage i eget felt i noget der mindede om 60 min. i træk - aldrig har jeg set et AaB-hold spille så kujonagtigt og jeg glemmer det næppe heller lige med det samme.
Jeg synes fortsat han famler i blinde rent taktisk, og håber ikke det bliver en sovepude at vi i dén grad har haft stolpe ind denne sæson so far.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AGF, 28.08.2016

Indlæg af doukas » 30. aug 2016, 22:54

Gamen skrev:Det eneste, der bliver ved med at nage mig er (på trods af pæn pointhøst og alt det der), at det er fuldstændig umuligt for mig at se et tydeligt koncept LS vil spille efter. Vores backs er blevet meget lidt offensive, men alligevel spiller vi med den vekslende offensiv der konstant falder ned/ind i banen.

Og så er der stadigvæk de to AGF-kampe i hhv. pokal og liga, hvor vi er sat totalt skakmat i store dele af kampen, uden at virke til at have taktiske værktøjer til at løse det. Herudover den fuldstændigt skandaløse kamp mod FCM i starten af sidste sæson, hvor AaB blev trængt tilbage i eget felt i noget der mindede om 60 min. i træk - aldrig har jeg set et AaB-hold spille så kujonagtigt og jeg glemmer det næppe heller lige med det samme.
Jeg synes fortsat han famler i blinde rent taktisk, og håber ikke det bliver en sovepude at vi i dén grad har haft stolpe ind denne sæson so far.
Det kan være det er en del af LS plan. At spillekonceptet simpelthen skal være mindre forudsigelig.

Og så er jeg ikke enig i, at vores backs er blevet meget lidt offensive - eksemplificeret i seneste kamp hvor PK misser en kæmpechance, hvor han er spillet fri helt inde i feltet og i samme kamp er Ahlman helt oppe ved baglinjen i situationen som i sidste ende fører til 1-1 målet.

Endelig forstå jeg ikke, hvorfor du hiver en 12 mdr. gammel kamp frem imod FCM for at fortælle noget om spillekonceptet i dag. En kamp hvor FCM var i en aldeles fremragende forfatning. Heldigvis er det kun gået en vej for dem fra deraf i Superligaen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Besvar