AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Gamen

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Gamen » 12. sep 2016, 09:17

Nu har Brøndby trods alt også 2-3 store chancer i første halvleg, udover deres mål. Bl.a. en helt fri chance til Hjulsager tæt på målfeltet (?) hvor Blåbjerg sejler rundt, og Pukki der afslutter dårligt på en chance hvor han er helt fri. I 2. halvleg har de 3 af den slags chancer man godt kan kalde friløbere, et skud på stolpen, og Nicolai må redde på ren refleks en 2-3 gange. De fik i hvert fald effektivt lukket munden på dem der mente, at deres sæsonstart absolut intet sagde om deres niveau. I går spillede de en halv-ringe kamp, og alligevel skaber de en helvedes masse chancer.

Jeg vil ikke bytte deres setup med vores, men jeg ser dem som mindst ligeså store guldfavoritter som et FCK-hold, der også har Champions League og derefter Europa League-kampe at se til (forudsat at Club Brügge er ligeså elendige som sidste sæson).

I går illustrerede også meget godt, hvordan vi helst ikke skal have Holgersson til at løbe alt for meget. Han er rystende langsom! Alene i går forærer han 1 mål væk, og en friløber. Nu må vi se efter denne sæson, men jeg synes ikke der er specielt meget ledertype over ham. Dertil laver han simpelthen for mange, elementære fejl.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Kenneth K » 12. sep 2016, 09:55

Jeg har desværre haft tid til/held med lige at få set så mange af vores kampe fokuseret i år, men i går så jeg hele kampen. Og er du gal, hvor så Holgerson skidt ud i mange situationer... jeg håber, at det bare var en off-day for ham, for i går var der ikke meget styrmand over dét han præsterede.

Derudover, så må man bare sige, at det er tydeligt hvor tårnhøj kongefaktor Basso har, men i går havde han vel ikke så meget som bare én aktion, som han eller vi kunne være tilfredse med. Jovist, han var vores største (nærmeste eneste) trussel i går, men det nytter jo ikke noget, når alt i sidste ende løber ud i ingenting. Selvom Ene havde en rigtig sløj kamp, så var der ingen tvivl om, at det var ham, der af de to skulle score, hvis én af dem skulle.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 12. sep 2016, 10:05

Gamen skrev:Nu har Brøndby trods alt også 2-3 store chancer i første halvleg, udover deres mål. Bl.a. en helt fri chance til Hjulsager tæt på målfeltet (?) hvor Blåbjerg sejler rundt, og Pukki der afslutter dårligt på en chance hvor han er helt fri. I 2. halvleg har de 3 af den slags chancer man godt kan kalde friløbere, et skud på stolpen, og Nicolai må redde på ren refleks en 2-3 gange. De fik i hvert fald effektivt lukket munden på dem der mente, at deres sæsonstart absolut intet sagde om deres niveau. I går spillede de en halv-ringe kamp, og alligevel skaber de en helvedes masse chancer.

Jeg vil ikke bytte deres setup med vores, men jeg ser dem som mindst ligeså store guldfavoritter som et FCK-hold, der også har Champions League og derefter Europa League-kampe at se til (forudsat at Club Brügge er ligeså elendige som sidste sæson).

I går illustrerede også meget godt, hvordan vi helst ikke skal have Holgersson til at løbe alt for meget. Han er rystende langsom! Alene i går forærer han 1 mål væk, og en friløber. Nu må vi se efter denne sæson, men jeg synes ikke der er specielt meget ledertype over ham. Dertil laver han simpelthen for mange, elementære fejl.
Brøndby-sejren var absolut fortjent i går - og jeg mener også, at de klart hører til de 2-3 bedste hold i ligaen. Men jeg synes bestemt også, der var svaghedstegn at spore rent breddemæssigt i deres trup: Johan Larsson er tydeligvis en vanvittig vigtig spiller for dem. Efter Hermanssons skade og medfølgende rokering kom der intet fra deres højreside, og i anden halvleg bliver de reelt presset til at opgive deres ellers meget faste spillestil.

Jeg tvivler på, de kan følge med fck i længden - der er simpelthen alt for stor forskel på de to klubbers spillere på pladserne 12-20 i truppen.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af KJ » 12. sep 2016, 10:08

Ganske fortjent BIF-sejr, som sagtens kunne være blevet større. Hvis Enevoldsen scorer på sin friløber, bliver det selvsagt en anden kamp, men sådan skulle det ikke være. Vi havde godt nok svært ved at skabe chancer, og dødboldene var desværre heller ikke gode i går.

Plusser til:
Nicolai Larsen (reddede 3-4 100% chancer)
Würtz (kæmpede glimrende, om end manglende tilbageløb ved ikke-offsiden trækker ned).

Resten - tja, usædvanligt mange virkede til at være uvenner med bolden, men specielt Patrick bliver udstillet over for et fysisk stærkt hold, der presser gennem det meste af 90 minutter. Bare Mæhle bliver faset ind snart.

Det er ikke en katastrofe at tabe til stærkt og dyrt BIF-hold, men testen for os består lige så meget i kampen næste weekend mod Lyngby. Kan vi gøre tæt på rent bord mod nr. 8-13, ser det fornuftigt ud. Hvis vi til gengæld spiller en ny halvsvag kamp og må kæmpe for 1 point, kan slutspillet hurtigt blive svært at fastholde.

Alpa Chino
1. div
1. div
Indlæg: 269
Tilmeldt: 10. dec 2015, 13:06

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Alpa Chino » 12. sep 2016, 10:45

Det var en fed kulisse med 12.000 tilskuere, hvor vi spiller lige op med årtiets stærkeste brøndby hold.
Der var mange som ikke spillede godt, herunder Risgaard, Børsting og Meilinger. Men jeg synes stadig at det er Ene og Bassogog som vi kan se os mest sure på. Hvis Bassogog bare fik støvlen på det 100%-indlæg eller bare sparkede på mål når han fik chancen, i stedet for at fumle det hele væk. Eller hvis Ene for f#&%½ da bare spiller til Bassogog i århundredets største friløber, så havde alt jo set meget bedre ud. Det kan godt være at Brøndby havde store chancer, men vi holder dem på 0-1, og så er det altså angribernes job at skabe noget i den anden ende.

Og skal flores misse samtlige kampe efter en landsholdspause eller hvad er det lige der sker? Det må kunne planlægges bedre.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Nitten » 12. sep 2016, 10:53

Her dagen efter skrives der en masse om Holgersen albue. Jeg kan se at flere medier mener at DBU skal tage hændelsen op og journalisterne har allerede dømt at han Holgersen skal have en karantæne.
Nu var jeg på stadion og bemærkede det faktisk ikke men nu har jeg set den og synes egentlig ikke den ser så slem ud ifht hvad der ellers foregår i feltet.

Men hold da op som kommentatoren kan snakke det op. Det er helt vildt som der tales om det. Jeg tvivler stærkt på at der ville blive talt lige så meget om det hvis det havde været modsat.

Der er nogen der nævner noget med at pukki slog på et tidspunkt. Det var heller ikke noget jeg lige bemærkede fra weber. Er der billeder af det ?

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Spanky » 12. sep 2016, 11:00

Jeg er mere ærgerlig end skuffet efter kampen igår. Allerede ved trupudtagelsen var jeg ekstra-ærgerlig over, at Ahlmann ikke kom i spil til denne storkamp. Når vi skal op mod fck/fcm/bif skal alle mand gerne være disponibel før vi rigtig er konkurrencedygtig, men når det så er sagt kunne vi sagtens have kommet fra kampen igår med et enkelt point.

Larsen, Würtz og Kasper P er min top3 over præstationer i går. Larsen giver sig selv med flere vigtige redninger specielt i den afsluttende fase, hvor han holder liv i kampen. Würtz holder sædvaneligvis et højt bundneveau centralt. Kasper P. får i flere omgange ryddet op efter hans forsvarskolleger sejler rundet (specielt Holgersson og Blåbjerg)

De mest skuffende i går var Ene, Meilinger og Blåbjerg. Vi fik intet ud af vores dødbold (Ene og Meilinger) og samtidig skuffer Ene i offensiven, mens Meilinger er usynlig det meste af kampen. Blåbjerg blev overspillet flere gange, mens han ikke bidrog med meget i offensiven - her manglede vi virkelig Ahlmann.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hanga » 12. sep 2016, 11:14

Nitten skrev:Her dagen efter skrives der en masse om Holgersen albue. Jeg kan se at flere medier mener at DBU skal tage hændelsen op og journalisterne har allerede dømt at han Holgersen skal have en karantæne.
Nu var jeg på stadion og bemærkede det faktisk ikke men nu har jeg set den og synes egentlig ikke den ser så slem ud ifht hvad der ellers foregår i feltet.

Men hold da op som kommentatoren kan snakke det op. Det er helt vildt som der tales om det. Jeg tvivler stærkt på at der ville blive talt lige så meget om det hvis det havde været modsat.

Der er nogen der nævner noget med at pukki slog på et tidspunkt. Det var heller ikke noget jeg lige bemærkede fra weber. Er der billeder af det ?
Ang. albuen fra Holgersson er det ganske rigtigt noget der bliver talt op - Greko sagde efter kampen, at det var en duel som så mange andre, og at han smed sig da han fik det lille puf i maven. Han lød i hvert fald ikke som én, der mente der skulle gøres mere ved den episode... men det forhindrer jo ikke medierne I at køre videre i samme spor.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af BoT » 12. sep 2016, 12:31

Holgersson kunne helt klart have fået rødt kort for albuen, ligesom han minuttet efter er involveret i en batalje med Pukki, hvor han (og Pukki) også begge kunne have fået rødt. Det er dumt, og understregede vores forsvarsstyrmands kamp, hvor det virkede som om, han ikke rigtig havde hovedet med.

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af dyhrmaN » 12. sep 2016, 13:11

Jeg er egentligt meget fortrøsningsfuld efter kampen igår.

Starten var katastrofal, og det var desværre udslagsgivende, at der skulle et mål til, før AaB kom på banen. Efterfølgende kom de derimod igang, og Bassagog var en evig trussel. Med Flores og måske endda Ahlmann til at true på samme måde i den modsatte side kunne resultatet have været helt anderledes. Når Bassagog stopper med at falde over sine egne fødder, eller drible bolden ud i ingenting, bliver han helt vanvittig - men det er nok også derfor, at han fortsat spiller i AaB og ikke i Barcelona.

Kasper Pedersen spillede en stor kamp i forsvaret og reddede en meget usikker Holgersson ud ad ilden adskillige gange. Det er en smule bekymrende, at Holgersson kan være så fejlplaceret, når speed ikke er blandt hans forcer. Derudover ramte hans lange bolde fremad mod venstre side meget sjældent en medspiller. Blåbjerg virkede heller ikke specielt sikker, og Mæhle gjorde heller ikke meget væsen af sig, da han kom ind. Det er dog måske stadig en smule tidligt, at forvente det helt store fra hans side.
Når AaB accelererede deres pasningsspil, var det tydeligt, at Brøndby ikke kunne følge med, og deres voldsomme pres blev til mange meter løbet forgæves, AaB virkede dog trætte de sidste 20 minutter, men om det er skidt form eller en uundgåelig konsekvens af mange heftige returløb på grund af Brøndbys tonserbold, ved jeg ikke. AaB skal nu bygge videre på dette momentvise gode pasningsspil, og så tror jeg, at der er gode ting forude.

Top 6, yes yes.

PS: Det var gay, at Brøndbys fans sang 'Susan Himmelblå' i de sidste 15 minutter af kampen, mens de kastede med øl og stod i bare maver - det er ligesom nogle lidt blandede signaler at sende...

Brugeravatar
Halil
Allstar
Allstar
Indlæg: 1606
Tilmeldt: 2. aug 2009, 14:58
Geografisk sted: DK

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Halil » 12. sep 2016, 13:13

BoT skrev:Holgersson kunne helt klart have fået rødt kort for albuen, ligesom han minuttet efter er involveret i en batalje med Pukki, hvor han (og Pukki) også begge kunne have fået rødt. Det er dumt, og understregede vores forsvarsstyrmands kamp, hvor det virkede som om, han ikke rigtig havde hovedet med.
Generelt sejlede forsvaret alt for meget igår. Stoppede med at holde linjen, stod for langt fra hinanden, lavede individuelle fejl og var generelt bare pisse usikkert. Som følge deraf opstod selvfølgelig enorm bitterhed, hvor den eneste kur er afbrænding af inventar fra ens hjem på Assistens Kirkegården.

Holger har hovedansvaret, da det skal være ham der er lederen - De sidste 20 minutter havde de svære arbejdsbetingelser, men det var stadig noget lort!

En mere striks dommer kunne iøvrigt godt havde stanget røde kort ud til Pukki og Svend Holger.


edit:

Det var fucking brunt, at Flores ikke kunne være med(hvad helvede var der i vejen med ham?), ligesom Ahlmann havde pyntet gevaldigt.

Jeg fattede simpelthen ikke udskiftningen af Blåbjerg for Mæhle - Hvad helvede skulle den gøre godt for? Ind med Thellufsen i den situation.
Uden Synd Ingen Frelse

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Funky » 12. sep 2016, 13:59

Ej hvor er det også bare fedt at opleve medierne og Brømbøh selv give den gazz over BIF-sejren i Aalborg. Supersuperlækkert.
Satanoghelvededaogsårøv
Det var vist bare det.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Hovedet » 12. sep 2016, 15:11

I øvrigt bemærkelsesværdigt, at Brøndbys trænere altid agerer over for AaB, som lå de i afgørende kontraktforhandlinger med klubben. Zorniger kaldte AaB "det bedste hold, Brøndby indtil videre havde mødt", og Thomas Franks kærlighed over for AaB var jo en offentlig hemmelighed.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Spanky » 12. sep 2016, 15:31

Funky skrev:Ej hvor er det også bare fedt at opleve medierne og Brømbøh selv give den gazz over BIF-sejren i Aalborg. Supersuperlækkert.
Satanoghelvededaogsårøv
Det var vist bare det.
En af de meget få fordele ved bif succes er, at man ikke orker at bruge tid på noget som helst dansk fodboldmedie for tiden. Det frigiver en masse tid til andre gøremål ;)

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Funky » 12. sep 2016, 15:36

Spanky skrev:
Funky skrev:Ej hvor er det også bare fedt at opleve medierne og Brømbøh selv give den gazz over BIF-sejren i Aalborg. Supersuperlækkert.
Satanoghelvededaogsårøv
Det var vist bare det.
En af de meget få fordele ved bif succes er, at man ikke orker at bruge tid på noget som helst dansk fodboldmedie for tiden. Det frigiver en masse tid til andre gøremål ;)
This is true.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Køllen I Møllen » 12. sep 2016, 22:08

Spanky skrev:
Funky skrev:Ej hvor er det også bare fedt at opleve medierne og Brømbøh selv give den gazz over BIF-sejren i Aalborg. Supersuperlækkert.
Satanoghelvededaogsårøv
Det var vist bare det.
En af de meget få fordele ved bif succes er, at man ikke orker at bruge tid på noget som helst dansk fodboldmedie for tiden. Det frigiver en masse tid til andre gøremål ;)
Mener du det er anderledes i forhold til hvor meget vi tæppebombes med de pisgule når de er i krise?
Janteloven eksisterer IKKE!

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Pollack2 » 12. sep 2016, 22:11

9520AaB skrev:
Pollack2 skrev:
Gamen skrev:... Ærgerligt med en uskarp Bassogog - vi må nok erkende det bliver meget op og ned. Jeg savner godt nok lidt mere kynisme. Hans udfordringer kan man ikke tage fra ham, men i dag var han katastrofal i anden halvleg.
Han spiller med en fantastisk opportunisme, så længe han har kræfterne til at overmatche sin direkte modspiller. Tilgengæld bliver hans tekniske færdigheder udstillet, når trætheden sætter ind.

Vores trup ser virkelig smal ud i dag, da der skal tænkes i offensive alternativer.
Så du mener at Basso var træt allerede i første halveg, da han nærmest falder over egne ben på en friløber?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg tror desværre ikke, det er på grund af træthed, at Basso falder over sine egne ben... men som andre også er inde på, så mangler Basse virkelig slutproduktet i sine aktioner. I anden halvleg er han desværre ikke rigtig et aktiv.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af Uldahl » 12. sep 2016, 23:57

Var på Stadion for første gang i år. Skønt at se drengene live igen. Vil ikke kommentere på forsvars fejlene og de personlige. Det er gjort.

Vores største fejl var vi gik med på at spille den indianerfodbold som bif spiller. I stedet for at spille langs jorden og lade dem løbe var det høje afleveringer eller indlæg der ikke ramte en medspiller. Så bliver det sgu svært mod bif. Vi spillede kampen på deres betingelser, der for kommer vi til at se håbløse ud til tider.

Indlæg fra kanterne i 2 sals højde dur bare ikke når vi mangler angribere og offensive midtbane spillere der har højde og drøje til at kæmpe i luftrummet. Udover Ene og Holger når han er med fremme har vi intet at byde ind med der. Håbløst og hovedrystende vi spiller det spil så. :thumbsdown:

Nå vi er igang med at bygge et nyt hold op, og top 6 virker sikker nok, men for satan da der skal kikkes på indkød til det forsvar og noget der kan styrke hovedspillet offensivt. :aabfan:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: AaB - Brøndby 11.09.16 kl. 18

Indlæg af 9800 » 13. sep 2016, 00:27

Det værste nederlag er til Brøndby.

Jeg havde Blåbjerg og Børsting som de klart dårligste, Larsen wurtz og Risgaard som de bedste.

Husk nu at Basso har scoret tre plus En assist ud af vores beskedne 11 mål. Det er et Ok slut produkt i hans første halvsæson

Besvar