Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Funky » 22. sep 2016, 21:58

Reyad skrev:Dejligt med en sejr.

Det var bestemt ikke altid specielt imponerende, men sejren var trods alt fortjent, og der er et par lyspunkter.

Meilinger har højt kvalitet. Han er bare en dygtig fodboldspiller.
Mæhle var imponerende. Det ser bestemt lovende ud(Så ikke kampen mod Lyngby)
Midterforsvaret var bedre end frygtet.

På den negative side må man smide Edison Flores. Han var klart den ringeste AaB'er. Han ligner sgu en u-19 spiller, der er blevet rykket op for tidligt. Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive en succes. Men han ser svag, langsom og overmatchet ud. Og det er mod Viborg.
Jeg krydser fingre for snarlig forbedring.

Bassogog er stadig en ekstrem spiller. Konstant farlig - også alligevel ikke. Spøjs type :-)

Godt at se Pohl igen, selvom han er et stykke fra topformen.
Jeg er ikke enig i, at Flores var helt så ringe. Han fik en masse skodbolde at arbejde med, men når han sparker til læderet, så er det guf.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af 9520AaB » 22. sep 2016, 22:01

Provst i Brovst skrev:LÆKKERT!

Virkelig spændende kamp. En kamp hvor LS snød Mølby og neutraliserede VFFs giftige kontraspil.

Et angreb med Bassogog og Deble må være Gaardes opgave til vinter :P
Så skal vi satme ansætte nogle bolddrenge til at patruljere udenfor stadionBilledeBillede


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Hanga » 22. sep 2016, 22:05

Det var ikke prangende, men trods alt fortjent. Og sikke en vigtig sejr!

Vi kan være tilfredse med 1. halvleg hvor vi får skabt pænt med chancer, selvom jeg synes vi stod lidt for defensivt og spillede lidt for direkte. I 2. halvleg synes jeg vi taber tråden, og vi skaber ikke andet end dødbolde, som vi da så heldigvis får scoret på. Heldigvis spiller vi en god kamp i defensiven og Viborg har kun nogle få tilfældige chancer.

Største plusser går til Mæhle og Meilinger, der begge præstede godt og gjorde vores højreside farlig. Det er altså tydeligt at se, hvor meget en offensiv back med fart forbedrer vores offensive spil. Til gengæld må man sige at venstresiden fejlede. Flores var for lidt med i spillet, og i 2. halvleg lykkedes han ikke med ret meget.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
limey
Allstar
Allstar
Indlæg: 5164
Tilmeldt: 19. okt 2006, 11:59
Geografisk sted: Himmerland

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af limey » 22. sep 2016, 22:06

Funky skrev: Jeg er ikke enig i, at Flores var helt så ringe. Han fik en masse skodbolde at arbejde med, men når han sparker til læderet, så er det guf.
Hmm, jeg synes nu at han er lidt for nonchalant i sine pasninger. Det er som om, at han undervurderer modstandernes vilje til at opsnappe afleveringerne, når han prøver at "føle" den forbi dem. Det tekniske niveau er helt sikkert til stede, men det skal bare eksekveres i et andet tempo her i Europa - selv imod Viborg.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Frygah » 22. sep 2016, 22:10

limey skrev:
Funky skrev: Jeg er ikke enig i, at Flores var helt så ringe. Han fik en masse skodbolde at arbejde med, men når han sparker til læderet, så er det guf.
Hmm, jeg synes nu at han er lidt for nonchalant i sine pasninger. Det er som om, at han undervurderer modstandernes vilje til at opsnappe afleveringerne, når han prøver at "føle" den forbi dem. Det tekniske niveau er helt sikkert til stede, men det skal bare eksekveres i et andet tempo her i Europa - selv imod Viborg.
Og så synes jeg faktisk han har en del muligheder for at drible mand mod mand. Det præsterede han slet ikke i dag, men det er måske mig der har et forkert indtryk af hans kompetencer i forhold til at drible med fart?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Funky » 22. sep 2016, 22:11

limey skrev:
Funky skrev: Jeg er ikke enig i, at Flores var helt så ringe. Han fik en masse skodbolde at arbejde med, men når han sparker til læderet, så er det guf.
Hmm, jeg synes nu at han er lidt for nonchalant i sine pasninger. Det er som om, at han undervurderer modstandernes vilje til at opsnappe afleveringerne, når han prøver at "føle" den forbi dem. Det tekniske niveau er helt sikkert til stede, men det skal bare eksekveres i et andet tempo her i Europa - selv imod Viborg.
Jeg er enig i, at han i mange situationer ikke havde nok tempo. Men det er altså også nogle ringe småbolde han får smidt i fødderne en del gange, med 2-3 viborggensere omkring sig.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 22. sep 2016, 22:20

En skønhedsplet er også den kommende karantæne til Würtz. Det må betyde plads til Sloth.
- FlæskeFrank

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Pollack2 » 22. sep 2016, 22:22

Funky skrev:
Reyad skrev:Dejligt med en sejr.

Det var bestemt ikke altid specielt imponerende, men sejren var trods alt fortjent, og der er et par lyspunkter.

Meilinger har højt kvalitet. Han er bare en dygtig fodboldspiller.
Mæhle var imponerende. Det ser bestemt lovende ud(Så ikke kampen mod Lyngby)
Midterforsvaret var bedre end frygtet.

På den negative side må man smide Edison Flores. Han var klart den ringeste AaB'er. Han ligner sgu en u-19 spiller, der er blevet rykket op for tidligt. Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive en succes. Men han ser svag, langsom og overmatchet ud. Og det er mod Viborg.
Jeg krydser fingre for snarlig forbedring.

Bassogog er stadig en ekstrem spiller. Konstant farlig - også alligevel ikke. Spøjs type :-)

Godt at se Pohl igen, selvom han er et stykke fra topformen.
Jeg er ikke enig i, at Flores var helt så ringe. Han fik en masse skodbolde at arbejde med, men når han sparker til læderet, så er det guf.
Også roser til Nikolaj for at være der når det var påkrævet og Wurtz fik rejst sig som kaptajn fra Lyngbykampen.

Det allermest positive er dog, at vi viste, at bundniveauet mod Lyngby heldigvis var en engangssvipser. Lidt af den kredit skal også gå til LS og trænetteamet, men de mangler så sandelig stadig at vise en klar strategi i udviklingen af holdet.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af troelsh » 22. sep 2016, 22:23

Lige kommet hjem fra stadion, ok kamp hvor vi ikke har bolden så meget, men virker meget farlige når vi har den.

Meilinger var outstanding idag, Mæhle gjorde det også fint.
Flores har udentvivl nogle tekniske færdigheder men han kommer ikke til så meget idag, jeg tror han bliver bedre med ahlmann bag sig
Er spændt på hvordan vi klarer os uden wurtz næste kamp

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af andreasaab89 » 22. sep 2016, 22:31

PK får ikke højre back tilbage

Den er mæhles fra nu af
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af mich1596 » 22. sep 2016, 22:33

Syntes faktisk vores forsvar har virket usikkert generelt betragtet. Men det er bemærkelsesværdigt at der kun er scoret 9 mål imod....derimod syntes jeg vi er farlige og uforudsigelige offensivt men har "kun" scoret 12.....det kan jeg så gå i seng og tænke over.
Vi har så slået et lille hul ned det er jeg så tilfreds med efter 10 kampe.
Har en følelse af at der er mere på vej fra den gode skuffe.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Kristian » 22. sep 2016, 22:36

Reyad skrev:Dejligt med en sejr.

Det var bestemt ikke altid specielt imponerende, men sejren var trods alt fortjent, og der er et par lyspunkter.

Meilinger har højt kvalitet. Han er bare en dygtig fodboldspiller.
Mæhle var imponerende. Det ser bestemt lovende ud(Så ikke kampen mod Lyngby)
Midterforsvaret var bedre end frygtet.

På den negative side må man smide Edison Flores. Han var klart den ringeste AaB'er. Han ligner sgu en u-19 spiller, der er blevet rykket op for tidligt. Dermed ikke sagt, at han ikke kan blive en succes. Men han ser svag, langsom og overmatchet ud. Og det er mod Viborg.
Jeg krydser fingre for snarlig forbedring.

Bassogog er stadig en ekstrem spiller. Konstant farlig - også alligevel ikke. Spøjs type :-)

Godt at se Pohl igen, selvom han er et stykke fra topformen.
Bestemt ikke enig i din antagelse omkring Flores.

Ja det var ikke hans bedste kamp, men han bliver slet ikke sat ordentlig op og får også generelt placeret sig for tæt på sin nærmeste modstander. Hans niveau er dog til mere og mon ikke det kommer. Mod FCK var han væsentlig bedre end i dag.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af 634 » 22. sep 2016, 22:37

Stort tillykke skal lyde til truppen, vi er jo nogen som har været ude med riven :aabfan:
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2016, 22:40

andreasaab89 skrev:PK får ikke højre back tilbage

Den er mæhles fra nu af
Ja for pokker. Han har stadig nogle issues med timingen af sine loeb, men han har nogle offensive kvaliteter paa niveau med Dalle. Overhovedet ikke ligesaa hurtig eller fysisk staerk, men langt bedre indlaeg og pasningsevner. Defensivt har han lang vej endnu, men han giver os en ny (gammel) dimension offensivt allerede pt. i hans udvikling, som goer at han skal bruges paa den plads. Saa maa PK slaas med Ahlmann om hvem der er mest stabil paa venstre back.

Maehles praestation kan forresten sagtens kobles paa talentudviklingssnakken i en anden traad. Hvis man vil vide hvorfor vi ikke har koebt en gardering til forsvaret, saa er det tilsyneladende fordi ledelsen har en indsigt i forhold til hvor de unge spillere staar som vi mangler. Det fordrer en hvis ydmyghed i fremtiden blandt os brugere.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Kristian » 22. sep 2016, 22:53

Buzz Killington skrev:
andreasaab89 skrev:PK får ikke højre back tilbage

Den er mæhles fra nu af
Ja for pokker. Han har stadig nogle issues med timingen af sine loeb, men han har nogle offensive kvaliteter paa niveau med Dalle. Overhovedet ikke ligesaa hurtig eller fysisk staerk, men langt bedre indlaeg og pasningsevner. Defensivt har han lang vej endnu, men han giver os en ny (gammel) dimension offensivt allerede pt. i hans udvikling, som goer at han skal bruges paa den plads. Saa maa PK slaas med Ahlmann om hvem der er mest stabil paa venstre back.

Maehles praestation kan forresten sagtens kobles paa talentudviklingssnakken i en anden traad. Hvis man vil vide hvorfor vi ikke har koebt en gardering til forsvaret, saa er det tilsyneladende fordi ledelsen har en indsigt i forhold til hvor de unge spillere staar som vi mangler. Det fordrer en hvis ydmyghed i fremtiden blandt os brugere.
Host host omkring PK og venstre back. Ellers vil jeg give dig ret i alt andet :-)

Sq ikke optimalt med PK på den venstre back, kommer manden overhovedet i overlap på noget tidspunkt i dag.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 22. sep 2016, 22:59

Kristian skrev:
Buzz Killington skrev:
andreasaab89 skrev:PK får ikke højre back tilbage

Den er mæhles fra nu af
Ja for pokker. Han har stadig nogle issues med timingen af sine loeb, men han har nogle offensive kvaliteter paa niveau med Dalle. Overhovedet ikke ligesaa hurtig eller fysisk staerk, men langt bedre indlaeg og pasningsevner. Defensivt har han lang vej endnu, men han giver os en ny (gammel) dimension offensivt allerede pt. i hans udvikling, som goer at han skal bruges paa den plads. Saa maa PK slaas med Ahlmann om hvem der er mest stabil paa venstre back.

Maehles praestation kan forresten sagtens kobles paa talentudviklingssnakken i en anden traad. Hvis man vil vide hvorfor vi ikke har koebt en gardering til forsvaret, saa er det tilsyneladende fordi ledelsen har en indsigt i forhold til hvor de unge spillere staar som vi mangler. Det fordrer en hvis ydmyghed i fremtiden blandt os brugere.
Host host omkring PK og venstre back. Ellers vil jeg give dig ret i alt andet :-)

Sq ikke optimalt med PK på den venstre back, kommer manden overhovedet i overlap på noget tidspunkt i dag.
Det tror jeg heller ikke var planen at han skulle. Jeg tror netop at det var hans fortjeneste at Maehle havde licens til at operere saa offensivt da PK var med til at holde balancen defensivt, naar Maehle igen igen blev fanget oppe i angrebet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
hopeless
Miniput
Miniput
Indlæg: 1
Tilmeldt: 4. feb 2014, 10:54

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af hopeless » 22. sep 2016, 23:03

Svageste spiller må klart være bassogog, hvad præstere han I dag? Tre skud det havner i pølser bogen, og ellers pisser han konsekvent boldbesiddelse væk med sine formålsløse driblinger. Alt for ofte smider han bolden væk ved at tage en ekstra dribling, eller lave en håbløs afslutning fra en ufarlig position, frem for at aflevere bolden til en spiller det står mere gunstigt placeret. Hans manglende spilforståelse er altså et kæmpe problem, især fordi han er exceptionel god til at skabe rum omkring sig selv, det hjælper bare ikke noget når man så helt konsekvent misbruger det rum man skaber...
Etiam si omnes, ego non.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af FIDEL » 22. sep 2016, 23:13

Fin indsats og rigtig godt at der var fokus på defensiven.
Mæhle er fanme spændende.

Basso skal en tur på bænken imod Sif. Kunne godt tænke mig at se Flores på top med Pohl. Og så Børsting på VM.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af doukas » 22. sep 2016, 23:33

Stor ros til Mæhle, som helst sikkert er fremtidens mand. Lækkert med en back som tydeligvis tror på sine offensive aktioner. Og så skal vi vist tilbage til Allan "Commando Raid" Olesen, for at finde en back som laver så mange glidende tacklinger. Herligt!

Også ros til Viborgs supportere for at møde talstærkt frem på en hverdagsaften og yde en god lydkulisse.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Viborg FF, 22.09.2016

Indlæg af gravballe » 22. sep 2016, 23:48

Hvis Mæhle ikke får pladsen igen på højre back, så er LS udulig! Den mand skal bare have så meget spille tid som muligt... Syntes også Povl gjorde det godt...

Besvar