Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Martin Bak » 26. sep 2016, 21:48

Hold da op et bollespark :( kæft hvor gør kærlighed ondt indimellem -
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 21:51

Gentleman Finn skrev:Jaja, nu er det ikke fordi man forventer at vi skal toppe allerede, efter at have lavet et hav af udskiftninger i truppen, og har en del unge spillere også der tager hul på deres karriere hos os. Men det er svært ikke at pege fingre efter træneren her til aften. Det kan godt blive lidt op og ned her i efteråret, håber på vi har holdet til top 6.
Det er svært at tage ordet "toppe" seriøst. Har du en forventning om at Blåbjerg viser højere niveau, når det har været nedadgående i halvandet år? Hvad med Nicolai Larsen?
Ligner Holgersson en ledertype, der kan løfte sit spil 1-2 niveauer?
Og Patrick Kristensen, der med undtagelse af 1-2 halvsæsoner har spillet alibifodbold i 8-9 år - virker han som en der kan løfte sit niveau nævneværdigt?

I offensiven ser det mere ud til, at vi har nogen hvor man kan have en begrundet tiltro til at niveauet kan løftes. Men de bagerste 5 er ikke top 6-materiale - det står forhåbentlig klart for enhver.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af KJ » 26. sep 2016, 21:52

Vi skal være lykkelige for vores urealistisk høje pointtal, som står i grel kontrast til kvaliteten af spillet. Vi har stadig pæne muligheder for top 6, men vi skal snart til at finde en opstilling, der dur. Jeg tror ikke helt på Flores som venstre midtbane... Han kommer til at arbejde alt for meget defensivt.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Mephisto2 » 26. sep 2016, 21:54

KJ skrev:Vi skal være lykkelige for vores urealistisk høje pointtal, som står i grel kontrast til kvaliteten af spillet. Vi har stadig pæne muligheder for top 6, men vi skal snart til at finde en opstilling, der dur. Jeg tror ikke helt på Flores som venstre midtbane... Han kommer til at arbejde alt for meget defensivt.
Enig. Mon ikke han skal ligge lige bag en stor og stærk centerforward? Eller bag en hurtigløber, som Peter Rasmussen bag Erik Bo?

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af EINHILL » 26. sep 2016, 21:55

Gamen skrev:
EINHILL skrev:
Stop nu med det tuderi om backs! Det kommer ikke til at hjælpe en skid, hvis træneren ikke kan sætte holdet op taktisk og mentalt.
VI har spillet med backs der står højt i banen de seneste 4-5 år. Hvorfor har man ændret den opskrift?!

Det er jo helt tydeligt at se på vores spil, hvor stor forskel det gør for flowet i spillet, at der er flere spilmuligheder så snart bolden er på modstandernes banehalvdel.
Hvis ikke at du har bemærket det, Så er taktikken ændret siden da og det er derfor ligegyldigt med nye backs, hvis ikke LS magter at sætte spillet op derefter. Spillet er slet ikke dynamisk nok til, at få samme flow som for få år siden.

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 21:56

KJ skrev:Vi skal være lykkelige for vores urealistisk høje pointtal, som står i grel kontrast til kvaliteten af spillet. Vi har stadig pæne muligheder for top 6, men vi skal snart til at finde en opstilling, der dur. Jeg tror ikke helt på Flores som venstre midtbane... Han kommer til at arbejde alt for meget defensivt.
Feyenoords sportsdirektør omtalte hans manglende nærkampsstyrke og modstandsdygtighed som et problem. Jeg håber ikke han får for meget ret, og at det blot handler om tilvænning. Jeg er ikke i tvivl om at han har et højt niveau, men som han spiller lige nu så er han ikke noget aktiv når han er på banen. Desværre.
Han skal selvfølgelig have (meget) længere snor, men det har også noget med taktikken at gøre. Vi skal kæmpe alt for meget for at komme frem til chancer, når vi spiller på den måde vi gør.

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 21:57

EINHILL skrev:
Hvis ikke at du har bemærket det, Så er taktikken ændret siden da og det er derfor ligegyldigt med nye backs, hvis ikke LS magter at sætte spillet op derefter. Spillet er slet ikke dynamisk nok til, at få samme flow som for få år siden.
Det er det der er min pointe. Det gav da langt flere muligheder i dag, da vi i midten af 2. halvleg gik over til at holde backs højt i banen. Hvorfor har man ændret på noget der fungerede?

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af EINHILL » 26. sep 2016, 22:02

Gamen skrev:
KJ skrev:Vi skal være lykkelige for vores urealistisk høje pointtal, som står i grel kontrast til kvaliteten af spillet. Vi har stadig pæne muligheder for top 6, men vi skal snart til at finde en opstilling, der dur. Jeg tror ikke helt på Flores som venstre midtbane... Han kommer til at arbejde alt for meget defensivt.
Feyenoords sportsdirektør omtalte hans manglende nærkampsstyrke og modstandsdygtighed som et problem. Jeg håber ikke han får for meget ret, og at det blot handler om tilvænning. Jeg er ikke i tvivl om at han har et højt niveau, men som han spiller lige nu så er han ikke noget aktiv når han er på banen. Desværre.
Han skal selvfølgelig have (meget) længere snor, men det har også noget med taktikken at gøre. Vi skal kæmpe alt for meget for at komme frem til chancer, når vi spiller på den måde vi gør.
Kusk blev kritiseret for det samme, men det lykkedes alligevel meget godt. Hans fokus skal være 100% på offensiven. Problemet er, at LS er alt for defensivt mindet og det ødelægger spillet for Flores.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gentleman Finn » 26. sep 2016, 22:04

Gamen skrev:
Gentleman Finn skrev:Jaja, nu er det ikke fordi man forventer at vi skal toppe allerede, efter at have lavet et hav af udskiftninger i truppen, og har en del unge spillere også der tager hul på deres karriere hos os. Men det er svært ikke at pege fingre efter træneren her til aften. Det kan godt blive lidt op og ned her i efteråret, håber på vi har holdet til top 6.
Det er svært at tage ordet "toppe" seriøst. Har du en forventning om at Blåbjerg viser højere niveau, når det har været nedadgående i halvandet år? Hvad med Nicolai Larsen?
Ligner Holgersson en ledertype, der kan løfte sit spil 1-2 niveauer?
Og Patrick Kristensen, der med undtagelse af 1-2 halvsæsoner har spillet alibifodbold i 8-9 år - virker han som en der kan løfte sit niveau nævneværdigt?

I offensiven ser det mere ud til, at vi har nogen hvor man kan have en begrundet tiltro til at niveauet kan løftes. Men de bagerste 5 er ikke top 6-materiale - det står forhåbentlig klart for enhver.
Jeg tænkte mere det tager ret naturligt tid at få spillere spillet sammen, vi har mistet en absolut nøglespiller i Thomsen, og der er en del ungdomsspillere i truppen. Holger synes jeg egentlig ikke har været et problem, men jeg forventer mig også mere af ham. Blåbjerg skal ikke spille back, og jeg så helt generelt vores backs bidrage med offensive raids. Forstår ikke at Mæhle røg på bænken i dag, omend jeg ved han er grøn. Mener også vi kunne bruge en defensiv forstærkning som det ser ud nu, men jeg venter med at bedømme til efteråret er spillet.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Martin Bak » 26. sep 2016, 22:04

Gamen skrev:
KJ skrev:Vi skal være lykkelige for vores urealistisk høje pointtal, som står i grel kontrast til kvaliteten af spillet. Vi har stadig pæne muligheder for top 6, men vi skal snart til at finde en opstilling, der dur. Jeg tror ikke helt på Flores som venstre midtbane... Han kommer til at arbejde alt for meget defensivt.
Feyenoords sportsdirektør omtalte hans manglende nærkampsstyrke og modstandsdygtighed som et problem. Jeg håber ikke han får for meget ret, og at det blot handler om tilvænning. Jeg er ikke i tvivl om at han har et højt niveau, men som han spiller lige nu så er han ikke noget aktiv når han er på banen. Desværre.
Han skal selvfølgelig have (meget) længere snor, men det har også noget med taktikken at gøre. Vi skal kæmpe alt for meget for at komme frem til chancer, når vi spiller på den måde vi gør.[/

Det handler vel også om, at kvaliteten af Flores medspillere er alt for ringe - det er svært at udvise mirakler når der intet kommer fra medspillerne - jeg tror ligesom dig, at der desværre ikke er noget reelt udviklingspotentiale - det er ihvertfald meget svært at få øje på- eneste "positive" ved det her må være, at det bør være tydeligt for gaarde at der SKAL handles ( nye spillere i vinter
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1243
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Pollack2 » 26. sep 2016, 22:05

Må man komme med kritik af LS og resten af teamet nu? Vi kan jo også vente og se hvordan det går i LS' resterende kampe i hans kontraktperiode - han skal jo ha' en ærlig chance...

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af gravballe » 26. sep 2016, 22:08

Flores får jo sjældent bolden i front imod mål, han får den konstant med ryggen imod mål... Generalt er vores spil alt for langsomt, og derved får vi ikke udnytte spillere som FLores og Basso... Det er i den grad noget der falder tilbage på SØndergaard, da det efterhånden har været et problem hele foråret også! Og hvorfor fanden henter man ikke en billig GOrther, når nu ahlman konstant er skadet... alternativet smider Børstinge på VB, frem for Blåbjerg? Søndergaard er godt igang med at ødelægge det AaB spil som AaB har forsøgt at bygge op igennem hele ungdoms afdelingen.. man møder bundhold og stiller op som om det er fck... Vi gjorde det samme imod viborg...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. sep 2016, 22:10

Jeg synes flere gange i denne sæson, og ikke bare denne kamp, at vi sjældent står der hvor andenboldene havner, ikke bare ved hovedstødsdueller, men også som i aften ved "tilfældigheder".

Det savner jeg og det kunne vi tidligere.

I diskussionen om backs, så må man altså også se på om vi har nok kvalitet i angrebet. Det kan jeg desværre betvivle.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 22:11

FlæskeFrank skrev:
I diskussionen om backs, så må man altså også se på om vi har nok kvalitet i angrebet.
Hvad har det med hinanden at gøre?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 26. sep 2016, 22:12

Gentleman Finn skrev:
Gamen skrev:
Gentleman Finn skrev:Jaja, nu er det ikke fordi man forventer at vi skal toppe allerede, efter at have lavet et hav af udskiftninger i truppen, og har en del unge spillere også der tager hul på deres karriere hos os. Men det er svært ikke at pege fingre efter træneren her til aften. Det kan godt blive lidt op og ned her i efteråret, håber på vi har holdet til top 6.
Det er svært at tage ordet "toppe" seriøst. Har du en forventning om at Blåbjerg viser højere niveau, når det har været nedadgående i halvandet år? Hvad med Nicolai Larsen?
Ligner Holgersson en ledertype, der kan løfte sit spil 1-2 niveauer?
Og Patrick Kristensen, der med undtagelse af 1-2 halvsæsoner har spillet alibifodbold i 8-9 år - virker han som en der kan løfte sit niveau nævneværdigt?

I offensiven ser det mere ud til, at vi har nogen hvor man kan have en begrundet tiltro til at niveauet kan løftes. Men de bagerste 5 er ikke top 6-materiale - det står forhåbentlig klart for enhver.
Jeg tænkte mere det tager ret naturligt tid at få spillere spillet sammen, vi har mistet en absolut nøglespiller i Thomsen, og der er en del ungdomsspillere i truppen. Holger synes jeg egentlig ikke har været et problem, men jeg forventer mig også mere af ham. Blåbjerg skal ikke spille back, og jeg så helt generelt vores backs bidrage med offensive raids. Forstår ikke at Mæhle røg på bænken i dag, omend jeg ved han er grøn. Mener også vi kunne bruge en defensiv forstærkning som det ser ud nu, men jeg venter med at bedømme til efteråret er spillet.
Mæhle blev skadet under opvarmningen, derfor udgik han af startopstillingen.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Eksil » 26. sep 2016, 22:15

Fred med alle fyringsønskerne omkring LS, men den her er på spillerne og den slatne indsats. Især Larsen der fik sat dem godt i gang. Sådan går det, når man er nogle fandens karle der ikke tager det seriøst.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Hovedet » 26. sep 2016, 22:29

Funky skrev:
Hovedet skrev:Vi skal sætte pris på vores gode start, for vi er på vej ind i en af disse perioder, hvor stort set intet fungerer. Og vores dårlige perioder er gerne meget lange og seje, så vi har virkelig behov for disse små korte opblussener, hvor vi erobrer en hulens bunke point.

Vi har simpelthen ikke et særligt godt hold og kan slet ikke undvære profiler som Würtz og Ahlmann. Indtil videre tyder det på, at vores nyindkøb ikke holder niveau, og det har vi ikke råd til. Med vores transferbudget skal der simpelthen rammes plet, når vi køber spillere.

Vi har fået 3 point i de sidste 4 kampe og har generelt været overmatchet af vores modstandere. Det bliver ikke noget kønt efterår, men kan vi lige holde skindet på næsen, kan vi ligge nogenlunde til i forhold til 6. pladsen. Og så skal vi formentlig i gang med endnu en genopbygning, når vintervinduet åbner.
Jeg synes vi ærligt kan sige, at vi har ægte kvalitet på midtbanen, og en række spændende navne i angrebet, men forsvaret er jo helt væk. Jeg gentager: KP og Blåbjerg spillede faktisk bedre sammen end når Holgersson er på banen.
Tja, jeg ved snart ikke. Der går jo flere kampe mellem, vi har noget, man kan kalde et gennemspillet angreb, og på baggrund af dette efterår og for den sags skyld hele 2016 har jeg svært ved at se noget videre perspektiv i det her foretagende. Hold da op, hvor ser vi ringe ud over hele linjen.

Men i grunden et meget mystisk slutresultat: Det er paradoksalt, at når vi for første gang siden ruder konge scorer tre mål i samme kamp, slipper vi fem mål ind mod et hold, der dårligt har scoret i denne sæson. Og så vores målscorere: Kasper P. og Blåbjerg osv.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af 9000AA » 26. sep 2016, 22:30

Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af EINHILL » 26. sep 2016, 22:33

på den positiv side, er det rart at sende Jönsson, KEP og AK længere ned i tabellen.....

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Funky » 26. sep 2016, 22:43

9000AA skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!
Hvorfor? Vi diskuterer (med rette) trænerens dispositioner, og en af de ting, vi kunne have gjort, var at give Helenius den tillid, han nu er strøget til SIF for at få. Det ville LS ikke, og det er jo hans ret at træffe de valg - men det er ikke en gratis omgang. AaB har ikke råd til spild af gode spillere.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar