Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. sep 2016, 22:45

Vi skal ikke tabe 3-5 til Silkeborg. Hvis vi goer er der noget alvorligt galt. Det kan sagtens forsvares at vi spiller en relativt daarlig kamp naar man ser paa hvilke spillere vi bringer i kamp i dag og ligesom saa mange af de andre kampe, kunne den her sagtens ha' vaeret paa vippen, for saa gode er vi bestemt ikke endnu. Der vil vaere store udsving blandt de nye, og de unge. Men, det kan ikke forsvares at vi spiller saa elendigt. Med undtagelse af et par gode perioder paa ca. 5 min. bliver vi decideret overspillet af et meget profilfattigt Silkeborghold som laa paa en delt sidsteplads foer aftenens kamp. De skaber flere chancer end os, har bolden mere, og spiller den mere sikkert rundt. Fuuk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Brent » 26. sep 2016, 22:46

Funky skrev:
9000AA skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!
Hvorfor? Vi diskuterer (med rette) trænerens dispositioner, og en af de ting, vi kunne have gjort, var at give Helenius den tillid, han nu er strøget til SIF for at få. Det ville LS ikke, og det er jo hans ret at træffe de valg - men det er ikke en gratis omgang. AaB har ikke råd til spild af gode spillere.
Helenius har jo intet præsteret siden han fik comeback i AaB. De første kampe i sæsonen fik han spilletid men viste ikke andet end en ugidelig attitude.

at han så har scoret to superligamål i Silkeborg, falder jeg sgu ikke på halen over.
AaB - the Nordic gateway to Europe

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af 9000AA » 26. sep 2016, 22:47

Funky skrev:
9000AA skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!
Hvorfor? Vi diskuterer (med rette) trænerens dispositioner, og en af de ting, vi kunne have gjort, var at give Helenius den tillid, han nu er strøget til SIF for at få. Det ville LS ikke, og det er jo hans ret at træffe de valg - men det er ikke en gratis omgang. AaB har ikke råd til spild af gode spillere.
Fordi det er pisse nemt at stå på siden af det hele når vi har spillet en pisse dårlig kamp og sige hvis og hvis.. hva nu hvis Kent havde taget risgård og blåbjerg med til Odense, så havde de måske vundet alle deres kampe, og København havde tabt alle deres. Hvis helenius havde fået 5-6 kampe mere, havde basso eller ene ikk fået chancen, og vi havde måske haft 4 point nu.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gentleman Finn » 26. sep 2016, 22:48

Ved vi noget om Mæhles skade?

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 26. sep 2016, 22:50

Funky skrev:
9000AA skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!
Hvorfor? Vi diskuterer (med rette) trænerens dispositioner, og en af de ting, vi kunne have gjort, var at give Helenius den tillid, han nu er strøget til SIF for at få. Det ville LS ikke, og det er jo hans ret at træffe de valg - men det er ikke en gratis omgang. AaB har ikke råd til spild af gode spillere.
Set i bakspejlet var det en stor fejltagelse for Helenius at komme tilbage til AaB. Han blev buhet ud på stadion i sin sidste kamp for klubben. Projektet var dødfødt fra starten af ligesom det ville være hvis Kusk, Thomsen eller Spalvis kom tilbage.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 26. sep 2016, 22:50

Gentleman Finn skrev:Ved vi noget om Mæhles skade?
Riv i baglåret efter han sparkede i jorden.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. sep 2016, 22:56

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
I diskussionen om backs, så må man altså også se på om vi har nok kvalitet i angrebet.
Hvad har det med hinanden at gøre?
Meget.

Vores angribere har lavet fire mål i sæsonen, mens vores forsvar har lavet fem(!). Der bliver hakket på en bestemt plads, men statistisk, objektivt og nok også en del andre vinkler, er det svært at argumentere for, at akilleshælen er her for holdet.

Det dårlige resultat i dag, som andre kampe, skyldtes heller ikke manglende kvalitet på backs.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Funky » 26. sep 2016, 23:02

9000AA skrev:
Funky skrev:
9000AA skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!
Hvorfor? Vi diskuterer (med rette) trænerens dispositioner, og en af de ting, vi kunne have gjort, var at give Helenius den tillid, han nu er strøget til SIF for at få. Det ville LS ikke, og det er jo hans ret at træffe de valg - men det er ikke en gratis omgang. AaB har ikke råd til spild af gode spillere.
Fordi det er pisse nemt at stå på siden af det hele når vi har spillet en pisse dårlig kamp og sige hvis og hvis.. hva nu hvis Kent havde taget risgård og blåbjerg med til Odense, så havde de måske vundet alle deres kampe, og København havde tabt alle deres. Hvis helenius havde fået 5-6 kampe mere, havde basso eller ene ikk fået chancen, og vi havde måske haft 4 point nu.
Min pointe er i al ydmyghed at det blev sagt før de hersens horribelt dårlige kampe mod Lyngby og SIF. At der er alle mulige scenarier frikender da ikke LS for han valg. Han satsede ikke på Helenius. Fair nok - det må han da vurderes på, også når vi ser på, hvordan Helenius så præsterer i en klub der netop giver ham de sammenhængende kampe, han ikke fik heroppe. Igen: Det her er altså ikke sandkassebold. Det er big business, og spillerne er aktiver som man ikke har råd til at spilde væk. Jeg har ikke nogen personlig relation til Helenius, han er som sådant relativt uinteressant for mig som en spiller med personlig karriere. Jeg synes bare, det var en spildt mulighed for AaB. Han VAR faktisk ved at komme godt igang, mener jeg.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Brent » 26. sep 2016, 23:09

Funky skrev:
9000AA skrev:
Funky skrev:
9000AA skrev:
Funky skrev:
troelsh skrev:Kæft det er hårdt at holde med AaB i disse tider, har lyst til at hoppe ud af vinduet....

Gaarde der skal ske noget nu, ny træner og nyt forsvar tak!
Holgersson har ikke været nogen forstærkning fra dag 1. Og det er nok den pæneste beskrivelse, jeg kan give af manden lige nu.

Sørme godt vi fik sendt Helenius til SIF, i stedet for at give ham de der 5-6 kampe i streg, jeg plæderede for.
Jeg så Messi inden han tog til Barcelona og sagde til Lynge at ham skulle vi ha. Men ak nej. Han gad selvfølgelig ikk høre efter. Da han ansatte Pehrsson sagde jeg fra dag 1 at det ikk ville gå, og da Robert Lewandowski var til prøve træning i Odense sagde jeg vi skulle ha ham, men heller ikk her ville han høre. Stop nu det der spåkone pis der!
Hvorfor? Vi diskuterer (med rette) trænerens dispositioner, og en af de ting, vi kunne have gjort, var at give Helenius den tillid, han nu er strøget til SIF for at få. Det ville LS ikke, og det er jo hans ret at træffe de valg - men det er ikke en gratis omgang. AaB har ikke råd til spild af gode spillere.
Fordi det er pisse nemt at stå på siden af det hele når vi har spillet en pisse dårlig kamp og sige hvis og hvis.. hva nu hvis Kent havde taget risgård og blåbjerg med til Odense, så havde de måske vundet alle deres kampe, og København havde tabt alle deres. Hvis helenius havde fået 5-6 kampe mere, havde basso eller ene ikk fået chancen, og vi havde måske haft 4 point nu.
Min pointe er i al ydmyghed at det blev sagt før de hersens horribelt dårlige kampe mod Lyngby og SIF. At der er alle mulige scenarier frikender da ikke LS for han valg. Han satsede ikke på Helenius. Fair nok - det må han da vurderes på, også når vi ser på, hvordan Helenius så præsterer i en klub der netop giver ham de sammenhængende kampe, han ikke fik heroppe. Igen: Det her er altså ikke sandkassebold. Det er big business, og spillerne er aktiver som man ikke har råd til at spilde væk. Jeg har ikke nogen personlig relation til Helenius, han er som sådant relativt uinteressant for mig som en spiller med personlig karriere. Jeg synes bare, det var en spildt mulighed for AaB. Han VAR faktisk ved at komme godt igang, mener jeg.
Han har ikke spillet specielt godt for SIlkehår
AaB - the Nordic gateway to Europe

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 23:16

FlæskeFrank skrev:
Meget.

Vores angribere har lavet fire mål i sæsonen, mens vores forsvar har lavet fem(!). Der bliver hakket på en bestemt plads, men statistisk, objektivt og nok også en del andre vinkler, er det svært at argumentere for, at akilleshælen er her for holdet.

Det dårlige resultat i dag, som andre kampe, skyldtes heller ikke manglende kvalitet på backs.
Hvad forsøger du at sige? At fordi vores forsvarere er gode med låget, så frikender det dem for det ansvar de skal tage på deres egentlige position på holdet?

Hvis ikke du mener at der er betydelig forskel på tiden mens vi havde Dalsgaard + Ahlmann i form, og så til nu, så er der noget galt. Manglende kvalitet på backs er da den mest tydelige mangel på dette hold ifht. tidligere.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Forza » 26. sep 2016, 23:20

Jeg mener ikke Helenius ville ha' gjort nogen forskel for os. Hans kompentencer passer simpelthen ikke ind til vores koncept (selvom det dog til tider ligner vi ikke har noget koncept længere).
vi har to store problemer i denne kamp:

1. Vores bagkæde+målmand fungerer ekstremt dårligt og laver et hav af fejl mod en middelmådig modstander.

2. Vi har kæmpe problemer med at kombinere os frem til chancer.

Edit: man kunne også lige tilføje en 3'er i at vi ikke er eksisterende i hovedspillet på standardssituationer.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Klaus » 26. sep 2016, 23:27

Endnu en lang tur hjem efter en AaB-kamp. Jeg ved næsten ikke, hvad der var værst i aften. Men Nicolaj Larsen ser godt nok skidt ud. Når jeg alligevel synes Holgersson er en marginalt større synder skyldes det måske forventningerne. Han skulle binde vores forsvar sammen, hvilket han tydeligvis ikke magter. Han er ikke den profil jeg havde håbet på. Måske lidt naivt tænkte jeg lidt på en ny Matovac. Som det ser ud nu ligner det nærmere en Dechamp eller måske endda en Zweinenberg.

I øvrigt undrer det mig, at vi tilsyneladende har skiftet vores 4-4-2 ud med 4-5-1 mod rækkens nummer sidst. Flores bliver spillet helt forkert og Basogog er ikke kantspiller men angriber. Søndergaard er efter min mening på vej et forkert sted hen. Spillet bliver dårligere og dårligere, og han virker rådvild og uden svar. Fx sættes Pohl til at tage lange indkast. Men da han samtidig er den med det skarpeste hovedspil, har han ingen at kaste efter.

For at være ærlig er mine forventninger til sæsonen væk. Vi er simpelthen ikke gode nok, hverken på spiller- eller trænerfronten, og denne bevidsthed vil måske give lidt roligere hjemturen i fremtiden. For lad os erkende, at vi er lysår efter Midtjylland, Brøndby og FCK ikke mindst hvad angår indstilling..

Gamen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 23:33

Klaus skrev:Endnu en lang tur hjem efter en AaB-kamp.
Kudos for trofast at dukke op alligevel, til både hjemme- og udekampe. Det tænker jeg over, hver gang du skriver herinde efter kampe :-)

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af gravballe » 26. sep 2016, 23:38

Lars søndergaard er fejlcastet... Det virkede som det sikre valg, men det har vist sig, at manden ikke formår at bringe AaB vidre, et forår hvor vi på ingen måde får vendt skuden, efter et fantastisk efterår, der kunne vi se de første tegn på, at når det ikke køre magter han ikke opgaven. Vores spillere ligner ikke spillere der har fået indtrænet hvordan AaB sakl spille fodbold, han er godt igang med at ødelægge den spillestil, som AaB har forsøgt at indføre helt fra ungdoms linien af.. Han bliver næppe fyret... Hvis man skal trøste sig med noget, så var det at under Kenth var der også tider hvor det hele så håbløst ud..

- Han spiller Flores og Basso helt forkert, han formår ikke at bruge deres styrker
- Blåbjerg på HB.. hvorfor ikke bruge Børsting, AaBs spille stil kræver offensive backs..
- Stiller op i 4-5-1 imod viborg og silkeborg.. .. skændsel...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af frederikshavneren » 26. sep 2016, 23:43

Endnu en elendig præstation og resultat mod et oprykker hold, men hvis jeg skal se lidt positivt på det så står vi stadigvæk med gode muligheder for at kvalificere os til slutspillet. Her hvor vi nærmer os halvvejs mærket er vi tættere på 3. pladsen end cuttet, det er ikke så ringe endda omend jeg naturligvis godt er klar over at vi har set meget dårlig ud i de seneste kampe.

Vi har ikke spillet godt i efteråret men har alligevel hentet mange point, hvorfor vi har en god chance for at kvalificere os til slutspillet. Ligaen er ved at sætte sig med FCK, FCM og Brøndby som stensikre deltagere i slutspillet. Sønderjyske har også ramt momentum, det efterlader to pladser hvor vi har en stor chance for at nuppe én af de ledige pladser.
Randers er jeg lidt usikker på, som det er tilfældet med os har randrusianerne ligeledes hentet flere point end spillet har berettiget til.

Det kan godt være at vi spiller dårligt, men det gør stort set alle hold i Superligaen. Sønderjyske skal nok få tilkæmpet sig en slutspils plads, men derudover har jeg svært ved at se andre hold indhente os. Det ser stadigvæk rigtig godt ud ift. slutspillet.

At vi så i et slutspil risikerer at blive det tynde øl er en anden diskussion.

Sambaman
2. div
2. div
Indlæg: 177
Tilmeldt: 12. mar 2013, 20:28

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Sambaman » 26. sep 2016, 23:44

Ifølge kilder skulle Pohl også være overrasket over allerede at starte inde, da han ikke føler sig i form.
Det siger hvis lidt om vores angrebssituation, som altså næsten er et ligeså stort problem som vores forsvar. Basso virker som andre også påpeger lidt slidt, Ene er enten skadet eller uskarp, Grønning spændende men meget uprøvet og kommer nok ikke til at bombe i den her sæson og så selvfølgelig Pohl, som ikke føler sig i form. Og så selvfølgelig mr. Helenius i Silkeborg. Helt sikkert et angreb med potentiale, men ikke et angreb hvor der umiddelbart er en topscorer med 10+ mål i denne sæson - det kan vi ligeså godt indse

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af AK48hamas » 27. sep 2016, 00:17

Har vaeret stor fortaler for soendergaard, men naar man stiller op i en 4-5-1 og stadigvaek taber 5-3 saa er der altsa noget galt.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1988
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af 9520AaB » 27. sep 2016, 07:07

Klaus skrev:Endnu en lang tur hjem efter en AaB-kamp. Jeg ved næsten ikke, hvad der var værst i aften. Men Nicolaj Larsen ser godt nok skidt ud. Når jeg alligevel synes Holgersson er en marginalt større synder skyldes det måske forventningerne. Han skulle binde vores forsvar sammen, hvilket han tydeligvis ikke magter. Han er ikke den profil jeg havde håbet på. Måske lidt naivt tænkte jeg lidt på en ny Matovac. Som det ser ud nu ligner det nærmere en Dechamp eller måske endda en Zweinenberg.

I øvrigt undrer det mig, at vi tilsyneladende har skiftet vores 4-4-2 ud med 4-5-1 mod rækkens nummer sidst. Flores bliver spillet helt forkert og Basogog er ikke kantspiller men angriber. Søndergaard er efter min mening på vej et forkert sted hen. Spillet bliver dårligere og dårligere, og han virker rådvild og uden svar. Fx sættes Pohl til at tage lange indkast. Men da han samtidig er den med det skarpeste hovedspil, har han ingen at kaste efter.

For at være ærlig er mine forventninger til sæsonen væk. Vi er simpelthen ikke gode nok, hverken på spiller- eller trænerfronten, og denne bevidsthed vil måske give lidt roligere hjemturen i fremtiden. For lad os erkende, at vi er lysår efter Midtjylland, Brøndby og FCK ikke mindst hvad angår indstilling..
Du beskriver vores problem perfekt:
1. Basso er angriber, men er lige så uskarp som .....
2. Pohl den skarpeste til hovedstød!!!!!, siger alt.
3. Holgersson, simpelthen skuffende.

At du så ikke nævner ikke eksisterende backs, den tilføjer jeg:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. sep 2016, 08:27

Gamen skrev:
FlæskeFrank skrev:
Meget.

Vores angribere har lavet fire mål i sæsonen, mens vores forsvar har lavet fem(!). Der bliver hakket på en bestemt plads, men statistisk, objektivt og nok også en del andre vinkler, er det svært at argumentere for, at akilleshælen er her for holdet.

Det dårlige resultat i dag, som andre kampe, skyldtes heller ikke manglende kvalitet på backs.
Hvad forsøger du at sige? At fordi vores forsvarere er gode med låget, så frikender det dem for det ansvar de skal tage på deres egentlige position på holdet?

Hvis ikke du mener at der er betydelig forskel på tiden mens vi havde Dalsgaard + Ahlmann i form, og så til nu, så er der noget galt. Manglende kvalitet på backs er da den mest tydelige mangel på dette hold ifht. tidligere.
Altid var bedre med Dalsgaard. Jeg savner også Thorst.

Hvis du bestemte noget, ville din første handling være indkøb til backs?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB, 26.09.2016

Indlæg af Gaarde6 » 27. sep 2016, 09:17

Vi laver 4 personlige fejl som alle koster mål!
Jeg synes det er for nemt at pege på.Søndergaard.

Første mål står PK og skal dække en spiller op som er et hoved højere.. samtidig står Nikolaj (igen) klistret til stregen i stedet for at komme ud og bokse væk!

Frispark sejler ind midt i målet fra 30 meter.

Så koger Kasper P og lader Flinta overtage bolden på baglinjen.

Og Helenius målet er både Blåbjerg og Holgersson i kapløb om at tage den største lur.

Jeg er enig i at Søndergaard sommetider bruger spillerne forkert. Synes ikke Flores ligner en spiller, som er klar til den måde vi spiller på i Danmark. Synes også Sloth ligner en spiller som burde spille fast.
Men ved jo ikke hvad de viser til træning.

Jeg synes vores defensiv besætning er blandt de dårligste i superligaen. Om det er Søndergaard eller Gaardes skyld aner jeg ikke. Men Fuck hvor er vi skidt besat dernede!!

Besvar