Hvem ønskes som ny træner?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mogens » 26. sep 2016, 22:25

Mange ønsker (med rette?) en ny træner. Det er let at slynge ud - specielt når spillet sejler og resultaterne blæser tilfældigt i vinden.

Men hvem ønsker dem, der gerne ser en ny træner, som en (realistisk) afløser, hvis Søndergaard får sparket? Vi må formode, at der ikke bliver købt et væld af nye spillere, så udgangspunktet må være, at truppen er nogenlunde den samme, som vi har nu.

Jeg har ikke selv noget kvalificeret bud, men glæder mig til at læse forslag og begrundelser.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af MrBangDK » 26. sep 2016, 22:31

Kan du ikke stille spørgsmålet i transfertråden? Er det nødvendigt med en tråd til noget som er så spekulativt?
Ska' vi hak'?

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2837
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Eksil » 26. sep 2016, 22:44

Var jeg sportsdirektør blev trænerposten ikke evalueret før slut på sæsonen, hvor LS også overgår til at være funktionær. Inden for landets grænser ser jeg kun to løsninger: David Nielsen* og Jakob Michelsen. Begge er lidt wild cards, men kan bygges op omkring.

* og ja, selvom Gaarde og Nielsen for en evighed siden har været i infight kan den ene stadig godt ansætte den anden.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5024
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Kunji » 26. sep 2016, 22:45

Jeg synes, det er fint med en decideret trænertråd. Hvis vi ønsker en diskussion af trænertype, kan det godt drukne transfertråden.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Buzz Killington » 26. sep 2016, 22:56

Det er ufatteligt svaert at vurdere en traeners taktiske formaaen, og normalt naar folk herinde forsoeger at saette kritik paa, bliver det ukonkrete flosksler som at han er raadvild, mangler handlekraft eller er handlingslammet, hvilket vel er nogenlunde synonymt, aandsvagt og indholdsloest. Jeg har nu heller ikke nogen taktisk indsigt til at kunne vurdere traeneren paa noget som helst andet end en forsimplet kritik baseret paa resultaterne og spillet i kampene, i forhold til spillermaterialet. I lyset af spillermaterialet syntes jeg resultaterne og spillet har vaeret ok, og ikke noget der kan begrunde en fyring, selv efter saa elendig en praestation som i dag.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hovedet » 26. sep 2016, 23:10

Jeg synes, at selve tråden er relevant og helt enig i, at denne diskussion ville drukne i de ofte noget diffuse transfertråde.

Jeg syntes jo i sin tid, at Lars Søndergaard var et kedeligt og fantasiløst valg. Jeg betvivlede ikke hans fodboldfaglighed og rutine, men syntes bare, at det "sådan ret nederen", som de unge ville sige, og understregede den grå eminence - position, som AaB var godt på vej til at indtage i dansk fodbold. I min verden virkede det bare så fjollet at køre det cirkus i månedsvis, når enhver vidste, at det krævede et telefonopkald at ansætte ham, og jeg havde vel ønsket mig noget mere Zornigeragtigt.

AaB spillede også rædderligt i store dele af den sidste sæson under Kent, og med undtagelse af sæsonen 2013/2014 har det jo generelt været noget fesent pullerværk, vi har set fra AaB i mange år. Vi reddes af den her ene brandsæson ud af ingenting hvert 6./7.år og enkelte kortvarige opblussener som sidste efterår, hvor vi så alligevel pissede det hele væk på et umanerligt elendigt forår.

Men altså; Kent Nielsen kan jo være fortid i OB til jul, og så kunne vi jo lave en bytte/bytte - købmand. I min verden skyldes AaBs problemer nok snarere, at der simpelthen er for mange dårlige spillere i truppen.

Gamen

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Gamen » 26. sep 2016, 23:54

Nej tak til Kent Nielsen. Jeg tror ikke specielt meget på at tage trænere tilbage, og jeg er heller ikke sikker på at han ville fungere specielt godt med en assistent som Friis. Det er almen viden, at Kuhn stod for snart sagt al mandskabsbehandling under Kent Nielsen.

Der er da et par skandinaver som springer lidt i øjnene:

Dag-Eilev Fagermo - kandidat til Brøndby-jobbet og med rigtig flotte resultater for Odd de sidste 3 sæsoner, trods begrænsede ressourcer. Spiller meget á la det spil vi spillede (og havde held med) i mesterskabssæsonen.

Peter Gerhardsson - Hans kontrakt med Häcken udløber nu, og trods stor succes (ressourcer kontra resultater) forlænger parterne ikke. Interessant form for fodbold, meget fleksibel og relativt offensivt tænkende. Har bl.a. været en af de store kritikere af den meget kontrollerede form for fodbold, som Hamrén spillede med det svenske landshold.

Jeg kan stadig ikke se hvor Lars Søndergaard vil hen, og det bekymrer mig at han ikke selv giver noget fingerpeg om det. Spillet bliver mere og mere rodet.

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4976
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Mr. Larsen » 26. sep 2016, 23:56

Man skulle heller se på truppen, og den er altså ikke god nok til den 6. plads Gaarde fabler om vi skal opnå, nu må der snart komme andre boller på suppen, det forsvar SKAL forstærkes prompte, det kan simpelthen ikke komme bag på Gaarde & Co. Gorter var fri, men der sov man sgu i timen og lod ham ta til VFF, han ku ha givet den venstre back noget Erfaring og ikke mindst bredde og bedre kvalitet når Ahlmann som desværre alt for ofte er skadet.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 27. sep 2016, 02:00

Erik Hamrén.
Fodbold skal ses med hjertet!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 09:22

Vi kunne ansætte verdensmesteren i defensiv fodbold, Mourinho, og vi ville stadig være i deep shit med de forsvarsspillere. Jeg mangler også at se visionen fra Søndergaard og jeg tror vores trænerteam strukturelt er sat forkert sammen med de tre tørre kiks Søndergaard, Friis og Augu. Der mangler sgu en mere levende person der både kan være indpisker og skabe noget humør. Klubben har undervurderet, hvor stort et tab det var at lade Kuhn smutte og jeg fatter simpelthen ikke Gaarde i det mindste ikke har prøvet med Kuhn som chef før han tog Mr. Leverpostej.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
astonvilla
Allstar
Allstar
Indlæg: 2607
Tilmeldt: 26. jul 2007, 10:28
Favoritspiller: Jozo
Geografisk sted: 9000 !!!!

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af astonvilla » 27. sep 2016, 09:42

Kuhn.
A.s.a.p.
Bienvenu Bassogog!

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af troelsh » 27. sep 2016, 09:46

Må indrømme efter igår, at jeg tilslutter mig koret der ønsker en ny træner.
En ting er at tabe til Silkeborg, men det er måden det sker på der er bekymrende, det er svært at se hvad gameplanen er, det lyser ud af spillerne, og trænerstaben virker meget rådvild!

Når det er sagt, mener jeg ikke vi har tilstrækkelig kvalitet i bagkæden, hvis vi virkelig vil i top 6, og den ryger vel tilbage til Gaarde?

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Danni » 27. sep 2016, 10:04

Holdet ligger i en position i stillingen, som ligger indenfor målsætningen. Jeg kan ikke se hvorfor, der skulle være tale om, træneren skal fyres. Hvis målsætningen er medaljer, kunne man tale om det, men det vil da være helt urimeligt truppen in mente.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Jakobsen » 27. sep 2016, 10:19

Danni skrev:Holdet ligger i en position i stillingen, som ligger indenfor målsætningen. Jeg kan ikke se hvorfor, der skulle være tale om, træneren skal fyres. Hvis målsætningen er medaljer, kunne man tale om det, men det vil da være helt urimeligt truppen in mente.
Det handler jo ikke kun om resultater. Det handler jo også om de udviklingskurver der tegner holdet og der kan man hæfte sig ved flg.

- Holdet spiller nærmest dårligere end i starten af sæsonen på trods af det qua. flere kampe sammen burde spille bedre nu. Det vi ser nu får jo en til at drømme om Perhsson holdets spillemæssige niveau.
- Man kan ikke se hvor det her hold er på vej hen udover ind i en stime af elendige resultater.
- Søndergaard har ikke udviklet en eneste ung spiller til at være bedre. Thomsen og Spalvis var jo allerede profiler før han kom.
Spillere som Kasper P og Blåbjerg har ikke udviklet sig og Børsting er nærmest blevet ringere.
- Der er hele tiden støj, som Søndergaard ikke formår at håndtere. Først var er Spalvis-sagen og i sommer var han på kant med Ene ligesom man smed Helenius væk. Med vores mangel på angribere forstår jeg virkelig ikke, hvorfor man ikke prøvede at give Helenius fem kampe i streg og genopbygge ham. Jeg kan ikke huske der har været så meget støj med utilfredse spillere i AaB på noget tidspunkt siden jeg startede med at følge med i starten af 00'erne.
- Søndergaard afviger væsentligt fra klubbens spillestil, men grundet de kvalitetsmæssige udfordringer vi har kan den på sin vis forsvares. Dog kan det aldrig forsvares at man først sender sine backs over midterlinjen efter en time på udebane i Silkeborg.

Søndergaard ligner mest af alt den træner der er god til at træne bundhold der skal knokle. Han har ikke gjort det godt som træner for et top seks hold i Aalborg og ligeledes ødelagde han fuldstændigt Viborgs oprykningsambitioner på trods af de havde et godt materiale. Jeg vil godt vove den påstand at havde Søndergaard ikke en fortid i klubben var han aldrig blevet ansat. Når det er sagt peger pilen altså også på Gaarde og hans mildets talt skandaløse syltning af især vores forsvar.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af FIDEL » 27. sep 2016, 10:46

Jakobsen skrev:Vi kunne ansætte verdensmesteren i defensiv fodbold, Mourinho, og vi ville stadig være i deep shit med de forsvarsspillere. Jeg mangler også at se visionen fra Søndergaard og jeg tror vores trænerteam strukturelt er sat forkert sammen med de tre tørre kiks Søndergaard, Friis og Augu. Der mangler sgu en mere levende person der både kan være indpisker og skabe noget humør. Klubben har undervurderet, hvor stort et tab det var at lade Kuhn smutte og jeg fatter simpelthen ikke Gaarde i det mindste ikke har prøvet med Kuhn som chef før han tog Mr. Leverpostej.

Enig.. Der mangler en indpisker, selvom Augu ikke er tør, så er han heller ikke ligefrem en Allan Kuhn.

Kæmpe fejl at lade Kuhn smutte. Og kæmpe fejl at undervurdere kvaliteten i defensiven. Samtidig har vi ingen målscorer i truppen.

Redlab
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 19
Tilmeldt: 30. jul 2013, 12:11
Geografisk sted: 9K

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Redlab » 27. sep 2016, 12:02

AaB 85 95 99 08 skrev:Erik Hamrén.
Jeg ser også gerne en Hamrén i AaB. Han er også fri til at træde til når han ønsker det :aabfan:
Vin ad libitum og transferfrie spillere!

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Danni » 27. sep 2016, 12:19

Jakobsen skrev:
Danni skrev:Holdet ligger i en position i stillingen, som ligger indenfor målsætningen. Jeg kan ikke se hvorfor, der skulle være tale om, træneren skal fyres. Hvis målsætningen er medaljer, kunne man tale om det, men det vil da være helt urimeligt truppen in mente.
Det handler jo ikke kun om resultater. Det handler jo også om de udviklingskurver der tegner holdet og der kan man hæfte sig ved flg.

- Holdet spiller nærmest dårligere end i starten af sæsonen på trods af det qua. flere kampe sammen burde spille bedre nu. Det vi ser nu får jo en til at drømme om Perhsson holdets spillemæssige niveau.
- Man kan ikke se hvor det her hold er på vej hen udover ind i en stime af elendige resultater.
- Søndergaard har ikke udviklet en eneste ung spiller til at være bedre. Thomsen og Spalvis var jo allerede profiler før han kom.
Spillere som Kasper P og Blåbjerg har ikke udviklet sig og Børsting er nærmest blevet ringere.
- Der er hele tiden støj, som Søndergaard ikke formår at håndtere. Først var er Spalvis-sagen og i sommer var han på kant med Ene ligesom man smed Helenius væk. Med vores mangel på angribere forstår jeg virkelig ikke, hvorfor man ikke prøvede at give Helenius fem kampe i streg og genopbygge ham. Jeg kan ikke huske der har været så meget støj med utilfredse spillere i AaB på noget tidspunkt siden jeg startede med at følge med i starten af 00'erne.
- Søndergaard afviger væsentligt fra klubbens spillestil, men grundet de kvalitetsmæssige udfordringer vi har kan den på sin vis forsvares. Dog kan det aldrig forsvares at man først sender sine backs over midterlinjen efter en time på udebane i Silkeborg.

Søndergaard ligner mest af alt den træner der er god til at træne bundhold der skal knokle. Han har ikke gjort det godt som træner for et top seks hold i Aalborg og ligeledes ødelagde han fuldstændigt Viborgs oprykningsambitioner på trods af de havde et godt materiale. Jeg vil godt vove den påstand at havde Søndergaard ikke en fortid i klubben var han aldrig blevet ansat. Når det er sagt peger pilen altså også på Gaarde og hans mildets talt skandaløse syltning af især vores forsvar.
Hvis vi ikke skal se på resultaterne, som jo ligger indenfor klubbens målsætning, kan man jo også vælge, at mene, at Søndergaard netop har gang i en god udvikling med holdet. I Silkeborg spillede to fra årgang '97, en fra '96, tre fra '95, en 94'er og en 93'er. Derudover skulle Mæhle have spillet fra start. Og støj han ikke kan håndtere... Han kan da ikke gøre for, at Ene gerne vil spille, selvom han døjer med et springerknæ eller hvad det er. Helenius ønskede den halve debatside hen, hvor peberet gror og ham har han så ladet gå, eller Gaarde har. Hvad du mener med Spalvis ved jeg ikke, men alle spillere vil jo gerne spille.
Længe leve arbejderklassen!

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af gravballe » 27. sep 2016, 12:25

Jeg må indrømme.. Jeg på den ene side har lyst til at droppe Søndergaard, men jeg har svært ved at forstille mig hvem vi skal erstatte ham med. Nu har han i 2 kampe, gået væk fra at spille på den måde AaB stil er fastlagt, og vel og mærket uden at få resultater med det. Man kan ikke længere se at AaB har en fast stil, som har været indtrænet på yndlinge spillerne fra de var små, samtidig køre holdet vidre i det samme intet sigende fodbold, som i hele foråret, hvor man formåede at pisse et stærkt efterår væk.

Omvendt kan jeg bare huske vi havde samme kedelige triste fodbold både under Hamren og Kenth.. Jeg kan ikke forstille mig Hamren er manden, da han spiller en anden type fodbold...

Jeg syntes sku den er svær...

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Yankee » 27. sep 2016, 12:43

AaBs stil er ikke fastlagt. Man har en overordnet spilfilosofi som ungdomsholdene selvfølgelig i høj grad er bundet til, men førsteholdet er til for at skabe resultater og derfor er det helt forventeligt at førsteholdet af og til vil afvige fra spilfilosofien. Det modsatte ville trods alt være et langt større problem.

I det ligger det jo så også at en afvigelse fra spilfilosofien meget gerne skal give et resultat og derfor var kampen i går en stor bét for Lars, det er der ingen tvivl om. Men fejl kan vi alle sammen lave og når man kigger på det store billede har jeg svært ved at være utilfreds. Lars er sindssygt dygtig til at bringe unge spillere frem og det er lige præcis den kvalitet, vi har brug for lige nu. AaB er i gang med en kæmpe satsning på årgang 97 og det projekt går foran næsten alt andet - især så længe resultaterne er fine og vi har sikker kurs mod slutspillet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Hvem ønskes som ny træner?

Indlæg af Hanga » 27. sep 2016, 14:48

Jeg har absolut heller ikke været begejstret for vores spillemæssige niveau i denne sæson, og især ikke den lidt defensive tilgang til tingene, som Søndergaard er søgt hen imod på det seneste. Jeg mener absolut det er en fejl at vi ikke forsøger at fastholde den spillestil vi har opbygget gennem flere år og har som "rød tråd" i AaB.

Når det så er sagt, så er det uforståeligt for mig, at vi kan diskutere træneremner på nuværende tidspunkt. Vi ligger i top6 som er klubbens målsætning, på trods af at vi har skiftet et halvt hold. Sædet under Søndergaard er ikke engang smålunkent. Så kan vi snakke om Hamren, Kuhn osv. men det er jo meningsløst når vores træner sidder sikkert i sædet. Og hvad skulle anspore et trænerskifte på nuværende tidspunkt? Vi er stadig tidligt i sæsonen, ligger fornuftigt i tabellen, og er først lige startet udviklingen af et nyt hold. Vores nyoprykkede talenter får samtidig masser af spilletid.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar