Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2016, 01:43

Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Klaus skrev:
Ret skal være ret. Fjolset har erkendt sin fejl... Det overgår nu stadigvæk min forstand, hvordan han kunne overse det straffe på Flores. Han står med frit udsyn 3 meter væk......

http://www.tv3sport.dk/sport/fodbold/ny ... g-tog-fejl
Det er eddermame længe siden, AaB er blevet snydt for SÅ klart et straffespark, som det Blomsten blev snydt for i 1. halvleg. Det var - næsten - på niveau med det straffespark, som Allan Simonsen blev snydt for i en landskamp mod Portugal tilbage i 1976 (tjek det på You Tube). Episoden med hånd på bolden var vel lidt en 50/50 - kendelse.

Til gengæld var det straffespark, vi rent faktisk fik, godt nok i den tynde afdeling og formentlig resultatet af, at vi var i kredit hos dommeren på det tidspunkt.

I øvrigt går der meget, meget lang tid imellem, at AaB brænder straffespark (hvilket også hænger sammen med, at der somme tider går meget langt mellem, at vi får et. Bl.a. fik vi ikke et eneste straffespark i mesterskabssæsonen 1998/1999, og jeg kan næppe forestille mig, at der nogen sinde har været en mester, der ikke har fået tilkendt et straffe i hele guldsæsonen, men det er så en anden historie).

Af vores faste straffesparksskytter i nyere tid har hverken Helenius, Kasper Kusk eller Michael Jakobsen brændt et eneste. Rasmus Würtz har - så vidt jeg husker - brændt ét straffespark for ca. 10 år siden i en hjemmekamp mod FCN, som er det sidste straffespark, vi har brændt. Derudover mener jeg at huske, at Henrik Mini Rasmussen brændte et straffespark tilbage i halvfemserne; altså at vi med andre ord kun har brændt sølle 3 straffespark i hele Superligaens historie.
Tæt på...

11/12 - Würtz mod Sdr. i haderslev

06/07 - Würtz og Wisness hj mod FCN ude mod EfB
05/06 - MArtin Ericsson mod AGF
02/03 - Gaarde mod VfB og SIF, Kleber med OB og Silber mod Køge

97/98 - Thomasberg mod BIF
96/97 - nummer Ib mod VB
94/95 - Henrik Rasmussen mod Næstved
92/93 - Peter Møller mod AGF

12 i alt.


Så må jeg tilstå, at jeg ramte endog meget langt fra skiven her. Kan helt seriøst slet ikke erindre, at vi skulle have misbrugt så mange straffespark. Men godt arbejde, Pastorius :-)

Pointen passer nu meget godt. Siden 2007 har vi brændt ét straffe indtil i går.
Ja, vi har faktisk - i nyere tid - været rigtig skrappe til den disciplin. Det betyder, at hverken Michael Jakobsen, Kasper Kusk og Helenius har brændt et eneste straffespark og ok, Würtz har så brændt 2 alt i alt, men det er vel også ud af 10 eller lignende. Jeg husker - lidt kuriøst - at han scorede i samtlige kampe mod Brøndby i sæsonen 2006/2007. Alle mål sat ind på straffespark.
Nu har vi jo spillet andet end superligakampe, som er de eneste jeg har fundet stats for.
Jeg kan også huske at Augo har brændt et enkelt straffe.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 387
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Anubit » 4. okt 2016, 06:32

Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Pastorius skrev:
Hovedet skrev:
Det er eddermame længe siden, AaB er blevet snydt for SÅ klart et straffespark, som det Blomsten blev snydt for i 1. halvleg. Det var - næsten - på niveau med det straffespark, som Allan Simonsen blev snydt for i en landskamp mod Portugal tilbage i 1976 (tjek det på You Tube). Episoden med hånd på bolden var vel lidt en 50/50 - kendelse.

Til gengæld var det straffespark, vi rent faktisk fik, godt nok i den tynde afdeling og formentlig resultatet af, at vi var i kredit hos dommeren på det tidspunkt.

I øvrigt går der meget, meget lang tid imellem, at AaB brænder straffespark (hvilket også hænger sammen med, at der somme tider går meget langt mellem, at vi får et. Bl.a. fik vi ikke et eneste straffespark i mesterskabssæsonen 1998/1999, og jeg kan næppe forestille mig, at der nogen sinde har været en mester, der ikke har fået tilkendt et straffe i hele guldsæsonen, men det er så en anden historie).

Af vores faste straffesparksskytter i nyere tid har hverken Helenius, Kasper Kusk eller Michael Jakobsen brændt et eneste. Rasmus Würtz har - så vidt jeg husker - brændt ét straffespark for ca. 10 år siden i en hjemmekamp mod FCN, som er det sidste straffespark, vi har brændt. Derudover mener jeg at huske, at Henrik Mini Rasmussen brændte et straffespark tilbage i halvfemserne; altså at vi med andre ord kun har brændt sølle 3 straffespark i hele Superligaens historie.
Tæt på...

11/12 - Würtz mod Sdr. i haderslev

06/07 - Würtz og Wisness hj mod FCN ude mod EfB
05/06 - MArtin Ericsson mod AGF
02/03 - Gaarde mod VfB og SIF, Kleber med OB og Silber mod Køge

97/98 - Thomasberg mod BIF
96/97 - nummer Ib mod VB
94/95 - Henrik Rasmussen mod Næstved
92/93 - Peter Møller mod AGF

12 i alt.


Så må jeg tilstå, at jeg ramte endog meget langt fra skiven her. Kan helt seriøst slet ikke erindre, at vi skulle have misbrugt så mange straffespark. Men godt arbejde, Pastorius :-)

Pointen passer nu meget godt. Siden 2007 har vi brændt ét straffe indtil i går.
Ja, vi har faktisk - i nyere tid - været rigtig skrappe til den disciplin. Det betyder, at hverken Michael Jakobsen, Kasper Kusk og Helenius har brændt et eneste straffespark og ok, Würtz har så brændt 2 alt i alt, men det er vel også ud af 10 eller lignende. Jeg husker - lidt kuriøst - at han scorede i samtlige kampe mod Brøndby i sæsonen 2006/2007. Alle mål sat ind på straffespark.
Nu har vi jo spillet andet end superligakampe, som er de eneste jeg har fundet stats for.
Jeg kan også huske at Augo har brændt et enkelt straffe.
Jeg mindes endda han har brændt to; Et mod City og et i en pokal kamp for et par år siden.
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gamen » 4. okt 2016, 08:17

Anubit skrev:
Jeg mindes endda han har brændt to; Et mod City og et i en pokal kamp for et par år siden.
Nu tæller vi vel ikke straffesparkskonkurrence med her - ellers så kan der vist føjes et par mere til listen.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2016, 08:22

Anubit skrev:
Jeg mindes endda han har brændt to; Et mod City og et i en pokal kamp for et par år siden.
Ja, det var nu bare for at understrege at opgørelsen kun medtager superligaen. Der er vel ingen AaB'ere der ikke kan huske sparket mod City. Anden halvleg i den kamp mener jeg stadig er noget af det bedste et dansk hold nogensinde har præsteret.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1627
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Erasmus Montanus » 4. okt 2016, 09:05

http://www.aabtv.dk/sonderjyske-AaB-22-august-2011

Holdets sidste suppebrænder før Meilinger.
Nu forstår man pludselig, hvorfor debatside.dk er hjem for diskussioner om, hvorvidt straffesparksmål tæller eller ej. Vi er forvænt.

Billede
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Freddie » 4. okt 2016, 09:44

Man skal ikke længere tilbage i tiden end til d. 29. februar i år, hvor Mads-Kristoffer Kristoffersen forærede FC Midtjylland et straffespark mod AaB. Han gad end ikke snakke med linjevogteren, selv om det var tydeligt for enhver, at det var meget på kanten af feltet. Det kommer ca. 1.20 ind i linket. Man kunne godt argumentere for, at den kendelse kostede AaB en plads i Europa, selv om der var masser af andre muligheder for at få den.

https://www.youtube.com/watch?v=aDI9Pw8QcGE

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af 634 » 4. okt 2016, 09:57

Freddie skrev:Man skal ikke længere tilbage i tiden end til d. 29. februar i år, hvor Mads-Kristoffer Kristoffersen forærede FC Midtjylland et straffespark mod AaB. Han gad end ikke snakke med linjevogteren, selv om det var tydeligt for enhver, at det var meget på kanten af feltet. Det kommer ca. 1.20 ind i linket. Man kunne godt argumentere for, at den kendelse kostede AaB en plads i Europa, selv om der var masser af andre muligheder for at få den.

https://www.youtube.com/watch?v=aDI9Pw8QcGE
Mads-Kristoffer Kristoffersen kan lide at være et ondskabsfuldt menneske overfor fodboldfans, og det præger hans dommergerning.
Det er min overfladiske vurdering, og når jeg udtrykker den, er det fordi jeg føler mig overbevist om den korrekt.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Freddie » 4. okt 2016, 10:04

Freddie skrev:Man skal ikke længere tilbage i tiden end til d. 29. februar i år, hvor Mads-Kristoffer Kristoffersen forærede FC Midtjylland et straffespark mod AaB. Han gad end ikke snakke med linjevogteren, selv om det var tydeligt for enhver, at det var meget på kanten af feltet. Det kommer ca. 1.20 ind i linket. Man kunne godt argumentere for, at den kendelse kostede AaB en plads i Europa, selv om der var masser af andre muligheder for at få den.

https://www.youtube.com/watch?v=aDI9Pw8QcGE
eller hvad med den her han dømmer til fordel for Sønderjyske i foråret 2013. Er den ikke udenfor feltet?

http://fodbold.aabsport.dk/kampe/kampar ... chid=53780

Det ser ud til at linket ikke virker. Det skal kopieres.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gamen » 4. okt 2016, 10:16

Freddie skrev:Man skal ikke længere tilbage i tiden end til d. 29. februar i år, hvor Mads-Kristoffer Kristoffersen forærede FC Midtjylland et straffespark mod AaB. Han gad end ikke snakke med linjevogteren, selv om det var tydeligt for enhver, at det var meget på kanten af feltet. Det kommer ca. 1.20 ind i linket. Man kunne godt argumentere for, at den kendelse kostede AaB en plads i Europa, selv om der var masser af andre muligheder for at få den.

https://www.youtube.com/watch?v=aDI9Pw8QcGE
Det klarede AaB selv ganske udmærket. Lad os nu afholde os fra det der med at bebrejde andre, at vi pissede den europæiske plads væk. Det var helt og holdent vores egen skyld.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af FIDEL » 4. okt 2016, 10:24

Yankee skrev:
FIDEL skrev:
Sønderjyske gav helt bevidst plads på kanterne til indlæg fordi de er stærke i boksen..Og fordi vi ikke er det.
Fuldstændig rigtigt - det ændrer dog ikke på at Joakim Mæhle kommer i langt flere løb på modstanderens banehalvdel og har en helt anden fysik og tilstedeværelse i vores offensivspil sammenlignet med Patrick Kristensen og Gilli Rolantsson.
Absolut og det er faktisk meget opløftende med en ung fremadstormende back, specielt for tiden, hvor tingene ikke kører så godt.
Tænk hvis vi havde en dygtig boksangriber.. puha

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Hovedet » 4. okt 2016, 10:47

Pastorius skrev:
Anubit skrev:
Jeg mindes endda han har brændt to; Et mod City og et i en pokal kamp for et par år siden.
Ja, det var nu bare for at understrege at opgørelsen kun medtager superligaen. Der er vel ingen AaB'ere der ikke kan huske sparket mod City. Anden halvleg i den kamp mener jeg stadig er noget af det bedste et dansk hold nogensinde har præsteret.
Det her er ganske rigtigt kun Superligaen. Vi har jo også været i straffesparkskonkurrencer et par gange i pokalen og den famøse i 1/8 - finalen mod Manchester City. Åh, hvor det i øvrigt ærgrer mig, at vi ikke vandt den. Så havde den nærmest været umulig at komme udenom som den største danske præstation i europæisk sammenhæng; om ikke andet på niveau med Brøndby i 1991 og FCK i 2010 (paradoksalt nok med den berygtede Magnus Pehrsson ved roret og kort før den totale nedsmeltning).

Det er så igen en anden historie. Jeg synes ikke, det var helt fair at medbringe straffesparksskonkurrencer, men kan da sige, at føromtalte Augo er den ringeste straffesparksskytte overhovedet i hele AaBs historie, som man vel at mærke har insisteret på at anvende i højspændte straffesparkskonkurrencer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gnu » 4. okt 2016, 10:56

Hovedet skrev:Det er så igen en anden historie. Jeg synes ikke, det var helt fair at medbringe straffesparksskonkurrencer, men kan da sige, at føromtalte Augo er den ringeste straffesparksskytte overhovedet i hele AaBs historie, som man vel at mærke har insisteret på at anvende i højspændte straffesparkskonkurrencer.
Helt enig. Jeg har aldrig i mit liv, hverken før eller siden, været så sikker på, at en mand ville brænde straffe, som da Augu gik til bolden mod City. Det kunne ses fra månen, at det ville ske.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Freddie » 4. okt 2016, 11:02

Gamen skrev:
Det klarede AaB selv ganske udmærket. Lad os nu afholde os fra det der med at bebrejde andre, at vi pissede den europæiske plads væk. Det var helt og holdent vores egen skyld.
Det sidste er vi da enige om, men det er da fantastisk, at man kan finde andre udveje, bare ved at kigge en meget kontroversiel dommer efter i sømmene. Det lyder næsten som om du er ved at blive fan af klovnen Mads-Kristoffer Kristoffersen.

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gamen » 4. okt 2016, 11:59

Freddie skrev: Det sidste er vi da enige om, men det er da fantastisk, at man kan finde andre udveje, bare ved at kigge en meget kontroversiel dommer efter i sømmene. Det lyder næsten som om du er ved at blive fan af klovnen Mads-Kristoffer Kristoffersen.
Det bliver jeg aldrig, men jeg er slet ikke fan af at lede efter helt tåbelige undskyldninger på manglende europæisk fodbold, når der er 15 kampe i en halvsæson. Og at en hændelse der sker 29. februar, i en kamp der ender 1-1, skulle være udslagsgivende for at vi misser europæisk fodbold er decideret dumt at påstå.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 4. okt 2016, 12:24

Gamen skrev:
Freddie skrev: Det sidste er vi da enige om, men det er da fantastisk, at man kan finde andre udveje, bare ved at kigge en meget kontroversiel dommer efter i sømmene. Det lyder næsten som om du er ved at blive fan af klovnen Mads-Kristoffer Kristoffersen.
Det bliver jeg aldrig, men jeg er slet ikke fan af at lede efter helt tåbelige undskyldninger på manglende europæisk fodbold, når der er 15 kampe i en halvsæson. Og at en hændelse der sker 29. februar, i en kamp der ender 1-1, skulle være udslagsgivende for at vi misser europæisk fodbold er decideret dumt at påstå.
Whu? Er det ikke muligt at tabe en kval-plads med 2 point? Sidste aar var vi 4 point fra.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Gamen » 4. okt 2016, 13:30

Buzz Killington skrev:
Whu? Er det ikke muligt at tabe en kval-plads med 2 point? Sidste aar var vi 4 point fra.
Det er lidt far-fetched at påstå, at vi havde vundet den kamp hvis ikke Midtjylland havde fået det straffespark. Det var en ret jævnbyrdig kamp, hvor FCM var tættest på at snuppe sejren kort før tid.

Og hvad gør det - der var stadigvæk et hav af kampe tilbage den sæson. Kampe, hvor vi generelt underpræsterede og i flere omgange led væsentligt dummere pointtab end i den kamp hvor vi fik 1 point ude mod Midtjylland. OB-kampen ugen efter hvor vi var elendige, AGF-kampen hvor vi smider 2 point i overtiden af overtiden fordi vores målmand klovner rundt osv., hjemmekampene mod Sønderjyske og særligt Esbjerg (Esbjerg har vundet 2 (!) udekampe på halvanden sæson). Og sådan kunne jeg blive ved.

At Mads Kristoffer Kristoffersen dømte et forkert dømt straffespark i forårets første kamp var næppe det, der trak tæppet væk under os.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 4. okt 2016, 13:34

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Whu? Er det ikke muligt at tabe en kval-plads med 2 point? Sidste aar var vi 4 point fra.
Det er lidt far-fetched at påstå, at vi havde vundet den kamp hvis ikke Midtjylland havde fået det straffespark. Det var en ret jævnbyrdig kamp, hvor FCM var tættest på at snuppe sejren kort før tid.

Og hvad gør det - der var stadigvæk et hav af kampe tilbage den sæson. Kampe, hvor vi generelt underpræsterede og i flere omgange led væsentligt dummere pointtab end i den kamp hvor vi fik 1 point ude mod Midtjylland. OB-kampen ugen efter hvor vi var elendige, AGF-kampen hvor vi smider 2 point i overtiden af overtiden fordi vores målmand klovner rundt osv., hjemmekampene mod Sønderjyske og særligt Esbjerg (Esbjerg har vundet 2 (!) udekampe på halvanden sæson). Og sådan kunne jeg blive ved.

At Mads Kristoffer Kristoffersen dømte et forkert dømt straffespark i forårets første kamp var næppe det, der trak tæppet væk under os.
Jeg misforstod vist. Jeg troede i snakkede om SE-kampen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Pastorius » 4. okt 2016, 14:15

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Whu? Er det ikke muligt at tabe en kval-plads med 2 point? Sidste aar var vi 4 point fra.
Det er lidt far-fetched at påstå, at vi havde vundet den kamp hvis ikke Midtjylland havde fået det straffespark. Det var en ret jævnbyrdig kamp, hvor FCM var tættest på at snuppe sejren kort før tid.

Og hvad gør det - der var stadigvæk et hav af kampe tilbage den sæson. Kampe, hvor vi generelt underpræsterede og i flere omgange led væsentligt dummere pointtab end i den kamp hvor vi fik 1 point ude mod Midtjylland. OB-kampen ugen efter hvor vi var elendige, AGF-kampen hvor vi smider 2 point i overtiden af overtiden fordi vores målmand klovner rundt osv., hjemmekampene mod Sønderjyske og særligt Esbjerg (Esbjerg har vundet 2 (!) udekampe på halvanden sæson). Og sådan kunne jeg blive ved.

At Mads Kristoffer Kristoffersen dømte et forkert dømt straffespark i forårets første kamp var næppe det, der trak tæppet væk under os.
Jeg misforstod vist. Jeg troede i snakkede om SE-kampen.
Pointen er vel ikke ret meget anderledes, bare fordi en tvivlsom hændelse sker i slutningen af kampen. Det nytter ikke rigtig noget at blive frustreret over at nogle situationer går imod os. Hvis vi vil være et vinderhold, så skal vi kunne klare den slags modgang, og vi havde masser af muligheder for at lukke kampen før det skete. MAn kan måske være heldig i en begrænset periode og leve på marginalerne, men over tid skal man have niveauet til at være bedre end modstanderne, selvom man har et par kendelser eller tre imod sig i en kamp.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 4. okt 2016, 14:36

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Whu? Er det ikke muligt at tabe en kval-plads med 2 point? Sidste aar var vi 4 point fra.
Det er lidt far-fetched at påstå, at vi havde vundet den kamp hvis ikke Midtjylland havde fået det straffespark. Det var en ret jævnbyrdig kamp, hvor FCM var tættest på at snuppe sejren kort før tid.

Og hvad gør det - der var stadigvæk et hav af kampe tilbage den sæson. Kampe, hvor vi generelt underpræsterede og i flere omgange led væsentligt dummere pointtab end i den kamp hvor vi fik 1 point ude mod Midtjylland. OB-kampen ugen efter hvor vi var elendige, AGF-kampen hvor vi smider 2 point i overtiden af overtiden fordi vores målmand klovner rundt osv., hjemmekampene mod Sønderjyske og særligt Esbjerg (Esbjerg har vundet 2 (!) udekampe på halvanden sæson). Og sådan kunne jeg blive ved.

At Mads Kristoffer Kristoffersen dømte et forkert dømt straffespark i forårets første kamp var næppe det, der trak tæppet væk under os.
Jeg misforstod vist. Jeg troede i snakkede om SE-kampen.
Pointen er vel ikke ret meget anderledes, bare fordi en tvivlsom hændelse sker i slutningen af kampen. Det nytter ikke rigtig noget at blive frustreret over at nogle situationer går imod os. Hvis vi vil være et vinderhold, så skal vi kunne klare den slags modgang, og vi havde masser af muligheder for at lukke kampen før det skete. MAn kan måske være heldig i en begrænset periode og leve på marginalerne, men over tid skal man have niveauet til at være bedre end modstanderne, selvom man har et par kendelser eller tre imod sig i en kamp.
Snakker du om spillernes psykologi eller fansnes noegterne bagudskuende analyser? Angaaende spillernes psykologi, "ja", spillerne skal klemme ballerne sammen og droppe alle undskyldninger saa hurtigt de kan, og fokusere paa de ting de kan goere noget ved, og ikke alt det andet. Angaaende fans og omverdenen, "nej", det er helt paa sin plads at fokusere paa enkelte episoder som kontrafaktisk er millioner vaerd. Det er baade menneskeligt og meningsfuldt. Og det er da ogsaa helt paa sin plads at understoette sit dommerhad ved at henvise til hvor omkostningsfyldte deres fejl kan vaere. Ikke at det aendrer noget, men det goer intet der bliver skrevet herinde jo.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Sønderjyske, 02.10.2016

Indlæg af Klaus » 4. okt 2016, 14:48

Jeg tror nu ikke Mads-Christoffer ene mand har kostet os Europa-cup. Men sandt er det, at han forbløffende tit har stået med fløjten når kontroversielle kendelser er gået imod os. Jeg tænker, at der måske endda kunne være basis for, at vi som klub på baggrund af fejlkendelser frabeder os ham som dommer. Han er jo simpelthen ikke dygtig nok. Og når DBU har så travlt med at straffe spillere på baggrund af tilfældige tv-billeder, burde det samme sgu gælde for dommere... Livslang karantæne fra Aalborg Stadion til Mads-Christoffer er en passende straf...

I øvrigt ikke overraskende, at han har givet os i særklasse flest advarsler. Og vi plejer endda at ligge højt på fair-play-listerne...


http://www.superstats.dk/kort/dommere/k ... time?id=50

Besvar