Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. okt 2016, 09:12

huzaza skrev:Svært at klandre Lars S. for det her nederlag... Mæhle laver en fejl efter 4 min, en fejl som er helt og aldeles unødvendig. Og Goggen kan ikke score fra 2,5 meter.. Spillerne skal kigge indad og oppe sig og så skal den gode Gaarde også kigge lidt indad, det er ikke imponerende det han har bedrevet.....
Èn sejr i otte kampe... så er det vist OK i en klub som AaB at sige, at man har fået de chancer, der skal til.

Læg dertil, at spillet hele foråret og i store dele af efteråret har fået spillet under Pehrsson til at ligne champagnefodbold. Det er da vist en "no brainer", at Søndergaard bør overlade pladsen til en anden.
Fodbold skal ses med hjertet!

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Gamen » 31. okt 2016, 09:12

KJ skrev:Ah come on, det er sgu ikke Gaardes skyld, at vi ikke vinder kampene for tiden. Han har hentet en lang række spillere udefra, som i princippet var stærkere end dem, han hentede før seneste mesterskabssæson.
Han kan dog klandres for at den eneste væsentlige opgave han havde forud for denne sæson, at finde en ny forsvarsdirigent, må siges at være dumpet. Bischoff nævnte gang på gang Holgersson's håbløse boldomgang under kampen i går. Han bliver fanget alt for højt i banen ved 2-0 - læg lige mærke til hvor hurtig Pukki er ifht. til ham.
Dét er ikke specielt godt arbejde, når man har haft et halvt år til at finde en kompetent afløser for KEP.
Man kan måske klandre ham for, at de indkøb han har hentet er udmærkede, men i bund og grund alle mangler fart. Som et resultat af det, så kommer vi også til at spille anderledes, og har et væsentligt ringere flow offensivt end det var tilfældet tidligere.
Angribersituationen er under al kritik - vi burde have lejet mindst ét af talenterne ud og i stedet fundet en angriber der passer bedre til den måde vi spiller på.

Og ja, så er vi også lidt tilbage til valget af træner - hele den proces virkede ualmindelig kluntet. Og man ender så med at hyre firmaets mand på en kort 2-årig kontrakt. Det er der ikke meget signalværdi i.

Jeg synes godt man kan tillade sig at være skuffet - om ikke andet, så over hvordan man har forvaltet midler og muligheder efter The Double i 2014.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2016, 09:17

KJ skrev:Ah come on, det er sgu ikke Gaardes skyld, at vi ikke vinder kampene for tiden. Han har hentet en lang række spillere udefra, som i princippet var stærkere end dem, han hentede før seneste mesterskabssæson.
Jeg er saadan set enig i at man har brugt budgettet fornuftigt med de spillere man har hentet. Sloth ligner en spiller der bliver et hit. Meilinger er mindst paa niveau med Joensson. Flores er - paa papiret - en spiller med masser af potentiale. Holger er maaske ingen superspiller, saa alligevel paa niveau med KEP. Prioriteringen af indkoeb virker i mine oejne fornuftig, og saa var man tilmed ude i god tid med at faa truppen paa plads. Hvis man havde vidst Enevoldsen og Flores ville loebe ind i alvorlig skader, havde man maaske prioriteret anderledes. Men ud fra hvad man vidste paa det tidspunktet er det svaert for mig at forstaa kritikken af Gaarde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Kenneth K » 31. okt 2016, 09:18

At være bagklog er jo det nemmeste i hele verden, men med vores nuværende skarphed (rettere, mangel på samme) og skadessituation, så kunne det da have været rart at have Helenius som angrebsalternativ.

Skal man finde et lyspunkt i denne resultatmæssige jammerdal, så er vores spil jo ikke så skidt. Og Sloth er endelig kommet op i gear, og er ved at markere som en vigtig brik i vores chanceskabende spil.

Men øhhh, det kunne da være fedt snart at få lidt point.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2016, 09:18

Gamen skrev: Og ja, så er vi også lidt tilbage til valget af træner - hele den proces virkede ualmindelig kluntet. Og man ender så med at hyre firmaets mand på en kort 2-årig kontrakt. Det er der ikke meget signalværdi i.
Hvad er der kluntet ved det, og hvad har signalvaerdi med noget som helst at goere?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Gamen » 31. okt 2016, 09:24

Buzz Killington skrev:
Hvad er der kluntet ved det, og hvad har signalvaerdi med noget som helst at goere?
Det er da klart, at når man laver en 3-årig strategiplan og taler om at starte fra scratch, så er det væsentligt at have en mand i spidsen for projektet som man tror på. Så virker det underligt, efter en lang proces, at tage det sikre valg på en 2-årig kontrakt. Signalværdien i at skabe kontinuitet omkring holdet er da vigtig, og jeg tror de fleste udefra betragtede valget af Søndergaard som en nødløsning.

Vi skrev til sammenligning både 3 år med Kent og Hamrén.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Buzz Killington » 31. okt 2016, 10:49

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev:
Hvad er der kluntet ved det, og hvad har signalvaerdi med noget som helst at goere?
Det er da klart, at når man laver en 3-årig strategiplan og taler om at starte fra scratch, så er det væsentligt at have en mand i spidsen for projektet som man tror på. Så virker det underligt, efter en lang proces, at tage det sikre valg på en 2-årig kontrakt. Signalværdien i at skabe kontinuitet omkring holdet er da vigtig, og jeg tror de fleste udefra betragtede valget af Søndergaard som en nødløsning.

Vi skrev til sammenligning både 3 år med Kent og Hamrén.
Jeg kan ikke se det underlige, men det kan du maaske uddybe. Man laver en shortlist, kalder folk til interview-runder, opdaterer prioriteringen ud fra disse og sortere nogen fra. Derefter spoerger dem der staar oeverst paa listen, og vaelger derefter den foerste der siger ja. At det saa var en tidligere AaB'er kan jeg ikke se problemet i. Hvad er der underligt ved det? Skulle man ha' sagt "nej tak" fordi han var tidligere AaB'er hvis han ellers var den bedste paa alle andre parametre af de tilbagevaerende? Man underskrev desuden kontrakten med ham i april, og havde dermed i princippet tid til at finde en anden afloeser. Saa jeg kan ikke se det panikagtige her. Og jeg mindes heller ikke nogen medier der har fremlagt det saaledes.

Angaaende signalvaerdien og kontinuiteten. Signalvaerdi er kun relevant hvis det har indflydelse paa forretningen. Hvor mener du ansaettelsen af LS' signalvaerdi har haft omkostninger her? Har spillere sagt nej? Har sponsorer? Er fans blevet vaek fra stadion fordi LS ikke var et stort "navn"? Og hvis han ikke er et stort navn, hvor meget stoerre navne mener du AaB reelt set kan hente paa traenerposten?

Jeg heller ikke se hvad kontraktlaengden har med sagen at goere. Den er uopsigelig i 2 aar. Derefter er der en gensidig opsigelsesvarselsperiode paa x antal maaneder. Det er da ret standard kontraktlaengde i suppen. Derudover, saa valgte man LS fordi han var en mand for at viderefoere strategien, uden for meget svinger i valsen. Det er netop i traad med strategien. Det var ogsaa det man lagde vaegt paa da man skrev med ham. Man ledte netop ikke efter en revolutionaer traener.

Jeg er helt enig i at LS var et kedeligt valg, men jeg kan ikke se hvorfor det er et problem, og jeg har svaert ved at se vi kan hente traenere fra en hoejere hylde end ham. Selvom han er et kedeligt valg, kan han godt vaere det rette valg.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af KJ » 31. okt 2016, 11:06

Man kan ganske enkelt ikke ignorere det faktum, at Gaarde bliver nødt til at agere inden for de rammer, som bestyrelsen udstikker!

Jeg kunne da godt tænke mig, at Holgersson var lidt hurtigere og mere adræt. Men vis mig en bedre spiller, vi kunne have fået for de samme penge.

Gamen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Gamen » 31. okt 2016, 11:54

KJ skrev:Man kan ganske enkelt ikke ignorere det faktum, at Gaarde bliver nødt til at agere inden for de rammer, som bestyrelsen udstikker!

Jeg kunne da godt tænke mig, at Holgersson var lidt hurtigere og mere adræt. Men vis mig en bedre spiller, vi kunne have fået for de samme penge.
Det er konkursretorikken igen... Hvis vi har råd til at bruge flere millioner på en spiller med et ret ukendt niveau, med risiko for at han slet ikke bliver til noget i AaB, så har vi nok også råd til at hente en dygtig forsvarsspiller. Igen, vi opererer med en helt anden virkelighed end de seneste 6-8 år. Gaarde har ikke lagt skjult på at vi op til dette transfervindue kunne bevæge os på en højere hylde end normalt - ellers havde vi heller aldrig hentet Flores.

Jeg vil vove at påstå at omkring 7-8 Superligaklubber har mindst en centerforsvarer med et højere bundniveau. Når man køber en erfaren spiller på 30 år, så må man forvente sig noget andet end så store udsving. Jeg kunne godt tænke mig en LEDER i forsvaret. Ikke en boldmongol, der sejler i spillet med fødderne og er langsommere end Igors Stepanovs.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af KJ » 31. okt 2016, 14:54

Gamen: Nævn gerne de spillere, du tænker på, og giv så dit bud på, hvad AaB vil skulle betale i transfersum og løn for at få fat i de spillere. Derudover tror jeg, at Edison Flores har været markant billigere end en Daniel Stenderup, Jeppe Tverskov eller Bubacar Saneh ville have været....

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af 9520AaB » 31. okt 2016, 15:00

Nogen har åbenbart haft megen tid.
Den er mega sjov.

http://captiongenerator.com/183672/AaB


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af KJ » 31. okt 2016, 15:36

Er normalt ikke fan af Hitler, men den er sqda lidt sjov.....

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af dyhrmaN » 31. okt 2016, 15:45

9520AaB skrev:Nogen har åbenbart haft megen tid.
Den er mega sjov.

http://captiongenerator.com/183672/AaB


Sent from my iPhone using Tapatalk
Haha ja, den er faktisk ikke helt så dum, som de der ellers tit er :)

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Patmand » 31. okt 2016, 21:41

Nitten skrev:Mon Helenius kunne have gjort en forskel
Nej til det særdeles hypotetiske spørgsmål.
Det er pludselig blevet en debatside sandhed, at Helenius har genfundet tidligere tiders målform. Det er ikke tilfældet.

Nicklas Helenius 14 kampe/961 min: 3 mål
Andreas Albers 14 kampe/512 min: 4 mål
Davit Skhirtladze 15 kampe/1114 min: 7 mål

Brugeravatar
AaB 85 95 99 08
Landshold
Landshold
Indlæg: 892
Tilmeldt: 19. jul 2013, 09:06
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af AaB 85 95 99 08 » 31. okt 2016, 23:18

KJ skrev:Man kan ganske enkelt ikke ignorere det faktum, at Gaarde bliver nødt til at agere inden for de rammer, som bestyrelsen udstikker!

Jeg kunne da godt tænke mig, at Holgersson var lidt hurtigere og mere adræt. Men vis mig en bedre spiller, vi kunne have fået for de samme penge.
Ja, og kan han ikke opfylde bestyrelsens succeskriterier inden for de givne rammer, er han ikke den rette til jobbet. Lige nu er vi på vej til tredje sæson i træk med fiasko.
Fodbold skal ses med hjertet!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Hovedet » 1. nov 2016, 11:14

Patmand skrev:
Nitten skrev:Mon Helenius kunne have gjort en forskel
Nej til det særdeles hypotetiske spørgsmål.
Det er pludselig blevet en debatside sandhed, at Helenius har genfundet tidligere tiders målform. Det er ikke tilfældet.

Nicklas Helenius 14 kampe/961 min: 3 mål
Andreas Albers 14 kampe/512 min: 4 mål
Davit Skhirtladze 15 kampe/1114 min: 7 mål
Men Helenius selv i småynkelig forfatning ville være vort suverænt stærkeste offensive kort i øjeblikket. Vi har Superligaens svageste offensiv og i øvrigt efter min mening den ringeste offensiv, vi nogensinde har haft i hele Superligaens levetid, hvorfor det selvfølgelig var en stor fejl at udleje Helenius. Alternativt må vi håbe på, at Enebærbusken bliver klar på rekordtid og i øvrigt tager sig sammen.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Uldahl » 1. nov 2016, 15:58

Så længe vores spil er langt an på vi har modtagere til høje indlæg, jamen så er det bedøvende lige meget hvilken af vores angribere der spiller. Det gælder også hvis vi forsat havde Helenius. Hvem fanden træner det angreb og indlægende. 2 der ikke snakker sammen ?

Hvis ikke det ændres, ja så bliver vi ikke bedre før vi får min. en Target mand. Og en hurtig stopper der kan noget med fødderne, der mangler en til at holde røven oppe på skuffelsen Holger. Ene tror jeg ikke på kommer tilbage, og begynder at score igen. :thumbsdown:

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af le Cid » 2. nov 2016, 09:27

Uldahl skrev:Ene tror jeg ikke på kommer tilbage, og begynder at score igen. :thumbsdown:
Hvorfor ikke?
Han scorede så sent som i mandags for reserverne...!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af Uldahl » 2. nov 2016, 09:52

le Cid skrev:
Uldahl skrev:Ene tror jeg ikke på kommer tilbage, og begynder at score igen. :thumbsdown:
Hvorfor ikke?
Han scorede så sent som i mandags for reserverne...!
En Svale gør ingen sommer, som min bedstefar yndede at sige. Han har ikke vist noget siden Spalvis og Khun forlod os. Spalvis forlod os mentalt da han skrev under med ny klub.

Ene ligner de andre for meget, alt for flagrende, typisk hængende angriber. Vi mangler en spids der kan noget i boxen og feltet, tage kampene der inde og skabe plads til en som Ene.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 30.10.2016

Indlæg af le Cid » 2. nov 2016, 10:14

Du er godt nok hurtig til at dømme folk ude.
Ene har altid scoret pænt mange mål - sidste sæson scorede han så de fleste af dem i efteråret, men ellers plejer han at være rimelig stabil. Havde han været skadesfri hele sæsonen her, var han 100% sikkert også holdets topscorer!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Besvar