Kontraktforlængelser

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. okt 2016, 16:37

Elscorpio skrev:Mit eksempel med Schwartz var bare at han fik succes efter han forlod AaB (fordi han ikke passede ind i trænerens system) og det mener jeg er en klassisk AaB fejl.
Eller også var han bare heldig at havne et sted hvor spillestilen passede perfekt til hans kompetencer. Når man ser på Ronnies karriere efter årene i Randers, er det i hvert fald svært at argumentere for at man smed guld på gaden, synes jeg.

Jeg kan altså ikke komme i tanker om en eneste AaB spiller, som er rejst fra klubben uden at slå igennem fordi han ikke passede ind, og har fået succes i en klub på samme niveau. Er det en fejl man har ladet en spiller gå, når Bræmer fik en fin karriere i 1. div., Kortegaard i Horsens, eller DC i Sønderjyske? Kayke er måske den eneste jeg synes kommer nogenlunde tæt på, men der fornemmer jeg egentlig mere at det var et spørgsmål om ikke at passe til europæisk fodbold + måske lige fyre en Jamie Vardy sæson af da han kom hjem.

Jeg synes faktisk langt oftere at det decideret modsatte er tilfældet - at vi ser spillere være profiler i AaB, og falde markant i niveau i deres nye klub. Brøndby har snuppet nogle stykker af dem, OB endnu flere.

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1046
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Sønderhof » 27. okt 2016, 17:00

Elscorpio skrev:Mit eksempel med Schwartz var bare at han fik succes efter han forlod AaB (fordi han ikke passede ind i trænerens system) og det mener jeg er en klassisk AaB fejl.
A hvad! Det må næsten være ironisk ment?

Vi er nærmest verdensmestre i at få det maksimale ud af vores talenters potentiale.

Kendetengende for de spillere vi sender videre er 99 ud af 100 gange at de ikke bliver til noget nævneværdigt. Her tænkes naturligvis kun på dem som vi ikke ønsker at beholde.

Det gælder ikke bare talenterne, men også spillere vi henter, som burde være profiler, men viser sig ikke at holde niveau. Her kan man så godt som altid konkludere at det var en rigtig beslutning at sende dem videre.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af McMark » 27. okt 2016, 19:22

Jesper Schmidt skrev:
Elscorpio skrev:Mit eksempel med Schwartz var bare at han fik succes efter han forlod AaB (fordi han ikke passede ind i trænerens system) og det mener jeg er en klassisk AaB fejl.
Eller også var han bare heldig at havne et sted hvor spillestilen passede perfekt til hans kompetencer. Når man ser på Ronnies karriere efter årene i Randers, er det i hvert fald svært at argumentere for at man smed guld på gaden, synes jeg.

Jeg kan altså ikke komme i tanker om en eneste AaB spiller, som er rejst fra klubben uden at slå igennem fordi han ikke passede ind, og har fået succes i en klub på samme niveau. Er det en fejl man har ladet en spiller gå, når Bræmer fik en fin karriere i 1. div., Kortegaard i Horsens, eller DC i Sønderjyske? Kayke er måske den eneste jeg synes kommer nogenlunde tæt på, men der fornemmer jeg egentlig mere at det var et spørgsmål om ikke at passe til europæisk fodbold + måske lige fyre en Jamie Vardy sæson af da han kom hjem.

Jeg synes faktisk langt oftere at det decideret modsatte er tilfældet - at vi ser spillere være profiler i AaB, og falde markant i niveau i deres nye klub. Brøndby har snuppet nogle stykker af dem, OB endnu flere.
Han var godt nok kun på leje, men Tulio De Melo havde da en del success i den franske liga, efter han smuttede :-)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jesper Schmidt » 27. okt 2016, 19:30

McMark skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Elscorpio skrev:Mit eksempel med Schwartz var bare at han fik succes efter han forlod AaB (fordi han ikke passede ind i trænerens system) og det mener jeg er en klassisk AaB fejl.
Eller også var han bare heldig at havne et sted hvor spillestilen passede perfekt til hans kompetencer. Når man ser på Ronnies karriere efter årene i Randers, er det i hvert fald svært at argumentere for at man smed guld på gaden, synes jeg.

Jeg kan altså ikke komme i tanker om en eneste AaB spiller, som er rejst fra klubben uden at slå igennem fordi han ikke passede ind, og har fået succes i en klub på samme niveau. Er det en fejl man har ladet en spiller gå, når Bræmer fik en fin karriere i 1. div., Kortegaard i Horsens, eller DC i Sønderjyske? Kayke er måske den eneste jeg synes kommer nogenlunde tæt på, men der fornemmer jeg egentlig mere at det var et spørgsmål om ikke at passe til europæisk fodbold + måske lige fyre en Jamie Vardy sæson af da han kom hjem.

Jeg synes faktisk langt oftere at det decideret modsatte er tilfældet - at vi ser spillere være profiler i AaB, og falde markant i niveau i deres nye klub. Brøndby har snuppet nogle stykker af dem, OB endnu flere.
Han var godt nok kun på leje, men Tulio De Melo havde da en del success i den franske liga, efter han smuttede :-)
Rigtigt, men det var vel kun pengene som gjorde at man ikke beholdte Tulio. Når det er sagt så er det da rigtigt at han bestemt var en af de få som blev bedre efter han var i AaB. Jeg har godt nok bare svært ved at se der skulle være et mønster... som Sønderhof også skriver, så tværtimod.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af McMark » 27. okt 2016, 19:34

Jesper Schmidt skrev:
McMark skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Elscorpio skrev:Mit eksempel med Schwartz var bare at han fik succes efter han forlod AaB (fordi han ikke passede ind i trænerens system) og det mener jeg er en klassisk AaB fejl.
Eller også var han bare heldig at havne et sted hvor spillestilen passede perfekt til hans kompetencer. Når man ser på Ronnies karriere efter årene i Randers, er det i hvert fald svært at argumentere for at man smed guld på gaden, synes jeg.

Jeg kan altså ikke komme i tanker om en eneste AaB spiller, som er rejst fra klubben uden at slå igennem fordi han ikke passede ind, og har fået succes i en klub på samme niveau. Er det en fejl man har ladet en spiller gå, når Bræmer fik en fin karriere i 1. div., Kortegaard i Horsens, eller DC i Sønderjyske? Kayke er måske den eneste jeg synes kommer nogenlunde tæt på, men der fornemmer jeg egentlig mere at det var et spørgsmål om ikke at passe til europæisk fodbold + måske lige fyre en Jamie Vardy sæson af da han kom hjem.

Jeg synes faktisk langt oftere at det decideret modsatte er tilfældet - at vi ser spillere være profiler i AaB, og falde markant i niveau i deres nye klub. Brøndby har snuppet nogle stykker af dem, OB endnu flere.
Han var godt nok kun på leje, men Tulio De Melo havde da en del success i den franske liga, efter han smuttede :-)
Rigtigt, men det var vel kun pengene som gjorde at man ikke beholdte Tulio. Når det er sagt så er det da rigtigt at han bestemt var en af de få som blev bedre efter han var i AaB. Jeg har godt nok bare svært ved at se der skulle være et mønster... som Sønderhof også skriver, så tværtimod.
Det er jeg også helt enig i! Der er ikke særlig mange, som bliver bedre af at forlade os.
Det minder lidt om, når AaB signer en spiller, som de har haft på lån. Det er også dømt til at gå galt!
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2016, 11:30

Joakim Maehle forlaenger med 4 aar. Vigtigt, og det helt rette tidspunkt hvor han er paa nippet til sit gennembrud.

edit: kunne denne traad forresten ikke flyttes til: Boardindeks - Fodbold - AaB, i stedet for transfertraaden? Og saa evt. "sticky" den some med skadetraaden?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 15. nov 2016, 11:33

Typisk Gaarde. Forlænger med en af de lokale i stedet for at gå ud og bruge vores 100 mio kr. IA

Bassogog kom på Camerouns landshold og Mæhle er en af flere unge, som har fået chancen. Godt gået Søndergaard.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 15. nov 2016, 12:23

FlæskeFrank skrev:Typisk Gaarde. Forlænger med en af de lokale i stedet for at gå ud og bruge vores 100 mio kr. IA
Det er lidt tyndt det der, kan du ikke selv se det? Tror ikke du finder nogen herinde der ikke mener vi skal forlænge med Mæhle. Han er den eneste af årgang 1997 der indtil videre har vist han har potentiale til noget stort.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 15. nov 2016, 12:42

Jakobsen skrev:
FlæskeFrank skrev:Typisk Gaarde. Forlænger med en af de lokale i stedet for at gå ud og bruge vores 100 mio kr. IA
Det er lidt tyndt det der, kan du ikke selv se det? Tror ikke du finder nogen herinde der ikke mener vi skal forlænge med Mæhle. Han er den eneste af årgang 1997 der indtil videre har vist han har potentiale til noget stort.
Du ser simpelthen ikke et stort potentiale i andre fra den årgang? Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af FlæskeFrank » 15. nov 2016, 12:59

Generelt virker økonomien til, at vi kan forlænge med spillerne flere dage inden kontraktudløb. Det må på et eller andet niveau gavne butikken.
- FlæskeFrank

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 15. nov 2016, 13:11

le Cid skrev: Du ser simpelthen ikke et stort potentiale i andre fra den årgang? Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!
Store profiler ligefrem udelukkende bedømt på ungdommens meritter? Det virker lidt søgt. Igen må man forholde sig til, at man absolut intet kan sige om de unge spilleres niveau ud fra det de har præsteret på ungdomsniveau - det har vi set gang på gang. En spiller som Morten Rokkedal, der i en 2-3 år har været regnet for et af de største talenter, ser ud til overhovedet ikke rigtig at bide sig fast endnu. Mæhle derimod, som heller ikke rigtig var en profil på ungdomsholdene har derimod taget stormskridt. Generelt virker det til, særligt i AaB-regi, at de største talenter sjældent bliver til noget. Listen er alenlang.
Derfor finder jeg det også lidt kvalmende, når man gang på gang udnævner denne årgang til noget stort og melder ud at den og den bliver en stor spiller - vi kan INTET sige om det endnu. Man skal ville det, og man skal kunne tage springet - og det magter de mest oplagte spillere som regel tilsyneladende ikke.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2016, 13:41

Gamen skrev:
le Cid skrev: Du ser simpelthen ikke et stort potentiale i andre fra den årgang? Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!
Store profiler ligefrem udelukkende bedømt på ungdommens meritter? Det virker lidt søgt. Igen må man forholde sig til, at man absolut intet kan sige om de unge spilleres niveau ud fra det de har præsteret på ungdomsniveau - det har vi set gang på gang. En spiller som Morten Rokkedal, der i en 2-3 år har været regnet for et af de største talenter, ser ud til overhovedet ikke rigtig at bide sig fast endnu. Mæhle derimod, som heller ikke rigtig var en profil på ungdomsholdene har derimod taget stormskridt. Generelt virker det til, særligt i AaB-regi, at de største talenter sjældent bliver til noget. Listen er alenlang.
Derfor finder jeg det også lidt kvalmende, når man gang på gang udnævner denne årgang til noget stort og melder ud at den og den bliver en stor spiller - vi kan INTET sige om det endnu. Man skal ville det, og man skal kunne tage springet - og det magter de mest oplagte spillere som regel tilsyneladende ikke.
Hvorfor er det noedvendigt at kalde andres skriv for "kvalmende"? Angaaende den med potentialet, saa kan jeg ikke see noget kontroversielt i det le Cid skriver, og han naevner endda selv at det er muligt de ikke bliver til noget alligevel. Men derfor kan man da sagtens tale om potentiale, og om at spillerne viser ting der springer i oejnene. Her er Maehle, og Magnus de mest oplagte eksempler. Men ogsaa Groenning har i et par kampe vist at han har nogle helt specielle forudsaetninger som kan bringe ham langt, hvis han man kan udvikle paa hans mangler. Igen, det betyder ikke at de bliver til noget, overhovedet, og de kan alle stagnere i morgen. Men det lyder som om du er helt imod at tale om potentiale foer spilleren er slaaet igennem, i.e. du har misforstaaet hvad "potentiale" betyder.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Jakobsen » 15. nov 2016, 14:30

Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
le Cid skrev: Du ser simpelthen ikke et stort potentiale i andre fra den årgang? Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!
Store profiler ligefrem udelukkende bedømt på ungdommens meritter? Det virker lidt søgt. Igen må man forholde sig til, at man absolut intet kan sige om de unge spilleres niveau ud fra det de har præsteret på ungdomsniveau - det har vi set gang på gang. En spiller som Morten Rokkedal, der i en 2-3 år har været regnet for et af de største talenter, ser ud til overhovedet ikke rigtig at bide sig fast endnu. Mæhle derimod, som heller ikke rigtig var en profil på ungdomsholdene har derimod taget stormskridt. Generelt virker det til, særligt i AaB-regi, at de største talenter sjældent bliver til noget. Listen er alenlang.
Derfor finder jeg det også lidt kvalmende, når man gang på gang udnævner denne årgang til noget stort og melder ud at den og den bliver en stor spiller - vi kan INTET sige om det endnu. Man skal ville det, og man skal kunne tage springet - og det magter de mest oplagte spillere som regel tilsyneladende ikke.
Hvorfor er det noedvendigt at kalde andres skriv for "kvalmende"? Angaaende den med potentialet, saa kan jeg ikke see noget kontroversielt i det le Cid skriver, og han naevner endda selv at det er muligt de ikke bliver til noget alligevel. Men derfor kan man da sagtens tale om potentiale, og om at spillerne viser ting der springer i oejnene. Her er Maehle, og Magnus de mest oplagte eksempler. Men ogsaa Groenning har i et par kampe vist at han har nogle helt specielle forudsaetninger som kan bringe ham langt, hvis han man kan udvikle paa hans mangler. Igen, det betyder ikke at de bliver til noget, overhovedet, og de kan alle stagnere i morgen. Men det lyder som om du er helt imod at tale om potentiale foer spilleren er slaaet igennem, i.e. du har misforstaaet hvad "potentiale" betyder.
Magnus vil jeg give dig ret så langt i, at jeg tror på han kan blive en fornuftig Superligaspiller, men jeg synes Mæhle har potentiale til at blive det største aktiv af de to. Mht. Grønning falder jeg ikke på halen over ham. Han er stor/stærk, men også så klodset, at han får Poul Hübertz til at ligne en ballarina. Mentaliteten og fysikken er der, men det gør det ikke alene og har svært ved at se så mange andre færdigheder. Folk vil gerne se den næste stjerne i Grønning, men jeg synes godt nok man skal være overdreven optimistisk for at kunne se det.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 15. nov 2016, 15:05

Buzz Killington skrev: Hvorfor er det noedvendigt at kalde andres skriv for "kvalmende"? Angaaende den med potentialet, saa kan jeg ikke see noget kontroversielt i det le Cid skriver, og han naevner endda selv at det er muligt de ikke bliver til noget alligevel. Men derfor kan man da sagtens tale om potentiale, og om at spillerne viser ting der springer i oejnene. Her er Maehle, og Magnus de mest oplagte eksempler. Men ogsaa Groenning har i et par kampe vist at han har nogle helt specielle forudsaetninger som kan bringe ham langt, hvis han man kan udvikle paa hans mangler. Igen, det betyder ikke at de bliver til noget, overhovedet, og de kan alle stagnere i morgen. Men det lyder som om du er helt imod at tale om potentiale foer spilleren er slaaet igennem, i.e. du har misforstaaet hvad "potentiale" betyder.
Fordi det er virkelighedsfjernt at påstå at en spiller bliver stjerne på førsteholdet efter få kampe - som flere f.eks. havde travlt med med Oliver Abildgaard, der ligeså stille og roligt har bevæget sig ud i glemslen igen. Derfor er det enerverende at læse om og om igen, der er en grund til at de har fået betegnelsen talenter.

Han skrev om potentiale til at blive til kvalitetsspillere/store profiler på holdet - og det forstår jeg som profiler som Spalvis, Thomsen og Kusk.
Det synes jeg overhovedet ikke jeg ser i de ungdomsspillere vi har fået op. En type som Magnus Christensen, som du selv nævner, vil der sjældent være specielt stor efterspørgsel efter. Ligesom der heller aldrig vil være efterspørgsel efter Børsting som er en fin all-rounder uden spidskompetencer.
Poul Hübertz var også dominerende i luftrummet, men kunne ikke tage to med en badebold. Her kan man da også tillade sig allerede nu at sige, at det bliver noget Grønning skal forbedre kraftigt, hvis han skal blive til noget. Grønning har et flammende temperament, og det kan måske hjælpe ham lidt på vej, men for mig at se er der intet der tilsiger at han skulle være enten det ene og det andet. Lad os nu vente og se.

Jeg er imod at spå om talenters mentale indstilling til seniorfodbold - hvilket er hvad vi gang på gang har set har været den altoverskyggende udfordring, særligt for de af vores talenter der ikke er brudt igennem. Derfor synes jeg også det er irriterende, at skulle læse at den og den kan blive til det og det bare fordi de kan flytte bolden rundt, eller lave et flot hovedstød. Vi taler oftest typer som er blevet kastet ind på holdet af nød, og lige nu har vi meget lidt kvalitet og masser af talent. Det er spillere som ikke har mødt den store modgang endnu.

Jeg vil skyde på at jeg har 4-5 spillere i min omgangskreds, der har været kontraktspillere i AaB, og for dem alle gælder det at de mødte muren rent mentalt i de øgede krav, den øgede træningsmængde og at man lige pludselig havde langt til holdet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2016, 15:08

Jakobsen skrev:
Buzz Killington skrev:
Gamen skrev:
le Cid skrev: Du ser simpelthen ikke et stort potentiale i andre fra den årgang? Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!
Store profiler ligefrem udelukkende bedømt på ungdommens meritter? Det virker lidt søgt. Igen må man forholde sig til, at man absolut intet kan sige om de unge spilleres niveau ud fra det de har præsteret på ungdomsniveau - det har vi set gang på gang. En spiller som Morten Rokkedal, der i en 2-3 år har været regnet for et af de største talenter, ser ud til overhovedet ikke rigtig at bide sig fast endnu. Mæhle derimod, som heller ikke rigtig var en profil på ungdomsholdene har derimod taget stormskridt. Generelt virker det til, særligt i AaB-regi, at de største talenter sjældent bliver til noget. Listen er alenlang.
Derfor finder jeg det også lidt kvalmende, når man gang på gang udnævner denne årgang til noget stort og melder ud at den og den bliver en stor spiller - vi kan INTET sige om det endnu. Man skal ville det, og man skal kunne tage springet - og det magter de mest oplagte spillere som regel tilsyneladende ikke.
Hvorfor er det noedvendigt at kalde andres skriv for "kvalmende"? Angaaende den med potentialet, saa kan jeg ikke see noget kontroversielt i det le Cid skriver, og han naevner endda selv at det er muligt de ikke bliver til noget alligevel. Men derfor kan man da sagtens tale om potentiale, og om at spillerne viser ting der springer i oejnene. Her er Maehle, og Magnus de mest oplagte eksempler. Men ogsaa Groenning har i et par kampe vist at han har nogle helt specielle forudsaetninger som kan bringe ham langt, hvis han man kan udvikle paa hans mangler. Igen, det betyder ikke at de bliver til noget, overhovedet, og de kan alle stagnere i morgen. Men det lyder som om du er helt imod at tale om potentiale foer spilleren er slaaet igennem, i.e. du har misforstaaet hvad "potentiale" betyder.
Magnus vil jeg give dig ret så langt i, at jeg tror på han kan blive en fornuftig Superligaspiller, men jeg synes Mæhle har potentiale til at blive det største aktiv af de to. Mht. Grønning falder jeg ikke på halen over ham. Han er stor/stærk, men også så klodset, at han får Poul Hübertz til at ligne en ballarina. Mentaliteten og fysikken er der, men det gør det ikke alene og har svært ved at se så mange andre færdigheder. Folk vil gerne se den næste stjerne i Grønning, men jeg synes godt nok man skal være overdreven optimistisk for at kunne se det.
Ja ok. Det skal jeg ikke udtale mig om. Jeg skriver at han har nogle helt specielle forudsaetninger, og i de foerste par kampe han spillede vandt han alle luftdueller. Mht. teknik, ja, det ved jeg ikke. Jeg syntes ikke det er saa galt. Han er ikke nogen dribblesmoelf, men af en spiller med hans fysik, syntes jeg det er spiseligt. Men jeg har ikke set nok boldspil fra hans side til at bedoemme det. Under alle omstaendigheder gaelder det, ligesom de andre (minus Maehle) at han skal udvikle sig en del foer han bliver andet end udskiftningsspiller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2016, 15:11

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Hvorfor er det noedvendigt at kalde andres skriv for "kvalmende"? Angaaende den med potentialet, saa kan jeg ikke see noget kontroversielt i det le Cid skriver, og han naevner endda selv at det er muligt de ikke bliver til noget alligevel. Men derfor kan man da sagtens tale om potentiale, og om at spillerne viser ting der springer i oejnene. Her er Maehle, og Magnus de mest oplagte eksempler. Men ogsaa Groenning har i et par kampe vist at han har nogle helt specielle forudsaetninger som kan bringe ham langt, hvis han man kan udvikle paa hans mangler. Igen, det betyder ikke at de bliver til noget, overhovedet, og de kan alle stagnere i morgen. Men det lyder som om du er helt imod at tale om potentiale foer spilleren er slaaet igennem, i.e. du har misforstaaet hvad "potentiale" betyder.
Fordi det er virkelighedsfjernt at påstå at en spiller bliver stjerne på førsteholdet efter få kampe - som flere f.eks. havde travlt med med Oliver Abildgaard, der ligeså stille og roligt har bevæget sig ud i glemslen igen. Derfor er det enerverende at læse om og om igen, der er en grund til at de har fået betegnelsen talenter.
Ja, det er virkelighedsfjernt, eller i det mindste er det den slags man kun spytter ud under en euforisk kamptraad. Men saa vidt jeg kan see, er det ikke et stort problem at folk kommer med saa overdrevne evalueringer af spillernes potentiale, og det gjorde afsenderen af det indlaeg du svarede paa heller ikke.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 15. nov 2016, 15:14

Buzz Killington skrev: Ja, det er virkelighedsfjernt, eller i det mindste er det den slags man kun spytter ud under en euforisk kamptraad. Men saa vidt jeg kan see, er det ikke et stort problem at folk kommer med saa overdrevne evalueringer af spillernes potentiale, og det gjorde afsenderen af det indlaeg du svarede paa heller ikke.
"Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!"

Bedømt ud fra hvad?! Mindst 50 % af svaret på om de overhovedet HAR potentiale handler om deres mentalitet, og det kan man ikke se ud fra 4 minutter her og der - det viser sig over tid! En ting er spillemæssigt at kunne klare sig på ungdomsniveau, men i så fald burde det have været piece of cake for Mads Laudrup, Nikola Saric, Morten Nielsen og andre at blive til noget. Springet til seniorniveau er enormt rent mentalt, og her har stort set ALLE de stortalenter AaB har haft i ungdomsrækkerne (undtagen Lucas, Silberbauer og et par få andre) fejlet.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Buzz Killington » 15. nov 2016, 15:38

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Ja, det er virkelighedsfjernt, eller i det mindste er det den slags man kun spytter ud under en euforisk kamptraad. Men saa vidt jeg kan see, er det ikke et stort problem at folk kommer med saa overdrevne evalueringer af spillernes potentiale, og det gjorde afsenderen af det indlaeg du svarede paa heller ikke.
"Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!"

Bedømt ud fra hvad?! Mindst 50 % af svaret på om de overhovedet HAR potentiale handler om deres mentalitet, og det kan man ikke se ud fra 4 minutter her og der - det viser sig over tid! En ting er spillemæssigt at kunne klare sig på ungdomsniveau, men i så fald burde det have været piece of cake for Mads Laudrup, Nikola Saric, Morten Nielsen og andre at blive til noget. Springet til seniorniveau er enormt rent mentalt, og her har stort set ALLE de stortalenter AaB har haft i ungdomsrækkerne (undtagen Lucas, Silberbauer og et par få andre) fejlet.
tael lige til 10, gider du ik? Du virker hysterisk. Derudover, hvorfor skal jeg begrunde en anden brugers vurderinger af spillernes potentialer? Du bliver tilsyneladende provokeret over at en anden bruger er optimistisk i forhold til et par spilleres udviklingspotentiale, men du kritiserer en straamand. Ingen har skrevet at " en spiller bliver stjerne på førsteholdet efter få kampe". Ingen har skrevet at de noedvendigvis bilver "Store profiler". Derudover, vi snakker om potentiale, og din kritik er tilsyneladende at mange spillere har potentiale som de ikke udvikler yderligere, bl.a. pga. det mentale. Jo tak. Hurra endda. Igen, det virker til du ikke helt ved hvad "potentiale" betyder. At en spiller har potentiale betyder ikke at det potentiale noedvendigvis bliver indfriet. Det kan som du naevner vaere svaert for spilleren at naa det potentiale, hvilket den anden bruger netop ogsaa tager forbehold for i den del af citatet du ikke highlighter. Det mentale er netop en stor udfordring.

Igen, det virker som om du slet ikke vil hoere tale om at spillere har potentiale foer de har indfriet det.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4412
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af le Cid » 15. nov 2016, 15:43

Gamen skrev:
Buzz Killington skrev: Ja, det er virkelighedsfjernt, eller i det mindste er det den slags man kun spytter ud under en euforisk kamptraad. Men saa vidt jeg kan see, er det ikke et stort problem at folk kommer med saa overdrevne evalueringer af spillernes potentiale, og det gjorde afsenderen af det indlaeg du svarede paa heller ikke.
"Der er ingen, der siger, at de forløser deres potentiale, men jeg kan da pege på et par stykker mere fra årgangen, som sagtens kan blive store profiler på holdet!"

Bedømt ud fra hvad?! Mindst 50 % af svaret på om de overhovedet HAR potentiale handler om deres mentalitet, og det kan man ikke se ud fra 4 minutter her og der - det viser sig over tid! En ting er spillemæssigt at kunne klare sig på ungdomsniveau, men i så fald burde det have været piece of cake for Mads Laudrup, Nikola Saric, Morten Nielsen og andre at blive til noget. Springet til seniorniveau er enormt rent mentalt, og her har stort set ALLE de stortalenter AaB har haft i ungdomsrækkerne (undtagen Lucas, Silberbauer og et par få andre) fejlet.
Det her bliver da til en ornli syg omgang ordkløveri.
Jeg vil mene, at ud fra hvad jeg har set, så kan Mæhle, Grønning og Magnus sagtens blive til store profiler på holdet. Jeg siger ikke, at de bliver det, men de har da på hver sin måde en vis potentiale. De øvrige kan jeg ikke udtale mig om endnu, eftersom jeg har set for lidt til dem. Men jeg vil ikke udelukke, at de også kan blive profiler.
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Gamen

Re: Kontraktforlængelser

Indlæg af Gamen » 15. nov 2016, 15:47

le Cid skrev: Jeg vil mene, at ud fra hvad jeg har set, så kan Mæhle, Grønning og Magnus sagtens blive til store profiler på holdet.
Jeg ved ikke om det er ordkløveri, når det du påstår her er at de sagtens kan følge i de samme fodspor som Kusk og Thomsen. Der må vi så bare nøjes med at være rystende uenige.
Og jeg forholder mig bare igen til at potentiale har alt at gøre med det mentale, og dermed ikke-synlige (endnu i hvert fald).

Besvar