Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af BoT » 26. nov 2016, 16:20

Jeg synes, det er utroligt, at folk ikke har forstået, hvad det er for en situation, vi befinder os i. Vi havde inden i går ikke vundet i 2 måneder, og så forventer folk herinde, at vi skal spille Randers ud af banen med lækkert, offensivt positionsspil a la 2014?? Hallo??

Når vi er der, hvor vi er, handler kampene udelukkende om én eneste ting: At figthe sig til så mange point, som muligt. I går leverede vi lige præcis det: Fight og vilje - og 3 point. Endda ret overbevisende (2 på træværket, 1 reddet på stregen, kæmpe-chancer til Basso).

På tirsdag gælder det en ny krig - og jeg er i princippet ligeglad med, hvem Lars stiller med - så længe de er villige til give sig 100% for holdet og kæmpe flere point hjem. Og det må gerne være grimt.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Jakobsen » 26. nov 2016, 18:02

BoT skrev:Jeg synes, det er utroligt, at folk ikke har forstået, hvad det er for en situation, vi befinder os i. Vi havde inden i går ikke vundet i 2 måneder, og så forventer folk herinde, at vi skal spille Randers ud af banen med lækkert, offensivt positionsspil a la 2014?? Hallo??

Når vi er der, hvor vi er, handler kampene udelukkende om én eneste ting: At figthe sig til så mange point, som muligt. I går leverede vi lige præcis det: Fight og vilje - og 3 point. Endda ret overbevisende (2 på træværket, 1 reddet på stregen, kæmpe-chancer til Basso).

På tirsdag gælder det en ny krig - og jeg er i princippet ligeglad med, hvem Lars stiller med - så længe de er villige til give sig 100% for holdet og kæmpe flere point hjem. Og det må gerne være grimt.
Det er for så vidt rigtigt. For satan, hvor var det dejligt at vinde igår og kortsigtet har vi brug for 1) at få sat en prop i og 2) vinde og 3) finde en opstilling og et koncept der er holdbart. 1) klarede vi til dels igår og 2) blev opfyldt, men det ændrer ikke på, at vi pt. har et kæmpe strukturelt problem, hvad angår trupsammensætning og spillestil og jeg tror ikke på vi fandt løsningen igår. Børsting som angriber tvivler jeg ærligtalt på er langtidsholdbart og Kasper P og Blåbjerg har vist tidligere, at de ikke er langtidsholdbare og, at de plejer spille en 3-4 dårlige for, hver god kamp de spiller. Holdet så godt ud igår, men jeg tvivler desværre på det er holdbart over flere kampe.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. nov 2016, 18:04

Efter denne kamp er der ikke mange, som siger den general i forsvaret, som vi mangler, er Mads Fenger fra Randers. :cheers:
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2016, 18:10

BoT skrev:Jeg synes, det er utroligt, at folk ikke har forstået, hvad det er for en situation, vi befinder os i. Vi havde inden i går ikke vundet i 2 måneder, og så forventer folk herinde, at vi skal spille Randers ud af banen med lækkert, offensivt positionsspil a la 2014?? Hallo??

Når vi er der, hvor vi er, handler kampene udelukkende om én eneste ting: At figthe sig til så mange point, som muligt. I går leverede vi lige præcis det: Fight og vilje - og 3 point. Endda ret overbevisende (2 på træværket, 1 reddet på stregen, kæmpe-chancer til Basso).

På tirsdag gælder det en ny krig - og jeg er i princippet ligeglad med, hvem Lars stiller med - så længe de er villige til give sig 100% for holdet og kæmpe flere point hjem. Og det må gerne være grimt.
På kort sigt har du ret - og når skaden er sket med to dårlige måneder, så skal der vel desperate tiltag til, men...

AaB har i nogle år efterhånden, besluttet sig for at ville gøre tingene baseret på nogle sunde principper, både sportsligt og økonomisk. Hvis vi giver køb på dem, så synes jeg vi har givet køb på tre års hårdt arbejde. Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 26. nov 2016, 20:58

Pastorius skrev:Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Nu konkluderer du, at Lars Søndergaard ikke kan udføre AaBs strategi. Hvor er det han har svigtet ? For hvis han vinder de sidste tre inden vinter(SønderjyskE, Horsens og Lyngby), så ligner vi vel igen et top 6 hold OG mange unge har fået chancen.

Nu kan man altid vælge en kamp, som retvisende. Men f.eks. efterårsferiens kamp mod FCN. Her udklasker vi FCN, men får 1-1. Kampene mod FCK gjorde mig glad i dette efterår - den følelse har jeg ikke altid efter de kampe.

Jeg kan stadig se mange mangler, men er desværre ikke sikker på, at det er cheftrænerens skyld, HVIS resultaterne retter sig op de kommende uger.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Funky » 26. nov 2016, 21:06

Pastorius skrev:
BoT skrev:Jeg synes, det er utroligt, at folk ikke har forstået, hvad det er for en situation, vi befinder os i. Vi havde inden i går ikke vundet i 2 måneder, og så forventer folk herinde, at vi skal spille Randers ud af banen med lækkert, offensivt positionsspil a la 2014?? Hallo??

Når vi er der, hvor vi er, handler kampene udelukkende om én eneste ting: At figthe sig til så mange point, som muligt. I går leverede vi lige præcis det: Fight og vilje - og 3 point. Endda ret overbevisende (2 på træværket, 1 reddet på stregen, kæmpe-chancer til Basso).

På tirsdag gælder det en ny krig - og jeg er i princippet ligeglad med, hvem Lars stiller med - så længe de er villige til give sig 100% for holdet og kæmpe flere point hjem. Og det må gerne være grimt.
På kort sigt har du ret - og når skaden er sket med to dårlige måneder, så skal der vel desperate tiltag til, men...

AaB har i nogle år efterhånden, besluttet sig for at ville gøre tingene baseret på nogle sunde principper, både sportsligt og økonomisk. Hvis vi giver køb på dem, så synes jeg vi har givet køb på tre års hårdt arbejde. Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Han har åbenlyst ikke materialet til det, du forventer. Der er for mange erfarne spillere, som er skadede eller underpræsterer, og for mange unge, som ikke er færdigudviklede. Desuden er mindst et af nyindkøbene ikke på det niveau, man nok havde forventet. Jeg synes, vi er blevet klogere på truppen mere end vi er blevet kloge på LS.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 26. nov 2016, 21:21

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Nu konkluderer du, at Lars Søndergaard ikke kan udføre AaBs strategi. Hvor er det han har svigtet ? For hvis han vinder de sidste tre inden vinter(SønderjyskE, Horsens og Lyngby), så ligner vi vel igen et top 6 hold OG mange unge har fået chancen.

Nu kan man altid vælge en kamp, som retvisende. Men f.eks. efterårsferiens kamp mod FCN. Her udklasker vi FCN, men får 1-1. Kampene mod FCK gjorde mig glad i dette efterår - den følelse har jeg ikke altid efter de kampe.

Jeg kan stadig se mange mangler, men er desværre ikke sikker på, at det er cheftrænerens skyld, HVIS resultaterne retter sig op de kommende uger.
Det har ikke noget med resultater at gøre.AaB har indført en spillestil hele vejen igennem klubbens forskellige hold. Det er ikke en 4-5-1 der er strategien, det er heller ikke noget med at stå godt defensivt, overlade alt initiativ til modstanderne. Det har heller ikke noget at gøre med at spille mere enkelt eller direkte. Han har ødelagt eller smidt alt det væk der gjorde os gode under tidligere, og det han har bragt i stedet har ikke vist sig at fungere ret godt. Først derefter kan vi kigge på resultaterne, der nu i næsten et helt år, har været noget af det ringeste i AaB nogensinde.

Men det han skal fyres for, er at han ikke kan holde fast i vores koncept. Konsekvenserne af at ændre holdets spillestil er at alt det arbejder der gør at vi har en god mulighed for at integrere ungdomsspillere på førsteholdet, langsomt forringes.

Jeg har en vis formodning om at LS har været med på råd mht. hvilke spillere vi så har forsøgt at hente. Det kan godt være vi ikke har hentet alt det han ville, men jeg tvivler på at vi har hentet nogen, uden han på en eller anden måde har været involveret.

At han så efterfølgende ikke engang kan bruge Sloth (som jeg ellers synes har gjort det fint, og står for lige nøjagtig det man kunne forvente på forhånd) og holder fast i Holgersen langt ud over det rimelige, gør ikke tingene bedre.

Lars Søndergaard har fejlet på så mange planer at det gør helt ondt, og jeg håber han bliver fyret, uanset hvordan det går i de sidste kampe af efteråret, medmindre, han vender tilbage til at spille offensiv, boldbesiddende fodbold, OG skaffer resultater med den stil.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Maglau » 26. nov 2016, 22:21

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Nu konkluderer du, at Lars Søndergaard ikke kan udføre AaBs strategi. Hvor er det han har svigtet ? For hvis han vinder de sidste tre inden vinter(SønderjyskE, Horsens og Lyngby), så ligner vi vel igen et top 6 hold OG mange unge har fået chancen.

Nu kan man altid vælge en kamp, som retvisende. Men f.eks. efterårsferiens kamp mod FCN. Her udklasker vi FCN, men får 1-1. Kampene mod FCK gjorde mig glad i dette efterår - den følelse har jeg ikke altid efter de kampe.

Jeg kan stadig se mange mangler, men er desværre ikke sikker på, at det er cheftrænerens skyld, HVIS resultaterne retter sig op de kommende uger.
Det har ikke noget med resultater at gøre.AaB har indført en spillestil hele vejen igennem klubbens forskellige hold. Det er ikke en 4-5-1 der er strategien, det er heller ikke noget med at stå godt defensivt, overlade alt initiativ til modstanderne. Det har heller ikke noget at gøre med at spille mere enkelt eller direkte. Han har ødelagt eller smidt alt det væk der gjorde os gode under tidligere, og det han har bragt i stedet har ikke vist sig at fungere ret godt. Først derefter kan vi kigge på resultaterne, der nu i næsten et helt år, har været noget af det ringeste i AaB nogensinde.

Men det han skal fyres for, er at han ikke kan holde fast i vores koncept. Konsekvenserne af at ændre holdets spillestil er at alt det arbejder der gør at vi har en god mulighed for at integrere ungdomsspillere på førsteholdet, langsomt forringes.

Jeg har en vis formodning om at LS har været med på råd mht. hvilke spillere vi så har forsøgt at hente. Det kan godt være vi ikke har hentet alt det han ville, men jeg tvivler på at vi har hentet nogen, uden han på en eller anden måde har været involveret.

At han så efterfølgende ikke engang kan bruge Sloth (som jeg ellers synes har gjort det fint, og står for lige nøjagtig det man kunne forvente på forhånd) og holder fast i Holgersen langt ud over det rimelige, gør ikke tingene bedre.

Lars Søndergaard har fejlet på så mange planer at det gør helt ondt, og jeg håber han bliver fyret, uanset hvordan det går i de sidste kampe af efteråret, medmindre, han vender tilbage til at spille offensiv, boldbesiddende fodbold, OG skaffer resultater med den stil.
Jeg er enig med dig langt henad vejen. Jeg er faktisk ret stolt af at vores klub i har en fast defineret spillestil i hele klubben og på alle 1 ungdomshold. Men den spillestil er er meget krævende ift spillertyper og de spillertyper har vi ikke med den kvalitet det kræver. De unge er ikke klar endnu og indkøbene har generelt skuffet, Thomsen er blevet afløst af en snegl med et godt venstreben og en potentiel super spiller der ikke er faldet til og ind i spillet, Holger i guder han får Kenneth Emil til at minde om Beckenbauer i opspillet, samt sloth kan jeg ikke blive klog på.
Jeg ville også ønske at vi spillede vores eget spil, men accepterer at det er et nyt hold med mange urutineret spillere og spillere uden kvalitet så ikke en gang klopp eller guardiola ville kunne få noget ud af dem.
Jeg tolker ledelsens handlinger på om de føler at der bliver arbejdet i den rigtige retning med de unge - hvis han bliver så mener de vi er på rette vej. Hvis han bliver fyret ja så er de ikke tilfreds med udviklingen. Resultaterne tror jeg faktisk ikke er det vigtigste og jeg vil absolut ikke gøre mig til dommer over udviklingen, det går jeg udfra at de der er tæt på holdet har meget mere indsigt i. Men jeg stoler på AaB gør det rigtige.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Buzz Killington » 27. nov 2016, 06:59

Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Nu konkluderer du, at Lars Søndergaard ikke kan udføre AaBs strategi. Hvor er det han har svigtet ? For hvis han vinder de sidste tre inden vinter(SønderjyskE, Horsens og Lyngby), så ligner vi vel igen et top 6 hold OG mange unge har fået chancen.

Nu kan man altid vælge en kamp, som retvisende. Men f.eks. efterårsferiens kamp mod FCN. Her udklasker vi FCN, men får 1-1. Kampene mod FCK gjorde mig glad i dette efterår - den følelse har jeg ikke altid efter de kampe.

Jeg kan stadig se mange mangler, men er desværre ikke sikker på, at det er cheftrænerens skyld, HVIS resultaterne retter sig op de kommende uger.
Det har ikke noget med resultater at gøre.AaB har indført en spillestil hele vejen igennem klubbens forskellige hold. Det er ikke en 4-5-1 der er strategien, det er heller ikke noget med at stå godt defensivt, overlade alt initiativ til modstanderne. Det har heller ikke noget at gøre med at spille mere enkelt eller direkte. Han har ødelagt eller smidt alt det væk der gjorde os gode under tidligere, og det han har bragt i stedet har ikke vist sig at fungere ret godt. Først derefter kan vi kigge på resultaterne, der nu i næsten et helt år, har været noget af det ringeste i AaB nogensinde.

Men det han skal fyres for, er at han ikke kan holde fast i vores koncept. Konsekvenserne af at ændre holdets spillestil er at alt det arbejder der gør at vi har en god mulighed for at integrere ungdomsspillere på førsteholdet, langsomt forringes.
Med mindre der er sket noget nyt i loebet af det sidste aars tid, har man mig bekendt ikke indfoert fastlagt nogen bestemt formation i ungdomsraekkerne. Man har dog et koncept omkring hvilken type spillere man vil udvikle, bl.a. offensive backs, og floej- og midtbanespilelre der skal kunne traekke ind i banen og spille i mellemrummet, og vaere dygtige i pasningsspillet. Kent valgte saa at udnoette dette i en paa papiret 4-4-2 formation, som dog ofte i praksis var en 4-5-1 (bl.a. da Lucas spillede "angriber"). Jeg kan heller ikke se noget der principielt udelukker at de spillere vi udvikler kan indgaa i en mere fastlaast 4-5-1.bruge. Det giver endda god mening naar vi er saa tynde paa angriberfronten.

Angaaende den med at overlade initiativet til modstanderen, saa havde Kent bestemt havde ogsaa perioder hvor vi satsede mere paa at staa kompakt, hvor f.eks. kun en af vores backs (Dalle) havde tilladelse til at gaa med frem, mens den anden (Ahlmann) ikke kom over midten. Ideen var at etablere en stram organisation, og saa bygge videre paa den. Saa hjalp det selvfoelgelig at Thomsen eller Kusk kunne vende spillet paa egen haand, men som udgangspunkt var vi ikke offensivt anlagte. Min stoerste kritik af LS, er faktisk at han ikke har taget dette grundprincip til sig, og i stedet har famlet med forskellige variationer af en offensiv direkte spillestil der ikke har passet til spillerne.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2016, 08:11

Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Nu konkluderer du, at Lars Søndergaard ikke kan udføre AaBs strategi. Hvor er det han har svigtet ? For hvis han vinder de sidste tre inden vinter(SønderjyskE, Horsens og Lyngby), så ligner vi vel igen et top 6 hold OG mange unge har fået chancen.

Nu kan man altid vælge en kamp, som retvisende. Men f.eks. efterårsferiens kamp mod FCN. Her udklasker vi FCN, men får 1-1. Kampene mod FCK gjorde mig glad i dette efterår - den følelse har jeg ikke altid efter de kampe.

Jeg kan stadig se mange mangler, men er desværre ikke sikker på, at det er cheftrænerens skyld, HVIS resultaterne retter sig op de kommende uger.
Det har ikke noget med resultater at gøre.AaB har indført en spillestil hele vejen igennem klubbens forskellige hold. Det er ikke en 4-5-1 der er strategien, det er heller ikke noget med at stå godt defensivt, overlade alt initiativ til modstanderne. Det har heller ikke noget at gøre med at spille mere enkelt eller direkte. Han har ødelagt eller smidt alt det væk der gjorde os gode under tidligere, og det han har bragt i stedet har ikke vist sig at fungere ret godt. Først derefter kan vi kigge på resultaterne, der nu i næsten et helt år, har været noget af det ringeste i AaB nogensinde.

Men det han skal fyres for, er at han ikke kan holde fast i vores koncept. Konsekvenserne af at ændre holdets spillestil er at alt det arbejder der gør at vi har en god mulighed for at integrere ungdomsspillere på førsteholdet, langsomt forringes.
Med mindre der er sket noget nyt i loebet af det sidste aars tid, har man mig bekendt ikke indfoert fastlagt nogen bestemt formation i ungdomsraekkerne. Man har dog et koncept omkring hvilken type spillere man vil udvikle, bl.a. offensive backs, og floej- og midtbanespilelre der skal kunne traekke ind i banen og spille i mellemrummet, og vaere dygtige i pasningsspillet. Kent valgte saa at udnoette dette i en paa papiret 4-4-2 formation, som dog ofte i praksis var en 4-5-1 (bl.a. da Lucas spillede "angriber"). Jeg kan heller ikke se noget der principielt udelukker at de spillere vi udvikler kan indgaa i en mere fastlaast 4-5-1.bruge. Det giver endda god mening naar vi er saa tynde paa angriberfronten.

Angaaende den med at overlade initiativet til modstanderen, saa havde Kent bestemt havde ogsaa perioder hvor vi satsede mere paa at staa kompakt, hvor f.eks. kun en af vores backs (Dalle) havde tilladelse til at gaa med frem, mens den anden (Ahlmann) ikke kom over midten. Ideen var at etablere en stram organisation, og saa bygge videre paa den. Saa hjalp det selvfoelgelig at Thomsen eller Kusk kunne vende spillet paa egen haand, men som udgangspunkt var vi ikke offensivt anlagte. Min stoerste kritik af LS, er faktisk at han ikke har taget dette grundprincip til sig, og i stedet har famlet med forskellige variationer af en offensiv direkte spillestil der ikke har passet til spillerne.
Det er rigtig at man strengt taget godt kunne spille 4-5-1 på papiret, det er bare ikke den måde vi gør det på nu.

Som jeg husker Kent, stillede vi os ikke frivilligt tilbage (måske bortset fra mod FCK, hvor vi havde dårlige resultater med det), men blev til tider presset tilbage. I de situationer stod han og råbte på at få spillerne længere frem på banen. Konklusionen er den samme.

Hvis vi skulle begive os ud på de konspiratoriske overdrev, kunne man måske endda forestille sig, at de samme overvejelser har spillet ind, da Jacob Larsen sagde stop (det ved jeg ikke det fjerneste om)?
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2016, 08:28

Jeg har altid krævet 2 angribere og vi er 4-4-2. Så hvis det er svigtet, så vil stadig i en downperiode accepterer, at vi stiller anderledes op, HVIS det giver sejre.

De første 1,5år med Søndergaard har været for ujævne, men retter han skuden op i de sidste tre kampe med 7-9 point, giver jeg foråret med. Og jeg håber på 7-9 point.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2016, 08:34

FlæskeFrank skrev:Jeg har altid krævet 2 angribere og vi er 4-4-2. Så hvis det er svigtet, så vil stadig i en downperiode accepterer, at vi stiller anderledes op, HVIS det giver sejre.

De første 1,5år med Søndergaard har været for ujævne, men retter han skuden op i de sidste tre kampe med 7-9 point, giver jeg foråret med. Og jeg håber på 7-9 point.
Min pointe er netop at det ikke er sejrene der er det vigtigste. Det vigtige er at vi holder planen, også i de perioder hvor der er afvigelser. Det er det der i en sidste ende giver de bedste resultater. Lars Søndergaard skal fyres for ikke at være i stand til at skaffe resultater indenfor de rammer AaB har ønsket at bevæge sig.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Breezer
2. div
2. div
Indlæg: 199
Tilmeldt: 7. aug 2016, 23:37

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Breezer » 27. nov 2016, 10:31

Pastorius skrev:
Buzz Killington skrev:
Pastorius skrev:
FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Lad nu LS forsøge at krige point hjem til os indtil vinter, men derefter må det være slut. Han har ikke formået at føre AaB's startegi ud i livet på fodboldbanen, og det skal koste ham pladsen.
Nu konkluderer du, at Lars Søndergaard ikke kan udføre AaBs strategi. Hvor er det han har svigtet ? For hvis han vinder de sidste tre inden vinter(SønderjyskE, Horsens og Lyngby), så ligner vi vel igen et top 6 hold OG mange unge har fået chancen.

Nu kan man altid vælge en kamp, som retvisende. Men f.eks. efterårsferiens kamp mod FCN. Her udklasker vi FCN, men får 1-1. Kampene mod FCK gjorde mig glad i dette efterår - den følelse har jeg ikke altid efter de kampe.

Jeg kan stadig se mange mangler, men er desværre ikke sikker på, at det er cheftrænerens skyld, HVIS resultaterne retter sig op de kommende uger.
Det har ikke noget med resultater at gøre.AaB har indført en spillestil hele vejen igennem klubbens forskellige hold. Det er ikke en 4-5-1 der er strategien, det er heller ikke noget med at stå godt defensivt, overlade alt initiativ til modstanderne. Det har heller ikke noget at gøre med at spille mere enkelt eller direkte. Han har ødelagt eller smidt alt det væk der gjorde os gode under tidligere, og det han har bragt i stedet har ikke vist sig at fungere ret godt. Først derefter kan vi kigge på resultaterne, der nu i næsten et helt år, har været noget af det ringeste i AaB nogensinde.

Men det han skal fyres for, er at han ikke kan holde fast i vores koncept. Konsekvenserne af at ændre holdets spillestil er at alt det arbejder der gør at vi har en god mulighed for at integrere ungdomsspillere på førsteholdet, langsomt forringes.
Med mindre der er sket noget nyt i loebet af det sidste aars tid, har man mig bekendt ikke indfoert fastlagt nogen bestemt formation i ungdomsraekkerne. Man har dog et koncept omkring hvilken type spillere man vil udvikle, bl.a. offensive backs, og floej- og midtbanespilelre der skal kunne traekke ind i banen og spille i mellemrummet, og vaere dygtige i pasningsspillet. Kent valgte saa at udnoette dette i en paa papiret 4-4-2 formation, som dog ofte i praksis var en 4-5-1 (bl.a. da Lucas spillede "angriber"). Jeg kan heller ikke se noget der principielt udelukker at de spillere vi udvikler kan indgaa i en mere fastlaast 4-5-1.bruge. Det giver endda god mening naar vi er saa tynde paa angriberfronten.

Angaaende den med at overlade initiativet til modstanderen, saa havde Kent bestemt havde ogsaa perioder hvor vi satsede mere paa at staa kompakt, hvor f.eks. kun en af vores backs (Dalle) havde tilladelse til at gaa med frem, mens den anden (Ahlmann) ikke kom over midten. Ideen var at etablere en stram organisation, og saa bygge videre paa den. Saa hjalp det selvfoelgelig at Thomsen eller Kusk kunne vende spillet paa egen haand, men som udgangspunkt var vi ikke offensivt anlagte. Min stoerste kritik af LS, er faktisk at han ikke har taget dette grundprincip til sig, og i stedet har famlet med forskellige variationer af en offensiv direkte spillestil der ikke har passet til spillerne.
Det er rigtig at man strengt taget godt kunne spille 4-5-1 på papiret, det er bare ikke den måde vi gør det på nu.

Som jeg husker Kent, stillede vi os ikke frivilligt tilbage (måske bortset fra mod FCK, hvor vi havde dårlige resultater med det), men blev til tider presset tilbage. I de situationer stod han og råbte på at få spillerne længere frem på banen. Konklusionen er den samme.

Hvis vi skulle begive os ud på de konspiratoriske overdrev, kunne man måske endda forestille sig, at de samme overvejelser har spillet ind, da Jacob Larsen sagde stop (det ved jeg ikke det fjerneste om)?
Problemet er bare at man slet ikke kan sige at vi spiller 4-4-2, 4-5-1 eller 4-3-3. Jeg kan huske fra et optaktsprogram, i 2014 under Kent, at Kasper Hjulmand sagde at vi bygger ekstremt unumerisk op. Altså at vi ikke holder os til det faste system når vi bygger op, eks. med Dalle der stillede sig højt op så snart vi fik bolden. Dette er jo også stadigvæk tendensen i dag. Vi er endda begyndt at skubbe begge backs op samtidig, måske dog ikke lige så meget. Desuden er vi begyndt i langt højere grad at have en ekstra midtbane med nede til at bygge op med de to bagerste, ligesom at vores kanter generelt trækker længere op, ofte på linje med angriberne. Derfor kan vi tit spille 3-3-4 når vi bygger op, eller 2-3-3-2 med en tilbagetrukken midtbanespiller, på linje med vores backs, og den anden på linje med vores kanter. Det blev lidt snørklet, men håber du forstår pointen.

Dog forsvarer vi os i en langt mere tydelig 4-4-2 eller 4-5-1. Her vil jeg gerne erkende at vi, under Kent, oftere kunne forsvare i en 4-4-2, hvilket måske gjorde vores kontraspil lidt farligere. Derfor er det altså heller ikke vigtigt, hvilken opstilling vi har på papiret. Vores offensiv er så flydende at vi bygger op på en helt anden måde alligevel.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Hanga » 27. nov 2016, 10:46

Pastorius skrev:
Min pointe er netop at det ikke er sejrene der er det vigtigste. Det vigtige er at vi holder planen, også i de perioder hvor der er afvigelser. Det er det der i en sidste ende giver de bedste resultater. Lars Søndergaard skal fyres for ikke at være i stand til at skaffe resultater indenfor de rammer AaB har ønsket at bevæge sig.
Lige nu og her, er sejre vigtigst. Det er ekstremt vigtigt at vi får gang i resultaterne igen, ellers kan denne sæson blive et decideret mareridt.

Men ellers er jeg enig - vi har bevæget os i den forkerte retning igennem længere tid. Vi fraviger i højere og højere grad vores faste spillestil. Det er et problem på den lange bane, da vi netop har gjort meget ud af at køre denne stil som rød tråd i klubben. Derudover mister vi øjeblikket en masse goodwill. Man skal ikke underkende at det faktisk var lykkedes os at få skabt et billede af AaB, som et af de hold i superligaen der spillede absolut den mest attraktive fodbold - også når resultaterne ikke lige sad i skabet.

Jeg er dog nød til at sige at spillernematerialet har tvunget Søndergaard til at lave om på spillestil. Hvis vi ser på de spillere der har forladt os, er det spillere der var ret afgørende for vores spillestil - her tænker jeg især på Kusk, Dalsgaard og Thomsen. Læg dertil at vi igennem meget lang tid har måttet undvære Ahlmann.

AaB har nølet i at få disse erstattet. Igennem lang tid måtte vi spille med nødløsninger på vores backs. Jeg og andre har skreget på indkøb til de positioner, for vores spil har lidt voldsomt under ikke at have offensive backs. Med Ahlmann tilbage og Mæhle i kulissen begynder det dog at lysne. Til gengæld har vi på ingen måde fået erstattet Kusk og Thomsen. Vi har fået Meilinger og Flores ind, som begge er gode spillere, men som overhovedet ikke passer ind i den føromtalte spillestil. Meilinger er alt for langsom og stationær, han kan ikke rykke i hullerne og spille snævert spil. Flores er overhovedet ikke skolet til europæisk fodbold og kan pt. ikke spille vores venstrekant, hvorfor vi i øjeblikket spiller med Børsting, Ris. Sloth eller hvem vi nu ellers hiver ind som nødløsning. Vi er derfor gået fra at have 2 kantspillere af meget høj kvalitet, der var meget bevægelige og dygtige til at finde hullerne mellem modstanderens kæder, til at have 2 meget langsomme og mindre fodboldintelligente kanter.
I angrebet er vi fuldstændig tandløse, så længe Ene er småskadet hele tiden. Her mangler vi simpelthen bare gode spillere der kan præstere NU, og ikke først om 1-2 år.
I det centrale forsvar har vi mistet KEP og Thelander, der begge er klasser over det vi stiller med i øjeblikket. Især tabet af KEP er gået ud over vores opbyggende spil.

AaB har nølet og været for religiøse i mådeholden i økonomien, og i deres tro på talentarbejdet. Vi har sparet os selv i problemer, og når vi endelig har haft pungen oppe, har vi ramt for meget forbi.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af KJ » 27. nov 2016, 11:42

Jeg kan godt lide tanken om, at vi spiller et fast system. MEN,MEN, MEN! I kombination med, at vores økonomi skal løbe rundt, og antallet af større transfers dermed vil være minimalt, er det bare risikabelt at holde fast i et bestemt system. At backs skulle gå med frem, da Dalsgaard løb fra alt og alle på højrekanten, var genialt. Når Patrick spiller der, giver det ikke mening, for han kan ikke løbe fra en overvægtig U17-reserve.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2016, 13:31

KJ skrev:Jeg kan godt lide tanken om, at vi spiller et fast system. MEN,MEN, MEN! I kombination med, at vores økonomi skal løbe rundt, og antallet af større transfers dermed vil være minimalt, er det bare risikabelt at holde fast i et bestemt system. At backs skulle gå med frem, da Dalsgaard løb fra alt og alle på højrekanten, var genialt. Når Patrick spiller der, giver det ikke mening, for han kan ikke løbe fra en overvægtig U17-reserve.
Jamen, det er da også en mulighed. Så lad os i stedet droppe vores koncept i ungdomsafdelingen, når de nu alligevel ikke kan producere spillere der passer ind i konceptet. Så kan Gaarde købe nogle fightere til Søndergaard fra Hobro og Sønderjyskes reserver. Det bliver så godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 27. nov 2016, 13:47

Der er både fordele og ulemper med et fast system. En fordel er at spillet kan blive meget automatisk hvis vi kan holde fast i spillerne. En ulempe er at modstanderne kender systemet og automatismerne og hver kamp mod os er en chance for at perfektionere modtrækket.

Jeg tror vi nåede toppen for "systemet" med mesterskabet, derefter blev det læst godt og grundigt. Man mindes jo den begrænsede succes med 14 års Morten Olsen og det samme system uanset hvad.

Derfor skal AaB da fortsætte med at udvikle spillere som hidtil, men superliga holdet skal ikke nødvendigvis spille som dem. Der skal være plads til overraskelser og variation.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2016, 14:46

Provst i Brovst skrev:Der er både fordele og ulemper med et fast system. En fordel er at spillet kan blive meget automatisk hvis vi kan holde fast i spillerne. En ulempe er at modstanderne kender systemet og automatismerne og hver kamp mod os er en chance for at perfektionere modtrækket.

Jeg tror vi nåede toppen for "systemet" med mesterskabet, derefter blev det læst godt og grundigt. Man mindes jo den begrænsede succes med 14 års Morten Olsen og det samme system uanset hvad.

Derfor skal AaB da fortsætte med at udvikle spillere som hidtil, men superliga holdet skal ikke nødvendigvis spille som dem. Der skal være plads til overraskelser og variation.
Selvfølgelig kan teamet varieres. Jeg tror ikke mulighederne er i nærheden af at være udtømt, men Søndergaard bringer ikke noget godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2016, 16:54

Pastorius skrev:Jamen, det er da også en mulighed. Så lad os i stedet droppe vores koncept i ungdomsafdelingen, når de nu alligevel ikke kan producere spillere der passer ind i konceptet. Så kan Gaarde købe nogle fightere til Søndergaard fra Hobro og Sønderjyskes reserver. Det bliver så godt.
Kom du for tæt på telefonnummeret til julefrokosten forleden ?
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Randers, 25.11.2016

Indlæg af Pastorius » 27. nov 2016, 16:59

FlæskeFrank skrev:
Pastorius skrev:Jamen, det er da også en mulighed. Så lad os i stedet droppe vores koncept i ungdomsafdelingen, når de nu alligevel ikke kan producere spillere der passer ind i konceptet. Så kan Gaarde købe nogle fightere til Søndergaard fra Hobro og Sønderjyskes reserver. Det bliver så godt.
Kom du for tæt på telefonnummeret til julefrokosten forleden ?
Er han specielt sarkastisk?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar