Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2016, 13:53

Det eneste jeg føler mig overbevist om er at det bliver en tæt kamp hvor det igen bliver marginaler og skarphed som bliver afgørende.

Larsen
Patrick - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Risgård - Sloth
Børsting
Bassogog

Hvis Holgersson er klar så tror jeg næppe at Søndergaard dropper svenskeren trods Blåbjerg gjorde det godt mod Randers. Børsting fortjener genvalg efter gårsdagens gode kamp.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Buzz Killington » 26. nov 2016, 14:07

frederikshavneren skrev:Det eneste jeg føler mig overbevist om er at det bliver en tæt kamp hvor det igen bliver marginaler og skarphed som bliver afgørende.

Larsen
Patrick - KP - Blåbjerg - Ahlmann
Meilinger - Würtz - Risgård - Sloth
Børsting
Bassogog

Hvis Holgersson er klar så tror jeg næppe at Søndergaard dropper svenskeren trods Blåbjerg gjorde det godt mod Randers. Børsting fortjener genvalg efter gårsdagens gode kamp.
Paa godt og ondt, saa syntes jeg ikke man kan klandre LS for at have favoritter til startpladserne udover maaske Risgaard. Saa jeg tror ikke du skal vaere alt for sikker paa at Holger er fredet.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Funky » 26. nov 2016, 14:28

Jeg tror ikke han sætter Sloth på banen. I det hele taget tror jeg ikke, han vil ændre ret meget på den startopstilling, som vi så i går. Hvis Holger skal starte, så er det mest interessante, hvem der skal ud på bænken: KP, eller Blåbjerg, som gjorde det ret godt i går.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2475
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af troelsh » 26. nov 2016, 17:38

Jeg tror der bliver genvalg til de 11 der startede mod Randers.

Hvis Flores skulle være klar, ville jeg dog gerne se ham på toppen ved siden af Børsting, jeg har det så ambivalent med Basso, for han kan udentvivl nogle ting ingen andre i truppen kan, men han mangler virkelig ikke meget spilforståelse og afslutningsfærdigheder

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 26. nov 2016, 18:50

troelsh skrev:Jeg tror der bliver genvalg til de 11 der startede mod Randers.

Hvis Flores skulle være klar, ville jeg dog gerne se ham på toppen ved siden af Børsting, jeg har det så ambivalent med Basso, for han kan udentvivl nogle ting ingen andre i truppen kan, men han mangler virkelig ikke meget spilforståelse og afslutningsfærdigheder
Tror det er meget usandsynligt at Flores bliver klar

Gamen

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Gamen » 26. nov 2016, 19:48

frederikshavneren skrev: Tror det er meget usandsynligt at Flores bliver klar
Den peruvianske landsholdslæge vurderede, at skaden ville holde ham ude i omkring 3 uger - det kommer nok til at passe meget godt.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Funky » 26. nov 2016, 20:57

Gamen skrev:
frederikshavneren skrev: Tror det er meget usandsynligt at Flores bliver klar
Den peruvianske landsholdslæge vurderede, at skaden ville holde ham ude i omkring 3 uger - det kommer nok til at passe meget godt.
Flores får højst et indhop i Haderslev, vil jeg gætte på.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2016, 12:02

Der skiftes vel ud på holdet ? Vi skal igen spille fredag-tirsdag-mandag.

Ja, ja, jeg ved godt at de er professionelle og skal kunne klare mosten. Men det er jo et spørgsmål om at holde skarpe og ikke bare være klar, men 100% klar.

Sloth vil jo nok gerne vise, at han er bedre end Magnus Christensen. Enevoldsen er vel også klar.
- FlæskeFrank

birk
Allstar
Allstar
Indlæg: 2453
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:52

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af birk » 27. nov 2016, 17:21

Nu snakker folk om der skal skiftes ud i midterforsvar
KP har været den mest stabile af de 3 der er i spil .

Håbløst hvis folk mener han skal på bænken .

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af 634 » 27. nov 2016, 17:33

Skift aldrig ud på et vinder-hold, og slet ikke efter mange kampe uden sejr. Synd for dem som ikke var med i sejren over Randers.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af FlæskeFrank » 27. nov 2016, 19:57

Hvis vi slutter af med lutter sejre som sidste efterår, så bliver vinteren nok ikke så kold.

Vi ligger pt. nr. 8 med 22 point. Vi skal i de næste tre kampe møde nr. 5-7, som har henholdsvis 27, 27 og 24 point. Så efteråret slutter af med en del 6 points kampe.
- FlæskeFrank

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af KJ » 28. nov 2016, 11:16

Jeg har en dårlig fornemmelse af kampen i morgen. Ville være OK med uafgjort. SønderjyskE kommer langt foran (igen) med en sejr. Tror Søndergaard satser på en ny mosle-kamp med max. én angriber fra start. De bliver sgu afgørende, de sidste tre kampe...

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af BoT » 28. nov 2016, 14:14

Det handler jo om, at trænerteamet tager en konkret vurdering af hver eneste spiller i forhold til, om vedkommende er fysisk og mentalt klar til en ny krævende kamp relativt tæt på den forrige. Og så selvfølgelig kombinere det med de taktiske overvejelser, som der altid vil være.

Mæhle blev vraget i fredags, fordi han ikke var mentalt klar. Sloth bliver muligvis holdt uden for, fordi han spillemæssigt ikke passer til disse krigs-kampe.

Jeg kunne være bekymret for, om Ahlmann kan klare en ny kamp allerede. Alternativet er vel enten PK eller Blåbjerg - såfremt Mæhle/Holgersson kan spille...

Bassogog er virkelig svær at blive klog på: Han ER jo en trussel. Altså i hvert fald i teorien. Han kan rive forsvaret op - men det ender bare aldrig med at blive til mål.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2016, 14:27

FlæskeFrank skrev:Hvis vi slutter af med lutter sejre som sidste efterår, så bliver vinteren nok ikke så kold.

Vi ligger pt. nr. 8 med 22 point. Vi skal i de næste tre kampe møde nr. 5-7, som har henholdsvis 27, 27 og 24 point. Så efteråret slutter af med en del 6 points kampe.
Nu skal jeg nok snart holde op, men for mig gør det ingen forskel hvad resultatet bliver af de sidste kampe. Det afgørende er om vi kan se i klar linjen i den måde vi spiller på, som kan bringe os videre også i foråret og i de næste sæsoner.

Hvis vores varemærke skal være at krige os gennem kampene, så vil en logisk konsekvens være at vi skal have udskiftet en stor del af truppen, hvis det skal kunne bringe os ret meget længere end mellemplaceringer i ligaen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Maglau » 28. nov 2016, 14:46

BoT skrev:Det handler jo om, at trænerteamet tager en konkret vurdering af hver eneste spiller i forhold til, om vedkommende er fysisk og mentalt klar til en ny krævende kamp relativt tæt på den forrige. Og så selvfølgelig kombinere det med de taktiske overvejelser, som der altid vil være.

Mæhle blev vraget i fredags, fordi han ikke var mentalt klar. Sloth bliver muligvis holdt uden for, fordi han spillemæssigt ikke passer til disse krigs-kampe.

Jeg kunne være bekymret for, om Ahlmann kan klare en ny kamp allerede. Alternativet er vel enten PK eller Blåbjerg - såfremt Mæhle/Holgersson kan spille...

Bassogog er virkelig svær at blive klog på: Han ER jo en trussel. Altså i hvert fald i teorien. Han kan rive forsvaret op - men det ender bare aldrig med at blive til mål.
Holdet fra i fredags må i hvert fald have tanket noget selvtillid. Jeg håber træner teamets vurdering falder ud så vi lige som i fredags tør gå frem med Børsting og risgaard og vinde boldene langt fremme på banen.

Forsvaret skal have genvalg, ikke at Blåbjerg er nogen sprinter ift Holger men han er trods alt de marginalt hurtigere at det mere tryghed. Jeg ved godt at PK generelt ikke er så offensiv som Ahlmann og Mæhle, men der var altså mindst to situationer i første halvleg hvor han kommer i feltet med god e placeringer og defensivt er han stærkere end Mæhle.

I min verden gjorde Magnus C det ok til genvalg på midten og så ved jeg ikke om det skal være Basso eller Ene - det viser træningen og taktikken hvad der er klogest.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Provst i Brovst » 28. nov 2016, 15:17

BoT skrev:Bassogog er virkelig svær at blive klog på: Han ER jo en trussel. Altså i hvert fald i teorien. Han kan rive forsvaret op - men det ender bare aldrig med at blive til mål.
Jeg har fået troen tilbage. Ellers må vi supplere op med Lasse Vibe.
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af frederikshavneren » 28. nov 2016, 16:29

Truppen er udtaget. Holgersson er fortsat syg, Flores og Grønning er skadede.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... velse.aspx

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Pastorius » 28. nov 2016, 16:35

frederikshavneren skrev:Truppen er udtaget. Holgersson er fortsat syg, Flores og Grønning er skadede.
http://fodbold.aabsport.dk/nyheder/2016 ... velse.aspx
Jeg så ellers frem til at blive klogere på om Søndergaard virkelig foretrækker Holgersen fremfor Blåbjerg/KP.

Jeg gætter på genvalg over hele linjen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af Forza » 29. nov 2016, 10:04

Jeg satser på genvalg til holdet fra sidste kamp.

Mæhle er et kæmpe talent og har nogle kæmpe forcer offensivt men defensivt halter han i øjeblikket for langt efter. Samtidig har Patrick en rutine vi har brug for lige nu når vi skal fighte for hvert et point.

MAgnus Christensen har længe gjort det godt og byder faktisk fornuftigt ind offensivt såvel som defensivt. Sloths helt store problem er at han er ikke-eksisterende defensivt. Det passer ikke en defensivt orienteret træner som LS særlig godt. Man kan så undre sig over hvorfor man hentede ham.

Foran er Basso bare vores største trussel på modstanderne uagtet af hans manglende skarphed.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Sønderjyske - AaB, 29.11.2016

Indlæg af EINHILL » 29. nov 2016, 10:27

Forza skrev:Jeg satser på genvalg til holdet fra sidste kamp.

Mæhle er et kæmpe talent og har nogle kæmpe forcer offensivt men defensivt halter han i øjeblikket for langt efter. Samtidig har Patrick en rutine vi har brug for lige nu når vi skal fighte for hvert et point.

MAgnus Christensen har længe gjort det godt og byder faktisk fornuftigt ind offensivt såvel som defensivt. Sloths helt store problem er at han er ikke-eksisterende defensivt. Det passer ikke en defensivt orienteret træner som LS særlig godt. Man kan så undre sig over hvorfor man hentede ham.

Foran er Basso bare vores største trussel på modstanderne uagtet af hans manglende skarphed.
Magnus Christensen laver til gengæld alt for mange fejlafleveringer og er generelt ikke rolig nok på bolden og vi har pt ikke råd til, at give modstanderen for mange omstillinger. Sloth visser derimod et godt overblik og er meget kølig i hans spil.

Besvar