Ny velgørenhedstrøje

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3158
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Gnu » 8. dec 2016, 23:29

Køllen I Møllen skrev:
Gnu skrev:
Køllen I Møllen skrev:
FlæskeFrank skrev:Det er simpelthen for ynkeligt.

Brokke sig over sådan et tiltag. Ja beløbet er måske en meget lille del, men de gør det. Siger konen også til dig, når du giver 50 kr. til Røde Kors - hold kæft, hvor fedtet, det er kun X af årslønnen ?

Så laver de en alternativ trøje og lave AaB i et hjerte. Så sidder man og flæber.

Håbløst.
Når jeg giver 50kr til røde kors går jeg jo heller ikke og råber op om det overalt hvor jeg kommer. Det ynkelige består i at AaB promoverer sig selv fordi de giver 50.000 kr på en halvsæson til et godt formål. Hvad er 50.000kr i AaBs budget? Det svarede til at jeg gav 2 kr til røde kors og rendte rundt og pralede med det overalt hvor jeg kommer.

Og så irriterer det mig at det altid skal nævnes i højtaleren 3-4 gange til hver hjemmekamp.

Så giv sgu da et ordenligt beløb eller stop med at promovere jer selv på den måde.
For modtagerne er det jo stadig 50.000 brugbare kroner uanset hvor lille en del af AaB's budget det så måtte være.
Fint nok. Men udefra set handler det for AaB meget mere om at fortælle hele verden at de donere 0,00001% af indtægterne væk end det handler om at gøre noget godt for andre. Og det er kvalmende efterhånden fordi man gør så stort et nummer ud af det.
Det er godt nok ikke sådan jeg ser det, sådan her udefra. Jeg ser AaB gøre noget godt for andre - og det fortæller de selvfølgelig om. Men hey, tak fordi, jeg må have lov til at være uenig.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Jesper Schmidt » 9. dec 2016, 03:33

Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Derudover synes jeg det er en smule kvalmt, at første gang man overhovedet laver en spilletrøje (så vidt jeg ved) som har fokus på velgørenhed, så laver man en trøje som i bund og grund ikke har andet formål, end at fortælle hvor dygtig man selv er til at have fokus på at hjælpe folk som har brug for det.

Jeg synes det får den gode historie til at virke modsat af det tiltænkte.
Maaske du skulle laese nyheden Smitty. Den troeje har ogsaa det formaal at "de tre parter i fællesskab [donerer] 100 kr. pr. solgt trøje til endnu et godt formål i Region Nordjylland". Den har "i bund og grund" ogsaa et andet formaal end at fortaelle hvor dygtige man er.
Indrømmet, jeg læste det ikke. Jeg blev så blændet af de hjerteformede logoer at mine øjne ikke magtede det. Men det gør det da noget mere spiseligt efter min smag at trøjen faktisk har et formål. Det havde dog været en noget bedre historie, hvis man ikke tjente mere på hver trøje end man donerer. Den rigtigt gode historie havde været hvis hver eneste krone man gav for en trøje blev doneret, om det så var fra AaB eller med samarbejdspartnere. Jeg forudser salget ikke bliver gigantisk.

Brugeravatar
Hinrup85
Allstar
Allstar
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 11. jul 2006, 16:30
Favoritspiller: Prica
Geografisk sted: Billund

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Hinrup85 » 9. dec 2016, 08:17

Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Derudover synes jeg det er en smule kvalmt, at første gang man overhovedet laver en spilletrøje (så vidt jeg ved) som har fokus på velgørenhed, så laver man en trøje som i bund og grund ikke har andet formål, end at fortælle hvor dygtig man selv er til at have fokus på at hjælpe folk som har brug for det.

Jeg synes det får den gode historie til at virke modsat af det tiltænkte.
Maaske du skulle laese nyheden Smitty. Den troeje har ogsaa det formaal at "de tre parter i fællesskab [donerer] 100 kr. pr. solgt trøje til endnu et godt formål i Region Nordjylland". Den har "i bund og grund" ogsaa et andet formaal end at fortaelle hvor dygtige man er.
Indrømmet, jeg læste det ikke. Jeg blev så blændet af de hjerteformede logoer at mine øjne ikke magtede det. Men det gør det da noget mere spiseligt efter min smag at trøjen faktisk har et formål. Det havde dog været en noget bedre historie, hvis man ikke tjente mere på hver trøje end man donerer. Den rigtigt gode historie havde været hvis hver eneste krone man gav for en trøje blev doneret, om det så var fra AaB eller med samarbejdspartnere. Jeg forudser salget ikke bliver gigantisk.
Der er lavet 900 trøjer fordelt på størrelserne - det er jeg ikke i tvivl om nok skal blive solgt.

Jeg har selv købt en, hjertelogo eller ej. Jeg syntes faktisk det er en frisk trøje, og jeg kan sagtens se mig selv bruge den når jeg spiller fodbold med gutterne eller lignende. Andet bruger jeg som regel ikke mine AaB trøjer til, udover den rød/hvide på stadion.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Forza » 9. dec 2016, 11:02

Hinrup85 skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Buzz Killington skrev:
Jesper Schmidt skrev:Derudover synes jeg det er en smule kvalmt, at første gang man overhovedet laver en spilletrøje (så vidt jeg ved) som har fokus på velgørenhed, så laver man en trøje som i bund og grund ikke har andet formål, end at fortælle hvor dygtig man selv er til at have fokus på at hjælpe folk som har brug for det.

Jeg synes det får den gode historie til at virke modsat af det tiltænkte.
Maaske du skulle laese nyheden Smitty. Den troeje har ogsaa det formaal at "de tre parter i fællesskab [donerer] 100 kr. pr. solgt trøje til endnu et godt formål i Region Nordjylland". Den har "i bund og grund" ogsaa et andet formaal end at fortaelle hvor dygtige man er.
Indrømmet, jeg læste det ikke. Jeg blev så blændet af de hjerteformede logoer at mine øjne ikke magtede det. Men det gør det da noget mere spiseligt efter min smag at trøjen faktisk har et formål. Det havde dog været en noget bedre historie, hvis man ikke tjente mere på hver trøje end man donerer. Den rigtigt gode historie havde været hvis hver eneste krone man gav for en trøje blev doneret, om det så var fra AaB eller med samarbejdspartnere. Jeg forudser salget ikke bliver gigantisk.
Der er lavet 900 trøjer fordelt på størrelserne - det er jeg ikke i tvivl om nok skal blive solgt.

Jeg har selv købt en, hjertelogo eller ej. Jeg syntes faktisk det er en frisk trøje, og jeg kan sagtens se mig selv bruge den når jeg spiller fodbold med gutterne eller lignende. Andet bruger jeg som regel ikke mine AaB trøjer til, udover den rød/hvide på stadion.
Respekt for at du køber den, håber andre følger trop og sørger for den bliver udsolgt. Personligt ville jeg dog aldrig betale for den. Det er det sørgeliste eksemplar af en AaB trøje jeg har set i min tid som fan. Det pinlige forsøg med den (special edition) helt hvide hjemmebane trøje var bedre. Det siger ikke så lidt.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af FlæskeFrank » 9. dec 2016, 11:35

Forza skrev:Personligt ville jeg dog aldrig betale for den. Det er det sørgeliste eksemplar af en AaB trøje jeg har set i min tid som fan. Det pinlige forsøg med den (special edition) helt hvide hjemmebane trøje var bedre. Det siger ikke så lidt.
Mavesur anyone ? Det er da en sød gimmick - AaB i hjertet.

Ufattelig så mange modeeksperter, der er på debatsiden. Det er ikke helt det billede, jeg genkender på stadion :thumbsup:
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Forza » 9. dec 2016, 20:14

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Personligt ville jeg dog aldrig betale for den. Det er det sørgeliste eksemplar af en AaB trøje jeg har set i min tid som fan. Det pinlige forsøg med den (special edition) helt hvide hjemmebane trøje var bedre. Det siger ikke så lidt.
Mavesur anyone ? Det er da en sød gimmick - AaB i hjertet.

Ufattelig så mange modeeksperter, der er på debatsiden. Det er ikke helt det billede, jeg genkender på stadion :thumbsup:
Man behøver da ikke være mavesur for at synes den er absurd grim. Læser du indlæggene igennem herinde jeg tydeligvis ikke alene med den holdning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Lindmark » 10. dec 2016, 07:50

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Personligt ville jeg dog aldrig betale for den. Det er det sørgeliste eksemplar af en AaB trøje jeg har set i min tid som fan. Det pinlige forsøg med den (special edition) helt hvide hjemmebane trøje var bedre. Det siger ikke så lidt.
Mavesur anyone ? Det er da en sød gimmick - AaB i hjertet.

Ufattelig så mange modeeksperter, der er på debatsiden. Det er ikke helt det billede, jeg genkender på stadion :thumbsup:
Far er ikke sur, far er trist... Troede at det ækle Metax-/AaB-skjold var den absolut sidste gang. Men nej. Det der hjertelogo er til grin, og at man så går ud og taber 0-3 til en oprykker med det på brystet må være nok til at diskvalificere dette marketingstunt fra nu af og i al evighed.
Lindmark / Vendelbokartellet

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Funky » 10. dec 2016, 09:24

FlæskeFrank skrev:
Forza skrev:Personligt ville jeg dog aldrig betale for den. Det er det sørgeliste eksemplar af en AaB trøje jeg har set i min tid som fan. Det pinlige forsøg med den (special edition) helt hvide hjemmebane trøje var bedre. Det siger ikke så lidt.
Mavesur anyone ? Det er da en sød gimmick - AaB i hjertet.

Ufattelig så mange modeeksperter, der er på debatsiden. Det er ikke helt det billede, jeg genkender på stadion :thumbsup:
Syns også den er helt ok, og et fint tiltag.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Ny velgørenhedstrøje

Indlæg af Maglau » 10. dec 2016, 11:49

Jeg forstår ikke negativiteten, men fred være med at vi kan uenige også om støtte velgørenhed.

Logoer er hellige og må ikke kastes i grams - men i det her tilfælde synes jeg personligt det hjerteformede logo er både smukt og en god tanke. AaB kan tillade sig til det her isoleret formål at lege med logoet fordi det er stærkt logo der repræsenterer et stærkt brand.
Det handler om at støtte gode formål og at AaB gør opmærksom på sig selv, giver opmærksomhed til projektet uagtet hvor mange penge AaB selv smider i- jeg kan ikke se det forfærdelige i det.
I England spiller samtlige hold med valmue på brystet i november for at hylde noget soldater noget. Eller Liverpool en gang om året i samarbejde med deres sponsorer spiller i en specialdesignet trøje for at støtte noget blinde halløj. Der er altså en del eks på lignende.

Om trøjen er pæn eller ikke er vel smagssag - ville nok ikke selv købe en skjorte til at bruge under jakkesættet i de farver, men som engangs sportstrøje og opmærksomhedsobjekt synes jeg faktisk den er frisk.

Jeg kan godt lide logoet formet som hjerte, jeg synes trøjerne er specielle i farverne og kan godt lide ideen om bruge sin position til gøre opmærksom på sager uden at det bliver klamt.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar