Wieghorst ny træner

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jesper Schmidt » 2. jan 2017, 12:53

doukas skrev:
Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:
Endvidere er AaB jo en af landets traditionsklubber med en stærk og loyal fankultur
LOL. Han lægger lige ud med at stikke en plade.

Hvis han tror han har købt sig kredit med den udmelding så har han ikke fulgt med i det nordjyske, nogensinde. Desværre!

Fin dækning af lügenpressen indtil videre. Det er også en af pressens egne, en københavner som de selv har bygget op, biffer, Morten O. protege.
For lige at gentage mig selv lidt, så modsvares pressedækningen desværre af AaB's mærkværdigt uambitiøse kommunikation. Et billede med en spillertrøje. Et andet hvor Wieghorst er photoshoppet ind foran klubhuset. En kort tekst. Ikke noget med "der kommer yderligere senere på dagen". Ret blodfattigt. Hvor er ambitionsniveauet fra Flores-annonceringen?
Enig, det er lige før man sidder tilbage med følelsen af, at AaB ikke er særlig stolte over ansættelsen. Og så at begynde at lave sådan en gang jammerlig photoshop af MW foran klubhuset, man skulle tro vi var tilbage i midten af 90'erne.
Jeg er helt enig, det er simpelthen ikke godt nok. De har da vist endda netop ansat en ny ansvarlig for den digitale platform...

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Provst i Brovst » 2. jan 2017, 12:55

De Fem skrev:
Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:
Endvidere er AaB jo en af landets traditionsklubber med en stærk og loyal fankultur
LOL. Han lægger lige ud med at stikke en plade.

Hvis han tror han har købt sig kredit med den udmelding så har han ikke fulgt med i det nordjyske, nogensinde. Desværre!

Fin dækning af lügenpressen indtil videre. Det er også en af pressens egne, en københavner som de selv har bygget op, biffer, Morten O. protege.
For lige at gentage mig selv lidt, så modsvares pressedækningen desværre af AaB's mærkværdigt uambitiøse kommunikation. Et billede med en spillertrøje. Et andet hvor Wieghorst er photoshoppet ind foran klubhuset. En kort tekst. Ikke noget med "der kommer yderligere senere på dagen". Ret blodfattigt. Hvor er ambitionsniveauet fra Flores-annonceringen?
Mine kilder siger, at AaBs videoer snart får en funktion hvor der kører panfløjte under alle interviews og man kan få dem tekstet på spansk.
Er det en app? de unge vil have apps til deres telefon. En AaB app der hele tiden spiller panfløjtemusik når man bruger sin apple mac mobil og ændrer systemsproget til spansk (urdu efter kl 23.00 på fredage og efter kl 02.00 lørdag nat.)
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Funky » 2. jan 2017, 13:06

De Fem skrev:
Funky skrev:
Provst i Brovst skrev:
Gnu skrev:
Endvidere er AaB jo en af landets traditionsklubber med en stærk og loyal fankultur
LOL. Han lægger lige ud med at stikke en plade.

Hvis han tror han har købt sig kredit med den udmelding så har han ikke fulgt med i det nordjyske, nogensinde. Desværre!

Fin dækning af lügenpressen indtil videre. Det er også en af pressens egne, en københavner som de selv har bygget op, biffer, Morten O. protege.
For lige at gentage mig selv lidt, så modsvares pressedækningen desværre af AaB's mærkværdigt uambitiøse kommunikation. Et billede med en spillertrøje. Et andet hvor Wieghorst er photoshoppet ind foran klubhuset. En kort tekst. Ikke noget med "der kommer yderligere senere på dagen". Ret blodfattigt. Hvor er ambitionsniveauet fra Flores-annonceringen?
Mine kilder siger, at AaBs videoer snart får en funktion hvor der kører panfløjte under alle interviews og man kan få dem tekstet på spansk.
Det ville være en opgradering.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af De Fem » 2. jan 2017, 13:12

Provst i Brovst skrev: Er det en app? de unge vil have apps til deres telefon. En AaB app der hele tiden spiller panfløjtemusik når man bruger sin apple mac mobil og ændrer systemsproget til spansk (urdu efter kl 23.00 på fredage og efter kl 02.00 lørdag nat.)
Det er en app, men den kan kun downloades via Snapchat (@LangeLynge) eller PokemonGo. Fanger du en Buller pokemon, så kommer linket op. Happy hunting.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af FlæskeFrank » 2. jan 2017, 13:14

Endvidere er AaB jo en af landets traditionsklubber med en stærk og loyal fankultur
Det passer. Vi er loyale - altid i opposition til AaBs ledelse og altid imod både forandring og status quo...
- FlæskeFrank

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 2. jan 2017, 13:54

Jeg synes det er meget spændende med Wieghorst.

Han har et af de bedste CV'er i dansk fodbold. Det der primært taler imod ham er hans AGF ophold. Inden dette var han i lang tid et af de største navne i landet.

Til hans forsvar skal man huske at ingen trænere har succes i det århusianske galehus. I dag har de disko Glen. Jeg ved godt hvem jeg foretrækker af de to trænere.

Samtidig har Wieghorst en offensiv tilgang til fodbolden, meget lig den vi har i AaB. Har har en tydelig profil og har stort fokus på talentarbejdet. Uanset hvad så virker han som en kæmpe opgradering ift. Søndergaard.

Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af sulakvelidze » 2. jan 2017, 14:28

MrBangDK skrev:Pas på hvad I skriver - EB læser med :)

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... lg/6474662
Jeg ved ikke helt, hvad jeg mener om Wieghorst som AaB-træner. Måske lidt det samme som jeg mener om det der link. For når Ekstra Bladet absolut skulle citere fra debatsiden, har jeg det fint med, at det meget lidt Brøndby-venlige udbrud fra AaB-Ølstykke bliver set af andre end os herinde.

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af AaB - Ølstykke » 2. jan 2017, 14:45

sulakvelidze skrev:
MrBangDK skrev:Pas på hvad I skriver - EB læser med :)

http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold/da ... lg/6474662
Jeg ved ikke helt, hvad jeg mener om Wieghorst som AaB-træner. Måske lidt det samme som jeg mener om det der link. For når Ekstra Bladet absolut skulle citere fra debatsiden, har jeg det fint med, at det meget lidt Brøndby-venlige udbrud fra AaB-Ølstykke bliver set af andre end os herinde.

Tak :aabfan:

Brugeravatar
Dissing
1. div
1. div
Indlæg: 402
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:17
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Dissing » 2. jan 2017, 14:48

Forza skrev:Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Der kunne sagtens være nogen der synes at Allan Kuhn var en mere sikker vej mod succes. Kuhn har bevist at han kan (både i AaB og Malmø).
Der kunne på samme måde være nogen der drømmer om Erik Hamren - der som træner har haft flere succeser end Wieghorst.

Personligt er jeg bange for at AaB har brændt sine muligheder for at få Kuhn eller Hamren (de forsvandt begge fra AaB til storhold i hhv. Sverige og Norge). Og de går begge efter at gøre karriere, og AaB rimer ikke på karriere. AaB er til folk på vej op - som Pehrson, Kent, Søndergaard - og i sin tid Backe, Hamren og Kuhn.

Det jeg er mest usikker på ved Wieghorst er at han tidligere har vist problemer med at komme til et slutprodukt (både i Farum og Agf).
AaB har aktuelt problemer med at komme til et slutprodukt (scoringer) - og løsningen er på det punkt ikke Morten Wieghorst. Han lider af den samme "DBU-sygdom" som det danske landshold gjorde under Morten Olsen, og Brøndby gjorde under den tidligere u-landsholdtræner Thomas Frank, og fcm gør under en anden tidligere u-landstræner, Jess Thorup.

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gentleman Finn » 2. jan 2017, 14:50

Velkommen til Wieghorst! Det var en af mine favoritter til jobbet, tror bestemt han er et godt match til os. At have været fyret i Agf i en turbulent tid er ikke noget jeg lægger så meget i :)

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3827
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Gentleman Finn » 2. jan 2017, 14:58

Når man har fået tygget det hele igennem så synes jeg det var godt at det ikke blev Kuhn, det er så kort tid siden at han har været assistent for holdet, og en af kritikpunkterne var at han var for meget ven med spillerne i Malmö. Men man udvikler sig jo hele tiden som træner, så meget gerne han kom tilbage om nogle år som træner, hvis han vil forsætte af den vej, der er ingen tvivl om at det ville være mange fans drøm. Ellers har han en livslang assistent kontrakt herude der ligger klar i skuffen hvis han ønsker at komme tilbage til den rolle.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 2. jan 2017, 15:01

Dissing skrev:
Forza skrev:Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Der kunne sagtens være nogen der synes at Allan Kuhn var en mere sikker vej mod succes. Kuhn har bevist at han kan (både i AaB og Malmø).
Der kunne på samme måde være nogen der drømmer om Erik Hamren - der som træner har haft flere succeser end Wieghorst.

Personligt er jeg bange for at AaB har brændt sine muligheder for at få Kuhn eller Hamren (de forsvandt begge fra AaB til storhold i hhv. Sverige og Norge). Og de går begge efter at gøre karriere, og AaB rimer ikke på karriere. AaB er til folk på vej op - som Pehrson, Kent, Søndergaard - og i sin tid Backe, Hamren og Kuhn.

Det jeg er mest usikker på ved Wieghorst er at han tidligere har vist problemer med at komme til et slutprodukt (både i Farum og Agf).
AaB har aktuelt problemer med at komme til et slutprodukt (scoringer) - og løsningen er på det punkt ikke Morten Wieghorst. Han lider af den samme "DBU-sygdom" som det danske landshold gjorde under Morten Olsen, og Brøndby gjorde under den tidligere u-landsholdtræner Thomas Frank, og fcm gør under en anden tidligere u-landstræner, Jess Thorup.
Jamen det er der ingen tvivl om. Jeg er faktisk selv fortaler for Kuhn.

Men man kan ikke komme uden om at Wieghorst har et godt CV og har kompetencer. Hamrén er helt udelukket. Sidst han var ved os havde vi en helt anden økonomi og alligevel havde han flere store kampe med Lynge om budgettet. I dag er fokuset udelukkende på talentudvikling og økonomisk mådehold.

Wieghorst er noget nær den øverste hylde vi har haft mulighed for at vælge fra og derfor er min pointe at man må stille sig godt tilfreds uanset om man havde andre foretrukne kandidaterl
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Uldahl » 2. jan 2017, 15:07

Forza skrev:Jeg synes det er meget spændende med Wieghorst.

Han har et af de bedste CV'er i dansk fodbold. Det der primært taler imod ham er hans AGF ophold. Inden dette var han i lang tid et af de største navne i landet.

Til hans forsvar skal man huske at ingen trænere har succes i det århusianske galehus. I dag har de disko Glen. Jeg ved godt hvem jeg foretrækker af de to trænere.

Samtidig har Wieghorst en offensiv tilgang til fodbolden, meget lig den vi har i AaB. Har har en tydelig profil og har stort fokus på talentarbejdet. Uanset hvad så virker han som en kæmpe opgradering ift. Søndergaard.

Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Meget enig. Da rygterne omkring ham tog til var jeg meget lunken ved tanken om ham som træner hos os. Så ham som en lukket og utilnærmelig person pga. mangel på kommunikation til pressen osv.

Ser man på hans CV er det der springer i øjnene det han formåede at lave i FCN hvor han vendte udviklingen i spille stil og kultur. Og førte dem til et par pokaler. Jeg tror han kommer til at gøre det godt, han har nogle af de samme dyder som vi. Boldbesidende, teknisk og god til køre talenterne ind på holdet. Vi skal nok kikke lidt på vores assistenter og skifte der også. Khun tilbage som assistent vil være stort. Ham, en boks angriber, og en midt stopper der kan spille fodbold. Jammen så ser det ikke helt skidt ud i at nå top 4 næste år. :aabfan:

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5105
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Jakobsen » 2. jan 2017, 15:08

Jeg har tidligere være lidt loren med Wieghorst, men jeg begynder egentlig at se flere og flere gode ting ved det.

- Han har erfaring i at udvikle talenter og få dem til at slå igennem. Under hans ledelse har FCN solgt Nordstrand, Nicklas Pedersen, Thomas Kristensen, Martin Bernburg, Nicki Bille og PIerre Bengtsson. Alle spillere der blev store profiler i Superligaen.
- Han vil gerne spille fodbold der ligner det vi spiller, men kommer samtidig med ny viden udefra. Derfor tror jeg på, at Wieghorst kan udvikle spillekonceptet i den rigtige retning. Her passer han meget bedre ind end Søndergaards dødbider-bold.
- Ud fra hvad vi ved tager han de nødvendige kampe med sin ledelse. F.eks. skal en træner jo netop gå ind og beskytte sin spiller når direktøren vil snakke kontrakt under en brændert til julefrokosten (men okay det sker nok også kun i GF). Jeg tror på Wieghorst er den rigtige træner ifht. at give vores ledelse modspil ifht. hvornår indkøb er nødvendige.
- Wieghorst forstår at balancere resultater og spillemæssige ambitioner. Han fik så meget styr på AGFs rodebutik, at han fik sat et hold sammen der kunne rykke op og gik på kompromis med egne præferencer ifht. spillestil. I AaB, hvor vi ikke kan købe godt ind på hver plads skal træneren kunne balancere spillemæssige ambitioner med at finde recepten til de bedste resultater.

Ifht. fremtoning er det heller ikke vigtigere. Kent Nielsen var heller ikke specielt udadvendt eller en der solgte sig selv ret godt i pressen.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Hovedet » 2. jan 2017, 15:09

Dissing skrev:
Forza skrev:Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Der kunne sagtens være nogen der synes at Allan Kuhn var en mere sikker vej mod succes. Kuhn har bevist at han kan (både i AaB og Malmø).
Der kunne på samme måde være nogen der drømmer om Erik Hamren - der som træner har haft flere succeser end Wieghorst.

Personligt er jeg bange for at AaB har brændt sine muligheder for at få Kuhn eller Hamren (de forsvandt begge fra AaB til storhold i hhv. Sverige og Norge). Og de går begge efter at gøre karriere, og AaB rimer ikke på karriere. AaB er til folk på vej op - som Pehrson, Kent, Søndergaard - og i sin tid Backe, Hamren og Kuhn.

Det jeg er mest usikker på ved Wieghorst er at han tidligere har vist problemer med at komme til et slutprodukt (både i Farum og Agf).
AaB har aktuelt problemer med at komme til et slutprodukt (scoringer) - og løsningen er på det punkt ikke Morten Wieghorst. Han lider af den samme "DBU-sygdom" som det danske landshold gjorde under Morten Olsen, og Brøndby gjorde under den tidligere u-landsholdtræner Thomas Frank, og fcm gør under en anden tidligere u-landstræner, Jess Thorup.
Enig i øvrigt i dine betragtninger. Men det bøvl kan vi komme udenom ved at hente en stærk angriber; vi har jo været helt tandløse offensivt i hele 2016.

Og så måtte 2017 gerne være året, hvor ordene "slutprodukt" og med det "DNA" udraderes fra fodboldens floskeldam. Lad os vise et godt eksempel og gå forrest herinde på Debatsiden :cheers:

Brugeravatar
jernskjorten
Allstar
Allstar
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 7. feb 2009, 11:43
Geografisk sted: Aalborg

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af jernskjorten » 2. jan 2017, 15:14

Man kan jo tage sig et lille lyt til fodbold FM fra dengang Wieghorst blev tilknyttet AGF og ligeledes fyret. Det giver måske et lidt bedre indtryk af, hvilken type træner vi har hentet.
http://www.radio24syv.dk/programmer/fod ... 23-2014-1/
http://www.radio24syv.dk/programmer/fod ... 50-2015-1/

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af budo » 2. jan 2017, 15:30

Må indrømme, at Wieghorst aldrig har været en af mine favoritter, men jeg har en klar fornemmelse af, at han bliver det i løbet af de næste par år.
Hvis man kigger nøgternt på hans kandidatur, så er der meget der taler for, at han kan blive AaBs næste mesterskabstræner.
- Han er en forholdsvis ung træner, med stor erfaring fra ind og udland, både som træner og spiller.
- Han er ambitiøs og er nået dertil i sin karriere, hvor han skal skabe de resultater der kan bringe ham videre til ex. udlandet.
- Han har vundet titler (2 pokal titler tæller også, hvor mange har AaB vundet de sidste 20 år, med hold der ofte var væsentligt bedre end FCN?)
- Han er erklæret tilhænger af den type fodbold, AaB vil stå for og alle vi fans gerne vil serviceres med.
- Han bør have et fornuftigt rekrutteringsnetværk i både ind og udland, fra spiller og træner karriere (og i hvert tilfælde andre kontakter end dem AaB har i forvejen)
- Hvis man kigger på hans tid i FCN, er det nok ikke forkert at sige, at han fik det maksimale ud af materialet, i en klub i den lette ende, der konsekvent solgte alt hvad der bare lignede profiler (da de så holdt en pause med salget, vandt de mesterskabet med den trup MW havde udviklet!)
- Efter en tur i G(F)alehuset, har han fået erfaring i at arbejde under et tovligt pres og forhåbentligt også lært lidt om hvordan tingene ikke skal gøres.
- Han er sulten og vil gerne vaske blamagen i Århus af sig, og det gøres nu engang bedst med gode resultater (bare spørg Kent Nielsen)

Hvad taler imod ham:
- Han har en fortid i Brøndby (Fair nok, men det havde Kent jo også og ham vænnede vi os jo til)
- Han virker gerne noget sammenbidt, når han optræder i medierne (pokkers, når nu vi er vant til spradebasser som KN og LS, og generelt er vilde med Disco Glen typen)

Alt i alt er jeg svært fortrøstningsfuld. Hvis Gaarde og MW får lavet de rigtige indkøb i vinduet, så er det vel stadig realistisk at vi kan gå i top 6. Hvis det lykkes, er vejen for MWs succes i AaB banet.

Velkommen i klubben Morten Wieghorst :aabfan:
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af huzaza » 2. jan 2017, 15:31

Dissing skrev:
Forza skrev:Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Der kunne sagtens være nogen der synes at Allan Kuhn var en mere sikker vej mod succes. Kuhn har bevist at han kan (både i AaB og Malmø).
Der kunne på samme måde være nogen der drømmer om Erik Hamren - der som træner har haft flere succeser end Wieghorst.

Personligt er jeg bange for at AaB har brændt sine muligheder for at få Kuhn eller Hamren (de forsvandt begge fra AaB til storhold i hhv. Sverige og Norge). Og de går begge efter at gøre karriere, og AaB rimer ikke på karriere. AaB er til folk på vej op - som Pehrson, Kent, Søndergaard - og i sin tid Backe, Hamren og Kuhn.

Det jeg er mest usikker på ved Wieghorst er at han tidligere har vist problemer med at komme til et slutprodukt (både i Farum og Agf).
AaB har aktuelt problemer med at komme til et slutprodukt (scoringer) - og løsningen er på det punkt ikke Morten Wieghorst. Han lider af den samme "DBU-sygdom" som det danske landshold gjorde under Morten Olsen, og Brøndby gjorde under den tidligere u-landsholdtræner Thomas Frank, og fcm gør under en anden tidligere u-landstræner, Jess Thorup.
Spillerne ville ikke have Kuhn som cheftræner, derfor blev han aldrig aktuel - brændte broer eller ej..

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af Forza » 2. jan 2017, 15:37

huzaza skrev:
Dissing skrev:
Forza skrev:Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Der kunne sagtens være nogen der synes at Allan Kuhn var en mere sikker vej mod succes. Kuhn har bevist at han kan (både i AaB og Malmø).
Der kunne på samme måde være nogen der drømmer om Erik Hamren - der som træner har haft flere succeser end Wieghorst.

Personligt er jeg bange for at AaB har brændt sine muligheder for at få Kuhn eller Hamren (de forsvandt begge fra AaB til storhold i hhv. Sverige og Norge). Og de går begge efter at gøre karriere, og AaB rimer ikke på karriere. AaB er til folk på vej op - som Pehrson, Kent, Søndergaard - og i sin tid Backe, Hamren og Kuhn.

Det jeg er mest usikker på ved Wieghorst er at han tidligere har vist problemer med at komme til et slutprodukt (både i Farum og Agf).
AaB har aktuelt problemer med at komme til et slutprodukt (scoringer) - og løsningen er på det punkt ikke Morten Wieghorst. Han lider af den samme "DBU-sygdom" som det danske landshold gjorde under Morten Olsen, og Brøndby gjorde under den tidligere u-landsholdtræner Thomas Frank, og fcm gør under en anden tidligere u-landstræner, Jess Thorup.
Spillerne ville ikke have Kuhn som cheftræner, derfor blev han aldrig aktuel - brændte broer eller ej..
Hvor har du det fra at spillerne ikke ville have Kuhn?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

huzaza
2. div
2. div
Indlæg: 124
Tilmeldt: 4. jun 2008, 13:15
Favoritspiller: Erik Bo´naldo
Geografisk sted: 9000

Re: Wieghorst ny træner

Indlæg af huzaza » 2. jan 2017, 15:41

Forza skrev:
huzaza skrev:
Dissing skrev:
Forza skrev:Jeg kan ikke se nogle grunde til man decideret kan være kritisk over valget omend nogle måske personligt foretrækker andre kandidater.
Der kunne sagtens være nogen der synes at Allan Kuhn var en mere sikker vej mod succes. Kuhn har bevist at han kan (både i AaB og Malmø).
Der kunne på samme måde være nogen der drømmer om Erik Hamren - der som træner har haft flere succeser end Wieghorst.

Personligt er jeg bange for at AaB har brændt sine muligheder for at få Kuhn eller Hamren (de forsvandt begge fra AaB til storhold i hhv. Sverige og Norge). Og de går begge efter at gøre karriere, og AaB rimer ikke på karriere. AaB er til folk på vej op - som Pehrson, Kent, Søndergaard - og i sin tid Backe, Hamren og Kuhn.

Det jeg er mest usikker på ved Wieghorst er at han tidligere har vist problemer med at komme til et slutprodukt (både i Farum og Agf).
AaB har aktuelt problemer med at komme til et slutprodukt (scoringer) - og løsningen er på det punkt ikke Morten Wieghorst. Han lider af den samme "DBU-sygdom" som det danske landshold gjorde under Morten Olsen, og Brøndby gjorde under den tidligere u-landsholdtræner Thomas Frank, og fcm gør under en anden tidligere u-landstræner, Jess Thorup.
Spillerne ville ikke have Kuhn som cheftræner, derfor blev han aldrig aktuel - brændte broer eller ej..
Hvor har du det fra at spillerne ikke ville have Kuhn?
Fra Brent.... Nej spøg til side, fra en der har sin gang på Hornevej....

Besvar