Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Læs med i gamle tråde om kampe, AaB, transfers, etc. Skriv til Debatjuntaen hvis der er tråde du mener bare MÅ foreviges.
Låst
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kristian » 31. jan 2017, 21:47

Tyskeren skrev:Syntes godt nok, at Gaarde er dumpet Big time i dette vindue! En ganske uprøvet angriber med knap så gode stats og en ok spændende målmand. Men når vi ser hvordan de andre klubber handler, så falder den godt nok tilbage på Gaarde og mangel på netværk! Ved godt at økonomi er et spørgsmål, men vi står stærkere end i mange år. Derfor er det belastende, at se konkurrenterne hente kvalitetsspillere og vi henter lottokuponer. Hent nu for fanden den forsvarsspiller med kvalitet - vi har ligaens ringeste forsvar - tjek lige opstillingen i aftenens træningskamp :'(

Tjek lige den angriber som Randers har hentet - sikke nogle tal han kommer med. Det er en angriber som HAR bevist sit værd i en del klubber:

http://www.bt.dk/fodbold/afsloering-ran ... kan-bomber
Man må sige har banket nogle mål ind i sverige, men derudover er det vist ikke helt overbevisende. Det er en typisk Randers deal den her. Han har tjent en del penge udenlands og får nu lige en sidste mønt i Randers. Jeg vil vente og se det, før jeg tror det er en god transfer.
------------------
mvh Kristian

EINHILL
1. div
1. div
Indlæg: 337
Tilmeldt: 9. aug 2007, 00:51
Geografisk sted: Aalborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af EINHILL » 31. jan 2017, 22:00

san skrev:ja randers gør det fantastisk i hvert eneste t-vindue, mesterskaber og medaljerne vælter bare ind :( gjorde vi bare noget tilsvarende :cheers:
Kvalitet skal sikres, hvis der er behov for det og da der åbenbart ikke er noget af det fra yngre rækker i denne omgang, så må der handles på markedet. Det at du pointere Randers manglende indhold i pokalskabet, er netop problemet!
Vi burde have en større tiltrækningskraft for mange af de spillere som Randers har kunnet hente, hvis vi vil blande os i toppen... Ellers skal vi bare indstille os på, at være det danske svar på Liverpool og tænke tilbage på de gode gamle mesterskaber.

Hvis man er i tvivl om Holgersons manglende kvaliteter, så skal man bare lige se ham blive overløbet igen igen, for derefter at begå et klart straffespark....

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af tommas jensen » 31. jan 2017, 23:01

1 time tilbage tror desværre vi er mange der kommer til at stå skuffet når vinduet lukker :S

seamann

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af seamann » 31. jan 2017, 23:07

tommas jensen skrev:1 time tilbage tror desværre vi er mange der kommer til at stå skuffet når vinduet lukker :S
Ja, helt sikkert. Nok især dem der holder med OB.

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af san » 31. jan 2017, 23:07

hold nu op Einhill ! mener du seriøst du vil bytte. Hvad f.... skal vi med de spillere randers henter, hvis de ikke vinder noget :o
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hanga » 31. jan 2017, 23:17

san skrev:hold nu op Einhill ! mener du seriøst du vil bytte. Hvad f.... skal vi med de spillere randers henter, hvis de ikke vinder noget :o
Der er ingen der vil bytte de historiske resultater, men hans pointe er, at Randers lige nu ligner et bedre bud på en kommende mesterskabskandidat end vi gør, og at de pt. tiltrækker bedre spillere end vi gør (det kan man jo så diskutere).
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af san » 31. jan 2017, 23:24

efter hvilket transfer vindue har de ikke gjort det ,ifølge debatsiden ?
mig bekendt ikke engang da randers var i 1 division ( da hentede de self også Ronnie)
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af tommas jensen » 1. feb 2017, 00:00

:thumbsdown:
Slut

san
2. div
2. div
Indlæg: 247
Tilmeldt: 1. dec 2008, 16:42
Favoritspiller: Matovac

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af san » 1. feb 2017, 00:06

slut :thumbsup: bassogog er her stadig :danmarkfan:
Er man gammel hvis ens far, så sin første AaB kamp i 1933 som 14 årig :cool:

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9800 » 1. feb 2017, 01:40

Sad lige og nørdede med lidt regnskab, og hvis man sammenligner med FCM kan man sige:

Løn omkostninger
FCM: 94 mio
AaB: 44 mio

Resultat AaB i sæson uden Europa og væsentlige spillersalg: +0,5 mio

Resultat FCM i sæson med EL gruppespil og salg af Sisto:
-12 mio.

Der er ingen tvivl om at de kommer ud med -30 mio i det kommende regnskab, og uanset hvor mange penge ham englænderen har, så kan det vel dårligt tænkes at han bliver ved med at smide penge i et bundløst hul?

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9000AA » 1. feb 2017, 07:17

9800 skrev:Sad lige og nørdede med lidt regnskab, og hvis man sammenligner med FCM kan man sige:

Løn omkostninger
FCM: 94 mio
AaB: 44 mio

Resultat AaB i sæson uden Europa og væsentlige spillersalg: +0,5 mio

Resultat FCM i sæson med EL gruppespil og salg af Sisto:
-12 mio.

Der er ingen tvivl om at de kommer ud med -30 mio i det kommende regnskab, og uanset hvor mange penge ham englænderen har, så kan det vel dårligt tænkes at han bliver ved med at smide penge i et bundløst hul?
Ikke at jeg betvivler det du skriver. Men hvordan er du kommet frem til det??

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af 9800 » 1. feb 2017, 07:20

Jeg har bare læst regnskaberne, for fodbold klubber står der vildt mange detaljer. Jeg har adgang til detaljerede regnskaber, hvis du sender mig din mail skal jeg gerne sende dig dem begge

Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Kempes » 1. feb 2017, 08:39

Godt nok et fesent transfervindue.

Sportsdirektøren og Bestyrelsen i AaB stiller sig åbenbart tilfreds med at skulle i nedrykningsspil i foråret. Anderledes kan man ikke tolke at der i januar kun er hentet to reservemålmænd og en afdanket offensivspiller, der de sidste to sæsoner sammenlagt kun har spillet knap 800 minutters fodbold for sekundære 2. Bundesligahold - og som vel at mærke ser ud til at være en type spiller - og på et niveau - vi har flere af i truppen i forvejen.

Man undlader at forstærke defensiven, trods tydelige mangler - hvilket man vel også erkendte da man hentede en prøvespiller ind.

Samtidig forsømmer man at sende floppet Flores hjem til trods for at alle parter åbenbart var interesserede i det. (der går ikke så meget røg uden brand)

Flores' afgang sammen med udlejningen af nogle af de unge spillere (evt. Kakeeto, Rokkedal og Abildgaard) kunne have skabt økonomisk rum til et par tiltrængte forstærkninger i forsvar og angreb.

Det ser ud til at AaBs strategi med et 0-regnskab bider sig selv i halen. Man tør ikke åbne lidt for den bugnede pengekiste til at øge spillerbudgettet i angst for at få et lille underskud. Desværre har man tilsyneladende ikke regnet på hvad det vil koste i manglende indtægter (tv-penge, solgte billetter, reklamepenge etc.) ved at man i stedet for medaljekamp, skal prøve at undgå nedrykning.

Mit gæt er at det kommer til at koste minimum 7-8 mio. kr.

Som AaB-fan er jeg lidt rystet over de manglede ambitioner, man har for at præstere i Superligaen. Og med tanke på hvordan tilskuertallet på stadion bare daler og daler i disse år, er jeg nok ikke den eneste som er uforstående overfor tankegangen hos AaBs ledelse.

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 474
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af AnyFellow » 1. feb 2017, 08:52

Kempes skrev:Godt nok et fesent transfervindue.
Det ser ud til at AaBs strategi med et 0-regnskab bider sig selv i halen. Man tør ikke åbne lidt for den bugnede pengekiste til at øge spillerbudgettet i angst for at få et lille underskud. Desværre har man tilsyneladende ikke regnet på hvad det vil koste i manglende indtægter (tv-penge, solgte billetter, reklamepenge etc.) ved at man i stedet for medaljekamp, skal prøve at undgå nedrykning.

Mit gæt er at det kommer til at koste minimum 7-8 mio. kr.

Som AaB-fan er jeg lidt rystet over de manglede ambitioner, man har for at præstere i Superligaen. Og med tanke på hvordan tilskuertallet på stadion bare daler og daler i disse år, er jeg nok ikke den eneste som er uforstående overfor tankegangen hos AaBs ledelse.
Jeg er ikke rystet over manglende ambitioner, men så da også gerne at vi havde forstærket holdet yderligere, under hensyntagen til vores økonomi.

Problemet med at lave et mindre underskud er, at man altid vil være ude i en satsning, da man ikke kan være sikker på, at det vil forøge indtægterne.

Skal vi lave en investering, hvor vi vil være forholdsvis sikre på flere tv-penge, flere solgte billetter, flere sponsorer osv., vil et lille underskud ikke kunne gøre det. Se på FCM, der har et markant større budget end AaB, men også kommer ud med et ret stort underskud. Det samme ses hos Brøndby.

Hvorfor skulle vi være så meget bedre til at investere i sportslig succes, og ville den sportslige succes automatisk forøge vores indtægter proportionalt med udgifterne øges?

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2017, 08:52

KJ skrev:Øhh Randers mistede deres i særklasse bedste angriber for peanuts og henter nu en komplet ukendt serber? Simpelthen genialt, og langt bedre end os. Og da vi alle jo har set samtlige kampe med Jakub Sylvestr de sidste 3 år, kan vi lige så godt få det overstået og give ham fejlkøb-stemplet.
Komplet ukendt serber? Djurdjic var et monster i Haugesund, og har gjort det sublimt de gange han har været på lejeophold i Norden sidenhen. Han er en spiller der ville passe supergodt til AaB, fordi han kan levere som enlig angriber, og er ekstremt god til at sætte sine medspillere op.

Sylvestr's karrierestats minder mere om Jeppe Curth's end om en goalgetter som Djurdjic.

Gamen

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Gamen » 1. feb 2017, 08:58

AnyFellow skrev: Jeg er ikke rystet over manglende ambitioner, men så da også gerne at vi havde forstærket holdet yderligere, under hensyntagen til vores økonomi.

Problemet med at lave et mindre underskud er, at man altid vil være ude i en satsning, da man ikke kan være sikker på, at det vil forøge indtægterne.

Skal vi lave en investering, hvor vi vil være forholdsvis sikre på flere tv-penge, flere solgte billetter, flere sponsorer osv., vil et lille underskud ikke kunne gøre det. Se på FCM, der har et markant større budget end AaB, men også kommer ud med et ret stort underskud. Det samme ses hos Brøndby.

Hvorfor skulle vi være så meget bedre til at investere i sportslig succes, og ville den sportslige succes automatisk forøge vores indtægter proportionalt med udgifterne øges?
Det er der heller ingen der siger, men igen må jeg lige henvise til strategien. Det her hold skal toppe om 1-2 sæsoner. Det er der ikke ligefrem tegn i sol, måne og stjerner på sker, bl.a. fordi man fejlede ret markant i det ene af de to "store" transfervinduer, der skulle forme holdet efter åreladningen i løbet af 2016.
Vores KLART vigtigste signing har vist sig at være en nulbon, og hvad der skal ske med midtbanen er en ubekendt med 2 aldrende startende spillere, der ser ud til kun at vise nedadgående form fra nu af. På angrebspositionen mister vi med al sandsynlighed Ene til sommer (her er det klart til vores fordel med en ny træner dog), og slår Sylvestr ikke igennem, så kan vi risikere at stå med 1 ny mand mellem stængerne, og 3 ubekendte på nøglepositionerne på aksen op gennem holdet til sommer. Hvad det kan betyde for et fodboldhold, skal man ikke kigge længere end til Odense eller Esbjerg for at se.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Hovedet » 1. feb 2017, 09:00

san skrev:slut :thumbsup: bassogog er her stadig :danmarkfan:
Og Grønning ikke at forglemme. :cheers: Der skal efterhånden ikke meget til at glæde os, må man sige.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af Dalbjerg » 1. feb 2017, 09:10

Åååh gud, hvor er der mange Managers herinde, som glemmer at virkeligheden ikke er lige som i et berømt computerspil..

Fans har det med at jagte den korte gevinst, men jeg er helt tryg ved, at klubben har en langsigtet plan.. De fejlede gevaldigt ved at ansætte Søndergaard, men lad dem nu prøve den langsigtet plan der er lagt nu!

Ja, det vil lune godt at komme i top 6, også fordi at vi fans ikke skal være nervøse, og samtidigt får lov at se vores unge spillere mod de bedste hold..
Men det er sgu ikke top 6 der er målet her! Målet må være at kunne være med i Top3 indenfor et til to år, og det gøres altså bedst ved at opbygge noget i truppen fremfor at hente cirkusheste, som måske har én sæson tilbage i dem, men som samtidigt forhindre vores talenter i at udvikle sig. Den gamle klassiske med at pisse i bukserne.

Ja, jeg er også bekymret for vores defensiv! Men hvis den rette profil ikke var tilstede til den rigtige pris, ja så er det jo sådan det er, fremfor at hente én bare for at gøre det.

Jeg glæder mig til at se, hvad MW har af planer, og jeg håber da, at han har en god plan for forsvaret (og der har jeg svært ved at se, at Holgersson indgår, men lad os nu se).

Med andre ord: Lad os nu acceptere at dette er en mellemsæson, hvor vi forhåbentlig får røven med ind i top6, men ligegyldigt hvad, så bruger vi den til at gøre klar til de kommende sæsoner (uden at være blinde for, at der er en nedrykningsfare.

KJ
Superliga
Superliga
Indlæg: 644
Tilmeldt: 11. jul 2005, 11:47
Geografisk sted: 2100 København Ø

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af KJ » 1. feb 2017, 09:26

Djurdjic: Denne sæson 17 kampe og 1 mål. Sidste tre sæsoner 68 kampe og 10 mål.

Sylvestr: Denne sæson 7 kampe og 1 mål. Seneste tre sæsoner 52 kampe og 11 mål.

Ifølge kroatiske medier har Randers givet 100.000 euro for Djurdjic. Sylvestr kom på fri transfer.

Der er med andre ord tale om to særdeles rustne spillere, som skal prøve at få gang i tingene igen. Jeg kan ikke se nogen som helst faktuelle forhold der berettiger til at lovprise Djurdjic i forhold til Sylvestr.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Transferønsker vol. 22 (Vintervinduet 2016/17)

Indlæg af strangecap » 1. feb 2017, 09:28

Kempes skrev:Godt nok et fesent transfervindue.

Sportsdirektøren og Bestyrelsen i AaB stiller sig åbenbart tilfreds med at skulle i nedrykningsspil i foråret. Anderledes kan man ikke tolke at der i januar kun er hentet to reservemålmænd og en afdanket offensivspiller, der de sidste to sæsoner sammenlagt kun har spillet knap 800 minutters fodbold for sekundære 2. Bundesligahold - og som vel at mærke ser ud til at være en type spiller - og på et niveau - vi har flere af i truppen i forvejen.

Man undlader at forstærke defensiven, trods tydelige mangler - hvilket man vel også erkendte da man hentede en prøvespiller ind.

Samtidig forsømmer man at sende floppet Flores hjem til trods for at alle parter åbenbart var interesserede i det. (der går ikke så meget røg uden brand)

Flores' afgang sammen med udlejningen af nogle af de unge spillere (evt. Kakeeto, Rokkedal og Abildgaard) kunne have skabt økonomisk rum til et par tiltrængte forstærkninger i forsvar og angreb.

Det ser ud til at AaBs strategi med et 0-regnskab bider sig selv i halen. Man tør ikke åbne lidt for den bugnede pengekiste til at øge spillerbudgettet i angst for at få et lille underskud. Desværre har man tilsyneladende ikke regnet på hvad det vil koste i manglende indtægter (tv-penge, solgte billetter, reklamepenge etc.) ved at man i stedet for medaljekamp, skal prøve at undgå nedrykning.

Mit gæt er at det kommer til at koste minimum 7-8 mio. kr.

Som AaB-fan er jeg lidt rystet over de manglede ambitioner, man har for at præstere i Superligaen. Og med tanke på hvordan tilskuertallet på stadion bare daler og daler i disse år, er jeg nok ikke den eneste som er uforstående overfor tankegangen hos AaBs ledelse.
Nu har den ledelsen valgt at vi har en ok trup så må vi jo vente til sommer med at dømme om det er godt eller skidt. Man skal jo have i mente at det er en anden træner og hvis vi er heldige ikke de samme skader der er i mod os

Låst