Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af frederikshavneren » 26. feb 2017, 17:30

Dalbjerg skrev:
frederikshavneren skrev:Blandet halvleg. Vi har siddet på spillet efter det andet mål og har scoret nogle flotte mål, men i starten af kampen spillede vi dårligt og sejlede defensivt.
Silkeborg havde 3-4 minutter hvor de pressede os i bund.. Og hvor det let kunne have blevet 1-1..

Men at kalde det en blandet halvleg.. Det er simpelthen useriøst!
Det er en del af charmen at man ser fodbold forskelligt.

Indtil 2-0 scoringen var jeg godt nok ikke imponeret af vores spil, vi lavede mange tekniske fejl mod et sekunda hold og havde problemer, hvilket en bedre modstander end Silkeborg havde udnyttet. Der var momenter hvor Silkeborg drønede direkte gennem vores midtbane der i denne periode fyldte for lidt.

Efter det andet mål fik vi noget bedre greb om spillet uden det dog var prangende, men det skal så også siges at banen virkede ujævn.
2. halvleg var cruise control i et yderst adstadigt tempo, vi havde mange kontraangreb hvor den sidste aflevering eller løb manglede den sidste kvalitet.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kristian » 26. feb 2017, 17:49

frederikshavneren skrev:
Dalbjerg skrev:
frederikshavneren skrev:Blandet halvleg. Vi har siddet på spillet efter det andet mål og har scoret nogle flotte mål, men i starten af kampen spillede vi dårligt og sejlede defensivt.
Silkeborg havde 3-4 minutter hvor de pressede os i bund.. Og hvor det let kunne have blevet 1-1..

Men at kalde det en blandet halvleg.. Det er simpelthen useriøst!
Det er en del af charmen at man ser fodbold forskelligt.

Indtil 2-0 scoringen var jeg godt nok ikke imponeret af vores spil, vi lavede mange tekniske fejl mod et sekunda hold og havde problemer, hvilket en bedre modstander end Silkeborg havde udnyttet. Der var momenter hvor Silkeborg drønede direkte gennem vores midtbane der i denne periode fyldte for lidt.

Efter det andet mål fik vi noget bedre greb om spillet uden det dog var prangende, men det skal så også siges at banen virkede ujævn.
2. halvleg var cruise control i et yderst adstadigt tempo, vi havde mange kontraangreb hvor den sidste aflevering eller løb manglede den sidste kvalitet.
Jow jow man ser fodbold forskelligt, men det er altså for useriøst at kalde Silkeborg for et sekundahold. De kommer med masser af selvtillid og var gode til at holde i bolden.

Vi var dog klart bedre og fortjente sejren. Vi spiller noget flot fodbold i første halvleg og skilte deres deffensiv af i flere sekvenser. Anden halveg bliver Cruise control og det er sq fair nok.

Man kan klart se hvad wieghorst vil med holdet.

Btw Holgersson igen rigtig god!!
------------------
mvh Kristian

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Hovedet » 26. feb 2017, 18:15

frederikshavneren skrev:
Dalbjerg skrev:
frederikshavneren skrev:Blandet halvleg. Vi har siddet på spillet efter det andet mål og har scoret nogle flotte mål, men i starten af kampen spillede vi dårligt og sejlede defensivt.
Silkeborg havde 3-4 minutter hvor de pressede os i bund.. Og hvor det let kunne have blevet 1-1..

Men at kalde det en blandet halvleg.. Det er simpelthen useriøst!
Det er en del af charmen at man ser fodbold forskelligt.

Indtil 2-0 scoringen var jeg godt nok ikke imponeret af vores spil, vi lavede mange tekniske fejl mod et sekunda hold og havde problemer, hvilket en bedre modstander end Silkeborg havde udnyttet. Der var momenter hvor Silkeborg drønede direkte gennem vores midtbane der i denne periode fyldte for lidt.

Efter det andet mål fik vi noget bedre greb om spillet uden det dog var prangende, men det skal så også siges at banen virkede ujævn.
2. halvleg var cruise control i et yderst adstadigt tempo, vi havde mange kontraangreb hvor den sidste aflevering eller løb manglede den sidste kvalitet.
Ah, nu er det vel lige at stramme den at kalde Silkeborg et "sekundahold". I de sidste 15 runder ville de faktisk ligge markant over AaB i tabellen, og vi tabte jo immervæk til det samme hold i efteråret. Hvis vi i øvrigt definerer de tre oprykkere som "sekundahold", må man sige, at de har givet AaB så rigelig modstand og lidt til: Vores statistik efter dagens kamp mod disse hold hedder 2 sejre, 1 uafgjort og 3 nederlag!

Dejligt med en klar sejr og en god kamp. Et fornuftigt resultat i Odense og så er vi tilbage på et standsmæssigt tilskuertal, når FCM gæster Aalborg Stadion. Før Bassosalget og sejren i Aarhus havde jeg frygtet et tilskuertal mellem 3. og 4000 til dagens kamp.

Brugeravatar
budo
Superliga
Superliga
Indlæg: 645
Tilmeldt: 26. nov 2007, 14:28

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af budo » 26. feb 2017, 20:19

Fantastisk kamp i dag. Flot spil, flotte mål og et helt hold der udstrålede vilje til at gøre det godt. Det var jo som at se AaB i de gode gamle dage, for et par sæsoner siden.

Bevares det var et par skønhedsfejl, men vi må midt i hattrick og slutspil euforien huske på, at dette hold var indlæggelsesklar for få måneder siden. Det ser virkelig ud til, at MW har kunne flytte og motivere spillerne.

Og nu har Sønderjyderne tabt til de urin gule, så det har været endnu en perfekt runde for AaB. Det bliver spændende i næste uge mod Kents AaB Light i Odense.
"At komme hjem til det her - og jeg mener virkelig hjem, for AaB er min klub - det er helt fantastisk." - Rizzi efter pokaltriumfen

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Buzz Killington » 26. feb 2017, 20:30

budo skrev:Fantastisk kamp i dag. Flot spil, flotte mål og et helt hold der udstrålede vilje til at gøre det godt. Det var jo som at se AaB i de gode gamle dage, for et par sæsoner siden.

Bevares det var et par skønhedsfejl, men vi må midt i hattrick og slutspil euforien huske på, at dette hold var indlæggelsesklar for få måneder siden. Det ser virkelig ud til, at MW har kunne flytte og motivere spillerne.

Og nu har Sønderjyderne tabt til de urin gule, så det har været endnu en perfekt runde for AaB. Det bliver spændende i næste uge mod Kents AaB Light i Odense.
Det er godt nok vildt at vi kun skulle bruge to kampe på at sætte SE med hele to point. Dejlig kamp af drengene, hvor angrebsspillet i perioder havde samme fart som i 12-/14 sæsonerne.

Eneste store minus på banen var at Flores stadig ligner en hovedløs kylling. Det er stadig en kæmpe udfordring at få ham tilpasset vores spil, så hans evner kan komme til ordenligt til udtryk.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Hanga » 26. feb 2017, 20:48

God indsats af drengene, og dejligt med en sikker sejr. Men jeg synes ikke man kan kalde kampen for fantastisk. Forskellen i dag var langt hen af vejen Sylvestr. Vi vader altså ikke i chancer, men han scorer på de 3 han får - den første lidt heldigt, og de to næste knivskarpt og flot.

Spillemæssigt kan vi stadig forbedre os, men det går afgjort den rigtige vej. Alle 3 mål kommer efter fine opspil hvor vi får tempo i spillet og har god bevægelse. Det var der virkelig ikke meget af i efteråret! Men vi kan stadig ligge på, og ikke mindst skabe flere chancer.

Det er især i vores højreside at vi har udviklet os, og det har gjort os godt, at få Mæhle ind på backen. Jeg håber meget, at han kan fortsætte sin udvikling, for hans fart og offensive kvaliteter gør os så meget farligere end når vi spiller med Paddy. I den anden side synes jeg vi mangler lidt. Ahlmann har ikke helt samme antrit eller kvalitet som han havde før sin skade, og han er meget ofte nød til at stoppe op og spille bagud. Det er ikke kun hans egen fejl, for det skyldes også ofte, at løbene foran ham mangler.

Defensivt havde vi lidt problemer med deres lange afleveringer i 1. halvleg, især Blåbjerg havde det småsvært ved at håndtere Albers og Helenius. Heldigvis blev det ikke til de helt store chancer, men de kom til for mange afslutninger på simple opspil. Lod til at vi fik bedre styr på det efter pausen.

Men sikke en god start vi har fået på foråret, og de øvrige resultater har også været tæt på perfekte. Lad os håbe det fortsætter og at vi kan tage til Odense og slå de gamle drenge.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. feb 2017, 20:57

Silkeborg spillede jo også Zorninger-fodbold i perioder. Kæft de var aggressive og offensive. Og 0-3 er ikke retvisende billede på kampen. De havde mange spændende typer på holdet og det er ca det bedste Silkeborg-hold jeg har set siden Morten Bruun, Tømreren, Thomas Røll osv huserede :)

Jeg vil gerne at AaB spiller possesion, det gjorde vi bestemt ikke i dag. Men Rom blev ikke bygget på en dag.....

Lækker sejr.
Janteloven eksisterer IKKE!

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af 9800 » 26. feb 2017, 21:07

Dejlig kamp i dag. Synes Silkeborg havde for meget spil før pausen, men at vi kommer i problemer i forsvaret skyldes efter min mening problemer længere fremme.

Det er svært ikke at blive MOM når man laver hattrick, men igen synes jeg MC gør det skide godt, dog overstråler af Mæhle. Det er så tydeligt at den plads er hans nu, og han gør hvad der passer ham.
Igen stod Holger godt og spillede også pænt frem af banen. Wurtz stod svagt i billedet, det synes jeg også han gjorde i Århus, men Nordjyske havde ham alligevel sim dagens AaBer

AK48hamas
1. div
1. div
Indlæg: 489
Tilmeldt: 30. okt 2012, 12:13

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af AK48hamas » 26. feb 2017, 21:28

Saa kun foerste halvleg og den var fremragende! Sylvestr med hovedet, saa venstre fod, saa hoejre fod!

Weighorst har faaet sat spillet flot op med Meilinger som soeger ind i rummet paa midtbanen og saa maehle der kommer blaesende.

Holgersen kun med en enkelt svipser i starten, ellers komfortabelt men det er ogsaa fordi der hele tiden er folk som tilbyder sig hvilket igen er wieghorst's fortjeneste.

Vi havde dog problemer med lange bolde i dybden mod helenius og albers naar de begge stod omkring blaabjerg.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Martino » 26. feb 2017, 21:30

9800 skrev:Dejlig kamp i dag. Synes Silkeborg havde for meget spil før pausen, men at vi kommer i problemer i forsvaret skyldes efter min mening problemer længere fremme.

Det er svært ikke at blive MOM når man laver hattrick, men igen synes jeg MC gør det skide godt, dog overstråler af Mæhle. Det er så tydeligt at den plads er hans nu, og han gør hvad der passer ham.
Igen stod Holger godt og spillede også pænt frem af banen. Wurtz stod svagt i billedet, det synes jeg også han gjorde i Århus, men Nordjyske havde ham alligevel sim dagens AaBer
Havde Nordjyske Wurtz som dagens AaB'er? Det er vel forhåbentlig løgn? Han var utrolig heldig med ikke at blive smidt ud. Han spillede jævnt og fik brudt en del samt spillet et par fine bolden fremad - blandt andet ved den ene scoring.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af doukas » 26. feb 2017, 21:41

Køllen I Møllen skrev:Silkeborg spillede jo også Zorninger-fodbold i perioder. Kæft de var aggressive og offensive. Og 0-3 er ikke retvisende billede på kampen. De havde mange spændende typer på holdet og det er ca det bedste Silkeborg-hold jeg har set siden Morten Bruun, Tømreren, Thomas Røll osv huserede :)

Jeg vil gerne at AaB spiller possesion, det gjorde vi bestemt ikke i dag. Men Rom blev ikke bygget på en dag.....

Lækker sejr.
Vrøvl. Silkeborg er et sekunda-hold. Og selvom vi ikke selv er for gode, så skal vi slå dem klart i 19 ud af 20 tilfælde. Og så var der i øvrigt alt for få tilskuere.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Mogens » 26. feb 2017, 21:55

mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Mogens skrev:
Kokkefar skrev:
Mogens skrev:
troelsh skrev:Nå skulle man aldrig udnytte den købsoption..
På hvem? Hvis det er Sylvestr, ER der så en købsoption, eller er det blot noget du håber/tror? Jeg mindes (desværre) ikke at have læst om det.
HAN ER IKKE LEJET! :@
I know, men fik formuleret mig dårligt/mangelfuldt. Mit spørgsmål burde have været: Er der en klausul (eller option, da ordet klausul er ilde set herinde) på en forlængelse. Jeg gik naturligvis ud fra, at alle ER klar over, at han er købt på en 1-årig.
Der er mulighed for at forlænge med alle vores spillere, hvis de kan blive enige med Gaarde om det.
Fedt mand, tak. Jeg vidste sgu ikke lige, at det var sådan det fungerer. Det er faktisk ret smart.

OK. Jeg kan også skære det ud i pap, så alle de ligegyldige kommentarer kan pakkes sammen. Forelægger der nogle oplysninger om, hvorvidt man fra klubbens side har en "forkøbsret" på en forlængelse - altså om man skulle være foran andre klubber, såfremt allerede aftalte vilkår ønskes indfriet, eller er der vitterligt blot indgået den 1-årige aftale, som nogle - heriblandt undertegnede - ikke helt kan se fornuften i? Jeg tror ikke, at jeg kan pensle det mere ud.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kokkefar » 26. feb 2017, 21:56

Mogens skrev:
mindre_gult_og_blåt_tak skrev:
Mogens skrev:
Kokkefar skrev:
Mogens skrev:
troelsh skrev:Nå skulle man aldrig udnytte den købsoption..
På hvem? Hvis det er Sylvestr, ER der så en købsoption, eller er det blot noget du håber/tror? Jeg mindes (desværre) ikke at have læst om det.
HAN ER IKKE LEJET! :@
I know, men fik formuleret mig dårligt/mangelfuldt. Mit spørgsmål burde have været: Er der en klausul (eller option, da ordet klausul er ilde set herinde) på en forlængelse. Jeg gik naturligvis ud fra, at alle ER klar over, at han er købt på en 1-årig.
Der er mulighed for at forlænge med alle vores spillere, hvis de kan blive enige med Gaarde om det.
Fedt mand, tak. Jeg vidste sgu ikke lige, at det var sådan det fungerer. Det er faktisk ret smart.

OK. Jeg kan også skære det ud i pap, så alle de ligegyldige kommentarer kan pakkes sammen. Forelægger der nogle oplysninger om, hvorvidt man fra klubbens side har en "forkøbsret" på en forlængelse - altså om man skulle være foran andre klubber, såfremt allerede aftalte vilkår ønskes indfriet, eller er der vitterligt blot indgået den 1-årige aftale, som nogle - heriblandt undertegnede - ikke helt kan se fornuften i? Jeg tror ikke, at jeg kan pensle det mere ud.
nej

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Mogens » 26. feb 2017, 22:00

Forza skrev:
Mogens skrev:
Kokkefar skrev:
Mogens skrev:
troelsh skrev:Nå skulle man aldrig udnytte den købsoption..
På hvem? Hvis det er Sylvestr, ER der så en købsoption, eller er det blot noget du håber/tror? Jeg mindes (desværre) ikke at have læst om det.
HAN ER IKKE LEJET! :@
I know, men fik formuleret mig dårligt/mangelfuldt. Mit spørgsmål burde have været: Er der en klausul (eller option, da ordet klausul er ilde set herinde) på en forlængelse. Jeg gik naturligvis ud fra, at alle ER klar over, at han er købt på en 1-årig.
Nej Gaarde har udtalt at dette ikke er indlagt i kontrakten. Så det bliver en ny forhandling hvis dette skulle blive aktuelt.
Nitte. Jeg er allerede fan (det er svært at være andet efter den start). Jeg havde ikke set nogen af test-kampene, hvor bulletinerne omkring Sylvestr var sådan lidt la la, men så længe han leverer sådan, når det gælder, så er det vel til at leve med:-)?

Selvom man næppe skal forvente sådan en skarphed hele tiden, så tror jeg dog, at han kunne være den næste store målsluger i trøjen, hvorfor jeg da også håber, at man meget snart vil forsøge at forlænge med ham. Hvis det her fortsætter, så bliver han sgu en dyr herre.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. feb 2017, 22:07

Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Janteloven eksisterer IKKE!

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Mogens » 26. feb 2017, 22:08

Jesper Schmidt skrev:
Mogens skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Mogens skrev:
dyhrmaN skrev:Så jeg lige Holgersson slå en virkeligt skarp førstegangstikning op i banen???
Blind høne finder også korn...

Det har nærmest været en fornøjelse at se på i dag, selvom 1. halvleg var noget bedre end 2. (indtil videre) og det ikke kun pga målene.
Holger har da været fremragende i dag. Man skal godt nok være blændet af forudindtagede holdninger hvis man ikke kan se det. Kæmpe løft i hans spil vi har set i de to kampe i foråret.
Eller også skal man være jubeloptimist for at tro, at han på blot 1½ kamp har lagt alle svaghederne på hylden. Baseret på efterårets kampe er det vel ikke helt ved siden af, hvis man ikke mener, at han er den forsvarsgeneral, som alle havde håbet på? Han startede vel også ok ud i efterårets første par kampe for klubben, men det varede ikke ligefrem efteråret ud.

At han så muligvis har løftet sit niveau nu, er da kun glædeligt og kan give håb om et ganske fornøjeligt forår (eller om ikke andet, så blot et velbegrundet håb om top6).
Har jeg sagt noget som helst hvor jeg forholder mig til andet end hans præstationer i disse to kampe? Eller som du rigtigt siger, 1½ kamp, for det var i 2. halvleg i Aarhus han virkelig fik det til at fungere.

Han var blandt de 5 bedste i dag, og jeg synes et er at være forudindtaget i sin mening om manden, når det skal nedgøres med en kommentar som du kom med. Jeg ved ikke om det er det her niveau vi kan forvente at se fra ham, men i mine øjne var kampen i dag med afstand hans bedste indsats i AaB.
Jeg glemte at bemærke, at du skrev i dag og at du på ingen måde nævnte hans øvrige præstationer i AaB-trøjen. Nu var min bemærkning knyttet til den aflevering, der blev bemærket, og ikke til hans indsats generelt i forårets to første kampe. Det synes jeg ikke er til at misforstå. At kalde hans præstationer for fremragende er dog at tage munden lidt for fuld, men han har heldigvis løftet sit niveau betragteligt og generelt kom (svage) Silkeborg ikke til de vilde chancer. Glædeligt...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Kokkefar » 26. feb 2017, 22:12

Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 26. feb 2017, 22:20

Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Janteloven eksisterer IKKE!

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Jesper Schmidt » 26. feb 2017, 22:28

Mogens skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Mogens skrev:
Jesper Schmidt skrev:
Mogens skrev:
dyhrmaN skrev:Så jeg lige Holgersson slå en virkeligt skarp førstegangstikning op i banen???
Blind høne finder også korn...

Det har nærmest været en fornøjelse at se på i dag, selvom 1. halvleg var noget bedre end 2. (indtil videre) og det ikke kun pga målene.
Holger har da været fremragende i dag. Man skal godt nok være blændet af forudindtagede holdninger hvis man ikke kan se det. Kæmpe løft i hans spil vi har set i de to kampe i foråret.
Eller også skal man være jubeloptimist for at tro, at han på blot 1½ kamp har lagt alle svaghederne på hylden. Baseret på efterårets kampe er det vel ikke helt ved siden af, hvis man ikke mener, at han er den forsvarsgeneral, som alle havde håbet på? Han startede vel også ok ud i efterårets første par kampe for klubben, men det varede ikke ligefrem efteråret ud.

At han så muligvis har løftet sit niveau nu, er da kun glædeligt og kan give håb om et ganske fornøjeligt forår (eller om ikke andet, så blot et velbegrundet håb om top6).
Har jeg sagt noget som helst hvor jeg forholder mig til andet end hans præstationer i disse to kampe? Eller som du rigtigt siger, 1½ kamp, for det var i 2. halvleg i Aarhus han virkelig fik det til at fungere.

Han var blandt de 5 bedste i dag, og jeg synes et er at være forudindtaget i sin mening om manden, når det skal nedgøres med en kommentar som du kom med. Jeg ved ikke om det er det her niveau vi kan forvente at se fra ham, men i mine øjne var kampen i dag med afstand hans bedste indsats i AaB.
Jeg glemte at bemærke, at du skrev i dag og at du på ingen måde nævnte hans øvrige præstationer i AaB-trøjen. Nu var min bemærkning knyttet til den aflevering, der blev bemærket, og ikke til hans indsats generelt i forårets to første kampe. Det synes jeg ikke er til at misforstå. At kalde hans præstationer for fremragende er dog at tage munden lidt for fuld, men han har heldigvis løftet sit niveau betragteligt og generelt kom (svage) Silkeborg ikke til de vilde chancer. Glædeligt...
Det gør det dælme da ikke bedre at din kommentar var knyttet til den ene aflevering, uden du tilsyneladende opdagede hvordan han i langt de fleste andre tilfælde behandlede bolden. Hans spil med bolden var en stor del af hvorfor vi i dag var i stand til at spille os frem ad banen fra forsvaret næsten uden undtagelse. Hvis vi skulle bedømme alle spilleres indsatser med udgangspunkt i hvordan de leverede i efteråret, så ville der vel ikke være meget mere ros at uddele til dem end "en blind høne...osv.".

Jo jeg mener at Holgersson var fremragende i dag. Jeg mener også at han reelt reddede point til os i Aarhus, og at vi ser et voldsomt løft i niveau fra hans side, som jeg er ekstremt overrasket over. Som jeg ser det var kun Sylvestr, Mæhle, Magnus C og måske Børsting bedre og mere iøjnefaldende end Holger i dag.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Silkeborg IF, 26.02.2017

Indlæg af Klaus » 26. feb 2017, 22:29

Køllen I Møllen skrev:
Kokkefar skrev:
Køllen I Møllen skrev:Tåkrummende pinligt iøvrigt at der er folk der pifter ad Helenius. Har de slet ikke fattet det?

Kunne forstå det hvis det havde været Kusk, Thomsen eller et par af dem i OB. Men Helenius?
Det kunne man da ikke høre i fjerneren. Der kommenterede de på, at alle klappede ham ud.
Der blev piftet ad ham under kampen. Mest i starten.
Helt enig. Helenius kan sgu da ikke gøre for, at han ikke blev vurderet til at være god nok til AaB. Og når vi nu er i gang, synes jeg sangen til Peter Sørensen var langt under bæltestedet.

Besvar