Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Martin Bak » 6. mar 2017, 20:32

andreasaab89 skrev:
AalBoyeBK skrev:Det er godt nok lidt skidt at smide den målforskel. Det er et point mere på Randers og SønderjyskE man skal hente.

I dag har ikke været god, men OB har også været effektive, og samtidig har de stået godt defensivt. Vi har vundet 3 kampe i træk inden i dag, og vores spillere har vist højt niveau. Det er bare op på hesten igen, og så ellers håbe at vi kan lave et resultat mod FCM/de andre smider point, så vi selv kan afgøre det mod Viborg.

Synes generelt den tilsvining af spillerne herinde er uværdig - men sådan har det jo altid været.
Enig
Pinligt at se de negative kommentarer . Vi har slet ikke været dårlige idag. Spillet lidt naivt og mødt en effektiv modstander
Men resultatet får altid folk herinde til at se totalt unuanceret på indsatsen

100 % enig - tranlamperne har en field day så snart der er lidt modgang... i ER SÅ PINLIGT LATTERLIGE
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Frygah » 6. mar 2017, 20:32

Dalbjerg skrev:
Frygah skrev:Er vi trætte ovenpå Silkeborg-kampen? Vi virker egentlig som om vi prøver, og indstillingen er fin. Men det er som om vi ikke har haft kræfterne til at køre tingene til ende, og så stiller de fynske kællinger sig ned med 10 mand foran eget felt, og så kører kontra. Det er ret effektivt mod os.
Indstillingen er fin???

Hvilken kamp ser du? Jeg ser sgu én kriger på banen i dag, og så en ynglinge-drenge, som trækker sig i duellerne, og står på flade fødder..

Ingen indstilling overhovedet..
Det er fordi vi ser forskelligt på indstilling. Jeg forventer ikke at alle vores spillere skal flyve rundt i glidende tacklinger og lege krigere. I så fald kan vi godt skifte hele vores spillestil og hele vores offensiv permanent ud. Jeg synes stadig vi har set både Ahlmann og Mæhle forsøge de lange løb op af linjen, og der er mange der tager masser af løb omkring spilleren med bolden. Glimrende eksemplificeret ved det vi lige så der, med en masse gode berøringer, og så træffer Grønning et forkert valg og Mæhle mister bolden. Men bevares, hvis du forventer en Championship kamp med flækkede øjenbryn og lignendee, så fred være med det.

Indstillingen er i min verden fin. Evnen til at føre det ud i vores omgang med bolden i de små rum har været for dårlig, hvorfor jeg spørger ud om det er træthed efter Silkeborg.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Dalbjerg » 6. mar 2017, 20:33

andreasaab89 skrev:
AalBoyeBK skrev:Det er godt nok lidt skidt at smide den målforskel. Det er et point mere på Randers og SønderjyskE man skal hente.

I dag har ikke været god, men OB har også været effektive, og samtidig har de stået godt defensivt. Vi har vundet 3 kampe i træk inden i dag, og vores spillere har vist højt niveau. Det er bare op på hesten igen, og så ellers håbe at vi kan lave et resultat mod FCM/de andre smider point, så vi selv kan afgøre det mod Viborg.

Synes generelt den tilsvining af spillerne herinde er uværdig - men sådan har det jo altid været.
Enig
Pinligt at se de negative kommentarer . Vi har slet ikke været dårlige idag. Spillet lidt naivt og mødt en effektiv modstander
Men resultatet får altid folk herinde til at se totalt unuanceret på indsatsen
Vi har ikke været dårlige..

Kan du ikke lige nævne en reel chance?? Børstings overskud eller Meillingers tilbagelægning..

Beklager, men man kan simpelthen ikke betegne aftens indsats som OK..

Brugeravatar
Frank Buck
Superliga
Superliga
Indlæg: 618
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:09
Favoritspiller: Nomwethe
Geografisk sted: Tørring
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Frank Buck » 6. mar 2017, 20:34

Man kan jo ikke bebrejde OB'erne at de stiller sig ned og satser på kontra, når de er kommet foran. Det må næsten siges at være 3 sikre point :)
Tror vi faldt på at møde et hold, hvis træner kendte vores svage punkter og udnyttede dem. Det var nok ikke helt tilfældigt, at Blaabjerg fik lov at føre bolden frem så meget som han gjorde...

Det stiller så ret så store krav til spillerne i de sidste kampe - trist, at vi nu er nødt til at forcere i de kampe for at få point, for det har vi jo set i dag, at modstanderne "nemt" kan udnytte. Men det er bestemt ikke umuligt - tror stadig på at vi nok skal få sikret os den 6. plads, men point i dag ville godt nok have lunet gevaldigt.
““...and the funny thing was that people who weren't entirely certain they were right always argued much louder than other people, as if the main person they were trying to convince were themselves.””
― Terry Pratchett, The Bromeliad Trilogy

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Buzz Killington » 6. mar 2017, 20:35

Savner Basso
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. mar 2017, 20:35

Dalberg du trænger til lidt prozac

Vildt Abildgaard nu også står foran Sloth. ?
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Gaarde6 » 6. mar 2017, 20:36

Hvis man lige skal prøve at trække vejret helt ned i maven (selvom det er svært med sådan en indstilling vi ser lige nu) Så er vi altså også nød til at være realistiske.
Ja vi bør se en bedre indstilling end den vi ser nu. Omvendt præstere vi vel, hvad holdet er til?
Vi kan sgu ikke forvente mere end en placering fra nummer 5 til 8, hvis man spørg mig.
Jeg mener stadig vi har Superligaens svageste midterforsvar! Samtidig er Risgaard og Ene ude. Det vil sige at vi hænger hatten på 4-5 unge spillere, som skal præstere stabilt. Det gør unge spillere altså ikke hver kamp og så vil vi kunne se udfald engang i mellem.
Men stadigvæk bør indstillingen være bedre end i dag.

Brugeravatar
Provst i Brovst
Allstar
Allstar
Indlæg: 4377
Tilmeldt: 1. nov 2005, 15:56
Favoritspiller: Erik Bo Andersen. Jimmy Nielsen. Nicklas Helenius.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Provst i Brovst » 6. mar 2017, 20:36

Er AaB et one man band der er afhængig af at Sylvestr stempler ind med scoringer eller assists for at vinde?
- Når det først kører for AaB, er det som at løbe ind i en kniv. Det gør ondt på krop og sjæl. Hobros cheftræner, Lars Justesen.
- De var fruktansvärt bra. Guillermo Molins, Malmö FF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Hanga » 6. mar 2017, 20:36

PAK JER NU BARE FOR HELVEDE!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
PapAnd
Superliga
Superliga
Indlæg: 708
Tilmeldt: 30. jul 2006, 18:16
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af PapAnd » 6. mar 2017, 20:37

Omfg
AaB mit et & alt

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af andreasaab89 » 6. mar 2017, 20:37

Gaarde6 skrev:Hvis man lige skal prøve at trække vejret helt ned i maven (selvom det er svært med sådan en indstilling vi ser lige nu) Så er vi altså også nød til at være realistiske.
Ja vi bør se en bedre indstilling end den vi ser nu. Omvendt præstere vi vel, hvad holdet er til?
Vi kan sgu ikke forvente mere end en placering fra nummer 5 til 8, hvis man spørg mig.
Jeg mener stadig vi har Superligaens svageste midterforsvar! Samtidig er Risgaard og Ene ude. Det vil sige at vi hænger hatten på 4-5 unge spillere, som skal præstere stabilt. Det gør unge spillere altså ikke hver kamp og så vil vi kunne se udfald engang i mellem.
Men stadigvæk bør indstillingen være bedre end i dag.
Endeligt et godt nuanceret indlæg
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Hinsur
Allstar
Allstar
Indlæg: 1054
Tilmeldt: 28. mar 2013, 01:06

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Hinsur » 6. mar 2017, 20:37

Pinligt

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Buzz Killington » 6. mar 2017, 20:38

Sgu nogle lækre omstillinger de kører OB, hvis man skal være ærlig (og skyd så den klamme håndbold announcer)
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Dalbjerg » 6. mar 2017, 20:38

Frygah skrev:
Dalbjerg skrev:
Frygah skrev:Er vi trætte ovenpå Silkeborg-kampen? Vi virker egentlig som om vi prøver, og indstillingen er fin. Men det er som om vi ikke har haft kræfterne til at køre tingene til ende, og så stiller de fynske kællinger sig ned med 10 mand foran eget felt, og så kører kontra. Det er ret effektivt mod os.
Indstillingen er fin???

Hvilken kamp ser du? Jeg ser sgu én kriger på banen i dag, og så en ynglinge-drenge, som trækker sig i duellerne, og står på flade fødder..

Ingen indstilling overhovedet..
Det er fordi vi ser forskelligt på indstilling. Jeg forventer ikke at alle vores spillere skal flyve rundt i glidende tacklinger og lege krigere. I så fald kan vi godt skifte hele vores spillestil og hele vores offensiv permanent ud. Jeg synes stadig vi har set både Ahlmann og Mæhle forsøge de lange løb op af linjen, og der er mange der tager masser af løb omkring spilleren med bolden. Glimrende eksemplificeret ved det vi lige så der, med en masse gode berøringer, og så træffer Grønning et forkert valg og Mæhle mister bolden. Men bevares, hvis du forventer en Championship kamp med flækkede øjenbryn og lignendee, så fred være med det.

Indstillingen er i min verden fin. Evnen til at føre det ud i vores omgang med bolden i de små rum har været for dårlig, hvorfor jeg spørger ud om det er træthed efter Silkeborg.
Når spillerne gang på gang får bolde "ind under sig" og derfor ikke kan skille den af med sig, eller når de igen igen ikke rammer en spiller, men istedet lægger bolden bag ham, ja så er det indstillinger den er gal med, når man er at betegne som en teknisk god spiller..

Og de behøves ikke lave benbrækkertacklinger, men igen: Prøv at kigge på mål nummer tre, og læg så mærke til at der er to spillere som begge trækker sig i en duel med én OB spiller, hvorefter OB slår kontra..

Men hey, 4-0 det er bare tilfældighedernes spil, og det kan vi ikke gøre noget ved.. Suk

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Martin Bak » 6. mar 2017, 20:38

Dalbjerg skrev:
andreasaab89 skrev:
AalBoyeBK skrev:Det er godt nok lidt skidt at smide den målforskel. Det er et point mere på Randers og SønderjyskE man skal hente.

I dag har ikke været god, men OB har også været effektive, og samtidig har de stået godt defensivt. Vi har vundet 3 kampe i træk inden i dag, og vores spillere har vist højt niveau. Det er bare op på hesten igen, og så ellers håbe at vi kan lave et resultat mod FCM/de andre smider point, så vi selv kan afgøre det mod Viborg.

Synes generelt den tilsvining af spillerne herinde er uværdig - men sådan har det jo altid været.
Enig
Pinligt at se de negative kommentarer . Vi har slet ikke været dårlige idag. Spillet lidt naivt og mødt en effektiv modstander
Men resultatet får altid folk herinde til at se totalt unuanceret på indsatsen
Vi har ikke været dårlige..

Kan du ikke lige nævne en reel chance?? Børstings overskud eller Meillingers tilbagelægning..

Beklager, men man kan simpelthen ikke betegne aftens indsats som OK..
OG NÅR AaB ikke leverer, så er det i orden at opføre sig retarderet herinde :thumbsup:
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af NIN » 6. mar 2017, 20:39

andreasaab89 skrev:Dalberg du trænger til lidt prozac

Vildt Abildgaard nu også står foran Sloth. ?
Du kan vel dele din daglige ration. 12-13 stykker burde gøre det.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Dalbjerg » 6. mar 2017, 20:39

andreasaab89 skrev:Dalberg du trænger til lidt prozac

Vildt Abildgaard nu også står foran Sloth. ?
Var nede efter noget tidligere i dag, men de sagde at der var en der lige have købt hele deres lager.. Har du spist det hele, eller har du nøjes med halvdelen?

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4409
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af doukas » 6. mar 2017, 20:39

Bye bye målscorer. Hvorfor skal det partout være sådan nogle ekstreme nederlag?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Martino » 6. mar 2017, 20:41

Det mest spændende nu bliver at se hvordan Wieghorst stiller op i en must win kamp på hjemmebane mod FCM.
Jeg savner Winsnes

Imer
2. div
2. div
Indlæg: 249
Tilmeldt: 28. apr 2008, 15:24

Re: Kamptråd: OB - AaB, 06.03.2017

Indlæg af Imer » 6. mar 2017, 20:41

Det er alvorligt, hvor store problemer Holgersson har med sin positionering. Ved 3-0 er han ikke i nærheden af Sugerøret, og ved 4-0 skubber han op i stedet for at følge sin mand. Hvis man skal være ekstra hård, så havde Festersen også knaldet 2-0 ind, hvis den havde ramt ham, da Holgersson fokuserede på at dække lille felt.

Det er så heller ikke let for ham, når hans makker smider den ene bold i fødderne af modstanderen, som nærmest hver gang giver en omstilling. Vores forsvar er grunden til, at vi taber den her kamp. Det er fandme skræmmende, at man i sidste vindue ikke hentede en boldspiller ind.

Nå, videre til næste kamp på mandag, som med stor sandsynlig bliver uden Würtz. Det skal nok blive spændende ..

Besvar