Aalborg Pirates

Alt hvad der er interessant, men ikke nødvendigvis har noget med AaB at gøre. F.eks. managerspil eller din yndlings TV serie.
Besvar
Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Aalborg Pirates

Indlæg af Gaarde6 » 7. mar 2017, 21:01

Er der nogen herinde som stadig følger hockeyen i Aalborg? Personligt stoppede jeg da de flyttede i Gigantium. Ser det dog engang i mellem i tv. Bla lige nu, hvor de spiller kvartfinale mod Gentofte.
Jeg er mildest taget rystet over den manglende stemning derude!! Er i gale der er stille! Er det godt nok blevet en klap pølse ting ala håndbold at gå til hockey i Aalborg nu?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Køllen I Møllen » 7. mar 2017, 21:16

Gaarde6 skrev:Er der nogen herinde som stadig følger hockeyen i Aalborg? Personligt stoppede jeg da de flyttede i Gigantium. Ser det dog engang i mellem i tv. Bla lige nu, hvor de spiller kvartfinale mod Gentofte.
Jeg er mildest taget rystet over den manglende stemning derude!! Er i gale der er stille! Er det godt nok blevet en klap pølse ting ala håndbold at gå til hockey i Aalborg nu?
Der er ikke ishockey i Aalborg længere.

Vi skal ALDRIG nogensinde flytte til nyt stadion i Øst eller andre steder. Man skal lære af de fejl ishockeyen har lavet. Det er en klubdræber at bygge nyt stadion. Vi kan også nævne West Ham....
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Gaarde6 » 7. mar 2017, 21:35

Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:Er der nogen herinde som stadig følger hockeyen i Aalborg? Personligt stoppede jeg da de flyttede i Gigantium. Ser det dog engang i mellem i tv. Bla lige nu, hvor de spiller kvartfinale mod Gentofte.
Jeg er mildest taget rystet over den manglende stemning derude!! Er i gale der er stille! Er det godt nok blevet en klap pølse ting ala håndbold at gå til hockey i Aalborg nu?
Der er ikke ishockey i Aalborg længere.

Vi skal ALDRIG nogensinde flytte til nyt stadion i Øst eller andre steder. Man skal lære af de fejl ishockeyen har lavet. Det er en klubdræber at bygge nyt stadion. Vi kan også nævne West Ham....
Nu filmede de lige bag mål. Det er bare en stor flok tøser der står dernede :-D
Det var sgu ikke sket i samsøgade med slipset på lægterne.

Jesper Schmidt
Halftime
Halftime
Indlæg: 5672
Tilmeldt: 6. jul 2005, 22:19
Geografisk sted: Aalborg

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Jesper Schmidt » 10. mar 2017, 22:44

Det er altså også svært at tage en sportsklub som bruger pirater i deres klubnavn alvorligt. Man beder vel et eller andet sted selv om at stemningen følger med, når man ukritisk amerikaniserer sin sportsgren i en grad som dansk ishockey har gjort.

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af frederikshavneren » 14. mar 2017, 12:57

Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:Er der nogen herinde som stadig følger hockeyen i Aalborg? Personligt stoppede jeg da de flyttede i Gigantium. Ser det dog engang i mellem i tv. Bla lige nu, hvor de spiller kvartfinale mod Gentofte.
Jeg er mildest taget rystet over den manglende stemning derude!! Er i gale der er stille! Er det godt nok blevet en klap pølse ting ala håndbold at gå til hockey i Aalborg nu?
Der er ikke ishockey i Aalborg længere.

Vi skal ALDRIG nogensinde flytte til nyt stadion i Øst eller andre steder. Man skal lære af de fejl ishockeyen har lavet. Det er en klubdræber at bygge nyt stadion. Vi kan også nævne West Ham....
Frit fra hukommelsen kan også nævnes Arsenal, Manchester City og Southampton. Det er muligt at de har tjent gode penge på at flytte til et nyt stadion men på mange andre parametre har de mistet meget (stemning, traditioner mv.)

Hvis man f.eks. har overværet en kamp på Highbury er det godt nok en flad fornemmelse at se en kamp på Emirates.

Brugeravatar
Søgaard
Allstar
Allstar
Indlæg: 1985
Tilmeldt: 7. jul 2005, 22:42

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Søgaard » 14. mar 2017, 13:30

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:Er der nogen herinde som stadig følger hockeyen i Aalborg? Personligt stoppede jeg da de flyttede i Gigantium. Ser det dog engang i mellem i tv. Bla lige nu, hvor de spiller kvartfinale mod Gentofte.
Jeg er mildest taget rystet over den manglende stemning derude!! Er i gale der er stille! Er det godt nok blevet en klap pølse ting ala håndbold at gå til hockey i Aalborg nu?
Der er ikke ishockey i Aalborg længere.

Vi skal ALDRIG nogensinde flytte til nyt stadion i Øst eller andre steder. Man skal lære af de fejl ishockeyen har lavet. Det er en klubdræber at bygge nyt stadion. Vi kan også nævne West Ham....
Frit fra hukommelsen kan også nævnes Arsenal, Manchester City og Southampton. Det er muligt at de har tjent gode penge på at flytte til et nyt stadion men på mange andre parametre har de mistet meget (stemning, traditioner mv.)

Hvis man f.eks. har overværet en kamp på Highbury er det godt nok en flad fornemmelse at se en kamp på Emirates.
Highbury var vel også nyt og uden traditioner en gang.. Det handler vel mere om hvordan man bygger, end at man bygger nyt. Samtidig er der vel en generel ændring af kulturen, der gør at det ændrer sig. Det er ikke bare i ishockey.
Aalborg BK 1885!

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. mar 2017, 13:37

frederikshavneren skrev:
Køllen I Møllen skrev:
Gaarde6 skrev:Er der nogen herinde som stadig følger hockeyen i Aalborg? Personligt stoppede jeg da de flyttede i Gigantium. Ser det dog engang i mellem i tv. Bla lige nu, hvor de spiller kvartfinale mod Gentofte.
Jeg er mildest taget rystet over den manglende stemning derude!! Er i gale der er stille! Er det godt nok blevet en klap pølse ting ala håndbold at gå til hockey i Aalborg nu?
Der er ikke ishockey i Aalborg længere.

Vi skal ALDRIG nogensinde flytte til nyt stadion i Øst eller andre steder. Man skal lære af de fejl ishockeyen har lavet. Det er en klubdræber at bygge nyt stadion. Vi kan også nævne West Ham....
Frit fra hukommelsen kan også nævnes Arsenal, Manchester City og Southampton. Det er muligt at de har tjent gode penge på at flytte til et nyt stadion men på mange andre parametre har de mistet meget (stemning, traditioner mv.)

Hvis man f.eks. har overværet en kamp på Highbury er det godt nok en flad fornemmelse at se en kamp på Emirates.
Jeg har været på Highbury en del gange. Fænomenalt stadion med voldsomme traditioner og historie. Det kan ikke erstattes af nyt uden man dræber noget af klubben. Det nye Arsenal er ikke det rigtige Arsenal.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2017, 16:21

Køllen I Møllen skrev: Jeg har været på Highbury en del gange. Fænomenalt stadion med voldsomme traditioner og historie. Det kan ikke erstattes af nyt uden man dræber noget af klubben. Det nye Arsenal er ikke det rigtige Arsenal.
Uden forandringer vil jeg påstå at det gamle Arsenal heller ikke ville vedblive at blive det rigtige Arsenal.

Klubber forandres også, hvis de ikke udvikler sig. Man kan sagtens diskutere om udviklingen er (eller var) den rette, men uden udvikling går den ikke.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. mar 2017, 18:11

Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg har været på Highbury en del gange. Fænomenalt stadion med voldsomme traditioner og historie. Det kan ikke erstattes af nyt uden man dræber noget af klubben. Det nye Arsenal er ikke det rigtige Arsenal.
Uden forandringer vil jeg påstå at det gamle Arsenal heller ikke ville vedblive at blive det rigtige Arsenal.

Klubber forandres også, hvis de ikke udvikler sig. Man kan sagtens diskutere om udviklingen er (eller var) den rette, men uden udvikling går den ikke.
Du har ret. Arsenal lavede bare for mange ændringer for hurtigt. Og på et tidspunkt hvor der også var andre ændringer i fodbolden (Bosman, antal udlændinge) hvilket efter min mening var en uheldig cocktail. På få år skiftede man logoet, fik fransk manager, skiftede alle de engelske spillere ud med sydeuropæiske og så skiftede man gud-hjælpe-mig stadion kort efter. Det gamle, engelske Arsenal på Highbury med George Graham, Tony Adams, Steve Bould med flere og det fede kanon-logo blev på for kort tid skiftet til Arsene Wenger, Emirates, franskmænd og brasilianere og et nyt "stilrent" logo. Det blev en ny klub på rekordtid. Og jeg hadede det. Gør det stadig. Jeg savner David Rocastle... :'(
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Pastorius » 14. mar 2017, 19:13

Køllen I Møllen skrev:
Pastorius skrev:
Køllen I Møllen skrev: Jeg har været på Highbury en del gange. Fænomenalt stadion med voldsomme traditioner og historie. Det kan ikke erstattes af nyt uden man dræber noget af klubben. Det nye Arsenal er ikke det rigtige Arsenal.
Uden forandringer vil jeg påstå at det gamle Arsenal heller ikke ville vedblive at blive det rigtige Arsenal.

Klubber forandres også, hvis de ikke udvikler sig. Man kan sagtens diskutere om udviklingen er (eller var) den rette, men uden udvikling går den ikke.
Du har ret. Arsenal lavede bare for mange ændringer for hurtigt. Og på et tidspunkt hvor der også var andre ændringer i fodbolden (Bosman, antal udlændinge) hvilket efter min mening var en uheldig cocktail. På få år skiftede man logoet, fik fransk manager, skiftede alle de engelske spillere ud med sydeuropæiske og så skiftede man gud-hjælpe-mig stadion kort efter. Det gamle, engelske Arsenal på Highbury med George Graham, Tony Adams, Steve Bould med flere og det fede kanon-logo blev på for kort tid skiftet til Arsene Wenger, Emirates, franskmænd og brasilianere og et nyt "stilrent" logo. Det blev en ny klub på rekordtid. Og jeg hadede det. Gør det stadig. Jeg savner David Rocastle... :'(
Har ikke fulgt meget med i Arsenal (har aldrig rigtig været glad for dem), men det lyder som om at de blot har forandret det ydre, men også pillet ved værdierne eller ikke haft nogle tydelige nogle at holde fast i. Det er lige nøjagtig det der gør mig så glad for AaB. Hele vejen fra Rudbæk, Pylle, Backe, Hamrén til Kent og nu MW, har der altså været et fundment af at man altså skal opføre sig ordenligt (selvom den kommercielle del, var lidt på afveje en overgang, først med ham der synergi-fætteren, og siden Søndergaard, hvor det blive smart nok). Der er fandme sket noget undervejs på rejsen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1258
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af martinaalborg » 14. mar 2017, 20:59

..jeg var også for føtste gang siden indvielses-kampen til kampen i søndags...
Jeg syntes at selve rammerne er rigtig fine og de lavet etvrigtig fint show omkring kampen....
Men giver jer andre ret - det er virkelige kedelige og meget stille fans der er derude....
Tror der er mere gang i fansene i serie 3 i fodbold...
- da jeg sidst var der var det AaB ishockey...og der var der sgu gang i den og sang på lægterne ...

Hvad mon der er gået galt? Har man mistet for mange af de rigtige fans? Er klubben blevet FOR pæn...eller???

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Køllen I Møllen » 14. mar 2017, 21:19

martinaalborg skrev:..jeg var også for føtste gang siden indvielses-kampen til kampen i søndags...
Jeg syntes at selve rammerne er rigtig fine og de lavet etvrigtig fint show omkring kampen....
Men giver jer andre ret - det er virkelige kedelige og meget stille fans der er derude....
Tror der er mere gang i fansene i serie 3 i fodbold...
- da jeg sidst var der var det AaB ishockey...og der var der sgu gang i den og sang på lægterne ...

Hvad mon der er gået galt? Har man mistet for mange af de rigtige fans? Er klubben blevet FOR pæn...eller???

Nemt svar : Ja.
Man appelerer ikke længere til unge mænd fra 15-30 år med hang til øl og lidt slåskampe. Nu er det børnefamilier og popcorn. Det er blevet en familie-udflugt at tage til ishockey. Det er afskyeligt.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Gaarde6 » 17. mar 2017, 19:49

Køllen I Møllen skrev:
martinaalborg skrev:..jeg var også for føtste gang siden indvielses-kampen til kampen i søndags...
Jeg syntes at selve rammerne er rigtig fine og de lavet etvrigtig fint show omkring kampen....
Men giver jer andre ret - det er virkelige kedelige og meget stille fans der er derude....
Tror der er mere gang i fansene i serie 3 i fodbold...
- da jeg sidst var der var det AaB ishockey...og der var der sgu gang i den og sang på lægterne ...

Hvad mon der er gået galt? Har man mistet for mange af de rigtige fans? Er klubben blevet FOR pæn...eller???

Nemt svar : Ja.
Man appelerer ikke længere til unge mænd fra 15-30 år med hang til øl og lidt slåskampe. Nu er det børnefamilier og popcorn. Det er blevet en familie-udflugt at tage til ishockey. Det er afskyeligt.
Det minder mig så meget om håndbold!
Altså en rigtig familie ting man tager ud til i samlet flok.
Ungerne får popcorn og klappølser mens far drikker kaffe og mor sidder og strikker, mens kampen er igang.
Jeg var sgu chokeret over, hvor stille der var derude når. Man så det i tv!

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Aalborg Pirates

Indlæg af Lindmark » 18. mar 2017, 08:19

... og nu er det så slut for denne sæson. Endnu en sæson hvor jeg ikke 'nåede' en eneste hockeykamp. Savner stemningen fra Samsøgade :S
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar