Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2017, 20:40

AaB1978 skrev:
MrBangDK skrev:Vides det hvornår kampprogrammet for de resterende kampe offentliggøres?
I løbet af tirsdag bliver det offentliggjort.
Tak
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2723
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af NIN » 19. mar 2017, 20:48

Funky skrev:
Klaus skrev:
AaB - Ølstykke skrev:
Lidt vild gruppe, vi er kommet i, når det nu skal være. Fint at vi ligger OK mht points.
Derudover at det er Viborg (80 km), Silkeborg (117 KM) og Aarhus (130 km) - det bør kunne give nogen fede Aways med fyldte udebaneafsnit

:danmarkfan: :aabfan:
Lad os håbe det. Jeg er desværre bange for, at gassen nu for alvor går af ballonen. Vores tilskuertal er faldende, og jeg frygter alvorligt for, hvordan sæsonen vil ende på den front. Hvad værre er, kan det også let få betydning for salget af sæsonkort til næste år. Jeg har hørt flere, der overvejede at droppe dem på grund af en kombination af underlige afviklingstidspunkter samt kvaliteten af kampene... Nu får vi 2 Viborg og Silkeborgkampe på en sæson, mens vi kun får 1 mod Brøndby og FCK, det er ikke just noget, der forhøjer værdien af et sæsonkort.

Jeg kan slet ikke se noget som helst positivt i situationen. :@
Jeg har det lidt omvendt. Jeg vil hellere se holdet mod SIF end mod FCK, sådan som vi spiller lige for tiden. Jeg kunne dog godt undvære nedrykningsspændingen. Men seriøst: Vi kommer formentlig ikke i fare, og vi havde ikke haft noget at gøre i top-6 slutspillet.
Tilskuertallet vil afsløre det. Det er jo nu, i følge den nye turneringsform, det virkelig skal eksplodere.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

AaB - Ølstykke
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 94
Tilmeldt: 9. okt 2007, 17:54
Geografisk sted: Ølstykke - Djævleøen

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af AaB - Ølstykke » 19. mar 2017, 20:54

Hovedet skrev:Hvis vi nu ender som nr. 1 i vores pulje, skal vi så møde nr. 1 i den anden pulje for at afgøre, hvem der spiller play off mod nummer 4 om Europa Cup?
Nej, som jeg læser det, Så mødes nr 1 fra vores pulje mod nr 2 fra den anden pulje - og vice versa.
De 2 vindere her, spiller så igen ude og hjemme mod hinanden
Vinderen af den kamp møder så enten nummer 3 eller nummer 4 fra Mesterskabsspillet i en "finalekamp" på udebane

De Fem
Landshold
Landshold
Indlæg: 975
Tilmeldt: 21. nov 2016, 22:02

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af De Fem » 19. mar 2017, 20:55

Jeg har længe været stor fan af ideen om Blåbjerg. En ung venstrebenet nordjyde der har taget vejen op igennem u-hold og u-landshold for at ende på førsteholdet. Desværre holder det bare ikke rigtigt på banen. Ved ikke om man gjorde ham en bjørnetjeneste (gammel betydning), ved at lade ham veksle ud på backen, men han har ikke rykket sig meget side de første kampe hvor man kunne børnesygdommene.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2017, 20:55

AaB - Ølstykke skrev:
Hovedet skrev:Hvis vi nu ender som nr. 1 i vores pulje, skal vi så møde nr. 1 i den anden pulje for at afgøre, hvem der spiller play off mod nummer 4 om Europa Cup?
Nej, som jeg læser det, Så mødes nr 1 fra vores pulje mod nr 2 fra den anden pulje - og vice versa.
De 2 vindere her, spiller så igen ude og hjemme mod hinanden
Vinderen af den kamp møder så enten nummer 3 eller nummer 4 fra Mesterskabsspillet i en "finalekamp" på udebane
Dejligt med er simpelt og let gennemskueligt system! :D
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Klaus » 19. mar 2017, 20:56

Funky skrev: Jeg har det lidt omvendt. Jeg vil hellere se holdet mod SIF end mod FCK, sådan som vi spiller lige for tiden. Jeg kunne dog godt undvære nedrykningsspændingen. Men seriøst: Vi kommer formentlig ikke i fare, og vi havde ikke haft noget at gøre i top-6 slutspillet.
Helt enig i, at vi ikke har noget at gøre i det slutspil. Men det kunne være rart med nogle kampe, mod gode modstandere, hvor man kunne have fået afprøvet forskellige kombinationer så vi kunne se, hvem der skulle satses på næste år. Nu er vi i den lidt trælse situation, at et par dumme nederlag, som vi afgjort er i stand til at levere, pludselig kan bringe os langt ned i suppedassen. Jeg synes der er flere, af vores lidt ældre talenter som fx Børsting, Pedersen og Blåbjerg som jeg er i tvivl om har niveauet, hvis vi skal være top6-hold i Danmark. Nu er vi vel nødt til at spille med de lidt mere sikre kort som fx Enevoldsen, uagtet at han nok smutter til sommer....

Brugeravatar
Elscorpio
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:02
Favoritspiller: Ib, Ib, Ib
Geografisk sted: Aalborg
Kontakt:

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Elscorpio » 19. mar 2017, 20:56

Superligaens dårligste midterforsvar

Og skuffende at Sylvestr og Børsting ikke udnytter deres kæmpe hovedstødschancer til sidst.

I øvrigt megaflot tifo.

Gaarde og Wieghorst, gør noget i dette kommende transfervindue.

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. mar 2017, 20:59

Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2017, 21:03

Hæfter mig i øvrigt ved et godt indhop af Flores.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Køllen I Møllen » 19. mar 2017, 21:05

MrBangDK skrev:Hæfter mig i øvrigt ved et godt indhop af Flores.
Enig. Det så virkelig lovende ud på alle parametre. Rigtig gode indlæg også!
Janteloven eksisterer IKKE!

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Martino » 19. mar 2017, 21:05

Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Jeg savner Winsnes

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af andreasaab89 » 19. mar 2017, 21:07

Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Han spillede venstre back på det tidspunkt han kom til
Chancen

Men derfor syntes jeg stadig ikke han er løsning som
10'er
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2017, 21:28

Grundspillet er ovre og det er tid til at gøre status. Vi sluttede på en 8. plads selv om her på afgørelsens dag fik det hele serveret på et sølvfad, men alligevel snublede vi og missede dermed slutspillet hvilket kun kan betegnes som en gedigen fiasko. Man kan diskutere hvorfor det er gået som det er, men det er helt uacceptabelt at få så dårlig en slutplacering i grundspillet og end ikke indfri klubbens beskedne målsætning (top 6). Søndergaard fik sparket men der er også grund til at kigge med kritiske øjne på Gaarde, det er ham der ansvaret for at vi har en trup med åbenlyse mangler.

Tabellen lyver ikke og set over hele grundspillet er det fair at vi misser slutspillet. Vi har generelt manglet kvalitet og har haft et teknisk niveau som i mange kampe har været skuffende dårligt. De unge spillere har naturligt nok haft store udsving i deres niveau, det der er mere bekymrende er at de rutinerede har skuffet (Würtz, Risgård, Larsen, Ene og Holgersson). Derudover har vi nogle spillere som ikke længere er talenter men som er stagneret (KP, Blåbjerg og Børsting).
Sloth og Flores har ret beset også skuffet men det er to spillere som absolut har potentialet til at blive nøglespillere for fremtidens AaB, om det lykkes at indfri deres potentiale må fremtiden vise.

Den eneste trøst her på en rigtig trist dag er at vi trods alt har så stort et forspring at vi ikke kommer i problemer i det kommende nedrykningsspil. Målet fremadrettet må være at gå efter
7. pladsen samt satse på pokalen.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af FIDEL » 19. mar 2017, 21:35

frederikshavneren skrev:Grundspillet er ovre og det er tid til at gøre status. Vi sluttede på en 8. plads selv om her på afgørelsens dag fik det hele serveret på et sølvfad, men alligevel snublede vi og missede dermed slutspillet hvilket kun kan betegnes som en gedigen fiasko. Man kan diskutere hvorfor det er gået som det er, men det er helt uacceptabelt at få så dårlig en slutplacering i grundspillet og end ikke indfri klubbens beskedne målsætning (top 6). Søndergaard fik sparket men der er også grund til at kigge med kritiske øjne på Gaarde, det er ham der ansvaret for at vi har en trup med åbenlyse mangler.

Tabellen lyver ikke og set over hele grundspillet er det fair at vi misser slutspillet. Vi har generelt manglet kvalitet og har haft et teknisk niveau som i mange kampe har været skuffende dårligt. De unge spillere har naturligt nok haft store udsving i deres niveau, det der er mere bekymrende er at de rutinerede har skuffet (Würtz, Risgård, Larsen, Ene og Holgersson). Derudover har vi nogle spillere som ikke længere er talenter men som er stagneret (KP, Blåbjerg og Børsting).
Sloth og Flores har ret beset også skuffet men det er to spillere som absolut har potentialet til at blive nøglespillere for fremtidens AaB, om det lykkes at indfri deres potentiale må fremtiden vise.

Den eneste trøst her på en rigtig trist dag er at vi trods alt har så stort et forspring at vi ikke kommer i problemer i det kommende nedrykningsspil. Målet fremadrettet må være at gå efter
7. pladsen samt satse på pokalen.
Kan vi få gang i Ene og Flores ser d ok ud, men alle kampe er vel 6 points kampe, så vi kan godt komme i problemer.
MWs romantiske spillestil passer ikke så godt til overlevelse...

frederikshavneren
Allstar
Allstar
Indlæg: 6047
Tilmeldt: 12. jan 2011, 15:12
Favoritspiller: messi

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af frederikshavneren » 19. mar 2017, 21:37

Klaus skrev:
AaB - Ølstykke skrev:
Lidt vild gruppe, vi er kommet i, når det nu skal være. Fint at vi ligger OK mht points.
Derudover at det er Viborg (80 km), Silkeborg (117 KM) og Aarhus (130 km) - det bør kunne give nogen fede Aways med fyldte udebaneafsnit

:danmarkfan: :aabfan:
Lad os håbe det. Jeg er desværre bange for, at gassen nu for alvor går af ballonen. Vores tilskuertal er faldende, og jeg frygter alvorligt for, hvordan sæsonen vil ende på den front. Hvad værre er, kan det også let få betydning for salget af sæsonkort til næste år. Jeg har hørt flere, der overvejede at droppe dem på grund af en kombination af underlige afviklingstidspunkter samt kvaliteten af kampene... Nu får vi 2 Viborg og Silkeborgkampe på en sæson, mens vi kun får 1 mod Brøndby og FCK, det er ikke just noget, der forhøjer værdien af et sæsonkort.

Jeg kan slet ikke se noget som helst positivt i situationen. :@
Jeg har det på samme måde, de kommende hjemmekampe mod bl.a. Silkeborg og Viborg lugter langt væk af et tomt stadion og en meget tam stemning

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af FIDEL » 19. mar 2017, 21:38

Martino skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Tja MW har foretrukket Børsting fremfor andre , så noget må han jo tilføre holdet.
Jeg vil sgu hellere se Meilinger smutte.

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5089
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af MrBangDK » 19. mar 2017, 21:39

I medgang og modgang... og lad nu for helvede være med at tale resten af året helt ned under brædderne - der er masser at spille for og mulighed for at vise, at efterårets miserable præstationer er fortid og MW kan få mere ud af truppen end LS kunne.
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Funky » 19. mar 2017, 21:45

frederikshavneren skrev:
Klaus skrev:
AaB - Ølstykke skrev:
Lidt vild gruppe, vi er kommet i, når det nu skal være. Fint at vi ligger OK mht points.
Derudover at det er Viborg (80 km), Silkeborg (117 KM) og Aarhus (130 km) - det bør kunne give nogen fede Aways med fyldte udebaneafsnit

:danmarkfan: :aabfan:
Lad os håbe det. Jeg er desværre bange for, at gassen nu for alvor går af ballonen. Vores tilskuertal er faldende, og jeg frygter alvorligt for, hvordan sæsonen vil ende på den front. Hvad værre er, kan det også let få betydning for salget af sæsonkort til næste år. Jeg har hørt flere, der overvejede at droppe dem på grund af en kombination af underlige afviklingstidspunkter samt kvaliteten af kampene... Nu får vi 2 Viborg og Silkeborgkampe på en sæson, mens vi kun får 1 mod Brøndby og FCK, det er ikke just noget, der forhøjer værdien af et sæsonkort.

Jeg kan slet ikke se noget som helst positivt i situationen. :@
Jeg har det på samme måde, de kommende hjemmekampe mod bl.a. Silkeborg og Viborg lugter langt væk af et tomt stadion og en meget tam stemning
Jeg vil meget gerne ud og opleve AaB tage en grusom hævn over Viborg. SIF og AGF har også på hver sin måde noget, der trækker. Det er i øvrigt svært at spå om, hvad der skulle give tilskuerboom i Aalborg. Så vidt jeg husker skal AaB helst spille med om guldet og nærmest stå med den ene fod på skamlen før stadion for alvor fyldes.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Martino » 19. mar 2017, 21:46

FIDEL skrev:
Martino skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Tja MW har foretrukket Børsting fremfor andre , så noget må han jo tilføre holdet.
Jeg vil sgu hellere se Meilinger smutte.
Ja. Det kan man synes. Jeg synes bare ikke han kan nok, selvom han ikke har været ringeste spiller i foråret. Jeg mener mere fremadrettet - hvordan er det egentlig vi vil spille? Kan se nogle mønstre i Wieghorsts taktik, men hvilke spillere der skal satses på er en smule mere uklart. Kampe som idag og mod OB hvor den centrale midt og det centrale forsvar ikke fungerer, ja der ligner vi et 2.div hold indimellem med et hav af tekniske fejl i opspillet og i vores defensive positionering.
Og ja Meilinger har været ret tam længe. Desværre.

Håber landskampspausen gør at Flores, Sloth og Pohl får spillet sig tættere på start 11. Og var jeg træner hed målmanden Lucic.
Jeg savner Winsnes

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Viborg FF - AaB, 19.03.2017

Indlæg af Funky » 19. mar 2017, 21:55

Martino skrev:
FIDEL skrev:
Martino skrev:
Køllen I Møllen skrev:Er man ikke selv ude om det når man sætter en tonser/møver/100%-spiller (intern joke) ind som 10`er? Altså det er jo ikke helt tilfældigt at det er ham der spiller 10`er-positionen der kommer til denne chance. Og jeg fatter aldrig hvorfor Børsting skal være på den plads når vi gerne vil frem til at være et boldspillende hold.
Det fatter jeg virkelig heller ikke. Så kan det godt være den bliver forsvaret med at vi har brug for hans arbejdsiver, men jeg synes det er en forfejlet analyse.
Vi SKAL have ryddet op i den trup til sommer. For mange bliver aldrig top6 spillere, så kan de være nok så Nordjyske.
Tja MW har foretrukket Børsting fremfor andre , så noget må han jo tilføre holdet.
Jeg vil sgu hellere se Meilinger smutte.
Ja. Det kan man synes. Jeg synes bare ikke han kan nok, selvom han ikke har været ringeste spiller i foråret. Jeg mener mere fremadrettet - hvordan er det egentlig vi vil spille? Kan se nogle mønstre i Wieghorsts taktik, men hvilke spillere der skal satses på er en smule mere uklart. Kampe som idag og mod OB hvor den centrale midt og det centrale forsvar ikke fungerer, ja der ligner vi et 2.div hold indimellem med et hav af tekniske fejl i opspillet og i vores defensive positionering.
Og ja Meilinger har været ret tam længe. Desværre.

Håber landskampspausen gør at Flores, Sloth og Pohl får spillet sig tættere på start 11. Og var jeg træner hed målmanden Lucic.
Larsen gjorde det altså fint i dag. Vi var kommet bagud tidligere hvis det ikke var for ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar